okequote:Op zondag 21 december 2014 15:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Was weinig provocerend aan hoor. Was gewoon een algemene vraag, zat mensen die in landen zijn geweest waar zo'n dier op het menu staat.
Ik denk een beetje zoals tonijn.quote:Op zondag 21 december 2014 12:25 schreef betyar het volgende:
Hoe zal een dolfijn smaken? Wil het best een keer proberen.
omdat ze voor zover wij weten niets strafbaars hebben gedaanquote:
Dat kind is een potentiële seriemoordenaar.quote:Op zondag 21 december 2014 14:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat TS enkel topics opent waarbij iedereen over elkaar heen kan vallen hoe erg het wel niet is en hoe hard we die mensen wel niet moeten straffen.
Het haalt het slechtste in de mens naar boven.
Dat is iedereen.quote:Op zondag 21 december 2014 16:14 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dat kind is een potentiële seriemoordenaar.
Wat voor een boog heeft dat kind dan nou gebruikt?quote:Op zondag 21 december 2014 16:29 schreef Cherna het volgende:
De VS. Volgens de foto gaat het hier om een compound boog. Een echt moordwapen. Toch even iets anders als een recurve handboog waar ik jarenlang bij een vereniging mee heb geschoten en je een behoorlijk zware boog moet hebben om daar iemand mee te doden. Een kind zou een recurve boog niet eens gespannen krijgen om het als dodelijk wapen te kunnen gebruiken. Bij een compound boog vanwege de katrollen ligt dit anders. Die span je met een vinger en kun je muisstil houden.
Maar als je in de VS dit soort wapens mag gebruiken voor de fun dan vraag je om problemen. Dat ligt niet aan het kind. De leeftijd is mij niet bekend. Typisch een geval van een ongeluk en eventueel ontbrekende kennis als je daar dit soort wapens mag bezitten.
Volgens de foto heeft het kind een compound boog met jachtpijlen gebruikt. Dat kan zelfs een kind hanteren. Nu weet je niet hoe oud het kind is. Dat is me niet duidelijk. Die compound bogen zijn ontzettend populair geworden na de achterlijke Rambo films waar die boog ook werd gebruikt in de film.quote:Op zondag 21 december 2014 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat voor een boog heeft dat kind dan nou gebruikt?
Mij komt het over als neemt het kind de schuld op zich, waarschijnlijk mindere straffen als voor een volwassen persoon?
Of dat er een volwassen persoon bij geweest is die een en ander verklaard heeft aan het kind?
Ik denk ook dat in dat land een andere mentaliteit is betreffende wapens !
http://nl.wikipedia.org/w(...)_tussen_vlees_en_visquote:Op zondag 21 december 2014 16:46 schreef mig72 het volgende:
Mensen die überhaupt vlees eten hebben natuurlijk geen recht van sprake in dit topic om straffen uit te spreken.
Ik eet kip, koe, varken en gevogelte en dit kind mag afgeschoten worden.quote:Op zondag 21 december 2014 16:46 schreef mig72 het volgende:
Mensen die überhaupt vlees eten hebben natuurlijk geen recht van sprake in dit topic om straffen uit te spreken.
Dus bij een complexboog heb je dmv de werking van meereere katrollen een vermindering in de benodigde spankracht op het punt van de vingers waar de boel in actie wordt gebracht en daardoor is het veel makkelijker de boel af te schieten?quote:Op zondag 21 december 2014 16:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Volgens de foto heeft het kind een compound boog met jachtpijlen gebruikt. Dat kan zelfs een kind hanteren. Nu weet je niet hoe oud het kind is. dat is me niet duidelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is een voorbeeld van een recurve boog. Mooi hobby trouwens. Om dat als echt wapen te gebruiken heb je een zware boog nodig dat een kind nooit zou kunnen hanteren. Met 28-30 pond hield het bij mij op. Een zwaardere boog kreeg ik niet fatsoenlijk gehanteerd om die stil te houden en een gehele wedstrijd te trekken.
[ afbeelding ]
Haha als volgende eten we kinderen! Opgelost.quote:Op zondag 21 december 2014 16:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik eet kip, koe, varken en gevogelte en dit kind mag afgeschoten worden.
Dat begrijp ik wel hoor, bij een fiets zal het niet veel anders gaan, de overbrenging maakt het licht!quote:Op zondag 21 december 2014 16:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Volgens de foto heeft het kind een compound boog met jachtpijlen gebruikt. Dat kan zelfs een kind hanteren. Nu weet je niet hoe oud het kind is. Dat is me niet duidelijk. Die compound bogen zijn ontzettend populair geworden na de achterlijke Rambo films waar die boog ook werd gebruikt in de film.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is een voorbeeld van een recurve boog. Mooi hobby trouwens. Om dat als echt wapen te gebruiken heb je een zware boog nodig dat een kind nooit zou kunnen hanteren. Met 28-30 pond hield het bij mij op. Een zwaardere boog kreeg ik niet fatsoenlijk gehanteerd om die stil te houden en een gehele wedstrijd te trekken.
[ afbeelding ]
Yep, en daarbij ook meer shotkracht. Het begin is even zwaar maar eenmaal over een punt heen kun je die boog heel makkelijk hanteren. Zie ook de katrollen die gebruikt worden bij hef en hijswerktuigen. En dat daar veel kracht uitkomt zie je aan de dikte van de pijlen. Hoe dunner de pijl hoe lichter de boog. Maar op de foto zie je dat het een dikke pijl is die de kracht moet opvangen en niet gaat zwabberen.quote:Op zondag 21 december 2014 16:55 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dus bij een complexboog heb je dmv de werking van meereere katrollen een vermindering in de benodigde spankracht op het punt van de vingers waar de boel in actie wordt gebracht en daardoor is het veel makkelijker de boel af te schieten?
De ouders moeten opvoeden, zij vormen de basis voor de ontwikkeling van het kind.quote:Op zondag 21 december 2014 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat ze voor zover wij weten niets strafbaars hebben gedaan
gewoon dat kind straffen en klaar is kees
welk artikel van het wetboek van strafrecht quote je hier?quote:Op zondag 21 december 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De ouders moeten opvoeden, zij vormen de basis voor de ontwikkeling van het kind.
Het heeft niets met het wetboek te maken.quote:Op zondag 21 december 2014 17:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
welk artikel van het wetboek van strafrecht quote je hier?
Misschien kun je ze pakken voor het toestaan dat hun kind en kruisboog had? Maar ik weet niet wat de wapenwetgeving is in dat land.quote:Op zondag 21 december 2014 17:51 schreef sp3c het volgende:
apart ...
either way de ouders deden niets fout dus die kan en mag je niet straffen ... ik zie er uberhaupt het nut niet van in
Bullshit, hoe een kind zich ontwikkelt heeft inderdaad mede te maken met opvoeding, maar ook met bijvoorbeeld de invloed van media, vriendjes, vriendinnetjes, karakter, etc, en misschien zelfs dat er bepaalde genen zijn aangezet die ervoor zorgen dat dit kon gebeuren.quote:Op zondag 21 december 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De ouders moeten opvoeden, zij vormen de basis voor de ontwikkeling van het kind.
Daarom ook "de basis".quote:Op zondag 21 december 2014 22:21 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Bullshit, hoe een kind zich ontwikkelt heeft inderdaad mede te maken met opvoeding, maar ook met bijvoorbeeld de invloed van media, vriendjes, vriendinnetjes, karakter, etc, en misschien zelfs dat er bepaalde genen zijn aangezet die ervoor zorgen dat dit kon gebeuren.
Simplistische onzin die niet klopt. Want als de ouders al dood zijn (wees) of het kind is geadopteerd vormen ze niet de basis.quote:
Nee, dan zijn de ouders er ook niet meer he.quote:Op zondag 21 december 2014 23:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
Simplistische onzin die niet klopt. Want als de ouders al dood zijn (wees) of het kind is geadopteerd vormen ze niet de basis.
En jij beweerde van wel. Dus jij bent vrij dom.quote:Op zondag 21 december 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dan zijn de ouders er ook niet meer he.![]()
Mijn god.
Als de ouders er zijn dan vormen zij de basis voor de opvoeding van een kind.quote:Op zondag 21 december 2014 23:05 schreef mig72 het volgende:
[..]
En jij beweerde van wel. Dus jij bent vrij dom.
Nu voegen je woorden toe dus je bent een draaikont. En zelfs dan klopt het niet want het kind kan pleegouders hebben waarbij de biologische ouders nog in leven zijn.quote:Op zondag 21 december 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als de ouders er zijn dan vormen zij de basis voor de opvoeding van een kind.
1: Jij weet donders goed dat ik dat bedoelde, maar je wou even interessant doen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:09 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nu voegen je woorden toe dus je bent een draaikont. En zelfs dan klopt het niet want het kind kan pleegouders hebben waarbij de biologische ouders nog in leven zijn.
Vind het heel erg voor de dolfijn, maar ieder kind doet dingen waar de ouders geen weet van hebben en als het dan fout gaat ligt dan het meteen aan de ouders?quote:Op zondag 21 december 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik wel of niet weet is hier irrelevant. Je moet de woorden 'actief aanwezig' toevoegen of je stelling klopt niet. Maar ik gooi het erop dat je de taal niet voldoende beheerst dus ik neem het je niet geheel kwalijk.quote:Op zondag 21 december 2014 23:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Jij weet donders goed dat ik dat bedoelde, maar je wou even interessant doen.
Maar dat mag uiteraard.
2: Dan zijn de biologische ouders dus niet actief aanwezig.
De vergelijking tussen belletje trekken waarbij iemand toevallig een hartstilstand krijgt en het doelbewust neerschieten van dolfijnen gaat nogal scheef, denk je zelf ook niet?quote:Op zondag 21 december 2014 23:11 schreef Bintzak het volgende:
[..]
Vind het heel erg voor de dolfijn, maar ieder kind doet dingen waar de ouders geen weet van hebben en als het dan fout gaat ligt dan het meteen aan de ouders?
Ik neem aan dat jij ook ooit belletje trok, stel dat iemand met een zwak hart een hartstilstand kreeg komt het dan door de ouders?
Ik ging vroeger met vrienden met luchtdruk pistolen de duinen in om op kleiduiven te schieten, me ouders hebben nooit geweten dat ik zo'n ding had. In het ergste geval had ik iemand geraakt met een kogeltje. Nu zou ik dat nooit doen nu ik weet welke gevolgen het had kunnen hebben. Dus mag blij zijn dat het nooit mis ging.
Hopelijk krijgt het ventje wel een goede werkstraf, gewoon een jaar lang de vuilnisbakken in een dierenpark leeghalen na schooltijd.
Interessantdoenerij, wees eens concreet.quote:Op zondag 21 december 2014 23:13 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wat ik wel of niet weet is hier irrelevant. Je moet de woorden 'actief aanwezig' toevoegen of je stelling klopt niet. Maar ik gooi het erop dat je de taal niet voldoende beheerst dus ik neem het je niet geheel kwalijk.
Nieuw woord geleerd in je woordenschat? Kom maar met iets inhoudelijks. Zo speciaal ben je heus niet.quote:Op zondag 21 december 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Interessant doennerij, wees eens concreet.
De neuk is dit voor een logica. Als ouders t niet weten dan ligt daar ook geen verantwoordelijkheid?quote:Op zondag 21 december 2014 23:11 schreef Bintzak het volgende:
[..]
Vind het heel erg voor de dolfijn, maar ieder kind doet dingen waar de ouders geen weet van hebben en als het dan fout gaat ligt dan het meteen aan de ouders?
Ik neem aan dat jij ook ooit belletje trok, stel dat iemand met een zwak hart een hartstilstand kreeg komt het dan door de ouders?
Ik ging vroeger met vrienden met luchtdruk pistolen de duinen in om op kleiduiven te schieten, me ouders hebben nooit geweten dat ik zo'n ding had. In het ergste geval had ik iemand geraakt met een kogeltje. Nu zou ik dat nooit doen nu ik weet welke gevolgen het had kunnen hebben. Dus mag blij zijn dat het nooit mis ging.
Hopelijk krijgt het ventje wel een goede werkstraf, gewoon een jaar lang de vuilnisbakken in een dierenpark leeghalen na schooltijd.
Dit is al de derde ad hominem, ga je nog iets nuttigs zeggen of blijft het hierbij?quote:Op zondag 21 december 2014 23:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nieuw woord geleerd in je woordenschat? Kom maar met iets inhoudelijks. Zo speciaal ben je heus niet.
Je hebt niet eens de taal- of wetenschappelijke kennis om een simpele stelling te poneren. Tip: Ga maar shoarma verkopen voor de kostquote:Op zondag 21 december 2014 23:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is al de derde ad hominem, ga je nog iets nuttigs zeggen of blijft het hierbij?
Welk argument is een ad hominem?quote:Op zondag 21 december 2014 23:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is al de derde ad hominem, ga je nog iets nuttigs zeggen of blijft het hierbij?
quote:Op zondag 21 december 2014 23:19 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je hebt niet eens de tasl- of wetenschappelijke kennis om een simpele stelling te poneren. Tip: Ga maar shoarma verkopen voor de kost
Aangezien ik nog geen argument heb neergezet gok ik geen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welk argument is een ad hominem?
Scholieren en hun wil 'dure' woordjes en termen te gebruiken, he. Ze willen zo graag dat ze de betekenis er van uit het oog verliezen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Aangezien ik nog geen argument heb neergezet gok ik geen.
Tja combineer dat maar met oerislamitische opvattingen en culturele leerstellingen over de rol van ouders en je krijgt wel een wat simplistisch wereldbeeld.quote:Op zondag 21 december 2014 23:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Scholieren en hun wil 'dure' woordjes en termen te gebruiken, he. Ze willen zo graag dat ze de betekenis er van uit het oog verliezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |