abonnement Unibet Coolblue
pi_148056138


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:
Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148056438
Goed kijken is ook een kunst :$
  Redactie Frontpage maandag 29 december 2014 @ 15:58:25 #3
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148098798
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Via Anna kom ik er niet achter en het staat ook niet op de site..

Wie weet hoeveel draagvermogen de planken van de KALLAX heeft?
Ik wil deze kast als speelgoedkast gaan gebruiken voor de kinderen. En ze hebben bijvoorbeeld best wat zware boeken of kisten met speelgoed die ik erin kwijt wil.

Maar als zo'n plank maar 3 kg aan kan omdat ie anders gelijk krom staat, dan heeft het voor ons weinig zin. Wie o wie?
Geen probleem, ik heb nog de voorganger (Expedit) en daarin staan vinylplaten, al gauw zo'n 25 kg per plank :).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148100002
Kun je eigen losse deuren kopen om van een Hemnes boekenkast een vitrinekast te maken?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_148100029
De plank waar je het gewicht op zet is 1 lange plank met tussenschotjes als ondersteuning.
dat kan best wat gewicht hebben.

Aquaria winkel hier in de buurt gebruikt de kast voor de kleine garnalenaquaria. dat weegt er ook best wel in.
  maandag 29 december 2014 @ 17:06:12 #6
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_148101408
Wij hebben de expedit als boekenkast gebruikt! Ging prima!
pi_148106938
Fijn! Bedankt! :)

Dus het is alleen dat de naam van het ding is veranderd en niet het materiaal? Want de Expedit ken ik inderdaad van vrienden en dat is een degelijk ding :)
pi_148107643
de hoeken zijn wat meer afgerond en de prijs is wat aangepast :P
maar verder qua constructie niet anders geworden.
  Redactie Frontpage maandag 29 december 2014 @ 19:43:53 #9
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148107696
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn! Bedankt! :)

Dus het is alleen dat de naam van het ding is veranderd en niet het materiaal? Want de Expedit ken ik inderdaad van vrienden en dat is een degelijk ding :)
Volgens mij hebben ze alleen de buitenranden wat dunner gemaakt en er een nieuwe naam op geplakt.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)g_room/tools/kallax/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148122642
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:29 schreef Elleska het volgende:
De plank waar je het gewicht op zet is 1 lange plank met tussenschotjes als ondersteuning.
dat kan best wat gewicht hebben.

Aquaria winkel hier in de buurt gebruikt de kast voor de kleine garnalenaquaria. dat weegt er ook best wel in.
Oh je zou op zich er ook best een kleine olifant op kunnen zetten, wat best goed kan gaan. Maar IKEA garandeert dat er 13kg per plank op kan. Zakt de boel door ondanks dat je onder die 13kg zit, dan valt dat nog onder de garantie en vervangen ze de kast. :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148123112
Ja precies. IKEA dekt zichzelf ook wel goed in.

Waar je met een speelgoedkast wel ff naar moet kijken is het risico op omkiepen. Misschien toch aan de muur vastzetten. Die open vakken zijn in kinderogen ook handig om als opstapje te gebruiken voor iets dat net te hoog ligt. Als de hele kast dan omvalt met een kind eronder....
Ook een risico waar de IKEA zich voor indekt want alles moet vast gezet worden.
pi_148194705
Ik kan me herinneren (maar het is zeker al jaren geleden) dat we ooit een leren fauteuil met korting hebben gekocht.
Onlangs waren wel de stoffen bankstellen/zitmeubelen nog met korting. Hoe groot is de kans dat er (binnenkort) een kortingsactie komt op lederen meubelen?
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:38:28 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_148214481
Weet iemand of de tidig-lamp nog bij Ikea in Delft te koop is? Ik vind alleen deze;



Maar ik zoek deze;

Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_148214992
Als je die hanglamp bedoelt ja die hebben ze nog...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20160766/
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:38:34 #15
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_148215977
Nee ik zoek de lamp op de onderste foto die ik net postte.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_148216236
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:38 schreef Saffier het volgende:
Nee ik zoek de lamp op de onderste foto die ik net postte.
Deze is ook op voorraad...

http://www.ikea.com/nl/nl(...)fondspot+met+5+spots
pi_148216311
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:38 schreef Saffier het volgende:
Nee ik zoek de lamp op de onderste foto die ik net postte.
Deze bedoel je?

HUSINGE Plafondrail, 5 spots 29.95
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 1 januari 2015 @ 16:28:10 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_148219048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Deze bedoel je?
[ afbeelding ]
HUSINGE Plafondrail, 5 spots 29.95
Ja!!!! _O_ bedankt Bartjebart!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_148237442
Ik zou graag deze KOPPANG ladekast kopen:


http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40159837/

De HEMNES kast lijkt er enorm op, maar is 40,- euro duurder.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60242633/
Nu begin ik te twijfelen of de kwaliteit dan veel minder is, of is de Hemnes duurder omdat het een lijn is en er ook nog diverse kleuren zijn (itt de Koppang die enkel wit is)? Hij is ook wel iets groter, ongeveer 10cm.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_148237599
HEMNES is massief grenen i.t.t. spaanplaat met folie. Daar betaal je voor :)
pi_148237614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:13 schreef RB42 het volgende:
HEMNES is massief grenen i.t.t. spaanplaat met folie. Daar betaal je voor :)
Ah, dank je wel! :)

Dan toch maar de HEMNES.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_148237778
Is er ondertussen nog geen bartjebart award?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:36:50 #23
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_148239098
Heeft iemand een idee of de Alex 9 ladenblok en de Alex bureau opzet ook in het grijs geleverd gaan worden?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_148239224
Kun je cadeaubonnen/pasjes alleen bij de Ikea kopen of mogelijk ook bij andere winkels?
Tap tap tap
pi_148240629
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:36 schreef hierissieweer het volgende:
Heeft iemand een idee of de Alex 9 ladenblok en de Alex bureau opzet ook in het grijs geleverd gaan worden?
Ik denk het niet, dan zou het al gelijk gekomen zijn. Grijs is er al een tijdje toch?
Maar je zou het bij IKEA kunnen navragen via Facebook.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:43 schreef CherryLips het volgende:
Kun je cadeaubonnen/pasjes alleen bij de Ikea kopen of mogelijk ook bij andere winkels?
Alleen in de vestiging, bij de kassa en de klantenservice.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:25:56 #26
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_148244509
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik denk het niet, dan zou het al gelijk gekomen zijn. Grijs is er al een tijdje toch?
Maar je zou het bij IKEA kunnen navragen via Facebook.

Thanx! Ga ik doen!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_148280938
Even een vraag voor de Ikea kenners hier. Wij hebben sinds Maandag een Ikea Hyllestad matras, maar we hebben er tot nu toe niet op kunnen slapen door de chemische lucht die er vanaf komt. We krijgen er beiden hoofdpijn van en worden er benauwd van.
Het matras staat inmiddels al een paar dagen te luchten met het raam open, maar tot dusver geen verbetering.

Iemand hier met ervaring met deze matrassen? Ik snap dat nieuwe matrassen moeten luchten maar dat mensen er lichamelijke klachten van krijgen lijkt me toch niet normaal?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:11:41 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148284857
Ik wil hier even klagen over de kutkwaliteit van Ikea-kranen.

Zo.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_148285314
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:11 schreef eriksd het volgende:
Ik wil hier even klagen over de kutkwaliteit van Ikea-kranen.

Zo.
Zal wel iets van deze tijd zijn. Ik werd een paar jaar geleden verrast doordat de nog bijna nieuwe kraan niet van metaal bleek te zijn, maar van kunststof met een metaallaagje erop. En hij wiebelt, want de waterleiding is ook niet meer die metalen buis.
Dat zal geen Ikea-kraan geweest zijn, ik denk dat de verhuurder wel weet waar hij gunstig inkopen kan.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:28:09 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148285344
Nieuwe kraan lekte bij aankomst, hele woonkamer was een soort waterlinie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:14:39 #31
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148286863
Ik heb een vraag over het combineren van de oude keukenverlichting met de nieuwe. In mijn keuken zitten ledbalken welke doorverbonden zijn met "Ansluta".

Nu viel het mij bij het vorige bezoek op dat ze verlichting van "OMLOPP" hebben waarbij je een transformater aansluit met deze "ANSLUTA" en daarin steek je dan afhankelijk van welke transformater, de verlichtings elementen.

Ik vroeg mij af, moet deze OMLOPP zelf in een stopcontact of kan ik gewoon deze transformater doorlussen aan mijn huidige verlichting (oftewel kan dit systeem dat aan?)

alvast bedankt!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:14:32 #32
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148297662
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:08 schreef Reyad het volgende:
Even een vraag voor de Ikea kenners hier. Wij hebben sinds Maandag een Ikea Hyllestad matras, maar we hebben er tot nu toe niet op kunnen slapen door de chemische lucht die er vanaf komt. We krijgen er beiden hoofdpijn van en worden er benauwd van.
Het matras staat inmiddels al een paar dagen te luchten met het raam open, maar tot dusver geen verbetering.

Iemand hier met ervaring met deze matrassen? Ik snap dat nieuwe matrassen moeten luchten maar dat mensen er lichamelijke klachten van krijgen lijkt me toch niet normaal?
Ik heb deze matras ook en vind dat je nogal overdrijft :o . Gaat vanzelf weg die geur.
2000 light years from home
pi_148347906
Hoe sterk zijn de bureaubladen eigenlijk? Ik zit met mijn 90kg 3x per jaar met mijn knieën op mijn bureau in de werkkamer om het raam er achter te lappen, en dat gaat goed (maar wel een 5e poot 'midden achter' gedaan voor extra sterkte), maar nu wil ik op mijn 120cm brede Bestå bureau in de woonkamer een flink aquarium plaatsen (Juwel Lido 120, gewicht gaat zo richting 160kg)

Onderkant krijgt een extra plank, en op de bovenkant komt ook nog een extra plank, extra poten en een plank tegen de zijkant geschroefd (ik kom nu net een cm. te kort qua breedte verwacht ik), maar nu is het bureaublad dus 'gesandwicht' tussen 2 planken, maar niet over het hele oppervlak, het aquarium staat niet in het midden, maar op een helft.

Wat ik van het blad weet is dat er een papieren kern in zit.

Gaat dat blad geplet worden, of gaat dit goed? Het gaat om 7kg/dm2 verwacht ik.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 5 januari 2015 @ 10:21:36 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148348208
5 stofstaaltjes bested bij Bemz voor een nieuwe Klippan hoes. Ben benieuwd naar de kwaliteit!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_148349044
quote:
17s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:21 schreef Debsterr het volgende:
5 stofstaaltjes bested bij Bemz voor een nieuwe Klippan hoes. Ben benieuwd naar de kwaliteit!
Wij hebben al een paar jaar een hoes van Bemz op onze Tylosand-bank. Prima kwaliteit (en we hadden een van de goedkoopste hoezen). Aantal keer gewassen al, kleur (felrood) begint nu wel wat te valer te worden, maar dat is niet zo heel gek.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:21:57 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148349576
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:02 schreef Bleie het volgende:

[..]

Wij hebben al een paar jaar een hoes van Bemz op onze Tylosand-bank. Prima kwaliteit (en we hadden een van de goedkoopste hoezen). Aantal keer gewassen al, kleur (felrood) begint nu wel wat te valer te worden, maar dat is niet zo heel gek.
Klinkt goed! Paste dus ook goed, de hoes?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_148349681
Zijn er hier mensen die zo'n BEKANT zit/sta bureau hebben gehaald?

Is natuurlijk wel trendy tegenwoordig
pi_148349701
quote:
17s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Klinkt goed! Paste dus ook goed, de hoes?
Ja, past prima.
pi_148355290
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:25 schreef athlonkmf het volgende:
Zijn er hier mensen die zo'n BEKANT zit/sta bureau hebben gehaald?

Is natuurlijk wel trendy tegenwoordig
Onrustig menneke. Ben benieuwd hoe vaak je die tafel tig keer op en neer kan laten gaan. Misschien werkt het vergelijkbaar met kantoorstoelen. Maar die gaan vaak stiekempjes terug naar de basisstand.

Ik heb jaren geleden verstelbare poten gekocht. Ze bleken in de praktijk 1x ingesteld te kunnen worden. Toen ik het veranderde, raakten ze lam.
Hij typt met zijn polsen op het bord. Dat is ergonomisch ongunstig.
pi_148355567
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:25 schreef athlonkmf het volgende:
Zijn er hier mensen die zo'n BEKANT zit/sta bureau hebben gehaald?

Is natuurlijk wel trendy tegenwoordig
ik heb er eentje op kantoor, en het werkt erg fijn! Ik ga tig keer op een dag tussen staan en zitten, en op een sporadische hapering na doet het het perfect...
pi_148356819
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:23 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Onrustig menneke. Ben benieuwd hoe vaak je die tafel tig keer op en neer kan laten gaan. Misschien werkt het vergelijkbaar met kantoorstoelen. Maar die gaan vaak stiekempjes terug naar de basisstand.

Ik heb jaren geleden verstelbare poten gekocht. Ze bleken in de praktijk 1x ingesteld te kunnen worden. Toen ik het veranderde, raakten ze lam.
Hij typt met zijn polsen op het bord. Dat is ergonomisch ongunstig.
Nog steeds last van de nieuwjaarsborrel? Je schrijft wat warrig.
pi_148357394
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik heb er eentje op kantoor, en het werkt erg fijn! Ik ga tig keer op een dag tussen staan en zitten, en op een sporadische hapering na doet het het perfect...
Het is jammer dat deze geen presets heeft. Maar het is dan ook de goedkoopste in NL verkrijgbare elektrische zit/sta bureau.
Ik heb er wel even mee zitten spelen bij Ikea zelf.

ook wel verdacht dat deze met veel bombarie is aangekondigd. In Amerika waren de reacties positief, maar plots is deze niet meer op die Ikea-sites te vinden. Enkel europa heeft ze nog.
pi_148359224
waarom tig keer wisselen tussen staand en zittend? is dat ook extra ergonomisch?

ik heb een hoog bureau. maar met de verstelbare poten op de hoogste stand eigenlijk nog net niet hoog genoeg om staand aan te werken.
pi_148364540
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Het is jammer dat deze geen presets heeft. Maar het is dan ook de goedkoopste in NL verkrijgbare elektrische zit/sta bureau.
Ik heb er wel even mee zitten spelen bij Ikea zelf.

ook wel verdacht dat deze met veel bombarie is aangekondigd. In Amerika waren de reacties positief, maar plots is deze niet meer op die Ikea-sites te vinden. Enkel europa heeft ze nog.
Is deze met veel bombarie aangekondigd? Of de BEKANT serie (die afgelopen zomer geïntroduceerd is als vervanger van GALANT)?
Van GALANT was trouwens ook een zit-/statafel verkrijgbaar, al sinds de introductie zo'n beetje.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148366942
ik zet zojuist de TJUSIG kapstok in elkaar.

een van de laatste schroeven(stap 11) past niet. het gat zit totaal schuin en bij nadere inspectie is het ook een ander houtje: ruwer, iets dunner en net een ander kleurtje dan de andere balkjes...

alles maar weer uit elkaar en ff zien wanneer er iemand naar de ikea gaat. balen
pi_148367540
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:09 schreef Elleska het volgende:
ik zet zojuist de TJUSIG kapstok in elkaar.

een van de laatste schroeven(stap 11) past niet. het gat zit totaal schuin en bij nadere inspectie is het ook een ander houtje: ruwer, iets dunner en net een ander kleurtje dan de andere balkjes...

alles maar weer uit elkaar en ff zien wanneer er iemand naar de ikea gaat. balen
Heb deze enkele dagen geleden in elkaar gezet, zat jij ook te vloeken op het punt dat je het 'uiteinde' moest plaatsen? _O-
  maandag 5 januari 2015 @ 20:28:49 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148367783
Vanmorgen fijne service bij Ikea; ik was een Kallax 4x2 in elkaar aan het zetten, en bij de eerste 4 deuvels ging het al mis.... 1 afgebroken en in de bodemplaat blijven zitten.
Nog geprobeerd of ik er een klein schroefje in kon draaien zodat ik de rest van de deuvel er uit kon halen maar dat wilde niet.

Bij de klantenservice een verse bodemplaat gekregen O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148367830
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef rgras het volgende:

[..]

Heb deze enkele dagen geleden in elkaar gezet, zat jij ook te vloeken op het punt dat je het 'uiteinde' moest plaatsen? _O-
nee dat ging prima, zelfs zonder kartonnetje want die kon ik zo snel niet vinden (bleek onder de doos te liggen)
gewoon de eerste buis er een stukje in schuiven en niet direct helemaal, dan de rest 1 voor 1 en pas op het laatste aanduwen.
pi_148372011
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Is deze met veel bombarie aangekondigd? Of de BEKANT serie (die afgelopen zomer geïntroduceerd is als vervanger van GALANT)?
Van GALANT was trouwens ook een zit-/statafel verkrijgbaar, al sinds de introductie zo'n beetje.
Naja, aangekondigd. Die video was gemaakt, en werd door veel major sites opgepikt (vandaar dat ik het ook achter kwam).

GALANT had ook een elektrische zit/sta maar die was blijkbaar plots ook uit de collectie gehaald. Was er een "handmatige" versie dan?


quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:10 schreef Elleska het volgende:
waarom tig keer wisselen tussen staand en zittend? is dat ook extra ergonomisch?

ik heb een hoog bureau. maar met de verstelbare poten op de hoogste stand eigenlijk nog net niet hoog genoeg om staand aan te werken.
Ik heb op het werk ook een zit/sta tafel (handmatig op te krikken) en het is wel goed om regelmatig te wisselen. Zeker in het begin. Er wordt ook wel aangeraden om om het uur een kwartier te zitten (of elk uur effe koffie halen)

De standing hype komt meer door het "gevaar van lang zitten"



http://opinionator.blogs.(...)-you-read-this/?_r=0
pi_148372513
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:02 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Naja, aangekondigd. Die video was gemaakt, en werd door veel major sites opgepikt (vandaar dat ik het ook achter kwam).

GALANT had ook een elektrische zit/sta maar die was blijkbaar plots ook uit de collectie gehaald. Was er een "handmatige" versie dan?
Wat bedoel je met handmatig?
Hij was er bij de introductie van GALANT, is er tussendoor even uit geweest, maar was de laatste jaren weer terug. En blijkbaar nu vervangen door BEKANT.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148372664
die ikea keuken planner is kut.

Maar ik zoek een keuken van zeg 3 a 3,5 m lang. Koelkast(plus diepvriesvak), keramische kookplaat, oven(magnetron), afzuigkap, en standaard kastjes en optioneel vaatwasser.
Is voor verhuur en max prijs 1300 a 1500 euro ps. Heb er 3 nodig. Is dat haalbaar?
pi_148372766
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:02 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb op het werk ook een zit/sta tafel (handmatig op te krikken) en het is wel goed om regelmatig te wisselen. Zeker in het begin. Er wordt ook wel aangeraden om om het uur een kwartier te zitten (of elk uur effe koffie halen)

De standing hype komt meer door het "gevaar van lang zitten"
telkens de tafel handmatig te moeten aanpassen lijkt me ook niet handig. maar dat is misschien ook maar net wat je gewend bent.
waarom dan geen statafel met een stastoel erbij voor de rustmomentjes?

een half uur staan is in mijn geval al geen optie, maar een hoge tafel met een stastoel werkt wel super. dan zit je ook een stuk actiever dan met een bureaustoel. maargoed ik hoef sowieso geen uren achter een bureau te werken.
pi_148372801
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat bedoel je met handmatig?
Hij was er bij de introductie van GALANT, is er tussendoor even uit geweest, maar was de laatste jaren weer terug. En blijkbaar nu vervangen door BEKANT.
Handmatig = zelf opkrikken/schroeven.

Ik heb eerlijk gezegd niet geen elektrische zit/sta galant gezien. Zal even een oude ikea catalogus even bij zoeken....

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef Elleska het volgende:

[..]

telkens de tafel handmatig te moeten aanpassen lijkt me ook niet handig. maar dat is misschien ook maar net wat je gewend bent.
waarom dan geen statafel met een stastoel erbij voor de rustmomentjes?

een half uur staan is in mijn geval al geen optie, maar een hoge tafel met een stastoel werkt wel super. dan zit je ook een stuk actiever dan met een bureaustoel. maargoed ik hoef sowieso geen uren achter een bureau te werken.
Mwah, na een half jaar kan ik ongeveer 4 uur achter elkaar staan (om na de lunch weer de rest van de dag te staan) en er zijn veel mensen die een hele (werk)dag kunnen staan werken.

En een (hoge) stoel bij kopen om even te staan is natuurlijk niet zo goedkoop als een normale stoel die je al hebt.

En dat is dan ook het fijne van de Bekant (vandaag opgehaald trouwens). Gewoon met een druk op een knop omhoog of omlaag.
pi_148373165
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:02 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Naja, aangekondigd. Die video was gemaakt, en werd door veel major sites opgepikt (vandaar dat ik het ook achter kwam).

GALANT had ook een elektrische zit/sta maar die was blijkbaar plots ook uit de collectie gehaald. Was er een "handmatige" versie dan?

[..]

Ik heb op het werk ook een zit/sta tafel (handmatig op te krikken) en het is wel goed om regelmatig te wisselen. Zeker in het begin. Er wordt ook wel aangeraden om om het uur een kwartier te zitten (of elk uur effe koffie halen)

De standing hype komt meer door het "gevaar van lang zitten"

[ afbeelding ]

http://opinionator.blogs.(...)-you-read-this/?_r=0
'Vroeger zaten wij minder en waren er minder obese mensen, dus lang zitten achter een bureau leidt tot obesiteit'.

Kan iemand de schrijver uitleggen wat causaal verband is?
pi_148373432
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Handmatig = zelf opkrikken/schroeven.

Ik heb eerlijk gezegd niet geen elektrische zit/sta galant gezien. Zal even een oude ikea catalogus even bij zoeken....

[..]

Mwah, na een half jaar kan ik ongeveer 4 uur achter elkaar staan (om na de lunch weer de rest van de dag te staan) en er zijn veel mensen die een hele (werk)dag kunnen staan werken.

En een (hoge) stoel bij kopen om even te staan is natuurlijk niet zo goedkoop als een normale stoel die je al hebt.

En dat is dan ook het fijne van de Bekant (vandaag opgehaald trouwens). Gewoon met een druk op een knop omhoog of omlaag.

een hoge stoel is niets duurder dan een goede bureaustoel.
een vast hoog bureau is goedkoper dan een verstelbaar bureau.
pi_148373734
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef rgras het volgende:

[..]

'Vroeger zaten wij minder en waren er minder obese mensen, dus lang zitten achter een bureau leidt tot obesiteit'.

Kan iemand de schrijver uitleggen wat causaal verband is?
Je mag ook de onderzoeken even doorlezen hoor :) http://en.wikipedia.org/wiki/Standing_desk

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:29 schreef Elleska het volgende:

[..]

een hoge stoel is niets duurder dan een goede bureaustoel.
een vast hoog bureau is goedkoper dan een verstelbaar bureau.
Een vast hoog bureau is niet zo praktisch als een verstelbare bureau. Een handmatig verstelbare bureau is niet zo gemakkelijk (stoer) als een elektrische. :)

(maarre, waar haal je een goedkope hoge stoel/tekenkruk?)
pi_148374411
ik snap dan denk ik het praktische niet van een verstelbaar bureau. ik heb mijn bureau 1maal op hoogte ingesteld en klaar.

geen idee waar mijne kruk vandaan komt... dat was ook al voordat het staand werken een hype werd dus misschien toen goedkoper?
pi_148375148
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Handmatig = zelf opkrikken/schroeven.

Ik heb eerlijk gezegd niet geen elektrische zit/sta galant gezien. Zal even een oude ikea catalogus even bij zoeken....

[..]

Mwah, na een half jaar kan ik ongeveer 4 uur achter elkaar staan (om na de lunch weer de rest van de dag te staan) en er zijn veel mensen die een hele (werk)dag kunnen staan werken.

En een (hoge) stoel bij kopen om even te staan is natuurlijk niet zo goedkoop als een normale stoel die je al hebt.

En dat is dan ook het fijne van de Bekant (vandaag opgehaald trouwens). Gewoon met een druk op een knop omhoog of omlaag.

GALANT was er zeker elektrisch. :)
Blijkbaar met min of meer hetzelfde mechanisme als BEKANT.

Een hogere bureaustoel (verkocht IKEA vroeger trouwens ook) is niet per definitie ook ergonomisch.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148375800
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je mag ook de onderzoeken even doorlezen hoor :) http://en.wikipedia.org/wiki/Standing_desk
Het zal ongetwijfeld gezonder zijn, maar de argumenten in dat plaatje slaan uiteraard nergens op.
pi_148376193
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:02 schreef Bartjebart het volgende:
Een hogere bureaustoel (verkocht IKEA vroeger trouwens ook) is niet per definitie ook ergonomisch.
net als niet elke bureaustoel ergonomisch is.
is ook nog eens heel persoonlijk.
pi_148380478
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je mag ook de onderzoeken even doorlezen hoor :) http://en.wikipedia.org/wiki/Standing_desk

[..]

Een vast hoog bureau is niet zo praktisch als een verstelbare bureau. Een handmatig verstelbare bureau is niet zo gemakkelijk (stoer) als een elektrische. :)

(maarre, waar haal je een goedkope hoge stoel/tekenkruk?)
Op Ikeahackers.net zie je allerlei eigen maaksels van standing desks en cobinaties voor zitten en staan. Ik zou voor de tweede optie gaan.

In de jaren '90 werd opeens alarm geroepen over zittend werk. Zitten is zo ongezond en zo belastend voor je lichaam. Weet zeker dat veel mensen wel zouden willen zitten, alleen al wegens de spataderen die je van de hele dag staand/lopend werken krijgen kan. En het is ook wel duidelijk dat kantoorwerk niet het gevaarlijkste of ongezondste werk is, ik heb me er toen behoorlijk aan geërgerd.

Je moest in hoeken van 90º zitten, dus het middelste plaatje dat afgekeurd is.
En je moest tussendoor stoelgym doen. Er kwamen computerprogrammaatjes die om de zoveel tijd tevoorschijn plopten om je aan de stoelgym te herinneren.
Dat was allemaal de theorie die toen veel aandacht kreeg. In de praktijk heb ik daar niets van gemerkt.
pi_148380789
De billies zijn er alleen in 40 en 80, toch? Ik zoek natuurlijk iets weer van 60 :')

God, wat blijft die IKEA site toch irritant als je dit soort info zoekt :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 6 januari 2015 @ 08:37:25 #63
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148380971
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:15 schreef hans1985 het volgende:
die ikea keuken planner is kut.

Maar ik zoek een keuken van zeg 3 a 3,5 m lang. Koelkast(plus diepvriesvak), keramische kookplaat, oven(magnetron), afzuigkap, en standaard kastjes en optioneel vaatwasser.
Is voor verhuur en max prijs 1300 a 1500 euro ps. Heb er 3 nodig. Is dat haalbaar?
Goedkoopste koelkast met vriesvakje is 219
Goedkoopste keramische kookplaat is 119
Goedkoopste combimagnetron is 499
Aan de afzuigkap ben je iets van 75-100 euro wel kwijt, zeker met aansluitingen erbij
Kraan + spoelbak is ook rond de 100 euro. Dan heb je de aansluitingen en zo nog niet.
Voor jouw maat is het goedkoopste gevineerd keukenblad ook iets van 100 - 150 euro.
Als leidraad kan je voor kastjes + planken met een deurtje op zijn goedkoopst iets van 60 euro aanhouden. Dan komt dat uit op 3 - 3.5 meter op 5 a 6 kastjes.
Dan zit je zonder installatie iets boven de 1500. Maar je ziet dat de kosten niet in de kastjes / het werkblad zitten.

Mijn tip, skip de combimagnetron, laat de verhuurder zelf maar zo een los oventje kopen. Als je in plaats daarvan een inbouw vaatwasser neemt ben je voor 279 al klaar, is de helft. Zorg gewoon voor een keuken met een fijn groot werkblad, voldoende stopcontacten (minstens 4) en misschien een paar bovenkastjes zodat ze ruimte hebben en laat ze het oventje/magnetron zelf doen. Toen ik huurde zat dat ook niet in de keuken.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148381350
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:17 schreef rgras het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld gezonder zijn, maar de argumenten in dat plaatje slaan uiteraard nergens op.
Je bent natuurlijk vrij om met counterclaims te komen.
pi_148384949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:37 schreef Frag_adder het volgende:
Mijn tip, skip de combimagnetron, laat de verhuurder zelf maar zo een los oventje kopen. Als je in plaats daarvan een inbouw vaatwasser neemt ben je voor 279 al klaar, is de helft.
dan wel een plank of iets voor de magnetron zodat deze niet op het aanrecht hoeft te staan.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:16:22 #66
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148385087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

dan wel een plank of iets voor de magnetron zodat deze niet op het aanrecht hoeft te staan.
Als huurder kan je ook een beetje creatief zijn toch? Ik heb hem toen gewoon op een kastje gezet bij de keuken. Ik weet niet hoe het huis eruit ziet maar er zijn zo veel oplossingen. Mijn huurhuis had geeneens een gaskookplaat, was echt gewoon een aanrechtblad + wasbak, 4 onderkastjes 2 bovenkastjes. Alle apparatuur ontbrak. Hangt gewoon van de huurprijs af :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148385360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:16 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Als huurder kan je ook een beetje creatief zijn toch? Ik heb hem toen gewoon op een kastje gezet bij de keuken. Ik weet niet hoe het huis eruit ziet maar er zijn zo veel oplossingen. Mijn huurhuis had geeneens een gaskookplaat, was echt gewoon een aanrechtblad + wasbak, 4 onderkastjes 2 bovenkastjes. Alle apparatuur ontbrak. Hangt gewoon van de huurprijs af :)
ik had idd ook geen enkele apparatuur in mijn vorige huurwoning. maar dat wil hans zo te lezen niet. dat zou ik als huurder ook prettig vinden.

je weet wat je krijgt met creatieve huurders? als je een complete keuken aanbied wil je denk ik niet dat mensen zelf plankjes gaan boren in de keuken om de combioven op te zetten. dat kan je dan beter zelf bij alle 3 de keukens ff doen, dan gebeurd het tenminste netjes.
wij mochten volgens het contract niet boren. och, dan gaan we toch kitten. was de verhuurder later ook niet zo blij mee.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:27:51 #68
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148385449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:24 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik had idd ook geen enkele apparatuur in mijn vorige huurwoning. maar dat wil hans zo te lezen niet. dat zou ik als huurder ook prettig vinden.

je weet wat je krijgt met creatieve huurders? als je een complete keuken aanbied wil je denk ik niet dat mensen zelf plankjes gaan boren in de keuken om de combioven op te zetten. dat kan je dan beter zelf bij alle 3 de keukens ff doen, dan gebeurd het tenminste netjes.
wij mochten volgens het contract niet boren. och, dan gaan we toch kitten. was de verhuurder later ook niet zo blij mee.
Ik was vrij creatief, had een bijpassend keukenblad gevonden, blad verlengd. Tussen de twee bovenkastjes in netjes planken gemaakt. Uiteindelijk verzocht de verhuurder mij zelfs het er maar in te laten zitten :)

Maar inderdaad als je niet wilt dat er geboord gaat worden moet je het af maken. En dat kost geld.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148390441
een kast of een plankje waar een magnetron op/in past is goedkoper dan een kast + inbouw combimagnetron;)

ik zou het zonde vinden, een complete keuken aanbieden maar geen ruimte voor een magnetron/combimagnetron/oventje
pi_148390897
In een huurhuis mag gewoon geboord worden.

Lijkt me erg dat een huurder bepaalt of ik op gas of elektrisch of keramisch of hoe ook zou moeten koken en kostbare kastruimte verpest met een magnetron. Dan heb ik het natuurlijk wel over een gewoon woonhuis, niet over een vakantiewoning of studentenkot of andere tijdelijke appartementen.
pi_148391152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
De billies zijn er alleen in 40 en 80, toch? Ik zoek natuurlijk iets weer van 60 :')

God, wat blijft die IKEA site toch irritant als je dit soort info zoekt :')
Zoek met "Billy 60" en aangezien dat geen resultaat heeft"Billy 80" dan zie je alle billys van 80 :-)
Jeroentje.
pi_148391979
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:29 schreef Teslynd het volgende:
In een huurhuis mag gewoon geboord worden.

Lijkt me erg dat een huurder bepaalt of ik op gas of elektrisch of keramisch of hoe ook zou moeten koken en kostbare kastruimte verpest met een magnetron. Dan heb ik het natuurlijk wel over een gewoon woonhuis, niet over een vakantiewoning of studentenkot of andere tijdelijke appartementen.
je kraamt weer onzin uit.
pi_148392683
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:03 schreef Elleska het volgende:

[..]

je kraamt weer onzin uit.
Nou nou, volgens mij begrijpen we allemaal wat ze bedoelt.

Ik ga morgen een bjursta tafel halen van marktplaats, 90x90 in berken. Yey! Heb nu de Norden, die heel handig was toen ik nog een gemeenschappelijke keuken en klapstoeltjes had, en ik alleen op mijn kamer at als er mensen bleven eten. Nu heb ik een eigen appartement en vier eetstoelen die ik kwijt moet, maar vind ik de norden tafel helemaal uitgeklapt weer te groot. Dus de Norden staat op marktplaats en morgen komt de bjursta. Benieuwd of die net zo goed bevalt als ik denk!
pi_148392776
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Nou nou, volgens mij begrijpen we allemaal wat ze bedoelt.

als er in het huurcontract staat dat er niet geboord mag worden dan mag dat niet. dus dat er in een huurhuis geboord mag worden is onzin.

en ja een verhuurder bepaalt tot op zekere hoogte waarop je kookt. niet elke woning heeft de mogelijkheid tot een gasaansluiting of inductie. bevalt die woning je niet dan huur je hem niet.
pi_148392953
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:29 schreef Elleska het volgende:

[..]

als er in het huurcontract staat dat er niet geboord mag worden dan mag dat niet. dat is geen onzin.

en ja een verhuurder bepaalt tot op zekere hoogte waarop je kookt. niet elke woning heeft de mogelijkheid tot een gasaansluiting of inductie. bevalt die woning je niet dan huur je hem niet.
Dat je het inhoudelijk niet met haar eens bent is prima, wat betreft het boren heb ik geen idee hoe dat zit dus dat laat ik buiten beschouwing, maar zij mag het toch gewoon onprettig vinden dat een verhuurder bepaalt of je op gas/whatever kookt? En dat ze liever zelf haar kasten indeelt? Dan kraamt ze toch niet meteen onzin uit? Dat ze dan niet in een woning moet gaan wonen waar dit wel allemaal vast ligt lijkt me logisch, maar daar zie ik haar nergens over klagen.
Daarnaast drukte je in je quote alleen het woord 'huurder' dik dus leek het alsof je reactie puur daar op sloeg. Dat leek me wat overdreven.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 06-01-2015 16:39:28 ]
pi_148393129
Oeps, drukte op quote ipv edit.
pi_148393316
dat huurder vetgedrukt omdat het een tikfoutje was.

maar ik doelde vooral op het boren. dat kwam bij mijn vorige woning door de opbouw van de muren en de keuze van de verhuurder om de woningen zo netjes mogelijk te houden.
ik zag het wel als een klacht maargoed dat kan je op verschillende manieren lezen.

en voor de rest heeft het te maken met al haar andere posten. niet specifiek met deze post.
pi_148398673
Ah oke, dan had ik dat dik drukken verkeerd begrepen, en dat was voornamelijk waardoor ik reageerde :). Snap wat je bedoelt met de rest van haar posts ;).

Ik ben eind vd middag weer lekker naar ikea Haarlem geweest, hoopte dat de 3-zits bank Ektorp hoezen in de plundra zouden zijn. De svansby grijs was dat inderdaad (50 euro korting) maar die vind ik ook met korting eigenlijk nog te prijzig. Helaas!
pi_148401014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:13 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk vrij om met counterclaims te komen.
Ik geef juist aan dat het gezonder is, neem anders eens de moeite om een post te lezen voordat je reageert.
pi_148401886
Het is niet de verhuurder die bepaalt of de woning gasleiding krijgt of niet. Hij zal geen zeggenschap hebben over de netwerken.

Het is gangbaar om gewoon te boren en te installeren in een huurhuis. Het is dus normaal om daar aan te refereren.
pi_148402195
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:21 schreef Teslynd het volgende:
Het is gangbaar om gewoon te boren en te installeren in een huurhuis. Het is dus normaal om daar aan te refereren.
ik gaf een voorbeeld uit mijn ervaring. ik refereerde niet naar een gangbare situatie. dat is wat jij ervan maakt.
pi_148402297
De fuck gaat dit over :')

Anyway, iemand een tip voor een goedkoop kastje van een cm of 60? Mag eventueel iets groter, maar 80 gaat dan weer net niet passen. Hoog of laag, ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, past allebei.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:35:33 #83
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_148402608
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
De fuck gaat dit over :')

Anyway, iemand een tip voor een goedkoop kastje van een cm of 60? Mag eventueel iets groter, maar 80 gaat dan weer net niet passen. Hoog of laag, ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, past allebei.
Besta heeft kasten van 60. Alleen die zijn wel een stukje dieper dan de Billys.
pi_148402646
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:35 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Besta heeft kasten van 60. Alleen die zijn wel een stukje dieper dan de Billys.
Dat zou nog best kunnen. Ik ga het bekijken, dank je!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:39:54 #85
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_148402865
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat zou nog best kunnen. Ik ga het bekijken, dank je!
Wij hebben er nu zelf 3 naast elkaar staan met boeken erin. 60 breed. 192 hoog + 64 er boven op. Bijna tot het plafond. En er past veel in. Op de bovenste hebben we deurtjes gedaan. De onderste zijn gewoon open.
pi_148403812
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
De fuck gaat dit over :')

Anyway, iemand een tip voor een goedkoop kastje van een cm of 60? Mag eventueel iets groter, maar 80 gaat dan weer net niet passen. Hoog of laag, ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, past allebei.
Stuva is ook 60 cm dacht ik.
pi_148403845
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:56 schreef Bleie het volgende:

[..]

Stuva is ook 60 cm dacht ik.
Bekijk ik ook even O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:20:06 #88
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148405059
Weet niet waar het voor is, maar zijn de keukenkastjes ook niet 60?
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:18:39 #89
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148416222
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:20 schreef faptist het volgende:
Weet niet waar het voor is, maar zijn de keukenkastjes ook niet 60?
Ja maar let daarbij op, een keukenkastje is ontworpen om van de voorkant alleen maar mooi te zijn. De zijkant is wit gevineerd spaanlaat en de achterkant vaak helemaal een drama.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148416856
Hele stomme vraag misschien, maar zijn er hier users die ervaring hebben met Ikea keukens? Ik vind de grijze bodbyn frontjes erg mooi, maar ben benieuwd naar de kwaliteit. Was wel van plan om het blad elders te laten maken, en de apparatuur ergens anders te kopen. Prijstechnisch is zo'n keuken erg interessant, maar hij moet natuurlijk niet al na twee jaar op zijn :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:11:18 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148416867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:18 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ja maar let daarbij op, een keukenkastje is ontworpen om van de voorkant alleen maar mooi te zijn. De zijkant is wit gevineerd spaanlaat en de achterkant vaak helemaal een drama.
Dan maak je een zijpaneel op de zijkant.

Laten we vooral niet doen alsof de kastjes zelf bij andere keukenboeren zoveel hoogwaardiger zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:12:31 #92
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148416895
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan maak je een zijpaneel op de zijkant.

Laten we vooral niet doen alsof de kastjes zelf bij andere keukenboeren zoveel hoogwaardiger zijn.
oh nee, ik had voorheen in mijn huurwoning een bruynzeel keuken, nu in mijn eigen huis een ikea keuken. Zelfde kwaliteit kastjes, ik doelde er alleen op dat het geen mooie losstaande kastjes zijn.

met een zijpaneel kan het inderdaad wel maar dan moet je en de middelen hebben om kaarrecht die pannelen bij te snijden en ik herinner mij dat je iets van 10 - 12 euro / panneel betaald (dit was wel nog het oude keuken systeem) dus dan wordt je kastje ineens 50% duurder.

Oh ja, en keukenkastjes hebben geen bovenkant :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:19:37 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148417052
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:10 schreef Negentiendertig het volgende:
Hele stomme vraag misschien, maar zijn er hier users die ervaring hebben met Ikea keukens? Ik vind de grijze bodbyn frontjes erg mooi, maar ben benieuwd naar de kwaliteit. Was wel van plan om het blad elders te laten maken, en de apparatuur ergens anders te kopen. Prijstechnisch is zo'n keuken erg interessant, maar hij moet natuurlijk niet al na twee jaar op zijn :')
In het huis van mijn man zat een Ikea-keuken van rond 1998, de deurtjes, frontjes en lades heb ik vervangen toen we het huis te koop zetten, en dat was de moeite nog wel.
In ons huidige huis zit een Lodder-keuken die in 1997 zo'n 30.000 gulden heeft gekost, en natuurlijk zie je het verschil, maar uiteindelijk is het ook gewoon een keuken van 17 jaar oud, en helaas kan ik onze huidige keuken niet even opleuken door nieuwe deurtjes enz te plaatsen. Niet met een klein budget iig.

Als hier een nieuwe keuken komt dan acht ik de kans groot dat de basis van Ikea komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148417053
Effe zeuren over Besta (omdat daar over gesproken werd)

Het is toch idioot hoe deze qua ophanging is geregeld?



Ja, zo'n kast moet maar effe tegen de muur geplakt worden zodat je de kan opmeten waar je kan boren...

Kunnen ze niet beter ophangsysteem van de keukenkastjes hiervoor gebruiken?
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:22:32 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148417103
Mijn Besta zijn met zo'n ophangrail opgehangen, maar ook dat had een wat fraaier systeem qua uitmeten mogen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:33:06 #96
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148418656
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het huis van mijn man zat een Ikea-keuken van rond 1998, de deurtjes, frontjes en lades heb ik vervangen toen we het huis te koop zetten, en dat was de moeite nog wel.
In ons huidige huis zit een Lodder-keuken die in 1997 zo'n 30.000 gulden heeft gekost, en natuurlijk zie je het verschil, maar uiteindelijk is het ook gewoon een keuken van 17 jaar oud, en helaas kan ik onze huidige keuken niet even opleuken door nieuwe deurtjes enz te plaatsen. Niet met een klein budget iig.

Als hier een nieuwe keuken komt dan acht ik de kans groot dat de basis van Ikea komt.
ze hebben nu net een nieuw systeem, dat zal nog wel even mee gaan maar de oudere modellen kan je niet meer even opleuken.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148418865
Had een kapotte plank van mijn tv meubel Lappland. Gisteren teruggegaan en kon kiezen tussen 30% korting of een nieuwe plank. Super service!
In de koopjeshoek een groot massief bamboe snijblok gevonden wat normaal alleen als decoratie wordt gebruikt. Echt super tof! Was maar 9¤.....

De Ikea in Utrecht is echt mega groot geworden....
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:49:32 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148428147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:33 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ze hebben nu net een nieuw systeem, dat zal nog wel even mee gaan maar de oudere modellen kan je niet meer even opleuken.
Jawel hoor, de deurtjes en dergelijke voor de Faktumreeks zijn gewoon bij te bestellen.
Overigens verwacht ik niet dat Ikea de huidige Metodreeks binnen afzienbare tijd gaat vervangen voor weer een nieuwe serie, dus de komende jaren zul je prima uit de voeten kunnen met een Ikea keuken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148429445
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het huis van mijn man zat een Ikea-keuken van rond 1998, de deurtjes, frontjes en lades heb ik vervangen toen we het huis te koop zetten, en dat was de moeite nog wel.
In ons huidige huis zit een Lodder-keuken die in 1997 zo'n 30.000 gulden heeft gekost, en natuurlijk zie je het verschil, maar uiteindelijk is het ook gewoon een keuken van 17 jaar oud, en helaas kan ik onze huidige keuken niet even opleuken door nieuwe deurtjes enz te plaatsen. Niet met een klein budget iig.

Als hier een nieuwe keuken komt dan acht ik de kans groot dat de basis van Ikea komt.
hier ook.. Onze vorige keuken was van ikea, beviel prima. Wel eigen inbouwapparatuur geregeld. In dit huis zat al een keuken. Duidelijk duurdere kwaliteit, maar dat merk ik vooral aan het granieten aanrechtblad. Als we die een keer vervangen zou het goed weer een ikea keuken kunnen worden, met wat meer eigen inbreng dan de vorige keer (andere apparatuur, misschien een ander blad).
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:31:38 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148429989
Ik ben helemaal weg van deze keukens: http://www.koakdesign.com/?lang=nl
En ik kan me uiteraard niet vinden in de Ikea apparatuur, maar dat komt omdat ik een verwend Mieletrutje ben :')
Het zou overigens ook zonde zijn onze koelkast (aug 2013) en vaatwasser (aug 2014) niet in een nieuwe keuken te plaatsen, daar zijn ze te duur voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148430992
ik wil geen opstaand randje rondom de gootsteen, dan is er bij de ikea ook niet veel keuze. dus of spoelbak+werkblad bij de ikea vandaan gaan komen is nog de vraag. maar kastjes/deurtjes enzo waarschijnlijk wel.

wat mij bij de keukens ook opviel is dat de keukenkranen allemaal van die 1greeps mengkranen zijn.
pi_148431314
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:58 schreef Elleska het volgende:
ik wil geen opstaand randje rondom de gootsteen, dan is er bij de ikea ook niet veel keuze. dus of spoelbak+werkblad bij de ikea vandaan gaan komen is nog de vraag. maar kastjes/deurtjes enzo waarschijnlijk wel.

Vind ik ook super vervelend om niet gewoon met het doekje dingen in de gootsteen te kunnen vegen. Wij gaan de kasten & deuren van IKEA doen, apparatuur van de betere merken en een fornuis van Westahl. Tegels van Mosa. En een op maat gemaakt granito blad.

Ik vind de afzuigkappen van IKEA ook niet veel soeps. Zuigen voor geen meter :7
pi_148432382
bij onze huidige keuken kan ik dus wel met een doekje alles in de gootsteen vegen. ik mis dat direct bij een ander.

granieten blad heb ik het liefste ook maar of dat betaalbaar gaat zijn? nog een tijdje doorsparen en dan zien we wel hoever we komen.

De afzuigkappen is idd ook een puntje. er zitten wel een paar goede tussen maar sommigen voelen ook gammel aan, vooral dat uitschuifsysteem voor onder een keukenkastje.
pi_148432689
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:30 schreef Elleska het volgende:

granieten blad heb ik het liefste ook maar of dat betaalbaar gaat zijn? nog een tijdje doorsparen en dan zien we wel hoever we komen.

Granito ;) Als in terrazzo.

Zoiets dus ;)
pi_148433472
oeps niet goed gelezen.
voorbeeld wat jij geeft vind ik te druk. is granito door de kleine stukjes goedkoper dan graniet?

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 07-01-2015 17:17:36 ]
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:42:50 #106
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148435067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:58 schreef Elleska het volgende:
ik wil geen opstaand randje rondom de gootsteen, dan is er bij de ikea ook niet veel keuze. dus of spoelbak+werkblad bij de ikea vandaan gaan komen is nog de vraag. maar kastjes/deurtjes enzo waarschijnlijk wel.

wat mij bij de keukens ook opviel is dat de keukenkranen allemaal van die 1greeps mengkranen zijn.
Bij mijn keukem kwam alles behalve werkblad en wasbak van Ikea af. Kosten voor n vierkante onderbouw wasbak bij n terazzo blad waren bizar. Veel goedkoper bij n andere leverancier kunnen vinden :) dus als je zo iets zoekt zeg ik doen!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148435370
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:59 schreef Elleska het volgende:
oeps niet goed gelezen.
voorbeeld wat jij geeft vind ik te druk. is granito door de kleine stukjes goedkoper dan graniet?
Gaat redelijk gelijk op. Granito wordt gestort. Het zijn stukjes steen die in beton worden gemengd. Ik kan dus zelf een kleur en de grootte van de stukjes bepalen. Origineel zie je het veel in de zwart wit combo. De offerte die ik heb liggen is 1100 euro voor 3 meter.
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:33:40 #108
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148460992
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:51 schreef friekin_ het volgende:
Gaat redelijk gelijk op. Granito wordt gestort. Het zijn stukjes steen die in beton worden gemengd. Ik kan dus zelf een kleur en de grootte van de stukjes bepalen. Origineel zie je het veel in de zwart wit combo. De offerte die ik heb liggen is 1100 euro voor 3 meter.
nou ja nee dus. Het zijn kleine stukjes steen die in een kunststof hars worden gelegd :) zeg maar iets van 92% steen, 8% plastic.

Ik heb het zelf ook, ben er super tevreden mee. Het is bestand tegen hitte, maakt heel gemakkelijk schoon en in tegenstelling tot graniet trekt er eigenlijk nooit iets in (althans na een jaar heb ik nog geen schade oid eraan gevonden)

Volgensmij heb ik iets van 1500 euro betaald voor 3,6 + 1,2 M, inclusief wasbak en montage (uiteindelijk 3 stukken geworden, netjes aan elkaar gemonteerd.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148461912
Van nature is graniet poreus maar als werkblad hangt dat af van de afwerking.
pi_148465761
Bij sommige kasten van Ikea staat de maximale belasting, maar bij sommige kasten kan ik daar niks over terugvinden. Zouden ze dat in de winkel weten..?
pi_148470126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:33 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

nou ja nee dus. Het zijn kleine stukjes steen die in een kunststof hars worden gelegd :) zeg maar iets van 92% steen, 8% plastic.

Ik heb het zelf ook, ben er super tevreden mee. Het is bestand tegen hitte, maakt heel gemakkelijk schoon en in tegenstelling tot graniet trekt er eigenlijk nooit iets in (althans na een jaar heb ik nog geen schade oid eraan gevonden)

Volgensmij heb ik iets van 1500 euro betaald voor 3,6 + 1,2 M, inclusief wasbak en montage (uiteindelijk 3 stukken geworden, netjes aan elkaar gemonteerd.
quote:
Terrazzo is een naam die gebruikt wordt voor een vloerafwerking, bestaande uit marmerkorrels of korrels van ander materiaal die in al dan niet gekleurd cement of klei zijn gedrukt en na droging gepolijst. Terrazzo is het Italiaanse woord voor terras.
Is wel cement, vergt ook een goede kastbasis.



O+
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:51:12 #112
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148470547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:41 schreef friekin_ het volgende:

[..]

[..]

Is wel cement, vergt ook een goede kastbasis.

[ afbeelding ]

O+
Jouw informatie heeft betrekking op de vloeren. Dan kan ik mij goed indenken dat het niet op die manier gemaakt wordt.
Bij keuken bladen zit er echt een paar procent polymeer in terrazzo om te zorgen dat het o.a. niet porreus is, zeer smooth aanvoelt etc. Daar is niets mis mee, dat zorgt juist dat het zulke fijne keukenbladen zijn. Uiterlijk van mooi steen, gevoel van steen (koud etc.) maar niet porreus.
Het percentage wat ik noemde was een schatting, maar het is in ieder geval niet 100% steen, zelfs met polijsten wordt het niet zo, je hoeft het polijsten immers ook niet te herhalen op je keukenblad :)

Terrazzo is ook zonder deze polymeren beschermlaag te krijgen maar beide wordt in ieder geval bij de leveranciers terrazzo genoemd en bij keukens is het 9 van de 10 keer met deze laag :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148470848
Ik heb in de afgelopen maanden zelf mijn een IKEA keuken geplaatst.
Tot nu toe ben ik er tevreden over.

Het werkblad is van composiet en heb ik laten installeren door Topgraniet. Ben ik ook erg tevreden over. Reden dat ik het bij hun heb laten doen ipv IKEA is de prijs. Ze konden veel voordeliger leveren dan de IKEA bladen, en kwamen gratis inmeten en bezorgen/plaatsen aan huis.

Mijn keukenapparatuur is wel van IKEA. Tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad.
Achteraf gezien had het niet veel uitgemaakt of je voor IKEA apparatuur of andere merken gaat, het zijn allemaal standaard inbouw maten. Maar voor mij kwam de IKEA Apparatuur voordeliger uit.

Gezien mijn situatie (net eerste huis gekocht, moet het huis nog uit, maar heb nog veel te verbouwen maar ben wel handig) was dat voor mij de beste optie.

Als je specifieke vragen hebt quote even een post of stuur me een PM :)
pi_148470965
knip
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:44:06 #115
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_148499543
Blijkbaar hebben ze de Billy en Oxberg aangepast.

Als je een Billy-kast en/of Oxberg-deur van vóór juli 2014 hebt, dan zijn die niet compatibel met een Billy-kast en/of Oxberg-deur van ná juli 2014.

Ik heb in juni een aantal Billy kasten gekocht met idee daar later deuren bij te kopen. Dat heb ik dus onlangs gedaan en toen kwam er dus achter dat de scharnieren van de deuren nu op een plek zitten waar de oude Billy geen gaten heeft -O-

Een liniaal, een potlood en een boor hebben er voor gezorgd dat het toch nog past *O*
So we just called him Fred
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:08:43 #116
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148500686
IKEA apparatuur is Whirlpool. Geen eigen merk :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:12:12 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_148500832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:44 schreef FredvZ het volgende:
Blijkbaar hebben ze de Billy en Oxberg aangepast.

Als je een Billy-kast en/of Oxberg-deur van vóór juli 2014 hebt, dan zijn die niet compatibel met een Billy-kast en/of Oxberg-deur van ná juli 2014.

Ik heb in juni een aantal Billy kasten gekocht met idee daar later deuren bij te kopen. Dat heb ik dus onlangs gedaan en toen kwam er dus achter dat de scharnieren van de deuren nu op een plek zitten waar de oude Billy geen gaten heeft -O-

Een liniaal, een potlood en een boor hebben er voor gezorgd dat het toch nog past *O*
Dat is ook wel gecommuniceerd bij de aanpassing. Maar dat moet je maar net weten natuurlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:37:35 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_148501840
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:12 schreef Troel het volgende:
Dat is ook wel gecommuniceerd bij de aanpassing. Maar dat moet je maar net weten natuurlijk :)
Ik heb die melding helemaal gemist en stond dus ook raar te kijken toen ik de deuren in elkaar had gezet en met de schroevendraaier aan de gang wilde.
So we just called him Fred
pi_148513164
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het huis van mijn man zat een Ikea-keuken van rond 1998, de deurtjes, frontjes en lades heb ik vervangen toen we het huis te koop zetten, en dat was de moeite nog wel.
In ons huidige huis zit een Lodder-keuken die in 1997 zo'n 30.000 gulden heeft gekost, en natuurlijk zie je het verschil, maar uiteindelijk is het ook gewoon een keuken van 17 jaar oud, en helaas kan ik onze huidige keuken niet even opleuken door nieuwe deurtjes enz te plaatsen. Niet met een klein budget iig.

Als hier een nieuwe keuken komt dan acht ik de kans groot dat de basis van Ikea komt.
Dat is inderdaad wel een voordeel, dat je de deurtjes aan kunt passen. :Y

Volgende week maar eens langs de IKEA om te kijken wat ze voor ons kunnen betekenen. Als ik de keuken uitteken in de keukenplanner kom ik op een totaalprijs van 5000 euro incl. apparatuur, excl. plaatsing en evt levering natuurlijk. Valt me reuze mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef Nixxor het volgende:
Ik heb in de afgelopen maanden zelf mijn een IKEA keuken geplaatst.
Tot nu toe ben ik er tevreden over.

Het werkblad is van composiet en heb ik laten installeren door Topgraniet. Ben ik ook erg tevreden over. Reden dat ik het bij hun heb laten doen ipv IKEA is de prijs. Ze konden veel voordeliger leveren dan de IKEA bladen, en kwamen gratis inmeten en bezorgen/plaatsen aan huis.

Mijn keukenapparatuur is wel van IKEA. Tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad.
Achteraf gezien had het niet veel uitgemaakt of je voor IKEA apparatuur of andere merken gaat, het zijn allemaal standaard inbouw maten. Maar voor mij kwam de IKEA Apparatuur voordeliger uit.

Gezien mijn situatie (net eerste huis gekocht, moet het huis nog uit, maar heb nog veel te verbouwen maar ben wel handig) was dat voor mij de beste optie.

Als je specifieke vragen hebt quote even een post of stuur me een PM :)
Stond jouw keuken al toen je het aanrechtblad bestelde? Hoelang was de levertijd?

[ Bericht 34% gewijzigd door Negentiendertig op 09-01-2015 17:07:56 ]
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:03:22 #120
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_148518160
Zitten hier ook Ikea kasten experts?
Ik kan een kast overnemen maar ik zou er graag deurtjes in willen zetten. Weet iemand wat voor model Ikea kast dit is en of er nog deurtjes verkrijgbaar zijn voor deze kastjes?

Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_148520915
Weet je ook de maten van de kasten? Ik vind het eruit zien als de Besta serie. Daar zijn nog deurtjes voor te koop. Maar de foto is beetje blurry dus kan het niet heel goed zien.
Bartjebart kan het je wss wel vertellen :)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:33:43 #122
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_148521584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:00 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Stond jouw keuken al toen je het aanrechtblad bestelde? Hoelang was de levertijd?
Ik heb een vergelijkbaar verhaal met n IKEA keuken en een extern blad. De keuken moet goed recht staan voor het ingemeten kan worden. Levertijd bij mij was 6 weken, wat normaal was. Volgensmij hanteerde Ikea zelfs 8 toen bij hun stenen bladen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_148521651
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:08 schreef Debsterr het volgende:
IKEA apparatuur is Whirlpool. Geen eigen merk :).
FIFW - For IKEA From Whirlpool. Wordt wel deels zelf ontwikkeld/ontworpen.
Overigens doet Electrolux dit nu een paar jaar ook al.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148521685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:03 schreef Pandaplint het volgende:
Zitten hier ook Ikea kasten experts?
Ik kan een kast overnemen maar ik zou er graag deurtjes in willen zetten. Weet iemand wat voor model Ikea kast dit is en of er nog deurtjes verkrijgbaar zijn voor deze kastjes?

[ afbeelding ]
Dat is BESTA inderdaad.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:45:15 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_148522027
Zit er porno in dat de boeken zo weggesoept zijn zijn :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:16:23 #126
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_148523286
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:45 schreef Troel het volgende:
Zit er porno in dat de boeken zo weggesoept zijn zijn :')
Geen idee. :')
Nee, volgens mij verzamelt hij antieke boeken. Denk dat het daar mee te maken heeft :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:24:26 #127
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_148523624
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet je ook de maten van de kasten? Ik vind het eruit zien als de Besta serie. Daar zijn nog deurtjes voor te koop. Maar de foto is beetje blurry dus kan het niet heel goed zien.
Bartjebart kan het je wss wel vertellen :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is BESTA inderdaad.
Bedankt! ^O^ ^O^
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_148529480
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:00 schreef Negentiendertig het volgende:
Stond jouw keuken al toen je het aanrechtblad bestelde? Hoelang was de levertijd?
Ik had mijn onderkastjes al staan toen ze kwamen inmeten. Die moeten dan ook al waterpas staan. (dat is nog best een klusje overigens, ook met die ophangrails)
Je moet wel alleen je "basiselementen" hebben staan. als je de deuren/lades al monteert kunnen ze er niet goed bij voor het vastzetten van je aanrechtblad.

Je kunt op opgegeven maten een aanrechtblad krijgen, maar ik zou dit persoonlijk nooit doen.
Ik had van tevoren alles berekend maar door allerlei "dingetjes" kwam ik toch een stuk anders uit.
Waar je op moet letten is de diepte van je aanrechtblad. Heel veel standaard zaken leveren 62 cm. IKEA levert standaard 63.5 cm. Bij het inmeten adviseerde ze 64 cm. Na plaatsing ben ik heel blij dat ik daarmee ben meegegaan want het is een mooie maat. Ik was eerst bang dat het "veel te diep" zo zijn.

Nog een tip, die werkbladen worden door de fabriek per vierkante meter verkocht. Veel zaken rekenen een bepaalde meterprijs per diepte "range", als je bij wijze van spreke 1 cm meer wilt betaal je ineens veel meer. Bij mij werd gewoon de oppervlakte van het blad berekend en daar werd de prijs aan gekoppeld.

Qua levertijd had ik heel erg mazzel, binnen 2 weken hadden ze het aanrechtblad binnen en een paar dagen later was het geplaatst. Het kon nog nét voor de kerst. Ik had blijkbaar een veel voorkomende kleur uitgezocht. Meestal duur het zo'n 3 weken. zei die man destijds. Het is een beetje afhankelijk of je een hele exotische kleur kiest of niet denk ik en hoe druk het is bij de fabriek.


Overigens is de prijs die de keukenplanner geeft een leuke indicatie. Maar ga er vanuit dat je nog wat extra kwijt bent aan bijvoorbeeld:
- schroeven/pluggen (voor in de muren)
- Elektra kabel/aansluitmateriaal
- Leiding werk (koperen leidingen, koppelingen) dat gaat aardig hard...
- Afvoerleidingen
- "Ongelukjes" met zelf plaatsen zaag je nog wel is wat verkeerd.
- Inrichting dingetjes (bestekbak, lade-matten, (extra)planken)

[ Bericht 17% gewijzigd door Nixxor op 09-01-2015 23:59:02 ]
  zondag 11 januari 2015 @ 18:10:08 #129
357408 kloddertje-roze-hierrr
Kloddertje roze daarrrrr...
pi_148574855
Verkoopt IKEA geen electrisch verstelbare lattenbodems meer? Ik zie ze niet terug op de website.

[ Bericht 0% gewijzigd door kloddertje-roze-hierrr op 11-01-2015 19:01:39 (foutje) ]
  zondag 11 januari 2015 @ 22:20:31 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_148587690
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:10 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
Verkoopt IKEA geen electrisch verstelbare lattenbodems meer? Ik zie ze niet terug op de website.
Ze zijn inderdaad uit het assortiment. Ik zoek nog even een linkje met hoe en wat.

Ze hadden deze:


De Sultan Langhus was dat. Als je nu kijkt op de site van Ikea, krijg je dit:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=SULTAN+LANGHUS
So we just called him Fred
  maandag 12 januari 2015 @ 11:48:51 #131
357408 kloddertje-roze-hierrr
Kloddertje roze daarrrrr...
pi_148600071
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad uit het assortiment. Ik zoek nog even een linkje met hoe en wat.

Ze hadden deze:
[ afbeelding ]

De Sultan Langhus was dat. Als je nu kijkt op de site van Ikea, krijg je dit:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=SULTAN+LANGHUS
Bedankt. Dan ga ik even verder kijken.
pi_148720386
Ikea/Utrecht en per auto komende klanten hebben nog even zwaar pech:

Nog langer wachten op goed bereikbare meubelboulevard
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eubelboulevard.dhtml
  donderdag 15 januari 2015 @ 22:47:53 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148731726
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:41 schreef Teslynd het volgende:
Ikea/Utrecht en per auto komende klanten hebben nog even zwaar pech:

Nog langer wachten op goed bereikbare meubelboulevard
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eubelboulevard.dhtml
Nou nou, dat valt allemaal wel mee, de toegang tot Ikea Utrecht is weinig anders dan dat het in het verleden was.
Het zal allemaal best een stuk optimaler kunnen, maar laten we vooral niet doen alsof het een groot drama is, want dat is het niet.

FYI ik ben nog nooit op een andere manier dan met de auto naar Ikea Utrecht geweest, en daar kom ik al sinds de opening.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148733427
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nou, dat valt allemaal wel mee, de toegang tot Ikea Utrecht is weinig anders dan dat het in het verleden was.
Het zal allemaal best een stuk optimaler kunnen, maar laten we vooral niet doen alsof het een groot drama is, want dat is het niet.

FYI ik ben nog nooit op een andere manier dan met de auto naar Ikea Utrecht geweest, en daar kom ik al sinds de opening.
Volgens het artikel zijn er nu veel opstoppingen. Het is immers meer dan 2x zo groot geworden, stapsgewijs wordt er iets opgeleverd met aanbiedingen, dus er komen ook meer mensen op af.

Wanneer is Ikea/Utrecht geopend?
  donderdag 15 januari 2015 @ 23:37:28 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148733804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:27 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Volgens het artikel zijn er nu veel opstoppingen. Het is immers meer dan 2x zo groot geworden, stapsgewijs wordt er iets opgeleverd met aanbiedingen, dus er komen ook meer mensen op af.

Wanneer is Ikea/Utrecht geopend?
Ik ben er afgelopen weekend nog geweest, jawel, weekend.... kon zo doorrijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148748778
Baal...

in december een TJUSIG kapstok gekregen.
in januari een 2e erbij gehaald. zoals ik eerder al poste paste deze niet goed in elkaar. 1 van de houtjes was anders.

terug geweest naar de ikea, daar is de boel eerst opgeboord. bij thuiskomst bleek het nog steeds niet te passen. weer naar de ikea en uiteindelijk een nieuwe mee gekregen. thuis aangekomen en de kapstok opgehangen...
blijken kapstok 1 en 2 verschillend.

dit is een van de verschillen, er zijn er meer maar die zijn gelukkig minder opvallend.

ik vermoed dat ik bij de vorige doos dus een onderdeel had van de andere versie.
is de TJUSIG vernieuwd? volgens de ikea niet, hun reactie:
quote:
We vermoeden dat de TJUSIG kapstokken geproduceerd zijn door verschillende fabrikanten.
mag er zoveel verschil zitten tussen 2 verschillende fabrikanten?
het is net of ik een namaak heb gekocht...

het advies is om met beide kapstokken weer naar de klantenservice te gaan. dat wordt dan de 4e keer in 2 weken tijd voor alleen deze kapstok.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 16-01-2015 15:07:59 ]
pi_148750293
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:00 schreef Elleska het volgende:
daar is de boel eerst opgeboord.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gingen "klussen" bij de klantenservice...

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:00 schreef Elleska het volgende:
mag er zoveel verschil zitten tussen 2 verschillende fabrikanten?
het is net of ik een namaak heb gekocht...
Ik had hetzelfde met mijn keuken, ik kocht het in delen bij verschillende winkels daardoor had ik blijkbaar nogal wat "spreiding" qua leveranciers. andere schroefjes (zelfde type kast), andere kleur frame montage blokjes.

De ene leverancier print zijn code rechtstreeks op het deurtje (aan de binnenkant weliswaar) de andere stopt netjes een stickertje in het gat waar het scharnier overheen gaat...

Het grootste verschil vond ik nog de CAPITA pootjes, bij de ene leverancier zit er een moer ingelast waar je hem aan vast draait, bij de andere leverancier zit er een plastic kapje op met wat schroefdraad :?

Er staat een leveranciercode op de doos vaak. Misschien mag je ze ruilen voor en "matchende" set?
pi_148753775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:48 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gingen "klussen" bij de klantenservice...
in groningen dus wel, verschilt misschien per vestiging?
de kapstok werd mee naar achteren genomen (daar waar een magazijn/werkplaats van de koopjeshoek zit) dus ook geen idee wat er precies mee gedaan is.
ook de 2e keer werd de kapstok eerst gerepareerd ondanks dat mij online een nieuwe was beloofd(incl referentienummer). toen paste het uiteindelijk wel maar toen was de kapstok niet haaks meer dus die oplossing heb ik geweigerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:48 schreef Nixxor het volgende:
Er staat een leveranciercode op de doos vaak. Misschien mag je ze ruilen voor en "matchende" set?
alles kwam bij dezelfde winkel vandaan. er zat wel 1 maand tussen aankoop 1 en 2.
de doos van de eerste kapstok heb ik niet meer dus de leverancierscode ook niet. maar dan nog vind ik het raar dat 2 leveranciers zulke verschillende kapstokken maken. dat er een schroefje anders is ofzo prima. maar deze heeft hele andere schroefgaten, andere afmetingen, andere afronding van de houtjes, andere kleur(mat en zijdeglans), slechtere afwerking, andere ophanging van de haken waardoor de ene hoger zit dan de andere, en zo nog meer dingen...

advies is idd om wéér langs de klantenservice te gaan maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. bij de klantenservice wordt niet makkelijk iets nieuws meegegeven dus ik ben bang dat ik voor noppes heen ga of dat er weer even wordt 'geklust'. dan wordt het wel een hele dure kapstok qua reiskosten, kost ook een hoop energie(vooral voor iemand die dat niet heeft)

ik weet wel dat ik de volgende keer als ik iets vreemds aantref dit niet meld maar de hele bende gewoon retour doe. dan was ik in 1x klaar geweest.
pi_148755945
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:56 schreef Elleska het volgende:

[..]

in groningen dus wel, verschilt misschien per vestiging?
de kapstok werd mee naar achteren genomen (daar waar een magazijn/werkplaats van de koopjeshoek zit) dus ook geen idee wat er precies mee gedaan is.
ook de 2e keer werd de kapstok eerst gerepareerd ondanks dat mij online een nieuwe was beloofd(incl referentienummer). toen paste het uiteindelijk wel maar toen was de kapstok niet haaks meer dus die oplossing heb ik geweigerd.

[..]

alles kwam bij dezelfde winkel vandaan. er zat wel 1 maand tussen aankoop 1 en 2.
de doos van de eerste kapstok heb ik niet meer dus de leverancierscode ook niet. maar dan nog vind ik het raar dat 2 leveranciers zulke verschillende kapstokken maken. dat er een schroefje anders is ofzo prima. maar deze heeft hele andere schroefgaten, andere afmetingen, andere afronding van de houtjes, andere kleur(mat en zijdeglans), slechtere afwerking, andere ophanging van de haken waardoor de ene hoger zit dan de andere, en zo nog meer dingen...

advies is idd om wéér langs de klantenservice te gaan maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. bij de klantenservice wordt niet makkelijk iets nieuws meegegeven dus ik ben bang dat ik voor noppes heen ga of dat er weer even wordt 'geklust'. dan wordt het wel een hele dure kapstok qua reiskosten, kost ook een hoop energie(vooral voor iemand die dat niet heeft)

ik weet wel dat ik de volgende keer als ik iets vreemds aantref dit niet meld maar de hele bende gewoon retour doe. dan was ik in 1x klaar geweest.
Wanneer je een referentienummer hebt gekregen 'mag' men niet zo moeilijk doen; dit is de belofte die gedaan is, die kom je maar na. In principe is het "acceptabel" dat je eventueel een keer terug moet als iets niet goed is, dat moet je bij een kledingwinkel of een MediaMarkt bijvoorbeeld ook. Maar als het een tweede keer noodzakelijk is, dan zou je om reiskostenvergoeding kunnen vragen hoor.

Wanneer producten van verschillende leveranciers komen (leveranciercode is een 5-cijferig getal, start meestal met een 1 of een 2 en staat ook op het stickertje/gedrukt op het artikel) wordt het acceptabel geacht dat zaken als boorgaten ander kunnen zijn. Maar dingen als laklagen (al kan daar ook nét een verschil in zitten als het van 1 leverancier komt), haken, etc horen optisch wel hetzelfde te zijn. Wanneer een producent zijn productielijn teveel moet aanpassen voor een bepaald product is het niet rendabel meer om het daar te laten maken.

Edit: reparaties in de winkel worden wel vaker gedaan en volgens mij staat het ook in de wet dat dit mag. Vaak doen ze dat omdat men in de winkel andere/betere materialen heeft om dat te doen. Dingen als schroefdraad in een metalenbuisje boven bijvoorbeeld kun je thuis vaak niet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148755948
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:56 schreef Elleska het volgende:
de doos van de eerste kapstok heb ik niet meer dus de leverancierscode ook niet.
Ik vind het ook heel raar. Mijn keukenkastjes hoe verschillend ook zien er van buiten wel allemaal gelijk uit. en precies wat je zegt, zoveel gedoe tijd/geld voor een kapstok verwacht je toch niet...

De klantenservice van de IKEA vind ik over het algemeen vrij goed, ik snap eigenlijk ook niet dat dit zo raar gaat.

De leverancierscode staat trouwens niet alleen op de doos maar ook op een stickertje/serienummer op het product zelf. Ik ken de kapstok niet, maar vaak staat ergens (op de achterkant oid) een IKEA logotje met wat cijfertjes.
pi_148758584
Ik snap ook niet helemaal hoe dit zo gaat. Mijn ervaring met de klantenservice en de ikea was ook heel goed.
de code op het product zal ik na het weekend ff naar zoeken. dan moet de kapstok denk ik weer van de kant af.

fijn trouwens dat de keukenkastjes van buiten wel hetzelfde zijn. dan schrijf ik een ikea keuken nog niet af ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Wanneer producten van verschillende leveranciers komen (leveranciercode is een 5-cijferig getal, start meestal met een 1 of een 2 en staat ook op het stickertje/gedrukt op het artikel) wordt het acceptabel geacht dat zaken als boorgaten ander kunnen zijn. Maar dingen als laklagen (al kan daar ook nét een verschil in zitten als het van 1 leverancier komt), haken, etc horen optisch wel hetzelfde te zijn. Wanneer een producent zijn productielijn teveel moet aanpassen voor een bepaald product is het niet rendabel meer om het daar te laten maken.
bij deze kapstok vind ik verschil met boorgaten/ophanggaten wel storend. deze blijven namelijk duidelijk in het zicht en is dus een optisch verschil.
elk klein verschil valt ook op doordat de 2 kapstokken naast elkaar hangen, lijkt me dat meer mensen dat doen. meerdere van deze kapstok naast elkaar is zelfs een inspiratie voorbeeld van de ikea. waren het 2 losstaande producten dan was het waarschijnlijk geen probleem.
zelfs iemand die vanmiddag langs kwam viel het direct op bij het ophangen van de jas. "verkeerd uitgemeten met boren?" dus het is niet iets wat alleen mij opvalt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:17 schreef Bartjebart het volgende:
Edit: reparaties in de winkel worden wel vaker gedaan en volgens mij staat het ook in de wet dat dit mag. Vaak doen ze dat omdat men in de winkel andere/betere materialen heeft om dat te doen. Dingen als schroefdraad in een metalenbuisje boven bijvoorbeeld kun je thuis vaak niet.
als reparatie goed gebeurd is het ook geen probleem. maar dan moet het wel goed gebeuren.
de bout was niet getest met de buis erbij. zonder past het na reparatie wel, maar met de buis niet.
pi_148759108
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:37 schreef Elleska het volgende:
Ik snap ook niet helemaal hoe dit zo gaat. Mijn ervaring met de klantenservice en de ikea was ook heel goed.
de code op het product zal ik na het weekend ff naar zoeken. dan moet de kapstok denk ik weer van de kant af.

fijn trouwens dat de keukenkastjes van buiten wel hetzelfde zijn. dan schrijf ik een ikea keuken nog niet af ;)

[..]

bij deze kapstok vind ik verschil met boorgaten/ophanggaten wel storend. deze blijven namelijk duidelijk in het zicht en is dus een optisch verschil.
elk klein verschil valt ook op doordat de 2 kapstokken naast elkaar hangen, lijkt me dat meer mensen dat doen. meerdere van deze kapstok naast elkaar is zelfs een inspiratie voorbeeld van de ikea. waren het 2 losstaande producten dan was het waarschijnlijk geen probleem.
zelfs iemand die vanmiddag langs kwam viel het direct op bij het ophangen van de jas. "verkeerd uitgemeten met boren?" dus het is niet iets wat alleen mij opvalt.
Snap ik... Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Maar ik denk dat IKEA dit benaderd als wanneer je bijvoorbeeld gordijnen, behang etc koopt. Van dezelfde leverancier mag geen problemen opleveren.
quote:
[..]

als reparatie goed gebeurd is het ook geen probleem. maar dan moet het wel goed gebeuren.
de bout was niet getest met de buis erbij. zonder past het na reparatie wel, maar met de buis niet.
Ja dat lijkt me logisch inderdaad ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:59:15 #143
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148759374
Ik had laatst ook twee verschillende Sultan-poten voor onder een matrasbodem. Allebei 20cm hoog, maar ze waren gewoon duidelijk anders qua maatvoering en afwerking.
2000 light years from home
pi_148759430
dan mogen ze op zijn minst toch duidelijk communiceren dat er meerdere leveranciers zijn en dat daarin optisch groot(!) verschil zit. de klanten informeren lost dit probleem op.
als voorbeeld het behang; waar ik behang heb gekocht stond dit vermeld + een voorbeeld waarbij de nummers omcirkeld waren waar je op moest letten. simpel maar doeltreffend.

zelfde trouwens met vernieuwde producten onder dezelfde naam. zoals de billy waarvan de deuren nu opeens niet meer passen. dat kwam in dit topic ook al langs dat mensen dat niet wisten. simpel op te lossen door in het magazijn een sticker met "vernieuwd" plakken + de melding dat oud en nieuw niet uitwisselbaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 16-01-2015 21:45:24 ]
pi_148773620
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 17 januari 2015 @ 15:56:06 #146
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_148777286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:00 schreef Elleska het volgende:
dan mogen ze op zijn minst toch duidelijk communiceren dat er meerdere leveranciers zijn en dat daarin optisch groot(!) verschil zit. de klanten informeren lost dit probleem op.

Hear, hear.

Ik heb zo'n zelfde akkefietje met mijn Kvartal gordijnrail. Twee stuks gekocht, notabene uit dezelfde bak gepakt bij Ikea Barendrecht. Helemaal niet bij stil gestaan dat het dus twee verschillende batches zijn. Pas bij het monteren kwam ik erachter dat er een kleurverschil is tussen beide rails. :{

Enfin, uiteindelijk heb ik het zo maar gelaten. Ik vind het teveel gedoe om er mee terug te gaan en het is niet vreselijk storend. Enkel als je het weet dan zie je het. Maar fraai is anders. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 17-01-2015 16:01:48 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_148781963
je kan het natuurlijk altijd nog melden. wie weet wordt er dan nog wel iets aan gedaan.
  maandag 19 januari 2015 @ 07:54:28 #149
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_148830550
Hoi! Ik ben op zoek naar een kledingkast met hanggedeelte in de kleur grijsbruin. Ik weet dat veel meubelen uit de Hemnes-serie uit het assortiment zijn, dus als iemand iets in een koopjeshoek tegenkomt hoor ik het graag :)
pi_148871919
Had ik net nieuwe bakken gekocht... zijn ze deze week in de aanbieding...
Moet ik ze echt weer terugbrengen of kan ik met de bon ook om korting vragen? Heb ze net ingeruimd. Wel heel tevreden mee, maar scheelt toch weer een euro of 4-5.
pi_148877181
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:12 schreef kahlie het volgende:
Had ik net nieuwe bakken gekocht... zijn ze deze week in de aanbieding...
Moet ik ze echt weer terugbrengen of kan ik met de bon ook om korting vragen? Heb ze net ingeruimd. Wel heel tevreden mee, maar scheelt toch weer een euro of 4-5.
Ik ben met me bon teruggegaan om het verschil van me keukenapparatuur terug te krijgen. (ging om >100 euro verschil)
Het ging niet van harte, maar na het "dreigement" dat ik nu nieuwe zou kopen. en daarna terugbrengen met de oude bon (en wat doorzeuren) kreeg ik toch het verschil terug.

Ga wel terug naar het filiaal waar je ze gekocht heb. (dat was bij mij zogenaamd het probleem omdat ik bij een ander filiaal stond)
pi_148881728
Hoi, kent iemand deze wasmand:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40242865/

En is die een beetje goed?
Ik had eerst deze, maar die is na een paar maanden stuk gegaan:
Twiddel
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:51:58 #153
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_148882764
Waarom werken bij meerdere plafondrails de pdf's voor montagehandleiding niet meer?
Paar weken terug toen deze plafondrail hier werd gepost was dat ook al zo, zo lang is dat bij Ikea's website toch niet kapot?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90257190/
Hier dus file not found:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)_AA-789898-3_pub.pdf
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_148888032
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:16 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, kent iemand deze wasmand:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40242865/
[ afbeelding ]
En is die een beetje goed?
Ik had eerst deze, maar die is na een paar maanden stuk gegaan:
[ afbeelding ]
Wat ging er stuk?
Die tweede heeft geen stabiel draagstel.
pi_148888335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:11 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat ging er stuk?
Die tweede heeft geen stabiel draagstel.
De buizen gingen op een gegeven moment uit elkaar, en dan kan ik ze wel telkens terug meppen, maar ze gingen net zo hard weer uit elkaar.
Plus hij piept verschrikkelijk.
Oh, en de zak hangt zo dat wanneer je er veel was indoet (als in half vol) hij over de grond sleept.
Twiddel
pi_148888612
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

De buizen gingen op een gegeven moment uit elkaar, en dan kan ik ze wel telkens terug meppen, maar ze gingen net zo hard weer uit elkaar.
Plus hij piept verschrikkelijk.
Oh, en de zak hangt zo dat wanneer je er veel was indoet (als in half vol) hij over de grond sleept.
Ik denk dat alle zakmodellen het uitzakprobleem hebben. Die houten kruk heb ik zelf ook naar gekeken, maar het leek me te smal om goed in de diepte te kunnen graven.
pi_148889299
Kaplong is ook bezig met haar eerste huisje, dus ik dacht ''laat ik de boel ns op het web bestellen nu ik weet wanneer mn vloer komt'', maar nu staat er bij ''bereken bezorgdatum'' 24-02. Kan je dat ergens verder op in het bestelproces nog ergens aanpassen, zou graag wat eerder hebben :)?

Daarnaast zag ik bij sommige Karlstad producten een label met de boodschap dat de Karlstad er uit gaat per april, weet iemand of dit voor alle Karlstad geld? Zat namelijk niet overal op...
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:45:50 #158
3185 Adelante
To let it go now
pi_148889746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:37 schreef Kaplong het volgende:
Kaplong is ook bezig met haar eerste huisje, dus ik dacht ''laat ik de boel ns op het web bestellen nu ik weet wanneer mn vloer komt'', maar nu staat er bij ''bereken bezorgdatum'' 24-02. Kan je dat ergens verder op in het bestelproces nog ergens aanpassen, zou graag wat eerder hebben :)?
vanaf 4/2 verlaagt IKEA de transportprijzen aanzienlijk: 29,95 euro standaard met een maximum van 39,95 euro voor zwaardere zendingen. misschien het overwegen waard....

quote:
Daarnaast zag ik bij sommige Karlstad producten een label met de boodschap dat de Karlstad er uit gaat per april, weet iemand of dit voor alle Karlstad geld? Zat namelijk niet overal op...
De lederen KARLSTAD wordt vervangen door LANDSKRONA: bijna exact dezelfde bank met andere pootjes.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_148890767
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:37 schreef Kaplong het volgende:
Kaplong is ook bezig met haar eerste huisje, dus ik dacht ''laat ik de boel ns op het web bestellen nu ik weet wanneer mn vloer komt'', maar nu staat er bij ''bereken bezorgdatum'' 24-02. Kan je dat ergens verder op in het bestelproces nog ergens aanpassen, zou graag wat eerder hebben :)?

Daarnaast zag ik bij sommige Karlstad producten een label met de boodschap dat de Karlstad er uit gaat per april, weet iemand of dit voor alle Karlstad geld? Zat namelijk niet overal op...
Ging het toevallig over dezelfde bekleding/serie bekledingen?
Leren KARLSTAD heet op dit moment KARLSFORS

De bezorgdatum is zo omdat er iets in je bestelling zit dat een langere levertijd heeft. Als je zou kunnen uitvinden welk product dat is, kun je de leverdatum vervroegen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148952645
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:45 schreef Adelante het volgende:

[..]

vanaf 4/2 verlaagt IKEA de transportprijzen aanzienlijk: 29,95 euro standaard met een maximum van 39,95 euro voor zwaardere zendingen. misschien het overwegen waard....

Hmmm.. misschien word dat net wat te laat. Heb wat problemen gehad met het laminaat, komt nu deze week. Leggen volgende week, daarna wil ik toch wel zsm over, heb dus alleen nog verder niks kunnen bestellen omdat ik niet wist wanneer ik een vloer zou hebben :/

quote:
De lederen KARLSTAD wordt vervangen door LANDSKRONA: bijna exact dezelfde bank met andere pootjes.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:05 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ging het toevallig over dezelfde bekleding/serie bekledingen?
Leren KARLSTAD heet op dit moment KARLSFORS

Aha, OK, Klein verschil dus eigenlijk. En ik heb daar eerlijk niet zo op gelet... Zou best kunnen dat het inderdaad om een sommige van de bekleding ging, moet er vandeweek toch nog eens heen, zal het eens ga vragen.

quote:
De bezorgdatum is zo omdat er iets in je bestelling zit dat een langere levertijd heeft. Als je zou kunnen uitvinden welk product dat is, kun je de leverdatum vervroegen.
Vreemde was dat het bij alles wat ik maar in mn mandje gooide wat met de vrachtwagen mee moet zo ver vooruit was. Waarschijnlijk dus toch maar op naar de winkel en het verzamelen om het dan te laten brengen. Die bank gaat toch echt niet in de auto passen...
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:41:12 #161
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_148953694
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:45 schreef Adelante het volgende:

[..]

vanaf 4/2 verlaagt IKEA de transportprijzen aanzienlijk: 29,95 euro standaard met een maximum van 39,95 euro voor zwaardere zendingen. misschien het overwegen waard....

Dat is wel nice. Hopelijk doen ze dan ook gelijk iets aan de opslagkosten. De keer dat ik een bed kocht bij Ikea en ik het toch net niet in mijn auto kreeg vond ik het hoogst bizar dat ik binnen 48 uur een bezorgdatum moest prikken. Anders kwam er nog eens 25 euro bovenop. Snap best dat ze verkochte meubels niet wekenlang in het magazijn willen hebben liggen. Maar anderzijds, ik had bijna al mijn zooi retour gegeven om het een paar dagen later opnieuw te gaan kopen. :')

Overigens heb ik dan wel weer goede ervaringen met de direct/sneltransport dienst bij Ikea Utrecht. Ik was nog amper bij mijn dinnetje terug of de bestelauto met de meubels stond al voor de deur. *) En ook geen gedoe met etagetoeslag enzo. Simpelweg spullen op de stoep droppen en klaar. Vanuit daar sjouw ik het zelf wel de lift in. :7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 31 januari 2015 @ 16:27:37 #162
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149239157
Wie weet welke hensvik baby ledikantjes er nu in de winkel staan?
Het klinkt misschien gek, maar heb de afgelopen weken 3 ikea's bezocht en er was er geen eentje hetzelfde.
De een showt hem met 2 dichte hoofdeinde (die ik wil) en de ander met hekwerk + gesloten hoofdeinde of juist 2 x open hoofdeinde.

Helaas kom ik niet meer terug bij ikea 1
En kon ik hem die dag niet vervoeren.
Anders wordt het maar mp.
pi_149240039
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:27 schreef faptist het volgende:
Wie weet welke hensvik baby ledikantjes er nu in de winkel staan?
Het klinkt misschien gek, maar heb de afgelopen weken 3 ikea's bezocht en er was er geen eentje hetzelfde.
De een showt hem met 2 dichte hoofdeinde (die ik wil) en de ander met hekwerk + gesloten hoofdeinde of juist 2 x open hoofdeinde.

Helaas kom ik niet meer terug bij ikea 1
En kon ik hem die dag niet vervoeren.
Anders wordt het maar mp.
Je zou het even via de klantenservice kunnen vragen. Als er zulke significante verschillen tussen het product zitten dan zou het ook op te zoeken moeten zijn welke versie wanneer verkocht wordt. Waarschijnlijk is er een update in het product geweest; ze staan ook niet meer op de site.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149242251
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je zou het even via de klantenservice kunnen vragen. Als er zulke significante verschillen tussen het product zitten dan zou het ook op te zoeken moeten zijn welke versie wanneer verkocht wordt. Waarschijnlijk is er een update in het product geweest; ze staan ook niet meer op de site.
Opeens horen we van produktieverschillen in gelijke produkten. Het komt vreemd over. en zet ook aan het denken over duurzaamheid, d.w.z. altijd onderdelen kunnen vervangen, aanvullen, uitbreiden van de modellen die jarenlang in het assortiment blijven. Ze hebben toch hun gedetailleerde produktbeschrijving, die door de leveranciers precies zo gemaakt moeten worden?
pi_149242663
Het komt al járen voor dat een product een kleine wijziging ondergaat. Dat kan verschillende oorzaken en gevolgen hebben.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149245901
Vandaag naar ikea Hengelo geweest, tering druk daar. Maar wat verwacht je op een zaterdag.
Prima inkopen kunnen doen: salontafel, nachtkastje, wasmand, badmat, deurmat, bestek, stekkerdozen, en een nieuw matrashoes. :7
Twiddel
pi_149275029
Gaat de Hemnes serie in grijsbruin ook naar Nederland komen? Op de ikea website staat wel al een sfeerfoto naast de slaapkamerserie, maar de meubels zelf staan er alleen in wit en zwartbruin.

Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_149275106
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:28 schreef Chicolate het volgende:
Gaat de Hemnes serie in grijsbruin ook naar Nederland komen? Op de ikea website staat wel al een sfeerfoto naast de slaapkamerserie, maar de meubels zelf staan er alleen in wit en zwartbruin.

[ afbeelding ]
Die kleur is er volgens mij net uit het assortiment gegaan en vervangen voor blank gelakte meubelen. Maar of de slaapkamerserie ook in de blank gelakte variant komt weet ik niet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149275174
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die kleur is er volgens mij net uit het assortiment gegaan en vervangen voor blank gelakte meubelen. Maar of de slaapkamerserie ook in de blank gelakte variant komt weet ik niet.
Ohja? Ik heb hem afgelopen anderhalf jaar niet gezien (voor zover ik me kan herinneren). Helaas, jammer dan :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_149275604
Iemand een idee welke kast dit is? Kan hem op de site nergens terug vinden.
Gespot door een vriendin in Eindhoven maar de foto is te @&*((@ om het kaartje te lezen.

pi_149276492
Ik zit de afgelopen dagen weleens met de keukenplanner bezig maar het is het nog niet helemaal.
Ik begreep dat keukenkastjes zonder frontjes geleverd werden en dat je die dus los bijbesteld.
Maar bij de planner (en ook op de site) zie ik die frontloze-kastjes niet.

Daarnaast kan het onderstel alleen in het wit ( :{ ) en zwart (wat wel heel erg donker is).
En ik heb problemen met bovenkastjes in de hoek. Die zijn bijvoorbeeld 2x 60cm terwijl zo'n hoekkast 128cm. is.

Ook hebben ze een onderkast van 20cm. breed maar geen bovenkast van 20cm. wat problemen geeft.

't is wel goedkoop....dat wel...
pi_149276569
Ik heb een vraagje over trolley RÅSKOG, hopelijk kan iemand mij helpen.
Eigenlijk zou ik het liefst een witte (desnoods gebroken wit) willen.

Als ik de site van Ikea zelf lijkt zie ik aqua, donkergrijs en beige. Klopt het dat die beige ook echt die kleur heeft of is het in het echt veel witter? Als ik google op RÅSKOG kom ik namelijk ook heel veel foto's tegen waarop het gewoon wit lijkt. Of is er ooit ook een witte in het assortiment geweest?



Dank!
  zondag 1 februari 2015 @ 21:05:19 #173
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_149277172
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:38 schreef Topicspace het volgende:
Iemand een idee welke kast dit is? Kan hem op de site nergens terug vinden.
Gespot door een vriendin in Eindhoven maar de foto is te @&*((@ om het kaartje te lezen.

[ afbeelding ]
Larsfrid.
pi_149277234
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:05 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Larsfrid.
En die is nog niet te vinden op de website?
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=Larsfrid
  zondag 1 februari 2015 @ 21:08:34 #175
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_149277330
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:06 schreef Topicspace het volgende:

[..]

En die is nog niet te vinden op de website?
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=Larsfrid
Nee, kon hem ook niet vinden. Maar ik heb er vandaag nog een foto van gemaakt dus vandaar :).
pi_149277428
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:08 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Nee, kon hem ook niet vinden. Maar ik heb er vandaag nog een foto van gemaakt dus vandaar :).
Ik zie ook nergens aan kaartje van "nieuw". Jij hebt hem gekocht/van plan?
Vind namelijk veel kasten te wankel/simpel of heel mijn kennissenkring heeft hem in huis staan.

599,- als ik mij niet vergis?
  zondag 1 februari 2015 @ 21:13:05 #177
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_149277600
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:10 schreef Topicspace het volgende:

[..]

Ik zie ook nergens aan kaartje van "nieuw". Jij hebt hem gekocht/van plan?
Vind namelijk veel kasten te wankel/simpel of heel mijn kennissenkring heeft hem in huis staan.

599,- als ik mij niet vergis?
Nee, heb hem niet gekocht maar wilde hem aan mijn moeder laten zien (die zoekt nog een buffetkast) :+. Hij kost inderdaad 599 euro.

Heb hem alleen niet heel goed bekeken dus of het een beetje een fatsoenlijke buffetkast is weet ik niet. In Utrecht was dat (en daar stond "nieuw" wel bij).
pi_149277672
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:13 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Nee, heb hem niet gekocht maar wilde hem aan mijn moeder laten zien (die zoekt nog een buffetkast) :+. Hij kost inderdaad 599 euro.

Heb hem alleen niet heel goed bekeken dus of het een beetje een fatsoenlijke buffetkast is weet ik niet. In Utrecht was dat (en daar stond "nieuw" wel bij).
Wel stom dat ik op de Ikea site dan helemaal niets kan vinden, ook niet bij nieuwe collectie dingen.
Zal je zien vandaag gek naar gezocht morgen staat die op de voorpagina van de site (en heeft iedereen hem al)

Zou zoiets 45,- kosten om hem te laten bezorgen?
pi_149277924
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zit de afgelopen dagen weleens met de keukenplanner bezig maar het is het nog niet helemaal.
Ik begreep dat keukenkastjes zonder frontjes geleverd werden en dat je die dus los bijbesteld.
Maar bij de planner (en ook op de site) zie ik die frontloze-kastjes niet.

Daarnaast kan het onderstel alleen in het wit ( :{ ) en zwart (wat wel heel erg donker is).
En ik heb problemen met bovenkastjes in de hoek. Die zijn bijvoorbeeld 2x 60cm terwijl zo'n hoekkast 128cm. is.

Ook hebben ze een onderkast van 20cm. breed maar geen bovenkast van 20cm. wat problemen geeft.

't is wel goedkoop....dat wel...
Wat wil je dan precies? Alleen de basiselementen?
Volgens mij kun je gewoon de hele keuken plannen en bij het kastje aangeven dat je geen front wilt.
De bovenkastjes voor de hoek zijn juist 68x68 omdat de onderhoekkast tegenwoordig een rare maat heeft. En er is een 80cm hoge bovenkast van 20cm breed.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149277974
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:14 schreef Topicspace het volgende:

[..]

Wel stom dat ik op de Ikea site dan helemaal niets kan vinden, ook niet bij nieuwe collectie dingen.
Zal je zien vandaag gek naar gezocht morgen staat die op de voorpagina van de site (en heeft iedereen hem al)

Zou zoiets 45,- kosten om hem te laten bezorgen?
Het nieuwe assortiment komt de komende dagen op de site. 1 februari is een moment waarop er weer weer veel nieuw assortiment gelanceerd wordt en daarna wordt de site geüpdate.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 1 februari 2015 @ 21:29:24 #181
3185 Adelante
To let it go now
pi_149278381
PREMIAR in prijs verlaagd, nu 99,95 i.p.v. 139 euro :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_149278509
quote:
6s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:29 schreef Adelante het volgende:
PREMIAR in prijs verlaagd, nu 99,95 i.p.v. 139 euro :7
Oeh nice!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149279425
Bestå gaat er toch uit? Ik hoop maar dat deze nog ergens te krijgen is, dat is echt het laatste wat ik nodig heb.

En ik ga niet naar Barendrecht of Heerlen als Amersfoort zo'n beetje op 13 minuten rijden zit.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_149279510
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:57 schreef Resistor het volgende:
Bestå gaat er toch uit?
Oh?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 1 februari 2015 @ 22:12:41 #185
3185 Adelante
To let it go now
pi_149280018
BESTA wordt vervangen, maar blijft gewoon in de voorraad. Wat precies de wijzigingen worden weet ik niet...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_149280048
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:19 schreef Bartjebart het volgende:
Wat wil je dan precies? Alleen de basiselementen?
Volgens mij kun je gewoon de hele keuken plannen en bij het kastje aangeven dat je geen front wilt.
Ik zit gewoon even rond te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Heb ook wel gehoord dat mensen de basiselementen (kasten, lades etc.) van de Ikea halen en de frontjes, werkblad en apparatuur elders.
En daarom zat ik wat in elkaar te flansen met die planner.

Hebben m'n ouders eventueel een backup plan misschien. ;)


In de planner aangeven dat je geen front wil zie ik zo nog niet staan.
Maar goed, net even beter zitten kijken op de site zelf en ik zie nu de basiskast wel staan inderdaad.
(Dus zonder inrichting en front).
Ik zat op de site bij de bovenkasten te kijken en niet bij de basiselementen. :@
quote:
De bovenkastjes voor de hoek zijn juist 68x68 omdat de onderhoekkast tegenwoordig een rare maat heeft. En er is een 80cm hoge bovenkast van 20cm breed.
De bovenkastjes moeten niet de hoek om, waar de onderkasten wel de hoek omgaan.
De bovenkastjes komen dus maar op 1 wand; als de onderhoekkast 128 breed is en de bovenkast(en) in totaal 120cm heb je dus 8 centimeter over.
Dit moet je bij de muur of bij de andere bovenkastjes opvangen.
Maar goed, misschien zie ik daar ook wel iets over het hoofd...

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 01-02-2015 22:29:01 ]
pi_149280352
Ik heb een nachtkastje gekocht met een deurtje erop, brusali, maar krijg met geen mogelijkheid het deurtje erop :') ik snap er ook helemaal niks van.
Twiddel
  zondag 1 februari 2015 @ 22:25:34 #188
3185 Adelante
To let it go now
pi_149280604
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:20 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb een nachtkastje gekocht met een deurtje erop, brusali, maar krijg met geen mogelijkheid het deurtje erop :') ik snap er ook helemaal niks van.
staat toch redelijk helder beschreven, hoe je de scharnieren er in moet hangen en vervolgens schroefje moet aandraaien :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_149282915
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:13 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zit gewoon even rond te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Heb ook wel gehoord dat mensen de basiselementen (kasten, lades etc.) van de Ikea halen en de frontjes, werkblad en apparatuur elders.
En daarom zat ik wat in elkaar te flansen met die planner.

Hebben m'n ouders eventueel een backup plan misschien. ;)

In de planner aangeven dat je geen front wil zie ik zo nog niet staan.
Maar goed, net even beter zitten kijken op de site zelf en ik zie nu de basiskast wel staan inderdaad.
(Dus zonder inrichting en front).
Ik zat op de site bij de bovenkasten te kijken en niet bij de basiselementen. :@
Als je een kastje gepland hebt ga je naar 'aanpassen', klik je op deur/front/oid en dan kun je bij de deur de front verwijderen.
quote:
[..]

De bovenkastjes moeten niet de hoek om, waar de onderkasten wel de hoek omgaan.
De bovenkastjes komen dus maar op 1 wand; als de onderhoekkast 128 breed is en de bovenkast(en) in totaal 120cm heb je dus 8 centimeter over.
Dit moet je bij de muur of bij de andere bovenkastjes opvangen.
Maar goed, misschien zie ik daar ook wel iets over het hoofd...

Je zou die 8cm kunnen opvangen met een passtuk; een stukje materiaal dat dezelfde kleur/afwerking heeft als je deuren dat je dan tussen de kast en de muur plaatst.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Hoofdredactie Fotografie maandag 2 februari 2015 @ 14:36:52 #190
95752 crew  Chell
Kluns
pi_149297313
Ik weet dat er bij overgang van Expedit naar Kallax geen 5x5 versie meer is gekomen. Nu was ik vrijdag bij Ikea Delft en daar zag ik volgens mij wél een 5x5 Kallax. Op de website kan ik die echter weer niet terugvinden.

Zag ik een fata morgana? Of bestaat er inmiddels toch een 5x5? En indien ja, is deze overal verkrijgbaar of is het een Ikea Delft unicum?
pi_149303622
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:36 schreef Chell het volgende:
Ik weet dat er bij overgang van Expedit naar Kallax geen 5x5 versie meer is gekomen. Nu was ik vrijdag bij Ikea Delft en daar zag ik volgens mij wél een 5x5 Kallax. Op de website kan ik die echter weer niet terugvinden.

Zag ik een fata morgana? Of bestaat er inmiddels toch een 5x5? En indien ja, is deze overal verkrijgbaar of is het een Ikea Delft unicum?
Ik zag em laatst ook in Duitsland op de site staan, er zijn verschillende opties:
- of ze zijn aan het testen of ie daadwerkelijk verkoopt en afhankelijk van de uitkomst wordt dit internationaal uitgerold of niet.
- of het behoort tot het nieuwe assortiment van februari en het verschijnt binnenkort op de site.
- of het behoort tot het zogenaamde vrije keuze assortiment. Vestigingen (en landen) mogen hieruit zelf artikelen uitkiezen om extra aan het winkelassortiment toe te voegen.

Ik denk dat IKEA Nederland je hier via Facebook of Twitter meer duidelijk over kan geven.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149303681
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:25 schreef Adelante het volgende:

[..]

staat toch redelijk helder beschreven, hoe je de scharnieren er in moet hangen en vervolgens schroefje moet aandraaien :o
Ik weet het probleem inmiddels al.
Wij hadden een boormachine gebruikt om de schroeven erin te draaien terwijl er duidelijk een schroefdraaier staat. Dus de schroeven gingen er maar half in. Met als gevolg een kastje dat lekker gammel was en de deur er niet meer in paste :@
Twiddel
  Hoofdredactie Fotografie maandag 2 februari 2015 @ 19:01:12 #193
95752 crew  Chell
Kluns
pi_149304301
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik zag em laatst ook in Duitsland op de site staan, er zijn verschillende opties:
- of ze zijn aan het testen of ie daadwerkelijk verkoopt en afhankelijk van de uitkomst wordt dit internationaal uitgerold of niet.
- of het behoort tot het nieuwe assortiment van februari en het verschijnt binnenkort op de site.
- of het behoort tot het zogenaamde vrije keuze assortiment. Vestigingen (en landen) mogen hieruit zelf artikelen uitkiezen om extra aan het winkelassortiment toe te voegen.

Ik denk dat IKEA Nederland je hier via Facebook of Twitter meer duidelijk over kan geven.
Ik heb even een berichtje op Facebook gepost. In ieder geval heb ik geen dingen gezien die er niet waren blijkbaar ;)

Misschien toch snel twee halen bij Delft. Ik vind die 4x4 veel te klein en mijn oude 5x5 Expedit is na 10 jaar niet meer zo mooi.
pi_149304681
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:55 schreef Jippo het volgende:
Ik heb een vraagje over trolley RÅSKOG, hopelijk kan iemand mij helpen.
Eigenlijk zou ik het liefst een witte (desnoods gebroken wit) willen.

Als ik de site van Ikea zelf lijkt zie ik aqua, donkergrijs en beige. Klopt het dat die beige ook echt die kleur heeft of is het in het echt veel witter? Als ik google op RÅSKOG kom ik namelijk ook heel veel foto's tegen waarop het gewoon wit lijkt. Of is er ooit ook een witte in het assortiment geweest?

[ afbeelding ]

Dank!
Ja, het is beige. Beslist niet wit, nooit wit geweest en hij is nog vrij nieuw (wel tientje goedkoper geworden na een tijd).
pi_149308204
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:17 schreef Bartjebart het volgende:
Als je een kastje gepland hebt ga je naar 'aanpassen', klik je op deur/front/oid en dan kun je bij de deur de front verwijderen.
Lukt niet helemaal, ik zal wel iets fout doen.
Maar goed; in de prijslijst die je kunt printen kun je dat gemakkelijk wegrekenen.
quote:
Je zou die 8cm kunnen opvangen met een passtuk; een stukje materiaal dat dezelfde kleur/afwerking heeft als je deuren dat je dan tussen de kast en de muur plaatst.
Ja, maar mooi is anders.

Heb met de planner een plan gemaakt, allemaal lades, exclusief apparatuur.
Heb vervolgens hier eens bij deze site eens gerekend wat een betonnen blad en frontjes zou kosten, daarnaast gekeken naar losse apparatuur.
Totaalsom is best aardig, zeker gezien het feit wat je dan krijgt.

Met de afmetingen die Ikea hanteert is het nog niet je-van-het maar het is iets om in het achterhoofd te houden. :P
  maandag 2 februari 2015 @ 20:54:52 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149308841
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:35 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik zag em laatst ook in Duitsland op de site staan, er zijn verschillende opties:
- of ze zijn aan het testen of ie daadwerkelijk verkoopt en afhankelijk van de uitkomst wordt dit internationaal uitgerold of niet.
- of het behoort tot het nieuwe assortiment van februari en het verschijnt binnenkort op de site.
- of het behoort tot het zogenaamde vrije keuze assortiment. Vestigingen (en landen) mogen hieruit zelf artikelen uitkiezen om extra aan het winkelassortiment toe te voegen.

Ik denk dat IKEA Nederland je hier via Facebook of Twitter meer duidelijk over kan geven.
Als ik op het artikelnummer zoek (zoals dat op de Duitse site gebruikt wordt) dan komt hij zo al boven op de Duitse, Belgische, Poolse en Zweedse site, dus het zou me niets verbazen als de 5x5 toch terugkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149309238
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Lukt niet helemaal, ik zal wel iets fout doen.
Maar goed; in de prijslijst die je kunt printen kun je dat gemakkelijk wegrekenen.

[..]

Ja, maar mooi is anders.

Heb met de planner een plan gemaakt, allemaal lades, exclusief apparatuur.
Heb vervolgens hier eens bij deze site eens gerekend wat een betonnen blad en frontjes zou kosten, daarnaast gekeken naar losse apparatuur.
Totaalsom is best aardig, zeker gezien het feit wat je dan krijgt.

Met de afmetingen die Ikea hanteert is het nog niet je-van-het maar het is iets om in het achterhoofd te houden. :P
Maar als je toch zelf gaat knutselen, dan maak je toch een kastje op maat?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149309564
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik op het artikelnummer zoek (zoals dat op de Duitse site gebruikt wordt) dan komt hij zo al boven op de Duitse, Belgische, Poolse en Zweedse site, dus het zou me niets verbazen als de 5x5 toch terugkomt.
Je ziet steeds vaker "locale" producten. Zo zijn er al kussens die bijvoorbeeld wel in de VS, GB en DE te verkrijgen zijn, maar Nederland heeft ze niet.

Dus ik zou toch nog even nergens rekening mee houden.
(het gekke is, dat KALLAX 5x5 op andere IKEA sites wél te vinden is...)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bartjebart op 02-02-2015 21:21:37 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149309937
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:04 schreef Bartjebart het volgende:
Maar als je toch zelf gaat knutselen, dan maak je toch een kastje op maat?
Is ook niet heel serieus bedoeld. Ik zit gewoon eens een voorstelling voor mezelf te maken wat een keuken in onze situatie ongeveer zou gaan kosten.
En die combinatie die ik hier noem schijnt best goed te zijn. (die Koak zetten je gehele keuken dan ook in elkaar).
Verder niet relevant voor ons want zij zitten aan de andere kant van Nederland. :P
  Hoofdredactie Fotografie maandag 2 februari 2015 @ 22:15:28 #200
95752 crew  Chell
Kluns
pi_149312422
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je ziet steeds vaker "locale" producten. Zo zijn er al kussens die bijvoorbeeld wel in de VS, GB en DE te verkrijgen zijn, maar Nederland heeft ze niet.

Dus ik zou toch nog even nergens rekening mee houden.
(het gekke is, dat KALLAX 5x5 op andere IKEA sites wél te vinden is...)
Plus fysiek dus bij Delft. Nou is dat natuurlijk wel een uitzonderingsgeval, qua winkel...

Benieuwd wat Ikea gaat antwoorden :) Ik kan me best goed voorstellen dat ze die 5x5 herintroduceren
  maandag 2 februari 2015 @ 22:39:00 #201
3185 Adelante
To let it go now
pi_149313437
KALLAX 5X5 komt terug in wit. Ook KALLAX hoogglans komt terug in diverse kleuren.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 2 februari 2015 @ 22:45:40 #202
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_149313650
Wat zijn ze met KUPOL van plan?! :o
O+
  maandag 2 februari 2015 @ 23:29:41 #203
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149315029
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je zou het even via de klantenservice kunnen vragen. Als er zulke significante verschillen tussen het product zitten dan zou het ook op te zoeken moeten zijn welke versie wanneer verkocht wordt. Waarschijnlijk is er een update in het product geweest; ze staan ook niet meer op de site.
Top!
Dankjewel.
Zal ze morgen eens bellen :)


@duurzaamheid...
Getuigt het juist niet van duurzaamheid dat ikea hun 'oude' producten ook blijft verkopen totdat ze op zijn?
pi_149320095
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:13 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, het is beige. Beslist niet wit, nooit wit geweest en hij is nog vrij nieuw (wel tientje goedkoper geworden na een tijd).
Duidelijk. Bedankt!
  Vis een optie? dinsdag 3 februari 2015 @ 12:28:27 #205
70532 loveli
N
pi_149322877
PAX vraagje. Ik heb een paar berkenkleurige kasten (35cm diep) en wil er een hoekkast van maken. Op de site vind ik geen berkenkleurig hoekelement. Ook op MP vind ik geen afgeschuinde berken hoekelementen, alleen 60 diep met aanbouwdeel en 2 deuren (haaks op elkaar).

Is een schuin hoekelement ooit in berken geleverd?
crap in = crap out
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 3 februari 2015 @ 17:41:15 #207
95752 crew  Chell
Kluns
pi_149332251
Antwoord van Ikea Nederland op Facebook.

quote:
Hej Chell, je hebt geen Fata Morgana gezien De KALLAX open kast (182 x 182 cm) bestaat echt.

We hebben hem pas mogen verwelkomen in ons assortiment. Het klopt dat deze afmeting (nog) niet op de IKEA website te zien is. We hopen dat dit snel wordt aangepast. De prijs van deze variant is EUR. 149,- en is verkrijgbaar alle IKEA vestigingen (behalve IKEA Breda) in de kleuren: wit, zwartbruin en berken.

Welke kleur zoek je precies en naar welke IKEA vestiging ga je graag? We controleren dan graag de exacte voorraad voor je.
*O* *O*
pi_149396408
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Is ook niet heel serieus bedoeld. Ik zit gewoon eens een voorstelling voor mezelf te maken wat een keuken in onze situatie ongeveer zou gaan kosten.
En die combinatie die ik hier noem schijnt best goed te zijn. (die Koak zetten je gehele keuken dan ook in elkaar).
Verder niet relevant voor ons want zij zitten aan de andere kant van Nederland. :P
Vandaag zijn m'n ouders bij een lokale zaak wezen kijken (geen grote keukendozenschuiver).
Ik zal ze nooit kunnen overtuigen maar persoonlijk zou ik haast nog eerder bovenstaande combinatie doen.
Zelfs met die relatief dure frontjes en beter apparatuur kwam ik lager uit dan bij die zaak.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 16:43:54 #209
78666 muts88
goedgemutst
pi_149449009
Weet iemand of de IKEA hoge, witte plinten verkoopt? :)
Wij willen de GOLV laminaatvloer kopen, maar ik zie op de website alleen maar hoge plinten in de kleur van de vloer terwijl er wel witte afsluitdopjes voor hoge plinten zijn.
pi_149458417
Ik zie dit als enige witte plint.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00286074/#/50286076

Een andere kleur wit zie ik niet, maar bij de plint koppel stukjes staan wel voorbeelden met witte plint:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)8405_PE514726_S4.JPG

Ik zie ze ook met dat grijze houtpatroon (bij de grijze koppelstukjes) maar die zie ik ook niet op de website staan :{
pi_149544483
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Jippo op 10-02-2015 18:04:55 (al opgelost) ]
pi_149577593
Hoi, wij zagen in Arnhem een soort van turquoise beddinge lovas slaapbank.
Maar ik kan verder online niets vinden, het ding lijkt niet te bestaan.

Heeft iemand een idee of deze hoes los te koop is ?
Zwart kost 39 euro, dan moet deze toch lukken voor 59 euro of zo

pi_149579212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:33 schreef R0ADKILL het volgende:
Hoi, wij zagen in Arnhem een soort van turquoise beddinge lovas slaapbank.
Maar ik kan verder online niets vinden, het ding lijkt niet te bestaan.

Heeft iemand een idee of deze hoes los te koop is ?
Zwart kost 39 euro, dan moet deze toch lukken voor 59 euro of zo

[ afbeelding ]
Nieuw assortiment; gewoon even afwachten. Verschijnt vast binnenkort op de site.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149598346
Hoe is de ervaring met badkamermeubels van de Ikea ?
Wij zitten te denken om de serie Godmorgon aan te schaffen (hoogglans wit of grijs , 80 cm breed). Vooral vanwege de prijs zeer aantrekkelijk en het ziet er mooi uit. Ook de spiegelkast met verlichting erin vinden we erg mooi. Blijft dat ook mooi ?

Weet iemand of je ook andere handgrepen erop kunt zetten ? Wij vinden die van de hoogglans varianten niet zo mooi, maar die van de mat witte variant en hoogglans rode dan weer wel. Hoe zit je dan met je garantie ? De klantenservice van "onze" Ikea (Groningen) kon daar niet echt een eenduidig antwoord op geven. Ik dacht simpel om bij de keukenspullen een andere handgreep uit te zoeken en die erop te schroeven..
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:12:57 #215
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_149598703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:00 schreef troelalahuplala het volgende:
Hoe is de ervaring met badkamermeubels van de Ikea ?
Wij zitten te denken om de serie Godmorgon aan te schaffen (hoogglans wit of grijs , 80 cm breed). Vooral vanwege de prijs zeer aantrekkelijk en het ziet er mooi uit. Ook de spiegelkast met verlichting erin vinden we erg mooi. Blijft dat ook mooi ?

Weet iemand of je ook andere handgrepen erop kunt zetten ? Wij vinden die van de hoogglans varianten niet zo mooi, maar die van de mat witte variant en hoogglans rode dan weer wel. Hoe zit je dan met je garantie ? De klantenservice van "onze" Ikea (Groningen) kon daar niet echt een eenduidig antwoord op geven. Ik dacht simpel om bij de keukenspullen een andere handgreep uit te zoeken en die erop te schroeven..
Je moet de grepen vast zelf monteren, dus hoe zu dit dan invloed kunnen hebben op de garantie? Ik bedoel, of je nu de ene of de andere greep monteert...
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_149599012
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:00 schreef troelalahuplala het volgende:
oe is de ervaring met badkamermeubels van de Ikea ?
Wij zitten te denken om de serie Godmorgon aan te schaffen (hoogglans wit of grijs , 80 cm breed). Vooral vanwege de prijs zeer aantrekkelijk en het ziet er mooi uit. Ook de spiegelkast met verlichting erin vinden we erg mooi. Blijft dat ook mooi ?

Weet iemand of je ook andere handgrepen erop kunt zetten ? Wij vinden die van de hoogglans varianten niet zo mooi, maar die van de mat witte variant en hoogglans rode dan weer wel. Hoe zit je dan met je garantie ? De klantenservice van "onze" Ikea (Groningen) kon daar niet echt een eenduidig antwoord op geven. Ik dacht simpel om bij de keukenspullen een andere handgreep uit te zoeken en die erop te schroeven..
Ik heb het meubel een half jaar hangen en ben tevreden ;)

De handgrepen en garantie? Alsof dat wat uitmaakt?
pi_149599029
Nou de man op de afdeling van de badkamer spullen zei dus dat het hele andere handgrepen waren en dat het op eigen risico zou zijn en verwees me door naar de service afdeling.. Waar men eigenlijk ook niet zo goed wist hoe het nu écht zat.. Ik heb zelf het idee dat het idd niet uitmaakt.. maar goed.. straks heb ik geen garantie omdat ik er andere handgrepen op heb..
pi_149599245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:24 schreef troelalahuplala het volgende:
Nou de man op de afdeling van de badkamer spullen zei dus dat het hele andere handgrepen waren en dat het op eigen risico zou zijn en verwees me door naar de service afdeling.. Waar men eigenlijk ook niet zo goed wist hoe het nu écht zat.. Ik heb zelf het idee dat het idd niet uitmaakt.. maar goed.. straks heb ik geen garantie omdat ik er andere handgrepen op heb..
Wat zegt de handleiding eigenlijk? qua gaatjes ed?
pi_149599356
Ik zie dat je die er zelf op moet zetten met schroeven etc. dus in theorie zou ik er dus iedere handgreep op kunnen zetten toch ?
pi_149599359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:24 schreef troelalahuplala het volgende:
Nou de man op de afdeling van de badkamer spullen zei dus dat het hele andere handgrepen waren en dat het op eigen risico zou zijn en verwees me door naar de service afdeling.. Waar men eigenlijk ook niet zo goed wist hoe het nu écht zat.. Ik heb zelf het idee dat het idd niet uitmaakt.. maar goed.. straks heb ik geen garantie omdat ik er andere handgrepen op heb..
De gaatjes zijn voorgeboord, maar niet door-door. Dus je kan andere grepen bevestigen. De keukengrepen wijken wel af van degene die jij wilt.
pi_149599487
nou ik wil niet zozeer keukengreepjes maar meer op mijn hoogglans wit, bijv. die van de hoogglans rood (dat is een mooie strakke RVS look).. Maar ik vermoed dat dat dus niet kan en dan zou ik event. die versie van de keuken kunnen proberen.. De klantenservice wist het iig niet..
pi_149599554
Volgens mij zijn die greepjes van de badkamer niet los te koop, dus kan je niet combineren..
pi_149599761
mmm.. oke.. nou .. dan is het wat het is.. Ik ga er eens over denken.. Het scheelt echt veel met de prijs van een meubel in een badkamerzaak.. bizar gewoon.
pi_149605368
Pfff, mijn 5 maand oude bank Kivik is ingezakt.


:'(
Ikea al gemaild met foto's en het probleem en de bon. Hoop dat ik nog gewoon een oplossing krijg.
Twiddel
pi_149605440
quote:
99s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:13 schreef summer2bird het volgende:
Pfff, mijn 5 maand oude bank Kivik is ingezakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:'(
Ikea al gemaild met foto's en het probleem en de bon. Hoop dat ik nog gewoon een oplossing krijg.
Dat is ons ook gebeurd met een 3 jaar oude karlstad. Geen bon meer, maar gewoon naar ikea gegaan. Daar een nieuwe leuning gekocht (met bon hadden we hem gekregen) voor 25 euro...
pi_149605702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat is ons ook gebeurd met een 3 jaar oude karlstad. Geen bon meer, maar gewoon naar ikea gegaan. Daar een nieuwe leuning gekocht (met bon hadden we hem gekregen) voor 25 euro...
Het probleem zit het m niet in de leuning. Ik kan ook niet even zomaar naar de ikea helaas.
Twiddel
pi_149612307
quote:
99s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:13 schreef summer2bird het volgende:
Pfff, mijn 5 maand oude bank Kivik is ingezakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:'(
Ikea al gemaild met foto's en het probleem en de bon. Hoop dat ik nog gewoon een oplossing krijg.
Is het zitgedeelte omlaag gezakt? Hoe kan dat?
pi_149613169
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:41 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Is het zitgedeelte omlaag gezakt? Hoe kan dat?
De nieten die in het hout zijn geschoten zijn eruit geschoten, het hout Is gescheurd aan een kant en door een of andere reden staat de hele onderste plank waar je voeten tegen aan staan als je zit scheef. Ook met geen mogelijkheid terug te douwen.
Ter informatie, heb geen kinderen, weeg geen 200 kg en heb geen wild leven op die bank.
Twiddel
pi_149613394
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:00 schreef summer2bird het volgende:

[..]

De nieten die in het hout zijn geschoten zijn eruit geschoten, het hout Is gescheurd aan een kant en door een of andere reden staat de hele onderste plank waar je voeten tegen aan staan als je zit scheef. Ook met geen mogelijkheid terug te douwen.
Ter informatie, heb geen kinderen, weeg geen 200 kg en heb geen wild leven op die bank.
Die niet in de schopplaat is natuurlijk losgeraakt door het zakken. Je zou denken dat zitdeel en zijkanten met bouten als die ene op de foto vastgezet waren, Het ziet er raar uit.
pi_149614644
Wij hadden een bank waarbij de leuning was ingezakt, toen kwam er een mannetje van de Ikea en die heeft het helemaal naar tevredenheid op locatie gerepareerd, die bank was iets meer dan een jaar oud.
pi_149615040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:04 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die niet in de schopplaat is natuurlijk losgeraakt door het zakken. Je zou denken dat zitdeel en zijkanten met bouten als die ene op de foto vastgezet waren, Het ziet er raar uit.
Ik snap er zelf ook niks van. De bank is net volledig ingezakt nadat ik er voorzichtig even op probeerde te zitten. Heb 'm nu maar op de kant gezet.
Zou ik nu nog garantie hebben?
Twiddel
pi_149625213
Ik ga er toch van uit dat Ikea ook wel snapt dat dit niet de bedoeling van een 5 maanden oude bank kan zijn? Die van ons was kapot gegaan omdat iemand met 1 voet op de leuning was gaan staan met 80kg, dat hield de plank niet, dat hebben we nog zelf professorisch proberen te repareren, maar zelfs dat viel nog gewoon onder de garantie.
pi_149626644
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:36 schreef summer2bird het volgende:
Zou ik nu nog garantie hebben?
Als je op de IKEA site kijkt bij KIVIK banken staat bij de beschrijving:
Gratis 10 jaar garantie. Raadpleeg onze folder voor de garantievoorwaarden

Dus na 5 maanden heb je zekersteweten nog wel garantie. Hier staat wat meer info:
http://www.ikea.com/ms/nl(...)rvices/garantie.html

Gewoon de reactie van IKEA afwachten, volgens mij komt het helemaal goed.
pi_149628742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:05 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik ben met me bon teruggegaan om het verschil van me keukenapparatuur terug te krijgen. (ging om >100 euro verschil)
Het ging niet van harte, maar na het "dreigement" dat ik nu nieuwe zou kopen. en daarna terugbrengen met de oude bon (en wat doorzeuren) kreeg ik toch het verschil terug.

Ga wel terug naar het filiaal waar je ze gekocht heb. (dat was bij mij zogenaamd het probleem omdat ik bij een ander filiaal stond)
Inderdaad netjes terug gekregen van Ikea Delft, geen enkel probleem. Super fijn, bedankt voor het delen van je ervaring :)
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:44:06 #235
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149671889
Mijn beddinge slaapbank klikt sinds vanmiddag niet meer.
Ik moest hem even verplaatsen zodat ik kon schoonmaken, maar nu is hij dus stuk.
Wanneer je wilt zitten veert de bank te erg. Wanneer je hem uitklapt blijft hij ook veren. Hij gaat niet goed horizontaal.

Iemand de gouden tip? Ik heb gasten namelijk... Shiihiiit
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:40:49 #236
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149676176
Fixed!
Met een klauwhamer -had niets anders
Voor handen- een palletje terug kunnen duwen waardoor de veer weer strak kwam te staan.
Pfew..
pi_149728288
Ik zit met een dilemma. Ik wil mijn vriendin graag verrassen met een kast die ze graag wil maar twijfel nu of ik de kast op pik en in dozen in haar huiskamer zet als ze aan het werk is zodat ze niet ziet wat ze krijgt pas bij het "in elkaar zetten" of dat ik een Ikea cadeaupas koop met het bedrag van die kast en ze deze zelf op kan halen (ik rij eventueel wel mee want in haar auto past het niet).

Wat zouden jullie het leukste vinden om te krijgen als Ikea liefhebbers?
  maandag 16 februari 2015 @ 15:42:42 #238
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_149728400
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:38 schreef Topicspace het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik wil mijn vriendin graag verrassen met een kast die ze graag wil maar twijfel nu of ik de kast op pik en in dozen in haar huiskamer zet als ze aan het werk is zodat ze niet ziet wat ze krijgt pas bij het "in elkaar zetten" of dat ik een Ikea cadeaupas koop met het bedrag van die kast en ze deze zelf op kan halen (ik rij eventueel wel mee want in haar auto past het niet).

Wat zouden jullie het leukste vinden om te krijgen als Ikea liefhebbers?
Als je 100% zeker bent van model & kleur, dan graag gemonteerd en met een grote strik erom op de juiste plek :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_149728431
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:38 schreef Topicspace het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik wil mijn vriendin graag verrassen met een kast die ze graag wil maar twijfel nu of ik de kast op pik en in dozen in haar huiskamer zet als ze aan het werk is zodat ze niet ziet wat ze krijgt pas bij het "in elkaar zetten" of dat ik een Ikea cadeaupas koop met het bedrag van die kast en ze deze zelf op kan halen (ik rij eventueel wel mee want in haar auto past het niet).

Wat zouden jullie het leukste vinden om te krijgen als Ikea liefhebbers?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90239276/
Deze graag
Twiddel
pi_149729223
quote:
17s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Als je 100% zeker bent van model & kleur, dan graag gemonteerd en met een grote strik erom op de juiste plek :P.
Dit ja. En als t kan ook nog zo alsof het lijkt alsof hij er altijd al stond :P
pi_149729572
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_149731618
Inderdaad kant en klaar.
pi_149732596
Ze wil graag meehelpen met in elkaar zetten, dus kant en klaar is dan weer een tegenvaller. Daarom dacht ik zo'n kaart kan leuker zijn. De kast die ze wil staat nog niet online, is blijkbaar van de nieuwe collectie.

Al zag ik net de SPRUTT collectie online dus er komt binnenkort meer online denk ik

http://www.ikea.com/nl/nl(...)fb%7C20150216fb%7Cno
pi_149735020
En als je nou een soort minivariant van de kast maakt en dat als cadeau geeft bij de cadeaukaart? Dat is leuker dan alleen een kaart, duidelijk wat haar cadeau is, en jullie kunnen samen monteren. *;
pi_149737707
Iemand enig idee wie de showrooms van IKEA inricht?
Ik zou heel graag het behang willen kopen dat ik in een slaapkamer van Ikea Amersfoort heb gezien.
Helaas heb ik daar niemand kunnen vinden die mij hiermee kan helpen...
pi_149738366
Zit er geen plaatje tegen de muur waar dat op staat? Dat doen ze met verf vaak wel.
Tap tap tap
pi_149738461
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:12 schreef Clubman het volgende:
Iemand enig idee wie de showrooms van IKEA inricht?
Ik zou heel graag het behang willen kopen dat ik in een slaapkamer van Ikea Amersfoort heb gezien.
Helaas heb ik daar niemand kunnen vinden die mij hiermee kan helpen...
IKEA zelf ;)
De mensen van de vestiging gaan zelf op zoek naar bijpassende behangetjes. Meestal hangt er in elke kamer een bordje (formaat A5) waarop staat welk kleurnummer verf, welke eventuele wandtegels, welke vloeren en indien van toepassing welk behang er gebruikt is.
Wel kan het zijn dat de kamer net opgeleverd is, dan is dit lang niet belangrijk genoeg voor IKEA...

Edit: wat Leandra ook zegt...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 16 februari 2015 @ 21:50:36 #248
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149742546
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:12 schreef Clubman het volgende:
Iemand enig idee wie de showrooms van IKEA inricht?
Ik zou heel graag het behang willen kopen dat ik in een slaapkamer van Ikea Amersfoort heb gezien.
Helaas heb ik daar niemand kunnen vinden die mij hiermee kan helpen...
Heb je een fototje, ik had dat namelijk ook met een behang bij de slaapkamers in breda maar die hing in Eindhoven ook en ik ben inmiddels achter het type etc.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_149755847
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:50 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Heb je een fototje, ik had dat namelijk ook met een behang bij de slaapkamers in breda maar die hing in Eindhoven ook en ik ben inmiddels achter het type etc.
De omstandigheden om een foto te maken waren niet ideaal helaas.

Het behang is donkergrijs met een zilveren gloed.
Het heeft een geometrisch patroon met onregelmatig gevormde vierkanten gevuld met ribbels.
(met reliëf dus)

edit

toch nog iemand bereid gevonden om even een foto te maken


[ Bericht 9% gewijzigd door Clubman op 17-02-2015 13:13:52 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:09:00 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149755974
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef Bartjebart het volgende:

Edit: wat Leandra ook zegt...
:o

Waar, waar, waar?

Wat ik op die omschrijvingen aan de wand wel mis is de maatvoering van de ruimte.... leuk dat het 24m² is, maar ik zou graag voor m'n vergelijkingsgevoel weten of het 7x3.45 is of 7.50x3.20
En ik heb een behoorlijk ruimtelijk inzicht maar ik vind het wel eens lastig om te vergelijken of een ruimte te verplaatsen zou zijn naar onze kamer of eetkamer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:11:24 #251
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149771547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef Clubman het volgende:

[..]

De omstandigheden om een foto te maken waren niet ideaal helaas.

Het behang is donkergrijs met een zilveren gloed.
Het heeft een geometrisch patroon met onregelmatig gevormde vierkanten gevuld met ribbels.
(met reliëf dus)

edit

toch nog iemand bereid gevonden om even een foto te maken
[ afbeelding ]
Dit is inderdaad dezelfde als die wij hadden gezien. Heb jij geluk dat mijn zus bij Ikea werkt en dit al voor me heeft uitgezocht ;)

Behang
Dit is de bruine kleur, maar op die pagina kun je ook de grijze vinden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_149771908
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

:o

Waar, waar, waar?

Wat ik op die omschrijvingen aan de wand wel mis is de maatvoering van de ruimte.... leuk dat het 24m² is, maar ik zou graag voor m'n vergelijkingsgevoel weten of het 7x3.45 is of 7.50x3.20
En ik heb een behoorlijk ruimtelijk inzicht maar ik vind het wel eens lastig om te vergelijken of een ruimte te verplaatsen zou zijn naar onze kamer of eetkamer.
Ik bedoelde cherry :')
:@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_149794568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:11 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dit is inderdaad dezelfde als die wij hadden gezien. Heb jij geluk dat mijn zus bij Ikea werkt en dit al voor me heeft uitgezocht ;)

Behang
Dit is de bruine kleur, maar op die pagina kun je ook de grijze vinden.
Top! bedankt!

Maar 99 euro voor een rol behang? ;(
  woensdag 18 februari 2015 @ 18:55:17 #254
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149801371
quote:
9s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:15 schreef Clubman het volgende:

[..]

Top! bedankt!

Maar 99 euro voor een rol behang? ;(
Das de reden dat ie bij ons nog niet op de muur zit. Voor de werkkamer rollen van 50euro dat vond ik al best pittig.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_149805004
Ik zit er aan te denken om mijn olie flessen die ik in de keukenkast heb staan (arachideolie en olijfolie enz.) niet meer in die plastic flessen te bewaren. Aangezien die altijd wel wat lekken en daardoor erg plakkerig worden.
Nu zag ik bij 24 kitchen dat ze olie in van die flessen met dop bewaren. Dus na een beetje zoeken kwam ik erachter dat de ikea deze ook verkoopt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30213552/

Iemand hier ervaring me of dit goed werkt zonder te lekken?
pi_149805119
Ik denk dat zulke flessen/sluitingen juist meer lekken.
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:46:56 #257
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_149806286
De truc is op het eind met een draai olie schenken en gelijk de flessenhals omhoog doen.
En daarnaast een doekje om af en toe (of vaker) de flessen af te vegen.
pi_149807345
Ik zal het eens gaan proberen. Voor dat bedrag kan ik het altijd even testen.
pi_149820039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik zal het eens gaan proberen. Voor dat bedrag kan ik het altijd even testen.
Ik denk dat schoonmaken een probleem is.
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:33:56 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_149820174
Ik heb mijn zonnebloemolie erin zitten en dat gaat prima, geen probleem. Wel even uitkijken dat je de dop vasthoudt bij het schenken (net als bij een beugelfles van Grolsch), anders giet je erover heen. Schoonhouden is geen probleem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149836186
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:33 schreef Troel het volgende:
Ik heb mijn zonnebloemolie erin zitten en dat gaat prima, geen probleem. Wel even uitkijken dat je de dop vasthoudt bij het schenken (net als bij een beugelfles van Grolsch), anders giet je erover heen. Schoonhouden is geen probleem.
Hoe maak jij dan een zwaar klevende fles met nauwe hals schoon?
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:43:13 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_149836440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:36 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hoe maak jij dan een zwaar klevende fles met nauwe hals schoon?
A) ik zorg ervoor dat het ding niet zwaar klevend wordt
B) heet water lost een heleboel op
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149836828
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:43 schreef Troel het volgende:

[..]

A) ik zorg ervoor dat het ding niet zwaar klevend wordt
B) heet water lost een heleboel op
De binnenkant van een oliefles wordt altijd zwaar klevend.
pi_149837580
waarom is de binnenkant een probleem?
  donderdag 19 februari 2015 @ 20:15:53 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_149837699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

De binnenkant van een oliefles wordt altijd zwaar klevend.
Het wordt juist kleverig als er stof en dergelijke bijkomt, dat is niet aan de binnenkant van een fles, of je sluit de boel niet goed af. En daarnaast: heet water lost een heleboel op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149887020
Hoezee! Maandag was ik gebeld over mijn doorgezakte bank, maar toen had ik de telefoon op stil staan :@
Vanmorgen teruggebeld, en over 2 weken komen ze hem ruilen :D
Ze gaf mij de keus tussen een reparatie man laten sturen of omruilen, en aangezien hij nog verder was doorgezakt liet ik 'm maar meteen omruilen. ^O^
Twiddel
pi_149893254
Dat doorzakken noemde ze bij ikea normaal gebruik. Is nu wel hersteld buiten de garantie als service. Overigens wel een vriendelijke monteur.
  zondag 22 februari 2015 @ 19:00:41 #268
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_149927889
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_149970679
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:09 schreef wyccie het volgende:
En als je nou een soort minivariant van de kast maakt en dat als cadeau geeft bij de cadeaukaart? Dat is leuker dan alleen een kaart, duidelijk wat haar cadeau is, en jullie kunnen samen monteren. *;
De kast is gekocht en nog even verstopt tot ik de tijd heb om hem in elkaar te zetten.
Toch maar besloten om het zelf even met een vriend(in) te gaan doen zodat ze echt verrast is.

Omdat ik heel slecht in liegen ben (verassingen voor mij houden) denkt ze nu dat ze een staande spiegel krijgt en ik die van de week op ga halen. Ik ben reuze benieuwd naar haar reactie!
pi_149973459
Leuk. Dan inderdaad met een strik erom. En foto van jullie er bovenop.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:53:38 #271
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_149973567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn olie flessen die ik in de keukenkast heb staan (arachideolie en olijfolie enz.) niet meer in die plastic flessen te bewaren. Aangezien die altijd wel wat lekken en daardoor erg plakkerig worden.
Nu zag ik bij 24 kitchen dat ze olie in van die flessen met dop bewaren. Dus na een beetje zoeken kwam ik erachter dat de ikea deze ook verkoopt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30213552/

Iemand hier ervaring me of dit goed werkt zonder te lekken?
prima. Ik gebruik ze voor olie waarmee ik frituur (arachide).
Voor bakolie hebben we knijpflessen.
O+
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:21:52 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_149982598
Heeft er iemand een 'Galant' ladeblok op wielen met slot en kan mij helpen met een vraag over het slot?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 28 februari 2015 @ 18:41:42 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150151619
Wat een gemiste kans bij Zwolle zeg...
De ingang op 2 hoog en de uitgang op de begane grond hoeft geen probleem te zijn, maar die ingang op 2 hoog is alleen maar buitenom te bereiken... Je waait bijna naar binnen daarboven.
Ik heb niet de illusie dat het miner erg is als je de lift neemt ipv de trap.

Ik denk dat mensen in de toekomst heel snel de uitgang als ingang gaan gebruiken.

Maar goed, volgens de medewerker is dit een "andere" Ikea dan andere Ikea's.
Ja, joehoe...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 februari 2015 @ 18:56:01 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150152109
Men lijkt ook niet echt veel klandizie te verwachten, warme gerechten in het restaurant vanaf 17.00 uur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 februari 2015 @ 19:34:44 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150153411
En de koffie is ook niet te drinken, hoewel dat prima aan de poedercreamer kan liggen, maar geen cappuccino vind ik echt onbegrijpelijk.

Volgende keer onderweg van of naar het noorden kan ik Zwolle dus overslaan... En als ik up north ben gewoon weer naar Groningen O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150155283
Möpper de möpper, Leandra
  zaterdag 28 februari 2015 @ 21:02:48 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150156872
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 20:26 schreef computergirl het volgende:
Möpper de möpper, Leandra
Nee echt, ik hou van Ikea en vind het heerlijk om in een vreemde Ikea rond te lopen, tijdens een vakantie vind ik al snel een excuus om een lokale (of niet zo lokale) Ikea te bezoeken, maar ik had het zo gehad dat ik de shortcuts ben gaan nemen naar de kassa.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150157057
Het klinkt wel alsof het ongastvrij ontworpen is en mensen het wel geloven zullen.

In het verbouwde Utrecht keek ik ook bevreemd naar het restaurant. Heb niet naar de tijden gekeken, want het was al avond. Fel verlicht bij de (zelf)bediening en heel donker in het grootste deel van het restaurant. Aan de randen had je licht van de winkels. Vind ik ook een wegjager.
  zondag 1 maart 2015 @ 11:45:34 #279
64792 Mryc
play me one more song
pi_150173069
Weet iemand hier waarom bepaalde Besta onderdelen niet te bestellen zijn via de webshop?
  zondag 1 maart 2015 @ 11:47:35 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150173115
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:45 schreef Mryc het volgende:
Weet iemand hier waarom bepaalde Besta onderdelen niet te bestellen zijn via de webshop?
Misschien zijn ze uitgaand?

Zo zag ik het televisiemeubel met die snoerdoorlaat aan de achterkant nog wel in de Bestafolders staan, maar kom ik hem in de winkels niet meer tegen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150173148
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:45 schreef Mryc het volgende:
Weet iemand hier waarom bepaalde Besta onderdelen niet te bestellen zijn via de webshop?
BESTA wordt bijna compleet vervangen.
Wit wordt witter, zwartbruin donkerder
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 1 maart 2015 @ 11:51:07 #282
64792 Mryc
play me one more song
pi_150173201
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BESTA wordt bijna compleet vervangen.
Wit wordt witter, zwartbruin donkerder
Goed om te horen! Dus ik kan beter nog even wachten? Normaal zijn deze onderdelen wel via de webshop te bestellen, toch? Dus ook frontjes en lades e.d.? Enig idee ook wanneer deze switch zal plaatsvinden?
pi_150173333
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:51 schreef Mryc het volgende:

[..]

Goed om te horen! Dus ik kan beter nog even wachten? Normaal zijn deze onderdelen wel via de webshop te bestellen, toch? Dus ook frontjes en lades e.d.? Enig idee ook wanneer deze switch zal plaatsvinden?
Als het goed is moet het per 1 april compleet om zijn en op de site staan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 1 maart 2015 @ 12:07:54 #284
64792 Mryc
play me one more song
pi_150173597
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als het goed is moet het per 1 april compleet om zijn en op de site staan.
Thanks! dan wacht ik nog even :)
  zondag 1 maart 2015 @ 12:12:45 #285
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_150173704
Gisteren onze nieuwe keuken besteld bij Ikea Amersfoort. Best leuk om te doen, prima verkoper die goed meedacht maar niet constant allerlei features aansmeerde. We hadden het online goed voorbereid en hebben uiteindelijk in ongeveer 2 uur alles af weten te ronden. Montagekosten vonden we aan de hoge kant (minimaal 1.500 euro) dus we gaan het lekker zelf doen :)

Het restaurant blijf ik walgelijk vinden, kon nauwelijks de patat met kipsate wegwerken.
Chaos is a ladder.
pi_150173837
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:12 schreef Nightquest777 het volgende:

Het restaurant blijf ik walgelijk vinden, kon nauwelijks de patat met kipsate wegwerken.
Gelukkig kun je straks topcuisine in je nieuwe keuken gaan koken ;)
  zondag 1 maart 2015 @ 12:19:05 #287
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_150173860
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:18 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Gelukkig kun je straks topcuisine in je nieuwe keuken gaan koken ;)
haha ja, wel gaan wel een losse 6-pits fornuis/oven kopen dus dat moet goed komen :)
Chaos is a ladder.
pi_150175178
Online is de grote afvalbak Variera niet meer te zien. Die zijn ze handig op balkon.
pi_150175354
Deze bedoel je?


VARIERA
Bak voor afvalscheiding, zwart, 25l.

7.99
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150175998
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:25 schreef Bartjebart het volgende:
Deze bedoel je?
[ link | afbeelding ]

VARIERA
Bak voor afvalscheiding, zwart, 25l.

7.99
Ja die, waar vond je hem?
pi_150176064
staan gewoon bij afvalscheiding
(foto is een link)
pi_150176199
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150176587
quote:
Die fotolink is de gewenste, de tekstlink laat bij mij de kleine zien.
Met zoeken op Variera is er alleen de kleine.
Het is dus zoeken op afvalscheiding, daar heb ik eerst gekeken maar hem gemist.

Ikea heeft een vervelende zoekfunctie. Met zoeken op Varieras zou je de hele Variera-zwik moeten krijgen.
Omgekeerd krijg ik vaak met zoeken op iets specifieks een enorma waslijst met zaken die er niet toe doen.
pi_150177035
er staat "meer opties". bij afmetingen kan je de verschillende formaten kan selecteren(van 2 tot 25liter). ze gaan niet voor elk formaat een nieuw artikel in de lijst zetten.
pi_150183937
Edit: nevermind

[ Bericht 96% gewijzigd door Negentiendertig op 01-03-2015 17:59:28 ]
pi_150201152
Toch nog een vraagje:



Heeft iemand enig idee hoe de smalle bovenkastjes bovenin, naast de middelste afzuigkapkast zijn gerealiseerd? Volgens mij zijn ze 20 breed en 60 hoog, maar ik kan in de keukenplanner geen kastjes vinden in dat formaat.
  maandag 2 maart 2015 @ 00:03:47 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150201269
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 00:00 schreef Negentiendertig het volgende:
Toch nog een vraagje:

[ afbeelding ]

Heeft iemand enig idee hoe de smalle bovenkastjes bovenin, naast de middelste afzuigkapkast zijn gerealiseerd? Volgens mij zijn ze 20 breed en 60 hoog, maar ik kan in de keukenplanner geen kastjes vinden in dat formaat.
Ik zou zeggen 15x90
So we just called him Fred
pi_150201321
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 00:00 schreef Negentiendertig het volgende:
Toch nog een vraagje:

[ afbeelding ]

Heeft iemand enig idee hoe de smalle bovenkastjes bovenin, naast de middelste afzuigkapkast zijn gerealiseerd? Volgens mij zijn ze 20 breed en 60 hoog, maar ik kan in de keukenplanner geen kastjes vinden in dat formaat.
Ik denk dat ze eerder 80 centimeter hoog zijn. En in dat formaat staat die wel ergens in de keukenplanner. Maar ik kon er geen front bij kiezen vreemd genoeg.
pi_150201376
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 00:00 schreef Negentiendertig het volgende:
Toch nog een vraagje:

[ afbeelding ]

Heeft iemand enig idee hoe de smalle bovenkastjes bovenin, naast de middelste afzuigkapkast zijn gerealiseerd? Volgens mij zijn ze 20 breed en 60 hoog, maar ik kan in de keukenplanner geen kastjes vinden in dat formaat.
20x80cm

> Keuken
> Inbouwkeukens
> Bovenkasten 80cm hoog
> Met deuren
En dan staan ze helemaal achteraan.

Wanneer je de kast geselecteerd hebt en in de ruimte hebt geplaatst is hier, net als bij de rest, gewoon de deur te wijzigen.

(pas even op dat je niet voor 'open kasten' gaat en daar de HÖRDA kiest, daar kan namelijk geen deurtje voor)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150202312
Dank, allen! Maar als die smalle hoge kastjes 80 hoog zijn, moeten die kasten die ernaast hangen (met die vitrinedeurtjes aan de onderkant) wel 120 hoog zijn. Is dat niet erg veel, aangezien de bovenkastjes in de planner maar tot 100cm gaan? Of hebben ze er "gewoon" losse kastjes van 40 of 60 hoog onder gehangen?

Vind die kastjes om die afzuigkap heen érg leuk trouwens. Helaas denk ik niet dat het zal passen met onze plafonds van 255 hoog.
pi_150204302
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 00:48 schreef Negentiendertig het volgende:
Of hebben ze er "gewoon" losse kastjes van 40 of 60 hoog onder gehangen?

Ja
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')