Zo, echt een huge kick!!!
Er is nieuws, wij gaan namelijk verhuizen
Gisteren is de makelaar geweest, heeft foto's laten maken van ons huis en hij gaat volgende week de bingo in.
Wij hebben een huis gekocht een paar dorpjes verderop. Een klein arbeidershuisje welke enorm is uitgebreid, met een totale woonoppervlakte van 246m2.
Waarom uit ons mooie huisje weg, waar ik naar eigen zeggen nooit meer weg zou gaan?
In de afgelopen jaren hebben ze bij ons achter een flink aantal woningen gebouwd en nu ontdekten we dat de gemeente een stuk land tegenover ons heeft aangekocht en hier 40 bouwkavels op plant.
Dat was voor ons de druppel, wij hebben dit huis in 2013 gekocht voor de ruimte en de vrijheid rondom. Die wordt ons nu afgenomen, mijn vrouw kan hier dus absoluut niet tegen. Het huis is echt perfect, maar de plek staat ons nu niet meer aan. In de afgelopen jaren hebben we onze kavel redelijk dicht gebouwd met groen om geen last te hebben van de buurt achter ons, maar de ontdekking van de kavels voor ons was de druppel.
Lang naar een woning gekeken en een aantal bezichtigingen gehad, maar we hebben nu eindelijk ons nieuwe plekje gevonden! De plek is bijzonder, midden in een dorpje met een kavel van 3000+m2. Tegen een biotoop aan waar nooit gebouwd mag worden, het is een Naturschutzgebiet.
In de woning moeten we nog wel wat klussen: nieuwe keuken(incl. wanden/vloer etc), wanden hoofdwoning ontdoen van rauhfaser en stuccen. Laminaat in de hoofdwoning en wat (lichte scheidings-)wanden weg in de aanbouw en wat nieuwe wanden erbij.
Na de verkoop van ons huis rekenen we met een ¤50k verbouwbudget. Dat moet gaan lukken 😊
Ik heb uiteraard hier thuis niet stilgezeten de afgelopen jaren, ik zal eens wat foto’s plaatsen van hoe alles er nu uit ziet.
Ik heb even moeten kijken in hoeverre ik hier de klussen heb laten zien en ik heb even een lijstje gemaakt van dingen die ik nog gedaan heb tot nu toe. Het laatste wat ik heb laten zien was de woonkamer.
Wat heb ik o.a. nog meer gedaan(qua grotere projecten):
- speelhuisje verhuisd en omgebouwd tot kippenhok
- tuinhuisje geheel gestript en opnieuw opgebouwd tot bijen-standplaats
- overdekt terras bij vijver gemaakt
- tuinhuisje a.k.a. nagelstudio gebouwd
- kelder koekoeken gedicht
- nog een terras bestraat bij de vijver
- gastentoilet geheel gerenoveerd (stuccen met tegellijm, nieuw sanitair, wastafel etc.)
- berging gerenoveerd (ook gestuct met tegellijm etc.)
- schuifdeuren van steigerplanken gemaakt beneden.
- van veel wanden op de begane grond de Rauhfaser en vinylbehang verwijderd en voorzien van krijtverf
- overal sierlijsten aan plafond gemaakt op de begane grond
-kleedkamer gemaakt (wat sauswerk en een dagje Ikea-kasten in elkaar bouwen)
-beregeningsleiding aangelegd (150 meter buis en 8 tappunten ingegraven)
Ik zal vast nog wat vergeten zijn, maar dit schiet me zo te binnen.
Nu wat foto’s van het huis zoals het er nu uit ziet.
(ik mis nog wel wat foto’s van klussen, maar het werd me wat teveel om uit te zoeken)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dat was hem!
edit: ik zie dat er wat foto's dubbel in staan en ik mis het kippenhok nog...edit nr2. foto's in een spoiler
[ Bericht 1% gewijzigd door ueberduitser op 23-11-2021 14:30:15 ]