Mijn garmin footpod was altijd vrij nauwkeurig hoor.. Ergste afwijking was een keer 200m bij een 10km wedstrijd.quote:Op zondag 28 december 2014 09:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Laats was er bij een groep waar ik loop ook eén die zo'n ding had. Stond er dat ze 12,5 kilometer had gelopen, terwijl het toch echt maar een kleine 10km was. Afstand en snelheid meten lukt niet met stappen tellen. In mijn optiek is dat ding dus waardeloos, zeker als je ook nog over verschillende ondergronden gaat lopen.
Maar dat is toch ook geen stappenteller?quote:Op zondag 28 december 2014 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mijn garmin footpod was altijd vrij nauwkeurig hoor.. Ergste afwijking was een keer 200m bij een 10km wedstrijd.
Zelfde principe toch? Werkt zonder gps iig.quote:Op zondag 28 december 2014 10:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook geen stappenteller?
Gisteren was er iemand van Staatsbosbeheer op de radio die aangaf dat het levensgevaarlijk is om het bos in te gaan. De sneeuw is op veel plekken te zwaar, waardoor de grond kan verzakken als je eroverheen loopt. Ofzo.quote:Op zondag 28 december 2014 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had een ldl op het programma staan maar ik heb geen idee of het te doen is buiten en waar ik het beste heen kan. Bos leek mij idd ook beter dan weg maar smalle paadjes met aangevroren modder bkan ook weer verraderlijk zijn.
Ik dacht dat die in combinatie werkte met de gps. Maar ik zal t mishebben, ik heb er zelf ook geenquote:Op zondag 28 december 2014 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zelfde principe toch? Werkt zonder gps iig.
Footpod zit jawel aan je voet. Stappentellers en in dit geval activitytrackers aan je armen. Het lijkt mij dat dat gegeven een behoorlijk verschil zou kunnen maken.quote:Op zondag 28 december 2014 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zelfde principe toch? Werkt zonder gps iig.
geen idee hoe precies deze werkt,je moet inderdaad de grote van je stap instellen.quote:Op zondag 28 december 2014 09:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Laats was er bij een groep waar ik loop ook eén die zo'n ding had. Stond er dat ze 12,5 kilometer had gelopen, terwijl het toch echt maar een kleine 10km was. Afstand en snelheid meten lukt niet met stappen tellen. In mijn optiek is dat ding dus waardeloos, zeker als je ook nog over verschillende ondergronden gaat lopen.
De grote van je pas varieerd best wel behoorlijk. Per loopje en verschillende afstanden kan er zomaar zeker 15 cm verschil in zitten.quote:Op zondag 28 december 2014 10:37 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
geen idee hoe precies deze werkt,je moet inderdaad de grote van je stap instellen.
maar ik koop hem ook niet puur voor het hardlopen, daarbij neem ik altijd mijn gsm mee.
Ik wilde eigenlijk de nieuwe fitbit surge, maar die prijs was me te hoog. Die heeft wel gps.
Rust is ook trainingquote:Op zondag 28 december 2014 10:46 schreef Gogo83 het volgende:
Ik blijf binnen vandaag. Merk dat ik bang ben om te vallen sinds mijn enkelblessure en heb geen zin in constant op moeten letten.
Vraag me trouwens af hoe ze op de atletiekbaan omgaan met sneeuw.. Volgens mij kan zo'n baan ook verraderlijk glad worden. Ervaringen?
Misschien in een echt bos wel, dit is eigenlijk gewoon een stukje landgoedquote:Op zondag 28 december 2014 10:23 schreef Yuki het volgende:
[..]
Gisteren was er iemand van Staatsbosbeheer op de radio die aangaf dat het levensgevaarlijk is om het bos in te gaan. De sneeuw is op veel plekken te zwaar, waardoor de grond kan verzakken als je eroverheen loopt. Ofzo.
Vanochtend naar de supermarkt gegleden (en nog verder als normaal, want "mijn" supermarkt is vandaag nog niet open ivm instortingsgevaar van het dak. Leuk man, sneeuwquote:Op zondag 28 december 2014 09:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik verkies mooi de warmte van mijn huis boven de kou en het risico op glijpartijen.
Morgenavond maar een poging doen.
Gaat goed!!!quote:Op zondag 28 december 2014 12:17 schreef Ynske het volgende:
Het is heerlijk hier. Lekker zonnetje erbij, beetje fris. 5,90 km gelopen net in een uur.
http://app.endomondo.com/workouts/451690915/14423489
Volgens mij vriest het morgen ook nog.quote:Op zondag 28 december 2014 12:27 schreef TMan het volgende:
Nou, ik heb het geprobeerd maar het is hier echt niet te doen. Alle halfgesmolten meuk is keihard bevroren, valt echt niet op te lopen. Hopelijk dooit het morgen genoeg zodat het eind van de dag weer te doen is! Balen om een weekend van mn schema te moeten missen
Een footpod is geen stappenteller inderdaad. Er zit een versnellingsmeter in, die meet de versnelling van je voet. Daarmee kan hij mits goed afgesteld erg nauwkeurig je paslengte en snelheid meten. Een stappenteller meet alleen aantal stappen, logischquote:Op zondag 28 december 2014 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mijn garmin footpod was altijd vrij nauwkeurig hoor.. Ergste afwijking was een keer 200m bij een 10km wedstrijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |