Volgens mij gaat de definitie van zionisme aan jouw voorbijquote:
Dat komt eruit, dus?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Komt dat niet uit het oude testament?
Klik. Daarbij opgemerkt dat Egypte een rijke geschiedenis heeft aan een soort zieke vorm van 'name calling' waarbij iedereen die als slecht wordt gezien een Jood is die door het zionistische regime in Egypte is neergezet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is hier sprake van antisemitisme?
De Egyptische minister hekelt dat Mozes geen goddelijke foefjes uithaalt in de film. Met andere woorden, hij vindt het niks dat de leider van het joodse volk wordt neergezet als een meer normale man.
Lijkt mij weinig antisemitisch.
Dit sluit mooi aan bij mijn reactie hierboven. Maarehh.. relevantie?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoorde ik je ook huilen toen de Marokkanen door de Egyptische media werden beticht van het zijn van Joden en zionisten?
Zonder schroom zou ik mij uitspreken tegen dergelijke beweringen, ik hoor dan ook niet bij de mensen over wie je spreekt.quote:Het gaat erom dat er hier direct weer van alles over een kam wordt geschoren. Hupla meteen de hele islamitisch wereld is antisemitisch omdateen egyptenaar weer wat doms zegt. Die mensen staan wel weer op hun achterste poten als er wat negatiefs wordt gezegd over Joden naar aanleiding van een of andere doorgedraaide Rabbijn.
Nee. Die tussen kikkers ook niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan.
De verschillen tussen menselijke rassen zijn echter niet heel groot.
Maar jij denkt dus dat iets als intelligentie samenhangt met huidskleur?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Die tussen kikkers ook niet.
Ik geloof dat de verschillen tussen rassen verder gaan dan alleen uiterlijkheden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar jij denkt dus dat iets als intelligentie samenhangt met huidskleur?
Ik ben niet gelovig, wat de Bijbel zegt interesseert me dus niet echt in dit geval.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dus wat is precies de geschiedenisvervalsing waar je het over hebt?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof dat de verschillen tussen rassen verder gaan dan alleen uiterlijkheden.
Open dan geen topic over censuur i.v.m. vermeende historische onjuistheden m.b.t. Bijbelverhalenquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig, wat de Bijbel zegt interesseert me dus niet echt in dit geval.
Moet je dan religieus zijn om het verbieden van een film en antisemitisme erg te vinden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Open dan geen topic over censuur i.v.m. vermeende historische onjuistheden m.b.t. Bijbelverhalen
Oké. Poging twee dan: ja, ik denk dat dat heel goed mogelijk is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er precies vervalst?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig, wat de Bijbel zegt interesseert me dus niet echt in dit geval.
Aanhanger van eugenetica?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. Poging twee dan: ja, ik denk dat dat heel goed mogelijk is.
Volgens mij niet.quote:
Waar zeg ik dat je religieus moet zijn?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef waxxx het volgende:
[..]
Moet je dan religieus zijn om het verbieden van een film en antisemitisme erg te vinden?
quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er precies vervalst?
Dat Egypte eist dat het wel gespleten wordt door een wonder van Mozes is geschiedenisvervalsing.quote:Het heeft Egypte onder meer gestoord dat volgens de film joden de piramides hebben gebouwd en dat de Rode Zee niet werd gespleten door een wonder van Mozes, maar door een aardbeving.
Dat is volgens de Joodse geschriften!quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:26 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Dat Egypte eist dat het wel gespleten wordt door een wonder van Mozes is geschiedenisvervalsing.
Dus? Ik zeg niet dat dat gedeelte antisemitisch is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is volgens de Joodse geschriften!
Het Evangelie volgens Matteüs kan volgens jou ook onmogelijk antisemitisch zijn, of wa?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er precies vervalst?
De film gaat tegen de traditionele Joodse kijk (a.k.a. oude testament) in en Egypte is daar boos over. Jij roept anti-semitisme en geschiedenisvervalsing. Zie je dat er niks klopt van wat je gezegd?
Hoe beredeneer je dat?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:26 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Dat Egypte eist dat het wel gespleten wordt door een wonder van Mozes is geschiedenisvervalsing.
Jezus manquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:30 schreef waxxx het volgende:
[..]
Dus? Ik zeg niet dat dat gedeelte antisemitisch is.
Geen idee, ik ken die man niet. Maar het slaat als een tang op een varken op wat ik zeg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:30 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het Evangelie volgens Matteüs kan volgens jou ook onmogelijk antisemitisch zijn, of wa?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |