Zeker tijdens studie was het toch vrij gebruikelijk dat mensen tweedehandse zooi kregen, maar afgezien daarvan zie ik het ook om me heen steeds meer hoor, het weggeven van spul dat men vervangt en niet meer nodig heeft. het is niet zo dat het ontvangen is beperkt tot mensen die niet werken, maar eerder zoals Koos al aangeeft dat je gewoon lekker een betere variant koopt als je het geld hebt.quote:Op maandag 29 december 2014 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Och, ik heb in mijn leven nog nooit een gratis tv, pc of wasmachine gekregen, ook geen tweedehandse. Dat recht is toch echt voorbehouden aan mensen die niet werken.
En als ik een kadootje krijg is klagen over de kwaliteit ervan wel het laatste wat ik in mijn hoofd haal. Maar dat is misschien omdat ik nog een klein beetje fatsoen in mijn donder heb.
Minima gespot.quote:Op maandag 29 december 2014 18:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dan zijn ze weer ondankbaar omdat ze als minima het lef hebben zoiets te weigeren
idd toen ik voor het eerst op mijn eigen ging wonen heb ik ook zo beetje alles voor een appel en ei opgehaald bij een kringloopwinkel. Of ik kreeg oude afdankertjes van vrienden en familiequote:Op maandag 29 december 2014 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker tijdens studie was het toch vrij gebruikelijk dat mensen tweedehandse zooi kregen, maar afgezien daarvan zie ik het ook om me heen steeds meer hoor, het weggeven van spul dat men vervangt en niet meer nodig heeft. het is niet zo dat het ontvangen is beperkt tot mensen die niet werken, maar eerder zoals Koos al aangeeft dat je gewoon lekker een betere variant koopt als je het geld hebt.
Dat ja.quote:Op maandag 29 december 2014 19:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
idd toen ik voor het eerst op mijn eigen ging wonen heb ik ook zo beetje alles voor een appel en ei opgehaald bij een kringloopwinkel. Of ik kreeg oude afdankertjes van vrienden en familie
Vorige week nog een PC gedoneerd aan m'n pa. Nou is de man inmiddels gepensioneerd, maar als ik het een half jaar eerder had aangeboden dan had hij nog gewerkt.quote:Op maandag 29 december 2014 19:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
idd toen ik voor het eerst op mijn eigen ging wonen heb ik ook zo beetje alles voor een appel en ei opgehaald bij een kringloopwinkel. Of ik kreeg oude afdankertjes van vrienden en familie
M'n ouders kochten vorig jaar een nieuw bankstel. Hun oude setje verkeerde nog een prima conditie dus dat heb ik mooi overgenomen omdat het beter was dan mijn vorige bankstel.quote:Op maandag 29 december 2014 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker tijdens studie was het toch vrij gebruikelijk dat mensen tweedehandse zooi kregen, maar afgezien daarvan zie ik het ook om me heen steeds meer hoor, het weggeven van spul dat men vervangt en niet meer nodig heeft. het is niet zo dat het ontvangen is beperkt tot mensen die niet werken, maar eerder zoals Koos al aangeeft dat je gewoon lekker een betere variant koopt als je het geld hebt.
Volgens mij komen er de laatste jaren ook steeds meer 'gratis af te halen' sites.quote:Op maandag 29 december 2014 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n ouders kochten vorig jaar een nieuw bankstel. Hun oude setje verkeerde nog een prima conditie dus dat heb ik mooi overgenomen omdat het beter was dan mijn vorige bankstel.
Met het inrichten van je woning moet je gewoon pragmatisch zijn.
Als ik nieuwe meubels nodig heb, dan koop ik die. Maar als ik prima meubels voor noppes kan krijgen, dan zeg ik daar ook geen nee tegen.
Prima initiatieven.quote:Op maandag 29 december 2014 19:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij komen er de laatste jaren ook steeds meer 'gratis af te halen' sites.
Uiteraard, want ik ben arm.quote:
Hoorde wel van iemand die wat online had gezet doodleuk de vraag kreeg of hij het dan ook maar gelijk even wilde komen brengen naar zo ongeveer de andere kant van het land.quote:
Lekkere grapjas ben je dan.quote:Op maandag 29 december 2014 19:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoorde wel van iemand die wat online had gezet doodleuk de vraag kreeg of hij het dan ook maar gelijk even wilde komen brengen naar zo ongeveer de andere kant van het land.
Brutale mensen hebben de halve wereld zullen we maar zeggen.
Ach als je het 100x probeert is er vast wel iemand zo gek.quote:
Tokkie gespotquote:Op maandag 29 december 2014 16:30 schreef luxerobots het volgende:
Ja ik was dus ook bij de Kringloop geweest gratis televisie en leptop meegekregen is het niet eens een apple
gemeente groningen kom eens door met je niewe spullen alsof ik hier op zi tte wachte
apple laptop platte tv zo maak je mense blij het leve is al duur sat
Juist.quote:Op maandag 29 december 2014 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Dat komt doordat uitkeringen en dat soort zaken in Nederland 'rechten' heten en dus door veel uitkeringsvangers ook zo ervaren worden.
Typisch altijd, iemand die iets aankaart meteen uitmaken voor lid van de groep waar het over gaat. Zie je bij allochtonendiscussies ook vaak. Zegt iemand wat, komen figuren zoals jij met een 'allochtoon gespotquote:
Godverdomme wat slechtquote:Op maandag 29 december 2014 13:39 schreef Waterdrinker het volgende:
Toch jammer dat ze de zus van Maxima niet zo hebben genoemd.
Ik typ dit vanaf een PC uit 2003 die toen al low-end was (P4 2,6Ghz). Hier doe ik nog steeds alles op. Internet, downloaden, skype, video encoden, software ontwikkelen,etc etcquote:Op maandag 29 december 2014 14:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Aan een PC uit 2005 heb je inderdaad niet zoveel meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |