hehehehequote:Op maandag 22 december 2014 19:24 schreef UpsideDown het volgende:
De paus had daar niet heen moeten gaan afgelopen maand.
quote:Op maandag 22 december 2014 19:24 schreef UpsideDown het volgende:
De paus had daar niet heen moeten gaan afgelopen maand.
Dat is minder debiel.....quote:Op maandag 22 december 2014 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft btw niet gezegd dat anticonceptie verraad is, maar dat er verraad is gepleegd met anticonceptie, nogal een nuance.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27823289.asp
Je bent wel heel erg gehersenspoeld door de Erdogan propaganda.quote:Op maandag 22 december 2014 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Koc group heeft in Turkije ouders met grote gezinnen massaal ontslagen omdat ze niet voldeden aan het familiebeeld van wat zijn stichting propageerde en heeft in de Oosterse provincies, met name aan de Koerden jarenlang anticonceptiepillen uitgedeeld als gezondheidspillen.
Hoeveel kiddo's heb jij?quote:Op maandag 22 december 2014 18:52 schreef LelijKnap het volgende:
Nee, wij doen het hier lekker met al die op anti-conceptielevende sletten met een bijna negatief geboortecijfer. Dát is precies de reden waarom we al die mongolen uit Turkije en Marokko moeten importeren
Dat de Koc group hierin betrokken is dateert uit krantenberichten van 20 jaar geleden, toen Erdogan burgemeester van Istanbul was, jij mentaal uitgedaagde.quote:Op maandag 22 december 2014 19:37 schreef waxxx het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg gehersenspoeld door de Erdogan propaganda.![]()
http://www.turkeyanalyst.(...)-new-witch-hunt.html
En allemaal ook hoogbegaafd. In potentie.quote:
De holocaust ook begrijp ik dus en moeten we eerst wat dieper naar kijken voordat we Hitler veroordelen? Wellicht waren er omstandigheden in zijn context die ....quote:Op maandag 22 december 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geschiedenis is altijd context afhankelijk. Maar goed, ik ga die discussie hier niet houden uiteraard.
Oh you.......quote:Op maandag 22 december 2014 19:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
De holocaust ook begrijp ik dus en moeten we eerst wat dieper naar kijken voordat we Hitler veroordelen? Wellicht waren er omstandigheden in zijn context die ....
Een hoog geboortecijfer is alleen leuk voor bedrijven (lage lonen) en overheden (veel belastingen en kanonnenvoer) nooit voor de bevolking zelf (minder beschikbare grondstoffen per persoon)quote:Op maandag 22 december 2014 18:52 schreef LelijKnap het volgende:
Nee, wij doen het hier lekker met al die op anti-conceptielevende sletten met een bijna negatief geboortecijfer. Dát is precies de reden waarom we al die mongolen uit Turkije en Marokko moeten importeren
En daarmee ook potentieel chronisch depressief, onzeker, et cetera. Vandaar dat ik -voor nu- terughoudend ben in het delen van m'n genen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
En allemaal ook hoogbegaafd. In potentie.
Maar goed, wat ga jij doen om den natuurlijcke aanwasch van het Nederlandsche volk te stimuleren?
'Overheid' zie ik niet in zijn geheel los van 'belang van de burger'.quote:Op maandag 22 december 2014 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een hoog geboortecijfer is alleen leuk voor bedrijven (lage lonen) en overheden (veel belastingen en kanonnenvoer) nooit voor de bevolking zelf (minder beschikbare grondstoffen per persoon)
De geschiedenis (de personen erin dus incluis) moet je op de eerste plaats niet 'veroordelen' maar eerst begrijpen. Als je dat niet doet is je oordeel sowieso waardeloos.quote:Op maandag 22 december 2014 19:45 schreef Aloulu het volgende:
De holocaust ook begrijp ik dus en moeten we eerst wat dieper naar kijken voordat we Hitler veroordelen? Wellicht waren er omstandigheden in zijn context die ....
Vast kranten geallieerd aan de RP.quote:Op maandag 22 december 2014 19:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat de Koc group hierin betrokken is dateert uit krantenberichten van 20 jaar geleden, toen Erdogan burgemeester van Istanbul was, jij mentaal uitgedaagde.
Ja, Milliyet en Hurriyet zeker, in de jaren 87, echt Erbakan / Erdogan fanaten, noem Aydin Dogan en Erdogan ook nog eens beste vrienden.quote:
Bronnen? Ik denk dat jij goed geïnformeerd bent, dus laat ik het voor waarheid aannemen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Koc group heeft in Turkije ouders met grote gezinnen massaal ontslagen omdat ze niet voldeden aan het familiebeeld van wat zijn stichting propageerde en heeft in de Oosterse provincies, met name aan de Koerden jarenlang anticonceptiepillen uitgedeeld als gezondheidspillen.
Hoe kan je hier omheen als je zegt dat hij niet heeft gezegd dat anticonceptie verraad is? Of het is verkeerd vertaald, dat kan ook.quote:he advised the newlyweds that using contraceptive methods was a betrayal to Turkey's ambition to make itself a flourishing nation with a growing young population.
http://www.hurriyetdailyn(...)=75934&NewsCatID=338
quote:Op maandag 22 december 2014 19:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Bronnen? Ik denk dat jij goed geïnformeerd bent, dus laat ik het voor waarheid aannemen.
De Engelse versie van de krant die jij linkt;
[..]
Hoe kan je hier omheen als je zegt dat hij niet heeft gezegd dat anticonceptie verraad is? Of het is verkeerd vertaald, dat kan ook.
Koc: Minder geboortes: In Turkije wordt er ieder jaar 1,5 miljoen babies geboren, dit moet naar de 500.000 toe.quote:
Koc: Onze intentie is niet om de populatie te bevriezen, maar langzamer te laten groeien.quote:M Koç,ğonullu nüfus plancısı ^Türkiye Aile sağlığı ve Planlaması vakfı Başkanı Vehbi Koç,"Gayemiz,nüfusu dondurmak değil,daha yavaş artmasına yardımcı olmak" dedi İSTİHBARAT SERVİSİ
Nah, lijkt mij onderbouwd genoeg. Bedankt voor de bronnen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Koc: Minder geboortes: In Turkije wordt er ieder jaar 1,5 miljoen babies geboren, dit moet naar de 500.000 toe.
[..]
Koc: Onze intentie is niet om de populatie te bevriezen, maar langzamer te laten groeien.
Istihbarat = geheime dienst.
Al uitspraken in de jaren 80, op de archieven van de sites zelf:
http://gazetearsivi.milliyet.com.tr/Aile%20Sagligi/
Plannen om de Koerden te bestrijden met anticonceptie pillen:
http://www.ensonhaber.com(...)zler-2012-01-12.html
Voel je comfortabel genoeg om mijn vertalingen met een korreltje zout te nemen en het door Google translate te gooien of Turken uit je eigen omgeving.
Als ik afga op zijn speech, dus zijn letterlijke woorden zegt hij dit:quote:Op maandag 22 december 2014 20:14 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nah, lijkt mij onderbouwd genoeg. Bedankt voor de bronnen.![]()
Om terug te komen op Erdogans speech, mijn quote spreekt jouw uitleg van zijn woorden duidelijk tegen.
Volgens mij is mevrouw Erdogan nogal opgedroogd. Neem alsjeblieft een harem in je tokkiepaleis, als de sultan die je zo graag wilt zijn.quote:De Turkse president Recep Tayyip Erdogan vindt het gebruik van anticonceptie puur"verraad". Het zorgt ervoor dat een hele generatie "opdroogt" en hij pleit dan ook voor drie kinderen per gezin. Dat berichten verschillende media, alsook persagentschap AFP.
In theorie is de overheid er voor de burger. In de praktijk hebben overheden (de mensen daarin) hun eigen belang(en).quote:Op maandag 22 december 2014 19:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
'Overheid' zie ik niet in zijn geheel los van 'belang van de burger'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |