twitter:PetoLucem twitterde op maandag 29-12-2014 om 13:02:52After more than three years after the closure, the Syrian Embassy in #Kuwait will reopen today. reageer retweet
De pics ga ik niet postentwitter:PetoLucem twitterde op maandag 29-12-2014 om 13:17:58#Deir_Ezzor: A mass grave was found in Ghranej,containing 75 corpses from Al-Sha'yttat clan. Executed by #Islamic_State 4 months ago. #Syria reageer retweet
wait wut...quote:Op maandag 29 december 2014 14:12 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:PetoLucem twitterde op maandag 29-12-2014 om 13:02:52After more than three years after the closure, the Syrian Embassy in #Kuwait will reopen today. reageer retweet
Ik neem aan dat rebellen geen ambassades kunnen openen.quote:Op maandag 29 december 2014 14:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
wait wut...
Ambassade van de rebellen? Of van de Syrische regering?
twitter:
Wat een onzin,meat is censuur, dit moet gewoon gepost kunnen worden. Ik nem aan dat dit een grapje is.quote:Op maandag 29 december 2014 14:35 schreef Atak het volgende:
Nieuwe forum regels:
"Foto's van afgehakte hoofden stuur je elkaar maar via pm zodat je daar kan juichen"
Sommige zieken geesten zullen hier niet blij mee zijn
Nou ja, je weet maar nooit daarquote:Op maandag 29 december 2014 14:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik neem aan dat rebellen geen ambassades kunnen openen.twitter:
twitter:EliotHiggins twitterde op maandag 29-12-2014 om 16:32:55New ISIS release shows them using US TOW ATGMs in Syria, source of the TOWs is not yet known http://t.co/emYioibxto http://t.co/1LcoGYFovl reageer retweet
Gewoon Soennitische solidariteit.quote:Op maandag 29 december 2014 17:15 schreef Woestijnvos het volgende:
Die TOW hebben ze van de Amerikanen natuurlijk.
uhuquote:
Klop, de enige oplossing om het land te kunnen stabiliseren is het opdelen van syrie en het steunen van Assad in de gebieden waar hij de meeste aanhang heeft, inclusief damascus.quote:
Heb het magazinnetje gelezen en moet zeggen dat ik het best interessant vond. Vooral het stuk over Waziristan, al-Qaida en de Taliban en hoe verschillende groepen ontstonden daaruit. Of dat binnen ISIS er een cel is geinfiltreerd door ISIS' veiligheidsdienst en afgemaakt omdat ze nog extremer waren dan ISIS zelfquote:Op dinsdag 30 december 2014 09:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het interview staat gewoon in het laatste IS magazine zie ik nu, je kan je abonneren overigens.
https://ia801509.us.archive.org/19/items/dbq06/Dabiq_6.pdf
quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het interview staat gewoon in het laatste IS magazine zie ik nu, je kan je abonneren overigens.
https://ia801509.us.archive.org/19/items/dbq06/Dabiq_6.pdf
Chips, heb ik nu allerlei schimmige diensten het recht gegeven mijn burgerrechten op te schorten? Dat ding laadde niet eens.quote:
Als iedereen dan recht meent te hebben op allerlei gebied waar ze niet de meeste aanhang hebben, en als er enorm veel wapens in de omloop zijn dan lijkt dat me alleen een zeer tijdelijke oplossing. Maar misschien houdt het stand tot we een nieuwe oppositie opgeleid hebben die daadwerkelijk territorium kan grijpen in Syri.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:51 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klop, de enige oplossing om het land te kunnen stabiliseren is het opdelen van syrie en het steunen van Assad in de gebieden waar hij de meeste aanhang heeft, inclusief damascus.
Wellicht kan iemand de IS magazines ook op een normale host publiceren als er een nieuwe uitkomt. Op zich zijn het goed geschreven en gemaakte magazines, zelfs de layout is professioneel. Verbazingwekkend goed geschreven stukje propaganda.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
[..]
Chips, heb ik nu allerlei schimmige diensten het recht gegeven mijn burgerrechten op te schorten? Dat ding laadde niet eens.
[..]
Als iedereen dan recht meent te hebben op allerlei gebied waar ze niet de meeste aanhang hebben, en als er enorm veel wapens in de omloop zijn dan lijkt dat me alleen een zeer tijdelijke oplossing. Maar misschien houdt het stand tot we een nieuwe oppositie opgeleid hebben die daadwerkelijk territorium kan grijpen in Syri.
Een andere oplossing die zeker niet werkt het instellen van mandaatgebieden, zoals na de 1e wereldoorlog, of de invasie van Irak. De eenheidsstaten irak en syrie zijn ook niet houdbaar. Ik denk echt dat opdeling, maar dan wel op een slimme manier de enige weg is. dit kan worden besproken op de vredestop in Moskou,alle partijen moeten wel over hun eigen schaduw heen stappen en offers willen brengen in ruil voor vrede.. en dat zie ik helaas nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
[..]
Chips, heb ik nu allerlei schimmige diensten het recht gegeven mijn burgerrechten op te schorten? Dat ding laadde niet eens.
[..]
Als iedereen dan recht meent te hebben op allerlei gebied waar ze niet de meeste aanhang hebben, en als er enorm veel wapens in de omloop zijn dan lijkt dat me alleen een zeer tijdelijke oplossing. Maar misschien houdt het stand tot we een nieuwe oppositie opgeleid hebben die daadwerkelijk territorium kan grijpen in Syri.
dude... spontane zaadlozing en alles...quote:
NDF zelfmoordcommando.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
dude... spontane zaadlozing en alles...
quote:Op maandag 29 december 2014 16:50 schreef IPA35 het volgende:
twitter:EliotHiggins twitterde op maandag 29-12-2014 om 16:32:55New ISIS release shows them using US TOW ATGMs in Syria, source of the TOWs is not yet known http://t.co/emYioibxto http://t.co/1LcoGYFovl reageer retweet
twitter:green_lemonnn twitterde op dinsdag 30-12-2014 om 16:48:50#Syria the origin of #IS TOW ATGM : Captured from vetted rebel group. http://t.co/tK7433qalV by @green_lemonnn http://t.co/7D62z6GBtv reageer retweet
Scherpe analyse. Zoals Joshua Landis wel vaker heeft. Ik denk/vrees dat hij volledig gelijk heeft/krijgt.quote:
Tsja, dit is wat ik vaker lees/hoor van personen die in de periode 2005-2010 het land hebben bezocht. In 2011 kregen ze de kans(dachten ze) voor een wake-up-call voor Bashar of desnoods het regime te veranderen. Helaas heeft het niet zo mogen zijnquote:Op woensdag 31 december 2014 13:46 schreef Slayage het volgende:
interessante (deels) vooruitziende blik uit 2006, van de blog van landis
Monday, August 28, 2006
A Personal Memo - By EHSANI2
I have just returned from a three-week vacation to Syria. I must admit that I have struggled to think of something incisive to write about. What possible insight can I offer readers of this forum I thought? Given my personal interest in economic matters, it made sense for me to concentrate on this topic first. I will conclude my note with the inevitable discussion of non-economic issues as well. I warn the scores of regime supporters here: The truth is sometimes painful to hear.
Beter dan Mubarak/Ghadaffi/Saddamquote:
zelfde categorie tuig...quote:
Je haat hem omdat hij Sultan Erdo aftroeft.quote:
uhuquote:Op donderdag 1 januari 2015 01:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je haat hem omdat hij Sultan Erdo aftroeft.
Tijd voor super foute Arabisch muziek om het nieuwe jaar in te luiden.quote:
quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tijd voor super foute Arabisch muziek om het nieuwe jaar in te luiden.
het regime is al 4 jaar slim bezig met overleven, ben benieuwd wanneer de rek eruit isquote:
Geen idee. Het is nu Syri vs. JAN vs. ISIS.quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
het regime is al 4 jaar slim bezig met overleven, ben benieuwd wanneer de rek eruit is
De Ware Islamieten van JAN & ISIS zijn de laatste restjes ""FSA"" aan het opruimen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:30 schreef Atak het volgende:
Hopelijk zal FSA dit jaar shinen. Gelukkig nieuwjaar iedereen
Uhu doen ze al 2 jaar niet maar oke.quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:30 schreef Atak het volgende:
Hopelijk zal FSA dit jaar shinen. Gelukkig nieuwjaar iedereen
oja, ze hebben juist met die piloot toch een troef in handen voor pr doeleinden. Ze hebben er nog maar vrij weinig gebruik van gemaakt overigens. Aan de andere kant blijft die piloot ook een risico voor hen natuurlijk, dus wel begrijp ik het aan de andere kant ook wel.quote:Op donderdag 1 januari 2015 08:01 schreef vigen98 het volgende:
Ze hebben die Jordaanse piloot vermoordt
Ik hoop dat hij snel gedood wordt.quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tijd voor super foute Arabisch muziek om het nieuwe jaar in te luiden.
De puinbak zoals die nu is, is nog niet groot genoeg?quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij snel gedood wordt.
plus de amerikanen die een dubieus rol spelen momenteelquote:Op donderdag 1 januari 2015 01:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Geen idee. Het is nu Syri vs. JAN vs. ISIS.
kan me niet voorstellen eigenlijkquote:Op donderdag 1 januari 2015 08:01 schreef vigen98 het volgende:
Ze hebben die Jordaanse piloot vermoordt
hopelijk, maar zite er voor alsnog niet best uitquote:Op donderdag 1 januari 2015 10:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ook in deze mooie reeks iedereen een gezegend nieuwjaar toegewenst met hopelijk verbetering in de situatie op het slagveld en zicht op een oplossing.
Wat jij niet begrijpt of niet wil begrijpen is dat FSA nooit kan worden opgeruimd. Het Syrische volk is het FSA. Er zijn genoeg Syrirs in buurlanden die uiteindelijk terugwillen naar hun vaderland en Assad, PYD. PKK de kop willen indrukken. Meer dan een miljoen Syrirs in Turkije alleen. Bereken maar hoeveel troepen dat zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Ware Islamieten van JAN & ISIS zijn de laatste restjes ""FSA"" aan het opruimen.
In feite is alleen het IF nog een beetje strijdbaar alleen lopen deze steeds meer over naar of JAN of ISIS.
twitter:archicivilians twitterde op donderdag 01-01-2015 om 01:19:13After they claimed it was in #Jobar, Assad pictures were taken in #Zabaltani district in #Damascus. (via @TahrirSy). http://t.co/DyfuwFrnXA reageer retweet
quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:44 schreef Slayage het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]twitter:archicivilians twitterde op donderdag 01-01-2015 om 01:19:13After they claimed it was in #Jobar, Assad pictures were taken in #Zabaltani district in #Damascus. (via @TahrirSy). http://t.co/DyfuwFrnXA reageer retweet
Met een beetje geluk gaan JAN en ISIS elkaar helemaal kapot maken, en kan Assad er in de shovel achteraan hobbelen om het resultaat op ruimen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Geen idee. Het is nu Syri vs. JAN vs. ISIS.
twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 31-12-2014 om 18:13:01Tons of explosives loaded in one of #ISIS APCs for a huge suicide attack against #Peshmerga in #Iraq http://t.co/WOvRqasYQT reageer retweet
twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 31-12-2014 om 11:32:22Another #photo for #Hasakah al-Mistareha Arab village completely leveled & burned by #PYD terrorist militias #Syria http://t.co/mvRvKk0SnZ reageer retweet
verdeel en heers heeft assad vanaf dag 1 heel goed gedaan en is het uiteraard heel effectief gebleken, wwcquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Met een beetje geluk gaan JAN en ISIS elkaar helemaal kapot maken, en kan Assad er in de shovel achteraan hobbelen om het resultaat op ruimen.
waarom laat assad geen baard is staan? is best hip tegenwoordigquote:Op donderdag 1 januari 2015 14:14 schreef .Exe het volgende:
Iedereen een goed nieuwjaar!
[ afbeelding ]
Als de FSA zoals jij het noemt ooit een eenheid wordt. Probleem is nu juist dat dit allemaal losse groeperingen zijn, die elkaar gaan bestrijden als het maar even kan. Verder vertegenwoordigt deze mengelmoes ook alle stromingen?? zoals bijvorbeeld christenen ,shiieten en Alawieten? Ik zie geen heil in het ondersteunen van FSA strijdgroepen. Wapens en strijders zullen fluide zijn en in handen valen van allerlei radicale bewegingen die elkaar weer zullen gaan bestrijden en uit elkaar vallen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:52 schreef Atak het volgende:
In het jaar 2015 zal van Assad Kebab worden gemaakt. FSA troepen worden getraind. Binnenkort 80 000 man klaar. ISIS rukt op. Rusland keert zijn rug toe naar Assad. Iran heeft geen geld meer. Binnenkort zal hij geen supplies meer hebben om te vechten of geen manschappen meer. Hij is zo wanhopig dat hij nu ook meisjes van 16 in zijn leger neemt.
Even nog een artikel ter herinnering waarom het geen goed idee is de "FSA" rebellen aan de macht te helpen , als dit al realistisch zou zijn (en dat is het volgens mij absoluut niet)quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:52 schreef Atak het volgende:
In het jaar 2015 zal van Assad Kebab worden gemaakt. FSA troepen worden getraind. Binnenkort 80 000 man klaar. ISIS rukt op. Rusland keert zijn rug toe naar Assad. Iran heeft geen geld meer. Binnenkort zal hij geen supplies meer hebben om te vechten of geen manschappen meer. Hij is zo wanhopig dat hij nu ook meisjes van 16 in zijn leger neemt.
Bron: Dedagelijksestandaard.nlquote:Al veertig jaar heerst de dynastie van de familie Assad met ijzeren vuist over Syri. Met hulp van de gevreesde veiligheidsdiensten, de moekhabarat, hield het regime de bevolking onder de duim en snoerde het politieke tegenstanders de mond.
Dit strenge regime zorgde echter ook voor een redelijk grote vrijheid voor seculiere minderheden. En minderheden zijn er veel in Syri; er zijn grote groepen christenen, sjiieten, druzen en alawieten. De meerderheid in Syri, zo’n 74%, is soenniet.
Syri wordt ook wel de bakermat van het christelijk geloof genoemd. Damascus is de oudste onafgebroken stad ter wereld en veel huizen binnen de stadsmuren zijn minstens 500 jaar oud. In Syri vindt men de oudste christelijke kerken, zoals de huiskerk van Dura Europos. Tien procent van de bevolking in Syri is nog steeds christen.
In januari verscheen er een artikel van de Human Rights Watch. Daaruit bleek dat FSA-rebellen waarschijnlijk bewust in het noorden van Syri heiligdommen van religieuze minderheden hebben vernield. Dit geweld vond eind 2012 plaats, nadat de troepen van het regime van Assad zich hadden teruggetrokken.
Van deskundigen hoor je vaak dat de oorlog in Syri een zogenaamde proxy-oorlog is tussen Iran en Saoedi-Arabi en Qatar sinds lange tijd. Een oorlog tussen sjieten en soennieten. Dictator Bashar al-Assad is een alawiet. Alawieten komen uit het sjiisme voort. Syri wordt door velen gezien als een plek waar onderlinge religieuze verschillen al bijna twee jaar worden uitgevochten. Saoedi-Arabi en Qatar willen graag een islamitisch regime, de sharia, in Syri bewerkstelligen. Het hoofddoel van Saoedi-Arabi en Qatar is verkleining van de regionale invloed van het sjiitische Iran.
Over Saoedi-Arabi werd onlangs bekend dat ze per week twee personen onthooft. Saoedi-Arabi staat nog altijd op nummer twee van de ranglijst christenvervolging van Open Doors. Saoedi-Arabi kent geen godsdienstvrijheid. Een Saoedier die zich tot het christendom bekeert, wordt onthoofd. In Saoedi-Arabi zijn geen kerken omdat de dominante stroming van de islam dit verboden heeft. De laatste priester in Saoedi-Arabi is in 1985 het land uitgestuurd.
De wereld heeft zich tegen het regime van Assad gekeerd, op een aantal landen na. Nederland steunt, zoals bekend, ook de FSA (Free Syrian Army). De zogenaamde rebellen, islamisten. Nederland kiest dus de kant van onder andere Saoedi-Arabi. Onlangs werd bekend gemaakt door de VN dat zowel de FSA als het regime van Assad zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. Een aantal gevolgen worden door velen gevreesd, zodra het regime van Assad weg is. Een daarvan is dat de sharia (islamitische wetgeving) zal gaan gelden in Syri.
Als we ervan uitgaan dat de sharia gaat heersen in Syri, dan heeft dit hoogstwaarschijnlijk onder andere deze gevolgen:
Christenen kunnen niet meer in Syri wonen (2,6 miljoen).
Alewieten kunnen niet meer in Syri wonen (2,8 miljoen).
Sjiieten kunnen niet meer in Syri wonen (270 duizend).
Druzen kunnen niet meer in Syri wonen (800 duizend).
Zijn er geen andere alternatieven als opvolger van Assad dan een voormalig imam als Khatib die sharia gedoceerd heeft en er behoorlijk anti-westerse gedachten op na houdt? “Niet de westerse democratie is onze droom want zij is gebaseerd op bedrog, diefstal, arrogantie, plundering, sluwheid en puinhopen.” Waarom wordt Mali wel geholpen door onder andere Frankrijk tegen islamisten en worden ze daar terroristen genoemd?
Waarom worden islamisten in Syri toch rebellen genoemd, liefkozend vrijheidsstrijders?
Ik lees dit nergens, heb je niet wat meer informatie van diegenen die zich nogal ongerust maken over de "FSA"quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:57 schreef Atak het volgende:
Onzin. FSA is voor iedereen die Syri van separatisten en terroristen wil beschermen.
Uhu maak dat jezelf maar wijsquote:Op donderdag 1 januari 2015 18:57 schreef Atak het volgende:
Onzin. FSA is voor iedereen die Syri van separatisten en terroristen wil beschermen.
quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:44 schreef Slayage het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]twitter:archicivilians twitterde op donderdag 01-01-2015 om 01:19:13After they claimed it was in #Jobar, Assad pictures were taken in #Zabaltani district in #Damascus. (via @TahrirSy). http://t.co/DyfuwFrnXA reageer retweet
Goed argument...quote:
Vigen Gquote:
Hij heeft zelfs manschappen tekort om damascus te kunnen verdedigen. Wanneer het zuidelijk front aankomt bij Damascus is het binnen een paar weken voorbij voor hem.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:07 schreef Atak het volgende:
Waarschijnlijk zal Assad dit jaar ten einde komen ala Gaddafi. Al zijn voorzieningen en manschappen zijn uitgeput. Hij doet alsof alles goed gaat door selfies te publiseren maar men weet beter. Zonder Putin is Assad een giraf die op z'n executie wacht.
Maak je geen zorgen, in Irak worden duizenden Sjiitische militieleden getraind. Een paar duizend mogen naar Damascus als het nodig is.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wanneer het zuidelijk front aankomt bij Damascus is het binnen een paar weken voorbij voor hem.
Hebben we gezien hoe effectief die Sjitische militieleden zijn in Syrie. Die hebben helemaal geen motivatie om een oorlog te vechten in een land die niet van hen is.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:18 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, in Irak worden duizenden Sjiitische militieleden getraind. Een paar duizend mogen naar Damascus als het nodig is.
Waarom zou je hier om geven?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:06 schreef .Exe het volgende:
PKK van de terror-lijst petitie![]()
Onderschrijf je dit, teken m dan please![]()
http://delistthepkk.com/sign-the-appeal/
Ook echt Trkije haha die gaan never nooit delisten, dat zou t, elfde zijn als Isreal hamas van de lijst zou verwijderenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:06 schreef .Exe het volgende:
PKK van de terror-lijst petitie![]()
Onderschrijf je dit, teken m dan please![]()
http://delistthepkk.com/sign-the-appeal/
As we speak zijn er grote aantallen strijders in en rond Damascus.quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:38 schreef Atak het volgende:
[..]
Hebben we gezien hoe effectief die Sjitische militieleden zijn in Syrie. Die hebben helemaal geen motivatie om een oorlog te vechten in een land die niet van hen is.![]()
Dit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
As we speak zijn er grote aantallen strijders in en rond Damascus.
En Syri en Irak (en Libanon) zijn 1 front. Ze vechten dezelfde oorlog uit.
Tienduizenden syriers worden getraind om de buitenlandse irakezen en iraniers eruit te schoppen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:18 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, in Irak worden duizenden Sjiitische militieleden getraind. Een paar duizend mogen naar Damascus als het nodig is.
Dat is mogelijk, maar zodra de separatisten en terroristen (voldoende) zijn weggewerkt is het gewoon weer "ieder voor zichzelf" en begint het feest weer van voren af aan. Ieder groepje is uit op de olie- en belastinginkomsten; macht over land voor zichzelf en al hun vriendjes.quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:57 schreef Atak het volgende:
Onzin, Iran is actief in Syrie en Irak op verzoek van die landen. Waarom zouden de Iraniers eruit geschopt worden, zij vechten zij aan zij met de Syriers en Irakezen om de door de golfstaten en het westen gesteunde voornamelijk soenitische terreurgroepen te bestrijden. iran staat hier aan de goede kant.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tienduizenden syriers worden getraind om de buitenlandse irakezen en iraniers eruit te schoppen.
Assad is niets zonder buitenlandse strijders. De FSA bestaat uit syriers en is groter dan het leger van assad dat uit syrie komt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Onzin, Iran is actief in Syrie en Irak op verzoek van die landen. Waarom zouden de Iraniers eruit geschopt worden, zij vechten zij aan zij met de Syriers en Irakezen om de door de golfstaten en het westen gesteunde voornamelijk soenitische terreurgroepen te bestrijden. iran staat hier aan de goede kant.
Fsa zal pas een kans maken als er garanties zijn voor een seculier Syrie waar minderheden worden beschermd en de verscheidenheid aan religies worden gerespecteerd. Nu zijn de FSA rebellen in doorsnee net zo fundamentalistisch als de golfstaten waar hun steun voornamelijk vandaan komt. geen fijn vooruitzicht voor de minderheden die juist om deze reden nu nog massaal Assad steunen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad is niets zonder buitenlandse strijders. De FSA bestaat uit syriers en is groter dan het leger van assad dat uit syrie komt.
Hoeveel strijders heeft de FSA nu? Meer dan Al-Nusra en ISIS?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad is niets zonder buitenlandse strijders. De FSA bestaat uit syriers en is groter dan het leger van assad dat uit syrie komt.
Dit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Onzin, Iran is actief in Syrie en Irak op verzoek van die landen. Waarom zouden de Iraniers eruit geschopt worden, zij vechten zij aan zij met de Syriers en Irakezen om de door de golfstaten en het westen gesteunde voornamelijk soenitische terreurgroepen te bestrijden. iran staat hier aan de goede kant.
De FSA is een grap en verkopen wapens aan ISIS.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de motieven van iran ook voornamelijk gedreven door bescherming en uitbreiding van hun eigen machtspositie in de regio, maar zijn zij stukken meer pragmatisch ingesteld dan de ook nog elkaar bestrijdende soennietische fundamentalisten en extremisten, gesteund door het westen, turkije, al-quada, saoudi arabie en de golfstaten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:01 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Dit.
Wij moeten hier in het Westen geloven dat Iran evil is, de grap is dat de meesten dan ook geloven.
Je geeft hier wel een verdomd goede,korte en bondige samenvatting.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de motieven van iran ook voornamelijk gedreven door bescherming en uitbreiding van hun eigen machtspositie in de regio, maar zijn zij stukken meer pragmatisch ingesteld dan de ook nog elkaar bestrijdende soennietische fundamentalisten en extremisten, gesteund door het westen, turkije, al-quada, saoudi arabie en de golfstaten.
De Amerikanen wilden omwille de Joodse lobby graag de band Iran-syrie-hezbollah verbreken en ook nog even de Russische invloed in het midden oosten opruimen. Ze dachten door het steunen van de gewapende opstand in syrie samen met dengolfstaten en turkije (die allemaal andere motieven hebben)een quick win te kunnen halen. Ze realiseren zich nu pas wat een ongelofelijke fout ze hier hebben gemaakt. Ze zulen het echter nooit toegeven en zijn nu alleen nog maar bezig met symptoombestrijding terwijl de burgeroorlog in het gebied nauwlijks nog te stoppen is.
quote:2 failed landing attempts by Coalition warplanes in Raqaa
The city of Al-Raqqa witnessed an unusually intense aerial campaign conducted by Coalition fighter jets today, the first of the kind since the start of the International Coalition mission against ISIS. At least 13 airstrikes were carried out on the Al-Furoussiya area and the ISIS stronghold at the 17th Division base, while several jets and reconnaissance aircrafts hovered over the city. It is noteworthy that the jets were hovering at low altitudes. Additionally, as the jets were pounding the area, helicopter gunships attempted to make an airborne- landing operation to free and rescue western hostages captured by ISIS in the eastern Raqqa countryside, however the mission failed when the helicopters were met by ISIS fighters who directly opened fire at them forcing them to take off.
In a separate attempt, two Coalition helicopter gunships tried to land near the Al-Saqiya,St in the Al-Sakan Al-Shababi area, where they were faced by ISIS fighters who opened fire at them forcing them to hover away and abort the attempt.
It is not the first time that an airborne rescue mission takes place in Raqqa, on 04/07/2014 ,U.S troops landed in the Al-Ekershi area in the easter Raqqa countryside, in an attempt to free American and British hostages. Although, the attempt has also failed, as ISIS had moved the hostages to a different venue, 24 hours prior to the operation. Two American troops were injured during the landing mission, which took place near ISIS’s Osama Bin Laden training camp. According to eye witnesses, the operation was conducted in collaboration with Jordanian troops, as they reported seeing soldiers wearing the Jordanian Army uniform while the troops tried to look for the hostages in the nearby villages.
http://www.raqqa-sl.com/en/?p=60
De FSA beschermt juist minderheden. Er is zelfs nog steeds een christen batallion van de fsa. Ben je vatbaar geworden voor assad propaganda? Assad heeft trouwens altijd al koerden en andere minderheden onderdrukt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Fsa zal pas een kans maken als er garanties zijn voor een seculier Syrie waar minderheden worden beschermd en de verscheidenheid aan religies worden gerespecteerd. Nu zijn de FSA rebellen in doorsnee net zo fundamentalistisch als de golfstaten waar hun steun voornamelijk vandaan komt. geen fijn vooruitzicht voor de minderheden die juist om deze reden nu nog massaal Assad steunen.
Meer dan assad, daar gaat het omquote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoeveel strijders heeft de FSA nu? Meer dan Al-Nusra en ISIS?
Met andere minderheden wie bedoel je?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De FSA beschermt juist minderheden. Er is zelfs nog steeds een christen batallion van de fsa. Ben je vatbaar geworden voor assad propaganda? Assad heeft trouwens altijd al koerden en andere minderheden onderdrukt.
SAA volgens wiki :quote:
+ hezbollah en Iraakse militiesquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:34 schreef mr_jack het volgende:
[..]
SAA volgens wiki :
active 150-180.000
reserve: 200.000+
komt NDF nog bij : 80-100.000 active
FSA heeft volgens wiki 40-50.000
Hoe kun je beweren dat het FSA meer manschappen heeft als SAA?
Firefly explain pls.
De magische legioenen in Saoedi-Arabieri en Erdoganland!1!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:34 schreef mr_jack het volgende:
[..]
SAA volgens wiki :
active 150-180.000
Firefly explain pls.
Waar is dat plaatje van een amerikaan (hoge militair) die x jaar geleden aangaf hoe Syri verdeelt zou moeten worden in een Koerdisch deel, Soennitisch en Sjiitisch? Of iig meerdere delen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de motieven van iran ook voornamelijk gedreven door bescherming en uitbreiding van hun eigen machtspositie in de regio, maar zijn zij stukken meer pragmatisch ingesteld dan de ook nog elkaar bestrijdende soennietische fundamentalisten en extremisten, gesteund door het westen, turkije, al-quada, saoudi arabie en de golfstaten.
De Amerikanen wilden omwille de Joodse lobby graag de band Iran-syrie-hezbollah verbreken en ook nog even de Russische invloed in het midden oosten opruimen. Ze dachten door het steunen van de gewapende opstand in syrie samen met dengolfstaten en turkije (die allemaal andere motieven hebben)een quick win te kunnen halen. Ze realiseren zich nu pas wat een ongelofelijke fout ze hier hebben gemaakt. Ze zulen het echter nooit toegeven en zijn nu alleen nog maar bezig met symptoombestrijding terwijl de burgeroorlog in het gebied nauwlijks nog te stoppen is.
Turken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Met andere minderheden wie bedoel je?
Je bedoelt Turkmenen natuurlijk...quote:
In principe niet, de Turk(men)en identificeren zich daaro gewoon als 'Turks' alleen worden ze formeel als Turkmeen geidentificeerd in het land, zodat Assad en matties kunnen zeggen van "jullie zijn geen Turken he!!!".quote:
Zie post 117.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:54 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Turken?? Ik wist niet dat die een minderheid waren in Syri, Turkmenen aan de andere hand
5e collone. Deporteren naar Ankara die lui.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In principe niet, de Turk(men)en identificeren zich daaro gewoon als 'Turks' alleen worden ze formeel als Turkmeen geidentificeerd in het land, zodat Assad en matties kunnen zeggen van "jullie zijn geen Turken he!!!".
Maar ik bedoel met 'Turk' idd niet de Anatolische.
Jij wilt Erdogan nog sterker maken in zijn Ummah en Pan-Turkisme beleid?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
5e collone. Deporteren naar Ankara die lui.
Volgens de bronnen van Rami is het niet waar, het is dus waarquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:35 schreef Aloulu het volgende:
Wow, wist ik niet. Gisteravond bljkkbaar. Zag al wel berichten erover op facebook maar dacht is bullshit:
[..]
quote:@RamiAlLolah: #ISIS most reliable sources deny the news about Coalition airborne forces attempted to free hostages in #Raqqa yesterday. #Syria
De site is doorgaans zeer betrouwbaar. Van activisten in Raqqa (Syriers) die al veel meer naar buiten hebben gebracht vanuit die stad. Maar goed, de site kan in theorie ook gehacked zijn door zionisten die nu proberen het kalifaat wat echt groot dreigt te worden in elkaar te laten storten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:21 schreef Szura het volgende:
Volgens de bronnen van Rami is het niet waar, het is dus waar
twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 02-01-2015 om 17:19:21Well informed source says reports that coalition tried to rescue #Jordanian pilot in #Raqqa last night are "Santa talk; nothing happened". reageer retweet
Wij soennies heulen met ISIS om de gemoederen in Irak goed bezig te houden en brengen die oorlog naar Libanon swaquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:37 schreef vigen98 het volgende:
+ hezbollah en Iraakse militiesAssad is dik in de voordeel
twitter:
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 02-01-2015 om 16:08:36Abu al-'ata' al-Tunisi killed in #Kobani #AynalArab #Syria while fighting with #IslamicState. #YPG #Tunisia #Tunisie http://t.co/q8385G8CuD reageer retweet
allah akbar, je weetzquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De magische legioenen in Saoedi-Arabieri en Erdoganland!1!
quote:
quote:
Te slecht ik weet.quote:
twitter:edwardedark twitterde op donderdag 01-01-2015 om 20:35:50Protests in Waer, Homs against the rebel groups there. Rebels arrest some protesters afterwards #Syria http://t.co/XYPMG6dXOC reageer retweet
Van wie komen de SAA cijfers vandaan?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:34 schreef mr_jack het volgende:
[..]
SAA volgens wiki :
active 150-180.000
Firefly explain pls.
Christenen, turkmenen etcquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Met andere minderheden wie bedoel je?
De SAA heeft de laatste tijd mankracht tekort. De cijfers kloppen niet meer.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja en ik vraag dus naar cijfers want dit ruikt naar BS.
best een goede score eigenlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:00 schreef UpsideDown het volgende:
Het aantal beschikbare troepen van het regeringsleger wordt momenteel geschat op ca. 150.000, voor de oorlog was dit nog ruim 300.000.
[b]ca. 65% van de populatie in Syri is momenteel in handen van de regering, [/b]ongeveer kwart bij ISIS en de rest bij andere groeperingen.
Zelfde vraag geldt voor de FSA....quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van wie komen de SAA cijfers vandaan?
twitter:LCarabinier twitterde op vrijdag 02-01-2015 om 13:24:38Map: #MFS operations nov-dec, #Rojava #Gozarto #Shingal sources: @SyriacMFS, @johancosar, @SyriacsNews, @deSyracuse http://t.co/4cDOjmAw7C reageer retweet
De mofo's?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:06 schreef UpsideDown het volgende:
Nog een leuk mapje over de uitbreiding van het werkgebied van de MFS:[ afbeelding ]twitter:LCarabinier twitterde op vrijdag 02-01-2015 om 13:24:38Map: #MFS operations nov-dec, #Rojava #Gozarto #Shingal sources: @SyriacMFS, @johancosar, @SyriacsNews, @deSyracuse http://t.co/4cDOjmAw7C reageer retweet
No shit, ik weet dat ze mankracht tekort komen. Maar dat betekent niet dat ze minder manschappen hebben dan de FSA of ISIS. Jij probeert een verkeerd beeld te scheppen, dat de Syriers tegen Iraniers en Irakezen vechten, terwijl het tegendeel juist waar is. De rebellen worden grotendeels vanuit het buitenland gesteund en bewapend en er zitten erg veel buitenlandse strijders tussen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De SAA heeft de laatste tijd mankracht tekort. De cijfers kloppen niet meer.
Soon zal een no-fly zone een feit worden. Het FSA kan dan de bufferzone gebruiken als een springplank om klappen uit te delen aan Assad, ISIS, en PKK/YPG.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Fsa zal pas een kans maken als er garanties zijn voor een seculier Syrie waar minderheden worden beschermd en de verscheidenheid aan religies worden gerespecteerd. Nu zijn de FSA rebellen in doorsnee net zo fundamentalistisch als de golfstaten waar hun steun voornamelijk vandaan komt. geen fijn vooruitzicht voor de minderheden die juist om deze reden nu nog massaal Assad steunen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:49 schreef Atak het volgende:
[..]
Soon zal een no-fly zone een feit worden. Het FSA kan dan de bufferzone gebruiken als een springplank om klappen uit te delen aan Assad, ISIS, en PKK/YPG.
Er zijn amper buitenlandse fsa strijders.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
No shit, ik weet dat ze mankracht tekort komen. Maar dat betekent niet dat ze minder manschappen hebben dan de FSA of ISIS. Jij probeert een verkeerd beeld te scheppen, dat de Syriers tegen Iraniers en Irakezen vechten, terwijl het tegendeel juist waar is. De rebellen worden grotendeels vanuit het buitenland gesteund en bewapend en er zitten erg veel buitenlandse strijders tussen.
twitter:
twitter:DR_SHAHID twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 09:16:15@EjmAlrai Eli Any Picture Of Him?Seems A Loss From ISIS.A High Profile Figure From Raqqa. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 09:20:54His brother was also killed with him but only a few mentioned him.https://t.co/UbZebi5SZx @DR_SHAHID reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 01-01-2015 om 21:16:41#Raqqa, #IslamicState city & stronghold in #Syria confirmed
photo joined the death of his #KSA Shar'ei (scholar). http://t.co/Vm39yzJDLP reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 09:52:08Another #FT of Khaled Al-Nazeh al-Oseyri, brother of Othman, both killed by US led coalition airstrikes in #Kobani /+ http://t.co/LL1gjCftiF reageer retweet
Waarom laten ze zo'n belangrijke aap eigenlijk naar het jihadistenkerkhof?twitter:EjmAlrai twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 09:55:08Othman was burried yesterday in al-Bab #Syria. He was 1 of d 3 main #IS scholars: #Saudi Abu Bakr al-Qahtani and #Bahrain-i Turky al-BinAli. reageer retweet
Er zitten al helemaal geen buitenlandse strijders in het Syrische leger.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn amper buitenlandse fsa strijders.
Waarschijnlijk wordt de strijders die naar Kobani gaan gewoon wijsgemaakt dat er alleen nog wat opgeruimd moet worden, en als ze eenmaal aankomen krijgen ze een bom op hun flikker of kogels in hun bek. Zo zijn er al vele 'hoge' manschappen van daesh gesneuveld daar.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:19 schreef Szura het volgende:
Waarom laten ze zo'n belangrijke aap eigenlijk naar het jihadistenkerkhof?
SPOILER: partytimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Graag een bron. Anders verwijdering door een mod aubquote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn amper buitenlandse fsa strijders.
Wat een onzin, hoe kom je hieraan, iets met vader, wens en gedachten?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:49 schreef Atak het volgende:
[..]
Soon zal een no-fly zone een feit worden. Het FSA kan dan de bufferzone gebruiken als een springplank om klappen uit te delen aan Assad, ISIS, en PKK/YPG.
Waarom denk je NATO een bufferzone wil? Om tikkertje te spelen? Of tikken uit te delen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe kom je hieraan, iets met vader, wens en gedachten?
De FSA is niets meer dan een groepje stammen/clans die lokaal heersen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:03 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Graag een bron. Anders verwijdering door een mod aub
Verder geef je nog steeds geen antwoord op de vraag :
Hoe kom jij erbij dat FSA meer manschappen heeft dan SAA?
Je blijft vragen niet beantwoorden en bullshit posten zonder bron...
lol niemand behalve erdo's clubje wil een bufferzone hoor.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Waarom denk je NATO een bufferzone wil? Om tikkertje te spelen? Of tikken uit te delen?
Nee, hoor. Enige die tegen een bufferzone zijn is Keko en co.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
lol niemand behalve erdo's clubje wil een bufferzone hoor.
Niemand heeft belang bij een bufferzone, omdat je ten eerste zoiets niet door de V-raad krijgt en ten tweede omdat het weinig praktisch nut heeft.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, hoor. Enige die tegen een bufferzone zijn is Keko en co.
Bron dat de NATO een bufferzone wil, dus een officiele statement van NATO zelf.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Waarom denk je NATO een bufferzone wil? Om tikkertje te spelen? Of tikken uit te delen?
Wie ben jij om te bepalen dat informatie door een mod verwijderd moet worden? Er zijn genoeg bbc artikelen over de fsa, waarbij men aangeeft dat de fsa vooral syriers zijn. Google is your friend. IS is de organisatie met buitenlandse strijders, de fsa wilt liever geen buitenlandse strijders. Zelfs al nusra bestaat grotendeels uit syriers. Vice news heeft genoeg documentaires om hier achter te komen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:03 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Graag een bron. Anders verwijdering door een mod aub
Verder geef je nog steeds geen antwoord op de vraag :
Hoe kom jij erbij dat FSA meer manschappen heeft dan SAA?
Je blijft vragen niet beantwoorden en bullshit posten zonder bron...
Zijn ze nog steeds bezig over die hectare grond?quote:
Onzin, zoek naar the southern front, bbc. Ze hebben hun commandocentrum in jordanie.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:49 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De FSA is niets meer dan een groepje stammen/clans die lokaal heersen.
Totaal geen centralisatie of grote vorm van cordinatie.
Daesh denkt Kobane nog steeds te kunnen verslaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zijn ze nog steeds bezig over die hectare grond?
wil jij dus zeggen dat alle groeperingen die zich tot de FSA rekenen, gecentraliseerd zijn en luisteren naar iemand hogerop? Denk het niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Onzin, zoek naar the southern front, bbc. Ze hebben hun commandocentrum in jordanie.
Lang niet alle nee, de groepen die het Syrische leger hebben verlaten wel, maar de imports verre van idd.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:04 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
wil jij dus zeggen dat alle groeperingen die zich tot de FSA rekenen, gecentraliseerd zijn en luisteren naar iemand hogerop? Denk het niet.
Alleen die Sultan wil dat.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat een absolute held.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:27 schreef Slayage het volgende:
surfs up dude!
American surfer joins Kurds to fight ISIS after watching TV report
With no military experience and without telling his family, Dean Parker, a 49-year-old granddad from Florida, enlisted with the foreign fighters unit of the Kurdish militants fighting in Syria.
Dit bevestigd wel een typische Turkse complot-theorie.quote:
quote:Jejoen Bontinck opgepakt op luchthaven van Zaventem
16:10
Ex-Syristrijder Jejoen Bontinck is zondag samen met een vriendin opgepakt op de luchthaven van Zaventem. De twee wilden samen naar de Turkse stad Antalya afreizen. Dat hebben verschillende bronnen aan onze redactie bevestigd.
Bontinck verklaarde dat hij samen met zijn vriendin op vakantie ging. Antalya vormt echter een bekende route naar Syri. Volgens sommige bronnen werd gevreesd dat Bontinck opnieuw naar dat land wilde trekken.
Bontinck werd uiteindelijk aangehouden omdat hij een contactverbod schond. In november werd hij al opgepakt nadat hij de bewuste vrouw enkele klappen had gegeven. Hij mocht sindsdien geen contact meer met haar hebben. Donderdag verschijnt hij voor de raadkamer. Op 14 januari spreekt de Antwerpse rechtbank een vonnis uit in de rechtszaak tegen Sharia4Belgium, en hun leider Fouad Belkacem. Bontinck was spijtoptant op dat proces, maar riskeert vier jaar cel.
ken jij zijn vrouw?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:42 schreef IPA35 het volgende:
Waarom verbaast het mij niet dat hij zijn vriendin slaat?
quote:
quote:
De commandanten zijn vaak hezbollah strijders. Ook rondom aleppo is hetvaak hezbollah.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er zitten al helemaal geen buitenlandse strijders in het Syrische leger.
Hahaquote:Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef Aloulu het volgende:
Wat een faalhaas die Assad toch ook
[..]
[..]
Nope, dat is niet waar.quote:Op maandag 5 januari 2015 06:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De commandanten zijn vaak hezbollah strijders. Ook rondom aleppo is hetvaak hezbollah.
Wel waar: Hezbollah-trained squad to lead battle for Aleppo | The Australianquote:
Ik ben in 20 seconden door het filmpje gehinkeld, het viel me op dat de beste man continue met z'n Misbaha/Tespih zit te spelen. Ik kan 'm daarom niet serieus nemen, hoe wijs de man ook moge zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:01 schreef Slayage het volgende:
een brede analyse mbt het absolute falen van de arabische staten
Lees eens wat het artikel zegt en wat jij schrijft. Het NDF = Syrirs.quote:Op maandag 5 januari 2015 08:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wel waar: Hezbollah-trained squad to lead battle for Aleppo | The Australian
m.theaustralian.com.au/.../hezbollah...ale...
Voor mobiel - 17 jun. 2013 - "It will consist mainly
Nee, ik zeg dat de commandanten vaak hezbollah strijders zijn. Het is exact wat ik getypt heb.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lees eens wat het artikel zegt en wat jij schrijft. Het NDF = Syrirs.
Jij probeert de hele tijd er door heen te drukken dat de regime strijders grotendeels uit Hezbollah en Iraniers bestaat, maar dat lukt niet echt h.
twitter:
twitter:
twitter:
quote:Islamist group seizes Damascus suburb from rivals: monitor
(Reuters) - Islamist fighters seized a suburb east of Damascus on Sunday after driving out a smaller rival insurgent group in deadly clashes, a monitoring group said, the latest example of rebel infighting in Syria's nearly four-year conflict.
Fighters from the Army of Islam clashed with members of the Army of the Nation group in Douma, the Britain-based Syrian Observatory for Human Rights said. Both groups include Sunni Muslim fighters opposed to President Bashar al-Assad's government, and the fighting is seen as more of a turf war than a conflict over ideology.
...
NDF = Syrirs.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat de commandanten vaak hezbollah strijders zijn. Het is exact wat ik getypt heb.
Heftige beelden... Vraag mij wel af hoe objectief het is :pquote:
quote:The rise and ugly fall of a moderate Syrian rebel offers lessons for the West
In Syria’s chaotic and increasingly radicalized revolution, one man stood out for having resolutely moderate views, a large following and, it was widely whispered, the support of the United States and its allies.
Jamal Maarouf, a former day laborer who until recently was one of northern Syria’s most powerful commanders, had been held up by the Syrian opposition as a model rebel leader who shunned extremism and was among the first to take up arms against the Islamic State.
He had also, however, established a reputation as a warlord, whose fighters exacted tribute at checkpoints and spent more time engaged in the lucrative smuggling businesses he operated than waging war.
When the al-Qaeda-affiliated Jabhat al-Nusra group forced him to flee his headquarters in the picturesque Jabal Zawiya mountains of northern Idlib province in November, Maarouf found himself with few friends. About half of his men remained behind, preferring to accommodate the invaders than fight for their leader. Moderate allied groups declined to respond to his pleas for help. So did the U.S.-led coalition, which failed to answer e-mails sent by the Syrian opposition requesting airstrikes against his attackers.
Syrians elsewhere expressed little sympathy for a man who, in the eyes of many, had come to represent not the best but the worst of what the revolt against President Bashar al-Assad had become.
quote:Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef Aloulu het volgende:
Wat een faalhaas die Assad toch ook
[..]
[..]
Die sukkels helpen de oogarts alleen maar op deze manierquote:
De NDF staat onderaan de boom, het zijn grotendeels vrijwilligers met weinig militaire ervaring. De hezbollah commandanten staan bovenaan. Ik raad je aan om je hier wat meer in te verdiepen.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
NDF = Syrirs.
""It will consist mainly of commanders and experts advising and planning together with the Syrian army's commanders in charge of Aleppo on how best to utilise the men on the ground, how to advance and where to fight."
Ze worden geleid door het Syrisch leger, Hezbollah en de Revolutionaire Guarde geven advies. Jij maakt er iets heel anders van.
Ik las juist dat het vanuit de andere kant komt... Huda-par viel PKK aan.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:45 schreef Atak het volgende:
PKK valt Huda-Par Koerden aan in Turkije. Dit bewijst maar eens weer dan PKK niet voor alle Koerden staan. Alleen 10% van de Koerden steunen PKK.
Ze schuwen beide agressie niet hoor, alleen de motieven zijn anders.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:58 schreef UpsideDown het volgende:
Soennitische fundamentalisten en agressie gaan hand in hand, dus dat zou me niet verbazen.
Waar de PKK zich nog in de jaren '80 waant, wanen zij zich nog ergens in de middel-eeuwen.
Daar zijn de meesten wel van op de hoogte met al die Kemalisten en Grijze Wolven op het forum hier.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:12 schreef kurd0w het volgende:
[..]
De Turkse media is allesbehalve objectief en brainwasht het hele land.
quote:Dispatch: Syria rebels 'burned down churches and destroyed Christian graves'
When insurgents stormed Kessab, they posted pictures of themselves protecting ancient churches. But a visit to the Syrian town tells a different story.
Rain seeped into the tombs through shattered flagstones. Nearby, marble crosses lay in pieces. Plastic flowers, once lovingly placed on a grave, were torn and stamped into the earth.
Beside the desecrated graveyard in the Syrian town of Kessab stood the Holy Trinity Armenian Evangelical church. Its library, pews and altar had all been burned by arsonists.
The perpetrators had shown both purpose and glee in their destruction of Christian sites in this ancient Armenian town. Statues were riddled with bullets and Islamist slogans were scrawled across the walls of homes and shops.
Once a haven from Syria’s civil war, nestled in the hills of Latakia province, Kessab gained international fame when it was captured by rebels last spring in a surprise offensive that forced the town’s 2,500 Armenian Christians to flee.
Turkey was widely accused of helping the insurgents to capture Kessab, despite the participation in the attack of Jabhat al-Nusra, an affiliate of al-Qaeda.
quote:Turkey, U.S. to finalize Syrian rebel training this month: official
Turkey and the United States aim to finalize an agreement on equipping and training moderate Syrian rebels this month, a senior foreign ministry official said on Monday, part of the U.S.-led campaign to battle Islamic State militants.
The training is expected to start in March, simultaneously with similar programs in Jordan and Saudi Arabia, the Turkish official said. The aim is to train 15,000 Syrian rebels over three years.
"Around 1,500 to 2,000 people are expected to be trained in Turkey (in the first year)," the official said, adding that a "limited number" of U.S. soldiers would come to Turkey to help carry out the training jointly with Turkish colleagues.
The training is planned to take place at a base in the central Turkish city of Kirsehir.
Dus conclusie, wie vecht de oorlog precies uit? De Syrirs of Hezbollah en Iran?quote:Op maandag 5 januari 2015 15:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De NDF staat onderaan de boom, het zijn grotendeels vrijwilligers met weinig militaire ervaring. De hezbollah commandanten staan bovenaan. Ik raad je aan om je hier wat meer in te verdiepen.
cCcquote:Op maandag 5 januari 2015 16:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar zijn de meesten wel van op de hoogte met al die Kemalisten en Grijze Wolven op het forum hier.
quote:Op maandag 5 januari 2015 17:01 schreef Richestorags het volgende:
Wat een sukkels die Amerikanen. Ongelofelijk. Gematigde rebellen bestaan niet in het Midden-Oosten. Ondertussen slopen al deze rebellen prachtige oude kerken, waar dat onder Assad gewoon kon bestaan. Stelletje eikels. Uit rebellie ontstaat gewoon een nieuwe dictator: zie Cuba, Libi en tal van andere landen. Maar dit worden dictators waarbij vrijheid van religie niet gegarandeerd is en de sharia wordt ingevoerd. Wat nou gematigde rebellen.
Ze weten dat ze niet kunnen winnen in Syrie. Dan is dit de logische volgende stap, steeds van die steekjes geven. Paar duizend rebellen, paar duizend daar.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:06 schreef UpsideDown het volgende:
Ik begrijp sws niet wat ze met die paar rebellen willen en wat specifiek hun taak is. ISIS ga je er niet mee verslaan, die heeft een snellere rekrutering.
Strijdkrachten en militanten uitputten natuurlijk, verdeel en overheers, vervolgens of met Assad aan tafel of met meerderen binnen nieuwe grenzen en dan eigen voorwaarden opleggen.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:06 schreef UpsideDown het volgende:
Ik begrijp sws niet wat ze met die paar rebellen willen en wat specifiek hun taak is. ISIS ga je er niet mee verslaan, die heeft een snellere rekrutering.
Dit dus.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze weten dat ze niet kunnen winnen in Syrie. Dan is dit de logische volgende stap, steeds van die steekjes geven. Paar duizend rebellen, paar duizend daar.
Ik ben toch van mening dat als het over Syri gaat, de YPG, de Sutoro enzo, ondanks hun gebreken, geen verkeerde jongens zijn. Daarbij, als ik het artikel goed begrijp zijn de groeperingen die hierbij betrokken waren Ahrar al-Sham en Al-Nusra en dat zijn nou niet die diegenen waar de Amerikanen mee samenwerken.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:01 schreef Richestorags het volgende:
Wat een sukkels die Amerikanen. Ongelofelijk. Gematigde rebellen bestaan niet in het Midden-Oosten. Ondertussen slopen al deze rebellen prachtige oude kerken, waar dat onder Assad gewoon kon bestaan. Stelletje eikels. Uit rebellie ontstaat gewoon een nieuwe dictator: zie Cuba, Libi en tal van andere landen. Maar dit worden dictators waarbij vrijheid van religie niet gegarandeerd is en de sharia wordt ingevoerd. Wat nou gematigde rebellen.
Hezbollah. De NDF is niet eens een echt leger of militie. De NDF komt niet eens hun eigen woonwijk uitquote:Op maandag 5 januari 2015 16:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dus conclusie, wie vecht de oorlog precies uit? De Syrirs of Hezbollah en Iran?
Klinkt leuk, maar ik denk dat het verspilde moeite is. Ze zullen met iets beters moeten komen om het machtsevenwicht te verstoren dan een paar duizend rebellen. Assad en Baghdadi lachen hier om.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Strijdkrachten en militanten uitputten natuurlijk, verdeel en overheers, vervolgens of met Assad aan tafel of met meerderen binnen nieuwe grenzen en dan eigen voorwaarden opleggen.
De eenheden van de NDF zijn juist de gematigde Syrirs waar Obama naar op zoek is.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hezbollah. De NDF is niet eens een echt leger of militie. De NDF komt niet eens hun eigen woonwijk uit
Deze oorlog met cuba vergelijken?????quote:Op maandag 5 januari 2015 17:01 schreef Richestorags het volgende:
De NDF zijn dictatorslaafjes.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De eenheden van de NDF zijn juist de gematigde Syrirs waar Obama naar op zoek is.
En jij zegt nog tegen mij dat ik mij moet verdiepen... Okay, ik geef het opquote:Op maandag 5 januari 2015 17:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hezbollah. De NDF is niet eens een echt leger of militie. De NDF komt niet eens hun eigen woonwijk uit
Assad die lacht zeker, maar Baghdadi alles behalve, Baghdadi is de afgelopen maanden sinds Kobani al in een downfall met ISIS, niet alleen kunnen ze niet meer herhalen wat ze in Irak hebben gedaan, maar falen ook steden als Kobane te veroveren en de huidige plekken te beschermen, als je daarop een nieuw front en nog een nieuw front opent, gaat hij echt niet blijer van worden.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar ik denk dat het verspilde moeite is. Ze zullen met iets beters moeten komen om het machtsevenwicht te verstoren dan een paar duizend rebellen. Assad en Baghdadi lachen hier om.
Nee, ze zijn gewoon loyaal aan Syri en de regering. Het is niet voor niets een apart opgerichte groep.quote:
Komen er dan nog ISIS leden bij? Met al het slechte nieuws aan de frontlinie en de executies van deserteurs in Raqqa?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:06 schreef UpsideDown het volgende:
Ja er zijn nog genoeg jihadgangers over, zoiets stopt niet zomaar. Het lijkt er nog niet op dat ISIS echt aan kracht aan het inboeten is ondanks alle luchtaanvallen en slachtingen door Syrische en Iraakse veiligheidstroepen.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Komen er dan nog ISIS leden bij? Met al het slechte nieuws aan de frontlinie en de executies van deserteurs in Raqqa?
Heel oud filmpje al.quote:
Misschien, maar dan zul je eerst ook daar de psychopaten eruit moeten halen.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De eenheden van de NDF zijn juist de gematigde Syrirs waar Obama naar op zoek is.
Dus als je loyaal bent aan de vvd ben je ook loyaal aan Nederland? Ik zou zeggen dat je helemaal niet loyaal bent aan je land als de zittende regering zoveel van je eigen burgers doodquote:Op maandag 5 januari 2015 17:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee, ze zijn gewoon loyaal aan Syri en de regering. Het is niet voor niets een apart opgerichte groep.
Mee eens. En de dictator moet weg.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:50 schreef Atak het volgende:
Enige toekomst die ik zie voor Syrie is het FSA. Het Syrische volk staat daar achter. Groeperingen zoals de YPG, PKK, Al-nusra is hetzelfde als ISIS alleen in een ander jasje. Een unitaire Syrie gerund door het FSA kan alleen een werkelijkheid worden als separatistische en radicale groeperingen uitgeroeid worden.
Maar de YPG traint Turkije niet. Dit gaat over de "gematigde" FSA.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben toch van mening dat als het over Syri gaat, de YPG, de Sutoro enzo, ondanks hun gebreken, geen verkeerde jongens zijn. Daarbij, als ik het artikel goed begrijp zijn de groeperingen die hierbij betrokken waren Ahrar al-Sham en Al-Nusra en dat zijn nou niet die diegenen waar de Amerikanen mee samenwerken.
Ja, jihadisten worden opgezocht door amerika om te vechten...quote:Op maandag 5 januari 2015 17:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goeie reactie. Er worden geen gematigde rebellen getraind.
Of dat waar is moet nog blijken, maar dat is heel wat anders dan:quote:Op maandag 5 januari 2015 17:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goeie reactie. Er worden geen gematigde rebellen getraind.
quote:Gematigde rebellen bestaan niet in het Midden-Oosten.
Maakt niet uit. Miljoenen Syrirs zijn in buurlanden als vluchtelingen. Zij willen natuurlijk uiteindelijk terug. Ze gaan hun land niet overlaten aan het PKK/YPG gespuis en Assad & co.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:54 schreef Szura het volgende:
'Het Syrische volk', hoeveel Syrische burgers wonen er eigenlijk nog in het land? Zijn er schattingen van?
Iedereen kan loyaal zijn aan eigen land, de NDF verdedigd Syri tegen indringers en terroristen. Heeft niks met politieke voorkeur te maken.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus als je loyaal bent aan de vvd ben je ook loyaal aan Nederland? Ik zou zeggen dat je helemaal niet loyaal bent aan je land als de zittende regering zoveel van je eigen burgers dood
Dat is natuurlijk niet waar, de NDF bestaat uit selectief gekozen sektarische groepen, waarvan de meeste nauw zijn met Assad.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iedereen kan loyaal zijn aan eigen land, de NDF verdedigd Syri tegen indringers en terroristen. Heeft niks met politieke voorkeur te maken.
Die krijg je toch niet weg, dan zul je half Syri moeten uitmoorden.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mee eens. En de dictator moet weg.
Heb jij aanwijzingen dat mocht Assad omver worden geworpen er iets beters voor terugkomt? Het zal een onderdrukking van minderheden en andersgelovigen worden. De eeuwige cyclus van these-anti-these-synthese. De anti-these was zo gewelddadig dat de synthese en daarmee de uiteindelijke these nooit een vredige zal worden, wat weer uitmondt in een nieuwe anti-these. Het met geweld omver gooien van een regime en zelf de nieuwe onderdrukker worden heeft nooit gewerkt en zal nooit werken.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Deze oorlog met cuba vergelijken?????
In Syri dan. Niemand is gematigd. De YPG is misschien onderhand nog wel de meest gematigde partij.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of dat waar is moet nog blijken, maar dat is heel wat anders dan:
[..]
Correct me if I'm wrong maar Assad heeft maar controle over 10% van zijn ex-land. De enige die nog achter Assad staan zijn mensen die geen andere keus hebben omdat Assad's leger de familieleden bedreigen van de soldaten.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die krijg je toch niet weg, dan zul je half Syri moeten uitmoorden.
Syri en Assad zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Ach hou toch op, een van de prominenste redenen waarom ISIS de FSA oorlog verklaarde terwijl het bondgenoten waren was omdat het 'seculieren zijn die tegen de Sharia strijden', zo wil Al-Qaeda (Nusra) zich zelfs in Syrie gematigder en rationeler presenteren dan ISIS.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Syri dan. Niemand is gematigd. De YPG is misschien onderhand nog wel de meest gematigde partij.
Juist en wie Machiavelli gelezen heeft en begrijpt zal daarmee ook begrijpen waarom een IS kalifaat nooit draagvlak zal kunnen hebben onder de bevolking, noch het installeren van een radicaal ander regime.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong maar Assad heeft maar controle over 10% van zijn ex-land.
De NDF vind je door heel Syri, in tegenstelling tot een aantal pan-Arabische groepjes waar je waarschijnlijk op doelt. Iedereen die de regering wil helpen kan in principe bij NDF.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, de NDF bestaat uit selectief gekozen sektarische groepen, waarvan de meeste nauw zijn met Assad.
Ja, dat zegt ook lekker veel. Dat ze de goedkeuring niet hebben van IS betekent niet dat dat clubje ineens zuiver isquote:Op maandag 5 januari 2015 18:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach hou toch op, een van de prominenste redenen waarom ISIS de FSA oorlog verklaarde terwijl het bondgenoten waren was omdat het 'seculieren zijn die tegen de Sharia strijden', zo wil Al-Qaeda (Nusra) zich zelfs in Syrie gematigder en rationeler presenteren dan ISIS.
Wat zegt die dan? Dat boek moet ik nog steeds lezenquote:Op maandag 5 januari 2015 18:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist en wie Machiavelli gelezen
Dat is echt grote onzin.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong maar Assad heeft maar controle over 10% van zijn ex-land. De enige die nog achter Assad staan zijn mensen die geen andere keus hebben omdat Assad's leger de familieleden bedreigen van de soldaten.
Moslims vind je ook door heel Nederland, maar het zijn er nog steeds minder dan een miljoen, de NDF is opgericht in ondersteuning van Assad door een strategisch veilig groep minderheden, dat iedereen zich er bij aan kan sluiten is leuke marketing, maar het is nogal strategisch en loyaal aan Assad en daarmee meer politiek dan patriotisch.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De NDF vind je door heel Syri, in tegenstelling tot een aantal pan-Arabische groepjes waar je waarschijnlijk op doelt. Iedereen die de regering wil helpen kan in principe bij NDF.
10%? Kaartlezen is moeilijk?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong maar Assad heeft maar controle over 10% van zijn ex-land. De enige die nog achter Assad staan zijn mensen die geen andere keus hebben omdat Assad's leger de familieleden bedreigen van de soldaten.
Als ISIS in Syrie het model is voor extremisme, dan zegt dat inderdaad behoorlijk veel.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat zegt ook lekker veel. Dat ze de goedkeuring niet hebben van IS betekent niet dat dat clubje ineens zuiver isen Nusra is natuurlijk al helemaal geen gematigd clubje.
Jawel, de ndf vecht namelijk meer tegen gematigde rebellen dan tegen IS. Zo krom is het namelijk.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iedereen kan loyaal zijn aan eigen land, de NDF verdedigd Syri tegen indringers en terroristen. Heeft niks met politieke voorkeur te maken.
Dat je als invader van een land het meest succesvol bent als je de oude machtstructuren, gebruiken en wetten zoveel mogelijk in stand houdt. Diegenen die aan de macht blijven moeten echter wel aan jou gehoorzamen. Dat verklaart waarom de Romeinen redelijk succesvol waren in de gebieden die ze veroverden en waarom Syrirs moe worden van buitenlanders die hen in hun land vertellen wat ze moeten doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat zegt die dan? Dat boek moet ik nog steeds lezen
Als jij klakkeloos alles overneemt wat ze op twitter zeggen heb je gelijk ja maar recente foto's heeft bewezen dat hij liegt. Hij gebruikt fotoshop of oude foto's.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
10%? Kaartlezen is moeilijk?
De regering heeft momenteel de controle over 65% van de populatie van Syri, ISIS een kwart en de rest valt onder andere groepen. Bijna alle grote steden zijn in handen van de regering.
Die 65 valt nog wel te reduceren naar 50% als je kritisch bent of ze over bepaalde outpost geclaimde gebieden echt autoriteit hebben, maar het is iig niet minder dan 50% en geen enkel ander partij heeft een groter claim op Syrie idd.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
10%? Kaartlezen is moeilijk?
De regering heeft momenteel de controle over 65% van de populatie van Syri, ISIS een kwart en de rest valt onder andere groepen. Bijna alle grote steden zijn in handen van de regering.
Mwuah Aleppo en Deir Al Zour en Hama zijn nou niet echt kleine steden.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:15 schreef UpsideDown het volgende:
De grote steden waren altijd al loyaal aan de regering, in tegenstelling tot de opstandige woestijndorpjes.
In jouw ogen. Als assad vermoord is, is er niets meer volgens jou?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ben jij van de FSA webcare btw?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In jouw ogen. Als assad vermoord is, is er niets meer volgens jou?
repostquote:
Nee het zegt niks. IS vindt de FSA niks, maar er zijn genoeg bewijzen van hun oorlogsmisdaden te vinden.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ISIS in Syrie het model is voor extremisme, dan zegt dat inderdaad behoorlijk veel.
Daarnaast leer lezen, zei niet dat Nusra gematigd is.
Alsof er tussen die miljoenen burgers geen betere leider te vinden is...quote:Op maandag 5 januari 2015 18:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb jij aanwijzingen dat mocht Assad omver worden geworpen er iets beters voor terugkomt? Het zal een onderdrukking van minderheden en andersgelovigen worden. De eeuwige cyclus van these-anti-these-synthese. De anti-these was zo gewelddadig dat de synthese en daarmee de uiteindelijke these nooit een vredige zal worden, wat weer uitmondt in een nieuwe anti-these. Het met geweld omver gooien van een regime en zelf de nieuwe onderdrukker worden heeft nooit gewerkt en zal nooit werken.
niet uiteraardquote:Op maandag 5 januari 2015 14:45 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Vraag mij wel af hoe objectief het is :p
De stedelijke gebieden zijn de plekken die er toe doen in Syri. Alleen Raqqa ontbreekt hier eigenlijk helemaal. Die 65% werd laatst genoemd in een analyse, heb ik niet zelf bedacht ofzo.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die 65 valt nog wel te reduceren naar 50% als je kritisch bent of ze over bepaalde outpost geclaimde gebieden echt autoriteit hebben, maar het is iig niet minder dan 50% en geen enkel ander partij heeft een groter claim op Syrie idd.
niks nieuws toch...quote:Op maandag 5 januari 2015 15:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die sukkels helpen de oogarts alleen maar op deze manier
Lol, mijn god, wie geeft wie een blanco strafblad dan? De strijdende groepen zullen zich niet echt druk maken om de IHL waar ze massaal worden gemarteld, gebombardeerd en koppen worden afgesneden, daar gaat het dan ook niet om, het gaat er op dat als FSA een staat had uitgeroepen, dat het er anders zou uitzien dan ISIS.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee het zegt niks. IS vindt de FSA niks, maar er zijn genoeg bewijzen van hun oorlogsmisdaden te vinden.
Ik zie niet in waarom Assad vermoord zou worden, tenzij het een liquidatie betreft. Als dat gebeurd zal een vertrouweling hem gewoon opvolgen.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In jouw ogen. Als assad vermoord is, is er niets meer volgens jou?
Al met al blijft het de grootste bolwerk en macht van Syrie op dit moment, dus die eventuele 15% zal daar weinig aan veranderen, maar de outposts, daar wordt nogal op dit moment hevig gevochten, dus of ze het daar echt voor het zeggen hebben zoals een Damascus, lijkt me meer leuke propaganda.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De stedelijke gebieden zijn de plekken die er toe doen in Syri. Alleen Raqqa ontbreekt hier eigenlijk helemaal. Die 65% werd laatst genoemd in een analyse, heb ik niet zelf bedacht ofzo.
Pcies, Assad leuk posterchild met z'n blauwe oogjes en opleiding en moderne vrouw, maar de Baath blijft gewoon voortbestaan.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Assad vermoord zou worden, tenzij het een liquidatie betreft. Als dat gebeurd zal een vertrouweling hem gewoon opvolgen.
Deir-ez-Zor is nog niet gevallen en Hama is in handen van de regering. Aleppo is ook voor de helft in regeringshanden. Idlib, Hasakah, Qamishli, Latakia, Tartus, Homs, Damascus, etc. Zo telt het wel lekker aan qua percentage.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah Aleppo en Deir Al Zour en Hama zijn nou niet echt kleine steden.
Gaat wmb niet om in handen van of gevallen, maar eerder dat de door mij genoemde plekken nogal gevoelig waren voor de strijd en er flink wordt gevochten in en rondom heen. Wat betreft Homs, Idlib etc is dat niet anders, de loyaliteit is daar op zn minst dubieus.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deir-ez-Zor is nog niet gevallen en Hama is in handen van de regering. Aleppo is ook voor de helft in regeringshanden. Idlib, Hasakah, Qamishli, Latakia, Tartus, Homs, Damascus, etc. Zo telt het wel lekker aan qua percentage.
Dus vanwaar die standvastigheid mbt assad?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Assad vermoord zou worden, tenzij het een liquidatie betreft. Als dat gebeurd zal een vertrouweling hem gewoon opvolgen.
indeedquote:Op maandag 5 januari 2015 18:27 schreef firefly3 het volgende:
Aleppo, de rebellen houden goed stand. De praatjes van de regime blijven slechts praatjes. [ afbeelding ]
ach hij overleeft het waarschijnlijk welquote:
als de belegering compleet is gaan ze het wel voelenquote:Op maandag 5 januari 2015 18:27 schreef firefly3 het volgende:
Aleppo, de rebellen houden goed stand. De praatjes van de regime blijven slechts praatjes. [ afbeelding ]
Wat gaat over de FSA?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar de YPG traint Turkije niet. Dit gaat over de "gematigde" FSA.
Ze gaan nog wel kapot de komende maanden, gesoleerd kunnen ze straks weinig meer.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:27 schreef firefly3 het volgende:
De rollen zullen omdraaien.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
als de belegering compleet is gaan ze het wel voelen
dan mag de belegering niet compleet worden en de bevoorradings route open blijven, anders gaan ze veel pijn lijden en is een scenario homs uiteindelijk niet ondenkbaarquote:
Voor niet-Syriers of Syriers die dat zichzelf blijven wijsmaken. Nu deze oorlog al drie jaar woekert is er niets meer van over. Vergelijk het met Joegoslavie na een gigantische burgeroorlog. En als Assad valt kan je een unified Syria helemaal vergeten.quote:
Is dat niet ontzettend vermoeiend, altijd maar de waarheid ontkennen?quote:
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 05-01-2015 om 14:23:31#Kobane map update / 5 Jan 2014/ #YPG fast advance/ bigger : http://t.co/Ib6RtcHpun #IS #Kobani Thx @syriahr http://t.co/kWQEUqgsRm reageer retweet
Op dit moment wel maar Assad kan alleen maar profiteren van de onderlinge gevechten tussen de rebellen. Als hij slim is belooft hij de Koerden een autonoom gebied, die blijven IS mannetjes poffen, wel alleen in hun gebied though. Ook daar is een impasse aan de gang naar het lijkt. Op een gegeven moment zal IS zich daar toch echt gaan terugtrekken, ze zullen de manschappen nodig hebben voor de klappen die ze in Irak gaan krijgen als dat leger eenmaal weer op orde is en slagvaardig genoeg om ze wat serieuze schade toe te brengen.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Is dat niet ontzettend vermoeiend, altijd maar de waarheid ontkennen?
Er gaat helemaal niks omdraaien, er is namelijk sprake van een machtsevenwicht. Dit conflict zit muurvast, geen enkele partij is nog in staat significante vooruitgang te boeken, en als dat al gebeurt verliest hij die elders weer.
Wat je nooit moet doen is staan waar die dude stond, hele lichaam is een doelwit zo.quote:
het "kalifaat" krijgt pak slaag van de ypgquote:Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:deSyracuse twitterde op maandag 05-01-2015 om 14:23:31#Kobane map update / 5 Jan 2014/ #YPG fast advance/ bigger : http://t.co/Ib6RtcHpun #IS #Kobani Thx @syriahr http://t.co/kWQEUqgsRm reageer retweet
ach kan die later stoer opscheppen over zijn litteken enzoquote:Op maandag 5 januari 2015 19:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat je nooit moet doen is staan waar die dude stond, hele lichaam is een doelwit zo.
heb jij ervaring met stadsoorlogsvoering?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat je nooit moet doen is staan waar die dude stond, hele lichaam is een doelwit zo.
Een willekeurige online tutorial van het leger geeft al dit soort informatie, dus ja.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb jij ervaring met stadsoorlogsvoering?
welke tutorial?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een willekeurige online tutorial van het leger geeft al dit soort informatie, dus ja.
twitter:RamiAlLolah twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 21:30:55#Video More on protests inside besieged #Waar who demanded #ISIS immediate help to break the siege in #Homs https://t.co/cy7rGIYKWO #Syria reageer retweet
quote:Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:deSyracuse twitterde op maandag 05-01-2015 om 14:23:31#Kobane map update / 5 Jan 2014/ #YPG fast advance/ bigger : http://t.co/Ib6RtcHpun #IS #Kobani Thx @syriahr http://t.co/kWQEUqgsRm reageer retweet
quote:YPG takes control on 80% of Kobane after taking control on the governmental square area
SOHR was informed that YPG have taken over the governmental square area in Kobane, in addition to al-Refia, al-Sena’a, al-Tharura and al-Banat schools after violent clashes against ISIS, Clashes continue west of Mashta Nour neighborhood south of the city, the YPG advanced in the area, what makes it control no less than 80% of the city area, the clashes led to death of 14 ISIS most of them were non-Syrian fighters, the YPG holds 6 corpses of them, no information about the losses in YPG. Coalition warplanes targeted the IS in the city with several air strikes.
jij beweert iets en ik moet het zelf opzoeken?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |