Maar is het niet juist afhankelijk vd panlatmaat? Die overbrugt de afstand toch?quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Nee hoor, maar is wel afhankelijk van de tengelmaat. Bij 24x50 is de max. maat 80cm. Bij 31x50 is dat 70cm.
Als je weet welke pannen je hebt, zou ik even bij de fabrikant kijken naar de verwerkingsvoorschriften.
Nee de tengelmaat bepaald alles, die draagt de panlat. De 24x51 mag je niet gebruiken als panlat, 31x50 is de minimale panlatmaat.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:10 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Maar is het niet juist afhankelijk vd panlatmaat? Die overbrugt de afstand toch?
Die pannen zijn 25 jaar oud, ik ga daar niets meer van vinden ben ik bang.
Oke, ik zal eens gaan kijken!quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Nee de tengelmaat bepaald alles, die draagt de panlat. De 24x51 mag je niet gebruiken als panlat, 31x50 is de minimale panlatmaat.
En mijn pannen zijn nog ouder, maar daar heb ik ook alles van gevonden. Sterker nog, die worden nog steeds gemaakt.
Voor eigen gebruik en vrienden/bekenden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:05 schreef pascal_s het volgende:
Die honing, super! Voor eigen gebruik?
Hoeveel kasten heb je? En allemaal in je eigen tuin? Mijn oom uit Wielen heeft er ook een aantal staan van een ander - niet die van jou neem ik aan?![]()
Dankquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:58 schreef Tinos85 het volgende:
Zo even een hoop gelezen! Respect!
Die vloer, die vijver, het huis
Ah Itterbeck, dat is niet zo ver van Wielen af.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:15 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Voor eigen gebruik en vrienden/bekenden.
Ik heb 4 volkeren nu en heb van 2 honing geslingerd, zo'n 24Kg in totaal.
En ja staan in eigen tuin.
[ afbeelding ]
Misschien ga ik volgend jaar wel met ze naar de Itterbecker heide.
Die bij je oom kunnen onmogelijk die van mij zijn, ik zit met een vervoersverbod(Sperrgebiet) vanwege een Amerikaanse Vuilbroed geval hier een paar honderd meter vandaan.
(Ik mag inmiddels de weg weer op met ze, het Sperrgebiet is eergisteren opgeheven)
Als ik je naam zo zie rijst bij mij een vraag: heb je een broer die Marcel heet?
Ja, als heide dan begint te bloeien verplaats je een paar volken daarheen, met lege honingkamers. Dan oogst je alleen heidehoning. Simpel eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:20 schreef pascal_s het volgende:
[..]
Ah Itterbeck, dat is niet zo ver van Wielen af.
Zet je dan die kasten een paar weken op de heide? Ook ivm smaak (heide-honing)?
Maar wat een bult honing uit die kasten zeg!
Ik heb trouwens geen broer of familie die Marcel heet
Dank!quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:22 schreef maickeltje het volgende:
Ziet er allemaal echt prachtig uit! Erg mooi hoe de dakpannen van het dak doorlopen op de overkapping.
Theoretisch ja,zit nog wel een metertje of 4 a 5 tussen. Niet dat er ooit een auto in zal staan. M'n werkscooter en de bijenspullen staan er, daar past sowieso geen auto meer inquote:
even een correctie, er zit maar 3 meter tussen kap en garagedeur.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:09 schreef ueberduitser het volgende:
Theoretisch ja,zit nog wel een metertje of 4 a 5 tussen. Niet dat er ooit een auto in zal staan. M'n werkscooter en de bijenspullen staan er, daar past sowieso geen auto meer in
quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:00 schreef Inbox4me het volgende:
Jij bent ook niet van het halve werk zeg... Supermooi!
Mooie vijver, hoe groot is die ongeveer qua oppervlakte? Of langste lengte en langste breedte?quote:
Dank!quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:46 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Mooie vijver, hoe groot is die ongeveer qua oppervlakte? Of langste lengte en langste breedte?
Heb je die gevuld met leidingwater?quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
15x7 meter zijn de uiterste maten. En diepte is iets van 120cm.
Nee hoor, ik heb een grondwaterpomp thuis hè.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je die gevuld met leidingwater?
Toen mijn broer zijn vijver vulde ging de watermeter stuk, en dat was een kleiner vijvertjequote:Op maandag 24 augustus 2015 11:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb een grondwaterpomp thuis hè.![]()
Leidingwater, pffff..... dan had ik m'n jaarconsumptie ineens verbruikt denk ik.
Ik heb geen idee, zou ik na moeten meten. Heb wel zo'n testsetje thuis liggen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toen mijn broer zijn vijver vulde ging de watermeter stuk, en dat was een kleiner vijvertje
Wat is het nitraatgehalte van je grondwater, weet je dat? Reden waarom ik het vraag is ivm voedingsstoffen en de daaruit voortkomende algengroei.
Je wilt geen erwtensoep namelijk
Ik heb nu in de afgelopen 3 jaar zo'n 300 laurier geplant, ik ben er nu wel klaar mee.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Ben je nog meer laurier nodig? Of grote buxussen of Taxus?
Juust! Ik hoop dat ik er nu wel een beetje door ben, veel grondwerk heb ik gelukkig niet meer.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:03 schreef Leandra het volgende:
Darn, de vorige bewoners hebben gewoon de tuin als vuilstort gebruikt dus?
Misschien zakt de bodem bij jou minder snel?quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:23 schreef nikky het volgende:
Hier ligt ook een zooi puin in de tuin. Maar zo gek als bij jou ben ik nog niet tegengekomen!
Bedankt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien zakt de bodem bij jou minder snel?
Graag gedaanquote:
Roze?quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Totaal offtopic, maar welke functie hoort er bij een roze username?
Roze? Dat is een Site Admin (Shmoopy).quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Totaal offtopic, maar welke functie hoort er bij een roze username?
Die schommelbox is perfect ja, meisje ligt er nu aws ook in te slapen, het is echt perfect weer hier nu.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:11 schreef pascal_s het volgende:
Veel gedaan weer zeg (en nog veel te doen).
Goed idee die schommelbox![]()
Je vijver staat er zo te zien ook goed bij - mooi helder zo te zien (?). Doe je daar nog wat oeverplanten in of blijft-ie zo?
Dank!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:48 schreef tombolafan het volgende:
Ziet er weer top uit allemaal!
Was je handbijl nou nog iets?
Bouwvak voorbij!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:12 schreef ueberduitser het volgende:
Voor de bouwvak hebben we o.a. de woonkamer gepland, dan ga ik die helemaal aanpakken.
Altijdquote:Op maandag 22 augustus 2016 15:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Bouwvak voorbij!
Iemand nog geïnteresseerd in een update?
Jawohl!quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Bouwvak voorbij!
quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Bouwvak voorbij!
Blij dat ik weer op kantoor zitquote:
Ik schommelde tegen de 100Kg aan en zat vrij strak gespannen in m'n kleding de laatste tijd, dus dat past allemaal weer perfect.quote:Op maandag 22 augustus 2016 16:14 schreef Muis006 het volgende:
Wat een werken nu tijd voor een nieuwe, passende, garderobe?
Een maandje is prima! Kom je daarna even een half jaartje bij ons? Ik heb ook nog wel wat klusjesquote:Op maandag 22 augustus 2016 16:15 schreef Leandra het volgende:
Kun je niet een maandje in mijn huis komen wonen, ik heb nog wel wat klusjes
Daar was ik al bang voorquote:Op maandag 22 augustus 2016 16:40 schreef ueberduitser het volgende:
Een maandje is prima! Kom je daarna even een half jaartje bij ons? Ik heb ook nog wel wat klusjes
Dit. Kerel, je bent een held, en dit doe je allemaal voor je gezin.quote:Op maandag 22 augustus 2016 19:27 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Wauw. Alles eens even opnieuw doorgelezen, wat een gebuffel! Echt respect dat je het allemaal zo voor elkaar bokst.
Met een plamuurmes ja, 28m2. op de knietjes afgestoken.Gelukkig was de lijmlaag niet zo heel erg sterk, daar was ik ff bang voor eerst. Anders was het een hels karwei geweest en had ik wel een andere manier gezocht, een tapijtafsteker of iets dergelijks.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow weer. Echt wow![]()
Hoe heb je die oude dekvloer weg gekregen? Alleen met een plamuurmes? Mij staat ook zo'n klusje te wachten.
Ah ok. Dan heb je mazzel gehadquote:Op maandag 22 augustus 2016 20:35 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Met een plamuurmes ja, 28m2. op de knietjes afgestoken.Gelukkig was de lijmlaag niet zo heel erg sterk, daar was ik ff bang voor eerst. Anders was het een hels karwei geweest en had ik wel een andere manier gezocht, een tapijtafsteker of iets dergelijks.
Nee ik zit lekker vrij! Geen NL-ers hier.quote:Op maandag 22 augustus 2016 21:06 schreef Kreator het volgende:
Uelsen is ook vlakbij, dat scheelt. Je zit zo weer in het goede land..
Ik woon net aan de andere kant vd grens. Mooie plek om te wonen, in Uelsen. Zit je daar niet in een Hollandse enclave?
Zoek een oplosmiddel voor de lijmlaag!quote:Op maandag 22 augustus 2016 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah ok. Dan heb je mazzel gehadDat hebben wij niet helaas. Ik verzin er nog wel wat op tzt.
Water, cola, azijn............. en dan de lijmoplossers van HG. Makkelijkste is een doek door en door drenken en over de laag leggen. En dan hopen dat er wat werkt zonder die chemische bende.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zoek een oplosmiddel voor de lijmlaag!
Dat is een uurtje op de racefiets voor mij (dan moet ik de berg op fietsen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 21:06 schreef Kreator het volgende:
Uelsen is ook vlakbij, dat scheelt. Je zit zo weer in het goede land..
Een uurtje op de racefiets? Dan moet je echt eens vaker gaan fietsen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:47 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is een uurtje op de racefiets voor mij (dan moet ik de berg op fietsen.) 25 minuten met de auto
![]()
Er zijn verscheidene steden in NL waar je langer bezig bent om van de ene naar de andere kant te komen.
Enschede. Maar ik ben een rasechte duitslandganger. Ik ben daar bijna net zo vaak te vinden als hier.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Nee ik zit lekker vrij! Geen NL-ers hier.
Waar zit jij dan als ik vragen mag?
Ow ik dacht dat je in Tubbergen of Mander/Vasse woonde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Enschede. Maar ik ben een rasechte duitslandganger. Ik ben daar bijna net zo vaak te vinden als hier.
Dank u!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:54 schreef Atmoz het volgende:
Wow, gaaf!!!
En wat ben je opgeschoten in zulke korte tijd![]()
![]()
![]()
Ziet er super goed uit
Ik heb wel eens een vriendin gehad uit Manderveen, misschien dat ik daarom dacht dat het zo dichtbij was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat je in Tubbergen of Mander/Vasse woonde.
Wij komen nog wel eens bij de Manderveense Aarbei, altijd lekker!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een vriendin gehad uit Manderveen, misschien dat ik daarom dacht dat het zo dichtbij was.
Oja, ik keek niet goed in google Maps, ik dacht dat het 30km was, maar het is maar 20quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:44 schreef ueberduitser het volgende:
Een uurtje op de racefiets? Dan moet je echt eens vaker gaan fietsen.
Ik fiets op m'n normale fiets in 45 minuten naar Hardenberg, exact 20km.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |