abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147768778
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen weten hoe het werkt, en weten hoe je er mee moet werken.
Veel van mijn users kunnen dat laatste niet, en dat is iets wat er bij mij niet in gaat.

Ik vind dat nogal een onwrikbare kijk op de mensen om je heen. Ik ben het volstrekt met je eens dat mensen flexibeler en weerbaarder worden op het moment dat ze zich verdiepen in hoe de systemen werken waarmee ze dagelijks te maken krijgen, maar om zoiets af te willen dwingen door er vooral heel chagrijnig over te doen komt op mij weinig vriendelijk en begripvol over. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:09:55 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147768826
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ok. Je hebt me overtroffen! Mijn gebruikers zijn hier heilig bij :Y Ik ga me voornemen niet meer te klagen over mijn eindgebruikers :@
Gaat je vast niet lukken :D

* Molo eindgebruiker from hell is soms *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147768859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:51 schreef minilot het volgende:
Fijn dat de niet-ITers inmiddels ook wakker zijn in deze! O+ ;)
:D
pi_147768882
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Gaat je vast niet lukken :D

* Molo eindgebruiker from hell is soms *O*
Vermoed ik ook :') Maar ja...je moet ergens beginnen :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_147769008
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Nah, daarbij komt dan ongetwijfeld een verantwoordelijkheidsgevoel inzake opvoeding. Als je met pubers werkt is het denk ik soms raadzaam om hard te zijn en ze niet altijd gelijk te geven.

Ik wil in mijn werk vooral discreet en dienstbaar zijn, zonder enig oordeel over wat dan ook, want om de één of andere bizarre reden zit dat blijkbaar in me. :')
Neuh ik het het meer over het inzien dat er achter gedrag een reden zit, en dat zo'n kind een mens is en geen hatelijk stuk ongedierte :+

Gelijk krijgen ze zeker niet altijd, maar er zin verschillende manieren om daarover met ze te comminiceren.

Ik denk dat het stukje "zonder oordeel" me triggerde.
Kwak
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:18:35 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769013
Geërgerde mensen, bedenk even hoe 'slim' de gemiddelde Nederlander is, en dat daar dan dus ook nog een hele lading mensen ONDER dat niveau zit.
De meeste daarvan werken en komen jullie tegen als (meestal eind)gebruiker.
De afgelopen jaren heeft digitalisering een enorme vlucht genomen. Er zijn dus serieus veel mensen die daar niet mee om kunnen gaan.
Deels omdat ze het gewoon nooit geleerd of bijgeleerd hebben ('ja ik heb nooit een cursus gehad dus ikw eet dat niet').
Deels omdat ze niet willen leren (uitspraken als 'dat hoorde er vroeger niet bij dus ben ik niet van plan te doen tenzij ik meer geld krijg', dat soort gewouwel).
Maar deels ook omdat ze te dom zijn om dit te kunnen leren.
Tegen die tweede en derde groep kun je cursussen gooien wat je wilt, gaat niet werken.
Enige wat kan is strenger handhaven of werk aanpassen aan niveau van werknemer.
pi_147769032
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Eerst mijn proefschrift afmaken, dan mijn docentenopleiding, daarna mijn ogen laten opereren en daarna heb ik misschien wel tijd. 2017, denk ik.
Wow ben jij mij? Ik heb dit jaar zowel proefschrift als lerarenopleiding afgerond :+ zwanger worden hielp, dat gaf genoeg druk...
Kwak
pi_147769070
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:18 schreef Molo het volgende:
Geërgerde mensen, bedenk even hoe 'slim' de gemiddelde Nederlander is, en dat daar dan dus ook nog een hele lading mensen ONDER dat niveau zit.
De meeste daarvan werken en komen jullie tegen als (meestal eind)gebruiker.
De afgelopen jaren heeft digitalisering een enorme vlucht genomen. Er zijn dus serieus veel mensen die daar niet mee om kunnen gaan.
Deels omdat ze het gewoon nooit geleerd of bijgeleerd hebben ('ja ik heb nooit een cursus gehad dus ikw eet dat niet').
Deels omdat ze niet willen leren (uitspraken als 'dat hoorde er vroeger niet bij dus ben ik niet van plan te doen tenzij ik meer geld krijg', dat soort gewouwel).
Maar deels ook omdat ze te dom zijn om dit te kunnen leren.
Tegen die tweede en derde groep kun je cursussen gooien wat je wilt, gaat niet werken.
Enige wat kan is strenger handhaven of werk aanpassen aan niveau van werknemer.
Maar niet iedereen die digibeet is, is dom.
Ik weet dat je dat ook zegt maar wilde het nog een keertje herhalen O+
pi_147769072
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal een onwrikbare kijk op de mensen om je heen. Ik ben het volstrekt met je eens dat mensen flexibeler en weerbaarder worden op het moment dat ze zich verdiepen in hoe de systemen werken waarmee ze dagelijks te maken krijgen, maar om zoiets af te willen dwingen door er vooral heel chagrijnig over te doen komt op mij weinig vriendelijk en begripvol over. ;)
Ze hoeven ook geen binary te leren. Maar als bedrijf ben je toch dom als je er blind vanuit gaat dat mensen wel met een computer kunnen werken? Want bij heel veel mensen ontbreken ook de basale vaardigheden en dat vind ik vrij onbegrijpelijk. Niet zozeer van die mensen, wel van degenen die hen in dienst hebben. Maar ja, bij ons zit ook een manager die alles op papier per interne post rondstuurt omdat hij nog altijd niet weet hoe hij moet scannen.

(Dan vráág je dat toch? :? )
pi_147769086
Ik vind die oude ondernemers gewoon lief en schattig die met hun numlock prutsen O+
En verder hou ik er over op.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:23:47 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769130
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar niet iedereen die digibeet is, is dom.
Ik weet dat je dat ook zegt maar wilde het nog een keertje herhalen O+
Klopt, die zitten dan ook vaak in groep 1 of 2 van mijn epistel :D

Veel mensen, helaas vaak oudere medewerkers, zien dit soort zaken niet als onderdeel van hun werk of onderdeel van algemene kennis die je kunt (en moet?) bijhouden.
Als je die verantwoordelijkheid niet neemt, dan lijkt me dat voor ICT/automatisering afdelingen echt vreselijk om mee te werken.
pi_147769139
Het toppunt zat trouwens bij mijn vorige werkgever. Die man printte AL zijn e-mails uit en schreef met vulpen een reactie die de administratief medewerkers moesten uittypen. En dat werd geaccepteerd! :')
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:26:39 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769193
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Het toppunt zat trouwens bij mijn vorige werkgever. Die man printte AL zijn e-mails uit en schreef met vulpen een reactie die de administratief medewerkers moesten uittypen. En dat werd geaccepteerd! :')
Denk dat daar wel de kern in zit. Het wordt geaccepteerd.
Als een manager daar echt een goeie dikke streep door zou zetten en het niet meer geaccepteerd wordt, dan pas verandert er wat.
Dit kost godsamme veel geld mensen :D
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:28:25 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147769231
quote:
Zo had ik een collega manager die zijn emails geprint van zijn PA kreeg, die las en tegen 11 uur kwam ze dan voor dictaat, schreef zijn antwoord op in steno en zij beantwoorde dan zijn mails.
Toen hij zich eens over mij beklaagde op het hoofdkantoor werd mij gevraagd wat dat voor een figuur was, vertelde dit verhaal en een week later was hij vertrokken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:28:59 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769240
Bij ons op werk gingen mensen pas hun eigen kopjes opruimen toen ik de schoonmaakster verboden had nog langer de kopjes af te wassen en op te ruimen :D
Ze werkte zich uit de naad maar raffelde door tijdgebrek haar eigen verplichte werkzaamheden af, waardoor iedereen liep te zeiken op haar omdat ruimtes en apparatuur stoffig waren.

Opgelost *O*
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:29:34 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769256
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo had ik een collega manager die zijn emails geprint van zijn PA kreeg, die las en tegen 11 uur kwam ze dan voor dictaat, schreef zijn antwoord op in steno en zij beantwoorde dan zijn mails.
Ben wel benieuwd naar de leeftijd van zo'n figuur
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:30:37 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147769279
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de leeftijd van zo'n figuur
Hij zal destijds, 2002, een jaar of 45 zijn geweest.
Let wel, was een high tech IT bedrijf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147769286
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik denk dat het stukje "zonder oordeel" me triggerde.
Ja, dat klopt wel. :) Misschien is het ook nuttiger om die eigenschap dan eens toe te gaan passen op mensen die het echt kunnen gebruiken in plaats van digibeetbakkers die hun toetsenbord niet snappen.
Ik neem het mee als ik nog eens een carrièreswitch moet maken. ^O^ *)
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:32:51 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769333
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij zal destijds, 2002, een jaar of 45 zijn geweest.
Let wel, was een high tech IT bedrijf
Zeker in 2002 maakte dat niet zoveel uit vrees ik :X

Maar bevestigd mijn vermoeden :D
Waarschijnlijk beheurlijk grootverdiener ook?
pi_147769386
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:59 schreef minilot het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je dat geweldig en rustig opgelost _O_
ik zou eerst 5 min met grote ogen zitten om vervolgens het gesprek te vertellen tegen mijn collega.
Zelf vind ik als iedere keer iets t niet doet loei irritant maar huilen hoef ik niet...

Ik voel me heerlijk 'slaperig'. Net n kwartiertje wakker O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:35:20 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769390
Idris Elba mogelijk als nieuwe James Bond :9
Kan me wel in die keuze vinden als het zo zou zijn :)
pi_147769395
Ach weet je, belde de vader van een vriendinnetje van mij (intelligente man, musicus, licht warrig) een keer de helpdesk voor zijn internerverbinding thuis. De beste man werd gevraagd of hij momenteel achter de computer zat.

Nou ehh... Daar vraag je me wat... Ik zal het even proberen, dan moet ik u wel even meerleggen, moment...

Zij kwam iets later de kamer binnen en zag haar vader half in het pc meubel gekropen met een been erachter druk bezig om 'achter de pc' te kruipen. Ze had nog nooit zo hard gelachen zei ze...
Kwak
pi_147769458
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat heb je dat geweldig en rustig opgelost _O_
ik zou eerst 5 min met grote ogen zitten om vervolgens het gesprek te vertellen tegen mijn collega.
Zelf vind ik als iedere keer iets t niet doet loei irritant maar huilen hoef ik niet...

Ik voel me heerlijk 'slaperig'. Net n kwartiertje wakker O+
Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie. :Y

Enneh, heb je in één keer je hele pakket vol hapjes opgevroten en -gedronken dat je zo diep geslapen hebt? ;)
pi_147769474
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:21 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind die oude ondernemers gewoon lief en schattig die met hun numlock prutsen O+

Ik ook O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_147769500
quote:
:D :o
pi_147769537
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik snap dat je bakker wil worden LHO :+

Kwak: ik heb je gevonden ;)

@ Mini: wij eten vanaaf hamburgertjes (niet te groot), beetje op tijd want om 18.30 begint de film al *O* En morgen aardappel-selderijsoep :9 lekker winters warm.. En misschien morgen weer broodjes bakken..
Lekker met een topping van uitgebakken stukjes bacon, blauwe kaas kruimels en geroosterd broodkruimels :)
pi_147769540
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ze hoeven ook geen binary te leren. Maar als bedrijf ben je toch dom als je er blind vanuit gaat dat mensen wel met een computer kunnen werken? Want bij heel veel mensen ontbreken ook de basale vaardigheden en dat vind ik vrij onbegrijpelijk. Niet zozeer van die mensen, wel van degenen die hen in dienst hebben. Maar ja, bij ons zit ook een manager die alles op papier per interne post rondstuurt omdat hij nog altijd niet weet hoe hij moet scannen.

(Dan vráág je dat toch? :? )
Of mensen die niet naar de PDF printer printen, maar een pagina printen, en inscannen.

Of iemand die zegt dat ze geen screenshot kan sturen. Bleek dat ze in paint het screenshot had geplakt, had uitgeprint, en wilde scannen maar de scanner het niet deed :{
pi_147769541
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ach weet je, belde de vader van een vriendinnetje van mij (intelligente man, musicus, licht warrig) een keer de helpdesk voor zijn internerverbinding thuis. De beste man werd gevraagd of hij momenteel achter de computer zat.

Nou ehh... Daar vraag je me wat... Ik zal het even proberen, dan moet ik u wel even meerleggen, moment...

Zij kwam iets later de kamer binnen en zag haar vader half in het pc meubel gekropen met een been erachter druk bezig om 'achter de pc' te kruipen. Ze had nog nooit zo hard gelachen zei ze...
Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.
pi_147769568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:04 schreef minilot het volgende:
Ik tik op marathonsnelheid met vier vingers. :7
Ik ook. :7
Professioneel gifmenger.
pi_147769569
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef Molo het volgende:
Idris Elba mogelijk als nieuwe James Bond :9
Kan me wel in die keuze vinden als het zo zou zijn :)
Oooh :9
pi_147769570
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

:D :o
Het was ook nog eens een heel vervelende kerel. Stronteigenwijs en niks willen. Maar ik viel echt van mijn stoel toen ik dat voor het eerst zag gebeuren. :D
pi_147769592
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of iemand die zegt dat ze geen screenshot kan sturen. Bleek dat ze in paint het screenshot had geplakt, had uitgeprint, en wilde scannen maar de scanner het niet deed
Wel creatief proberen op te lossen _O_

Maar ik denk dat mensen zich soms ook gewoon schamen om iets nòg een keer te vragen omdat het ze al 2x in rap tempo is uitgelegd. Of iemand heeft het ze voor gedaan. Je moet het iemand zelf laten doen. En als het dan iets is wat ze 1x per maand moeten doen, dan snap ik wel dat ze het een maand later domweg weer vergeten zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:43:38 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.
Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.
En als het op werk is, ook deels van zijn leidinggevende. Dan kun je nog proberen daarop te sturen en opleiding te laten volgen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:44:31 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769619
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oooh :9
Heeft die Noord Korea hack toch nog voordelen *O*
pi_147769622
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt, die zitten dan ook vaak in groep 1 of 2 van mijn epistel :D

Veel mensen, helaas vaak oudere medewerkers, zien dit soort zaken niet als onderdeel van hun werk of onderdeel van algemene kennis die je kunt (en moet?) bijhouden.
Als je die verantwoordelijkheid niet neemt, dan lijkt me dat voor ICT/automatisering afdelingen echt vreselijk om mee te werken.
Dat is waar.
Maar heel veel oudere mensen komen dit ook tegen ookal werken ze niet in de ICT/automatisering en dan vind ik het heel anders.
pi_147769627
Overigens zijn onze ICT'ers super aan de foon en met langskomen, echt toffe lui.
We krijgen ook regelmatig een enquete over de dienstverlening.
Collega en ik zijn op de werkvloer wel de eerste helpdeks die de meest voorkomende vragen kunnen oplossen.. het is inderdaad wat Molo zegt, er zijn veel collega's waarvoor de vlucht die de automatisering heeft genomen te snel gaat. Ze zijn bang dat ze het niet kunnen, maakt hen onzeker, slapen er niet van als ze horen dat we papier gaan inscannen ipv in de status opruimen e.d.
Lijkt me best rot hoor.
pi_147769641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie. :Y

Oranje knop rechts in het midden. En dan maken ze maar gewoon een incident zoals ze horen te doen.
pi_147769657
Wij hebben een leuk pakketje in huis joh :D
pi_147769664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Enneh, heb je in één keer je hele pakket vol hapjes opgevroten en -gedronken dat je zo diep geslapen hebt? ;)
Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.

Alles staat nog in mn woonkamer uitgestald als op de foto's :P Krijg t ook niet allemaal in de kast. Gisteren alleen stukje eigengebakken tulband op die ik kreeg. Rest bij ouders achtergelaten van dat ding.
pi_147769670
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben een leuk pakketje in huis joh :D
Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen! *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:47:15 #194
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_147769676
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.

Alles staat nog in mn woonkamer uitgestald als op de foto's :P Krijg t ook niet allemaal in de kast. Gisteren alleen stukje eigengebakken tulband op die ik kreeg. Rest bij ouders achtergelaten van dat ding.
Daar ben ik het ook mee eens :). Dat schelden helpt echt niet bij de willigheid om verder geholpen te worden.
pi_147769685
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen! *O*
Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen! *)
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:48:03 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147769696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is waar.
Maar heel veel oudere mensen komen dit ook tegen ookal werken ze niet in de ICT/automatisering en dan vind ik het heel anders.
Op die mensen doel ik juist, dat behoort tegenwoordig toch ook gewoon tot je taken. Ook al is het niet de reden waarom je voor een beroep hebt gekozen en behoort het niet tot je kerntaken, het hoort erbij.

Een psycholoog die niet kan typen, een secretaresse in ziekenhuis die geen mailbox kan bijhouden, een fysiotherapeut die niet weet hoe je een filmpje van looppatroon moet opnemen en in het systeem moet hangen. Hoort er allemaal bij
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:48:34 #197
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_147769708
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen! *)
Ik denk dat het best meevalt. Anna werkt op dit moment vrijwillig in het dierenasiel, en ondanks het groot aantal zielige kittens, katten met 3 poten en andere zielige beesten, is er geen enkel dier bij gekomen dit jaar :7.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:49:03 #198
3878 Vork
Manisch creatief
pi_147769720
Gelukkig hadden de meeste collega's of bazen die ik heb meegemaakt wel enige vorm van computervaardigheid. Dan zijn de vragen en de handelswijzen iets minder dom. Maar de onkunde is nog tot daar aan toe, er zijn ook mensen die niet inzien hoe belangrijk die basis computervaardigheden zijn om überhaupt te kunnen functioneren op de werkvloer en daar derhalve geen extra tijd en moeite in willen steken. Dat zijn de allerergsten.
pi_147769723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:47 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens :)
Ik ben het er op zich ook wel mee eens, maar ik realiseer me ook wel dat iemand die uit z'n plaat gaat aan de telefoon waarschijnlijk wel redenen heeft waarom het écht zo hoog zit, en daar probeer ik altijd rekening mee te houden.
pi_147769726
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.
En als het op werk is, ook deels van zijn leidinggevende. Dan kun je nog proberen daarop te sturen en opleiding te laten volgen.
Dat laatste met name.

Ik werk nu vijf jaar bij mijn huidige werkgever. Ik heb één keer een basiscursus gehad in ons primaire programma. Ik ben dus niet zo verbaasd dat 75% van de werknemers niet erg thuis is in dat programma. Ik ben dan redelijk handig en vind mijn weg wel, maar dat geldt niet voor iedereen. Ik vind dat onbegrijpelijk.
pi_147769741
Ik durf het bijna niet te zeggen maar de eerste applicatie lijkt zonder noemenswaardige horten of stoten te zijn gemigreerd :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_147769755
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:49 schreef PdeHoog het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar de eerste applicatie lijkt zonder noemenswaardige horten of stoten te zijn gemigreerd :o
Applausje voor Pee!
pi_147769762
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:42 schreef Isegrim het volgende:

Het was ook nog eens een heel vervelende kerel. Stronteigenwijs en niks willen. Maar ik viel echt van mijn stoel toen ik dat voor het eerst zag gebeuren. :D
Ja zeg :D
Bij mij zitten er ook een paar mensen, ook artsen die alles uitprinten. Dat wordt nog wat met het nieuwe EPD.
pi_147769770
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:49 schreef PdeHoog het volgende:
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')