abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147769458
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat heb je dat geweldig en rustig opgelost _O_
ik zou eerst 5 min met grote ogen zitten om vervolgens het gesprek te vertellen tegen mijn collega.
Zelf vind ik als iedere keer iets t niet doet loei irritant maar huilen hoef ik niet...

Ik voel me heerlijk 'slaperig'. Net n kwartiertje wakker O+
Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie. :Y

Enneh, heb je in één keer je hele pakket vol hapjes opgevroten en -gedronken dat je zo diep geslapen hebt? ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_147769474
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:21 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind die oude ondernemers gewoon lief en schattig die met hun numlock prutsen O+

Ik ook O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_147769500
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Het toppunt zat trouwens bij mijn vorige werkgever. Die man printte AL zijn e-mails uit en schreef met vulpen een reactie die de administratief medewerkers moesten uittypen. En dat werd geaccepteerd! :')
:D :o
pi_147769537
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik snap dat je bakker wil worden LHO :+

Kwak: ik heb je gevonden ;)

@ Mini: wij eten vanaaf hamburgertjes (niet te groot), beetje op tijd want om 18.30 begint de film al *O* En morgen aardappel-selderijsoep :9 lekker winters warm.. En misschien morgen weer broodjes bakken..
Lekker met een topping van uitgebakken stukjes bacon, blauwe kaas kruimels en geroosterd broodkruimels :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_147769540
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ze hoeven ook geen binary te leren. Maar als bedrijf ben je toch dom als je er blind vanuit gaat dat mensen wel met een computer kunnen werken? Want bij heel veel mensen ontbreken ook de basale vaardigheden en dat vind ik vrij onbegrijpelijk. Niet zozeer van die mensen, wel van degenen die hen in dienst hebben. Maar ja, bij ons zit ook een manager die alles op papier per interne post rondstuurt omdat hij nog altijd niet weet hoe hij moet scannen.

(Dan vráág je dat toch? :? )
Of mensen die niet naar de PDF printer printen, maar een pagina printen, en inscannen.

Of iemand die zegt dat ze geen screenshot kan sturen. Bleek dat ze in paint het screenshot had geplakt, had uitgeprint, en wilde scannen maar de scanner het niet deed :{
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_147769541
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ach weet je, belde de vader van een vriendinnetje van mij (intelligente man, musicus, licht warrig) een keer de helpdesk voor zijn internerverbinding thuis. De beste man werd gevraagd of hij momenteel achter de computer zat.

Nou ehh... Daar vraag je me wat... Ik zal het even proberen, dan moet ik u wel even meerleggen, moment...

Zij kwam iets later de kamer binnen en zag haar vader half in het pc meubel gekropen met een been erachter druk bezig om 'achter de pc' te kruipen. Ze had nog nooit zo hard gelachen zei ze...
Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_147769568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:04 schreef minilot het volgende:
Ik tik op marathonsnelheid met vier vingers. :7
Ik ook. :7
Professioneel gifmenger.
pi_147769569
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef Molo het volgende:
Idris Elba mogelijk als nieuwe James Bond :9
Kan me wel in die keuze vinden als het zo zou zijn :)
Oooh :9
pi_147769570
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

:D :o
Het was ook nog eens een heel vervelende kerel. Stronteigenwijs en niks willen. Maar ik viel echt van mijn stoel toen ik dat voor het eerst zag gebeuren. :D
pi_147769592
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of iemand die zegt dat ze geen screenshot kan sturen. Bleek dat ze in paint het screenshot had geplakt, had uitgeprint, en wilde scannen maar de scanner het niet deed
Wel creatief proberen op te lossen _O_

Maar ik denk dat mensen zich soms ook gewoon schamen om iets nòg een keer te vragen omdat het ze al 2x in rap tempo is uitgelegd. Of iemand heeft het ze voor gedaan. Je moet het iemand zelf laten doen. En als het dan iets is wat ze 1x per maand moeten doen, dan snap ik wel dat ze het een maand later domweg weer vergeten zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:43:38 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.
Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.
En als het op werk is, ook deels van zijn leidinggevende. Dan kun je nog proberen daarop te sturen en opleiding te laten volgen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:44:31 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769619
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oooh :9
Heeft die Noord Korea hack toch nog voordelen *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147769622
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt, die zitten dan ook vaak in groep 1 of 2 van mijn epistel :D

Veel mensen, helaas vaak oudere medewerkers, zien dit soort zaken niet als onderdeel van hun werk of onderdeel van algemene kennis die je kunt (en moet?) bijhouden.
Als je die verantwoordelijkheid niet neemt, dan lijkt me dat voor ICT/automatisering afdelingen echt vreselijk om mee te werken.
Dat is waar.
Maar heel veel oudere mensen komen dit ook tegen ookal werken ze niet in de ICT/automatisering en dan vind ik het heel anders.
pi_147769627
Overigens zijn onze ICT'ers super aan de foon en met langskomen, echt toffe lui.
We krijgen ook regelmatig een enquete over de dienstverlening.
Collega en ik zijn op de werkvloer wel de eerste helpdeks die de meest voorkomende vragen kunnen oplossen.. het is inderdaad wat Molo zegt, er zijn veel collega's waarvoor de vlucht die de automatisering heeft genomen te snel gaat. Ze zijn bang dat ze het niet kunnen, maakt hen onzeker, slapen er niet van als ze horen dat we papier gaan inscannen ipv in de status opruimen e.d.
Lijkt me best rot hoor.
pi_147769641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie. :Y



Oranje knop rechts in het midden. En dan maken ze maar gewoon een incident zoals ze horen te doen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_147769657
Wij hebben een leuk pakketje in huis joh :D
pi_147769664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie. :Y

Enneh, heb je in één keer je hele pakket vol hapjes opgevroten en -gedronken dat je zo diep geslapen hebt? ;)
Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.

Alles staat nog in mn woonkamer uitgestald als op de foto's :P Krijg t ook niet allemaal in de kast. Gisteren alleen stukje eigengebakken tulband op die ik kreeg. Rest bij ouders achtergelaten van dat ding.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_147769670
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben een leuk pakketje in huis joh :D
Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen! *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:47:15 #194
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_147769676
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.

Alles staat nog in mn woonkamer uitgestald als op de foto's :P Krijg t ook niet allemaal in de kast. Gisteren alleen stukje eigengebakken tulband op die ik kreeg. Rest bij ouders achtergelaten van dat ding.
Daar ben ik het ook mee eens :). Dat schelden helpt echt niet bij de willigheid om verder geholpen te worden.
pi_147769685
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen! *O*
Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen! *)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:48:03 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is waar.
Maar heel veel oudere mensen komen dit ook tegen ookal werken ze niet in de ICT/automatisering en dan vind ik het heel anders.
Op die mensen doel ik juist, dat behoort tegenwoordig toch ook gewoon tot je taken. Ook al is het niet de reden waarom je voor een beroep hebt gekozen en behoort het niet tot je kerntaken, het hoort erbij.

Een psycholoog die niet kan typen, een secretaresse in ziekenhuis die geen mailbox kan bijhouden, een fysiotherapeut die niet weet hoe je een filmpje van looppatroon moet opnemen en in het systeem moet hangen. Hoort er allemaal bij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:48:34 #197
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_147769708
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen! *)
Ik denk dat het best meevalt. Anna werkt op dit moment vrijwillig in het dierenasiel, en ondanks het groot aantal zielige kittens, katten met 3 poten en andere zielige beesten, is er geen enkel dier bij gekomen dit jaar :7.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:49:03 #198
3878 Vork
Manisch creatief
pi_147769720
Gelukkig hadden de meeste collega's of bazen die ik heb meegemaakt wel enige vorm van computervaardigheid. Dan zijn de vragen en de handelswijzen iets minder dom. Maar de onkunde is nog tot daar aan toe, er zijn ook mensen die niet inzien hoe belangrijk die basis computervaardigheden zijn om überhaupt te kunnen functioneren op de werkvloer en daar derhalve geen extra tijd en moeite in willen steken. Dat zijn de allerergsten.
pi_147769723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:47 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens :)
Ik ben het er op zich ook wel mee eens, maar ik realiseer me ook wel dat iemand die uit z'n plaat gaat aan de telefoon waarschijnlijk wel redenen heeft waarom het écht zo hoog zit, en daar probeer ik altijd rekening mee te houden.
Let me see you stripped down to the bone
pi_147769726
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.
En als het op werk is, ook deels van zijn leidinggevende. Dan kun je nog proberen daarop te sturen en opleiding te laten volgen.
Dat laatste met name.

Ik werk nu vijf jaar bij mijn huidige werkgever. Ik heb één keer een basiscursus gehad in ons primaire programma. Ik ben dus niet zo verbaasd dat 75% van de werknemers niet erg thuis is in dat programma. Ik ben dan redelijk handig en vind mijn weg wel, maar dat geldt niet voor iedereen. Ik vind dat onbegrijpelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')