"Volgens de topman van OCAD (Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging) blijkt uit het onderzoek dat het om een lang voorbereide criminele daad gaat".quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar op basis waarvan speculeer je die kant op?
Nogmaals, jouw oplossingen leiden tot een hysterische heksenjacht. In elk mogelijk scenario destructief voor de samenleving.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"Volgens de topman van OCAD (Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging) blijkt uit het onderzoek dat het om een lang voorbereide criminele daad gaat".
Zoveel mogelijkheden zijn er niet. Het was ook maar een gok. Maar ik hou er wel rekening mee wat me het meest logische lijkt.
Specificeer etc.?quote:
Er zijn zoveel mensen nauwelijks een verrijking te noemen voor de maatschappij, maar om ze dan maar meteen te deporterenquote:Ik zie niet in waarom we mensen zouden moeten toelaten die intrinsiek andere normen en waarden hebben op cruciale punten. Bijv wat zouden mensen die vrouwenbesnijdenis aanmoedigen een verrijking van de Nederlandse samenleving zijn zeg...We zouden die echt naar hier moeten laten komen zodat we over dat punt kunnen gaan discussieren.
In ieder geval wijken de gehanteerde normen en waarden in die landen af met die van Nederland. Dus waarom zou je ze toelaten en daardoor het tot een continu conflict laten komen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Specificeer etc.?
In Syrië bevechten meerdere groepen elkaar (waaronder de extremistische IS). Iran is als sinds de jaren '80 door wat extremen in de machtsgreep maar is op enkele economische sancties na nooit als ultiem gevaarlijk beschouwd. Het ziet er ook niet uit dat de Sjiieten daar hun leer over de overige soennitische landen gaat verspreiden.
En Turkije heeft idd nu een malloot als president, die als het democratische proces zijn werk doet, gewoon weer weggestemd wordt. Maar of ze daar in Turkije extreem zijn? Men loopt in Turkije nog steeds niet rond in burka's en ze zijn vaak progressiever dan je denkt. Ik vind het maar aanstellerij dat extremistische moslims de wereld gaan overnemen. Als puntje bij paaltje komt, vechten de moslims elkaar de tent uit, zoals al meerdere keren is gebleken.
[..]
Er zijn zoveel mensen nauwelijks een verrijking te noemen voor de maatschappij, maar om ze dan maar meteen te deporteren...
De belangrijkste vraag is: Wat is veiliger voor mij, mijn familie en vrienden en hoe kan je een bepaald niveau van welvaart en welzijn voor deze groep bereiken. Door maar eeuwig door blijven gaan met het importeren van mensen uit bepaalde culturen? Dacht het niet. Door criminele allochtonen het land uit te gooien. Dat zou flink helpen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:41 schreef keste010 het volgende:
[..]
De grote vraag is: ga jij een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk houden voor het gedrag van individuele leden van de groep? Wantrouw jij liever onterecht het grootste deel van de groep of vertrouw je liever onterecht een minuscuul deel daarvan?
Als je deze logica gaat doorvoeren dan wordt nationale en internationale politiek één grote heksenjacht. Welke bevolkingsgroepen gaan we dan verantwoordelijk houden voor het werk van Breivik, Dutroux, etc? Jouw oplossing leidt tot een samenleving van hysterie waar men continu over de schouder zal kijken en men elkaar gaat beoordelen op basis van oppervlakkigheden. Niet doen dus, mensen met afwijkend gedrag moet je individueel beoordelen.
Jazeker..... Met gewone goede argumenten kun je mensen overtuigen dat het een verkeerd idee is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus een discussie over dat vrouwen helemaal bedekt zouden moeten rondlopen zou jij toejuichen?![]()
Mensen niet bestraffen vanwege hun ongewenste mening is geen theedrinken met hen.quote:Dat hele theedrinken werkt niet met extremisten, die nemen dan gewoon de zaak over net als je in vele moslimlanden ziet.
quote:Op zondag 28 december 2014 13:59 schreef Falco het volgende:
[..]
PVV'ers zijn vooral bange mensen en als ik iets hekel, zijn het wel bange mensen die alles volgens een voorgeschreven patroon willen hebben. In het dagelijks leven leiden ze een 'gewoon' leven dat netjes binnen de randjes blijft: werken, eten, tv kijken, slapen en ga zo maar door. Schotel ze een exotisch diner voor en ze blieven het niet, want het is onbekend voor ze. Vraag ze uit om eens naar een theatervoorstelling te gaan ipv kansloos voor de tv te hangen en ze zullen zeggen 'nee, vind ik niks an' terwijl ze nooit naar het theater zijn geweest.
PVV'ers staan sowieso niet bepaald positief in het leven en halen vooral voldoening door het bekritiseren van alles wat niet volgens hun voorgeschreven regeltjes is. Hiermee proberen ze hun lage eigendunk nog te compenseren. Met die bepaalde conditionering kan ik het wel begrijpen dat Wilders daar handig op in speelt, aanhang gemakkelijk vergaat en ook zo'n bizar linkse sociale agenda hanteert.
Het bange voor het onbekende wat in de PVV'er schuilt komt vooral tot uiting als het onderwerp buitenlanders ter sprake komt. Deze worden voornamelijk op een ongenuanceerde wijze als zondebok gebruikt voor allerlei misstanden in de samenleving. Hierop kan de PVV-aanhang zich compleet uitleven en sinds dit jaar met die discussie over zwarte Pieten (een bekend en 'traditioneel' fenomeen overigens!) ben ik echt verbaasd welke kant dit is opgegaan. Had echt niet gedacht dat in de sociale media de ene ranzige opmerking volgde op de andere. Op andere mensen komt dit alles over als debiel (en ja, dat is het ook), maar ik begin wel steeds meer te begrijpen hoe de PVV-aanhangers redeneren.
ontopic...... dat is "nazi-achtig". (om maar ontopic van de OP te blijven) Duitsland voor de Duitsers enzo... dat was het idee damals.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Dacht het niet. Door criminele allochtonen het land uit te gooien. Dat zou flink helpen.
Dat geloof ik direct van jou ....... maar de nazi's begonnen ook met het idee van een bepaalde religieus-etnische groep te deporteren. Ook niks het plan mensen te vermoorden in concentratiekampen.quote:Zo zijn er nog wel wat dingetjes te verzinnen. Oh, en even voor de duidelijkheid, moslims in concentratiekampen opsluiten staat niet op mijn lijstje.
Schreef ik toch ook :quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:00 schreef Braindead2000 het volgende:
discussies waarin na eindeloze vergelijkingen met nazi's er eindelijk iemand iets zegt wat geen vergelijking met nazi's bevat?
Want?quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jazeker..... Met gewone goede argumenten kun je mensen overtuigen dat het een verkeerd idee is.
Beter een discussie in kringen die daar naar toe neigen dan niet.
[..]
Mensen niet bestraffen vanwege hun ongewenste mening is geen theedrinken met hen.
Nederland valt niet overnemen door extreme moslims. Wie dat denkt is een angsthaas of een moslimhater .
Nederland is geen Iran... een staatsgreep van extreme moslims in Nederland is een fantasie van moslimhaters.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Want?[
Iran is ook overgenomen door extreme moslims.
Ja, ja, dus als je als 40-jarige man met onkuise gedachten naar een 17-jarig meisje zit te kijken dan zal het niet lang duren voordat je kleuters gaat misbruiken. Als iemand een keer een pen van zijn werk meeneemt dan kan je er van uitgaan dat hij binnen een paar jaar een bank berooft. Goh, wat zit de wereld toch simpel in elkaar.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ontopic...... dat is "nazi-achtig". (om maar ontopic van de OP te blijven) Duitsland voor de Duitsers enzo... dat was het idee damals.
[..]
Dat geloof ik direct van jou ....... maar de nazi's begonnen ook met het idee van een bepaalde religieus-etnische groep te deporteren. Ook niks het plan mensen te vermoorden in concentratiekampen.
Maar meer down to earth gesteld pleit je voor systematisch discrimineren van bepaalde etnische groepen in het strafrecht. En hoe snel zal dat discrimineren ook worden doorgezet op andere terreinen ? Al dan niet door de staat, of door een volk die denkt dat discriminatie haar welzijn dient
Normen en waarden in elk land wijken af van die van Nederland. Het begint in Belgie al.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
In ieder geval wijken de gehanteerde normen en waarden in die landen af met die van Nederland. Dus waarom zou je ze toelaten en daardoor het tot een continu conflict laten komen?
Nee maar je kan ze wel proberen tegen te houden.
Gefeliciteerd! Deze vergelijkingen passen in het straatje van idiote PVV-ideeën, zoals moslims preventief niet laten werken in veiligheidsgevoelige gebieden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, ja, dus als je als 40-jarige man met onkuise gedachten naar een 17-jarig meisje zit te kijken dan zal het niet lang duren voordat je kleuters gaat misbruiken. Als iemand een keer een pen van zijn werk meeneemt dan kan je er van uitgaan dat hij binnen een paar jaar een bank berooft. Goh, wat zit de wereld toch simpel in elkaar.
Nogmaals, het gaat om de extreme afwijkingen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:15 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Normen en waarden in elk land wijken af van die van Nederland. Het begint in Belgie al.
Iran is niet extremistisch, Turkije ook niet. Syrie wel, immers deze hele teringzooi begon toen de president zijn burgers besloot dood te schieten en/of te martelen.
In ieder geval blijkt dat je geen flauw idee hebt waar je over praat. Misschien moet je eens proberen een `moslimland' te bezoeken. Of ben je zodanig geindoctrineerd dat je bij die gedachte al honderd kleuren begint te schijten?
In Swaziland heerst er ook een compleet geschifte koning, alle Swazilanders maar ook de toegang ontzeggen tot Nederland?quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat om de extreme afwijkingen.
En Iran en Turkije wijken op sommige punten zeker extreem af met Nederland.
Dat komt inderdaad niet overeen met het woord "extremistisch" zoals die normaal wordt gebruikt.
Wat voor extremistische zaken heb je het over dan? En misschien moet je dan `afwijkend' gebruiken, want je posts komen totaal niet over zo.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat om de extreme afwijkingen.
En Iran en Turkije wijken op sommige punten zeker extreem af met Nederland.
Dat komt inderdaad niet overeen met het woord "extremistisch" zoals die normaal wordt gebruikt.
Ehm? Als de persoon die Nederland binnen wilt komen extreem afwijkende normen en waarden heeft wel ja. Wat voor bestuur ze hebben in het land maakt vrij weinig uit?quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:18 schreef Falco het volgende:
[..]
In Swaziland heerst er ook een compleet geschifte koning, alle Swazilanders maar ook de toegang ontzeggen tot Nederland?
Trouwens, de PVDA van 30 jaar geleden zou de huidige PVDA ook bestempelen als nazistisch als je kijkt naar wat ze zeggen en waar ze mee instemmen. Denk je dat Samsom ook al plannen heeft in die richting?quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Schreef ik toch ook :
"......Maar meer down to earth gesteld pleit je voor systematisch discrimineren van bepaalde etnische groepen in het strafrecht. En hoe snel zal dat discrimineren ook worden doorgezet op andere terreinen ? Al dan niet door de staat, of door een volk die denkt dat discriminatie haar welzijn dient...."
"down to earth" = nuchter, niet in nazisfeer geredeneerd
Voornamelijk mensenrechten en scheiding van staat en religie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:18 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat voor extremistische zaken heb je het over dan? En misschien moet je dan `afwijkend' gebruiken, want je posts komen totaal niet over zo.
Nogmaals, waar de neuk heb je het over? Als iemand over de grens komt met de duidelijke bedoeling mensen te onthoofden (dat is extremistisch) dan wordt hij gewoon aangehouden hoor, tien jaar terug ook al. Geen Wilders voor nodig.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ehm? Als de persoon die Nederland binnen wilt komen extreem afwijkende normen en waarden heeft wel ja. Wat voor bestuur ze hebben in het land maakt vrij weinig uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |