abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:16:23 #126
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_148523286
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:45 schreef Troel het volgende:
Zit er porno in dat de boeken zo weggesoept zijn zijn :')
Geen idee. :')
Nee, volgens mij verzamelt hij antieke boeken. Denk dat het daar mee te maken heeft :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:24:26 #127
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_148523624
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet je ook de maten van de kasten? Ik vind het eruit zien als de Besta serie. Daar zijn nog deurtjes voor te koop. Maar de foto is beetje blurry dus kan het niet heel goed zien.
Bartjebart kan het je wss wel vertellen :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is BESTA inderdaad.
Bedankt! ^O^ ^O^
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_148529480
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:00 schreef Negentiendertig het volgende:
Stond jouw keuken al toen je het aanrechtblad bestelde? Hoelang was de levertijd?
Ik had mijn onderkastjes al staan toen ze kwamen inmeten. Die moeten dan ook al waterpas staan. (dat is nog best een klusje overigens, ook met die ophangrails)
Je moet wel alleen je "basiselementen" hebben staan. als je de deuren/lades al monteert kunnen ze er niet goed bij voor het vastzetten van je aanrechtblad.

Je kunt op opgegeven maten een aanrechtblad krijgen, maar ik zou dit persoonlijk nooit doen.
Ik had van tevoren alles berekend maar door allerlei "dingetjes" kwam ik toch een stuk anders uit.
Waar je op moet letten is de diepte van je aanrechtblad. Heel veel standaard zaken leveren 62 cm. IKEA levert standaard 63.5 cm. Bij het inmeten adviseerde ze 64 cm. Na plaatsing ben ik heel blij dat ik daarmee ben meegegaan want het is een mooie maat. Ik was eerst bang dat het "veel te diep" zo zijn.

Nog een tip, die werkbladen worden door de fabriek per vierkante meter verkocht. Veel zaken rekenen een bepaalde meterprijs per diepte "range", als je bij wijze van spreke 1 cm meer wilt betaal je ineens veel meer. Bij mij werd gewoon de oppervlakte van het blad berekend en daar werd de prijs aan gekoppeld.

Qua levertijd had ik heel erg mazzel, binnen 2 weken hadden ze het aanrechtblad binnen en een paar dagen later was het geplaatst. Het kon nog nét voor de kerst. Ik had blijkbaar een veel voorkomende kleur uitgezocht. Meestal duur het zo'n 3 weken. zei die man destijds. Het is een beetje afhankelijk of je een hele exotische kleur kiest of niet denk ik en hoe druk het is bij de fabriek.


Overigens is de prijs die de keukenplanner geeft een leuke indicatie. Maar ga er vanuit dat je nog wat extra kwijt bent aan bijvoorbeeld:
- schroeven/pluggen (voor in de muren)
- Elektra kabel/aansluitmateriaal
- Leiding werk (koperen leidingen, koppelingen) dat gaat aardig hard...
- Afvoerleidingen
- "Ongelukjes" met zelf plaatsen zaag je nog wel is wat verkeerd.
- Inrichting dingetjes (bestekbak, lade-matten, (extra)planken)

[ Bericht 17% gewijzigd door Nixxor op 09-01-2015 23:59:02 ]
  zondag 11 januari 2015 @ 18:10:08 #129
357408 kloddertje-roze-hierrr
Kloddertje roze daarrrrr...
pi_148574855
Verkoopt IKEA geen electrisch verstelbare lattenbodems meer? Ik zie ze niet terug op de website.

[ Bericht 0% gewijzigd door kloddertje-roze-hierrr op 11-01-2015 19:01:39 (foutje) ]
  zondag 11 januari 2015 @ 22:20:31 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_148587690
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:10 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
Verkoopt IKEA geen electrisch verstelbare lattenbodems meer? Ik zie ze niet terug op de website.
Ze zijn inderdaad uit het assortiment. Ik zoek nog even een linkje met hoe en wat.

Ze hadden deze:


De Sultan Langhus was dat. Als je nu kijkt op de site van Ikea, krijg je dit:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=SULTAN+LANGHUS
So we just called him Fred
  maandag 12 januari 2015 @ 11:48:51 #131
357408 kloddertje-roze-hierrr
Kloddertje roze daarrrrr...
pi_148600071
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad uit het assortiment. Ik zoek nog even een linkje met hoe en wat.

Ze hadden deze:
[ afbeelding ]

De Sultan Langhus was dat. Als je nu kijkt op de site van Ikea, krijg je dit:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=SULTAN+LANGHUS
Bedankt. Dan ga ik even verder kijken.
pi_148720386
Ikea/Utrecht en per auto komende klanten hebben nog even zwaar pech:

Nog langer wachten op goed bereikbare meubelboulevard
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eubelboulevard.dhtml
  donderdag 15 januari 2015 @ 22:47:53 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148731726
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:41 schreef Teslynd het volgende:
Ikea/Utrecht en per auto komende klanten hebben nog even zwaar pech:

Nog langer wachten op goed bereikbare meubelboulevard
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eubelboulevard.dhtml
Nou nou, dat valt allemaal wel mee, de toegang tot Ikea Utrecht is weinig anders dan dat het in het verleden was.
Het zal allemaal best een stuk optimaler kunnen, maar laten we vooral niet doen alsof het een groot drama is, want dat is het niet.

FYI ik ben nog nooit op een andere manier dan met de auto naar Ikea Utrecht geweest, en daar kom ik al sinds de opening.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148733427
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nou, dat valt allemaal wel mee, de toegang tot Ikea Utrecht is weinig anders dan dat het in het verleden was.
Het zal allemaal best een stuk optimaler kunnen, maar laten we vooral niet doen alsof het een groot drama is, want dat is het niet.

FYI ik ben nog nooit op een andere manier dan met de auto naar Ikea Utrecht geweest, en daar kom ik al sinds de opening.
Volgens het artikel zijn er nu veel opstoppingen. Het is immers meer dan 2x zo groot geworden, stapsgewijs wordt er iets opgeleverd met aanbiedingen, dus er komen ook meer mensen op af.

Wanneer is Ikea/Utrecht geopend?
  donderdag 15 januari 2015 @ 23:37:28 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148733804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:27 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Volgens het artikel zijn er nu veel opstoppingen. Het is immers meer dan 2x zo groot geworden, stapsgewijs wordt er iets opgeleverd met aanbiedingen, dus er komen ook meer mensen op af.

Wanneer is Ikea/Utrecht geopend?
Ik ben er afgelopen weekend nog geweest, jawel, weekend.... kon zo doorrijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148748778
Baal...

in december een TJUSIG kapstok gekregen.
in januari een 2e erbij gehaald. zoals ik eerder al poste paste deze niet goed in elkaar. 1 van de houtjes was anders.

terug geweest naar de ikea, daar is de boel eerst opgeboord. bij thuiskomst bleek het nog steeds niet te passen. weer naar de ikea en uiteindelijk een nieuwe mee gekregen. thuis aangekomen en de kapstok opgehangen...
blijken kapstok 1 en 2 verschillend.

dit is een van de verschillen, er zijn er meer maar die zijn gelukkig minder opvallend.

ik vermoed dat ik bij de vorige doos dus een onderdeel had van de andere versie.
is de TJUSIG vernieuwd? volgens de ikea niet, hun reactie:
quote:
We vermoeden dat de TJUSIG kapstokken geproduceerd zijn door verschillende fabrikanten.
mag er zoveel verschil zitten tussen 2 verschillende fabrikanten?
het is net of ik een namaak heb gekocht...

het advies is om met beide kapstokken weer naar de klantenservice te gaan. dat wordt dan de 4e keer in 2 weken tijd voor alleen deze kapstok.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 16-01-2015 15:07:59 ]
pi_148750293
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:00 schreef Elleska het volgende:
daar is de boel eerst opgeboord.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gingen "klussen" bij de klantenservice...

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:00 schreef Elleska het volgende:
mag er zoveel verschil zitten tussen 2 verschillende fabrikanten?
het is net of ik een namaak heb gekocht...
Ik had hetzelfde met mijn keuken, ik kocht het in delen bij verschillende winkels daardoor had ik blijkbaar nogal wat "spreiding" qua leveranciers. andere schroefjes (zelfde type kast), andere kleur frame montage blokjes.

De ene leverancier print zijn code rechtstreeks op het deurtje (aan de binnenkant weliswaar) de andere stopt netjes een stickertje in het gat waar het scharnier overheen gaat...

Het grootste verschil vond ik nog de CAPITA pootjes, bij de ene leverancier zit er een moer ingelast waar je hem aan vast draait, bij de andere leverancier zit er een plastic kapje op met wat schroefdraad :?

Er staat een leveranciercode op de doos vaak. Misschien mag je ze ruilen voor en "matchende" set?
pi_148753775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:48 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gingen "klussen" bij de klantenservice...
in groningen dus wel, verschilt misschien per vestiging?
de kapstok werd mee naar achteren genomen (daar waar een magazijn/werkplaats van de koopjeshoek zit) dus ook geen idee wat er precies mee gedaan is.
ook de 2e keer werd de kapstok eerst gerepareerd ondanks dat mij online een nieuwe was beloofd(incl referentienummer). toen paste het uiteindelijk wel maar toen was de kapstok niet haaks meer dus die oplossing heb ik geweigerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:48 schreef Nixxor het volgende:
Er staat een leveranciercode op de doos vaak. Misschien mag je ze ruilen voor en "matchende" set?
alles kwam bij dezelfde winkel vandaan. er zat wel 1 maand tussen aankoop 1 en 2.
de doos van de eerste kapstok heb ik niet meer dus de leverancierscode ook niet. maar dan nog vind ik het raar dat 2 leveranciers zulke verschillende kapstokken maken. dat er een schroefje anders is ofzo prima. maar deze heeft hele andere schroefgaten, andere afmetingen, andere afronding van de houtjes, andere kleur(mat en zijdeglans), slechtere afwerking, andere ophanging van de haken waardoor de ene hoger zit dan de andere, en zo nog meer dingen...

advies is idd om wéér langs de klantenservice te gaan maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. bij de klantenservice wordt niet makkelijk iets nieuws meegegeven dus ik ben bang dat ik voor noppes heen ga of dat er weer even wordt 'geklust'. dan wordt het wel een hele dure kapstok qua reiskosten, kost ook een hoop energie(vooral voor iemand die dat niet heeft)

ik weet wel dat ik de volgende keer als ik iets vreemds aantref dit niet meld maar de hele bende gewoon retour doe. dan was ik in 1x klaar geweest.
pi_148755945
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:56 schreef Elleska het volgende:

[..]

in groningen dus wel, verschilt misschien per vestiging?
de kapstok werd mee naar achteren genomen (daar waar een magazijn/werkplaats van de koopjeshoek zit) dus ook geen idee wat er precies mee gedaan is.
ook de 2e keer werd de kapstok eerst gerepareerd ondanks dat mij online een nieuwe was beloofd(incl referentienummer). toen paste het uiteindelijk wel maar toen was de kapstok niet haaks meer dus die oplossing heb ik geweigerd.

[..]

alles kwam bij dezelfde winkel vandaan. er zat wel 1 maand tussen aankoop 1 en 2.
de doos van de eerste kapstok heb ik niet meer dus de leverancierscode ook niet. maar dan nog vind ik het raar dat 2 leveranciers zulke verschillende kapstokken maken. dat er een schroefje anders is ofzo prima. maar deze heeft hele andere schroefgaten, andere afmetingen, andere afronding van de houtjes, andere kleur(mat en zijdeglans), slechtere afwerking, andere ophanging van de haken waardoor de ene hoger zit dan de andere, en zo nog meer dingen...

advies is idd om wéér langs de klantenservice te gaan maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. bij de klantenservice wordt niet makkelijk iets nieuws meegegeven dus ik ben bang dat ik voor noppes heen ga of dat er weer even wordt 'geklust'. dan wordt het wel een hele dure kapstok qua reiskosten, kost ook een hoop energie(vooral voor iemand die dat niet heeft)

ik weet wel dat ik de volgende keer als ik iets vreemds aantref dit niet meld maar de hele bende gewoon retour doe. dan was ik in 1x klaar geweest.
Wanneer je een referentienummer hebt gekregen 'mag' men niet zo moeilijk doen; dit is de belofte die gedaan is, die kom je maar na. In principe is het "acceptabel" dat je eventueel een keer terug moet als iets niet goed is, dat moet je bij een kledingwinkel of een MediaMarkt bijvoorbeeld ook. Maar als het een tweede keer noodzakelijk is, dan zou je om reiskostenvergoeding kunnen vragen hoor.

Wanneer producten van verschillende leveranciers komen (leveranciercode is een 5-cijferig getal, start meestal met een 1 of een 2 en staat ook op het stickertje/gedrukt op het artikel) wordt het acceptabel geacht dat zaken als boorgaten ander kunnen zijn. Maar dingen als laklagen (al kan daar ook nét een verschil in zitten als het van 1 leverancier komt), haken, etc horen optisch wel hetzelfde te zijn. Wanneer een producent zijn productielijn teveel moet aanpassen voor een bepaald product is het niet rendabel meer om het daar te laten maken.

Edit: reparaties in de winkel worden wel vaker gedaan en volgens mij staat het ook in de wet dat dit mag. Vaak doen ze dat omdat men in de winkel andere/betere materialen heeft om dat te doen. Dingen als schroefdraad in een metalenbuisje boven bijvoorbeeld kun je thuis vaak niet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148755948
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:56 schreef Elleska het volgende:
de doos van de eerste kapstok heb ik niet meer dus de leverancierscode ook niet.
Ik vind het ook heel raar. Mijn keukenkastjes hoe verschillend ook zien er van buiten wel allemaal gelijk uit. en precies wat je zegt, zoveel gedoe tijd/geld voor een kapstok verwacht je toch niet...

De klantenservice van de IKEA vind ik over het algemeen vrij goed, ik snap eigenlijk ook niet dat dit zo raar gaat.

De leverancierscode staat trouwens niet alleen op de doos maar ook op een stickertje/serienummer op het product zelf. Ik ken de kapstok niet, maar vaak staat ergens (op de achterkant oid) een IKEA logotje met wat cijfertjes.
pi_148758584
Ik snap ook niet helemaal hoe dit zo gaat. Mijn ervaring met de klantenservice en de ikea was ook heel goed.
de code op het product zal ik na het weekend ff naar zoeken. dan moet de kapstok denk ik weer van de kant af.

fijn trouwens dat de keukenkastjes van buiten wel hetzelfde zijn. dan schrijf ik een ikea keuken nog niet af ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Wanneer producten van verschillende leveranciers komen (leveranciercode is een 5-cijferig getal, start meestal met een 1 of een 2 en staat ook op het stickertje/gedrukt op het artikel) wordt het acceptabel geacht dat zaken als boorgaten ander kunnen zijn. Maar dingen als laklagen (al kan daar ook nét een verschil in zitten als het van 1 leverancier komt), haken, etc horen optisch wel hetzelfde te zijn. Wanneer een producent zijn productielijn teveel moet aanpassen voor een bepaald product is het niet rendabel meer om het daar te laten maken.
bij deze kapstok vind ik verschil met boorgaten/ophanggaten wel storend. deze blijven namelijk duidelijk in het zicht en is dus een optisch verschil.
elk klein verschil valt ook op doordat de 2 kapstokken naast elkaar hangen, lijkt me dat meer mensen dat doen. meerdere van deze kapstok naast elkaar is zelfs een inspiratie voorbeeld van de ikea. waren het 2 losstaande producten dan was het waarschijnlijk geen probleem.
zelfs iemand die vanmiddag langs kwam viel het direct op bij het ophangen van de jas. "verkeerd uitgemeten met boren?" dus het is niet iets wat alleen mij opvalt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:17 schreef Bartjebart het volgende:
Edit: reparaties in de winkel worden wel vaker gedaan en volgens mij staat het ook in de wet dat dit mag. Vaak doen ze dat omdat men in de winkel andere/betere materialen heeft om dat te doen. Dingen als schroefdraad in een metalenbuisje boven bijvoorbeeld kun je thuis vaak niet.
als reparatie goed gebeurd is het ook geen probleem. maar dan moet het wel goed gebeuren.
de bout was niet getest met de buis erbij. zonder past het na reparatie wel, maar met de buis niet.
pi_148759108
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:37 schreef Elleska het volgende:
Ik snap ook niet helemaal hoe dit zo gaat. Mijn ervaring met de klantenservice en de ikea was ook heel goed.
de code op het product zal ik na het weekend ff naar zoeken. dan moet de kapstok denk ik weer van de kant af.

fijn trouwens dat de keukenkastjes van buiten wel hetzelfde zijn. dan schrijf ik een ikea keuken nog niet af ;)

[..]

bij deze kapstok vind ik verschil met boorgaten/ophanggaten wel storend. deze blijven namelijk duidelijk in het zicht en is dus een optisch verschil.
elk klein verschil valt ook op doordat de 2 kapstokken naast elkaar hangen, lijkt me dat meer mensen dat doen. meerdere van deze kapstok naast elkaar is zelfs een inspiratie voorbeeld van de ikea. waren het 2 losstaande producten dan was het waarschijnlijk geen probleem.
zelfs iemand die vanmiddag langs kwam viel het direct op bij het ophangen van de jas. "verkeerd uitgemeten met boren?" dus het is niet iets wat alleen mij opvalt.
Snap ik... Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Maar ik denk dat IKEA dit benaderd als wanneer je bijvoorbeeld gordijnen, behang etc koopt. Van dezelfde leverancier mag geen problemen opleveren.
quote:
[..]

als reparatie goed gebeurd is het ook geen probleem. maar dan moet het wel goed gebeuren.
de bout was niet getest met de buis erbij. zonder past het na reparatie wel, maar met de buis niet.
Ja dat lijkt me logisch inderdaad ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:59:15 #143
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148759374
Ik had laatst ook twee verschillende Sultan-poten voor onder een matrasbodem. Allebei 20cm hoog, maar ze waren gewoon duidelijk anders qua maatvoering en afwerking.
2000 light years from home
pi_148759430
dan mogen ze op zijn minst toch duidelijk communiceren dat er meerdere leveranciers zijn en dat daarin optisch groot(!) verschil zit. de klanten informeren lost dit probleem op.
als voorbeeld het behang; waar ik behang heb gekocht stond dit vermeld + een voorbeeld waarbij de nummers omcirkeld waren waar je op moest letten. simpel maar doeltreffend.

zelfde trouwens met vernieuwde producten onder dezelfde naam. zoals de billy waarvan de deuren nu opeens niet meer passen. dat kwam in dit topic ook al langs dat mensen dat niet wisten. simpel op te lossen door in het magazijn een sticker met "vernieuwd" plakken + de melding dat oud en nieuw niet uitwisselbaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 16-01-2015 21:45:24 ]
pi_148773620
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 17 januari 2015 @ 15:56:06 #146
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_148777286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:00 schreef Elleska het volgende:
dan mogen ze op zijn minst toch duidelijk communiceren dat er meerdere leveranciers zijn en dat daarin optisch groot(!) verschil zit. de klanten informeren lost dit probleem op.

Hear, hear.

Ik heb zo'n zelfde akkefietje met mijn Kvartal gordijnrail. Twee stuks gekocht, notabene uit dezelfde bak gepakt bij Ikea Barendrecht. Helemaal niet bij stil gestaan dat het dus twee verschillende batches zijn. Pas bij het monteren kwam ik erachter dat er een kleurverschil is tussen beide rails. :{

Enfin, uiteindelijk heb ik het zo maar gelaten. Ik vind het teveel gedoe om er mee terug te gaan en het is niet vreselijk storend. Enkel als je het weet dan zie je het. Maar fraai is anders. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 17-01-2015 16:01:48 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_148781963
je kan het natuurlijk altijd nog melden. wie weet wordt er dan nog wel iets aan gedaan.
  maandag 19 januari 2015 @ 07:54:28 #149
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_148830550
Hoi! Ik ben op zoek naar een kledingkast met hanggedeelte in de kleur grijsbruin. Ik weet dat veel meubelen uit de Hemnes-serie uit het assortiment zijn, dus als iemand iets in een koopjeshoek tegenkomt hoor ik het graag :)
pi_148871919
Had ik net nieuwe bakken gekocht... zijn ze deze week in de aanbieding...
Moet ik ze echt weer terugbrengen of kan ik met de bon ook om korting vragen? Heb ze net ingeruimd. Wel heel tevreden mee, maar scheelt toch weer een euro of 4-5.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')