abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148207314
Hopelijk zal FSA dit jaar shinen. Gelukkig nieuwjaar iedereen :')
pi_148207342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 01:30 schreef Atak het volgende:
De Ware Islamieten van JAN & ISIS zijn de laatste restjes ""FSA"" aan het opruimen.
In feite is alleen het IF nog een beetje strijdbaar alleen lopen deze steeds meer over naar of JAN of ISIS.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148209416
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148209768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 01:30 schreef Atak het volgende:
Uhu doen ze al 2 jaar niet maar oke.
pi_148209788
Ze hebben die Jordaanse piloot vermoordt ;(
  donderdag 1 januari 2015 @ 08:33:36 #56
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148209849
Bron?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_148210525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 08:01 schreef vigen98 het volgende:
oja, ze hebben juist met die piloot toch een troef in handen voor pr doeleinden. Ze hebben er nog maar vrij weinig gebruik van gemaakt overigens. Aan de andere kant blijft die piloot ook een risico voor hen natuurlijk, dus wel begrijp ik het aan de andere kant ook wel.
pi_148210580
Ook in deze mooie reeks iedereen een gezegend nieuwjaar toegewenst met hopelijk verbetering in de situatie op het slagveld en zicht op een oplossing.
pi_148212030
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 01:13 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Tijd voor super foute Arabisch muziek om het nieuwe jaar in te luiden.

Ik hoop dat hij snel gedood wordt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 1 januari 2015 @ 12:20:59 #60
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148212076
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij snel gedood wordt.
De puinbak zoals die nu is, is nog niet groot genoeg?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_148212241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 01:29 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Geen idee. Het is nu Syrië vs. JAN vs. ISIS.
plus de amerikanen die een dubieus rol spelen momenteel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_148212253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 08:01 schreef vigen98 het volgende:
kan me niet voorstellen eigenlijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_148212271
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 10:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ook in deze mooie reeks iedereen een gezegend nieuwjaar toegewenst met hopelijk verbetering in de situatie op het slagveld en zicht op een oplossing.
hopelijk, maar zite er voor alsnog niet best uit
-Rabia Al-Basri
pi_148214633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 01:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Ware Islamieten van JAN & ISIS zijn de laatste restjes ""FSA"" aan het opruimen.
In feite is alleen het IF nog een beetje strijdbaar alleen lopen deze steeds meer over naar of JAN of ISIS.
Wat jij niet begrijpt of niet wil begrijpen is dat FSA nooit kan worden opgeruimd. Het Syrische volk is het FSA. Er zijn genoeg Syriërs in buurlanden die uiteindelijk terugwillen naar hun vaderland en Assad, PYD. PKK de kop willen indrukken. Meer dan een miljoen Syriërs in Turkije alleen. Bereken maar hoeveel troepen dat zijn.
pi_148214641
:') :') :') :') :')

archicivilians twitterde op donderdag 01-01-2015 om 01:19:13 After they claimed it was in #Jobar, Assad pictures were taken in #Zabaltani district in #Damascus. (via @TahrirSy). http://t.co/DyfuwFrnXA reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_148214830
quote:
99s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:44 schreef Slayage het volgende:
:') :') :') :') :')

archicivilians twitterde op donderdag 01-01-2015 om 01:19:13 After they claimed it was in #Jobar, Assad pictures were taken in #Zabaltani district in #Damascus. (via @TahrirSy). http://t.co/DyfuwFrnXA reageer retweet
[ afbeelding ]
:')
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:52:29 #67
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148214851
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 01:29 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Geen idee. Het is nu Syrië vs. JAN vs. ISIS.
Met een beetje geluk gaan JAN en ISIS elkaar helemaal kapot maken, en kan Assad er in de shovel achteraan hobbelen om het resultaat op ruimen.
Say what?
pi_148214855
In het jaar 2015 zal van Assad Kebab worden gemaakt. FSA troepen worden getraind. Binnenkort 80 000 man klaar. ISIS rukt op. Rusland keert zijn rug toe naar Assad. Iran heeft geen geld meer. Binnenkort zal hij geen supplies meer hebben om te vechten of geen manschappen meer. Hij is zo wanhopig dat hij nu ook meisjes van 16 in zijn leger neemt.
pi_148214951
Nieuwjaarscadeautje voor de Pesh :')

RamiAlLolah twitterde op woensdag 31-12-2014 om 18:13:01 Tons of explosives loaded in one of #ISIS APCs for a huge suicide attack against #Peshmerga in #Iraq http://t.co/WOvRqasYQT reageer retweet
pi_148215057
Koerdische fascisme tegen Arabieren in Noord Syrië. Er is een ethische zuivering aan de gang jegens Arabieren. Niet zo'n slimme zet als bijna al je buren Arabieren zijn :')

RamiAlLolah twitterde op woensdag 31-12-2014 om 11:32:22 Another #photo for #Hasakah al-Mistareha Arab village completely leveled & burned by #PYD terrorist militias #Syria http://t.co/mvRvKk0SnZ reageer retweet
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:14:18 #71
426473 .Exe
And Justice for All
pi_148215396
Iedereen een goed nieuwjaar!

pi_148217012
quote:
10s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:52 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Met een beetje geluk gaan JAN en ISIS elkaar helemaal kapot maken, en kan Assad er in de shovel achteraan hobbelen om het resultaat op ruimen.
verdeel en heers heeft assad vanaf dag 1 heel goed gedaan en is het uiteraard heel effectief gebleken, wwc
-Rabia Al-Basri
pi_148217043
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:14 schreef .Exe het volgende:
Iedereen een goed nieuwjaar!

[ afbeelding ]
waarom laat assad geen baard is staan? is best hip tegenwoordig
-Rabia Al-Basri
pi_148217226
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:52 schreef Atak het volgende:
In het jaar 2015 zal van Assad Kebab worden gemaakt. FSA troepen worden getraind. Binnenkort 80 000 man klaar. ISIS rukt op. Rusland keert zijn rug toe naar Assad. Iran heeft geen geld meer. Binnenkort zal hij geen supplies meer hebben om te vechten of geen manschappen meer. Hij is zo wanhopig dat hij nu ook meisjes van 16 in zijn leger neemt.
Als de FSA zoals jij het noemt ooit een eenheid wordt. Probleem is nu juist dat dit allemaal losse groeperingen zijn, die elkaar gaan bestrijden als het maar even kan. Verder vertegenwoordigt deze mengelmoes ook alle stromingen?? zoals bijvorbeeld christenen ,shiieten en Alawieten? Ik zie geen heil in het ondersteunen van FSA strijdgroepen. Wapens en strijders zullen fluide zijn en in handen valen van allerlei radicale bewegingen die elkaar weer zullen gaan bestrijden en uit elkaar vallen.
pi_148217668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 13:52 schreef Atak het volgende:
Even nog een artikel ter herinnering waarom het geen goed idee is de "FSA" rebellen aan de macht te helpen , als dit al realistisch zou zijn (en dat is het volgens mij absoluut niet)

quote:
Al veertig jaar heerst de dynastie van de familie Assad met ijzeren vuist over Syrië. Met hulp van de gevreesde veiligheidsdiensten, de moekhabarat, hield het regime de bevolking onder de duim en snoerde het politieke tegenstanders de mond.

Dit strenge regime zorgde echter ook voor een redelijk grote vrijheid voor seculiere minderheden. En minderheden zijn er veel in Syrië; er zijn grote groepen christenen, sjiieten, druzen en alawieten. De meerderheid in Syrië, zo’n 74%, is soenniet.

Syrië wordt ook wel de bakermat van het christelijk geloof genoemd. Damascus is de oudste onafgebroken stad ter wereld en veel huizen binnen de stadsmuren zijn minstens 500 jaar oud. In Syrië vindt men de oudste christelijke kerken, zoals de huiskerk van Dura Europos. Tien procent van de bevolking in Syrië is nog steeds christen.

In januari verscheen er een artikel van de Human Rights Watch. Daaruit bleek dat FSA-rebellen waarschijnlijk bewust in het noorden van Syrië heiligdommen van religieuze minderheden hebben vernield. Dit geweld vond eind 2012 plaats, nadat de troepen van het regime van Assad zich hadden teruggetrokken.

Van deskundigen hoor je vaak dat de oorlog in Syrië een zogenaamde proxy-oorlog is tussen Iran en Saoedi-Arabië en Qatar sinds lange tijd. Een oorlog tussen sjiïeten en soennieten. Dictator Bashar al-Assad is een alawiet. Alawieten komen uit het sjiisme voort. Syrië wordt door velen gezien als een plek waar onderlinge religieuze verschillen al bijna twee jaar worden uitgevochten. Saoedi-Arabië en Qatar willen graag een islamitisch regime, de sharia, in Syrië bewerkstelligen. Het hoofddoel van Saoedi-Arabië en Qatar is verkleining van de regionale invloed van het sjiitische Iran.

Over Saoedi-Arabië werd onlangs bekend dat ze per week twee personen onthooft. Saoedi-Arabië staat nog altijd op nummer twee van de ranglijst christenvervolging van Open Doors. Saoedi-Arabië kent geen godsdienstvrijheid. Een Saoedier die zich tot het christendom bekeert, wordt onthoofd. In Saoedi-Arabië zijn geen kerken omdat de dominante stroming van de islam dit verboden heeft. De laatste priester in Saoedi-Arabië is in 1985 het land uitgestuurd.

De wereld heeft zich tegen het regime van Assad gekeerd, op een aantal landen na. Nederland steunt, zoals bekend, ook de FSA (Free Syrian Army). De zogenaamde rebellen, islamisten. Nederland kiest dus de kant van onder andere Saoedi-Arabië. Onlangs werd bekend gemaakt door de VN dat zowel de FSA als het regime van Assad zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. Een aantal gevolgen worden door velen gevreesd, zodra het regime van Assad weg is. Een daarvan is dat de sharia (islamitische wetgeving) zal gaan gelden in Syrië.

Als we ervan uitgaan dat de sharia gaat heersen in Syrië, dan heeft dit hoogstwaarschijnlijk onder andere deze gevolgen:

Christenen kunnen niet meer in Syrië wonen (2,6 miljoen).
Alewieten kunnen niet meer in Syrië wonen (2,8 miljoen).
Sjiieten kunnen niet meer in Syrië wonen (270 duizend).
Druzen kunnen niet meer in Syrië wonen (800 duizend).

Zijn er geen andere alternatieven als opvolger van Assad dan een voormalig imam als Khatib die sharia gedoceerd heeft en er behoorlijk anti-westerse gedachten op na houdt? “Niet de westerse democratie is onze droom want zij is gebaseerd op bedrog, diefstal, arrogantie, plundering, sluwheid en puinhopen.” Waarom wordt Mali wel geholpen door onder andere Frankrijk tegen islamisten en worden ze daar terroristen genoemd?

Waarom worden islamisten in Syrië toch rebellen genoemd, liefkozend vrijheidsstrijders?

Bron: Dedagelijksestandaard.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')