abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:20:32 #1
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147736079
Nieuw deeltje!

De vorige:
K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar dromen werkelijkheid worden

Wij wonen nu in ons 3e huis in Duitsland en hebben nu eindelijk onze vaste stek gevonden. Een mooie ruime vrijstaande woning met voldoende grond in het geweldig leuke plaatsje Uelsen.
Het is een zogenaamde Einliegewohnung geweest, wat inhield dat oma een klein gedeelte van het woonhuis tot haar beschikking had, haar eigen ingang, keuken, badkamer, noem maar op. In het grote deel van de woning woonde het gezin.

Wij hebben het in juli 2013 gekocht en zijn gaan verbouwen.
De keuken van de Einliegewohnung is onze badkamer geworden, de woonkamer van de Einliegewohnung is onze slaapkamer geworden. De oude badkamer van de normale woning hebben we opgedeeld en is nu gastentoilet en garderobe.
Een nieuwe keuken, nieuwe plafonds, nieuwe wandafwerkingen en nu als laatste klus de grindvloer.

Vandaag is de grindvloer gelakt en moeten we nog 24 uur wachten voordat we erover mogen...

De laatste foto:



[ Bericht 35% gewijzigd door ueberduitser op 19-12-2014 14:12:18 ]
  Knikkerking vrijdag 19 december 2014 @ 11:27:53 #2
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147736239
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:20 schreef ueberduitser het volgende:
Nieuw deeltje!

De vorige:
K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar dromen werkelijkheid worden
Vandaag is de grindvloer gelakt en moeten we nog 24 uur wachten voordat we erover mogen...

De laatste foto:

[ afbeelding ]
Ik vind -nogmaals- het prachtig :9~
Echt schitterend 8-)

Wil zo'n vloer "straks" c.q. ooit ;) ook wel!!
  Milf vrijdag 19 december 2014 @ 13:47:46 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147740269
Mooi!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_147740929
:7 goed bezig!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_147758243
Mooi geworden!
pi_147767519
Mooi die grindvloer! Mooi contrast met het hout van de keuken, ook erg mooi! :)
pi_147767550
Erg mooie vloer, en schitterend mooi dat hout _O_

Maar was het niet mooier geweest als de grindvloer helemaal door zou lopen onder de keukenkasten?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 december 2014 @ 12:04:38 #8
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147770147
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:28 schreef StateOfMind het volgende:
Maar was het niet mooier geweest als de grindvloer helemaal door zou lopen onder de keukenkasten?
Ik heb de keukenplinten verwijderd en moeten er nog weer op, dus daar zie je niks van.
En een andere keukenindeling komt er nooit, dit is de ideale opstelling voor een keuken in deze ruimte
  zaterdag 20 december 2014 @ 12:05:39 #9
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147770178
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:27 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wil zo'n vloer "straks" c.q. ooit ;) ook wel!!
Ik heb wel een adresje! ;)
  Knikkerking zaterdag 20 december 2014 @ 12:09:00 #10
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147770260
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:04 schreef ueberduitser het volgende:

Ik heb de keukenplinten verwijderd en moeten er nog weer op, dus daar zie je niks van.
;)
Dat hadden we allemaal toch wel stiekem gehoopt ja >:)

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:05 schreef ueberduitser het volgende:
Ik heb wel een adresje! ;)
^O^
Maareh... nu even niet, ik woon hier nog geen 2 jaar O-) O-) O-)
Next house gaat 't zeker komen zoiets! Vind het de mooiste keukenvloer die je maar kunt hebben. Ben nu al een beetje uitgekeken op 't laminaat bij mij :Z
  maandag 6 juli 2015 @ 10:34:31 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154108997
Zoooooo, dat is veel te lang geleden dat hier gepost is!

Uiteraard niet stilgezeten hier, binnen in het huis niet veel gedaan, wat schilderwerk en ik heb de Nagelstudio op de bovenverdieping van m'n vrouw klaargemaakt. Geen foto’s van, maar dat stelde niet zoveel voor. Wat elektra, schilderwerk en wat knutselwerk aan een werktafel.
Buiten ben ik wat actiever geweest. In het voorjaar maar weer eens een sleuf gegraven en 150 laurierstruiken aangeplant, als onderdeel van het tuin-masterplan.

Maar toen... we hebben een vijver in de planning achter op het grondstuk. Dit stuk was erg verwaarloosd en lag vol met snoeiafval (hebben we het over tig kuub!) en de brandnetels een kleine 1,5 meter hoog. Op dat stuk hebben ooit aardig wat bomen gestaan en de vorige bewoners leek het wel goed eens te gaan uitdunnen. Ze hebben dus zo de knetterbiele erin gezet en het halve bos gekapt.  Erg jammer, want nu was het een nutteloze open vlakte geworden en het was een zooitje. Tijdens de bezichting van het huis 2 jaar geleden zag ik hier al enorm tegenop en dat blijkt wel terecht.

Voor het maken van het houten terras aan de achterzijde van de woning was ik aardig wat grond nodig, dus ik ben gaan graven achter op het kale stuk achter in de tuin. Dat werd al snel een redelijk gat en toen ontstond eigenlijk het idee voor de vijver.


In het voorjaar ben ik begonnen met het “opruimen” van al het snoeiafval wat er lag. Een dag met de bosmaaier spelen om de brandnetels tegen de vlakte te jassen en het opruimen kon beginnen.
Het gegraven gat zoals je hierboven zit in de tuin kon perfect dienen als vuurgat en ik heb 3 volle dagen zitten fikkie steken.
De laatste van die 3 dagen was het hout wat nat en de wind stond flink verkeerd, dus flinke rookwolken trokken over het dorp. Daar was men toch niet zo blij mee, want de andere dag belde de buurman dat ik dat toch beter niet kon doen. Z’n broer die bij de brandweer zit was bij hem op bezoek geweest en had dit gezegd, als er mensen gaan klagen en de brandweer moet er bij komen, levert dat aardig wat onvrede en een boete op.
Ik zeg prima, doen we niet weer en bedankt voor de waarschuwing! We houden het maar bij een vuurkorfje als we fikkie willen steken.


Ik had gelukkig al zo’n 75% van het hout verbrand, dus ik was al blij dat ik zover gekomen was.
Wat te doen met de rest van het afval? Er zijn namelijk flinke stronken en stobben bij. Die krijg ik nooit van z’n plek.
Aangezien we dus een vijver willen en niet weten wat we met die uitgekomen grond moeten, kwam ik op het idee om de uitgekomen grond mooi bovenop het resterende snoeiafval te storten. De achterkant van het grondstuk is kaal, staan geen bomen en kijk je zo op de paardenweide en de achterliggende buurt. Aangezien die paardenweide nog een keer volgebouwd gaat worden, willen we het zicht naar die kant alvast gaan beperken.

Ik heb het snoeiafval zoveel mogelijk achter tegen de erfgrens gelegd en ben gewoon gaan graven, met de schop!
Na een aantal avonden was ik hier:

(eind april)
Ik had de planning om een brede sleuf uit te graven en dan met een minikraantje de rest. Daar ben ik echter van terug gekomen, ik kan wel een minikraantje gebruiken om de vijver uit te graven, maar die kan niet de grond op de plek storten waar ik het wil. Dilemma….
Op zich valt het uitgraven met de schep en kruiwagen niet tegen, dus ik ga maar door! Ik maak er een prestigeproject van ;)

Avonden lang en aardig wat tijd op de zaterdagen met veel bloed, zweet en tranen ben ik aan het graven, maar het gaat vooruit!

Vorige week het laatste stukje uitgegraven en heb ik folie besteld.
Vrijdag was ik mooi op tijd thuis, dus ben ik de onderlaag en de folie gaan uitleggen. Vrijdagavond zo rond kwart over negen kon het eerste water(grondwater) erin!

Zaterdag verder vullen. Moeders en de kinderen naar oma in NL toe, kon ik onder het vijver vullen even met de scooter naar de Wildkamp om een fonteintje te halen.
Zaterdagavond was dit de stand:


Gisteren heb ik grofweg de overtollige folie weggeknipt en ik moet her en der de vijverrand nog wat ophogen omdat het op sommige plekken wat afloopt. Zodra ik de rand omhoog gewerkt heb, kan ik de rand vol leggen met keien en mag de natuur de rest van de vijverrand creëren.
De vijver is zo'n 16 meter lang, 8 meter op z'n breedst en zo'n 1,4 meter op het diepste punt.

Volgende stap is zorgen dat ik elektra rondom de vijver krijg en wat verlichting, plantje en visjes erin en dan vindt ik het voor dit jaar wel goed! Dan ga ik in de bouwvak m’n terras(15x3,2 meter!) volledig overkappen. Dat zal dan ook de volgende update hier worden…

:W :W :W
  Milf maandag 6 juli 2015 @ 22:02:43 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_154126732
Zozo! Respect voor je werk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_154127032
Sodetandjes dat is hard werken geweest _O_
-nee-
pi_154127158
Respect, spitten met het handje.

Een fatsoenlijke kraan huren was geen optie ?, niemand in de buurt die even zwart met een kraan wilde spelen bij jou ?

Ik zeg altijd maar: een kraan huren is goedkoper als een hernia _O-
Hier kraantje die bij mij de tuin omspit zodat ik er een fatsoenlijk gazon in kan maken (paar jaar geleden)
Die schuur is 5x5 voor de vergelijking.
  maandag 6 juli 2015 @ 22:17:07 #15
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_154127217
Ik voorzie eenden :D
Mooie bult werk zeg, petje af hoor!
  maandag 6 juli 2015 @ 22:20:38 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154127362
OMG :o :o :o _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 22:21:51 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154127422
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Respect, spitten met het handje.

Een fatsoenlijke kraan huren was geen optie ?, niemand in de buurt die even zwart met een kraan wilde spelen bij jou ?

Ik zeg altijd maar: een kraan huren is goedkoper als een hernia _O-
Hier kraantje die bij mij de tuin omspit zodat ik er een fatsoenlijk gazon in kan maken (paar jaar geleden)
Die schuur is 5x5 voor de vergelijking.
[ afbeelding ]
Precies, wat je met oliedruk kunt doen moet je niet met bloeddruk doen :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 juli 2015 @ 22:43:24 #18
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154128176
Een minikraantje had nog wel gekund, maar dat was alsnog een gezeul met grond geweest, of het had behoorlijk lang geduurd omdat de kraan dan met grond zou moeten rijden. En dat gaat weer in de papieren lopen als ik een minikraantje hier moet laten brengen en die staat hier een aantal dagen/weken.
Nee, voor dat geld heb ik nu een stuk van m'n terras overdekt.
Een grote kraan had niet gekund, ik zit hier met wat bomen en een paar elektriciteitspalen die in de weg zitten.
Ander punt was dat ik slecht kan plannen, we hebben een turbulent leven en ik moet klussen als ik er tijd voor heb. Ik heb dat lang niet altijd onder controle en als je dan afhankelijk bent van hulp van andere mensen is dat geen doen.

Was een behoorlijke klus dit, maar ik vindt dat buffelen heerlijk. Ik kan sowieso niet stil zitten en dit zijn heerlijke werkzaamheden die een uitlaatklep voor me zijn.

Vanavond de hele avond met de rand bezig geweest, ik heb bijna alles op een hoogte. Nog een klein stukje morgenavond en dan kan ik de vijver nog een centimeter of 20 bijvullen tot de defintieve hoogte.
  maandag 6 juli 2015 @ 22:46:51 #19
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_154128325
Hard gewerkt UD! Altijd lekker, ff knallen. Als je warm bent en je bent bezig valt het meestal mee ;)

Lekken bezig! We blijven volgen :)
Laat die handjes wapperen!
pi_154131816
Nog geen bijdehante opmerkingen gemaakt over Duitsers en kuilen graven hier? Prima, dan begin ik er ook niet mee.

Dat is een flinke klus geweest om alles zonder zwaar materieel uit te graven, blijft de rest van het groen wel staan? Als ik de foto's zo bekijk lijken jullie mooi uit het zicht te zitten met die bomen eromheen. :)
pi_154134357
ik zou een filtersysteem erbij maken (voor zoveel kuub is kant en klaar kopen te duur).
wij hebben ook een vijver van rond dat formaat en na een tijdje word het troebel, Wel zonde :p
En stokjes om de vijver en vislijn ertussen spannen ivm rot reigers.

Je hebt geluk dat je geen bunker tegen kwam daar in de pruis :+

Toen ik een keer graafde kwam ik dus een bunker tegen. nog een kraan bij gehad om te kijken of die hem kapot kreeg....helaas.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 08:58:01 #22
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154135238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 00:22 schreef Tom_ het volgende:
Nog geen bijdehante opmerkingen gemaakt over Duitsers en kuilen graven hier? Prima, dan begin ik er ook niet mee.
Ik had hem eigenlijk wel hier verwacht ja :P
quote:
Dat is een flinke klus geweest om alles zonder zwaar materieel uit te graven, blijft de rest van het groen wel staan?
Er blijft zeker veel groen, maar wil er vooral een stukje bloeiende tuin van maken daar. Vinden de bijtjes ook wel leuk.
Boven op de aarden wal planten we nog een haag en de rest van de wal laten we begroeien met een bodembedekker. Hoe de verdere aankleding van de tuin daar wordt weten we nog niet exact, in hoofdlijnen dit:
- rondom de vijver een stenen pad (met meisje en de rolstoel een vereiste)
- verlichting rondom de vijver.
- 2 terrassen waarvan 1 aan/op het water
- Bijen op een andere plaats, iets verder van de vijver en de loop af.
- achter aarden wal een bomenrij. We hebben nog wat jongen beuken her en der staan, die gaan verplaatst worden.
-veel bloeiende planten/struiken.
-doorsteekjes naar de rest van de tuin.
-met laurier afgeschermde, helemaal rechtsachter in de hoek gelegen, tuinopslag(compost/materieel/rotzooi/kruiwagens/aanhanger/achteruitgang)

quote:
Als ik de foto's zo bekijk lijken jullie mooi uit het zicht te zitten met die bomen eromheen. :)
Klopt helemaal, vooraan het huis net zo. Het is hiervoor op de weg best druk, maar je hebt er eigenlijk helemaal geen last van. En mensen hebben vaak geen idee dat hier een huis staat, zo beschut zitten we.
Even voor de beeldvorming:

Rood is het grondstuk, groen is de vijver, blauw is de aarden wal en oranje zijn de bijtjes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 04:59 schreef hans1985 het volgende:
ik zou een filtersysteem erbij maken (voor zoveel kuub is kant en klaar kopen te duur).
wij hebben ook een vijver van rond dat formaat en na een tijdje word het troebel, Wel zonde :p
En stokjes om de vijver en vislijn ertussen spannen ivm rot reigers.
Er komt geen filtersysteem, alleen waterplanten. Dat kan prima hoor, vooral niet teveel vis erin en dan is er wel een balans te vinden hoor.
quote:
Je hebt geluk dat je geen bunker tegen kwam daar in de pruis :+

Toen ik een keer graafde kwam ik dus een bunker tegen. nog een kraan bij gehad om te kijken of die hem kapot kreeg....helaas.
Geen bunker, gelukkig niet zeg :P Ik was echter de eerste dag nog geen uur aan het graven en ik had al een blok beton te pakken :{ Ik denk, dat begint goed.
Ik denk een kwart kuub beton, die heb ik eerst in het gat laten rondzwerven en toen ik hem echt zat was met brute kracht ~O> compleet aan stukken geslagen en afgevoerd.

[ Bericht 26% gewijzigd door ueberduitser op 07-07-2015 09:04:57 ]
pi_154135433
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 08:58 schreef ueberduitser het volgende:

Er blijft zeker veel groen, maar wil er vooral een stukje bloeiende tuin van maken daar. Vinden de bijtjes ook wel leuk.
Boven op de aarden wal planten we nog een haag en de rest van de wal laten we begroeien met een bodembedekker. Hoe de verdere aankleding van de tuin daar wordt weten we nog niet exact, in hoofdlijnen dit:
- rondom de vijver een stenen pad (met meisje en de rolstoel een vereiste)
- verlichting rondom de vijver.
- 2 terrassen waarvan 1 aan/op het water
- Bijen op een andere plaats, iets verder van de vijver en de loop af.
- achter aarden wal een bomenrij. We hebben nog wat jongen beuken her en der staan, die gaan verplaatst worden.
-veel bloeiende planten/struiken.
-doorsteekjes naar de rest van de tuin.
-met laurier afgeschermde, helemaal rechtsachter in de hoek gelegen, tuinopslag(compost/materieel/rotzooi/kruiwagens/aanhanger/achteruitgang)

[..]

Ga je de vijver ook nog "Rolstoel veilig maken" voor je dochter? of komt zo nooit alleen in de tuin?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:49:11 #24
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154135684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 09:24 schreef mitchell88 het volgende:

[..]

Ga je de vijver ook nog "Rolstoel veilig maken" voor je dochter? of komt zo nooit alleen in de tuin?
Nee dat doe ik niet. Meisje is motorisch geretardeerd en hypotoon en kan zichzelf helaas dus niet voortbewegen. Zou mooi zijn dat ze dat ooit zou kunnen, maar we maken onszelf geen illusies. :N
  maandag 13 juli 2015 @ 08:55:59 #25
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154291597
Zo, ondertussen is de vijver gereed gemaakt.
In de afgelopen 2 jaar heb ik heel wat keien verzameld die her en der op de kavel lagen en deze heb ik gebruikt om de rand van de vijver te maken.
Ik heb nog een bijzondere steen gevonden, het kan zijn dat dat een soort van handbijl is geweest in de oudheid. Deze steen breng ik volgende week naar het Bronzezeithof hier in Uelsen, dan gaat een archeoloog er even naar kijken. Ik zal wel eens een foto maken, die wil de archeoloog ook graag eerst even zien, dan kan hij alvast wat onderzoeken.

De vijver (klaar op wat wegsnijden van de overtollige folie, is inmiddels ook gedaan)


En Sjakie was donderdag met een vriendje met stenen aan het spelen geweest en ze hadden doodleuk stenen in de vijver geknikkerd. Voor straf oO/ "mocht" hij ze zaterdag zelf uit de vijver vissen, lekker het ijskoude water in :P
(kon hij gelijk even de fontein wat hoger zetten :9 , het waterpeil van de vijver moest nog 15cm omhoog)
  maandag 13 juli 2015 @ 09:03:09 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154291671
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:55 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, ondertussen is de vijver gereed gemaakt.
In de afgelopen 2 jaar heb ik heel wat keien verzameld die her en der op de kavel lagen en deze heb ik gebruikt om de rand van de vijver te maken.
Ik heb nog een bijzondere steen gevonden, het kan zijn dat dat een soort van handbijl is geweest in de oudheid. Deze steen breng ik volgende week naar het Bronzezeithof hier in Uelsen, dan gaat een archeoloog er even naar kijken. Ik zal wel eens een foto maken, die wil de archeoloog ook graag eerst even zien, dan kan hij alvast wat onderzoeken.

De vijver (klaar op wat wegsnijden van de overtollige folie, is inmiddels ook gedaan)
[ afbeelding ]

En Sjakie was donderdag met een vriendje met stenen aan het spelen geweest en ze hadden doodleuk stenen in de vijver geknikkerd. Voor straf oO/ "mocht" hij ze zaterdag zelf uit de vijver vissen, lekker het ijskoude water in :P
(kon hij gelijk even de fontein wat hoger zetten :9 , het waterpeil van de vijver moest nog 15cm omhoog)
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Heb je een foto van die vuistbijl?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 juli 2015 @ 09:23:51 #27
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154291912
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Heb je een foto van die vuistbijl?
Dank je!
Nee, moet vanavond even wat foto's maken, ein wenig geduld bitte :P
pi_154291916
Het ziet er wel lekker koud uit dat water :P
  maandag 13 juli 2015 @ 09:56:46 #29
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154292374
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:24 schreef Puala het volgende:
Het ziet er wel lekker koud uit dat water :P
:Y heb nog wel een filmpje van een klappertandende sjakie _O-
  Milf maandag 13 juli 2015 @ 16:11:16 #30
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_154301727
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:55 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, ondertussen is de vijver gereed gemaakt.
In de afgelopen 2 jaar heb ik heel wat keien verzameld die her en der op de kavel lagen en deze heb ik gebruikt om de rand van de vijver te maken.
Ik heb nog een bijzondere steen gevonden, het kan zijn dat dat een soort van handbijl is geweest in de oudheid. Deze steen breng ik volgende week naar het Bronzezeithof hier in Uelsen, dan gaat een archeoloog er even naar kijken. Ik zal wel eens een foto maken, die wil de archeoloog ook graag eerst even zien, dan kan hij alvast wat onderzoeken.

De vijver (klaar op wat wegsnijden van de overtollige folie, is inmiddels ook gedaan)
[ afbeelding ]

En Sjakie was donderdag met een vriendje met stenen aan het spelen geweest en ze hadden doodleuk stenen in de vijver geknikkerd. Voor straf oO/ "mocht" hij ze zaterdag zelf uit de vijver vissen, lekker het ijskoude water in :P
(kon hij gelijk even de fontein wat hoger zetten :9 , het waterpeil van de vijver moest nog 15cm omhoog)
[ afbeelding ]
Haha mooi hoor!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_154302465
Dat is me toch wel even met recht een zwemparadijs vijver.
Ga je ook Koikarpers of andere vissen houden (of krokodillen :+ )
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 13 juli 2015 @ 18:24:21 #32
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154305596
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat is me toch wel even met recht een zwemparadijs vijver.
Ga je ook Koikarpers of andere vissen houden (of krokodillen :+ )
Zeker, maar geen koi. Die schijten me teveel en ik wil de vijver graag zonder filter houden. Dus gewoon wat goudwindes en wat ander normaal spul, niets bijzonders.
pi_154305837
Krijg je vanzelf ook libellen, padden en kikkers en nog wat rondvliegend en -lopend spul *O*
(in een sloot hier verderop zit een brulkikker, niemand heeft die ooit gezien want hij houdt van verstoppertje spelen maar horen des te beter O+ )
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 13 juli 2015 @ 18:39:18 #34
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154306029
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:33 schreef knoblaucha6 het volgende:
Krijg je vanzelf ook libellen, padden en kikkers en nog wat rondvliegend en -lopend spul *O*
(in een sloot hier verderop zit een brulkikker, niemand heeft die ooit gezien want hij houdt van verstoppertje spelen maar horen des te beter O+ )
Jup, de dieren/insecten komen vanzelf wel.
Het gaat hier aardig de goede kant op met de fauna.:)
We hebben nu in de tuin: konijnen, vogels, egels, mollen, eekhoorntjes, bijtjes, vlinders en een duivenpaartje.
pi_154317777
Mooie vijver *jaloers*
pi_154318080
Prachtige vijver! Het idee van een natuurlijke vijver zonder filters spreekt me aan.
Ga je er binnenkort zuurstofplanten in doen?
Ik hoor dat oa fonteinkruid bijzonder geschikt is - ook omdat het een stofje afgeeft wat algengroei tegengaat.

Ben benieuwd naar de voortgang - goed bezig in elk geval ^O^
  Moderator dinsdag 14 juli 2015 @ 00:53:15 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154318844
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:39 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Jup, de dieren/insecten komen vanzelf wel.
Het gaat hier aardig de goede kant op met de fauna.:)
We hebben nu in de tuin: konijnen, vogels, egels, mollen, eekhoorntjes, bijtjes, vlinders en een duivenpaartje.
In Duitsland/NDS/die Graftschap (weet niet wie die regels opleggen in Dld) altijd zeggen dat je woelmuizen in de tuin hebt, die mag je namelijk vangen en mollen niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154321212
Wauw, die vijver! Erg mooi.

Nu wil ik ook zon vijver :+

Ik herken je verhaal vd minigraver wel trouwens, ik wou er ook steeds een huren, maar dan ben je met de schep bezit, en dan gaat t eigenlijk best prima, en kan je gewoon er mee bezig wanneer je wil, ipv snel als je zon ding hebt staan. En voor je t weet is al het graafwerk al gedaan!
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:30:48 #39
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154321344
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 00:22 schreef pascal_s het volgende:
Ga je er binnenkort zuurstofplanten in doen?
Ik hoor dat oa fonteinkruid bijzonder geschikt is - ook omdat het een stofje afgeeft wat algengroei tegengaat.
Jazeker, er hangt al wat in, maar er moet nog aardig wat bij.
Ik moest ff googlen, maar fonteinkruid moet er zeker in, kijken of ik dat hier kan vinden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 00:22 schreef pascal_s het volgende:
en benieuwd naar de voortgang - goed bezig in elk geval
Dank en ^O^
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 00:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Duitsland/NDS/die Graftschap (weet niet wie die regels opleggen in Dld) altijd zeggen dat je woelmuizen in de tuin hebt, die mag je namelijk vangen en mollen niet :P
;)
O, nou dan heb ik zondagmorgen nog een woelmuis kennis laten maken met een maatje 43 S2 veiligheidsschoen _O-
Dat heeft wel een blijvende indruk achter gelaten ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:15 schreef Makrolon het volgende:
Wauw, die vijver! Erg mooi.
danke dir! ^O^
quote:
Nu wil ik ook zon vijver :+
Dat heb ik al meer gehoord. :Y
quote:
Ik herken je verhaal vd minigraver wel trouwens, ik wou er ook steeds een huren, maar dan ben je met de schep bezit, en dan gaat t eigenlijk best prima, en kan je gewoon er mee bezig wanneer je wil, ipv snel als je zon ding hebt staan. En voor je t weet is al het graafwerk al gedaan!
Precies :Y
pi_154321421
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:55 schreef ueberduitser het volgende:

En Sjakie was donderdag met een vriendje met stenen aan het spelen geweest en ze hadden doodleuk stenen in de vijver geknikkerd. Voor straf oO/ "mocht" hij ze zaterdag zelf uit de vijver vissen, lekker het ijskoude water in :P
(kon hij gelijk even de fontein wat hoger zetten :9 , het waterpeil van de vijver moest nog 15cm omhoog)
[ afbeelding ]
Gepaste straf :D
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:39:50 #41
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154321427
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je een foto van die vuistbijl?
Inmiddels wel, vanochtend even gedaan. Gisterenavond tot laat op de nieuwe school van m'n dochtertje geweest.
Zijn telefoonfoto's, maar ik denk dat het wel duidelijk is.




  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:56:44 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154321595
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Gepaste straf :D
:Y
Dat doet ie niet weer. Hij zat al te mosteren dat z'n vriendje ook stenen erin had gegooid en waarom hij die er dan uit moest halen. Maar uitgelegd dat hij verantwoordelijk is voor zulke dingen. Wij kunnen geen opzichtertje spelen, maar als we erachter komen dat er wat gesloopt is, of zoiets als dit met die stenen, dan krijg hij het op z'n bordje.
Uiteraard wordt dat vriendje ook nog wel aangesproken zodra ik die weer zie. oO/
Van zulke geintjes ben ik echt niet gediend :(
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:01:00 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154323585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:39 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Inmiddels wel, vanochtend even gedaan. Gisterenavond tot laat op de nieuwe school van m'n dochtertje geweest.
Zijn telefoonfoto's, maar ik denk dat het wel duidelijk is.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Interessant, weet niet of het een bijl is, zie geen scherpe kant, en het is zo te zien geen vuursteen maar het ziet er wel bewerkt uit.
Ben nieuwsgierig wat de expert zegt.
Heb in allerlei musea geweldige vuurstenen gereedschappen gezien, van primitief tot ongelofelijk knap (loeischerpe messen van 20-30 cm lang)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:06:21 #44
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154323705
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Interessant, weet niet of het een bijl is, zie geen scherpe kant, en het is zo te zien geen vuursteen maar het ziet er wel bewerkt uit.
Het is inderdaad misschien geen bijl, het is zeker geen vuursteen. Bewerkt is hij zeker.
Misschien iets om voedsel/graan mee te kapot te maken?
quote:
Ben nieuwsgierig wat de expert zegt.
Heb in allerlei musea geweldige vuurstenen gereedschappen gezien, van primitief tot ongelofelijk knap (loeischerpe messen van 20-30 cm lang)
Ik ben ook erg benieuwd, ik heb de foto's al naar de archeoloog gestuurd.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:10:04 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154323781
Die ribbels kunnen ook nog zijn ontstaan doordat hij gebruikt werd om ergens overheen te schrapen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:30:57 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154324250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:10 schreef Leandra het volgende:
Die ribbels kunnen ook nog zijn ontstaan doordat hij gebruikt werd om ergens overheen te schrapen?
Dat kan zeker. Wel apart dat mijn hand er bijna exact in valt zogezegd. Alsof het als handvat ingeslepen is.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:40:21 #47
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154324464
De vijver is wel klaar, maar ik ben nog lang niet klaar. _O- _O- _O-

De bouwvak staat voor de deur en voor mij is dat nagenoeg altijd: bouwvakantie.
Aan het werk dus!

Wat hebben we in petto? Het terras achter het huis overkappen... :P
foto van vorig jaar, toen we net het terras klaar hadden:


Wat moet het worden?
eigenlijk zoals bij ons vorige huis:

Maar dan iets minder diep, maar wel 6 meter langer.

Tekeningen(zijn klikbaar!)

bestaande doorsnede:


nieuw:


Materiaallijst:
120x120 Leimholz: 11 stuks van 2 meter
- 60x160 Leimholz: 21 stuks van 3,1 meter
- 120x160 Leimholz: 3 stuks van 6 meter
- 120x160 Leimholz: 1 stuks van 4,5 meter
- 60x120 Leimholz 7 stuks van 1,8 meter
(ik heb overigens in dit lijstje ook hout voor een overkapping bij de achterdeur zitten, dat project komt erna)

Voor de overkapping heb ik dan nog wel 500m1. Profilbretter (schrootjes) nodig, tengels en panlatten en 700 stuks Nelskamp F15 dakpannen.

Morgen hout bestellen, maandag wordt dat dan geleverd.

Ik hoef wederom niet stil te zitten in m'n vakantie
  PR/Manusje van alles dinsdag 14 juli 2015 @ 15:35:21 #48
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154330793
_O_ mooie plannen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:21:11 #49
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_154352960
Echt sommige mensen.... |:(
(en dan vooral sommige duitsers)

Vraag ik een aantal offertes voor het hout op, mail ze netjes allemaal het lijstje van wat ik nodig heb.
Presteert er eentje het me dit te sturen:
Guten Tag
der cbm Leimholz liegt bei 575 Euro + mwst
z.b. 12/12 8,29 E/mtr + Mwst


Vooral die z.b. doet het hem. Wat heb ik daar nou aan?

Dan maak je je het er wel erg gemakkelijk van af. Ik heb hem vriendelijk verzocht een "normale" offerte te sturen. Hij maakt al geen kans zag ik net, want de ¤8,29/m1. is al ¤0,74/m1. duurder dan een concullega.
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:28:38 #50
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155070559
Zo, einde bouwvak, tijd voor een update!

Eerst een heerlijk rustig weekendje vrij gepakt, maar 's maandags begon toch het grote werk.
Maar begonnen bij het begin: demontage van de dakgoot, gootbeugels en de onderste rij dakpannen.

Intussen was er ook wat hout geleverd :P

Na een gedeelte in de grondverf te hebben gezet, me maar gestort op het goed uitmeten en bepalen van de exacte maatvoering van het geheel. De exacte aansluiting bepalen op het bestaande was nog niet zo eenvoudig en het moest allemaal ook nog een beetje op pannenmaat uitkomen. Kostte me al met al een halve dag, maar de maatvoering bepalen was gewoon enorm belangrijk.

Goed, begonnen met het opzetten van de constructie.
Na een halve dag stond het er zo bij:


De aansluiting met de bestaande sporenkap.

Boven op de foto zie je nog net de onderste panlat van het bestaande dak.

Weer wat in de grondverf gezet en rechts van het terras de constructie opgebouwd.


Daar kwam ik erachter dat mijn terras 3cm uitwijkt, dus is rechts 3cm breder/dieper dan links en dus was mijn "sporenmal" onbruikbaar en moest ik elk spoortje apart inmeten :|W
Mijn eigen schuld, maar ik was er eigenlijk vorig jaar toen ik de poertjes en ankers gestort had van uit gegaan dat ik alles mooi haaks en zuiver uitgezet had.

En wat denk je, ik moest weer wat in de grondverf zetten voordat ik weer verder kon _O-
Dag later het tussenstuk opgevuld.

De hoofdvorm staat nu, de ontbrekende spoortjes kunnen pas gemaakt worden, maar eerst weer wat in de grondverf zetten!


"Even" wat panlatten geschroefd en wat pannen gelegd om te kijken hoe het staat.

^O^ ^O^ ^O^ *O*

Op een uiterst regenachtige maandag samen met een vriend van me de beplating(OSB) op het dak geknald, snel folie en tengels erop gemaakt en de eerste rij pannen gelegd. Waterdicht!
Hier een foto van een paar dagen later, met wat meer pannen erop


Beetje donkere foto...

Het is nu sowieso een stuk donkerder in huis geworden, maar dat is niet anders, wisten we van tevoren.

Inmiddels ligt 80% van de pannen erop. Aangezien ik in m'n eentje zo'n 640 pannen omhoog moet sjouwen, duurt het ff... :P Afgelopen zaterdag heb ik een grote klap gemaakt en meer dan de helft gelegd, dus ik ben er bijna!

Ik had wat extra hout besteld, moeders had vlak voor de bouwvak het geniale idee bij onze achterdeur een overkapping te maken, zoals de duitsers het noemen: ein Vordach.
Ik was het grote terras even zat, dus me hier maar even op gestort.
De bewuste gevel vonden we te kaal en een overkapping waar we even droog kunnen staan met de rolstoel/boodschappen/etc. zou een enorme aanwinst zijn.
Op een avond even samen met moeders de maatvoering bepaald, ik snel aan het graven en rond 11 uur 's avonds heb ik nog ankers gesteld, wapening gemaakt en de beton erin gestort. Dagje wachten en toen heb ik de bestrating weer hersteld.
Eerst weer wat hout in de grondverf gezet :P, lang leve het overdekte terras! Daar kun je prima schilderen als het 's avonds met bakken uit de hemel komt!

In ruim een dag de hele constructie gezet, wat wederom weer aardig wat pas- en meetwerk was.
De andere dag de beplating, folie, tengels, panlatten en de dakpannen erop gemaakt. Ik moet nu nog gevelpannen bestellen, nokvorsten leggen en de spoortjes inkorten en netjes afwerken. De aansluiting met de gevel moet ik nog maken, maar dat kan nog wel, als het voor de herfst maar dicht is.

Helaas van dit alles nauwelijks foto's, ik was te enthousiast bezig en het ging zo snel dat ik geen foto's van de opbouw heb gemaakt.
Een van de weinige foto's:


Ik zal vanavond nog wel even een foto maken, de dakpannen liggen er ook op, ziet er toch heel anders uit.

Ik ben nog niet klaar met het overdekte terras, wat moet er nog gedaan worden:
-resterende 150 pannen leggen
-sporen op maat inkorten
-gehele gootconstructie aanbrengen en hwa's aansluiten
-onderzijde beplating schilderen
-waterdichte aansluiting bestaande garagemuur maken
-detail t.p.v. aansluiting bestaande kap afwerken (met schrootjes, als bestaand)

Een drukke vakantie eigenlijk en ik ben lichamelijk redelijk gesloopt, het werd tijd dat ik weer aan het werk ging.
Ik heb alles naast onze "normale" gezinsleven moeten doen, dat viel soms echt niet mee, vooral als je door wil.
We hebben daarnaast als gezin nog een paar leuke uitstapjes gehad, maar we zijn wel overwegend thuis geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door ueberduitser op 10-08-2015 11:20:35 ]
pi_155070673
Ik ben al 5 minuten aan het laden voor je foto's -O-
pi_155070868
Ah daar zijn ze, hele stuk gelezen. Hard gewerkt en wat word het, zoals gewoonlijk, weer mooi O+ _O_
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:45:43 #53
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155070881
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:34 schreef Puala het volgende:
Ik ben al 5 minuten aan het laden voor je foto's -O-
Ik zal ze straks even ergens anders hosten...
pi_155070891
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:45 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik zal ze straks even ergens anders hosten...
Het formaat speelt ook mee als ik je die tip ook mag geven :)
pi_155070967
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:28 schreef ueberduitser het volgende:
Afgelopen zaterdag heb ik een grote klap gemaakt en meer dan de helft gelegd, dus ik ben er bijna!

Ik was heel even bang dat je van het dak gevallen was en een 'klap' had gemaakt :X. Hard gewerkt, mooi werk!
pi_155071156
Mooi!!
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:14:32 #57
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155071407
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:50 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik was heel even bang dat je van het dak gevallen was en een 'klap' had gemaakt :X. Hard gewerkt, mooi werk!
Nee wel bijna! Vorige week een keer, toen ik met die kleine overkapping bij de achterdeur bezig was. Had de ladder niet helemaal goed neer gezet, te snel willen en net een stapje te hoog. Schoof zo de ladder onder me vandaan. Viel bijna op de grond, schraapte nog even lekker met m'n lijf langs het dak. Een leermomentje was dat zeg maar...
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:15:05 #58
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155071419
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Het formaat speelt ook mee als ik je die tip ook mag geven :)
Ik haal ze wel ff door fotosoep, dit is wel erg groot ja
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:41:12 #59
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155075238
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:59 schreef mrien het volgende:
Mooi!!
Dank! Zijn er wederom erg blij mee :Y
pi_155080809
Hard gewerkt, het resultaat mag er wezen!
pi_155089693
Ja hoor, en dat doet-ie ff _O_
Hoe is het met Meisje?
Waar het stinkt is het warm.
pi_155090763
Goed bezig zeg - dat is ook geen klein overdekt terras ofzo... Wat een joekel :D ^O^
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:56:40 #63
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_155092110
Ik moet het ook zeggen! Vind het er supernetjes uitzien zeg!
Vette vijver ook :)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:35:01 #64
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155094029
Dank :) Het begint er langzamerhand echt op te lijken. Het afwerken zal echter wel wat langer duren zoals gewoonlijk, moet nu alles in m'n schaarse vrije tijd doen en dan moet het weer en de zin ook meewerken. Ben echt al blij dat ik zover gekomen ben in de bouwvak, helemaal gezien het feit dat ik zo goed als alles alleen heb gedaan.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:03 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe is het met Meisje?
Met meisje gaat het gelukkig erggoed, heb vandaag nog op d'r blog geschreven, die heb je toch?
Morgen hebben we het halfjaarlijkse gesprek met de neuropediatriste. Er staat voor het najaar het een en ander op de planning(neuroloog en orthopeed, die beide een MRI willen en dat proberen we te combineren zodat ze maar 1x onder narcose hoeft), dus we hebben morgen genoeg te bespreken.
pi_155109181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:21 schreef ueberduitser het volgende:
Vraag ik een aantal offertes voor het hout op, mail ze netjes allemaal het lijstje van wat ik nodig heb.
Presteert er eentje het me dit te sturen:
Guten Tag
der cbm Leimholz liegt bei 575 Euro + mwst
z.b. 12/12 8,29 E/mtr + Mwst
Even ontcijferen hoor...
Dus de beste man geeft de M3 prijs voor deze houtsoort ?
Ja dat rekent niet echt handig.

Wat is leimholz ? :@
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:26:05 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155109296
Leimholz is gelamineerd hout, meerdere lagen planken hout op elkaar gelijmd,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:04:21 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_155110332
Ziet er goed uit!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:25:55 #68
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155113310
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Even ontcijferen hoor...
Dus de beste man geeft de M3 prijs voor deze houtsoort ?
Ja dat rekent niet echt handig.

Niet echt nee, die is het dus ook niet geworden :P
quote:
Wat is leimholz ? :@
Je hebt dus Leimholz(of Holzbinder) en KVH Konstruktionsholz. Leimholz is gewoon gelamineerd hout zoals Piet al laat zien en KVH zijn de "gewone" balken.
Gelamineerd hout is vormvaster, minder vervuiling(noesten, scheuren, etc), maar is ook wat duurder.Ik kon trouwens die lange 3-delige ligger van 12x16cm ook in 1 lengte krijgen, ook een voordeel van leimholz. Is alleen echter niet te tillen, dus ik heb dat in 3-en verdeeld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Leimholz is gelamineerd hout, meerdere lagen planken hout op elkaar gelijmd, [ afbeelding ]
Mooi fout plaatje volgens mij, de harten horen toch om en om te liggen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:04 schreef qltel het volgende:
Ziet er goed uit!
dank u! ^O^
  donderdag 13 augustus 2015 @ 09:36:09 #69
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155171850
:( :( :( het gaat weer lekker hier.
Sinds zaterdag wil m'n zitmaaier niet starten en loop ik daar aan te klooien, met het gevolg dat m'n klussen blijven liggen.
Vanochtend rond 6-en van huis weggereden, besluit m'n scootertje na een paar kilometer nog maar 30 in plaats van de 75 te gaan rijden. :(

En dan hebben we nog een vaatwasser probleempje. We hebben al 2x eerder een storing aan dat ding gehad, Kundendienst was erbij geweest en was opgelost(dachten we). In de tweede week van de bouwvak klapte, gelukkig overdag, de hoofdzekering er een keer uit. Na wat onderzoek bleek de vaatwasser de boosdoener te zijn. Nadat ik zelf niets bijzonders kon vinden toch de keukenleverancier maar weer gebeld en stuurde de Werkskundendienst van Siemens. De vorige Kundendienst die 2x geweest was bleek een prutser(is inmiddels gestopt met z'n zaak) en had gewoon doeken in de vaatwasser gedrukt :D
Dit had nu de warmtepomp kapot gemaakt en die is vervangen. Vaatwasser weer klaar, testprogramma gedraaid, lijkt dicht te zijn en is weer ingebouwd ^O^
Pak ik de vaatwasser vol met mijn honing-oogst gereedschap, zet hem aan en je raad het al.....klapt de hoofdzekering er na 5 minuten weer uit, alle stroom er weer af. :( :( :(

Opnieuw de Kundendienst gebeld(gewoon weer een week wachten op een nieuwe afspraak :( ) en dezelfde monteur is zojuist geweest....machine overleden. Blijkt dat de machine toch lek is, een lasnaad is niet goed en daar lekt de machine toch. Overduidelijke productiefout en volgende week krijgen we een hagelnieuwe vaatwasser.

Nu de scooter en zitmaaier nog weer klaar zien te krijgen. Wat een geknooi, bah....
  donderdag 13 augustus 2015 @ 09:51:52 #70
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_155172117
He bah. Ja, dat gezeur met de zitmaaier ken ik ook. Moet blijkbaar m'n carburator goed schoonmaken, dan zal het wel weer werken, maar in de tussentijd heb ik maar een kleine elektrische maaier gekocht.
Dat gaat voor jou niet werken. Ik doe er iets van 6-700m2 mee, en daar doe ik dan al een goede 2 uur over.
Ben blij dat ik straks geen gras meer heb.

De Siemens vaatwasser hier in het huurhuis heeft ook kuren. Die neemt de helft van de tijd geen water, gaat dan weer piepen. Na een paar keer proberen doet ie het meestal wel weer. Ben blij dat ik altijd goedkope vaatwassers gekocht heb, die vervang je gewoon als ze iets niet doen. :-D

Maareh, prachtig bezig, met de overkappingen. Mooi werk hoor!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 augustus 2015 @ 10:24:07 #71
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_155172803
Ik breng mijn zitmaaier bij problemen naar de plaatselijke reparateur en ik heb er dus ook totaal geen verstand van. Bijkomend voordeel is dat hij altijd wel een leenmachine voor me heeft als dat nodig is.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:11:13 #72
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155173836
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:51 schreef Rtificial het volgende:
He bah. Ja, dat gezeur met de zitmaaier ken ik ook. Moet blijkbaar m'n carburator goed schoonmaken, dan zal het wel weer werken, maar in de tussentijd heb ik maar een kleine elektrische maaier gekocht.
Dat gaat voor jou niet werken. Ik doe er iets van 6-700m2 mee, en daar doe ik dan al een goede 2 uur over.
Ben blij dat ik straks geen gras meer heb.
Bij mij is het een elektronisch probleem. En een elektromaaier gaat hier echt niet werken nee. Sjakie is op de zitmaaier al 1,5uur aan het maaien.
quote:
De Siemens vaatwasser hier in het huurhuis heeft ook kuren. Die neemt de helft van de tijd geen water, gaat dan weer piepen. Na een paar keer proberen doet ie het meestal wel weer. Ben blij dat ik altijd goedkope vaatwassers gekocht heb, die vervang je gewoon als ze iets niet doen. :-D
We hebben geen Siemens, maar Neff hoor, maar zit afgezien van het kleur lampje en merkplaatje geen verschil tussen. Onze keuken is van december 2013 en na een half jaar hadden we al problemen met de vaatwasser. Vorige keer hadden we al aangedrongen op een nieuwe machine omdat we gewoon geen zin hebben in dit gedonder. Hij was dan wel "klaar", maar voor hetzelfde geld klapte hij vlak na de garantietermijn natuurlijk weer kaput en zaten wij met de gebakken peren. We kregen dus na vorige week verlengde garantie, er ging een nieuwe termijn van 2 jaar in.

quote:
Maareh, prachtig bezig, met de overkappingen. Mooi werk hoor!
Dank ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:24 schreef qltel het volgende:
Ik breng mijn zitmaaier bij problemen naar de plaatselijke reparateur en ik heb er dus ook totaal geen verstand van. Bijkomend voordeel is dat hij altijd wel een leenmachine voor me heeft als dat nodig is.
Tja, ik heb er wel wat verstand van, ik heb er vorig jaar nog een nieuw blok op gelepeld en de oude gereviseerd en verkocht. Maar dit is elektronisch en dat ligt me een stuk minder.
Hier een eindje verderop monteur, maar ik probeer zoveel mogelijk zelf uit te vogelen en als het me echt niet lukt, breng ik hem wel weg. Kost me alleen weer aardig wat geld en daar heb ik niet zo'n zin in :{
  Milf vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:09:52 #73
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_155204850
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:51 schreef Rtificial het volgende:
He bah. Ja, dat gezeur met de zitmaaier ken ik ook. Moet blijkbaar m'n carburator goed schoonmaken, dan zal het wel weer werken, maar in de tussentijd heb ik maar een kleine elektrische maaier gekocht.
Dat gaat voor jou niet werken. Ik doe er iets van 6-700m2 mee, en daar doe ik dan al een goede 2 uur over.
Ben blij dat ik straks geen gras meer heb.

De Siemens vaatwasser hier in het huurhuis heeft ook kuren. Die neemt de helft van de tijd geen water, gaat dan weer piepen. Na een paar keer proberen doet ie het meestal wel weer. Ben blij dat ik altijd goedkope vaatwassers gekocht heb, die vervang je gewoon als ze iets niet doen. :-D

Maareh, prachtig bezig, met de overkappingen. Mooi werk hoor!
Klinkt als een verstopt waterlabyrint. Had hetzelfde euvel met mijn James Bosch. Kun je makkelijk zelf vervangen. Om te kijken of dit het probleem is kun je op YouTube kijken hoe je dit kunt checken. ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:14:06 #74
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_155204933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:39 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Inmiddels wel, vanochtend even gedaan. Gisterenavond tot laat op de nieuwe school van m'n dochtertje geweest.
Zijn telefoonfoto's, maar ik denk dat het wel duidelijk is.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor! Ik wil ook zo'n overkapping maken. Degene die ik nu heb is maar 6m2.
Moest je ook een vergunning aanvragen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:41:59 #75
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155205517
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:14 schreef nikky het volgende:

[..]

Mooi hoor! Ik wil ook zo'n overkapping maken. Degene die ik nu heb is maar 6m2.
Moest je ook een vergunning aanvragen?
Dank!
Deze overkapping is zo'n 40-45m2. :D
En vergunning? Er stond hier ooit een Wintergarten, die hebben ze afgebroken en heb ik dus, iets vergroot, weer opgebouwd. Dus vergunning, nah...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:50:59 #76
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155205701
quote:
8s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:36 schreef ueberduitser het volgende:
Vanochtend rond 6-en van huis weggereden, besluit m'n scootertje na een paar kilometer nog maar 30 in plaats van de 75 te gaan rijden.
Gisteravond nog maar net thuis gekomen. Zoop enorm veel brandstof en hij leek echt compleet te verzuipen.
Carburateur eraf getrokken schoongemaakt, gemonteerd... niks... Ja deed wel wat, benzine eruit spuiten! Ik denk het membraam kaput.
Ik ben klaar met dat ding. Die gaat uit elkaar en in onderdelen weg.

Nu op zoek naar een nieuwe brommert, ditmaal wordt het denk ik een Honda MB O+ een 80cc-tje met 5-bak.

Vanavond maar eens proberen uit te vogelen wat er met de zitmaaier aan de hand is.
pi_155264951
Wat voor voor maat panlatten en tengels gebruik jij ueberduitser? Enne, wat voor hoh afstand tussen de tengels hou je aan?
  zondag 16 augustus 2015 @ 15:54:07 #78
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155266689
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:57 schreef Makrolon het volgende:
Wat voor voor maat panlatten en tengels gebruik jij ueberduitser? Enne, wat voor hoh afstand tussen de tengels hou je aan?
De tengels zijn 24x50 en de panlatten 31x50 en zijn beide geïmpregneerd.
Tengels volgen bij mij de sporen en die zijn h.o.h. ca. 80cm. Die afstand is bij 24x50 ook de maximale veldgrootte.
pi_155266791
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:54 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

De tengels zijn 24x50 en de panlatten 31x50 en zijn beide geïmpregneerd.
Tengels volgen bij mij de sporen en die zijn h.o.h. ca. 80cm. Die afstand is bij 24x50 ook de maximale veldgrootte.
Ahh oke, thanks.

Ik denk dat je normaal gezien de tengels een stuk dichter bij elkaar zou zetten ofniet?
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:09:13 #80
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155267203
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:58 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ahh oke, thanks.

Ik denk dat je normaal gezien de tengels een stuk dichter bij elkaar zou zetten ofniet?
Nee hoor, maar is wel afhankelijk van de tengelmaat. Bij 24x50 is de max. maat 80cm. Bij 31x50 is dat 70cm.

Als je weet welke pannen je hebt, zou ik even bij de fabrikant kijken naar de verwerkingsvoorschriften.
pi_155267275
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:09 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nee hoor, maar is wel afhankelijk van de tengelmaat. Bij 24x50 is de max. maat 80cm. Bij 31x50 is dat 70cm.

Als je weet welke pannen je hebt, zou ik even bij de fabrikant kijken naar de verwerkingsvoorschriften.
Maar is het niet juist afhankelijk vd panlatmaat? Die overbrugt de afstand toch?

Die pannen zijn 25 jaar oud, ik ga daar niets meer van vinden ben ik bang. :P
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:13:52 #82
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155267359
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:10 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Maar is het niet juist afhankelijk vd panlatmaat? Die overbrugt de afstand toch?

Die pannen zijn 25 jaar oud, ik ga daar niets meer van vinden ben ik bang. :P
Nee de tengelmaat bepaald alles, die draagt de panlat. De 24x51 mag je niet gebruiken als panlat, 31x50 is de minimale panlatmaat.

En mijn pannen zijn nog ouder, maar daar heb ik ook alles van gevonden. Sterker nog, die worden nog steeds gemaakt.
pi_155267418
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nee de tengelmaat bepaald alles, die draagt de panlat. De 24x51 mag je niet gebruiken als panlat, 31x50 is de minimale panlatmaat.

En mijn pannen zijn nog ouder, maar daar heb ik ook alles van gevonden. Sterker nog, die worden nog steeds gemaakt.
Oke, ik zal eens gaan kijken!

Zal je topic niet verder vervuilen ;)
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:17:30 #84
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155400174
Zooooo, de vaatwasser is eergisteren omgeruild en we hebben een gloednieuwe. De zitmaaier is ook weer klaar, startrelais was kaput. Appeltje eitje.
Scooter rijdt weer normaal, vlotter bleef toch hangen. Een vriend van me rijdt naar z'n werk ook een Speedfight en had nog een carburateur liggen. Even omwisselen en het euvel was verholpen.

Voor de rest nog weinig aan klussen toe gekomen. Afgelopen zaterdag wat aan het portaaltje aan de voorzijde gerommeld, ga ik morgen mee verder. Het dak van het overdekte terras ligt dicht met pannen. Moet nu de goot bestellen, sporen afkorten, gootbeugels eraan en dan eindelijk de goot eraan. Vorige week met die regen was het een flinke waterval van het dak af!




Heb nog een avondje met de bosmaaier gespeeld en alles rondom huis weer flink kort gemaaid. Wat gaat dat onkruid met de regen en zon hard.

Bijtjes gevoerd en potjes honing afgevuld, blijft een mooi gezicht.


Morgen verder met het portaal aan de voorzijde(elektra, schuren, plamuren) en beginnen met het afwerken van de grote overkapping. Ik moet er wat elektra aanleggen, spotjes in de oude aftimmering van het oude overstek maken en dan daar alles aftimmeren. Ik hoef me voorlopig nog niet te vervelen :P
pi_155407985
Die honing, super! Voor eigen gebruik?
Hoeveel kasten heb je? En allemaal in je eigen tuin? Mijn oom uit Wielen heeft er ook een aantal staan van een ander - niet die van jou neem ik aan? :P
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:15:04 #86
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155408289
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:05 schreef pascal_s het volgende:
Die honing, super! Voor eigen gebruik?
Hoeveel kasten heb je? En allemaal in je eigen tuin? Mijn oom uit Wielen heeft er ook een aantal staan van een ander - niet die van jou neem ik aan? :P
Voor eigen gebruik en vrienden/bekenden.
Ik heb 4 volkeren nu en heb van 2 honing geslingerd, zo'n 24Kg in totaal.
En ja staan in eigen tuin.

Misschien ga ik volgend jaar wel met ze naar de Itterbecker heide.
Die bij je oom kunnen onmogelijk die van mij zijn, ik zit met een vervoersverbod(Sperrgebiet) vanwege een Amerikaanse Vuilbroed geval hier een paar honderd meter vandaan.
(Ik mag inmiddels de weg weer op met ze, het Sperrgebiet is eergisteren opgeheven)

Als ik je naam zo zie rijst bij mij een vraag: heb je een broer die Marcel heet?
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:58:50 #87
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_155409706
Zo even een hoop gelezen! Respect!

Die vloer, die vijver, het huis O+
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:18:25 #88
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155412043
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:58 schreef Tinos85 het volgende:
Zo even een hoop gelezen! Respect!

Die vloer, die vijver, het huis O+
Dank :)
pi_155435742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:15 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Voor eigen gebruik en vrienden/bekenden.
Ik heb 4 volkeren nu en heb van 2 honing geslingerd, zo'n 24Kg in totaal.
En ja staan in eigen tuin.
[ afbeelding ]
Misschien ga ik volgend jaar wel met ze naar de Itterbecker heide.
Die bij je oom kunnen onmogelijk die van mij zijn, ik zit met een vervoersverbod(Sperrgebiet) vanwege een Amerikaanse Vuilbroed geval hier een paar honderd meter vandaan.
(Ik mag inmiddels de weg weer op met ze, het Sperrgebiet is eergisteren opgeheven)

Als ik je naam zo zie rijst bij mij een vraag: heb je een broer die Marcel heet?
Ah Itterbeck, dat is niet zo ver van Wielen af.
Zet je dan die kasten een paar weken op de heide? Ook ivm smaak (heide-honing)?
Maar wat een bult honing uit die kasten zeg! :D

Ik heb trouwens geen broer of familie die Marcel heet :)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:31:16 #90
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155440028
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:20 schreef pascal_s het volgende:

[..]

Ah Itterbeck, dat is niet zo ver van Wielen af.
Zet je dan die kasten een paar weken op de heide? Ook ivm smaak (heide-honing)?
Maar wat een bult honing uit die kasten zeg! :D

Ik heb trouwens geen broer of familie die Marcel heet :)
Ja, als heide dan begint te bloeien verplaats je een paar volken daarheen, met lege honingkamers. Dan oogst je alleen heidehoning. Simpel eigenlijk.
De smaak van heidehoning is heel anders dan van voorjaarshoning, veel kruidiger.

Zo vandaag aan het portaaltje gewerkt. Elektrakabels getrokken en aangesloten en schilderwerk klaar gemaakt. Ding staat helemaal in de grondverf nu en er hangt een lampje in. Het was zo donker daar 's avonds...

Wacht nog op wat gevelpannen, die hoop ik binnen een week of 2 te krijgen. De nokvorsten heb ik hier nog wel liggen, die moeten er eerdaags ook maar op.
Nog een paar planken aan de onderzijde en dan is dat ook klaar.

Vanavond nog een beetje aanrommelen. :)





[ Bericht 4% gewijzigd door ueberduitser op 22-08-2015 20:20:15 ]
pi_155446690
Kan de auto nu nog in de garage? :P
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:22:29 #92
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155447068
Ziet er allemaal echt prachtig uit! Erg mooi hoe de dakpannen van het dak doorlopen op de overkapping.
pi_155448638
Ok, zo zit dat dus met die heide(honing). Dankje.

Portaal ziet er super uit zeg!
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:09:29 #94
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155449100
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:22 schreef maickeltje het volgende:
Ziet er allemaal echt prachtig uit! Erg mooi hoe de dakpannen van het dak doorlopen op de overkapping.
Dank!
Was wel even wat meetwerk, maar het sluit mooi aan zo ja. En het is echt dicht, dat heb ik vorige week met de regen gezien.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:13 schreef EnochRoot het volgende:
Kan de auto nu nog in de garage? :P
Theoretisch ja,zit nog wel een metertje of 4 a 5 tussen. Niet dat er ooit een auto in zal staan. M'n werkscooter en de bijenspullen staan er, daar past sowieso geen auto meer in ;)
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:00:00 #95
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_155481067
Jij bent ook niet van het halve werk zeg... Supermooi!
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 24 augustus 2015 @ 08:12:33 #96
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155489238
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:09 schreef ueberduitser het volgende:
Theoretisch ja,zit nog wel een metertje of 4 a 5 tussen. Niet dat er ooit een auto in zal staan. M'n werkscooter en de bijenspullen staan er, daar past sowieso geen auto meer in ;)
even een correctie, er zit maar 3 meter tussen kap en garagedeur.
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:00 schreef Inbox4me het volgende:
Jij bent ook niet van het halve werk zeg... Supermooi!
:P
pi_155491050
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:12 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Mooie vijver, hoe groot is die ongeveer qua oppervlakte? Of langste lengte en langste breedte?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:12:36 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155491573
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:46 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Mooie vijver, hoe groot is die ongeveer qua oppervlakte? Of langste lengte en langste breedte?
Dank!
15x7 meter zijn de uiterste maten. En diepte is iets van 120cm.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:17:09 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155491645
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:12 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dank!
15x7 meter zijn de uiterste maten. En diepte is iets van 120cm.
Heb je die gevuld met leidingwater?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:44:37 #100
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155492200
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je die gevuld met leidingwater?
Nee hoor, ik heb een grondwaterpomp thuis hè. :P
Leidingwater, pffff..... dan had ik m'n jaarconsumptie ineens verbruikt denk ik.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:48:53 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155492301
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:44 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb een grondwaterpomp thuis hè. :P
Leidingwater, pffff..... dan had ik m'n jaarconsumptie ineens verbruikt denk ik.
Toen mijn broer zijn vijver vulde ging de watermeter stuk, en dat was een kleiner vijvertje

Wat is het nitraatgehalte van je grondwater, weet je dat? Reden waarom ik het vraag is ivm voedingsstoffen en de daaruit voortkomende algengroei.
Je wilt geen erwtensoep namelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:50:47 #102
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155492343
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen mijn broer zijn vijver vulde ging de watermeter stuk, en dat was een kleiner vijvertje

Wat is het nitraatgehalte van je grondwater, weet je dat? Reden waarom ik het vraag is ivm voedingsstoffen en de daaruit voortkomende algengroei.
Je wilt geen erwtensoep namelijk
Ik heb geen idee, zou ik na moeten meten. Heb wel zo'n testsetje thuis liggen.
  donderdag 7 april 2016 @ 15:11:50 #103
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161255646
227 dagen geen update???

Foi toch, zo lui ben ik echt niet hoor.

Veel kleine klusjes gedaan binnen, o.a.:
-schakelmateriaal vervangen (alles mooi Berker nu)
-schilderen binnen (sauswerk, plintjes en ander klein spul)
-veel tijd besteed aan het opruimen van de tuin, snoeien, kappen en verplanten.

Ik dacht dat de duitsers zo om het milieu gaven, onze vorige bewoners blijkbaar niet. -O-
Ik had bij m'n kweker 65 laurier (prunus laorocerasus novita) besteld voor afgelopen zaterdag. De week ervoor wilde ik dus de tuin al vast gaan prepareren voor het aanplanten.
Achter de vijver lag nog een hoop grond, met "wat" rotzooi eronder., dat wilde ik nog even vlakken.

Ik spit wat grond eraf, komen er PUR-platen en polycarbonaatplaten tevoorschijn, met een lap vloerbedekking erover.
Ik denk ok, fijn...

Kom ik iets dieper, liggen er gewoon 6 ruiten (dubbel glas) van zo'n 90x140.
De hele godganze dag aan het glas-rapen geweest. Resultaat: 4 speciekuipen, 8 emmers en 2 kunststof bakken vol met glas. :(
Oja, en als toetje lag er onder het glas ongeveer een jaarverbruik kattegrind in zakken verpakt.

topje van de ijsberg, na een uurtje ergeren:

Echt, wat ik allemaal al tegen ben gekomen in de tuin ;(
Ik ben gewoon een keer zo lang overal mee bezig omdat ik de teringzooi van de vorige bewoners moet herstellen/opruimen/verwijderen.

Afgelopen zaterdag om 7 uur al op pad, busje vol geladen en tegen een uurtje of 4 met hulp van een vriend van me was alle laurier geplant.



Allemaal nog structuurwerk, het grove werk zeg maar.

(mijn vrouw's)to do list voor mij dit jaar:

- stuk loze bestrating uit achtertuin verwijderen en naast de carport leggen.
- bestrating achter het huis maken, zodat we met de rolstoel niet door het gras hoeven te banjeren als we het terras achter op willen.
-overdekt terras af maken
-de hele woonkamer (bouwvak-project) doen, de laatste kamer in huis die nog moet
-parkeerplaats achter maken, incl. een mooie poort
-"plantbak" achter voorzien van buxus en grind (buxus doe ik aankomende zaterdag)
-zuidkant woning nog schilderen
- en nog wel het een en ander, kan ik zo niet meer op komen.

w/ w/ w/
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 15:15:16 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161255699
Ben je nog meer laurier nodig? Of grote buxussen of Taxus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 april 2016 @ 16:09:58 #105
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161256816
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Ben je nog meer laurier nodig? Of grote buxussen of Taxus?
Ik heb nu in de afgelopen 3 jaar zo'n 300 laurier geplant, ik ben er nu wel klaar mee.

Buxus staat voor zaterdag op de planning, maar die zijn maar 25-30cm hoog.
Hebben je ouders nog wat over of zo?
  donderdag 7 april 2016 @ 17:03:55 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161257906
Darn, de vorige bewoners hebben gewoon de tuin als vuilstort gebruikt dus? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 april 2016 @ 19:42:54 #107
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161261705
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:03 schreef Leandra het volgende:
Darn, de vorige bewoners hebben gewoon de tuin als vuilstort gebruikt dus? :o
Juust! Ik hoop dat ik er nu wel een beetje door ben, veel grondwerk heb ik gelukkig niet meer.
  Milf vrijdag 8 april 2016 @ 01:23:03 #108
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_161271522
Hier ligt ook een zooi puin in de tuin. Maar zo gek als bij jou ben ik nog niet tegengekomen! :o
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 01:28:46 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161271581
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:23 schreef nikky het volgende:
Hier ligt ook een zooi puin in de tuin. Maar zo gek als bij jou ben ik nog niet tegengekomen! :o
Misschien zakt de bodem bij jou minder snel? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Milf vrijdag 8 april 2016 @ 01:33:59 #110
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_161271619
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien zakt de bodem bij jou minder snel? :P
Bedankt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 01:48:14 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161271680
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:33 schreef nikky het volgende:

[..]

Bedankt.
Graag gedaan :*

Totaal offtopic, maar welke functie hoort er bij een roze username? :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:31:27 #112
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161272571
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Graag gedaan :*

Totaal offtopic, maar welke functie hoort er bij een roze username? :@
Roze? _O-
  Milf vrijdag 8 april 2016 @ 08:33:41 #113
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_161272592
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 01:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Graag gedaan :*

Totaal offtopic, maar welke functie hoort er bij een roze username? :@
Roze? Dat is een Site Admin (Shmoopy).


Paars is een cadeautje van Danny.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:12:26 #114
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162712202
Zo, geen klusupdate deze keer, maar een nieuwtje...
Moeders kreeg gisteren een oude buurvrouw op bezoek, uit Ringe, en zij had het nieuwtje dat het stel wat ons huis 3 jaar geleden gekocht heeft, uit elkaar is. Zij woont weer bij haar ouders en hij nog in het huis. Hij had haar bedonderd met een staigiaire op z'n werk _O-
Het huis zal wel te koop komen, want zij heeft er aardig wat geld in gestoken en hij kan het echt niet in z'n eentje betalen. We houden de verkoopsites in de gaten :P

Het klustempo thuis staat het op een laag pitje, ik ben bezig het overdekte terras eindelijk helemaal klaar te maken, voor de rest kleine klusjes en veel onderhoud uitvoeren, vooral in de tuin. Een maal in de twee weken spendeer ik de hele zaterdag aan onkruid, grasmaaien, met de bosmaaier rond gaan en met de bladblazer spelen. Leuk zo'n grote tuin, ik kom alleen niet veel aan nieuwe projecten toe.


Even pauze aan de vijver tijdens het werken met de bosmaaier, genieten!


Niet alleen meisje vindt de schommelbox erg relaxed.

Gisteren is er nog 1,5m3. grond geleverd voor de buxusbak bij het terras, dus daar kan ik me morgen nog op uitleven.

Voor de bouwvak hebben we o.a. de woonkamer gepland, dan ga ik die helemaal aanpakken.
- nieuw plafond erin
- de doorgang naar de keuken afwerken
- voorzetwand voor de gangmuur langs (die is wel zo krom, daar is geen eer aan te behalen, dus maar een strakke voorzetwand ervoor)
-schuifdeur in de muur maken naar meisje's kamer.
-nieuwe laminaatvloer, gelijk aan de rest van de ruimten waar geen grindvloer/tegels ligt.

:W :W :W
  Milf vrijdag 3 juni 2016 @ 17:28:07 #115
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_162720298
Wat leuk die hangbox!

Ik ben benieuwd naar je nieuwe klusupdates straks :).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_162735604
Veel gedaan weer zeg (en nog veel te doen :P ).
Goed idee die schommelbox ^O^
Je vijver staat er zo te zien ook goed bij - mooi helder zo te zien (?). Doe je daar nog wat oeverplanten in of blijft-ie zo?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 13:14:10 #117
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162738025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:11 schreef pascal_s het volgende:
Veel gedaan weer zeg (en nog veel te doen :P ).
Goed idee die schommelbox ^O^
Je vijver staat er zo te zien ook goed bij - mooi helder zo te zien (?). Doe je daar nog wat oeverplanten in of blijft-ie zo?
Die schommelbox is perfect ja, meisje ligt er nu aws ook in te slapen, het is echt perfect weer hier nu.

De vijver is aardig helder, vissen hebben de winter overleefd dus dat gaat goed. Beplanting staat her en der al wat, zie je bijna niet op de foto. De hele aankleding van de vijver en daar omheen is nog een project op zich. Ik wil rondom bestrating maken, een pad om met de rolstoel rond te kunnen en dan pas ga ik echt planten, dan weet ik pas waar ik wat neer kan zetten.
Moeten nog 2 terassen bij komen en misschien nog wel een leuk tuinhuisje.
Echt genoeg te doen nog!
pi_162744180
De vijverbeplanting valt idd niet zo op igv zo'n joekel van een vijver :D :P
Maar goede (en veel) plannen nog - ik blijf t volgen ^O^
pi_162745234
Ziet er weer top uit allemaal! :D

Was je handbijl nou nog iets? :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 5 juni 2016 @ 08:24:07 #120
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162757317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:48 schreef tombolafan het volgende:
Ziet er weer top uit allemaal! :D

Was je handbijl nou nog iets? :s)
Dank!

Die handbijl is nog steeds actueel. Hij ligt nog bij de Bronzezeithof en er zijn al verschillende archeologen geweest die hem gezien hebben. Het is duidelijk een werktuig geweest dat door mensen gemaakt is, maar een jaartal of periode kunnen ze er nog niet aan hangen, daar is men het niet over eens. Hij ligt daar goed en wie weet is er een keer iemand die zoiets wel kent.
  maandag 22 augustus 2016 @ 15:13:44 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164762460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:12 schreef ueberduitser het volgende:
Voor de bouwvak hebben we o.a. de woonkamer gepland, dan ga ik die helemaal aanpakken.
Bouwvak voorbij!

Iemand nog geïnteresseerd in een update? :P
  maandag 22 augustus 2016 @ 15:16:23 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164762507
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Bouwvak voorbij!

Iemand nog geïnteresseerd in een update? :P
Altijd *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 augustus 2016 @ 15:17:58 #123
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_164762530
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Bouwvak voorbij!

Iemand nog geïnteresseerd in een update? :P
Jawohl!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_164762639
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Bouwvak voorbij!

Iemand nog geïnteresseerd in een update? :P
:Y :Y
pi_164762699
Neuh :')
Laat die handjes wapperen!
pi_164762866
Gimme gimme gimme !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_164763107
Pretty please :*
  maandag 22 augustus 2016 @ 16:09:24 #128
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164763386
Overduidelijk! :9

Ok dan ^O^

Nou, een week of 3 geleden begon voor mij de bouwvak, tijd om de handen weer eens uit de mouwen te steken. Wat er gepland stond voor de woonkamer kun je een paar posts hierboven lezen.

De eerste week hadden onze kinderen nog vakantie, moeders drukte in haar nagelstudio waardoor ik de zorg voor de kinderen regelmatig op me moest nemen. Ik ben de eerste week dus niet heel erg veel opgeschoten. De 2e en 3e week kon ik lekker door buffelen.

Overzichtje van de bestaande woonkamer


Maandag sloopdag!

Wat kom je tegen? Een 25-jaar oude "notitie" van de vorige eigenaar.

Deze plank heb ik bewaard en vorige week even bij hem langs gebracht, geweldig gelachen om de verhalen die los kwamen.

Het nieuwe rachelwerk voor het plafond maar onder de bestaande constructie door geslagen, de richting was namelijk verkeerd voor mijn plafondplaten.


Hierna ben ik het gat in de vloer gaan zagen voor de nieuwe convectorput, heeft me 1,5 dag gekost, wat een teringzooi....
(een bestaande radiator moest verdwijnen en de enige optie was een put)


Leidingwerk van de bestaande radiator moest uiteraard ook verlegd worden


Klaar!


Ik na het buffelen met de boorhamer en zaag.


Tijd om de put uit te graven, en wat kom je tegen na pak en beet 50cm diepte?

Een friggin rioolbuis! (rechtsboven op de foto)
En wat nu? De convectorput steekt nu 20cm boven de vloer uit -O-
Ik heb dus de polyester convectorput helemaal doorgezaagd en 18cm minder hoog gemaakt.
(geen foto's van helaas)
Ik heb een beste overcapaciteit in de woonkamer/keuken qua verwarming, dus dit komt goed.

De gipsplaten met behulp van een "Plattenheber" en m'n pa tegen het plafond geknald.


De wand richting m'n dochtertje was voorzien van een voorzetwand en die bleek zo'n 6 cm voor de muur te staan, ideaal om een deur in weg te laten schuiven.


Kinderen een paar dagen naar oma, moeders het huis uit, dus tijd om een dikke bende er van te maken :9

Ik heb het gat naar meisje's kamer vanaf de woonkamer ingezaagd en vanuit de andere kant stelselmatig doorgeboord.
na enige tijd:


Aan meisje's kamer behang verwijderd, dagstukken erin gemaakt en de bende weer aangeheeld:


40mm multiplex deur gehaald, komgreepjes ingefreesd, schuideurrail aan de muur, deur afgehangen, en de wand weer dichtgezet. Gipsplaten er tegenaan en afwerken maar!
Voegen van de gipsplaten voor de 2e keer gevuld en geschuurd, klaar voor het texen en structuurverf.


Tussendoor begaf onze oude Dietrich ketel het echt helemaal, dus nu echt tijd voor de nieuwe.
Oud:

Nieuw:


Er lag op de dekvloervloer een soort gelijmde ondervloer, beschadigd en niet echt fris meer na 25 jaar, dus een avondje steken!


Afgelopen vrijdag was ik zo ver dat ik de laminaatvloer kon leggen *O* *O* *O*
Passen en meten om de voegen vanuit meisje's kamer mooi door te laten lopen, maar het is me gelukt!
Zaterdag de elektra afgemonteerd, schoon gemaakt en wat meubilair op z'n plek gezet, wat heerlijk toch. Na bijna 3 weken in de keuken en op de "hotelkamer" te hebben geleefd was dit een aardige verademing zeg!


Ik moet nu de schuifdeur nog aflakken, plafondlijsten nog afkitten en afschilderen, plinten monteren en de dagkant van de schuifdeur aan de woonkamerzijde nog afwerken (maar dat kan pas als de deur geschilderd is)

Ik heb flink lopen buffelen af en toe, ben 7Kg afgevallen (in plaats van aankomen in de vakantie!)
Ik was het na 1,5 week al helemaal zat, zag het af en toe niet meer zitten, dus ik was zaterdag enorm opgelucht dat het meubilair weer terug de kamer in kon.

Dit was voorlopig het laatste in huis, al zijn er ook al weer plannen voor de kelder :)

Tschüssie! :W :W :W
pi_164763462
Man, dat was een werkvakantie _O_
  maandag 22 augustus 2016 @ 16:14:56 #130
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_164763513
Wat een werk :o en nu tijd voor een nieuwe, passende, garderobe?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  maandag 22 augustus 2016 @ 16:15:17 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164763517
Darn _O_ _O_ _O_

Kun je niet een maandje in mijn huis komen wonen, ik heb nog wel wat klusjes :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 augustus 2016 @ 16:40:16 #132
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164763965
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:12 schreef AnneX het volgende:
Man, dat was een werkvakantie _O_
Blij dat ik weer op kantoor zit _O-
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:14 schreef Muis006 het volgende:
Wat een werk :o en nu tijd voor een nieuwe, passende, garderobe?
Ik schommelde tegen de 100Kg aan en zat vrij strak gespannen in m'n kleding de laatste tijd, dus dat past allemaal weer perfect.
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:15 schreef Leandra het volgende:
Kun je niet een maandje in mijn huis komen wonen, ik heb nog wel wat klusjes
Een maandje is prima! Kom je daarna even een half jaartje bij ons? Ik heb ook nog wel wat klusjes 8)7
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 augustus 2016 @ 17:02:03 #133
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164764333
Wauw! Wat een klus!
  maandag 22 augustus 2016 @ 17:12:16 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164764485
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:40 schreef ueberduitser het volgende:
Een maandje is prima! Kom je daarna even een half jaartje bij ons? Ik heb ook nog wel wat klusjes 8)7
Daar was ik al bang voor :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 augustus 2016 @ 18:11:09 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_164765627
Zo hee, wat zul jij blij zijn dat je vakantie voorbij is :P

Super dat je een schuifdeur kon maken, veel handiger dan een normale deur ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 augustus 2016 @ 19:08:34 #136
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164767029
Die schuifdeur is inderdaad een mooie uitkomst. Meisje's box is verdwenen uit de kamer dus ze zal meer in haar bed liggen en zo staan we nog direct in contact met haar. Ideaal dus!
pi_164767701
Wauw. Alles eens even opnieuw doorgelezen, wat een gebuffel! Echt respect dat je het allemaal zo voor elkaar bokst.
pi_164768569
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:27 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Wauw. Alles eens even opnieuw doorgelezen, wat een gebuffel! Echt respect dat je het allemaal zo voor elkaar bokst.
Dit. Kerel, je bent een held, en dit doe je allemaal voor je gezin.

Mis je overigens je familie en vrienden in Nederland niet?
pi_164768935
Wow weer. Echt wow _O_

Hoe heb je die oude dekvloer weg gekregen? Alleen met een plamuurmes? Mij staat ook zo'n klusje te wachten.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer maandag 22 augustus 2016 @ 20:30:03 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_164769335
Leuk om te lezen. Knap hoe je alles zelf doet.
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:32:57 #141
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164769420
Dank mensen!
Ik kan niet stil zitten, dat moge wel duidelijk zijn. En ik mag enorm graag zelf iets doen in plaats van een ander het te laten doen, al weet ik ook precies wanneer ik iets uit handen moet geven.

Familie en vrienden mis ik niet hoor, die zijn eigenlijk redelijk dicht bij. Een sociaal leven heb ik praktisch niet, dat laat ons leefschema/gezinsituatie gewoon niet toe. Al m'n vrije tijd gaat in het huis/tuin en gezin.
Ik heb een kleine familie en we zijn altijd al wat afstandelijk geweest, dus wat dat betreft ben ik niet anders gewend. We hebben goed contact hoor, maar geen verplichtingen.

En m'n vrienden, dat zijn er een paar eigenlijk, net niet op 1 hand te tellen, zijn ook echte vrienden. Ik zie ze soms weken/maanden niet, maar als ik ze weer zie dan is het net alsof we elkaar de dag ervoor nog hebben gezien. Verjaardagen zijn bekend en als je komt ben je van harte welkom, maar kom je niet is er geen mens die er een woord over rept. Ik heb die vrienden ook al ik geloof 25 jaar zo'n beetje, ken ze door en door.
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:35:37 #142
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164769502
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow weer. Echt wow _O_

Hoe heb je die oude dekvloer weg gekregen? Alleen met een plamuurmes? Mij staat ook zo'n klusje te wachten.
Met een plamuurmes ja, 28m2. op de knietjes afgestoken.Gelukkig was de lijmlaag niet zo heel erg sterk, daar was ik ff bang voor eerst. Anders was het een hels karwei geweest en had ik wel een andere manier gezocht, een tapijtafsteker of iets dergelijks.
pi_164770355
Geweldig gedaan, super respect voor je harde werk! Topper ^O^ _O_
Laat die handjes wapperen!
  Official ESF Kreviewer maandag 22 augustus 2016 @ 21:06:19 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_164770503
Uelsen is ook vlakbij, dat scheelt. Je zit zo weer in het goede land. ;).

Ik woon net aan de andere kant vd grens. Mooie plek om te wonen, in Uelsen. Zit je daar niet in een Hollandse enclave?
pi_164770994
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:35 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Met een plamuurmes ja, 28m2. op de knietjes afgestoken.Gelukkig was de lijmlaag niet zo heel erg sterk, daar was ik ff bang voor eerst. Anders was het een hels karwei geweest en had ik wel een andere manier gezocht, een tapijtafsteker of iets dergelijks.
Ah ok. Dan heb je mazzel gehad ;) Dat hebben wij niet helaas. Ik verzin er nog wel wat op tzt.
Spoilers!
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:03:56 #147
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164772386
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:06 schreef Kreator het volgende:
Uelsen is ook vlakbij, dat scheelt. Je zit zo weer in het goede land. ;).

Ik woon net aan de andere kant vd grens. Mooie plek om te wonen, in Uelsen. Zit je daar niet in een Hollandse enclave?
Nee ik zit lekker vrij! Geen NL-ers hier.
Waar zit jij dan als ik vragen mag?
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:04:29 #148
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164772405
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ah ok. Dan heb je mazzel gehad ;) Dat hebben wij niet helaas. Ik verzin er nog wel wat op tzt.
Zoek een oplosmiddel voor de lijmlaag!
pi_164772476
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zoek een oplosmiddel voor de lijmlaag!
Water, cola, azijn............. en dan de lijmoplossers van HG. Makkelijkste is een doek door en door drenken en over de laag leggen. En dan hopen dat er wat werkt zonder die chemische bende.
Jeroentje.
pi_164772519
Komt goed mensen, wilde UD's topic niet kapen verder ;)
Spoilers!
pi_164773802
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:06 schreef Kreator het volgende:
Uelsen is ook vlakbij, dat scheelt. Je zit zo weer in het goede land. ;).
Dat is een uurtje op de racefiets voor mij (dan moet ik de berg op fietsen. }:| ) 25 minuten met de auto ;)
Er zijn verscheidene steden in NL waar je langer bezig bent om van de ene naar de andere kant te komen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:44:05 #152
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164780060
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is een uurtje op de racefiets voor mij (dan moet ik de berg op fietsen. }:| ) 25 minuten met de auto ;)
Er zijn verscheidene steden in NL waar je langer bezig bent om van de ene naar de andere kant te komen.
Een uurtje op de racefiets? Dan moet je echt eens vaker gaan fietsen.
Ik fiets op m'n normale fiets in 45 minuten naar Hardenberg, exact 20km. :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:54:12 #153
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_164780270
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:03 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nee ik zit lekker vrij! Geen NL-ers hier.
Waar zit jij dan als ik vragen mag?
Enschede. Maar ik ben een rasechte duitslandganger. Ik ben daar bijna net zo vaak te vinden als hier.
  Knikkerking dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:54:13 #154
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_164780271
Wow, gaaf!!!
En wat ben je opgeschoten in zulke korte tijd ^O^ ^O^ ^O^

Ziet er super goed uit :7
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:55:46 #155
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164780290
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Enschede. Maar ik ben een rasechte duitslandganger. Ik ben daar bijna net zo vaak te vinden als hier.
Ow ik dacht dat je in Tubbergen of Mander/Vasse woonde.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:54 schreef Atmoz het volgende:
Wow, gaaf!!!
En wat ben je opgeschoten in zulke korte tijd ^O^ ^O^ ^O^

Ziet er super goed uit :7
Dank u!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:59:16 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_164780351
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:55 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat je in Tubbergen of Mander/Vasse woonde.

Ik heb wel eens een vriendin gehad uit Manderveen, misschien dat ik daarom dacht dat het zo dichtbij was.
Anyway, ik zal het ontopic houden verder.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:01:15 #157
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164780388
Bij het afmonteren van de elektra zaterdag nog wat leuks...

Dimmer voor de spotjes aangesloten, spanning er even weer op om te kijken of ik het goed had gedaan, pof.... Hoofdzekering eruit. :?
Bekabeling weer los gehaald, spanning er weer op....pof.
Hmmmmm, wat nu?
Alles systematisch weer los gehaald, elke keer de spanning er weer op en hij bleef maar pof doen. Totdat ik echt alles wat ik gemaakt had weer gedemonteerd had, zelfs alle Wago klemmetjes weer op de losse draden had gedrukt. Ik was weer bij af zeg maar, en nog bleef het pof doen.
En nu??? Hevig gefrustreerd en radeloos maar een bakkie koffie gezet en die wilde ik even buiten op het terras opdrinken en tot rust komen. Kom ik buiten, wat ziet mijn oog? De kabelhaspel lag niet buiten de overkapping, in de regen.... |:( |:( |:( |:( |:(
Oorzaak kortsluiting gevonden :X :X :X
Dat was dus 2 uur verspild.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:10:00 #158
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164780550
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een vriendin gehad uit Manderveen, misschien dat ik daarom dacht dat het zo dichtbij was.
Wij komen nog wel eens bij de Manderveense Aarbei, altijd lekker!
pi_164783235
En zo blijkt maar weer onze ueberduitser is ook een euberklusser ! Petje af voor t werk weer , t ziet er puik uit en dat was t ongetwijfeld qua werk ook :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_164787909
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:44 schreef ueberduitser het volgende:
Een uurtje op de racefiets? Dan moet je echt eens vaker gaan fietsen.
Ik fiets op m'n normale fiets in 45 minuten naar Hardenberg, exact 20km. :P
Oja, ik keek niet goed in google Maps, ik dacht dat het 30km was, maar het is maar 20 ;)
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:34:07 #161
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_164789434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:39 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Oja, ik keek niet goed in google Maps, ik dacht dat het 30km was, maar het is maar 20 ;)
Ik weet wel waar je huis woont, dus ik vond het al zo raar, een uur over iets meer dan 20km op de racefiets.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:05:49 #162
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164790258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:01 schreef ueberduitser het volgende:
Bij het afmonteren van de elektra zaterdag nog wat leuks...

Dimmer voor de spotjes aangesloten, spanning er even weer op om te kijken of ik het goed had gedaan, pof.... Hoofdzekering eruit. :?
Bekabeling weer los gehaald, spanning er weer op....pof.
Hmmmmm, wat nu?
Alles systematisch weer los gehaald, elke keer de spanning er weer op en hij bleef maar pof doen. Totdat ik echt alles wat ik gemaakt had weer gedemonteerd had, zelfs alle Wago klemmetjes weer op de losse draden had gedrukt. Ik was weer bij af zeg maar, en nog bleef het pof doen.
En nu??? Hevig gefrustreerd en radeloos maar een bakkie koffie gezet en die wilde ik even buiten op het terras opdrinken en tot rust komen. Kom ik buiten, wat ziet mijn oog? De kabelhaspel lag niet buiten de overkapping, in de regen.... |:( |:( |:( |:( |:(
Oorzaak kortsluiting gevonden :X :X :X
Dat was dus 2 uur verspild.
_O-
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 08:59:14 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202301218
Moin Moin
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:17:18 #164
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202301374
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Moin Moin
Top! ^O^ ^O^ ^O^

Er is nieuws, ik werk momenteel aan een update :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2021 @ 10:02:38 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202301903
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:17 schreef ueberduitser het volgende:

Top! ^O^ ^O^ ^O^

Er is nieuws, ik werk momenteel aan een update :P
* Rewimo nestelt zich met een bak koffie voor het scherm
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:11:41 #166
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202301995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]
* Rewimo nestelt zich met een bak koffie voor het scherm
Neem maar een pot dan, ik ben ca. 80 foto's aan het uploaden die ik nog moet verlinken :')
  dinsdag 23 november 2021 @ 10:28:50 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202302239
Hmmz... dan moet ik toch zorgen dat ik mijn laptop aanslinger, dat gaat m mobiel vast niet worden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2021 @ 10:35:59 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202302312
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:11 schreef ueberduitser het volgende:

Neem maar een pot dan, ik ben ca. 80 foto's aan het uploaden die ik nog moet verlinken :')
Ik maak zometeen nog wel een bakkie c_/ Ben benieuwd naar je verhaal, al sinds je van de week ergens liet vallen dat jullie gaan verhuizen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:21:10 #169
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202302851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Neem maar een pot dan, ik ben ca. 80 foto's aan het uploaden die ik nog moet verlinken :')
maak van die 80 foto's maar ca. 140 :D
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 11:25:05 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202302890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:21 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
maak van die 80 foto's maar ca. 140 :D
Over een uur heb ik pauze, gaat gaat lukken? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202302933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:21 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
maak van die 80 foto's maar ca. 140 :D
#benbenieuwdnaar de update ! :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:32:12 #172
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202302959
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Over een uur heb ik pauze, gaat gaat lukken? :+
Ga m'n best doen 😉
  dinsdag 23 november 2021 @ 12:47:28 #173
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202303883
Zo, echt een huge kick!!!
Er is nieuws, wij gaan namelijk verhuizen
Gisteren is de makelaar geweest, heeft foto's laten maken van ons huis en hij gaat volgende week de bingo in.
Wij hebben een huis gekocht een paar dorpjes verderop. Een klein arbeidershuisje welke enorm is uitgebreid, met een totale woonoppervlakte van 246m2.

Waarom uit ons mooie huisje weg, waar ik naar eigen zeggen nooit meer weg zou gaan?
In de afgelopen jaren hebben ze bij ons achter een flink aantal woningen gebouwd en nu ontdekten we dat de gemeente een stuk land tegenover ons heeft aangekocht en hier 40 bouwkavels op plant.
Dat was voor ons de druppel, wij hebben dit huis in 2013 gekocht voor de ruimte en de vrijheid rondom. Die wordt ons nu afgenomen, mijn vrouw kan hier dus absoluut niet tegen. Het huis is echt perfect, maar de plek staat ons nu niet meer aan. In de afgelopen jaren hebben we onze kavel redelijk dicht gebouwd met groen om geen last te hebben van de buurt achter ons, maar de ontdekking van de kavels voor ons was de druppel.

Lang naar een woning gekeken en een aantal bezichtigingen gehad, maar we hebben nu eindelijk ons nieuwe plekje gevonden! De plek is bijzonder, midden in een dorpje met een kavel van 3000+m2. Tegen een biotoop aan waar nooit gebouwd mag worden, het is een Naturschutzgebiet.
In de woning moeten we nog wel wat klussen: nieuwe keuken(incl. wanden/vloer etc), wanden hoofdwoning ontdoen van rauhfaser en stuccen. Laminaat in de hoofdwoning en wat (lichte scheidings-)wanden weg in de aanbouw en wat nieuwe wanden erbij.
Na de verkoop van ons huis rekenen we met een ¤50k verbouwbudget. Dat moet gaan lukken 😊
Ik heb uiteraard hier thuis niet stilgezeten de afgelopen jaren, ik zal eens wat foto’s plaatsen van hoe alles er nu uit ziet.
Ik heb even moeten kijken in hoeverre ik hier de klussen heb laten zien en ik heb even een lijstje gemaakt van dingen die ik nog gedaan heb tot nu toe. Het laatste wat ik heb laten zien was de woonkamer.
Wat heb ik o.a. nog meer gedaan(qua grotere projecten):
- speelhuisje verhuisd en omgebouwd tot kippenhok
- tuinhuisje geheel gestript en opnieuw opgebouwd tot bijen-standplaats
- overdekt terras bij vijver gemaakt
- tuinhuisje a.k.a. nagelstudio gebouwd
- kelder koekoeken gedicht
- nog een terras bestraat bij de vijver
- gastentoilet geheel gerenoveerd (stuccen met tegellijm, nieuw sanitair, wastafel etc.)
- berging gerenoveerd (ook gestuct met tegellijm etc.)
- schuifdeuren van steigerplanken gemaakt beneden.
- van veel wanden op de begane grond de Rauhfaser en vinylbehang verwijderd en voorzien van krijtverf
- overal sierlijsten aan plafond gemaakt op de begane grond
-kleedkamer gemaakt (wat sauswerk en een dagje Ikea-kasten in elkaar bouwen)
-beregeningsleiding aangelegd (150 meter buis en 8 tappunten ingegraven)

Ik zal vast nog wat vergeten zijn, maar dit schiet me zo te binnen.
Nu wat foto’s van het huis zoals het er nu uit ziet.
(ik mis nog wel wat foto’s van klussen, maar het werd me wat teveel om uit te zoeken)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo dat was hem! :D

edit: ik zie dat er wat foto's dubbel in staan en ik mis het kippenhok nog...
edit nr2. foto's in een spoiler :P

[ Bericht 1% gewijzigd door ueberduitser op 23-11-2021 14:30:15 ]
pi_202304191
Fraaie tafels, bankjes en lampen👍🏼
Leuk met die fotomodellen.😂

Even was ik verbaasd totdat ik de duidelijke aanleiding zag om te verhuizen.
Succes met de plannen! 🎉
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 13:20:15 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202304292
Ik was bang voor een droeve/gezondheidsreden, maar dit valt nog mee :) Ben benieuwd waar je gaat wonen, je blijft in Die Grafschaft?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:35:21 #176
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202304462
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:12 schreef AnneX het volgende:
Fraaie tafels, bankjes en lampen👍🏼
Leuk met die fotomodellen.😂

Even was ik verbaasd totdat ik de duidelijke aanleiding zag om te verhuizen.
Succes met de plannen! 🎉
Dank je! Ja de beide dames zijn altijd nieuwsgierig als er wat nieuws is.

Het gaat me wel pijn doen hoor, ons huis te verlaten. Er zit 8 jaar werk in en ik was eigenlijk bijna klaar nu.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Ik was bang voor een droeve/gezondheidsreden, maar dit valt nog mee :) Ben benieuwd waar je gaat wonen, je blijft in Die Grafschaft?
Wij gaan verhuizen naar Neuenhaus (Veldhausen), dus een kleine 10 minuten verderop.
pi_202304753
Beste @ueberduitser, wil je s.v.p. de 140 foto’s in een spoiler plaatsen.
Het is waardeloos scrollen.

Overigen zag ik ook nog leuke boomhutten voorbij komen. Dat dan weer wel🤪
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2021 @ 14:16:12 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202304839
Wauw, mooie foto's! En wat een leuke bankjes en lampen maak je O+

Zonde dat jullie dit mooie huis gaan verlaten maar ik snap de reden wel. Wij wonen hier ook helemaal vrij, en in Landschaftsschutzgebiet, dus er mag niet gebouwd worden. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat jullie er stevig van balen }:|
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 november 2021 @ 14:27:32 #179
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202304925
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:05 schreef AnneX het volgende:
Beste @:ueberduitser, wil je s.v.p. de 140 foto’s in een spoiler plaatsen.
Het is waardeloos scrollen.

Overigen zag ik ook nog leuke boomhutten voorbij komen. Dat dan weer wel🤪
Beter zo?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, mooie foto's! En wat een leuke bankjes en lampen maak je O+

Zonde dat jullie dit mooie huis gaan verlaten maar ik snap de reden wel. Wij wonen hier ook helemaal vrij, en in Landschaftsschutzgebiet, dus er mag niet gebouwd worden. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat jullie er stevig van balen }:|
Dank je!
De sidetables/bankjes maak ik trouwens op bestelling, dus mocht er interesse zijn :9
(al staat het nu op een laag pitje/pause vanwege privé toestanden en de aanstaande verhuizing)

Ja dat ze de hele boel dicht bouwen is wel zo vreselijk.

Hier een maps-plaatje van ons nieuwe huis.
(het huis met het zwembadje en de 33 PV-panelen op het dak)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2021 @ 14:45:06 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202305130
Oh dat ligt behoorlijk vrij zo te zien, fijn! :)

Moet je veel aanpassingen doen om alles rolstoelgeschikt te maken? En mag ik je een dm sturen voor wat tips voor een rolstoelgeschikte badkamer?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 november 2021 @ 15:10:47 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202305406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Oh dat ligt behoorlijk vrij zo te zien, fijn! :)

Moet je veel aanpassingen doen om alles rolstoelgeschikt te maken? En mag ik je een dm sturen voor wat tips voor een rolstoelgeschikte badkamer?
Ja, midden in het dorp maar heerlijk rustig.
Er zitten wat hoogteverschillen(2x) in de woning die we gaan oplossen met (wegneembare)hellingbanen. Ik laat via m'n werk dan ook wat staalplaat zetten en coaten.
Je mag me gerust een dm sturen hoor, maar ik heb ruim ervaring met miva-badkamers, ik heb 18 jaar op een architectenbureau gewerkt :P
De badkamer in de nieuwe woning is trouwens wel zo groot dat hij prima volstaat voor ons.
pi_202311000
Wow, wat een über-update! _O_

Wat is jullie tuin prachtig geworden, ik kan me voorstellen dat het pijn doet om te vertrekken. Maar het nieuwe huis is gelukkig mooi gelegen en vast met genoeg klusruimte om nog wat meer meubels en lampen te bouwen. Die zien er overigens ook mooi uit. Net als de katten O+
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 22:14:40 #183
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202311456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:47 schreef ueberduitser het volgende:
Waarom uit ons mooie huisje weg, waar ik naar eigen zeggen nooit meer weg zou gaan?
In de afgelopen jaren hebben ze bij ons achter een flink aantal woningen gebouwd en nu ontdekten we dat de gemeente een stuk land tegenover ons heeft aangekocht en hier 40 bouwkavels op plant.
Dat was voor ons de druppel, wij hebben dit huis in 2013 gekocht voor de ruimte en de vrijheid rondom. Die wordt ons nu afgenomen, mijn vrouw kan hier dus absoluut niet tegen. Het huis is echt perfect, maar de plek staat ons nu niet meer aan. In de afgelopen jaren hebben we onze kavel redelijk dicht gebouwd met groen om geen last te hebben van de buurt achter ons, maar de ontdekking van de kavels voor ons was de druppel.
Toen ik zag dat je aan een update zou werken, had ik het idee dat er heel droevige gezondheidsachtige redenen voor waren. Niet dat de situatie die je schetst leuk is; helemaal niet zelfs .. om daar een droomstek voor te laten gaan... }:|

Prachtige tuin is het geworden, rondom de vijver is het bijna sprookjesachtig _O_

De lampen die je maakt zijn ook wel erg bijzonder, die moet je bijna als warme broodjes kunnen verkopen.
Evenals die side tables e.d.

Leuke update ! ^O^
  woensdag 24 november 2021 @ 08:09:16 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202313873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:35 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank je! Ja de beide dames zijn altijd nieuwsgierig als er wat nieuws is.

Het gaat me wel pijn doen hoor, ons huis te verlaten. Er zit 8 jaar werk in en ik was eigenlijk bijna klaar nu.
[..]
Wij gaan verhuizen naar Neuenhaus (Veldhausen), dus een kleine 10 minuten verderop.
Onwards en upwards! Veel succes!

En die spoiler _O_
Resistance is futile.
  woensdag 24 november 2021 @ 08:16:22 #185
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202313927
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:42 schreef yinu het volgende:
Wow, wat een über-update! _O_

Wat is jullie tuin prachtig geworden, ik kan me voorstellen dat het pijn doet om te vertrekken. Maar het nieuwe huis is gelukkig mooi gelegen en vast met genoeg klusruimte om nog wat meer meubels en lampen te bouwen. Die zien er overigens ook mooi uit. Net als de katten O+
De tuin was bijna klaar, we wilden nog graag bestrating in de tuin (pad rondom huis, de oprit nieuw, pad rond de vijver, bestraat terras op de kop van het huis), maar voor de rest was hij eigenlijk af.
In het nieuwe huis heb ik genoeg ruimte, in de kelder zit al een soort werkplaatsje, dus die gebruik ik dan ook maar. :9
En de poezzels O+ Dolly en Lola. 2 zusjes van nu 1,5 jaar oud.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Toen ik zag dat je aan een update zou werken, had ik het idee dat er heel droevige gezondheidsachtige redenen voor waren. Niet dat de situatie die je schetst leuk is; helemaal niet zelfs .. om daar een droomstek voor te laten gaan... }:|
Hier thuis is alles redelijk stabiel, dat is gelukkig niet de reden dat we gaan verhuizen. Ik heb nu wel een hoop stress omdat mijn moeder vorige maand een dubbele hersenbloeding heeft gehad, heeft in coma gelegen. Helaas gaat het helemaal niet goed met haar en we vrezen voor het ergste :{
quote:
Prachtige tuin is het geworden, rondom de vijver is het bijna sprookjesachtig _O_

De lampen die je maakt zijn ook wel erg bijzonder, die moet je bijna als warme broodjes kunnen verkopen.
Evenals die side tables e.d.

Leuke update ! ^O^
Thanx, in de zomer 's avonds met de tuinverlichting aan en een vuurtje is het echt een stukje paradijs, ik ga dat echt wel missen :'(

M'n lampen en sidetables gaan inderdaad als warme broodjes :9 . Ik heb nu echter wel een pauze ingelast vanwege m'n moeder, het nieuwe huis etc.
Heel af en toe maak ik nu nog wat, zo is afgelopen weekend nog een lamp opgehaald door mensen uit Lage (NRW)
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Onwards en upwards! Veel succes!

En die spoiler _O_
Danke ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2021 @ 09:27:35 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202314564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:16 schreef ueberduitser het volgende:
Hier thuis is alles redelijk stabiel, dat is gelukkig niet de reden dat we gaan verhuizen. Ik heb nu wel een hoop stress omdat mijn moeder vorige maand een dubbele hersenbloeding heeft gehad, heeft in coma gelegen. Helaas gaat het helemaal niet goed met haar en we vrezen voor het ergste
Heel veel sterkte daarmee! :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 november 2021 @ 10:15:14 #187
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202315077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Heel veel sterkte daarmee! :*
Dank je, we hebben vanmiddag met de Chefarzt weer een gesprek over haar toestand dus mijn stress-niveau rijst weer de pan uit :X
pi_202316242
Ben vooral een meelezer, heb je verhaal jaren geleden in grote lijnen gevolgd. Veel sterkte met je moeder en succes met de verhuizing!

En wat een leuke lampen!
pi_202316540
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank je, we hebben vanmiddag met de Chefarzt weer een gesprek over haar toestand dus mijn stress-niveau rijst weer de pan uit :X
Sterkte!
  donderdag 28 juli 2022 @ 13:51:09 #190
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205480740
Skup omhoog!

Het klussen in ons huis/tuin is voorbij, we hebben de tent verkocht. :P
Afgelopen maandag hebben we de handtekening onder het koopcontract gezet en eigenlijk zouden we morgen tekenen voor de verkoop van ons huis, maar dat is een weekje doorgeschoven.

15 september krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en 1 november dienen wij de onze ontruimd te hebben.

Waarom verkocht?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het nieuwe huis is qua vloeroppervlakte wat groter, 180m2. en het huis is een semi-bugalow met een grote kelder.
Qua kavel halveren we het, we gaan van 3200m2. naar 1500m2. (met nog 500m2. erbij geleend van de buren wat voor de kippen gebruikt wordt). Betekend een stuk minder werk voor me, blij van!

Klussen gaan we uiteraard wel weer doen in ons nieuwe huis. Tussen 15 september en 1 november ga ik de kelder aanpakken, d.w.z. een vloercoating, stellingen maken, wasplateau en wat ik nog maar tegen kom.
Daarnaast gaan we in die periode onze slaapkamer en die van onze dochter gereed maken. De slaapkamer van onze zoon nemen we dan ook gelijk mee als het kan.

Volgend voorjaar moet het grote werk dan gebeuren.
-nieuwe keuken met eetkamer
-overal de schrotenplafonds eruit en vervangen door een strak gipsplafond
-overal de wanden aanpakken (behang/sierpleister/schroten) en strak laten stuccen. Daarna krijt/kalkverf erop.
-overal nieuwe vensterbanken binnen (m.u.v. de slaapkamers die al gedaan zijn), het liefst eikenhouten vensterbanken.
-castle-stone o.g. vloer in de keuken/eetkamer/hal/toilet/bijkeuken en misschien de badkamer
-flink breekwerk, van 2 kleine kamers 1 grote woonkamer maken.
-vijver!
-PV-installatie met opslagcapaciteit (accu)

Budget voor de verbouwplannen? Rond de ¤60-65k en dan houden we nog genoeg geld over om de resterende hypotheek onder de ¤100k te brengen.



meer foto's en verdere uitwijding over de plannen volgen als we getekend hebben voor de verkoop.
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:02:52 #191
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205480858
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:15 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank je, we hebben vanmiddag met de Chefarzt weer een gesprek over haar toestand dus mijn stress-niveau rijst weer de pan uit :X
Hier op terugkomend...
Mijn moeder is helaas begin december overleden. Nadat ze weer wakker was van haar coma, heeft ze nog 3 weken bij ons mogen zijn waarna ze weer in een coma gezakt is en uiteindelijk overleden.

Nadat die gevoelens enigszins weggezakt waren hebben we weer een heel avontuur met onze dochter beleefd. Dit speelde zich allemaal af tijdens de koop/verkoop van ons huis, dus dat was erg fijn allemaal.
Ons meisje heeft een Ileus https://www.mlds.nl/ziekten/ileus/ te verwerken gehad, wat haar bijna fataal geworden is. 8 weken ziekenhuis, 2 operaties en een hele boel stress! Inmiddels gaat het goed, al heeft ze nu wel een stoma en een PEG-sonde.
  donderdag 28 juli 2022 @ 15:16:40 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205481461
Ziet eruit als weer een mooi project!

Wat spijtig dat jullie zo'n heftige periode achter de rug hebben :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205481524
Ach, wat een verdrietige en angstige tijden hebben jullie doorgemaakt. Hopelijk kan het nieuwe huis een rustige haven worden.
  donderdag 28 juli 2022 @ 15:55:29 #194
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205481789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:22 schreef yinu het volgende:
Ach, wat een verdrietige en angstige tijden hebben jullie doorgemaakt. Hopelijk kan het nieuwe huis een rustige haven worden.
Ik hoop het ook. Ik denk het wel want een bijzonder detail is dat wij deze woning in 2013 ook al bezichtigd hebben, voordat we ons huidige huis kochten. Hij stond toen te koop, maar was voor ons uiteindelijk te duur. Nu kunnen we hem alsnog kopen en houden geld over.
pi_205482015
Wat een heftige tijd allemaal joh.. Eerst je moeder, dan je dochter ziek. Heel intens..

En dan nu 'n nieuw huis.. Zal veel energie kosten, maar hopelijk dan ook brengen. Hoop dat we hier we je voortgang kunnen volgen. :D
  donderdag 28 juli 2022 @ 16:34:35 #196
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205482153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 16:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat een heftige tijd allemaal joh.. Eerst je moeder, dan je dochter ziek. Heel intens..

En dan nu 'n nieuw huis.. Zal veel energie kosten, maar hopelijk dan ook brengen. Hoop dat we hier we je voortgang kunnen volgen. :D
Het was echt een bizarre periode en ik heb echt een aantal keren op omvallen gestaan. Inmiddels gaat het wat beter, maar ik ben nog altijd doodmoe. Als het moet kan ik staand slapen.
Ik moet gelukkig nog maar een dag werken en dan ben ik 3 weken vrij. Aangezien ik niks meer moet hier thuis, hoop ik in die 3 weken echt bij te tanken voor straks.
Lekker een beetje rondfietsen met onze dochter in haar rolstoelbakfiets, de natuur in.
pi_205482396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 16:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Het was echt een bizarre periode en ik heb echt een aantal keren op omvallen gestaan. Inmiddels gaat het wat beter, maar ik ben nog altijd doodmoe. Als het moet kan ik staand slapen.
Ik moet gelukkig nog maar een dag werken en dan ben ik 3 weken vrij. Aangezien ik niks meer moet hier thuis, hoop ik in die 3 weken echt bij te tanken voor straks.
Lekker een beetje rondfietsen met onze dochter in haar rolstoelbakfiets, de natuur in.
Al het slechte komt dan ineens tegelijk.. Die vermoeidheid zal waarschijnlijk ook nog wel even blijven dan.
Wel heftig om dan nu met het huis bezig te gaan.. Of ja, met een paar maandjes.

Gewoon in en om huis deze vakantie? Hopelijk even de tijd voor het bijkomen en uitrusten.. Uitzoeken van spullen. :9
  donderdag 28 juli 2022 @ 17:29:38 #198
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205482572
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 17:05 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Gewoon in en om huis deze vakantie? Hopelijk even de tijd voor het bijkomen en uitrusten.. Uitzoeken van spullen. :9
Ja, met onze dochter is op vakantie bijzonder lastig.
Lekker rusten en inderdaad wat spullen uitzoeken. Het meeste is op orde, de zolder hebben we in de winter al helemaal opgeruimd. Alles uitgezocht en in 80(of 70) liter kunststof bakken van de Action gedaan (staan er 40+ stuks nu).

Ik heb voor de verhuizing (en later voor m'n werk) ruim 70 grote dichte kunststof stapelkratten op de kop getikt die we vol gaan pakken. In de 6 weken dat we 2 woningen hebben kan in die bakken mooi het een en ander naar het nieuwe huis gesleept worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2022 @ 20:30:42 #199
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_205484124
Jeetje, wat een heftige periode hebben jullie achter de rug :{ Veel sterkte nog daarmee.

Ik kijk weer uit naar je klusupdates! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:35:36 #200
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205486691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:30 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje, wat een heftige periode hebben jullie achter de rug :{ Veel sterkte nog daarmee.
Dank je :)
quote:
Ik kijk weer uit naar je klusupdates! :)
ik ook :P
Qua verbouwplannen zijn we al het e.e.a. aan het voorbereiden. Ik heb de keuken al uitgetekend, daar hoeft alleen nog maar een prijs aan gehangen te worden. Het laminaat wat in de slaapkamers moet komen is al gekocht en zodra we de verkoopakte hebben getekend gaan we ook de vloertegels kopen.
pi_205488441
Dan mag je je ondertitel straks veranderen naar 'halfgrootgrondbeziiter' :D

Gefeliciteerd met een nieuw, hopelijk beter en rustiger huis & leven. Leuk dat je ons weer bijpraat :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 juli 2022 @ 12:15:28 #202
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205488729
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:43 schreef sigme het volgende:
Dan mag je je ondertitel straks veranderen naar 'halfgrootgrondbeziiter' :D
prima, maar dan maak ik die 6 weken er wel "anderhalfgrootgrondbeziiter" van :P
quote:
Gefeliciteerd met een nieuw, hopelijk beter en rustiger huis & leven. Leuk dat je ons weer bijpraat :Y.
Dank je! Ik hoop dat ik het een beetje weer bij kan houden hier. :)
  vrijdag 29 juli 2022 @ 12:18:06 #203
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205488747
Morgen ga ik trouwens de taxushaag langs het fietspad bij ons nieuwe huis alvast even aanpakken. Deze groeit behoorlijk uit de klauwen en ik heb met mevrouw overlegd dat ik morgen even de schaar er langs haal. Krijgt zijn geen klachten over overgroeiend groen en wij geen te groot geworden haag.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 11:50:44 #204
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205674396
Ons huis is definitief verkocht, alles ondertekend en wel.
15 september de overdracht van ons nieuwe huis en 31 oktober de overdracht van ons oude huis.
pi_205676095
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef ueberduitser het volgende:
Ons huis is definitief verkocht, alles ondertekend en wel.
15 september de overdracht van ons nieuwe huis en 31 oktober de overdracht van ons oude huis.

Gefeliciteerd! En mooi dat wat toen onbereikbaar was, nu wel bereikbaar is!
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:25:18 #206
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205712015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! En mooi dat wat toen onbereikbaar was, nu wel bereikbaar is!
Dank je! Ja dat is echt mooi, we houden gewoon nog dik geld over ook om lekker alles aan te laten pakken.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 14:22:42 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205712478
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank je! Ja dat is echt mooi, we houden gewoon nog dik geld over ook om lekker alles aan te laten pakken.
Laten doen, groot gelijk heb je ^O^
Nu hopen dat er wat vaklui tijd hebben in afzienbare tijd
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 24 augustus 2022 @ 10:20:43 #208
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205729288
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Laten doen, groot gelijk heb je ^O^
Nu hopen dat er wat vaklui tijd hebben in afzienbare tijd
Het grote grove werk gaat allemaal volgend jaar gebeuren. Ik ben echter al wel het e.e.a. aan het voorbereiden.
(keuken, stucadoor, tegelzetter, bouwvakker)
  Moderator woensdag 24 augustus 2022 @ 18:20:16 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205733574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:20 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Het grote grove werk gaat allemaal volgend jaar gebeuren. Ik ben echter al wel het e.e.a. aan het voorbereiden.
(keuken, stucadoor, tegelzetter, bouwvakker)
Vandaar de zoektocht naar opslagruimte. M'n oom heeft z'n hal in die Grafschaft net verkocht, anders had ik die wel even kunnen vragen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 25 augustus 2022 @ 08:22:53 #210
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205738810
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vandaar de zoektocht naar opslagruimte. M'n oom heeft z'n hal in die Grafschaft net verkocht, anders had ik die wel even kunnen vragen.
Precies, ik moet 3 pallets met vloertegels(100m2) kwijt en een volle pallet laminaat (118m2.)
En ik heb nog 4 eetkamerstoelen in doos (die staan op m'n werk)
  donderdag 25 augustus 2022 @ 12:45:29 #211
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_205741135
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 08:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Precies, ik moet 3 pallets met vloertegels(100m2) kwijt en een volle pallet laminaat (118m2.)
En ik heb nog 4 eetkamerstoelen in doos (die staan op m'n werk)
Die vloertegels zouden eventueel wel buiten kunnen staan met een waterdichte afdekkleed erover. Dat laminaat dan weer niet.

Zelf heb ik het geluk dat ik een schuur van 7 bij 12 heb staan voor de bouwmaterialen. Die staat wel enorm scheef en met een kabel vastgezet tegen omwaaien maar staat lekker vol met materiaal, als het huis af is breken we de schuur af.

Eventueel een carport tijdelijk neerzetten ofzo? Of opslag huren? Of eventueel buren vragen voor plek in de schuur?
To BG or not to BG!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:57:57 #212
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205741927
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:45 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Die vloertegels zouden eventueel wel buiten kunnen staan met een waterdichte afdekkleed erover. Dat laminaat dan weer niet.
Klopt helemaal
quote:
Zelf heb ik het geluk dat ik een schuur van 7 bij 12 heb staan voor de bouwmaterialen. Die staat wel enorm scheef en met een kabel vastgezet tegen omwaaien maar staat lekker vol met materiaal, als het huis af is breken we de schuur af.

Eventueel een carport tijdelijk neerzetten ofzo? Of opslag huren? Of eventueel buren vragen voor plek in de schuur?
Er is een carport, maar die heb ik nodig voor de auto's, de rolstoelbakfiets, een Aerox en een Tomos :9
Opslag huren ben ik dus naar op zoek. Ik heb via m'n kennissenkring al een lijntje naar een boer in de directe omgeving (is eigenlijk bijna buurman), daar vestig ik nu m'n hoop even op.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:42:50 #213
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_205742364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Klopt helemaal
[..]
Er is een carport, maar die heb ik nodig voor de auto's, de rolstoelbakfiets, een Aerox en een Tomos :9
Opslag huren ben ik dus naar op zoek. Ik heb via m'n kennissenkring al een lijntje naar een boer in de directe omgeving (is eigenlijk bijna buurman), daar vestig ik nu m'n hoop even op.
Komt vast goed dan.
To BG or not to BG!
  woensdag 31 augustus 2022 @ 08:12:05 #214
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205798628
De voorbereidingen voor het een en ander lopen.
Het laminaat sla ik tijdelijk op m'n werk op, de vloertegels onder de carport.

We hebben een ontwerp voor de keuken gemaakt en er staan 2 afspraken om hier een prijs aan te hangen.


Gaanderweg worden de verbouwplannen uitgebreid, we hebben het plan gevat om heel wat radiatoren weg te halen, en in het overgrote deel van het huis vloerverwarming aan te leggen. Ook gaan we een pui in de eetkamer, welke een borstwering heeft met een enkele loopdeur er naast, vervangen door een grote pui met tuindeuren.
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 08:15:23 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205798642
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:12 schreef ueberduitser het volgende:
De voorbereidingen voor het een en ander lopen.
de vloertegels onder de carport.

En de Aerox, Tomos en rolstoelbakfiets dan?

Hoe is het huis nu verwarmd, Heizöl of gas?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 31 augustus 2022 @ 08:34:21 #216
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205798738
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En de Aerox, Tomos en rolstoelbakfiets dan?
Die gaan het tuinhuis in hebben we maar besloten. Het kan zijn dat ik de rolstoelbakfiets nog naar m'n vader breng om wat ruimte te besparen. Het weer wordt toch straks wat te slecht om nog te gaan fietsen met Lenthe.
quote:
Hoe is het huis nu verwarmd, Heizöl of gas?
Gas, een ketel uit 2009. Als het kan gaat die dan ook gelijk vervangen worden.
  maandag 12 september 2022 @ 10:37:29 #217
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_205945134
Gisteren even met onze dochter langs het nieuwe huis gefietst en het stond al leeg *O*
Dus mooi even ongegeneerd rondom het huis naar binnen staan te gluren :P

Donderdag is de officiële overdracht en dan kan ik eindelijk weer klussen *O* *O* *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 september 2022 @ 11:26:38 #218
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205945598
Wat spannend. veel plezier alvast in jullie nieuwe huis en succes met klussen.
  woensdag 28 september 2022 @ 11:34:27 #219
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206127161
Inmiddels hebben we de sleutel en zijn we druk bezig.
Ik ben begonnen met de helft van de kelder leeg te halen en de betonvloer te voorzien van een 2K coating.
Deze helft van de kelder wordt het nette deel, de andere helft mijn werkplaats.





Ondertussen in de slaapkamer van Lenthe alle behang van de muren gepulkt, strak gemaakt en de wanden voorzien van krijtverf in oud-roze en lichtgrijs. Rondom het plafond een sierlijst geplakt en een nieuwe laminaatvloer gelegd. Schakelmateriaal heb ik inclusief binnenwerk ook allemaal vervangen door de Berker S1 serie.


Kozijn moet nog geschilderd worden, maar we zijn nog niet uit welke kleur het moet worden.
Net als de vloerplint, dit moet een mdf-plint worden die door het hele huis toegepast wordt, maar ook hiervan weten we nog niet wat we willen. Plinten doen we dus ook later.




Ondertussen onze slaapkamer de wanden ontdaan van behang en strak gemaakt.

En toen kwam er een hele grote kink in de kabel :{
Afgelopen zondag waren we aan het klussen, Lenthe er lekker bij als opzichter. Tegen de avond weer thuis en begon Lenthe wat te zeuren. Dit eindigde in overgeven en moeilijk doen. Haar uiteindelijk in bed gelegd omdat ze uiteindelijk wel in slaap was gevallen.
Vlak voor het naar bed gaan even bij Lenthe kijken en kwamen we tot de ontdekking dat ze veel, erg veel bloed had overgegeven.
Direct 112 gebeld en binnen een kwartier lag ze in de ambulance op weg naar het ziekenhuis :N
's nachts is ze nog verlegd naar de UKM in Münster, omdat er chirurgisch ingegrepen moest worden.
Maandagochtend is ze geopereerd en het bleek een ileus te zijn (een darmafsluititng). Dit heeft ze afgelopen april ook gehad en heeft sindsdien een stoma en PEG, dus dit kwam echt volledig onverwacht. Een oorzaak is niet bekend en of zoiets weer gebeurd is ook niet te zeggen.

Inmiddels gaat het wat beter, vanochtend zal ze geëxtubeerd worden en mag ze voorzichtig wat thee.
Alsof ze nog niet genoeg voor haar kiezen heeft gehad :{

Ik ben inmiddels wel gewoon weer aan het werk en is mijn vrouw in Münster. Ik klus dus ook gewoon door, want de deadline van 31 oktober komt dichterbij.

[ Bericht 2% gewijzigd door ueberduitser op 28-09-2022 12:18:22 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 september 2022 @ 11:54:05 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206127337
Ik zat helemaal happy de update te lezen tot ik bij het laatste stukje kwam -O- Arme Lenthe! Ik hoop dat ze snel opknapt en haar baantje als opzichter weer kan uitvoeren. Sterkte en beterschap voor haar! :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_206127489
Nou, wat een vreselijk bericht weer. ;( En maar doorklussen, lukt dat een beetje? Dat roze in haar kamer is wel heel fraai! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 28 september 2022 @ 12:16:10 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206127605
Damn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 september 2022 @ 12:16:38 #223
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206127611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, wat een vreselijk bericht weer. ;( En maar doorklussen, lukt dat een beetje? Dat roze in haar kamer is wel heel fraai! O+
Dat klussen gaat wel hoor, het is wel fijn om even de gedachten op wat anders te zetten. Alleen jammer dat m'n vrouw er niet is om wat knopen door te kunnen hakken. Morgenavond heb ik een 2e afspraak bij een keukenleverancier, die onze nieuwe keuken gaat presenteren en de prijs er aan heeft gehangen.
Komende zaterdag heb ik dan een eerste afspraak bij een 2e keukenzaak. Dat moet ik jammer genoeg alleen doen(over hoe we de keuken exact willen hebben weten we, dus dat is vrij gemakkelijk)

Afgelopen dagen waren echt zwaar. Toen ik maandagavond eindelijk "definitief" thuis was had ik ruim 500km gereden en wel 1 uur slaap gehad in 40 uur.
pi_206128574
Hallo mede-Grafschafter! Ik woon in Bad Bentheim, en vrienden in Nordhorn en Itterbeck.
Het was en blijft een emotionele rollercoaster bij jullie! poe zeg, hopelijk knapt ze snel op!

Je gaat vast langs bij de bekende keukenleveranciers in Nordhorn? Pas er wel mee op. De normale Duitser koopt er vaak niets ivm verhoogde prijzen door de NL interesse.
  woensdag 28 september 2022 @ 13:29:33 #225
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206128607
Nog wat plaatjes:
Tuinzijde


Uitzicht vanaf de loggia


slaapkamer met het uitzicht


trap naar de slaapkamer boven. Vanaf de "ondergang" worden de slaapkamer en woonkamer volgend jaar 1 grote ruimte, onze tv/zit-kamer


woonkamer, welke dus samen met de slaapkamer onze tv/zitkamer wordt


voor


achter


slaapkamer Lenthe


badkamer


keuken


met aansluitend de eetkamer


entree/hal


Lenthe O+
  woensdag 28 september 2022 @ 13:31:00 #226
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206128630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:26 schreef Barry1986 het volgende:
Hallo mede-Grafschafter! Ik woon in Bad Bentheim, en vrienden in Nordhorn en Itterbeck.
Het was en blijft een emotionele rollercoaster bij jullie! poe zeg, hopelijk knapt ze snel op!
Moinzen!
Ja, laten we hopen dat ze snel opknapt.

quote:
Je gaat vast langs bij de bekende keukenleveranciers in Nordhorn? Pas er wel mee op. De normale Duitser koopt er vaak niets ivm verhoogde prijzen door de NL interesse.
Jup en ik ben er mee bekend hoor, dit wordt onze 3e nieuwe keuken die we hier kopen :P
  woensdag 5 oktober 2022 @ 08:08:39 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206208662
Zo, meisje is inmiddels van de Intensiv af en gisteren overgeplaatst naar Nordhorn. Nog wat aansterken en dan naar huis.

Het klussen gaat echter ook gewoon verder, onze slaapkamer is ook gereed. Nieuw plafond gemaakt (gipsplaten+structuurverf), wanden ontdaan van behang, strak gemaakt en voorzien van krijtverf. Oude laminaatvloer eruit getrokken en het nieuwe laminaat gelegd.



De afspraak bij de keukenzaak heb ik voor m'n rekening genomen aangezien "Der Regierung" in Münster bij meisje was en we de afspraken niet af wilden zeggen. Na iets meer dan een uur waren we overal wel uit, heeft hij z'n voorbereide ontwerp wat aangepast en rolde de prijs er uit. Aardig binnen budget, dus ik ga de (Miele) apparatuur nog wat upgraden.



Ik ben nu de eetkamer en keuken aan het afplakken om straks voor het eerst met m'n Wagner verfspuit alle wanden daar te spuiten.
pi_206209641
Ik vind het knap hoe je toch door gaat met alle kluswerkzaamheden (ja het is nodig, maar ga er maar eens aan staan) tussen alle zorgen door :*

En die slaapkamer met uitzicht over je tuin O+

Gaan jullie zelf beneden slapen, vlak bij Lenthe?
pi_206209940
Het huis en de kluswerkzaamheden zien er fantastisch uit. Maar wat een rollercoaster moeten jullie doorstaan zeg. Ik kan me voorstellen dat het zwaar is, zo in je eentje, maar ook wel weer fijn omdat je dan iets positiefs hebt om je op te storten, en waar je toch voldoening uit kunt halen. Een mooi familiehuis.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:58:07 #230
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206210145
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het knap hoe je toch door gaat met alle kluswerkzaamheden (ja het is nodig, maar ga er maar eens aan staan) tussen alle zorgen door :*
Tja het moet wel he, de tijd tikt gewoon door. Vond er ook echt niks aan in m'n eentje. Kon wel lekker zonder rem meeschreeuwen met de piratenhits die ik altijd draai tijdens het klussen :X
quote:
En die slaapkamer met uitzicht over je tuin O+

Gaan jullie zelf beneden slapen, vlak bij Lenthe?
Ja, als je de plattegrond uit post #214 ziet: rechts bovenin komt Lenthe, wij in de kamer daaronder.
(het is de bedoeling dat Lenthe binnen een paar jaar uit huis gaat, wij verhuizen dan naar haar slaapkamer en maken van de onze de kleedkamer)

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:41 schreef yinu het volgende:
Het huis en de kluswerkzaamheden zien er fantastisch uit. Maar wat een rollercoaster moeten jullie doorstaan zeg. Ik kan me voorstellen dat het zwaar is, zo in je eentje, maar ook wel weer fijn omdat je dan iets positiefs hebt om je op te storten, en waar je toch voldoening uit kunt halen. Een mooi familiehuis.
Ons leven is nooit saai ;)
pi_206210170
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:58 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Tja het moet wel he, de tijd tikt gewoon door. Vond er ook echt niks aan in m'n eentje. Kon wel lekker zonder rem meeschreeuwen met de piratenhits die ik altijd draai tijdens het klussen :X
[..]
Ja, als je de plattegrond uit post #214 ziet: rechts bovenin komt Lenthe, wij in de kamer daaronder.
(het is de bedoeling dat Lenthe binnen een paar jaar uit huis gaat, wij verhuizen dan naar haar slaapkamer en maken van de onze de kleedkamer)
[..]
Ons leven is nooit saai ;)
Alleen klussen vind ik ook niks aan :N Mijn vriend vindt het geen probleem, maar ik ben dan niet vooruit te branden :@

Gelukkig wonen je buren wat verder weg :+
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 11:28:07 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206210442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:58 schreef ueberduitser het volgende:

Kon wel lekker zonder rem meeschreeuwen met de piratenhits die ik altijd draai tijdens het klussen :X

Niets om je voor te schamen.
Hits verdomme :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206213311
quote:
Ik ben nu de eetkamer en keuken aan het afplakken om straks voor het eerst met m'n Wagner verfspuit alle wanden daar te spuiten.
Als het gewone muurverf is waar je mee spuit, even de verf 10% verdunnen.
Ga vooral niet te langzaam en kruislings over de muur. Dan is het bij de 2e gang volledig dekkend en strak.
Succes!
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 19:25:59 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206215876


Zeven zes vijf drie vier acht 🎶
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 19:42:15 #235
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206216191
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Zeven zes vijf drie vier acht 🎶
Dat is het nummer waar ik op je wacht ? O-)
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 19:43:23 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206216214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Dat is het nummer waar ik op je wacht ? O-)
Jij kent je klassiekers 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:53:08 #237
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206223569
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:41 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
Als het gewone muurverf is waar je mee spuit, even de verf 10% verdunnen.
Ga vooral niet te langzaam en kruislings over de muur. Dan is het bij de 2e gang volledig dekkend en strak.
Succes!
Ja, ik heb Flexa Monodek gekocht. Ik wilde beginnen met 5%.
En dank je! Ik ga zo naar huis en ga beginnen.

quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Zeven zes vijf drie vier acht 🎶
De enige juiste frequentie ^O^ ^O^ ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Dat is het nummer waar ik op je wacht ? O-)
Als je die niet kent inderdaad, luister je nooit geheime zenders :9
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 6 oktober 2022 @ 12:24:14 #238
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_206223955
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:25 schreef derLudolf het volgende:
Zeven zes vijf drie vier acht 🎶
Aah, het 002-345-709 van deze eeuw.. :)
pi_206232267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:53 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ja, ik heb Flexa Monodek gekocht. Ik wilde beginnen met 5%.
En dank je! Ik ga zo naar huis en ga beginnen.
Verdunnen met 'warm' water (iets warmer dan kamer temperatuur) kan ik ook aanraden. Dan hoef je iets minder te verdunnen. 10% vond ik (ok met Sigma) wel het minimum. De pomp in mn Wagner begon anders echt niet fijn te klinken.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:30:19 #240
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206233092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 01:03 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Verdunnen met 'warm' water (iets warmer dan kamer temperatuur) kan ik ook aanraden. Dan hoef je iets minder te verdunnen. 10% vond ik (ok met Sigma) wel het minimum. De pomp in mn Wagner begon anders echt niet fijn te klinken.
Ik ben gisteren gaan spuiten en heb op 12,5 liter Flexa zo'n 1,5 liter water toegevoegd. Toen liep hij best mooi.

In ruim 1,5 uur spuiten had ik beide ruimtes gereed. Een groot deel heb ik 2x gespoten.
pi_206233138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:30 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ik ben gisteren gaan spuiten en heb op 12,5 liter Flexa zo'n 1,5 liter water toegevoegd. Toen liep hij best mooi.

In ruim 1,5 uur spuiten had ik beide ruimtes gereed. Een groot deel heb ik 2x gespoten.
^O^ netjes

ik deed ongeveer 45 min over een volledige verdieping 1x spuiten in mn vorige woning. Muren/plafonds in dezelfde kleur. Ik ben fan van die spuit apparaten iig :7 (ik haat schilderen).
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:01:27 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206233777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:37 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
^O^ netjes

ik deed ongeveer 45 min over een volledige verdieping 1x spuiten in mn vorige woning. Muren/plafonds in dezelfde kleur. Ik ben fan van die spuit apparaten iig :7 (ik haat schilderen).
Ik had het idee dat ik te snel ging, dus heb het tempo wat laten zakken _O-

Gisteren kwam er echter weer slecht nieuws. Lenthe ligt sinds een paar dagen niet meer op de IC in Münster, maar op de normale afdeling in Nordhorn.
Ik was gisteravond wat aan het opruimen toen ik telefoon kreeg van het ziekenhuis. Lenthe had een prolaps gehad en zo'n 15cm van haar darmen waren naar buiten gedrukt. De chirurgen hebben het weer terug gedrukt, maar Lenthe is wel weer naar de IC verlegd en gaat waarschijnlijk vandaag weer terug naar Münster, waar ze naar verwachting wel weer geopereerd moet worden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:13:59 #243
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206233894
Leuk om die huis updates te volgen maar wat een pech met je dochter. Verschrikkelijk. Sterkte daar.
pi_206234327
Och jeetje, wat vreselijk weer. Sterkte voor jullie.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:29:17 #245
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206235053
Zo, 152m1. kraalplint besteld bij de plintenfabriek.
In het vorige huis heb ik voor een groot deel zelf de plinten gemaakt, maar daar heb ik nu echt geen zin meer in, dus maar besteld.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:26:36 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206238434
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:01 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ik had het idee dat ik te snel ging, dus heb het tempo wat laten zakken _O-

Gisteren kwam er echter weer slecht nieuws. Lenthe ligt sinds een paar dagen niet meer op de IC in Münster, maar op de normale afdeling in Nordhorn.
Ik was gisteravond wat aan het opruimen toen ik telefoon kreeg van het ziekenhuis. Lenthe had een prolaps gehad en zo'n 15cm van haar darmen waren naar buiten gedrukt. De chirurgen hebben het weer terug gedrukt, maar Lenthe is wel weer naar de IC verlegd en gaat waarschijnlijk vandaag weer terug naar Münster, waar ze naar verwachting wel weer geopereerd moet worden.
Het zal ook eens mee zitten. ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:15:31 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206241334
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het zal ook eens mee zitten. ;(
Ja bizar weer. Münster en Osnabrück hebben beide geen plek, maandag pas. Dus maandag 10:00 gaat ze naar Osnabrück en wordt ze weer geopereerd.
pi_206244860
:{ Jeetje, het zit Lenthe (en jullie) echt niet mee. Heel veel beterschap :*
pi_206245005
Sterkte, @ueberduitser . Wat een tegenslag weer. Ik gun je een héél saai leven!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:43:58 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206245186
Wat een drama :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:56:59 #251
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206284093
Zo, gisteren een klap op de keuken gegeven. We zijn met z'n 2-en even naar de keukenzaak geweest om de puntjes op de i te zetten. De kleur had ik dus al goed uitgekozen, net als het werkblad.
We hebben in de keuken nog een paar extra lades laten zetten, de apparatuur wat luxer genomen (Miele en dan zwart) en mooie zwarte rechte T-greepjes uitgekozen.
De prijs nog 1K binnen budget, dus doen! Leveren zo rond de bouwvak volgend jaar.

Lenthe update: Lenthe is gisteren met de Johanniter naar Osnabrück verlegd, waar ze haar (als het goed is) snel gaan helpen aan d'r darmen. Er was eerst sprake van dat ze direct zouden doorpakken, maar toen ze er eenmaal was, was de "spoed" nergens te bekennen, ze is gisteren dus nog niet geholpen.

Qua verbouw en klussen gaat het goed, dat wat af moest is echt af en we zijn nu al spullen aan het overzetten. De 22ste staat gepland als verhuisdag en ik denk dat we dan met een half dagje wel klaar zijn. Hebben we nog mooi ruim een week daarna de tijd om in Uelsen de boel overdracht-klaar te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige bewoners, en die daarvoor denk ik ook, hadden netjes om de kast heen geschilderd |:(

Na 2 lagen werd het al aardig minder zichtbaar. Ik heb het nog een 3e keer gedaan en toen was het echt acceptabel.

klaar:

Dit is allemaal maar tijdelijk, volgend jaar worden de wanden strak gestuct, komt er een nieuwe vloer en plafond in en gaat de grote pui in de eetkamer vervangen worden door een grote pui met openslaande deuren richting terras.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:57:38 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206290325
Ach jee, arme Lenthe, wat een pech weer. Beterschap voor haar!

Ach ja, waarom zou je achter de kast schilderen :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:16:43 #253
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206293410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:57 schreef Rewimo het volgende:
Ach jee, arme Lenthe, wat een pech weer. Beterschap voor haar!
Dank je! Der Regierung is er vandaag weer naar toe, ben benieuwd.
quote:
Ach ja, waarom zou je achter de kast schilderen :+
:X Van boven blond, van onder bont :N

Gisteren weer het e.e.a. verhuisd en even de keuken met tape op de vloer uitgezet. Perfect *O*




Vanavond even wat anders tussendoor, ik leid een (bijen)korfvlechtcursus namens de imkervereniging. Dit doen we in een historische werkplaats Heimathof in Itterbeck, een paar honderd meter verderop. Hier heb ik echt plezier en afleiding aan, mensen een oud ambacht leren in een historische setting. Ergens in 2015 heb ik deze cursus in Haaksbergen gevolgd en sinds 2017 geef ik de cursus namens onze imkervereniging.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:51:41 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206293485
Ik heb net dit hele draadje eens doorgekeken :o

Viel me op dat ik onze nieuwe tegelvloer in combinatie met het laminaat en de wandafwerking nog niet gepost heb.

Beetje castle-stone achtige vloer. Deze komt in de keuken, eetkamer en in de hal tot aan de ingang van de tv-kamer te liggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 oktober 2022 @ 09:58:47 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206294176
Oh mooi zeg, die stenen! En de kleurencombinatie is ook prachtig :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:36:59 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_206295737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:16 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank je! Der Regierung is er vandaag weer naar toe, ben benieuwd.
[..]
:X Van boven blond, van onder bont :N

Gisteren weer het e.e.a. verhuisd en even de keuken met tape op de vloer uitgezet. Perfect *O*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vanavond even wat anders tussendoor, ik leid een (bijen)korfvlechtcursus namens de imkervereniging. Dit doen we in een historische werkplaats Heimathof in Itterbeck, een paar honderd meter verderop. Hier heb ik echt plezier en afleiding aan, mensen een oud ambacht leren in een historische setting. Ergens in 2015 heb ik deze cursus in Haaksbergen gevolgd en sinds 2017 geef ik de cursus namens onze imkervereniging.
:W vanuit Haaksbergen

Ik hoor veel over die cursus en ik wil hem eigenlijk gaan volgen, maar de huisgenoten willen geen bijen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:04:28 #257
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206296070
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:36 schreef Troel het volgende:

[..]
:W vanuit Haaksbergen
Leuke imkervereniging daar hoor ^O^
Het was voor mij best een aardig stukje rijden elke week, maar zeer de moeite waard.
quote:
Ik hoor veel over die cursus en ik wil hem eigenlijk gaan volgen, maar de huisgenoten willen geen bijen.
Voor het korfvlechten heb je geen bijen nodig hoor :9
Tip: schrijf je vroegtijdig in, ik heb 1,5 jaar ingeschreven gestaan voordat er plek was.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:24:26 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_206296357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Leuke imkervereniging daar hoor ^O^
Het was voor mij best een aardig stukje rijden elke week, maar zeer de moeite waard.
[..]
Voor het korfvlechten heb je geen bijen nodig hoor :9
Tip: schrijf je vroegtijdig in, ik heb 1,5 jaar ingeschreven gestaan voordat er plek was.
Ze hebben het nu vaker. Ik zie het regelmatig langs komen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 oktober 2022 @ 08:56:13 #259
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206429637
Zo, afgelopen weekend zijn we verhuisd. Omdat we echt al veel zelf over gebracht hadden, was het nu eigenlijk alleen maar groot spul wat over gezet moest worden. Van wat vrienden hulp gehad en het ging mooi vlot.

Eerste nacht heb ik gewoon niet geslapen, teveel spanning en drukte de dag ervoor denk ik. Afgelopen nacht heb ik heerlijk geslapen, al ging de wekker gewoon weer om 05:00.



In ons oude huis moet nog een hoekje op zolder leeggeruimd worden en de garages moeten leeg, dan zijn we erdoor.
pi_206430230
Wauw, dat uitzicht zo vanaf je eetstoel O+
  maandag 24 oktober 2022 @ 10:17:00 #261
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206430282
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:11 schreef Candaasje het volgende:
Wauw, dat uitzicht zo vanaf je eetstoel O+
Ja zo heerlijk. Aangezien ik niet kon slapen van zaterdag op zondag stond ik dus zo rond 05:30 al naast bed en ben eigenlijk direct even naar buiten gegaan. Heb even 5 minuten buiten gestaan, genieten van de pure rust die er heerst. Een heel verschil met Uelsen, daar had je altijd omgevingsgeluid, ook al was het midden in de nacht.
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:44:24 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_206431948
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ja zo heerlijk. Aangezien ik niet kon slapen van zaterdag op zondag stond ik dus zo rond 05:30 al naast bed en ben eigenlijk direct even naar buiten gegaan. Heb even 5 minuten buiten gestaan, genieten van de pure rust die er heerst. Een heel verschil met Uelsen, daar had je altijd omgevingsgeluid, ook al was het midden in de nacht.
Heerlijk is dat he? Dat heb ik hier nu ook, dat je gewoon alleen maar vogeltjes hoort :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206448199
Oh prachtig dat uitzicht! Dat is wel echt fantastisch.

Hoe is het nu met Lenthe?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 07:08:57 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206450316
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Heerlijk is dat he? Dat heb ik hier nu ook, dat je gewoon alleen maar vogeltjes hoort :)
En af en toe een eekhoorntje :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:50 schreef yinu het volgende:
Oh prachtig dat uitzicht! Dat is wel echt fantastisch.

Hoe is het nu met Lenthe?
Het gaat goed hoor, ze heeft inmiddels weer last van haar hardnekkige oorontsteking. Maar verder gaat het prima eigenlijk. Ze is wel wat gevoeliger voor misselijkheid, dus we moeten haar tijdens de voeding echt met rust laten.
Ze gaat in ieder geval dinsdag weer naar school (maandag is een feestdag hier)
  woensdag 26 oktober 2022 @ 09:12:53 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_206450894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:08 schreef ueberduitser het volgende:
(maandag is een feestdag hier)
oja, goed om te weten, niet maandag boodschappen doen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 26 oktober 2022 @ 10:36:29 #266
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206451704
Wat een topic. Een prachtig huis zeg. Heel veel sterkte met Lenthe gewenst.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206452236
Wat een tuin O+
En jullie huis, zo mooi.
Fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met Lenthe en dat ze hopelijk vandaag weer naar school is.
Met een meidenkwartet
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:46:19 #268
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206453077
De laatste loodjes wegen het zwaarst toch? ik ben bezig de garages in Uelsen leeg te halen, het huis is 100% leeg. Wat bizar hoeveel zooi een mens in een paar jaar verzameld. Ik heb nu een 2e kar met "afvalhout" vol geladen die ik vanmiddag naar de stort breng.
Dan morgen ben ik een dag vrij om de rest op te ruimen, ik schat dat ik nog een kar of 3 naar de stort kan brengen en 2 karren vol moet verhuizen.
Zaterdag komt er nog een vriend van me helpen de tuin een beetje opruimen en dan is het klaar. Zondag hopelijk niks en kan ik eens wat rust pakken. Ik merk dat ik mentaal en fysiek compleet aan het einde van m'n kunnen ben. M'n rug joelt erover en als het moet denk ik dat ik zelfs staand zou kunnen slapen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
Wat een topic. Een prachtig huis zeg. Heel veel sterkte met Lenthe gewenst.
Ik was er laatst ook al eens doorgelopen, er is echt veel gebeurd in de afgelopen jaren :)

En dank je!
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:22 schreef Cathmar het volgende:
Wat een tuin O+
En jullie huis, zo mooi.
Fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met Lenthe en dat ze hopelijk vandaag weer naar school is.
Dinsdag gaat ze pas naar school, ze hebben nog vakantie.
pi_206454164
Oh jee. Veel sterkte nog met die laatste loodjes!
pi_206454419
Sterkte en succes! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 oktober 2022 @ 17:50:46 #271
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_206456357
Ik kan me de verhuis-ellende nog herinneren van 15 jaar geleden. En sindsdien wil ik niet meer verhuizen. Veel sterkte nog met de laatste loodjes.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:26:32 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206474699
Zo, gisteren vrij geweest en flink huisgehouden. Ik ben 3x met de aanhanger propvol naar de stort geweest.
Zoals altijd daar weer flink gematst met de kosten, het scheelt toch echt als je eens een droge worst of een potje honing meeneemt _O-

Ik heb het huis+garages voor 98% leeg. Morgen een laatste rondje en dan is het zondag even wat schoonmaken en zijn we er klaar mee. Kunnen we de focus weer op ons nieuwe huis richten.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:43:05 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206488559
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:26 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, gisteren vrij geweest en flink huisgehouden. Ik ben 3x met de aanhanger propvol naar de stort geweest.
Zoals altijd daar weer flink gematst met de kosten, het scheelt toch echt als je eens een droge worst of een potje honing meeneemt _O-

Ik heb het huis+garages voor 98% leeg. Morgen een laatste rondje en dan is het zondag even wat schoonmaken en zijn we er klaar mee. Kunnen we de focus weer op ons nieuwe huis richten.
Omkoping, foei o|O
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206489359
Heel verstandig. Laatst schoon afvalhout weggebracht. 260kg —> ¤48,- 😬
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:37:01 #275
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206507607
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 16:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Omkoping, foei o|O
Mooi he dat het kan.
Zaterdag was ik er voor de laatste keer vanuit Uelsen. Die kar vol heeft me helemaal niks gekost, als we elkaar in Uelsen of Itterbeck bij een of andere feest tegenkomen, moet ik hem trakteren op een biertje _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:19 schreef Barry1986 het volgende:
Heel verstandig. Laatst schoon afvalhout weggebracht. 260kg —> ¤48,- 😬
Ik heb de bonnetjes even bewaard en ik zit op een totaalbedrag van ¤132. En ik ben er 7x geweest :P
  woensdag 2 november 2022 @ 10:16:23 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206529956
Het blijft altijd een verassing wat je tegen komt als je aan het klussen bent in je nieuwe huis :|W
Ik ben tijdelijk wat raambekleding aan het ophangen in diverse ruimtes en ik liep gisteren met m'n koplamp op door huis en zag wat glinsteren in een gat in een kaal gemaakte muur



Een van de vorige bewoners had proberen een gat te boren en heeft de prik geraakt 8)7
Gewoon het gat laten zitten en later is er behang over geplakt.
M'n vader en vrouw hebben echt flink met water op de muur gespoten om de lagen behang los te weken. Dat zal best spannend geweest zijn :X

Hier in Duitsland zijn deze kabels vaak verwerkt. Die worden gewoon op de muur gespijkert en dan komt de stucadoor en smeert de hele muur aan met een cm stuc.

[ Bericht 1% gewijzigd door ueberduitser op 02-11-2022 10:18:15 (plaatje duitse elektratroep werkte niet) ]
pi_206540896
quote:
0s.gif [b]Op
Hier in Duitsland zijn deze [ afbeelding ] kabels vaak verwerkt. Die worden gewoon op de muur gespijkert en dan komt de stucadoor en smeert de hele muur aan met een cm stuc.
Herkenbaar.... Ik heb me echt hierover verbaast. 1-2cm stuc is dan ook normaal
Vaak met de tijd ook doorgelust en dan worden ze overbelast en warm.
Bij het verwijderen van behang zie je direct bruine strepen en weet je precies waar de bekabeling loopt :X .
Opzich ook wel weer makkelijk, hoef je niet te zoeken ;)
  donderdag 3 november 2022 @ 10:40:33 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206541552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:10 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
Herkenbaar.... Ik heb me echt hierover verbaast. 1-2cm stuc is dan ook normaal
Vaak met de tijd ook doorgelust en dan worden ze overbelast en warm.
Bij het verwijderen van behang zie je direct bruine strepen en weet je precies waar de bekabeling loopt :X .
Opzich ook wel weer makkelijk, hoef je niet te zoeken ;)
Precies!

Gisteren nog een bak, daar wordt ik niet vrolijk van.
Achtergrondverhaal: in onze meterkast zitten 2 schakelkasten. De rechter is oud, alles ligt open en is buiten werking. Lopen een boel kabels vandaan, maar is dus oud.
De linker kast, daar hangen de kappen half voor en doet vies aan. Het ziet er al met al niet fijn uit. Toen we de sleutel kregen heb ik het eens goed bekeken en gezegd: dit moet anders, de oude kast met oude zooi moet weg en de linker kast moet netjes worden gemaakt.
Nu komt het, de NVB, de netbeheerder kwam langs om de stroommeter te vervangen, die was aan vervanging toe. Helaas, tijdens het zien van de kast kwam direct de opmerking dat het er niet echt fraai uit zag.
Ik was er zelf niet bij, maar meneer was een half uur aan het heen en weer aan het bellen en deelde mede dat hij de meter niet ging vervangen, we zitten namelijk met een "Gefährliche Stromanlage" :X
Er moet een nieuwe kast komen met goede afdekkappen en de hoofdleiding die van de hoofdaansluiting naar de meter loopt is te dun!!!
Nieuwe kast had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maar dat de leiding van de HAK naar de meter gewoon te klein is, vind ik bijzonder zorgelijk.
Ik zeg al, stel je voor: ik ben lekker lassen in de kelder, de wasmaschine staat aan, in de oven zit een pizza, soep staat op het elektrische fornuis en de stofzuiger draait. Zet de grootverbruikers eens allemaal aan en je wil niet weten hoe de hoofdleiding voor z'n kiezen krijgt :@

[ Bericht 0% gewijzigd door ueberduitser op 03-11-2022 11:44:34 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 november 2022 @ 10:47:23 #279
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206541633
Ai, dat klinkt inderdaad niet best. Je verbaast je echt over stroominstallaties en -leidingen hier. Zeker in oudere huizen :X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_206549633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:40 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Precies!

Heel verhaal
Dan is dat van jou ook een “zwei-familienwohung”geweest? Heb jij dan ook kracht aansluiting?
Ik heb in mijn standaard woning 3x50A
Een MKB heeft nog minder 🙈

[ Bericht 32% gewijzigd door Barry1986 op 03-11-2022 21:21:09 ]
  donderdag 3 november 2022 @ 22:24:01 #281
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206550631
quote:
Ik ben lekker lassen in de kelder, de wasmaschine staat aan, in de oven zit een pizza, soep staat op het elektrische fornuis en de stofzuiger draait.
Tja, als je van dit soort scenario's uitgaat... Dan is het misschien beter om een industriële aansluiting te hosselen :P .

Er zijn weinig mensen die bij hun elektra aansluiting als vereiste hebben dat er +/- 14kw doorheen moet kunnen ;) .

Voor de minder elektra onderlegden onder ons, dat is zeg maar een gemiddeld nl huisaansluitingen maal 2 a 3. Kortom, een aardig extreem scenario.
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:41:14 #282
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206553472
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:08 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
Dan is dat van jou ook een “zwei-familienwohung”geweest? Heb jij dan ook kracht aansluiting?
Ik heb in mijn standaard woning 3x50A
Een MKB heeft nog minder 🙈
Nee, dit is altijd een normale woning geweest. Ik heb het idee dat ze een keer blikseminslag gehad hebben.
Ik heb ook 380V in de kelder, dat klopt.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tja, als je van dit soort scenario's uitgaat... Dan is het misschien beter om een industriële aansluiting te hosselen :P .

Er zijn weinig mensen die bij hun elektra aansluiting als vereiste hebben dat er +/- 14kw doorheen moet kunnen ;) .

Voor de minder elektra onderlegden onder ons, dat is zeg maar een gemiddeld nl huisaansluitingen maal 2 a 3. Kortom, een aardig extreem scenario.
Dat het allemaal wat beter/krachtiger/uitgebreider mag is een feit. Ik heb ook nog het plan een PV-installatie met accupakket te installeren en onze nieuwe keuken heeft een sterke inductieplaat, dus er moet sowieso wat gebeuren aan de installatie.

Eerst maar eens lokaal wat advies inwinnen.
  woensdag 9 november 2022 @ 11:18:28 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206612047
Na het spannende-gaatje-in-de-muur kom ik uiteraard meer tegen.

In de waskelder zit tegen de wand naar de andere kelder een ietwat beschadigde opbouw lichtschakelaar. Zag er wat vies uit, dus ik mooi nieuw schakelmateriaal gehaald. Schroef ik de bestaande schakelaar open, tref ik dit aan:

;(

Ook de lasdoos erboven zag er niet al te fraai uit. Te vol gedrukt, (deels)verroeste kroonsteentjes en te lang gestripte draden waardoor ze uitsteken.

Dus: nieuwe grotere lasdoos, draden nieuw gestript, Wago klemmetjes, nieuwe kabel en schakelaar gemonteerd (nog geen foto van)
  woensdag 7 december 2022 @ 10:45:51 #284
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206979546
Hier verloopt alles zoals gewoonlijk niet zoals het hoort te gaan. :N

Ik ben druk bezig met het schilderen van de binnenkozijnen en deuren die blijven zitten. Die veranderen van bijna-geel naar mooi donker antraciet, RAL7021.

Het schiet alleen niet op, want onze dochter ligt wederom in het ziekenhuis. Afgelopen vrijdagmorgen was ik op m'n werk en werd ik door school gebeld dat het niet goed met haar ging. Direct in de auto gestapt en haar opgehaald, ook gelijk doorgereden naar het ziekenhuis waar ze moest blijven.
Ze heeft een fikse longontsteking te pakken en ligt op de IC. Krijgt nu 18 liter zuurstof per minuut om de saturatie op peil te houden. Het duurt wel even voordat ze hier van hersteld ben ik bang.


Het pendelen tussen werk, huis en ziekenhuis komt de productiviteit thuis niet ten goede, we schieten niet op zo.

Volgende week komt de aannemer om eens te praten over onze verbouwplannen volgend jaar.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:48:49 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_206979572
Beterschap voor je meisje ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 december 2022 @ 11:22:45 #286
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206979971
Ach Lenthe, wat een pech de laatste tijd... Beterschap!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 december 2022 @ 11:34:26 #287
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_206980105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:18 schreef ueberduitser het volgende:
Na het spannende-gaatje-in-de-muur kom ik uiteraard meer tegen.

In de waskelder zit tegen de wand naar de andere kelder een ietwat beschadigde opbouw lichtschakelaar. Zag er wat vies uit, dus ik mooi nieuw schakelmateriaal gehaald. Schroef ik de bestaande schakelaar open, tref ik dit aan:
[ afbeelding ]
;(

Ook de lasdoos erboven zag er niet al te fraai uit. Te vol gedrukt, (deels)verroeste kroonsteentjes en te lang gestripte draden waardoor ze uitsteken.
[ afbeelding ]
Dus: nieuwe grotere lasdoos, draden nieuw gestript, Wago klemmetjes, nieuwe kabel en schakelaar gemonteerd (nog geen foto van)
OH, deze had ik gemist, maar dit is inderdaad wel zo'n beetje hoe de gemiddelde elektrische installatie in Duitsland eruit ziet.. :-(

Beterschap voor Lenthe. Hopelijk knapt ze snel op.
pi_206980148
Beterschap voor Lenthe!
En succes met het elektra-werk, vermoed dat er nog wel meer boven komt drijven.
pi_206980163
Beterschap voor je meisje. Wat sneu. Mijn toen 8 jarige lag 8 dagen met een longontsteking in het ziekenhuis en het is zo ontzettend rot. Ze heeft toen echt een jas uitgedaan, en zo'n lang herstel daarna.
Met een meidenkwartet
pi_206980345
Veel beterschap en sterkte! Begrijp ik uit je posting dat je door de situatie wat werkzaamheden gaat uitbesteden, of was dat altijd al het plan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 december 2022 @ 12:14:13 #291
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206980539
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Beterschap voor Lenthe!
En succes met het elektra-werk, vermoed dat er nog wel meer boven komt drijven.
Ik weet wel zeker dat er nog het een en ander tevoorschijn komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:38 schreef Cathmar het volgende:
Beterschap voor je meisje. Wat sneu. Mijn toen 8 jarige lag 8 dagen met een longontsteking in het ziekenhuis en het is zo ontzettend rot. Ze heeft toen echt een jas uitgedaan, en zo'n lang herstel daarna.
Dit is longontsteking nr. 24 inmiddels :X

quote:
0s.gif Op
woensdag 7 december 2022 11:53 schreef Claudia_x het volgende:

Veel beterschap en sterkte! Begrijp ik uit je posting dat je door de situatie wat werkzaamheden gaat uitbesteden, of was dat altijd al het plan?
Dit was altijd al de bedoeling. Kleine klusjes, voorbereiding en afwerking doe ik zelf, maar volgend zomer de grote verbouwing wil ik grotendeels laten doen.
(er moet van 2 ruimtes 1 gemaakt worden, 130m2. vloerverwarming aangelegd worden, nieuw kozijn+deur entree, nieuwe grote pui in de eetkamer, nieuwe keuken, alle wanden stuccen, nieuwe plafonds)
pi_206981244
Ach jeetje, wat een pech, al die opnames achter elkaar. Veel sterkte - ook in het overleg met de aannemer, ik hoop dat je een goeie hebt want anders valt dat ook niet mee tegenwoordig…
pi_206984506
Sterkte! Wat een pech voor jullie zeg..
  woensdag 7 december 2022 @ 17:44:46 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206984620
Arme Lenthe. Veel beterschap en sterkte gewenst Uberduitser. Hoe oud is ze nu? Ze ziet er zo in dat bed nog zo heel jong uit ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 8 december 2022 @ 08:19:15 #295
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206990893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:44 schreef livelink het volgende:
Arme Lenthe. Veel beterschap en sterkte gewenst Uberduitser. Hoe oud is ze nu? Ze ziet er zo in dat bed nog zo heel jong uit ;(
Dank!

Ze is 13 jaar nu, zou je inderdaad niet zeggen. Ze is nu rond de 140-145cm groot en gisteren woog ze 23,4Kg.
Het gaat inmiddels een heel stuk beter, wonderlijk genoeg heeft ze nu nog maar 0,5liter/minuut zuurstof meer nodig.
pi_206992602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:19 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank!

Ze is 13 jaar nu, zou je inderdaad niet zeggen. Ze is nu rond de 140-145cm groot en gisteren woog ze 23,4Kg.
Het gaat inmiddels een heel stuk beter, wonderlijk genoeg heeft ze nu nog maar 0,5liter/minuut zuurstof meer nodig.
Dat is een heel groot verschil. Gelukkig dat het beter gaat met haar!
  woensdag 14 december 2022 @ 10:21:42 #297
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207075722
Zo, Lenthe is sinds vrijdag weer thuis en sinds gisteren ook weer naar school. Het gaat dus weer goed, al moeten we haar goed in de gaten houden (alsof we dat normaal gesproken niet doen).

Verder ontopic...

Gisteren een aannemer gehad en we rollen van het een in het ander. Aangezien we over willen op grotendeels vloerverwarming, hebben we een nieuwe ketel nodig. Dan is een lucht-warmtepomp het beste, wat ook weer geeft dat we PV-panelen nodig zijn (met opslagcapaciteit) Gaan we dat doen, is het ook raadzaam de spouw vol te jensen met isolatie, maar ook de thermische schil boven ter plaatse van de zoldervloer (direct boven de ruimtes van de begane grond), zal dan opgewaardeerd moeten worden, i.e. minimaal 22cm isolatie i.p.v. de 6cm die er nu ligt.
Dan komt het glas er nog bij, het dubbele glas wat nu in in de kozijnen zit, is oud.

Aangezien er op energie-besparende maatregelen in Duitsland aardig wat subsidies zit, is de eerste stap een advies van een Energieberater, die ook de aanvragen voor subsidie bij de duitse KfW verzorgd.
Pas als het totale energetische plaatje compleet is, kan de aannemer af gaan prijzen.

Ik ben bang dat onze overwaarde, spaargeld en zwart geld er vol in gaat. Ik zag het budget gisteren bij de bespreking al als sneeuw voor de zon verdwijnen. Voordeel is wel dat we dan afgezien van water, zelfvoorzienend zijn qua energie. Dat is voor de toekomst natuurlijk erg fijn.
pi_207076980
Dat is heel herkenbaar, @ueberduitser . En het gaat maar door. Voor de spouwmuurisolatie moesten wij bijv. de muren opnieuw laten voegen omdat we anders geen garantie kregen. Je doet dit één keer, dus je moet het meteen goed doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 december 2022 @ 13:09:59 #299
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207077440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is heel herkenbaar, @:ueberduitser . En het gaat maar door. Voor de spouwmuurisolatie moesten wij bijv. de muren opnieuw laten voegen omdat we anders geen garantie kregen. Je doet dit één keer, dus je moet het meteen goed doen.
Precies, gelukkig hebben we een aardige spaarpot en ik hoop dat we nergens wat moeten laten vallen.
pi_207078407
Ja, dat is natuurlijk wel een enorme investering ineens maar wel fijn als dat kan en helemaal als het in één keer kan.
  donderdag 22 december 2022 @ 10:12:36 #301
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207183620
Doe maar dicht dan...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')