Als ISIS in Syrie het model is voor extremisme, dan zegt dat inderdaad behoorlijk veel.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat zegt ook lekker veel. Dat ze de goedkeuring niet hebben van IS betekent niet dat dat clubje ineens zuiver isen Nusra is natuurlijk al helemaal geen gematigd clubje.
Jawel, de ndf vecht namelijk meer tegen gematigde rebellen dan tegen IS. Zo krom is het namelijk.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iedereen kan loyaal zijn aan eigen land, de NDF verdedigd Syrië tegen indringers en terroristen. Heeft niks met politieke voorkeur te maken.
Dat je als invader van een land het meest succesvol bent als je de oude machtstructuren, gebruiken en wetten zoveel mogelijk in stand houdt. Diegenen die aan de macht blijven moeten echter wel aan jou gehoorzamen. Dat verklaart waarom de Romeinen redelijk succesvol waren in de gebieden die ze veroverden en waarom Syriërs moe worden van buitenlanders die hen in hun land vertellen wat ze moeten doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat zegt die dan? Dat boek moet ik nog steeds lezen
Als jij klakkeloos alles overneemt wat ze op twitter zeggen heb je gelijk ja maar recente foto's heeft bewezen dat hij liegt. Hij gebruikt fotoshop of oude foto's.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
10%? Kaartlezen is moeilijk?
De regering heeft momenteel de controle over 65% van de populatie van Syrië, ISIS een kwart en de rest valt onder andere groepen. Bijna alle grote steden zijn in handen van de regering.
Die 65 valt nog wel te reduceren naar 50% als je kritisch bent of ze over bepaalde outpost geclaimde gebieden echt autoriteit hebben, maar het is iig niet minder dan 50% en geen enkel ander partij heeft een groter claim op Syrie idd.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
10%? Kaartlezen is moeilijk?
De regering heeft momenteel de controle over 65% van de populatie van Syrië, ISIS een kwart en de rest valt onder andere groepen. Bijna alle grote steden zijn in handen van de regering.
Mwuah Aleppo en Deir Al Zour en Hama zijn nou niet echt kleine steden.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:15 schreef UpsideDown het volgende:
De grote steden waren altijd al loyaal aan de regering, in tegenstelling tot de opstandige woestijndorpjes.
In jouw ogen. Als assad vermoord is, is er niets meer volgens jou?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die krijg je toch niet weg, dan zul je half Syrië moeten uitmoorden.
Syrië en Assad zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Ben jij van de FSA webcare btw?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In jouw ogen. Als assad vermoord is, is er niets meer volgens jou?
repostquote:
Nee het zegt niks. IS vindt de FSA niks, maar er zijn genoeg bewijzen van hun oorlogsmisdaden te vinden.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ISIS in Syrie het model is voor extremisme, dan zegt dat inderdaad behoorlijk veel.
Daarnaast leer lezen, zei niet dat Nusra gematigd is.
Alsof er tussen die miljoenen burgers geen betere leider te vinden is...quote:Op maandag 5 januari 2015 18:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb jij aanwijzingen dat mocht Assad omver worden geworpen er iets beters voor terugkomt? Het zal een onderdrukking van minderheden en andersgelovigen worden. De eeuwige cyclus van these-anti-these-synthese. De anti-these was zo gewelddadig dat de synthese en daarmee de uiteindelijke these nooit een vredige zal worden, wat weer uitmondt in een nieuwe anti-these. Het met geweld omver gooien van een regime en zelf de nieuwe onderdrukker worden heeft nooit gewerkt en zal nooit werken.
niet uiteraardquote:Op maandag 5 januari 2015 14:45 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Vraag mij wel af hoe objectief het is :p
De stedelijke gebieden zijn de plekken die er toe doen in Syrië. Alleen Raqqa ontbreekt hier eigenlijk helemaal. Die 65% werd laatst genoemd in een analyse, heb ik niet zelf bedacht ofzo.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die 65 valt nog wel te reduceren naar 50% als je kritisch bent of ze over bepaalde outpost geclaimde gebieden echt autoriteit hebben, maar het is iig niet minder dan 50% en geen enkel ander partij heeft een groter claim op Syrie idd.
niks nieuws toch...quote:Op maandag 5 januari 2015 15:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die sukkels helpen de oogarts alleen maar op deze manier
Lol, mijn god, wie geeft wie een blanco strafblad dan? De strijdende groepen zullen zich niet echt druk maken om de IHL waar ze massaal worden gemarteld, gebombardeerd en koppen worden afgesneden, daar gaat het dan ook niet om, het gaat er op dat als FSA een staat had uitgeroepen, dat het er anders zou uitzien dan ISIS.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee het zegt niks. IS vindt de FSA niks, maar er zijn genoeg bewijzen van hun oorlogsmisdaden te vinden.
Ik zie niet in waarom Assad vermoord zou worden, tenzij het een liquidatie betreft. Als dat gebeurd zal een vertrouweling hem gewoon opvolgen.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In jouw ogen. Als assad vermoord is, is er niets meer volgens jou?
Al met al blijft het de grootste bolwerk en macht van Syrie op dit moment, dus die eventuele 15% zal daar weinig aan veranderen, maar de outposts, daar wordt nogal op dit moment hevig gevochten, dus of ze het daar echt voor het zeggen hebben zoals een Damascus, lijkt me meer leuke propaganda.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De stedelijke gebieden zijn de plekken die er toe doen in Syrië. Alleen Raqqa ontbreekt hier eigenlijk helemaal. Die 65% werd laatst genoemd in een analyse, heb ik niet zelf bedacht ofzo.
Pcies, Assad leuk posterchild met z'n blauwe oogjes en opleiding en moderne vrouw, maar de Baath blijft gewoon voortbestaan.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Assad vermoord zou worden, tenzij het een liquidatie betreft. Als dat gebeurd zal een vertrouweling hem gewoon opvolgen.
Deir-ez-Zor is nog niet gevallen en Hama is in handen van de regering. Aleppo is ook voor de helft in regeringshanden. Idlib, Hasakah, Qamishli, Latakia, Tartus, Homs, Damascus, etc. Zo telt het wel lekker aan qua percentage.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah Aleppo en Deir Al Zour en Hama zijn nou niet echt kleine steden.
Gaat wmb niet om in handen van of gevallen, maar eerder dat de door mij genoemde plekken nogal gevoelig waren voor de strijd en er flink wordt gevochten in en rondom heen. Wat betreft Homs, Idlib etc is dat niet anders, de loyaliteit is daar op zn minst dubieus.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deir-ez-Zor is nog niet gevallen en Hama is in handen van de regering. Aleppo is ook voor de helft in regeringshanden. Idlib, Hasakah, Qamishli, Latakia, Tartus, Homs, Damascus, etc. Zo telt het wel lekker aan qua percentage.
Dus vanwaar die standvastigheid mbt assad?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Assad vermoord zou worden, tenzij het een liquidatie betreft. Als dat gebeurd zal een vertrouweling hem gewoon opvolgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |