Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat heb je dat geweldig en rustig opgelost![]()
ik zou eerst 5 min met grote ogen zitten om vervolgens het gesprek te vertellen tegen mijn collega.
Zelf vind ik als iedere keer iets t niet doet loei irritant maar huilen hoef ik niet...
Ik voel me heerlijk 'slaperig'. Net n kwartiertje wakker
Ik ookquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:21 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind die oude ondernemers gewoon lief en schattig die met hun numlock prutsen
quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Het toppunt zat trouwens bij mijn vorige werkgever. Die man printte AL zijn e-mails uit en schreef met vulpen een reactie die de administratief medewerkers moesten uittypen. En dat werd geaccepteerd!
Lekker met een topping van uitgebakken stukjes bacon, blauwe kaas kruimels en geroosterd broodkruimelsquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik snap dat je bakker wil worden LHO![]()
Kwak: ik heb je gevonden![]()
@ Mini: wij eten vanaaf hamburgertjes (niet te groot), beetje op tijd want om 18.30 begint de film alEn morgen aardappel-selderijsoep
lekker winters warm.. En misschien morgen weer broodjes bakken..
Of mensen die niet naar de PDF printer printen, maar een pagina printen, en inscannen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze hoeven ook geen binary te leren. Maar als bedrijf ben je toch dom als je er blind vanuit gaat dat mensen wel met een computer kunnen werken? Want bij heel veel mensen ontbreken ook de basale vaardigheden en dat vind ik vrij onbegrijpelijk. Niet zozeer van die mensen, wel van degenen die hen in dienst hebben. Maar ja, bij ons zit ook een manager die alles op papier per interne post rondstuurt omdat hij nog altijd niet weet hoe hij moet scannen.
(Dan vráág je dat toch?)
Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ach weet je, belde de vader van een vriendinnetje van mij (intelligente man, musicus, licht warrig) een keer de helpdesk voor zijn internerverbinding thuis. De beste man werd gevraagd of hij momenteel achter de computer zat.
Nou ehh... Daar vraag je me wat... Ik zal het even proberen, dan moet ik u wel even meerleggen, moment...
Zij kwam iets later de kamer binnen en zag haar vader half in het pc meubel gekropen met een been erachter druk bezig om 'achter de pc' te kruipen. Ze had nog nooit zo hard gelachen zei ze...
Ik ook.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:04 schreef minilot het volgende:
Ik tik op marathonsnelheid met vier vingers.
Ooohquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef Molo het volgende:
Idris Elba mogelijk als nieuwe James Bond
Kan me wel in die keuze vinden als het zo zou zijn
Het was ook nog eens een heel vervelende kerel. Stronteigenwijs en niks willen. Maar ik viel echt van mijn stoel toen ik dat voor het eerst zag gebeuren.quote:
Wel creatief proberen op te lossenquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of iemand die zegt dat ze geen screenshot kan sturen. Bleek dat ze in paint het screenshot had geplakt, had uitgeprint, en wilde scannen maar de scanner het niet deed
Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.
Heeft die Noord Korea hack toch nog voordelenquote:
Dat is waar.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, die zitten dan ook vaak in groep 1 of 2 van mijn epistel
Veel mensen, helaas vaak oudere medewerkers, zien dit soort zaken niet als onderdeel van hun werk of onderdeel van algemene kennis die je kunt (en moet?) bijhouden.
Als je die verantwoordelijkheid niet neemt, dan lijkt me dat voor ICT/automatisering afdelingen echt vreselijk om mee te werken.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie.
Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie.
Enneh, heb je in één keer je hele pakket vol hapjes opgevroten en -gedronken dat je zo diep geslapen hebt?
Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen!quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben een leuk pakketje in huis joh
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.
Alles staat nog in mn woonkamer uitgestald als op de foto'sKrijg t ook niet allemaal in de kast. Gisteren alleen stukje eigengebakken tulband op die ik kreeg. Rest bij ouders achtergelaten van dat ding.
Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen!quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen!
Op die mensen doel ik juist, dat behoort tegenwoordig toch ook gewoon tot je taken. Ook al is het niet de reden waarom je voor een beroep hebt gekozen en behoort het niet tot je kerntaken, het hoort erbij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar heel veel oudere mensen komen dit ook tegen ookal werken ze niet in de ICT/automatisering en dan vind ik het heel anders.
Ik denk dat het best meevalt. Anna werkt op dit moment vrijwillig in het dierenasiel, en ondanks het groot aantal zielige kittens, katten met 3 poten en andere zielige beesten, is er geen enkel dier bij gekomen dit jaarquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen!
Ik ben het er op zich ook wel mee eens, maar ik realiseer me ook wel dat iemand die uit z'n plaat gaat aan de telefoon waarschijnlijk wel redenen heeft waarom het écht zo hoog zit, en daar probeer ik altijd rekening mee te houden.quote:
Dat laatste met name.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.
En als het op werk is, ook deels van zijn leidinggevende. Dan kun je nog proberen daarop te sturen en opleiding te laten volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |