Heb jij een ban op bepaalde subfora? Ik kom je zo heerlijk weinig tegen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:16 schreef Maanvis het volgende:
Lienekien wat ben je toch weer heerlijk meta zoals altijd.
Je kunt ook gewoon iets nuttigs gaan doen met je leven ipv je zo op te winden op wat useraccount 19440 allemaal zegtquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb jij een ban op bepaalde subfora? Ik kom je zo heerlijk weinig tegen.
Wat een inbeelding.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon iets nuttigs gaan doen met je leven ipv je zo op te winden op wat useraccount 19440 allemaal zegt
Inbeelding? Dus je doet net alsof je het erg vindt wat ik zeg?quote:
Volkomen overbodig om de gewone taalregels te negeren:quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dat is wel belangrijk voor dit stijlmiddel. Juist aan die tijdsaanduidingen kun je zien dat je met een praesens historicum te maken hebt. Anders kan het net zo goed een gewone praesens (= tegenwoordige tijd) zijn. In Latijnse teksten is dit overigens een veel gebruikelijkere constructie dan in bijvoorbeeld het Nederlands.
Nee, dat staat er niet. Het biedt weerstand tegen kogels.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:13 schreef FinalD87 het volgende:
Dus een "kogelwerend" vest beschermt wel tegen alle patronen uit alle soorten wapens?
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar toch, "vooral om een vertelling een levendig karakter te geven" ... zo'n effect werkt niet echt als het continu gebruikt wordt, lijkt me.
Was mij zelf trouwens ook nog niet opgevallen. Maar zo vaak kijk ik ook niet naar het journaal..
Ik gebruik het als stijlfiguur in een tekst over het verleden. Lastig is het wel om wel of juist niet consequent te zijn. En een voortdurend gebruik slaat de tekst juist weer dood.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:29 schreef Teslynd het volgende:
[..]
[..]
Mij wel, ik erger me er al aan sinds ik het tegenkom, dus sinds de basisschool.
Journaal, kranten, tijdschriften, vertellers - je komt het overal tegen.
Hm, misschien was het inderdaad de kinderverhaaltjestrant die een groot deel van de irritatie opwekt. Ergernis door het tijden vermengen en tenenkrommend door die debiele verhaaltjesstijl.
Ja precies. De lezer begint op het punt dat ze bijna onthoofd worden. Vervolgens wordt in een lopend verhaal beschreven hoe hun leven tot op dat moment verliep. De lezer wordt uitgenodigd om met hen mee te lopen om te zien hoe ze daar terecht gekomen zijn. Deels maakt dat de identificatie makkelijker.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij dat verhaal hierboven vind ik het nog wel meevallen, ze gebruiken het meer als een soort flashback
"De twee Japanse gijzelaars die Islamitische Staat dreigt te onthoofden zijn bekenden van elkaar.
*start flashback* Kenji Goto Jogo en Haruna Yukawa ontmoeten elkaar in april 2013 in de noordelijke Syrische stad Aleppo. Yukawa keert daarna terug naar Japan, maar in juni vorig jaar vertrekt hij samen met Goto naar Noord-Irak. Yukawa wil van Goto leren hoe hij in een conflictgebied moet werken. *einde flashback"
De laatste video van Goto verschijnt op 3 oktover op YouTube. Daarna verdwijnt Goto. Het is niet helemaal duidelijk waar en wanneer hij is ontvoerd."
Je illustreert het effect meteen al.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:27 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Volkomen overbodig om de gewone taalregels te negeren:
"Het is 2001. Twee kruimeldiefjes ontmoeten elkaar en bla bla bla (in de ott beschrijvend hoe ze tot grote criminelen of terroristen of beide worden)".
Ik zie trouwens niet hoe dat levendiger is dan vertellen dat ze elkaar ontmoetten en samen op het slechte pad geraakten.
Tellen. Blijft lastig.twitter:PatrickKingsley twitterde op zondag 25-01-2015 om 18:07:05Health ministry latest: 13 civilians dead so far in #Egypt today. 1 policeman. 2 militants. Total: 15. reageer retweet
Veelgemaakte fout die helaas vaak onopgemerkt gaat. "Het meisje dat daar zit"...quote:
Da's juist precies waar Lord_Vetinari op doelt...quote:Op woensdag 28 januari 2015 08:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Veelgemaakte fout die helaas vaak onopgemerkt gaat. "Het meisje dat daar zit"...
Taalverloedering!
Ik snap wat je bedoelt, maar dit is op zich tot wel goed?quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:50 schreef Zorro het volgende:
Er moest nog wat laswerk worden afgemaakt?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |