Het is toch wat, gratis spullen. Daar zou ik ook ontevreden over zijnquote:Minima niet blij met gratis PC
GRONINGEN - Minima die tweedehandse computers of televisies krijgen van de gemeente Groningen zijn niet altijd enthousiast over de gratis spullen. Ze ontvangen liever nieuwere pc's en platte tv's.
Dat staat in een onderzoek naar de zogeheten 'witgoedregeling' van de gemeente Groningen. Volgens de onderzoekers zijn lang niet alle minima tevreden met de tweedehands spullen. Het gaat vooral om de computers en televisies. Sinds 1 maart loopt een proef van een jaar in de gemeente Groningen. Minima kunnen op kosten van de gemeente een tweedehands koelkast, wasmachine, kooktoestel, televisie of een computer uitzoeken.
Maar de computers en televisies zijn al snel te oud, vinden de minima. En daardoor loopt de gratis apparatuur te veel achter op de ontwikkelingen. Ze willen liever een snellere computer.
Meerdere cliënten geven ook aan ontevreden te zijn over het gratis aanbod, vooral in kringloopwinkels. ,,Helaas was het niet mogelijk om een platte televisie te krijgen'', reageerde een van de respondenten die gebruik maakt van de regeling. De leveranciers van de computers merken op hun beurt op dat de minimaklanten vooral laptops willen waar ze veel mee op het internet kunnen en films kunnen downloaden. Over de wasmachines en koelkasten is men wel tevreden. Die zijn van goede kwaliteit.
In totaal werden 107 cliënten benaderd om mee te doen aan dit onderzoek. 58 – dat is 62 procent – vulden de vragenlijst in. De onderzoekers geven aan dat de aantallen te klein zijn om echt harde uitspraken te doen over een grote groep. Wel geeft de enquête een goede eerste indruk, schrijven ze.
Ik denk niet dat ze verplicht waren om die dingen op te halen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:44 schreef Mystikvm het volgende:
Als je het uit mag kiezen bij de kringloopwinkel snap ik wel dat je net zo goed niets kunt geven. Die komen om in de 14 inch televisies en laptops uit 1998. Dan kan wel geroepen worden dat je niet mag zeuren, maar ik zou mij met die goedkope aftandse rommel ook afgescheept voelen.
Dit dus.quote:Op maandag 29 december 2014 13:38 schreef kwiwi het volgende:
Hoe vaak zie je niet in FHF dat mensen vragen om kleding of spullen en dan zeggen "nee dankje dat draag ik niet", of "wel graag zonder krassen". Als je dat kunt zeggen heb je het volgens mij ook niet echt nodig.
Denk ook niet dat ze dat nog doen, als ze er zo ontevreden over zijn. Dan maar vrienden of familie aankijken. Geef dan niks, als de keuze beperkt is tot de kringloopwinkel.quote:Op maandag 29 december 2014 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze verplicht waren om die dingen op te halen.
Ik heb nog steeds een 100hz CRT TV...quote:Op maandag 29 december 2014 13:36 schreef MouzurX het volgende:
Tegenwoordig moet je zelfs als minima toch wel een platte tv hebben.
Whats next? Zwart-wit tv's?
Ik heb als student al een 32 inch platte tv, kostte 250 euro 6 jaar geleden.
Relatieve armoede wel.quote:Op maandag 29 december 2014 13:46 schreef waht het volgende:
[..]
Dit dus.
Echte armen bestaan dan ook niet in Nederland.
Scheelt enorm aan energiegebruik.quote:Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds een 100hz CRT TV...![]()
Zolang die het nog prima doet zie ik geen reden om een platte neer te zetten.
Inderdaad, wat een stemmingmakerij.quote:Op maandag 29 december 2014 13:47 schreef Elan het volgende:
Volgens RTV Noord is er een tevredenheidsonderzoek gedaan door de betreffende organisatie waarbij het wenselijk was dat men aanvullend feedback kon geven.
Waarschijnlijk hebben veel cliënten daar dus ingevuld dat (o.a.) meer platte tv's en snellere computers wenselijk zouden zijn.
De titel "minima niet blij met gratis pc" lijkt dus weer heerlijk uit zijn verband gerukt te zijn. Alsof ze zelf naar buiten zijn gekomen om te klagen.
Dat ding is ook zo groot dat het eenvoudiger is je huis er omheen af te breken en elders weer op te bouwen als je gaat verhuizen. Je kúnt ook geen andere TV meer nemen als je ooit zo'n ding hebt gehad.quote:Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laatst nog zo'n tv weggeven via Marktplaats aan zo'n jongen die soortgelijk initiatief had voor jongeren en mensen met (psychische) handicapt in Rotterdam. Althans dat zei iequote:Op maandag 29 december 2014 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een stemmingmakerij.
Ten tweede, wie geeft er nou een CRT TV weg anno 2014? Moet je daar echt blij mee zijn, ook al heb je geen geld?
Alleen een Apple TV is goed genoeg natuurlijk.quote:Op maandag 29 december 2014 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ten tweede, wie geeft er nou een CRT TV weg anno 2014? Moet je daar echt blij mee zijn, ook al heb je geen geld?
Nee, maar de kringloopwinkel puilt uit van de Daewoo's en Provisions uit 1998 die destijds ook maar 150 gulden kostten. Aangezien armoede relatief is snap ik wel dat je liever iets hebt wat iets meer van deze tijd is.quote:Op maandag 29 december 2014 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen een Apple TV is goed genoeg natuurlijk.
Mwoah, als ik straks toch een keer een LCD moet gaan aanschaffen dan wordt dat een fors grotere dan wat ik nu heb staan. Dan scheelt dat niet zoveel.quote:
alsof je vrolijk wordt van een 15 jaar oude plasma die compleet opgebrand isquote:Op maandag 29 december 2014 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 december 2014 13:38 schreef Specularium het volgende:
De 'zeikerds' zullen wel gewoon gelijk hebben.
Windows 3.1 is voor niemand leuk.
Klagen? Huilen...? Het is niet alsof ze een actiegroep zijn begonnen of zo, er is ze direct naar hun mening gevraagd. Mogen ze soms enkel antwoorden dat ze 100% tevreden zijn?quote:Op maandag 29 december 2014 13:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat gezegd hebbende: die mensen moeten niet klagen. Laat het staan of neem het gratis mee, maar ga niet huilen dat je het allernieuwste wilt. Dan moet je maar een baan gaan zoeken.
Klopt. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor spul er precies is uitgedeeld. Pre 2007 laptops heb je niet zoveel meer aan. Of je moet met Linux aan de slag willen.quote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef raptorix het volgende:
Ik was laatst even bij de kringloopwinkel, maar kan me het wel voorstellen, van die gore vergeelde bakken die je op marktplaats niet eens gratis weg krijgt. Laatst een nieuwe desktop op MP gekocht voor mijn vader, schat zo een jaar of 4 oud, prima spul voor 50 euro, netjes schone Windows 7 erop en klaar. TV"s bij de kringloop het zelfde, ook van die gore grote bakken. Ik snap best dat mensen het niet hoeven te nemen, maar aan dat soort rotzooi heb je echt niets.
Tsja, blijkbaar moet je volgens een aantal hier wanneer je een uitkering hebt huilend op je knieën neervallen voor alles wat je aangeboden wordt. Je als mens met een praktische mening die je uit wanneer ernaar gevraagd wordt gedragen mag niet, enkel diepe nederigheid en oneindige dankbaarheid.quote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef raptorix het volgende:
Ik was laatst even bij de kringloopwinkel, maar kan me het wel voorstellen, van die gore vergeelde bakken die je op marktplaats niet eens gratis weg krijgt. Laatst een nieuwe desktop op MP gekocht voor mijn vader, schat zo een jaar of 4 oud, prima spul voor 50 euro, netjes schone Windows 7 erop en klaar. TV"s bij de kringloop het zelfde, ook van die gore grote bakken. Ik snap best dat mensen het niet hoeven te nemen, maar aan dat soort rotzooi heb je echt niets.
Alsof je verplicht bent om dat spul af te nemenquote:Op maandag 29 december 2014 13:44 schreef Mystikvm het volgende:
Als je het uit mag kiezen bij de kringloopwinkel snap ik wel dat je net zo goed niets kunt geven. Die komen om in de 14 inch televisies en laptops uit 1998. Dan kan wel geroepen worden dat je niet mag zeuren, maar ik zou mij met die goedkope aftandse rommel ook afgescheept voelen.
Ja, relatieve armoede. Mensen die beiden werken en alsnog de eindjes aan elkaar moeten knopen. Bijvoorbeeld omdat ze 1200 euro moeten betalen aan de kinderopvang.quote:Op maandag 29 december 2014 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Relatieve armoede wel.
Maar goed, dikke kans dat dit bericht op iets gebaseerd is als:
'Wat vindt u daar nou van, dat u zomaar een computer krijgt?'
'Nou, mooi meegenomen.'
'Had u niet liever een nieuwe computer gewild in plaats van zo'n oude?'
'Ja, natuurlijk.'
Keuzes...quote:Op maandag 29 december 2014 14:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, relatieve armoede. Mensen die beiden werken en alsnog de eindjes aan elkaar moeten knopen. Bijvoorbeeld omdat ze 1200 euro moeten betalen aan de kinderopvang.
Er bestaat nog een redelijk groot grijs gebied tussen 'diepe nederigheid en oneindige dankbaarheid' en 'ondankbaarheid'.quote:Op maandag 29 december 2014 14:30 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar moet je volgens een aantal hier wanneer je een uitkering hebt huilend op je knieën neervallen voor alles wat je aangeboden wordt. Je als mens met een praktische mening die je uit wanneer ernaar gevraagd wordt gedragen mag niet, enkel diepe nederigheid en oneindige dankbaarheid.
Wat is er ondankbaar aan je mening geven in een tevredenheidsonderzoek?quote:Op maandag 29 december 2014 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er bestaat nog een redelijk groot grijs gebied tussen 'diepe nederigheid en oneindige dankbaarheid' en 'ondankbaarheid'.
Inderdaad, zoals redelijke kritiek. Waarom het halve topic gebaseerd op de sumiere informatie uit de OP aanneemt dat deze mensen ondankbaar zijn en vervolgens hamert op diepe nederigheid en oneindige dankbaarheid (als je écht arm bent...etc.) ontgaat mij dan ook.quote:Op maandag 29 december 2014 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er bestaat nog een redelijk groot grijs gebied tussen 'diepe nederigheid en oneindige dankbaarheid' en 'ondankbaarheid'.
Dan kan je antwoord nog steeds hetzelfde zijn. "Sorry, het is aftandse meuk."quote:Op maandag 29 december 2014 14:31 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Alsof je verplicht bent om dat spul af te nemen
Of ze gewoon een klein bedrag laten betalen. Het schijnt dat mensen vrijwel altijd meer tevreden zijn over producten die ze met flinke korting hebben verkregen dan producten die ze gratis hebben verkregen.quote:Op maandag 29 december 2014 14:46 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, als het niet bevalt dan kunnen ze de regeling ook gewoon afschaffen.
Een vergeelde PC uit 2002 is ongeveer ¤0 waard. Hetzelfde geldt voor elke willekeurige CRT TV. Die hebben geen waarde meer, dus korting geven is onmogelijk.quote:Op maandag 29 december 2014 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of ze gewoon een klein bedrag laten betalen. Het schijnt dat mensen vrijwel altijd meer tevreden zijn over producten die ze met flinke korting hebben verkregen dan producten die ze gratis hebben verkregen.
Een mooie doos met een strik erom dan ......quote:Op maandag 29 december 2014 14:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een vergeelde PC uit 2002 is ongeveer ¤0 waard. Hetzelfde geldt voor elke willekeurige CRT TV. Die hebben geen waarde meer, dus korting geven is onmogelijk.
Klopt, af en toe kom ik wel eens bij de kringloopwinkel bij mij in de buurt, even neuzen bij de oude boeken....quote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef raptorix het volgende:
Ik was laatst even bij de kringloopwinkel, maar kan me het wel voorstellen, van die gore vergeelde bakken die je op marktplaats niet eens gratis weg krijgt. TV"s bij de kringloop het zelfde, ook van die gore grote bakken. Ik snap best dat mensen het niet hoeven te nemen, maar aan dat soort rotzooi heb je echt niets.
We weten natuurlijk niet precies wat ze werd aangeboden.quote:Op maandag 29 december 2014 14:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een vergeelde PC uit 2002 is ongeveer ¤0 waard. Hetzelfde geldt voor elke willekeurige CRT TV. Die hebben geen waarde meer, dus korting geven is onmogelijk.
Nou ja, geen 'platte' TV schijnbaar, dus CRT-schermen? Zo'n vierkant bakbeest waar je je rug van breekt, neem ik aan. Dat is redelijk 2003.quote:Op maandag 29 december 2014 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet precies wat ze werd aangeboden.
Mogelijk worden die nog ooit geld waardquote:Op maandag 29 december 2014 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nou ja, geen 'platte' TV schijnbaar, dus CRT-schermen? Zo'n vierkant bakbeest waar je je rug van breekt, neem ik aan. Dat is redelijk 2003.
Dat zou best kunnen. Sommige mensen zweren nu al bij gamen op een CRT scherm...quote:Op maandag 29 december 2014 15:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Mogelijk worden die nog ooit geld waard
Heb mijn 21 inch net de deur uit geknalt, was 1 van eerste en nog echt bakbeest, geloof 45 kiloquote:Op maandag 29 december 2014 15:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Sommige mensen zweren nu al bij gamen op een CRT scherm...
stemp pvv! voor meer graatis dinge bier en geen neegers!quote:Op maandag 29 december 2014 16:30 schreef luxerobots het volgende:
Ja ik was dus ook bij de Kringloop geweest gratis televisie en leptop meegekregen is het niet eens een apple
gemeente groningen kom eens door met je niewe spullen alsof ik hier op zi tte wachte
apple laptop platte tv zo maak je mense blij het leve is al duur sat
meer meer gratis spullequote:Op maandag 29 december 2014 16:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
stemp pvv! voor meer graatis dinge bier en geen neegers!
Er zal wel Ubuntu of dergelijke op staan hoor, maar het komt bij mij gewoon zo ondankbaar over als je gaat klagen over iets dat je gratis krijgt. Dat ze maar voor een computer sparen ofzo, want die snelle computer gaan ze toch niet gratis krijgen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:38 schreef Specularium het volgende:
De 'zeikerds' zullen wel gewoon gelijk hebben.
Windows 3.1 is voor niemand leuk.
SD is niet om aan te zienquote:Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, lekker. Je weet hoe dat gaat. Op zijn best gaat die apparatuur mee in een vuilniszak met het gewone huisvuil.quote:Op maandag 29 december 2014 16:39 schreef ems. het volgende:
Volgens mij staat het ze vrij om de gratis PC's en TV's weg te gooien. Niets aan de hand dus.
Zoiets krijgen ze natuurlijk niet, ik wed dat het minimaal pentuim 4 computers zijnquote:Op maandag 29 december 2014 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
Aub meneer, uw nieuwe pc!
[ afbeelding ]
Hier ook een kathodestraalbuis, weliswaar een vrij platte. Het reageert tenminste meteen als je op een knopje drukt om weg te zappen en je hoeft niet je hele interieur te wijden aan het apparaat omdat je er recht voor moet zitten. Wel merk je dat tv tegenwoordig voor grotere schermen wordt gemaakt.quote:Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rekenen is ook een vak apart blijkbaar....quote:In totaal werden 107 cliënten benaderd om mee te doen aan dit onderzoek. 58 – dat is 62 procent – vulden de vragenlijst in.
Tja als je expliciet mensen ondervraagt middels een enquête, dan ligt het niet echt in de lijn der verwachtingen dat ze collectief de maatschappij prijzen voor de geweldige giften die ze ontvangen.quote:Op maandag 29 december 2014 16:13 schreef kawotski het volgende:
Ik ken mensen met genoeg poen die nog een oud scherm hebben, een ouderwetse beeldbuis. Leuk dat we minima hebben met 1e wereld problemen...
Weer een bewijs dat mensen niet de moeite nemen het topic te lezen en hun stokpaardjes ergens neertyfen.quote:Op maandag 29 december 2014 17:25 schreef waxxx het volgende:
Weer een bewijs dat werken niet loont maar op de bank zitten wel.
Haha, goeie. Andersom klopt ie wel.quote:Op maandag 29 december 2014 17:23 schreef Manonster het volgende:
[..]
Rekenen is ook een vak apart blijkbaar....
Och, ik heb in mijn leven nog nooit een gratis tv, pc of wasmachine gekregen, ook geen tweedehandse. Dat recht is toch echt voorbehouden aan mensen die niet werken.quote:Op maandag 29 december 2014 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weer een bewijs dat mensen niet de moeite nemen het topic te lezen en hun stokpaardjes ergens neertyfen.
Er is ook niemand die klaagt.quote:Op maandag 29 december 2014 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Och, ik heb in mijn leven nog nooit een gratis tv, pc of wasmachine gekregen. Dat recht is toch echt voorbehouden aan mensen die niet werken.
En als ik een kadootje krijg is klagen over de kwaliteit ervan wel het laatste wat ik in mijn hoofd haal. Maar dat is misschien omdat ik nog een klein beetje fatsoen in mijn donder heb.
Het probleem is dat men in tegenstelling tot de ouderwetse beeldbuis tv's niet zomaar meer onderdelen kan uitwisselen zoals dat vroeger gebeurde. Waar bijv. vroeger een voeding van een Philips met een Sony kon worden uitgewisseld qua spanning ed. of desnoods de hele beeldbuis, gaat je dat heden ten dage met een flatscreen niet meer lukken, elk merk gebruikt weer andere onderdelen en de maten van de schermen verschillen bijv net een halve centimeter waardoor ze simpelweg niet uitgewisseld kunnen worden.quote:Op maandag 29 december 2014 13:36 schreef MouzurX het volgende:
Tegenwoordig moet je zelfs als minima toch wel een platte tv hebben.
Whats next? Zwart-wit tv's?
Ik heb als student al een 32 inch platte tv, kostte 250 euro 6 jaar geleden.
En als ze aankomen op de eind locatie word er lekker illegale software op gegooidquote:Op maandag 29 december 2014 18:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat dat betreft pakken ze het bij tweakers beter aan. Niet zomaar oude zooi aanbieden, maar systemen met bruikbare specs, getest en geïnstalleerd met moderne, legale software, klaar voor gebruik.
Ik denk dat dat meevalt. Dit soort liefdadigheidscomputers gaan over het algemeen niet naar computer-savvy mensen. Die fixxen zelf wel een (betere) PC van wat afgedankte onderdelen van familie/vrienden.quote:Op maandag 29 december 2014 18:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
En als ze aankomen op de eind locatie word er lekker illegale software op gegooid
Die kunnen beter hun kind zelf opvoeden. Dan sta je niet voor een slavenloon te werken.quote:Op maandag 29 december 2014 14:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, relatieve armoede. Mensen die beiden werken en alsnog de eindjes aan elkaar moeten knopen. Bijvoorbeeld omdat ze 1200 euro moeten betalen aan de kinderopvang.
Iedereen heeft wel een handige buurjongen zonder een geweten, dus die illegale software is zo geïnstalleerdquote:Op maandag 29 december 2014 18:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meevalt. Dit soort liefdadigheidscomputers gaan over het algemeen niet naar computer-savvy mensen. Die fixxen zelf wel een (betere) PC van wat afgedankte onderdelen van familie/vrienden.
Waarschijnlijk komt het merendeel terecht bij mensen die alleen maar hun mail willen checken, bankzaken regelen en een beetje facebooken en youtuben. Dat gaat prima op vrijwel iedere computer, maar doe ze alsjeblieft niet zo'n barrel aan met hooguit een (illegale) windows-XP installatie met IE7.
lang niet iedereen heeft dat nodig. ben bij genoeg mensen geweest die dus echt alleen eens per week de pc opstarten voor e-mail. office is niet nodig, libreoffice wordt tweemaal per jaar geopend.quote:Op maandag 29 december 2014 18:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een handige buurjongen zonder een geweten, dus die illegale software is zo geïnstalleerd
in de winter niet, voor die klote sneeuwbanner van fok heb je minstens een stevige dual core nodig. en zo geldt het wel voor meer websites, waar je 10 jaar geleden nog prima mee kon werken is tegenwoordig vaak niet meer goed genoeg.quote:Op maandag 29 december 2014 16:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zoiets krijgen ze natuurlijk niet, ik wed dat het minimaal pentuim 4 computers zijnDie overigens prima lopen onder Ubuntu, en andere van die pentuim 3 computers, die volstaan ook nog wel om te Fokken
Ohja die banners gebruiken ook nog redelijk veel data is mij opgevallenquote:Op maandag 29 december 2014 18:39 schreef Adames het volgende:
[..]
in de winter niet, voor die klote sneeuwbanner van fok heb je minstens een stevige dual core nodig. en zo geldt het wel voor meer websites, waar je 10 jaar geleden nog prima mee kon werken is tegenwoordig vaak niet meer goed genoeg.
Settings => Overig => "Sneeuwheader uitschakelen"quote:Op maandag 29 december 2014 18:39 schreef Adames het volgende:
[..]
in de winter niet, voor die klote sneeuwbanner van fok heb je minstens een stevige dual core nodig. en zo geldt het wel voor meer websites, waar je 10 jaar geleden nog prima mee kon werken is tegenwoordig vaak niet meer goed genoeg.
ja maar weet zo'n huismoeder dat?quote:Op maandag 29 december 2014 18:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Settings => Overig => "Sneeuwheader uitschakelen"
Tering, bestaat dat ding nog steeds johquote:Op maandag 29 december 2014 18:39 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan zijn ze weer ondankbaar omdat ze als minima het lef hebben zoiets te weigerenquote:Op maandag 29 december 2014 14:55 schreef Twiitch het volgende:
Dan laten ze het staan. Het leven kan soms zo simpel zijn.
Er geen ruk van snappen rechtvaardigt natuurlijk geen 8 core met 16 gig geheugen.quote:
Zeker tijdens studie was het toch vrij gebruikelijk dat mensen tweedehandse zooi kregen, maar afgezien daarvan zie ik het ook om me heen steeds meer hoor, het weggeven van spul dat men vervangt en niet meer nodig heeft. het is niet zo dat het ontvangen is beperkt tot mensen die niet werken, maar eerder zoals Koos al aangeeft dat je gewoon lekker een betere variant koopt als je het geld hebt.quote:Op maandag 29 december 2014 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Och, ik heb in mijn leven nog nooit een gratis tv, pc of wasmachine gekregen, ook geen tweedehandse. Dat recht is toch echt voorbehouden aan mensen die niet werken.
En als ik een kadootje krijg is klagen over de kwaliteit ervan wel het laatste wat ik in mijn hoofd haal. Maar dat is misschien omdat ik nog een klein beetje fatsoen in mijn donder heb.
Minima gespot.quote:Op maandag 29 december 2014 18:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dan zijn ze weer ondankbaar omdat ze als minima het lef hebben zoiets te weigeren
idd toen ik voor het eerst op mijn eigen ging wonen heb ik ook zo beetje alles voor een appel en ei opgehaald bij een kringloopwinkel. Of ik kreeg oude afdankertjes van vrienden en familiequote:Op maandag 29 december 2014 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker tijdens studie was het toch vrij gebruikelijk dat mensen tweedehandse zooi kregen, maar afgezien daarvan zie ik het ook om me heen steeds meer hoor, het weggeven van spul dat men vervangt en niet meer nodig heeft. het is niet zo dat het ontvangen is beperkt tot mensen die niet werken, maar eerder zoals Koos al aangeeft dat je gewoon lekker een betere variant koopt als je het geld hebt.
Dat ja.quote:Op maandag 29 december 2014 19:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
idd toen ik voor het eerst op mijn eigen ging wonen heb ik ook zo beetje alles voor een appel en ei opgehaald bij een kringloopwinkel. Of ik kreeg oude afdankertjes van vrienden en familie
Vorige week nog een PC gedoneerd aan m'n pa. Nou is de man inmiddels gepensioneerd, maar als ik het een half jaar eerder had aangeboden dan had hij nog gewerkt.quote:Op maandag 29 december 2014 19:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
idd toen ik voor het eerst op mijn eigen ging wonen heb ik ook zo beetje alles voor een appel en ei opgehaald bij een kringloopwinkel. Of ik kreeg oude afdankertjes van vrienden en familie
M'n ouders kochten vorig jaar een nieuw bankstel. Hun oude setje verkeerde nog een prima conditie dus dat heb ik mooi overgenomen omdat het beter was dan mijn vorige bankstel.quote:Op maandag 29 december 2014 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker tijdens studie was het toch vrij gebruikelijk dat mensen tweedehandse zooi kregen, maar afgezien daarvan zie ik het ook om me heen steeds meer hoor, het weggeven van spul dat men vervangt en niet meer nodig heeft. het is niet zo dat het ontvangen is beperkt tot mensen die niet werken, maar eerder zoals Koos al aangeeft dat je gewoon lekker een betere variant koopt als je het geld hebt.
Volgens mij komen er de laatste jaren ook steeds meer 'gratis af te halen' sites.quote:Op maandag 29 december 2014 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n ouders kochten vorig jaar een nieuw bankstel. Hun oude setje verkeerde nog een prima conditie dus dat heb ik mooi overgenomen omdat het beter was dan mijn vorige bankstel.
Met het inrichten van je woning moet je gewoon pragmatisch zijn.
Als ik nieuwe meubels nodig heb, dan koop ik die. Maar als ik prima meubels voor noppes kan krijgen, dan zeg ik daar ook geen nee tegen.
Prima initiatieven.quote:Op maandag 29 december 2014 19:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij komen er de laatste jaren ook steeds meer 'gratis af te halen' sites.
Uiteraard, want ik ben arm.quote:
Hoorde wel van iemand die wat online had gezet doodleuk de vraag kreeg of hij het dan ook maar gelijk even wilde komen brengen naar zo ongeveer de andere kant van het land.quote:
Lekkere grapjas ben je dan.quote:Op maandag 29 december 2014 19:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoorde wel van iemand die wat online had gezet doodleuk de vraag kreeg of hij het dan ook maar gelijk even wilde komen brengen naar zo ongeveer de andere kant van het land.
Brutale mensen hebben de halve wereld zullen we maar zeggen.
Ach als je het 100x probeert is er vast wel iemand zo gek.quote:
Tokkie gespotquote:Op maandag 29 december 2014 16:30 schreef luxerobots het volgende:
Ja ik was dus ook bij de Kringloop geweest gratis televisie en leptop meegekregen is het niet eens een apple
gemeente groningen kom eens door met je niewe spullen alsof ik hier op zi tte wachte
apple laptop platte tv zo maak je mense blij het leve is al duur sat
Juist.quote:Op maandag 29 december 2014 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Dat komt doordat uitkeringen en dat soort zaken in Nederland 'rechten' heten en dus door veel uitkeringsvangers ook zo ervaren worden.
Typisch altijd, iemand die iets aankaart meteen uitmaken voor lid van de groep waar het over gaat. Zie je bij allochtonendiscussies ook vaak. Zegt iemand wat, komen figuren zoals jij met een 'allochtoon gespotquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |