abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:37:41 #247
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148488959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:02 schreef BredeBroeder het volgende:
Vraag van een maat van me:

Hij zit nu een paar maandjes aan te klooien in de gym op machines, maar wilt nu eindelijk met een goed schema beginnen als SS of SL5x5, hij heeft 100,- opgespaard voor zijn "gym lifestyle" :') :P En hij wilde weten wat hij daarvoor 't beste kon kopen.
Om te beginnen aan krachttraining (SS/SL etc.) heb je verrekte weinig nodig. Wat ik na 3 jaar nog actief gebruik en essentieel vind is het volgende:

• T-shirt van katoen, Korte trainingsbroek(katoen & polyester)
• Platte schoenen voor het deadliften & squats (Of oly schoenen)
• Magnesium, Sporttape voor deadlift en oly lifts.
• Handdoek
• Sporttas

Ga er vanuit dat hij bovenstaande allemaal al heeft of voor maximaal 15 euro het ontbrekende kan kopen. Daarnaast gebruik ik af en toe een foamroller voor mijn nek of heup en benen, maar dit is persoonlijk en zou ik niet gelijk aan een beginner adviseren. Verder is een weegschaal inderdaad handig. Heeft hij er geen een thuis dan? Zoja, is hij consistent met de metingen dan kan hij hem gerust gebruiken om een trend te plotten van zijn gewicht.

Supplementen zijn imo niet nodig. Bij een te kort aan eiwit uit regulier voedsel kan hij whey/caseine overwegen. Gebruik zelf alleen visolie en vitamine d3 op het moment, maar is meer voor algemene gezondheid en niet specifiek op krachttraining gericht. Enige wat ik zelf nog zou toevoegen is creatine en daar houdt het bij op.

Samenvattend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_148493445
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef BredeBroeder het volgende:
Zit ff bij B&F te kijken, twijfel tussen poeder Creatine Ultra van B&F Of 2500mg megatabs kre-alkalyne
Creatine Monohydrate

Oly schoenen zijn trouwens wel erg fijn, maar niet iets voor iemand die net begint en wellicht over een paar maanden al weer gestopt is.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 05:38:02 #249
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_148493514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:04 schreef Beach het volgende:

[..]

• Koop niet bij B&F ik dacht dat iedereen dat wel wist.
Zijn al 6 forums over volgescheten move on...

@ breeje:

Keukenweegschaal en weegschaal is goed begin idd

Ik heb het welbij meer schoenen, maar bij Vans was ik na 2 maanden er uit gescheurd.
Bij die verlaagde rand aan de zijkant waar je enkel zit.
Mn do-wins beginnen nu ook na bijna 2 jr dus zal wel aan mij liggen :-(. ff naar de schoenendokter er mee

[ Bericht 8% gewijzigd door RaymondK op 09-01-2015 08:11:33 ]
pi_148494109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Om te beginnen aan krachttraining (SS/SL etc.) heb je verrekte weinig nodig. Wat ik na 3 jaar nog actief gebruik en essentieel vind is het volgende:

• T-shirt van katoen, Korte trainingsbroek(katoen & polyester)
• Platte schoenen voor het deadliften & squats (Of oly schoenen)
• Magnesium, Sporttape voor deadlift en oly lifts.
• Handdoek
• Sporttas

Ga er vanuit dat hij bovenstaande allemaal al heeft of voor maximaal 15 euro het ontbrekende kan kopen. Daarnaast gebruik ik af en toe een foamroller voor mijn nek of heup en benen, maar dit is persoonlijk en zou ik niet gelijk aan een beginner adviseren. Verder is een weegschaal inderdaad handig. Heeft hij er geen een thuis dan? Zoja, is hij consistent met de metingen dan kan hij hem gerust gebruiken om een trend te plotten van zijn gewicht.

Supplementen zijn imo niet nodig. Bij een te kort aan eiwit uit regulier voedsel kan hij whey/caseine overwegen. Gebruik zelf alleen visolie en vitamine d3 op het moment, maar is meer voor algemene gezondheid en niet specifiek op krachttraining gericht. Enige wat ik zelf nog zou toevoegen is creatine en daar houdt het bij op.

Samenvattend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem het volgende lijstje gemaakt
2x CreaPure Creatine 500g
1x 500 BCAA tabs
12x maandverpakking Multivit (algemene gezondheid)
1x Adidas sporttas
1x sporttape
1x magnesium
1x lifting straps
1x keukenweegschaal
1x grote handoek
1x whey pot
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:34:29 #251
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_148495062
Ipv al het bovenstaande een paar goede schoenen en een goed boek over techniek. En van die twee zijn alleen de schoenen essentieel.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:39:38 #252
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148495167
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:30 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

2x CreaPure Creatine 500g
1x 500 BCAA tabs
1x Adidas sporttas
1x sporttape
1x magnesium
1x lifting straps
1x keukenweegschaal
1x grote handoek
1x whey pot
Schrap die bcaa's
Kan ook een sporttas van een 10tje ipv een eckte adidas. Das gewoon geldverspilling
straps heeft ie ook nie nodig

Beter koopt ie pakken havermout van AH-basic en goeiekope volle melk van dat geld. Dit is gewoon geld wegpissen imho. Laat em eerst maar eens een jaartje consistent naar de gym gaan en fatsoenlijk eten. Je kan wel voor 100 euro gear kopen maar als je niet verder komt dan 3 blikjes energy en 2 frikandelbroodjes had je beter 20 euro havermout en 80 euro melk kunnen kopen dan alles van bovenstaande lijst.

Mijn motto: gewoon normaal doen ipv de gymbro uit te hangen met peppie spulletjes en supps.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_148495828
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Schrap die bcaa's
Kan ook een sporttas van een 10tje ipv een eckte adidas. Das gewoon geldverspilling
straps heeft ie ook nie nodig

Beter koopt ie pakken havermout van AH-basic en goeiekope volle melk van dat geld. Dit is gewoon geld wegpissen imho. Laat em eerst maar eens een jaartje consistent naar de gym gaan en fatsoenlijk eten. Je kan wel voor 100 euro gear kopen maar als je niet verder komt dan 3 blikjes energy en 2 frikandelbroodjes had je beter 20 euro havermout en 80 euro melk kunnen kopen dan alles van bovenstaande lijst.

Mijn motto: gewoon normaal doen ipv de gymbro uit te hangen met peppie spulletjes en supps.
Hoezo geld wegpissen, HIJ wilde de supps, ik heb hem ook wel verteld dat voldoende eten noodzaak is en dat supps ook echt supps zijn op je voeding naast een goeie training. Adidas sporttas was ergens in de aanbieding en die wou die zelf ook hebben dus toen gelijk maar die gepakt. Straps kunnen later altijd nog van pas komen, ik gebruik ze zelf ook niet echt meer met deadliften omdat ik grip wil trainen, maar met lunges nog wel omdat m'n grip dan eerder het begeeft dan mn benen.

En waarom BCAA"S schrappen, t is een prima supp.

tip: bestel 2x bij B&F, 2 isolate sachets en 2 gratis cadeaus B-)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:06:12 #254
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148495866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hoezo geld wegpissen, HIJ wilde de supps, ik heb hem ook wel verteld dat voldoende eten noodzaak is en dat supps ook echt supps zijn op je voeding naast een goeie training. Adidas sporttas was ergens in de aanbieding en die wou die zelf ook hebben dus toen gelijk maar die gepakt. Straps kunnen later altijd nog van pas komen, ik gebruik ze zelf ook niet echt meer met deadliften omdat ik grip wil trainen, maar met lunges nog wel omdat m'n grip dan eerder het begeeft dan mn benen.
Post even een video van je lunges.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_148495886
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:06 schreef Klokov het volgende:

[..]

Post even een video van je lunges.
Want? :')
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:08:38 #256
157922 fathank
pi_148495930
quote:

[..]

BCAA's zijn misschien van toegevoegde waarde als je fasted traint. Als je dat niet doet en gewoon je voeding op orde hebt is het gewoon je geld door de plee trekken. Hij kan ze wel willen, prima. Maar verwacht er geen extra gains van.

Focus nou eerst maar op consistent eten, trainen en rusten. Dat is mijn advies. Al die meuk als shakes, pwo, bcaa's, straps etc is gewoon om de gymbro uit te hangen en gaat je echt geen extra gains leveren. Beginnen bij de basis.
pi_148495992
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef fathank het volgende:

[..]

BCAA's zijn misschien van toegevoegde waarde als je fasted traint. Als je dat niet doet en gewoon je voeding op orde hebt is het gewoon je geld door de plee trekken. Hij kan ze wel willen, prima. Maar verwacht er geen extra gains van.
werkt anders prima voor herstel
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:10:34 #258
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148495996
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:07 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Want? :')
Lunges is niet echt een oefening waar je grip het hoort te begeven.
pi_148496035
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef Klokov het volgende:

[..]

dumbbel lunges he _O-
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:11:59 #260
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_148496038
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef Klokov het volgende:

[..]

doet ze denk met dumbless...
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:16:13 #261
157922 fathank
pi_148496166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Begin nou eerst gewoon bij de basis. Dat is al moeilijk genoeg voor de meesten, echt waar. Ik durf te wedden dat 95% hier in precies dezelfde valkuilen zijn getrapt als dat je maatje nu gaat doen.

Eten, trainen, rusten.

Alles loggen. Je trainingen, je voeding, je gewicht. Heeft ie al een voedingsschema voor zichzelf gemaakt? Dat gaat je veel meer opleveren dan maar at random een paar 'goeie supps' kopen. Leer je lichaam kennen en ga niet zomaar in de rondte rennen met het halve B&F assortiment voordat je ook maar een serieuze work-out hebt gehad.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:19:33 #262
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148496286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:11 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

dumbbel lunges he _O-
Pak gewoon een barbell of een paar kettlebells
pi_148496296
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Begin nou eerst gewoon bij de basis. Dat is al moeilijk genoeg voor de meesten, echt waar. Ik durf te wedden dat 95% hier in precies dezelfde valkuilen zijn getrapt als dat je maatje nu gaat doen.

Eten, trainen, rusten.

Alles loggen. Je trainingen, je voeding, je gewicht. Heeft ie al een voedingsschema voor zichzelf gemaakt? Dat gaat je veel meer opleveren dan maar at random een paar 'goeie supps' kopen. Leer je lichaam kennen en ga niet zomaar in de rondte rennen met het halve B&F assortiment voordat je ook maar een serieuze work-out hebt gehad.
Heb samen met hem z'n onderhoud uitgerekend en op basis daarvan wat in elkaar geknutseld, aangezien die nog een beginner is komen al die beginner gainzz toch wel dus de eerste maand extreem eten is nog niet nodig. Met zijn huidige voeding van een dag (grotendeels troep) kwam die zo rond de 2000 kcal, dat is nu opgeschroefd naar 2700 en kijken hoe het gaat lopen.
pi_148496305
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:19 schreef Klokov het volgende:

[..]

Pak gewoon een barbell of een paar kettlebells
Of gewoon dumbbels :6
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:46:44 #265
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148497233
quote:

[..]

Als in vermoeiheid? Tenzij je uren lang een training uitvoert (maar dan is het cardio) heeft het geen nut om BCAA's te nemen. Voor spierpijn doet het ook niets. Of je moet al fasted trainen zoals henkie aangaf.

Bij een voldoende aan eiwitten uit je dieet is BCAA's misschien nog een toegevoegde waarde bij langdurige trainingen om cognitie scherp te houden. Dit is alleen niet het geval bij krachttraining.
Verbo is terug?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:51:41 #266
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148497375
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:30 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

2x CreaPure Creatine 500g (Heeft wel nut)
1x 500 BCAA tabs (Zou niet weten waarom hij het nodig heeft, zie post hierboven)
1x Adidas sporttas
1x sporttape
1x magnesium
1x lifting straps (Een beginner moet zijn grip trainen. Zou ze pas gebruiken wanneer je snatches en dergelijke uitvoert)
1x keukenweegschaal
1x grote handoek (Ligt er thuis niks?)
1x whey pot (Alleen bij onvoldoende eiwitten, denk aan onder de 1,5gr per kg lichaamsgewicht)
Verbo is terug?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:51:41 #267
19297 stinkie
pi_148497376
quote:

[..]

tip: bestel 2x bij B&F, 2 isolate sachets en 2 gratis cadeaus B-)
dat hij het wil betekend niet dat je dan meteen een lijst met spul moet geven. Goed advies geven betekend soms ook je mond houden.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:52:22 #268
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148497395
En dit ^
Verbo is terug?
pi_148497882
Man man man.

2x 500g creatine lol. Kijk eerst maar eens of die voorbij de eerste komt en dan nog traint.
If not now, then when.
pi_148499123
quote:

[..]

gewoon goed slapen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:42:13 #271
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148499467
Mensen als die vriend van Brede zijn dus precies die nieuwjaarbro's die binnen 2 weken stoppen. Die willen vanaf het eerste moment doen alsof ze professional zijn, kopen alles wat op DBB wordt aangeprezen, stellen superschema's op en binnen een korte tijd stoppen ze omdat ze gek worden van alle verplichtingen en zichzelf nooit in het ritme hebben gekregen.

Stap 1 van beginnen met sporten - welke sport dan ook - is om er een gewoonte van te maken. Anders wordt het binnen no time de zoveelste verplichting en dat is een absolute killer voor je motivatie.
pi_148499572
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Man man man.

2x 500g creatine lol. Kijk eerst maar eens of die voorbij de eerste komt en dan nog traint.
Klopt 't trouwens met crea dat je t maar max 6 weken mag nemen ofzo en dan pauze moet nemen? Meende dat ergens gelezen te hebben, ik heb 't spul zelf nooit gebruikt..
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:45:36 #273
157922 fathank
pi_148499617
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mensen als die vriend van Brede zijn dus precies die nieuwjaarbro's die binnen 2 weken stoppen. Die willen vanaf het eerste moment doen alsof ze professional zijn, kopen alles wat op DBB wordt aangeprezen, stellen superschema's op en binnen een korte tijd stoppen ze omdat ze gek worden van alle verplichtingen en zichzelf nooit in het ritme hebben gekregen.

Stap 1 van beginnen met sporten - welke sport dan ook - is om er een gewoonte van te maken. Anders wordt het binnen no time de zoveelste verplichting en dat is een absolute killer voor je motivatie.
https://blendle.com/i/els(...)md_zijn_te_mislukken
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:45:50 #274
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_148499627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:44 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Klopt 't trouwens met crea dat je t maar max 6 weken mag nemen ofzo en dan pauze moet nemen? Meende dat ergens gelezen te hebben, ik heb 't spul zelf nooit gebruikt..
http://www.aworkoutroutine.com/taking-creatine/
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_148499649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

_O_

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2015 11:46:31 ]
pi_148499704
quote:
:') _O- _O- :D

"De eerste vijf dagen 4 maal daags 5 gram.
Daarna dagelijks 5 gram. Inname met water of vruchtensap."

Waarom de eerste 5 dagen een 4x zo hoge dosis
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:50:53 #277
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_148499907
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:47 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

:') _O- _O- :D

"De eerste vijf dagen 4 maal daags 5 gram.
Daarna dagelijks 5 gram. Inname met water of vruchtensap."

Waarom de eerste 5 dagen een 4x zo hoge dosis
quote:
4. You mention taking 3-5 total grams per day. Does that mean I should do the high dose loading phase and take 10-20 grams per day?

It means you should skip the loading phase and just take 3-5g per day. I probably should have mentioned this in the guide.
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_148499962
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:50 schreef Champy het volgende:

[..]

[..]

Oh, oeps, nu voel ik me dom :') ;(
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:56:11 #279
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_148500156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:51 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Oh, oeps, nu voel ik me dom :') ;(
maar idd. niet laden en gewoon door gebruiken, en als je meer dan 90kg weegt kun je gerust naar de 8-10 gram/dag gaan als je daar baat bij hjebt.

3 gram is wel heel erg weinig imho.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:23:04 #280
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148501238
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:56 schreef RaymondK het volgende:

[..]

maar idd. niet laden en gewoon door gebruiken, en als je meer dan 90kg weegt kun je gerust naar de 8-10 gram/dag gaan als je daar baat bij hjebt.

3 gram is wel heel erg weinig imho.
Haha, voor jou is een 2900 kcal bulk ook weinig. Als minimum dosis kan je per kg lichaamsgewicht 0.03g creatine aanhouden. Voor iemand van brede broeder zijn formaat komt dat net boven de 2 gram uit.

Voor de rest sluit ik me er bij aan dat je gewoon monohydraat moet gebruiken en bij zwaardere individuen kan je voor 10 gram gaan.
Verbo is terug?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:26:26 #281
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_148501381
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:23 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Haha, voor jou is een 2900 kcal bulk ook weinig. Als minimum dosis kan je per kg lichaamsgewicht 0.03g creatine aanhouden. Voor iemand van brede broeder zijn formaat komt dat net boven de 2 gram uit.

Voor de rest sluit ik me er bij aan dat je gewoon monohydraat moet gebruiken en bij zwaardere individuen kan je voor 10 gram gaan.
ah iig. handig om nu eens een gtalletje perkg te weten dan :-) dat omslag punt bij 90kg wat je vaak leest vind ik ook altijd al vreemd. Uiteindelijk komt het allemaal niet zo nauw natuurlijk.

nu nog een getalletje voor de maximum veilige dosis per kg :P
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:28:07 #282
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148501451
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:26 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ah iig. handig om nu eens een gtalletje perkg te weten dan :-) dat omslag punt bij 90kg wat je vaak leest vind ik ook altijd al vreemd. Uiteindelijk komt het allemaal niet zo nauw natuurlijk.

nu nog een getalletje voor de maximum veilige dosis per kg :P
10 gram per dag is veilig getest voor iets van 300+ dagen. Hogere testen weet ik niet van, maar ook niet actief naar gezocht

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 09-01-2015 13:01:59 ]
Verbo is terug?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:29:36 #283
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_148501515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:28 schreef Verbosity het volgende:

[..]

10 gram per kg is veilig getest voor iets van 300+ dagen. Hogere testen weet ik niet van, maar ook niet actief naar gezocht
10 gram per kg? Dus dat is voor Ray zo'n 1,2 (?) kg creatine per dag?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:30:30 #284
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_148501559
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:29 schreef Champy het volgende:

[..]

10 gram per kg? Dus dat is voor Ray zo'n 1,2 (?) kg creatine per dag?
ff e.e.a. bestellen dan nu

haah. typotje denk
pi_148502143
Kennis over macro's/micro's in de keuken is toch wat één van de belangrijkste dingen denk ik. Te ver doorbulken door een te groot overschot aan cal is erg jammer als je het er daarna allemaal weer kwijt moet raken. Voorzichtig opschalen naar een surplus is een hele kunst.

Een koekboek zou ook weleens nice kunnen zijn voor een beginner mocht de kennis niet al aanwezig zijn. Ik heb af en toe nog steeds nightmares in de keuken. _O- Een beetje smakelijke calorierijke maaltijden maken is nog aardig lastig. :D
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:48:18 #286
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148502281
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:45 schreef Lightweight het volgende:
Kennis over macro's/micro's in de keuken is toch wat één van de belangrijkste dingen denk ik. Te ver doorbulken door een te groot overschot aan cal is erg jammer als je het er daarna allemaal weer kwijt moet raken. Voorzichtig opschalen naar een surplus is een hele kunst.

Een koekboek zou ook weleens nice kunnen zijn voor een beginner mocht de kennis niet al aanwezig zijn. Ik heb af en toe nog steeds nightmares in de keuken. _O- Een beetje smakelijke calorierijke maaltijden maken is nog aardig lastig. :D
Als het om lekker eten gaat kan je beter een PUA-bootcamp cadeau doen ;)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:55:16 #287
19297 stinkie
pi_148502519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:44 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

bredeik snap je enthousiasme om iemand te helpen ek ik vind dat er heel wat af te dingen is op het lijstje dat je maakte, maar waar ik echt met mijn pet niet bij kan is dat je crea adviseert en dan hier komt vragen naar hoe dat gebruikt moet worden :?

Je adviseert dus iets waarvan je zelf aangeeft onvoldoende te weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')