Erg zonde hoe Turkije, wat een modern pro-westers seculier land was dankzij Atatürk, steeds meer een extremistische islamitische dictatuur wordt.quote:"Voorbehoedsmiddelen gebruiken, is Turks verraad"
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan vindt het gebruik van anticonceptie puur"verraad". Het zorgt ervoor dat een hele generatie "opdroogt" en hij pleit dan ook voor drie kinderen per gezin. Dat berichten verschillende media, alsook persagentschap AFP.
De president deed de controversiële uitspraken gisteren op het huwelijk van de zoon van een van zijn trouwste bondgenoten, zakenman Mustafa Kefeli.
"Om onze natie te versterken, hebben we nood aan een jongere en meer dynamische generatie", aldus de president. "We hebben dat nodig om Turkije op het niveau te brengen van een moderne beschaving."
Wie voor anticonceptie pleit, doet volgens Erdogan aan "verraad". "Met anticonceptie wil men onze generatie namelijk uitdrogen." Ook een of twee kinderen per gezin is volgens de president, zelf vader van vier kinderen, niet genoeg. "Een kind is synoniem voor eenzaamheid, twee voor rivaliteit, drie voor evenwicht en vier voor overvloed."
Met zijn gewaagde rede van gisteren is Erdogan echter niet aan zijn proefstuk toe. Zo had hij al eens aangegeven dat vrouwen volgens hem drie kinderen moeten hebben en hij probeerde ook al voorstellen door te voeren om het recht op abortus en op de morning-afterpil te beperken.
De bevolking in Turkije kent de laatste jaren nochtans een exponentiële groei. Zo telt het land vandaag meer dan 76 miljoen inwoners.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2190293
Geloven in een opperwezen doet rare dingen met mensen.quote:Op maandag 22 december 2014 18:28 schreef LTVDK het volgende:
Is ie nu eindelijk officieel achterlijker dan de paus?
Ataturk, de massamoordenaar? Verantwoordelijk voor het bloedbad van Dersim. Tevens een fascist en geloofde dat alle talen afstamden van 't Turks en dat indianen Turks waren van oorsprong.quote:Op maandag 22 december 2014 18:37 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ja doodzonde Atatürk draait zich om in zijn graf als hij dit zou zien.
Ja.quote:Op maandag 22 december 2014 18:39 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ataturk, de massamoordenaar? Verantwoordelijk voor het bloedbad van Dersim. Tevens een fascist en geloofde dat alle talen afstamden van 't Turks en dat indianen Turks waren van oorsprong.
Net zoals elk ernstig verkeersongeluk, elke prominente Zwarte Pietontkenner, elk dingetje wat in Rusland gebeurt en elk vuurwerkslachtoffer. Wat is je punt?quote:Op maandag 22 december 2014 18:39 schreef Inspireme het volgende:
wordt er over elke scheet van erdogan een topic aangemaakt?
Hear hear brother.quote:Op maandag 22 december 2014 18:39 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ataturk, de massamoordenaar? Verantwoordelijk voor het bloedbad van Dersim. Tevens een fascist en geloofde dat alle talen afstamden van 't Turks en dat indianen Turks waren van oorsprong.
Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Man Manquote:"We hebben dat nodig om Turkije op het niveau te brengen van een moderne beschaving."
wrm, er is geen grammetje gelogen in zijn post.quote:Op maandag 22 december 2014 18:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje ongenuanceerd, maar goed.
Geschiedenis is altijd context afhankelijk. Maar goed, ik ga die discussie hier niet houden uiteraard.quote:Op maandag 22 december 2014 18:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wrm, er is geen grammetje gelogen in zijn post.
Niets tegen context, maar de reactie in de OP bewijst maar weer eens hoe goed Kemalistisch marketing werkt, Steve Jobs had er nog iets van kunnen leren.quote:Op maandag 22 december 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geschiedenis is altijd context afhankelijk. Maar goed, ik ga die discussie hier niet houden uiteraard.
Klopt, maar Erdogan is op zichzelf natuurlijk ook gewoon een mafklapper.quote:Op maandag 22 december 2014 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets tegen context, maar de reactie in de OP bewijst maar weer eens hoe goed Kemalistisch marketing werkt, Steve Jobs had er nog iets van kunnen leren.
Het is nogal dom om in tijden van overbevolking de pleiten voor: "meer kindjes"quote:Op maandag 22 december 2014 18:52 schreef LelijKnap het volgende:
Nee, wij doen het hier lekker met al die op anti-conceptielevende sletten met een bijna negatief geboortecijfer. Dát is precies de reden waarom we al die mongolen uit Turkije en Marokko moeten importeren
Hij heeft btw niet gezegd dat anticonceptie verraad is, maar dat er verraad is gepleegd met anticonceptie, nogal een nuance.quote:Op maandag 22 december 2014 18:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar Erdogan is op zichzelf natuurlijk ook gewoon een mafklapper.
Behalve als je (als natie) in een concurrerende (kapitalistische) wereld leeft en de automatisering nog niet zover is mensen te vervangen.quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
Het is nogal dom om in tijden van overbevolking de pleiten voor: "meer kindjes"
Nou, gezien de werkloosheidscijfers hoeven we voorlopig geen arbeid te importeren. We kunnen best met een paar mensen minder toe.quote:Op maandag 22 december 2014 18:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Behalve als je (als natie) in een concurrerende (kapitalistische) wereld leeft en de automatisering nog niet zover is mensen te vervangen.
Nou, wat een nuance !quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft btw niet gezegd dat anticonceptie verraad is, maar dat er verraad is gepleegd met anticonceptie, nogal een nuance.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27823289.asp
Dan moeten we dat verbeteren. Pleiten voor meer mensen terwijl er overbevolking heerst is absurd.quote:Op maandag 22 december 2014 18:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Behalve als je (als natie) in een concurrerende (kapitalistische) wereld leeft en de automatisering nog niet zover is mensen te vervangen.
quote:Op maandag 22 december 2014 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nogal een nuance, als je de nuance kunt vatten iig.
Gelukkig maar, dat is inderdaad totaal niet achterlijk.quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft btw niet gezegd dat anticonceptie verraad is, maar dat er verraad is gepleegd met anticonceptie, nogal een nuance.
Gelukkig was jij niet achterlijk een mening aan het vormen.quote:Op maandag 22 december 2014 18:57 schreef waxxx het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dat is inderdaad totaal niet achterlijk.
Met de opkomende vergrijzing? We zullen zien. Dat zal ook aan de mate van automatisering liggen.quote:Op maandag 22 december 2014 18:55 schreef Mystikvm het volgende:
Nou, gezien de werkloosheidscijfers hoeven we voorlopig geen arbeid te importeren. We kunnen best met een paar mensen minder toe.
De nuance is irrelevant.quote:Op maandag 22 december 2014 18:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je inhoudelijkheid neemt toe met ieder bericht wel.
Bedankt, doe de groeten aan je vriend Erdogan.quote:Op maandag 22 december 2014 18:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gelukkig was jij niet achterlijk een mening aan het vormen.
Mag niet volgens de Islam de groeten van een heiden doen.quote:Op maandag 22 december 2014 18:59 schreef waxxx het volgende:
[..]
Bedankt, doe de groeten aan je vriend Erdogan.
Verklaar je nader? natuurlijk is zijn nuance beeldvormend, maar voor de rest?quote:Op maandag 22 december 2014 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integendeel, het is beeldvormend. Een die door de OP is weggelaten.
Oh ja, je moet natuurlijk de hoofden van niet-moslims eraf hakken.quote:Op maandag 22 december 2014 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag niet volgens de Islam de groeten van een heiden doen.
Er is nogal een flink verschil tussen beide uitspraken:quote:Op maandag 22 december 2014 19:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verklaar je nader? natuurlijk is zijn nuance beeldvormend, maar voor de rest?
De uitspraak dat anticonceptie voor verraad heeft gezorgd is niet minder achterlijk toch?
Alleen hoofdje van je eikel.quote:Op maandag 22 december 2014 19:03 schreef waxxx het volgende:
[..]
Oh ja, je moet natuurlijk de hoofden van niet-moslims eraf hakken.
Klopt, het een is net iets achterlijker dan het ander.quote:Op maandag 22 december 2014 19:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is nogal een flink verschil tussen beide uitspraken:
"Internetten is verraad"
"Met internet is er verraad gepleegd"
Eerste is een pleidooi tegen het internet, tweede geeft aan hoe internet is misbruikt.
Dat zijn twee verschillende uitspraken en boodschappen.
Niets achterlijks aan, patriotisme, maar ja, dat stukje geschiedenis ken je dan weer niet natuurlijk.quote:Op maandag 22 december 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, het een is net iets achterlijker dan het ander.
Maar het blijven allebei absurde uitspraken.
De geschiedenis maakt Turkije achterlijk, dat klopt.quote:Op maandag 22 december 2014 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets achterlijks aan, patriotisme, maar ja, dat stukje geschiedenis ken je dan weer niet natuurlijk.
Nee, gewoon dom.quote:Op maandag 22 december 2014 19:07 schreef xodox het volgende:
Wow, ik ben eens akkoord met Erdogan
En ik ben geen moslim!
Zoals ik al zei, met de post ga je er inhoudelijk wel op achteruit, hahaha, snap je het, achterlijk.quote:Op maandag 22 december 2014 19:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De geschiedenis maakt Turkije achterlijk, dat klopt.
Ik pas mij aan, jij komt met ongefundeerde uitspraken/aannames.quote:Op maandag 22 december 2014 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, met de post ga je er inhoudelijk wel op achteruit, hahaha, snap je het, achterlijk.
Zo door de jaren geen was dat voor mij al minstens 20 ofzo geweest dan. Dusja het is wel gek wat hij zegt.quote:
Waar pas jij je aan, user boven je roept 'achterlijk' waarop jij het niet meer van je tong laat vallen?quote:Op maandag 22 december 2014 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik pas mij aan, jij komt met ongefundeerde uitspraken/aannames.
Dat ik niets van patriotisme zou kennen en het verleden daarvan.quote:Op maandag 22 december 2014 19:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar pas jij je aan, user boven je roept 'achterlijk' waarop jij het niet meer van je tong laat vallen?
Noem eens een ongefundeerde uitspraak / aanname waar ik mee kom dan
Welk verraad is er gepleegd?quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer lezen deonderhond, zou je sieren, als je dat niet doet met Erdogan's uitspraken, doe dat dan in ieder geval met reacties die op jou gericht zijn en waar je zelf ook op reageert.quote:Op maandag 22 december 2014 19:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat ik niets van patriotisme zou kennen en het verleden daarvan.
En zelfs al zou ik daar niets van kennen, alsof dat de uitspraak van deze Turkse troll (erdogan) goed zou keuren.
Hoe moet ik bericht 46 dan lezen?quote:Op maandag 22 december 2014 19:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer lezen deonderhond, zou je sieren, als je dat niet doet met Erdogan's uitspraken, doe dat dan in ieder geval met reacties die op jou gericht zijn en waar je zelf ook op reageert.
Koc group heeft in Turkije ouders met grote gezinnen massaal ontslagen omdat ze niet voldeden aan het familiebeeld van wat zijn stichting propageerde en heeft in de Oosterse provincies, met name aan de Koerden jarenlang anticonceptiepillen uitgedeeld als gezondheidspillen.quote:
Maar wel een idioot.quote:Op maandag 22 december 2014 19:07 schreef xodox het volgende:
Wow, ik ben eens akkoord met Erdogan
En ik ben geen moslim!
hehehehequote:Op maandag 22 december 2014 19:24 schreef UpsideDown het volgende:
De paus had daar niet heen moeten gaan afgelopen maand.
quote:Op maandag 22 december 2014 19:24 schreef UpsideDown het volgende:
De paus had daar niet heen moeten gaan afgelopen maand.
Dat is minder debiel.....quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg gehersenspoeld door de Erdogan propaganda.quote:Op maandag 22 december 2014 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Koc group heeft in Turkije ouders met grote gezinnen massaal ontslagen omdat ze niet voldeden aan het familiebeeld van wat zijn stichting propageerde en heeft in de Oosterse provincies, met name aan de Koerden jarenlang anticonceptiepillen uitgedeeld als gezondheidspillen.
Hoeveel kiddo's heb jij?quote:Op maandag 22 december 2014 18:52 schreef LelijKnap het volgende:
Nee, wij doen het hier lekker met al die op anti-conceptielevende sletten met een bijna negatief geboortecijfer. Dát is precies de reden waarom we al die mongolen uit Turkije en Marokko moeten importeren
Dat de Koc group hierin betrokken is dateert uit krantenberichten van 20 jaar geleden, toen Erdogan burgemeester van Istanbul was, jij mentaal uitgedaagde.quote:Op maandag 22 december 2014 19:37 schreef waxxx het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg gehersenspoeld door de Erdogan propaganda.![]()
http://www.turkeyanalyst.(...)-new-witch-hunt.html
En allemaal ook hoogbegaafd. In potentie.quote:
De holocaust ook begrijp ik dus en moeten we eerst wat dieper naar kijken voordat we Hitler veroordelen? Wellicht waren er omstandigheden in zijn context die ....quote:Op maandag 22 december 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geschiedenis is altijd context afhankelijk. Maar goed, ik ga die discussie hier niet houden uiteraard.
Oh you.......quote:Op maandag 22 december 2014 19:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De holocaust ook begrijp ik dus en moeten we eerst wat dieper naar kijken voordat we Hitler veroordelen? Wellicht waren er omstandigheden in zijn context die ....
Een hoog geboortecijfer is alleen leuk voor bedrijven (lage lonen) en overheden (veel belastingen en kanonnenvoer) nooit voor de bevolking zelf (minder beschikbare grondstoffen per persoon)quote:Op maandag 22 december 2014 18:52 schreef LelijKnap het volgende:
En daarmee ook potentieel chronisch depressief, onzeker, et cetera. Vandaar dat ik -voor nu- terughoudend ben in het delen van m'n genen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
En allemaal ook hoogbegaafd. In potentie.
Maar goed, wat ga jij doen om den natuurlijcke aanwasch van het Nederlandsche volk te stimuleren?
'Overheid' zie ik niet in zijn geheel los van 'belang van de burger'.quote:Op maandag 22 december 2014 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een hoog geboortecijfer is alleen leuk voor bedrijven (lage lonen) en overheden (veel belastingen en kanonnenvoer) nooit voor de bevolking zelf (minder beschikbare grondstoffen per persoon)
De geschiedenis (de personen erin dus incluis) moet je op de eerste plaats niet 'veroordelen' maar eerst begrijpen. Als je dat niet doet is je oordeel sowieso waardeloos.quote:Op maandag 22 december 2014 19:45 schreef Aloulu het volgende:
De holocaust ook begrijp ik dus en moeten we eerst wat dieper naar kijken voordat we Hitler veroordelen? Wellicht waren er omstandigheden in zijn context die ....
Vast kranten geallieerd aan de RP.quote:Op maandag 22 december 2014 19:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat de Koc group hierin betrokken is dateert uit krantenberichten van 20 jaar geleden, toen Erdogan burgemeester van Istanbul was, jij mentaal uitgedaagde.
Ja, Milliyet en Hurriyet zeker, in de jaren 87, echt Erbakan / Erdogan fanaten, noem Aydin Dogan en Erdogan ook nog eens beste vrienden.quote:
Bronnen? Ik denk dat jij goed geïnformeerd bent, dus laat ik het voor waarheid aannemen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Koc group heeft in Turkije ouders met grote gezinnen massaal ontslagen omdat ze niet voldeden aan het familiebeeld van wat zijn stichting propageerde en heeft in de Oosterse provincies, met name aan de Koerden jarenlang anticonceptiepillen uitgedeeld als gezondheidspillen.
Hoe kan je hier omheen als je zegt dat hij niet heeft gezegd dat anticonceptie verraad is? Of het is verkeerd vertaald, dat kan ook.quote:he advised the newlyweds that using contraceptive methods was a betrayal to Turkey's ambition to make itself a flourishing nation with a growing young population.
http://www.hurriyetdailyn(...)=75934&NewsCatID=338
quote:Op maandag 22 december 2014 19:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Bronnen? Ik denk dat jij goed geïnformeerd bent, dus laat ik het voor waarheid aannemen.
De Engelse versie van de krant die jij linkt;
[..]
Hoe kan je hier omheen als je zegt dat hij niet heeft gezegd dat anticonceptie verraad is? Of het is verkeerd vertaald, dat kan ook.
Koc: Minder geboortes: In Turkije wordt er ieder jaar 1,5 miljoen babies geboren, dit moet naar de 500.000 toe.quote:
Koc: Onze intentie is niet om de populatie te bevriezen, maar langzamer te laten groeien.quote:M Koç,ğonullu nüfus plancısı ^Türkiye Aile sağlığı ve Planlaması vakfı Başkanı Vehbi Koç,"Gayemiz,nüfusu dondurmak değil,daha yavaş artmasına yardımcı olmak" dedi İSTİHBARAT SERVİSİ
Nah, lijkt mij onderbouwd genoeg. Bedankt voor de bronnen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Koc: Minder geboortes: In Turkije wordt er ieder jaar 1,5 miljoen babies geboren, dit moet naar de 500.000 toe.
[..]
Koc: Onze intentie is niet om de populatie te bevriezen, maar langzamer te laten groeien.
Istihbarat = geheime dienst.
Al uitspraken in de jaren 80, op de archieven van de sites zelf:
http://gazetearsivi.milliyet.com.tr/Aile%20Sagligi/
Plannen om de Koerden te bestrijden met anticonceptie pillen:
http://www.ensonhaber.com(...)zler-2012-01-12.html
Voel je comfortabel genoeg om mijn vertalingen met een korreltje zout te nemen en het door Google translate te gooien of Turken uit je eigen omgeving.
Als ik afga op zijn speech, dus zijn letterlijke woorden zegt hij dit:quote:Op maandag 22 december 2014 20:14 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nah, lijkt mij onderbouwd genoeg. Bedankt voor de bronnen.![]()
Om terug te komen op Erdogans speech, mijn quote spreekt jouw uitleg van zijn woorden duidelijk tegen.
Volgens mij is mevrouw Erdogan nogal opgedroogd. Neem alsjeblieft een harem in je tokkiepaleis, als de sultan die je zo graag wilt zijn.quote:De Turkse president Recep Tayyip Erdogan vindt het gebruik van anticonceptie puur"verraad". Het zorgt ervoor dat een hele generatie "opdroogt" en hij pleit dan ook voor drie kinderen per gezin. Dat berichten verschillende media, alsook persagentschap AFP.
In theorie is de overheid er voor de burger. In de praktijk hebben overheden (de mensen daarin) hun eigen belang(en).quote:Op maandag 22 december 2014 19:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
'Overheid' zie ik niet in zijn geheel los van 'belang van de burger'.
Als hij open kaart speelt wordt hij meteen afgezet en dat weet hij.quote:Op maandag 22 december 2014 20:29 schreef havanagila het volgende:
Snap niet waarom die mafkees niet gewoon open kaart speelt...als je toch grootsheidswaan en dictatoriale trekjes hebt kun je net zo goed meteen een gouden beeld van jezelf laten bouwen en de (totale) macht grijpen.
Zijn we tenminste van dit soort berichten af.
Het leger ingrijpen? Erdogan heeft de legertop met allerlei fopaanklachten en showprocessen achter slot en grendel gezet en er marionetten voor op de plek geplaatst.quote:Op maandag 22 december 2014 18:27 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat een gast. Ook al met zijn vrouwenuitspraak.
Machtsgeile gek. Hopelijk gaat het leger ingrijpen. Zo'n land als Turkije wil je niet extremistisch hebben
Geen gouden beeld van zichzelf, wel overal nieuwe moskeeen en culturele centra laten verrijzen ter ere van hem.quote:Op maandag 22 december 2014 20:29 schreef havanagila het volgende:
Snap niet waarom die mafkees niet gewoon open kaart speelt...als je toch grootsheidswaan en dictatoriale trekjes hebt kun je net zo goed meteen een gouden beeld van jezelf laten bouwen en de (totale) macht grijpen.
Mwoah, ik zie er genoeg rondlopen waar ik wel een kunstje op zou kunnen. Vooral degenen waar veel Europees DNA in zit van geassimileerde minderheden en geroofde slaven.quote:Op maandag 22 december 2014 20:38 schreef Wespensteek het volgende:
Turkse vrouwen zijn een voorbehoedsmiddel van zichzelf.
Ik denk niet dat Erdogan manieren zou opnoemen waarmee er met anti-conceptie (gebruik door Turken) geen verraad is gepleegt. Het lijkt er op dat het across the board verraad is. Dus defacto zegt hij hetzelfde.quote:Op maandag 22 december 2014 19:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is nogal een flink verschil tussen beide uitspraken:
"Internetten is verraad"
"Met internet is er verraad gepleegd"
Eerste is een pleidooi tegen het internet, tweede geeft aan hoe internet is misbruikt.
Dat zijn twee verschillende uitspraken en boodschappen.
Opzet was prima. Conclusie werd belachelijk en gaat uit van een soort statische situatie waarin iedereen maar voor eeuwig 1,4 kinderen blijft krijgen. We zijn met 7 miljard inmiddels. Eventjes 5 a 10 generaties onder de 2 blijven zou deze planeet een hoop goed doen.quote:
Je vergeet de kerk (of in dit geval: de moskee), want die is maar wát blij met al die nieuwe zieltjes!quote:Op maandag 22 december 2014 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een hoog geboortecijfer is alleen leuk voor bedrijven (lage lonen) en overheden (veel belastingen en kanonnenvoer) nooit voor de bevolking zelf (minder beschikbare grondstoffen per persoon)
Ik vind stopnaald wel een mooie naam qua illegale abortus.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:02 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Je vergeet de kerk (of in dit geval: de moskee), want die is maar wát blij met al die nieuwe zieltjes!
Verder is het natuurlijk ook een probaat middel om je bevolking onder de duim te houden.....hou de vrouwen zwanger en barrevoets en verplicht ze om thuis te blijven (zodat die afhankelijk blijven van hun man) en de mannen kunnen zich daardoor lekker belangrijk voelen, maar moeten tegelijkertijd ook harder werken om al die mondjes te voeden (zodat die afhankelijk blijft van de baas).
En voilà de werkelijke motivatie voor die hele achterlijke moraal. Het enige bizarre hieraan, is dat nog steeds hele volksstammen de werking van dit mechanisme niet inzien...
De islam verbiedt ook corruptie. Toch doet hij en zijn partijleden dat in zeer grote mate. Zijn zoon heeft onlangs een olietanker gekocht voor $35 miljoen. Zijn zoon bezit nu olietankers en vrachtschepen ter waarde van minimaal $200 miljoen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Geen gouden beeld van zichzelf, wel overal nieuwe moskeeen en culturele centra laten verrijzen ter ere van hem.
Vergeet niet dat de islam persoonsverheerlijking verbiedt.
Maar zijn aanhangers willen dat toch niet geloven, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
De islam verbiedt ook corruptie. Toch doet hij en zijn partijleden dat in zeer grote mate. Zijn zoon heeft onlangs een olietanker gekocht voor $35 miljoen. Zijn zoon bezit nu olietankers en vrachtschepen ter waarde van minimaal $200 miljoen.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmm. Mensen zijn vooral bezig met hun directe zelfje. (Gebrek aan) grondstoffen wordt niet zo direct ervaren (of in ieder geval gelinkt aan de hoeveelheid mensen in je dorp, stad of land) als andere factoren. Zoals een goed pensioennetje. In arme landen zijn je kinderen je pensioen dus wil je er een hoop want er zitten er dan toch wel minimaal 1 of 2 tussen die je met flink wat misplaatst schuldgevoel kan afpersen als je te oud bent om te werken. Plus dat er nog een stuk of 2 dood gaan aan malaria of oorlog.quote:Op maandag 22 december 2014 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 22 december 2014 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met andere woorden: Erdogan erkent dat Turkije nog geen moderne beschaving is én hij stelt vast dat hij een overvloed aan kinderen heeft.quote:"Om onze natie te versterken, hebben we nood aan een jongere en meer dynamische generatie", aldus de president. "We hebben dat nodig om Turkije op het niveau te brengen van een moderne beschaving."
Wie voor anticonceptie pleit, doet volgens Erdogan aan "verraad". "Met anticonceptie wil men onze generatie namelijk uitdrogen." Ook een of twee kinderen per gezin is volgens de president, zelf vader van vier kinderen, niet genoeg. "Een kind is synoniem voor eenzaamheid, twee voor rivaliteit, drie voor evenwicht en vier voor overvloed."
Zoals in Turkmenistan, een van de mafste presidenten ter wereld.quote:Op maandag 22 december 2014 20:29 schreef havanagila het volgende:
Dit.quote:Op maandag 22 december 2014 23:14 schreef polderturk het volgende:
We kunnen niet onbeperkt kinderen gaan nemen. De middelen op deze planeet zijn beperkt.
Zelfde verhaal als met Justin Bieber en feministen, aapjes kijken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:06 schreef Morrigan het volgende:
Waarom krijgt die kerel eigenlijk zoveel aandacht?
hoe meer kindjes hoe meer kinderbijslag.quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 december 2014 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
Kan die kerel geen eigen reeks krijgen? Elke week wordt er wel een topic geopend nav een of andere uitspraak.
quote:"We hebben dat nodig om Turkije op het niveau te brengen van een moderne beschaving."
Wacht aan een heiden doen of van een heiden ontvangen?quote:Op maandag 22 december 2014 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En de Turken bljven dit zooitje steunen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
De islam verbiedt ook corruptie. Toch doet hij en zijn partijleden dat in zeer grote mate. Zijn zoon heeft onlangs een olietanker gekocht voor $35 miljoen. Zijn zoon bezit nu olietankers en vrachtschepen ter waarde van minimaal $200 miljoen.
Die exponentiële groei lijkt me twijfelachtig. Indexmundi geeft een growth rate van 2.12% (2014 est.), dalend sinds een piek van 1.31% in 2009, het jaar waarin netto immigratie piekte.quote:Op maandag 22 december 2014 18:23 schreef waxxx het volgende:
De bevolking in Turkije kent de laatste jaren nochtans een exponentiële groei. Zo telt het land vandaag meer dan 76 miljoen inwoners.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2190293
Offtopic maar jij bent toch geen moslim?quote:Op maandag 22 december 2014 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is het verloren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het leger ingrijpen? Erdogan heeft de legertop met allerlei fopaanklachten en showprocessen achter slot en grendel gezet en er marionetten voor op de plek geplaatst.
Erdogan is een fascist.
Denken en intenties en manieren acht ik allemaal prima, maar de uitspraak en de vertaling daarvan denkt de lading niet van elkaar en nee dat is niet defacto hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Erdogan manieren zou opnoemen waarmee er met anti-conceptie (gebruik door Turken) geen verraad is gepleegt. Het lijkt er op dat het across the board verraad is. Dus defacto zegt hij hetzelfde.
Doen, groeten = Salaam.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wacht aan een heiden doen of van een heiden ontvangen?
Dat hou ik veel mensen voor, maar stiekem ben ik gewoon moslim, parttime minimaal.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:29 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Offtopic maar jij bent toch geen moslim?
Hoezo mogen heidenen dan elkaar niet de groeten doen?quote:
Ik ben een lompe analfabeet allochtoon, weet je toch.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoezo mogen heidenen dan elkaar niet de groeten doen?
Taaltechnisch heb je dus gelijk zoals ik aangaf maar we weten allemaal dat die nuance niet bedoeld was door erdogan en dat het hem geen ruk kan schelen dat we zo'n soort nuance ontdekken. Dus het is een beetje mentale masturbatie om daar over te struikelen vind ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denken en intenties en manieren acht ik allemaal prima, maar de uitspraak en de vertaling daarvan denkt de lading niet van elkaar en nee dat is niet defacto hetzelfde.
Het is gewoon irrationeel om tijdens suikerfeest je als heiden voor te doenquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoezo mogen heidenen dan elkaar niet de groeten doen?
Edit: Ah je bent part-time heiden. OK.
Dus gewoon wachten tot je bent uitgeklokt bij moslim inc bent en dan de groeten aan Erdogan doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een lompe analfabeet allochtoon, weet je toch.
'van' moest 'aan' zijn, dus mag niet groeten (salaam) aan een heiden doen.
Ongetwijfeld, maar ik zie wel een patroon dat uitspraken van Erdogan wel vaker 'verkeerd' wordt vertaald / uitgedrukt, viel me behoorlijk op, de nuance zal hem vrij weinig boeien idd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Taaltechnisch heb je dus gelijk zoals ik aangaf maar we weten allemaal dat die nuance niet bedoeld was door erdogan en dat het hem geen ruk kan schelen dat we zo'n soort nuance ontdekken. Dus het is een beetje mentale masturbatie om daar over te struikelen vind ik.
Jij snapt um.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus gewoon wachten tot je bent uitgeklokt bij moslim inc bent en dan de groeten aan Erdogan doen.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zoals in Turkmenistan, een van de mafste presidenten ter wereld.![]()
Misschien kan Turkije een federatieve republiek of Sultanaat worden met Turkmenistan, Uzbekistan, Azerbeijan en Gagauzia vormen.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat hou ik veel mensen voor, maar stiekem ben ik gewoon moslim, parttime minimaal.
?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch wel een beetje antipathie ja, vooral voordat ik naar Egypte vertrok. Ik was eerst in Syrië in een Madrassa , daar werd er vol afkeer gesproken over Israël, wat mij heeft beïnvloed, maar ook niet zo vreemd gezien Syrië officieel nog in staat van oorlog is met Israël en de Assad dynastie niet echt moslim te noemen is, desondanks stond er wel 'dood aan Israël' graffiti overal. Toen ik vandaag naar Egypte vertrok nam dit behoorlijk af, in Azhar ging met namelijk zich focussen op de details en de Islamitische geschiedenis, huidige antipathie jegens joden moet nationalistisch geïnspireerd zijn, het is historisch gezien vrij modern.
Tsja dat zijn de media. Het is echter niet zo dat van een engel een idioot wordt gemaakt. Er wordt van een grote idioot een nog net iets grotere idioot gemaakt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik zie wel een patroon dat uitspraken van Erdogan wel vaker 'verkeerd' wordt vertaald / uitgedrukt, viel me behoorlijk op, de nuance zal hem vrij weinig boeien idd.
Je bedoelt een satirische comedyserie?quote:Op maandag 22 december 2014 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
Kan die kerel geen eigen reeks krijgen? Elke week wordt er wel een topic geopend nav een of andere uitspraak.
Wie opent het topic in RLS?quote:Op maandag 22 december 2014 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
Haha massamoordenaar. Hilarisch dit.quote:Op maandag 22 december 2014 18:39 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Willem van Oranje en het totale volk dat in opstand kwam tegen de Spanjaarden hadden geen moedquote:Op donderdag 25 december 2014 19:13 schreef Reddead het volgende:
Ah, dus het niet willen dat mensen condooms gebruiken betekent dat je een extreem-islamitische dictatuur bent geworden. De pkk sympathisant waxxx is weer aan de beurt.
[..]
Haha massamoordenaar. Hilarisch dit.
Niet iedereen kan net als de Nederlandse Koningin Wilhelmina zijn, die in het kutje van de Koningin van Engeland kroop toen haar land werd overvallen door de Duitsers.
Atatürk is een held, een moedige officier die zijn land heeft gered. Hij had iets wat geen Nederlander in de Nederlandse geschiedenis ooit heeft gehad; moed.
Kemal-aanbidder gespot.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:13 schreef Reddead het volgende:
[..]
Niet iedereen kan net als de Nederlandse Koningin Wilhelmina zijn, die in het kutje van de Koningin van Engeland kroop toen haar land werd overvallen door de Duitsers.
Atatürk is een held, een moedige officier die zijn land heeft gered. Hij had iets wat geen Nederlander in de Nederlandse geschiedenis ooit heeft gehad; moed.
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:13 schreef Reddead het volgende:
Ah, dus het niet willen dat mensen condooms gebruiken betekent dat je een extreem-islamitische dictatuur bent geworden.
Beter PKK sympathisant dan AKP sympathisant.quote:De pkk sympathisant waxxx is weer aan de beurt.
Zodra de Britten Istanbul hadden bezet wist Mustafa Kamal niet hoe snel genoeg hij moest slijmen bij de Britten en Amerikanenquote:Op donderdag 25 december 2014 19:13 schreef Reddead het volgende:
Ah, dus het niet willen dat mensen condooms gebruiken betekent dat je een extreem-islamitische dictatuur bent geworden. De pkk sympathisant waxxx is weer aan de beurt.
[..]
Waarom zou je dat doen op een anoniem forum? Geen verwijt overigens.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Taqqiyah is het sleutelwoord.
Het zou je misschien verbazen hoe snel en vaak mensen denken uitspraken over jouw niet nader gespecifieerde gedachten te kunnen gaan doen, simpelweg omdat jezelf of een ander een labeltje op je heeft geplakt, je al helemaal door en door 'kent', al zit je op een anoniem forum.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:39 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen op een anoniem forum? Geen verwijt overigens.
Dat kun je toch voorkomen door je religie niet ter sprake te brengen? Wat is je afkomst eigenlijk?quote:Op donderdag 25 december 2014 19:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het zou je misschien verbazen hoe snel en vaak mensen denken uitspraken over jouw niet nader gespecifieerde gedachten te kunnen gaan doen, simpelweg omdat jezelf of een ander een labeltje op je heeft geplakt, je al helemaal door en door 'kent', al zit je op een anoniem forum.
Je moet niet er van uit gaan dat iedereen zoals jij zou reageren.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:44 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Dat kun je toch voorkomen door je religie niet ter sprake te brengen? Wat is je afkomst eigenlijk?
Ik ben geen akp sympathisant en ik ontken niet dat rte niet foutloos is geweest in de afgelopen jaren, maar zijn uitspraken worden sterk uit de context gerukt en alles over hem wordt sterk gedramatiseerd. Een dictator zou datgene wat hem niet bevalt ook daadwerkelijk verbieden. Iets wat rte niet gedaan heeft.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:32 schreef waxxx het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
[..]
Beter PKK sympathisant dan AKP sympathisant.
Daar zit wat in. Ik vroeg overigens naar je afkomst omdat voor zover ik weet het soennisme niet zoiets als taqquija kent.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je moet niet er van uit gaan dat iedereen zoals jij zou reageren.
Van alles en nog wat, maar goed dit is allemaal offtopic.
Dominante opvatting: Erdogan = gekkie wat dit topic betreft
niet zoals dat de moslims wordt verweten idd, maar Taqqiyah staat boven stromingen, het komt terug in de Koran.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:48 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Ik vroeg overigens naar je afkomst omdat voor zover ik weet het soennisme niet zoiets als taqquija kent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Gallipoliquote:Op donderdag 25 december 2014 19:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zodra de Britten Istanbul hadden bezet wist Mustafa Kamal niet hoe snel genoeg hij moest slijmen bij de Britten en Amerikanen
No way dat Ataturk van het kaliber is dat in de buurt komt van Willem van Oranje
quote:Op donderdag 25 december 2014 19:50 schreef Reddead het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Gallipoli
quote:Op maandag 22 december 2014 18:24 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wat is het toch ook een achterlijke aap
Wat vinden de jonge Turken hier op Fok nou van hem? Daar ben ik echt benieuwd naar.
quote:Op maandag 22 december 2014 18:24 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wat is het toch ook een achterlijke aap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |