Dat is de lezing van hun heilige boek.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ondertussen zitten ze het standpunt te verdedigen dat Mozes de zee heeft gespleten. Tsja.
Ik heb het toch niet over hoe religieuzen de verhalen interpreteren? Ik reageerde op jouw opmerking waar je m.i. sterk suggereerde dat die verhalen 100% uit de duim zijn gezogen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:17 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Hoezo is het gelogen dan ? Die Bijbelse verhalen werden nog tot na de middeleeuwen, die we ook aan het Christendom te danken hebben, letterlijk genomen.
Dit soort opmerkingen zijn m.i. vrij onzinnig. Net zoals dat het onmogelijk is iets zinnigs te zeggen over hoe Afrika/Het westen/de wereld er nu uit had gezien zonder westerse kolonisatie van landen, is het ook onmogelijk te zeggen hoe de wereld eruit had gezien zonder religie / zonder de kerk.quote:Religie heeft de wetenschap eeuwenlang vervolgd en onmogelijk gemaakt en de mensen dom gehouden. En ja dat neem ik de kerk zeer kwalijk. Kan je je voorstellen hoever we nu geweest zouden zijn zonder de kerk ?? We hebben een eeuwenlange achterstand in te halen.
Juist het afzien van het zoeken naar de waarheid heeft de wetenschap veel goeds gedaan. Ik neem aan dat je bekend bent met de positivistische stroming binnen de wetenschap, met daarbij het uitgangspunt dat men op zoek ging naar de waarheid? Juist na die tijd beseften veel wetenschappers dat dit uitgangspunt veel gevaren met zich meebrengt m.b.t. de juistheid van de resultaten. Vandaar ook theorieën als het falsificationisme.quote:Maar ik haat het huidige Christendom niet zoals jij zegt. Sinds ze niks meer te vertellen hebben heeft ook niemand er meer last van. Voor de rest mag je geloven en bidden wat je wil, ik zelf vind het nogal dommig en pure tijdsverspilling van mensen die bang zijn voor de dood het en zich nooit in het aantoonbare en wetenschappelijke hebben verdiept.
kwantummechanica en astrofysica daar liggen de echte oplossingen en waarheden. Miswchien moeten ze daar maar eens een religie van maken.
Ja dat is natuurlijk ook weer onzin alhoewel er wel complete volksstammen zijn die, met name in het Midden Oosten, helemaal hysterisch reageren op de al dan niet bezetting van de Palestijnse gebieden terwijl je ze nooit over al die andere bezettingen hoort. Zoals de Berbers, Tibetanen enz.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, tegenwoordig word je al weggezet als antisemiet als je kritiek uit op de illegale nederzettingen of de manier waarop de Israëli's omgaan met de Palestijnen.
Nee man, daar draait de economie op.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Dat jaloezie de slechtste eigenschap van de mens wordt genoemd is bepaald geen leugen.
Ik heb redelijk wat gelezen over dit soort kwesties, maar dat joden intelligenter zouden zijn is echt totaal nieuw voor mij. Heb je een linkje naar een site waar dit na te lezen is?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Religieisfacisme het volgende:
De Joden hebben van alle etniciteiten verreweg het hoogste IQ. Rond de 115 en de Joden in Zuid Duitsland zelfs 120 gemiddeld.
Exodus 16;quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Weer een bewijs dat er volop antisemitisme is in Egypte en Marokko, en geschiedenisvervalsing een essentieel onderdeel van de islam is.
Alsjeblieft, graag gedaan, topic kan dicht, jij liegt.quote:But lift thou up thy rod, and stretch out thine hand over the sea, and divide it: and the children of Israel shall go on dry ground through the midst of the sea.
Precies, neem het verhaal van Musa en vergelijk hoe de soennitische moslimgeleerden in Egypte dat interpreteren en hoe leidende historici dat doen. Historische feiten, fuck yeah.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de lezing van hun heilige boek.
Dit laat inderdaad weer eens goed zien dat antisemitisme in de Egyptische regering vrij normaal is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
Verder... dit onder de noemer van antisemitisme scharen. Ironisch door figuren die zelf antimoslim en anti islamitisch zijn. Doorzichtiger dan dat kan haast niet.
De gelijkenis van Salomo en de 2 moeders en het verhaal van Job?quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou geen enkel Bijbelverhaal kunnen noemen waarvan ik het idee heb dat er een kern van waarheid in zit.
Het eten is klaar dus ik ben weg maar google effe op 'IQ and ethnicity'. Afrikanen eindigen onderaan met 80/85.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb redelijk wat gelezen over dit soort kwesties, maar dat joden intelligenter zouden zijn is echt totaal nieuw voor mij. Heb je een linkje naar een site waar dit na te lezen is?
Ja, ik heb daar een paar boeken over, maar joden ben ik niet tegengekomen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:44 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Het eten is klaar dus ik ben weg maar google effe op 'IQ and ethnicity'. Afrikanen eindigen onderaan met 80/85.
Hoe is hier sprake van antisemitisme?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:40 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dit laat inderdaad weer eens goed zien dat antisemitisme in de Egyptische regering vrij normaal is.
Hoorde ik je ook huilen toen de Marokkanen door de Egyptische media werden beticht van het zijn van Joden en zionisten? Het gaat erom dat er hier direct weer van alles over een kam wordt geschoren. Hupla meteen de hele islamitisch wereld is antisemitisch omdateen egyptenaar weer wat doms zegt. Die mensen staan wel weer op hun achterste poten als er wat negatiefs wordt gezegd over Joden naar aanleiding van een of andere doorgedraaide Rabbijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:40 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dit laat inderdaad weer eens goed zien dat antisemitisme in de Egyptische regering vrij normaal is.
Alleen heeft dat bar weinig met de etniciteit te maken en alles met de beschikbare infrastructuur en sociale positie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:44 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Het eten is klaar dus ik ben weg maar google effe op 'IQ and ethnicity'. Afrikanen eindigen onderaan met 80/85.
En voedsel? + slordige onderzoeksmethoden die leiden tot nog veel grotere verschillen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen heeft dat bar weinig met de etniciteit te maken en alles met de beschikbare infrastructuur en sociale positie.
Geloof je sterk in genetische en biologische verschillen tussen menselijke 'rassen' ja?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:44 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
quote:Egypt has censored other movies, including the blockbuster The Da Vinci Code after protests from the Orthodox Coptic Church. But it did allow the screening of Mel Gibson’s The Passion of The Christ.
De stelling dat de verschillen alleen in het uiterlijk te vinden zijn vind ik eerlijk gezegd nog veel ongeloofwaardiger.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geloof je sterk in genetische en biologische verschillen tussen menselijke 'rassen' ja?
quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Exodus 16;
[..]
Alsjeblieft, graag gedaan, topic kan dicht, jij liegt.
Dat kan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De stelling dat de verschillen alleen in het uiterlijk te vinden zijn vind ik eerlijk gezegd nog veel ongeloofwaardiger.
Zionist gespotquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De oorzaak is trouwens pure jaloezie
Volgens mij gaat de definitie van zionisme aan jouw voorbijquote:
Dat komt eruit, dus?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Komt dat niet uit het oude testament?
Klik. Daarbij opgemerkt dat Egypte een rijke geschiedenis heeft aan een soort zieke vorm van 'name calling' waarbij iedereen die als slecht wordt gezien een Jood is die door het zionistische regime in Egypte is neergezet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is hier sprake van antisemitisme?
De Egyptische minister hekelt dat Mozes geen goddelijke foefjes uithaalt in de film. Met andere woorden, hij vindt het niks dat de leider van het joodse volk wordt neergezet als een meer normale man.
Lijkt mij weinig antisemitisch.
Dit sluit mooi aan bij mijn reactie hierboven. Maarehh.. relevantie?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoorde ik je ook huilen toen de Marokkanen door de Egyptische media werden beticht van het zijn van Joden en zionisten?
Zonder schroom zou ik mij uitspreken tegen dergelijke beweringen, ik hoor dan ook niet bij de mensen over wie je spreekt.quote:Het gaat erom dat er hier direct weer van alles over een kam wordt geschoren. Hupla meteen de hele islamitisch wereld is antisemitisch omdateen egyptenaar weer wat doms zegt. Die mensen staan wel weer op hun achterste poten als er wat negatiefs wordt gezegd over Joden naar aanleiding van een of andere doorgedraaide Rabbijn.
Nee. Die tussen kikkers ook niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan.
De verschillen tussen menselijke rassen zijn echter niet heel groot.
Maar jij denkt dus dat iets als intelligentie samenhangt met huidskleur?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Die tussen kikkers ook niet.
Ik geloof dat de verschillen tussen rassen verder gaan dan alleen uiterlijkheden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar jij denkt dus dat iets als intelligentie samenhangt met huidskleur?
Ik ben niet gelovig, wat de Bijbel zegt interesseert me dus niet echt in dit geval.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dus wat is precies de geschiedenisvervalsing waar je het over hebt?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof dat de verschillen tussen rassen verder gaan dan alleen uiterlijkheden.
Open dan geen topic over censuur i.v.m. vermeende historische onjuistheden m.b.t. Bijbelverhalenquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig, wat de Bijbel zegt interesseert me dus niet echt in dit geval.
Moet je dan religieus zijn om het verbieden van een film en antisemitisme erg te vinden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Open dan geen topic over censuur i.v.m. vermeende historische onjuistheden m.b.t. Bijbelverhalen
Oké. Poging twee dan: ja, ik denk dat dat heel goed mogelijk is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er precies vervalst?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig, wat de Bijbel zegt interesseert me dus niet echt in dit geval.
Aanhanger van eugenetica?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. Poging twee dan: ja, ik denk dat dat heel goed mogelijk is.
Volgens mij niet.quote:
Waar zeg ik dat je religieus moet zijn?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef waxxx het volgende:
[..]
Moet je dan religieus zijn om het verbieden van een film en antisemitisme erg te vinden?
quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er precies vervalst?
Dat Egypte eist dat het wel gespleten wordt door een wonder van Mozes is geschiedenisvervalsing.quote:Het heeft Egypte onder meer gestoord dat volgens de film joden de piramides hebben gebouwd en dat de Rode Zee niet werd gespleten door een wonder van Mozes, maar door een aardbeving.
Dat is volgens de Joodse geschriften!quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:26 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Dat Egypte eist dat het wel gespleten wordt door een wonder van Mozes is geschiedenisvervalsing.
Dus? Ik zeg niet dat dat gedeelte antisemitisch is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is volgens de Joodse geschriften!
Het Evangelie volgens Matteüs kan volgens jou ook onmogelijk antisemitisch zijn, of wa?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er precies vervalst?
De film gaat tegen de traditionele Joodse kijk (a.k.a. oude testament) in en Egypte is daar boos over. Jij roept anti-semitisme en geschiedenisvervalsing. Zie je dat er niks klopt van wat je gezegd?
Hoe beredeneer je dat?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:26 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Dat Egypte eist dat het wel gespleten wordt door een wonder van Mozes is geschiedenisvervalsing.
Jezus manquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:30 schreef waxxx het volgende:
[..]
Dus? Ik zeg niet dat dat gedeelte antisemitisch is.
Geen idee, ik ken die man niet. Maar het slaat als een tang op een varken op wat ik zeg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:30 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het Evangelie volgens Matteüs kan volgens jou ook onmogelijk antisemitisch zijn, of wa?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |