Ik vind dat nogal een onwrikbare kijk op de mensen om je heen. Ik ben het volstrekt met je eens dat mensen flexibeler en weerbaarder worden op het moment dat ze zich verdiepen in hoe de systemen werken waarmee ze dagelijks te maken krijgen, maar om zoiets af te willen dwingen door er vooral heel chagrijnig over te doen komt op mij weinig vriendelijk en begripvol over.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen weten hoe het werkt, en weten hoe je er mee moet werken.
Veel van mijn users kunnen dat laatste niet, en dat is iets wat er bij mij niet in gaat.
Gaat je vast niet lukkenquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ok. Je hebt me overtroffen! Mijn gebruikers zijn hier heilig bijIk ga me voornemen niet meer te klagen over mijn eindgebruikers
quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:51 schreef minilot het volgende:
Fijn dat de niet-ITers inmiddels ook wakker zijn in deze!![]()
Vermoed ik ookquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat je vast niet lukken
* Molo eindgebruiker from hell is soms
Neuh ik het het meer over het inzien dat er achter gedrag een reden zit, en dat zo'n kind een mens is en geen hatelijk stuk ongediertequote:Op zaterdag 20 december 2014 10:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Nah, daarbij komt dan ongetwijfeld een verantwoordelijkheidsgevoel inzake opvoeding. Als je met pubers werkt is het denk ik soms raadzaam om hard te zijn en ze niet altijd gelijk te geven.
Ik wil in mijn werk vooral discreet en dienstbaar zijn, zonder enig oordeel over wat dan ook, want om de één of andere bizarre reden zit dat blijkbaar in me.
Wow ben jij mij? Ik heb dit jaar zowel proefschrift als lerarenopleiding afgerondquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Eerst mijn proefschrift afmaken, dan mijn docentenopleiding, daarna mijn ogen laten opereren en daarna heb ik misschien wel tijd. 2017, denk ik.
Maar niet iedereen die digibeet is, is dom.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:18 schreef Molo het volgende:
Geërgerde mensen, bedenk even hoe 'slim' de gemiddelde Nederlander is, en dat daar dan dus ook nog een hele lading mensen ONDER dat niveau zit.
De meeste daarvan werken en komen jullie tegen als (meestal eind)gebruiker.
De afgelopen jaren heeft digitalisering een enorme vlucht genomen. Er zijn dus serieus veel mensen die daar niet mee om kunnen gaan.
Deels omdat ze het gewoon nooit geleerd of bijgeleerd hebben ('ja ik heb nooit een cursus gehad dus ikw eet dat niet').
Deels omdat ze niet willen leren (uitspraken als 'dat hoorde er vroeger niet bij dus ben ik niet van plan te doen tenzij ik meer geld krijg', dat soort gewouwel).
Maar deels ook omdat ze te dom zijn om dit te kunnen leren.
Tegen die tweede en derde groep kun je cursussen gooien wat je wilt, gaat niet werken.
Enige wat kan is strenger handhaven of werk aanpassen aan niveau van werknemer.
Ze hoeven ook geen binary te leren. Maar als bedrijf ben je toch dom als je er blind vanuit gaat dat mensen wel met een computer kunnen werken? Want bij heel veel mensen ontbreken ook de basale vaardigheden en dat vind ik vrij onbegrijpelijk. Niet zozeer van die mensen, wel van degenen die hen in dienst hebben. Maar ja, bij ons zit ook een manager die alles op papier per interne post rondstuurt omdat hij nog altijd niet weet hoe hij moet scannen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een onwrikbare kijk op de mensen om je heen. Ik ben het volstrekt met je eens dat mensen flexibeler en weerbaarder worden op het moment dat ze zich verdiepen in hoe de systemen werken waarmee ze dagelijks te maken krijgen, maar om zoiets af te willen dwingen door er vooral heel chagrijnig over te doen komt op mij weinig vriendelijk en begripvol over.
Klopt, die zitten dan ook vaak in groep 1 of 2 van mijn epistelquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar niet iedereen die digibeet is, is dom.
Ik weet dat je dat ook zegt maar wilde het nog een keertje herhalen
Denk dat daar wel de kern in zit. Het wordt geaccepteerd.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Het toppunt zat trouwens bij mijn vorige werkgever. Die man printte AL zijn e-mails uit en schreef met vulpen een reactie die de administratief medewerkers moesten uittypen. En dat werd geaccepteerd!
Zo had ik een collega manager die zijn emails geprint van zijn PA kreeg, die las en tegen 11 uur kwam ze dan voor dictaat, schreef zijn antwoord op in steno en zij beantwoorde dan zijn mails.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Het toppunt zat trouwens bij mijn vorige werkgever. Die man printte AL zijn e-mails uit en schreef met vulpen een reactie die de administratief medewerkers moesten uittypen. En dat werd geaccepteerd!
Ben wel benieuwd naar de leeftijd van zo'n figuurquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo had ik een collega manager die zijn emails geprint van zijn PA kreeg, die las en tegen 11 uur kwam ze dan voor dictaat, schreef zijn antwoord op in steno en zij beantwoorde dan zijn mails.
Hij zal destijds, 2002, een jaar of 45 zijn geweest.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de leeftijd van zo'n figuur
Ja, dat klopt wel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ik denk dat het stukje "zonder oordeel" me triggerde.
Zeker in 2002 maakte dat niet zoveel uit vrees ikquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij zal destijds, 2002, een jaar of 45 zijn geweest.
Let wel, was een high tech IT bedrijf
quote:Op zaterdag 20 december 2014 08:59 schreef minilot het volgende:
Wat heb je dat geweldig en rustig opgelostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik zou eerst 5 min met grote ogen zitten om vervolgens het gesprek te vertellen tegen mijn collega.
Zelf vind ik als iedere keer iets t niet doet loei irritant maar huilen hoef ik niet...
Ik voel me heerlijk 'slaperig'. Net n kwartiertje wakker
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat heb je dat geweldig en rustig opgelost![]()
ik zou eerst 5 min met grote ogen zitten om vervolgens het gesprek te vertellen tegen mijn collega.
Zelf vind ik als iedere keer iets t niet doet loei irritant maar huilen hoef ik niet...
Ik voel me heerlijk 'slaperig'. Net n kwartiertje wakker
Ik ookquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:21 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind die oude ondernemers gewoon lief en schattig die met hun numlock prutsen
quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Het toppunt zat trouwens bij mijn vorige werkgever. Die man printte AL zijn e-mails uit en schreef met vulpen een reactie die de administratief medewerkers moesten uittypen. En dat werd geaccepteerd!
Lekker met een topping van uitgebakken stukjes bacon, blauwe kaas kruimels en geroosterd broodkruimelsquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik snap dat je bakker wil worden LHO![]()
Kwak: ik heb je gevonden![]()
@ Mini: wij eten vanaaf hamburgertjes (niet te groot), beetje op tijd want om 18.30 begint de film alEn morgen aardappel-selderijsoep
lekker winters warm.. En misschien morgen weer broodjes bakken..
Of mensen die niet naar de PDF printer printen, maar een pagina printen, en inscannen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze hoeven ook geen binary te leren. Maar als bedrijf ben je toch dom als je er blind vanuit gaat dat mensen wel met een computer kunnen werken? Want bij heel veel mensen ontbreken ook de basale vaardigheden en dat vind ik vrij onbegrijpelijk. Niet zozeer van die mensen, wel van degenen die hen in dienst hebben. Maar ja, bij ons zit ook een manager die alles op papier per interne post rondstuurt omdat hij nog altijd niet weet hoe hij moet scannen.
(Dan vráág je dat toch?)
Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ach weet je, belde de vader van een vriendinnetje van mij (intelligente man, musicus, licht warrig) een keer de helpdesk voor zijn internerverbinding thuis. De beste man werd gevraagd of hij momenteel achter de computer zat.
Nou ehh... Daar vraag je me wat... Ik zal het even proberen, dan moet ik u wel even meerleggen, moment...
Zij kwam iets later de kamer binnen en zag haar vader half in het pc meubel gekropen met een been erachter druk bezig om 'achter de pc' te kruipen. Ze had nog nooit zo hard gelachen zei ze...
Ik ook.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:04 schreef minilot het volgende:
Ik tik op marathonsnelheid met vier vingers.
Ooohquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:35 schreef Molo het volgende:
Idris Elba mogelijk als nieuwe James Bond
Kan me wel in die keuze vinden als het zo zou zijn
Het was ook nog eens een heel vervelende kerel. Stronteigenwijs en niks willen. Maar ik viel echt van mijn stoel toen ik dat voor het eerst zag gebeuren.quote:
Wel creatief proberen op te lossenquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of iemand die zegt dat ze geen screenshot kan sturen. Bleek dat ze in paint het screenshot had geplakt, had uitgeprint, en wilde scannen maar de scanner het niet deed
Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Achgos! En ja, in zo'n geval denk je natuurlijk: in een steeds verder gedigitaliseerde wereld zou zo'n man wel geholpen zijn door er iets bedrevender in te worden. Maar dat bereik je niet door als helpdeskmedewerker heel denigrerend over zo'n man te gaan zitten denken, zoals ik in dit topic nu een paar keer voorbij heb zien komen.
Heeft die Noord Korea hack toch nog voordelenquote:
Dat is waar.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, die zitten dan ook vaak in groep 1 of 2 van mijn epistel
Veel mensen, helaas vaak oudere medewerkers, zien dit soort zaken niet als onderdeel van hun werk of onderdeel van algemene kennis die je kunt (en moet?) bijhouden.
Als je die verantwoordelijkheid niet neemt, dan lijkt me dat voor ICT/automatisering afdelingen echt vreselijk om mee te werken.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie.
Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Scheelt dat ik al jaaaaren in de serviceverlening zit en bij veel onaangenamere bedrijven heb gewerkt, waar klanten écht iets te klagen hadden. Als je voor het eerst wordt uitgescholden dan zit je wel een poosje na te bibberen, en de eerstvolgende tien keer erna ook nog wel. Maar als het je werk is om daarmee om te gaan, dan gaat op een gegeven moment de knop om en denk je door het gescheld heen vooral aan de meest nuttige oplossing voor zo'n kwaaie.
Enneh, heb je in één keer je hele pakket vol hapjes opgevroten en -gedronken dat je zo diep geslapen hebt?
Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen!quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben een leuk pakketje in huis joh
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Toch vind ik dat mensen, hoe dan ook, niet hoeven te schelden aan de telefoon. Zeker niet naar iemand die ze moet helpen.
Alles staat nog in mn woonkamer uitgestald als op de foto'sKrijg t ook niet allemaal in de kast. Gisteren alleen stukje eigengebakken tulband op die ik kreeg. Rest bij ouders achtergelaten van dat ding.
Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen!quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, kan je dat bij Cool Blue bestellen!
Op die mensen doel ik juist, dat behoort tegenwoordig toch ook gewoon tot je taken. Ook al is het niet de reden waarom je voor een beroep hebt gekozen en behoort het niet tot je kerntaken, het hoort erbij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar heel veel oudere mensen komen dit ook tegen ookal werken ze niet in de ICT/automatisering en dan vind ik het heel anders.
Ik denk dat het best meevalt. Anna werkt op dit moment vrijwillig in het dierenasiel, en ondanks het groot aantal zielige kittens, katten met 3 poten en andere zielige beesten, is er geen enkel dier bij gekomen dit jaarquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, daar heb ik mijn lief nog helemaal niet over gehoord! Als er echt een kittenshop.nl van CB zou zijn dan hadden we er, zijn personeelskorting in achting genomen, thuis vast al tien rondlopen!
Ik ben het er op zich ook wel mee eens, maar ik realiseer me ook wel dat iemand die uit z'n plaat gaat aan de telefoon waarschijnlijk wel redenen heeft waarom het écht zo hoog zit, en daar probeer ik altijd rekening mee te houden.quote:
Dat laatste met name.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Is verantwoordelijkheid van die man zelf om hulp te vragen om bedrevener te worden denk en vind ik.
En als het op werk is, ook deels van zijn leidinggevende. Dan kun je nog proberen daarop te sturen en opleiding te laten volgen.
Applausje voor Pee!quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:49 schreef PdeHoog het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar de eerste applicatie lijkt zonder noemenswaardige horten of stoten te zijn gemigreerd
Ja zegquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:42 schreef Isegrim het volgende:
Het was ook nog eens een heel vervelende kerel. Stronteigenwijs en niks willen. Maar ik viel echt van mijn stoel toen ik dat voor het eerst zag gebeuren.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:49 schreef PdeHoog het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar de eerste applicatie lijkt zonder noemenswaardige horten of stoten te zijn gemigreerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |