abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:34:37 #1
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131764540
Het vorige deeltje...
K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Inmiddels wonen we 12 jaar in Duitsland en zijn nu inmiddels met ons derde droomhuis bezig.
Van 2001 tot 2009 hebben we hier gewoond:





We wilden dit huis nog gaan verbouwen, maar na wat rekenwerk bleek nieuwbouw goedkoper te zijn, dus woning verkocht, woning getekend en gebouwd!
Hier hebben we van 2009 tot 2013 gewoond, echt ons droomhuis!



Laatste foto is van vlak voor de verhuizing.

Waarom heb je in hemelsnaam je vorige droomhuis verkocht, zul je je afvragen, dat was echt een plaatje van een woning!

Ik zal het even uitleggen:
2 maanden na de oplevering van het huis in 2009 is ons dochtertje geboren en direct na de geboorte bleek dat zij meervoudig gehandicapt is. Meisje kan niets zelf, zelfs niet rechtop zitten, zonder dat ze in een hulpstoel/rolstoel zit. Ze is en zal waarschijnlijk altijd afhankelijk van anderen zijn. Ze is nu nog klein en hanteerbaar en we tilden haar gewoon naar boven, maar er komt een punt dat ze te zwaar wordt en dan hebben we slaapruimte beneden nodig.
Geen probleem toch? Ik kon de garage ombouwen tot slaapkamer met badvoorziening. Plannen lagen al klaar.
Dan komt opeens de grote kink in de kabel, bij mijn vrouw wordt in november 2011 MS geconstateerd. Onze wereld stort wederom ineen. :{
Nu hebben we ineens 2 potentiële hulpbehoevenden in huis. Dat gaat niet passen in de garage.
Ander uitbouwplan gemaakt, maar dit blijkt vrij prijzig te zijn en het is eigenlijk eeuwig zonde van het huis. Wat te doen? :? Erbij komt nog dat het in de Siedlung wonen ook niet zo heel goed bevalt, we wonen toch liever compleet vrij.

Huis dus te koop gezet, na 7 maanden verkocht en hebben na een hevige strijd een fantastisch huis gekocht wat precies aan onze wensen en eisen voldoet.
Hier wonen we nu sinds bouwvak 2013 en het bevalt super. Hebben het gevoel dat we hier al jaren wonen. We hebben dan ook geen milliseconde spijt gehad van de verkoop van het vorige huis.

Een plattegrondje van de beganegrond bestaand:

En de gewijzigde plattegrond:


En voor de volledigheid de plattegrond van de verdieping:



Genoeg te klussen en we zijn begonnen met 2 slaapkamers op de begane grond. Hier slapen we nu al ruim 2 maanden en we zijn nu druk in de weer een extra grote en ruime badkamer op de begane grond te realiseren.
Daarna volgt in chronologische volgorde:
-Badkamer helemaal rechts op de kop ombouwen tot vuile berging.
-Badkamer naast keuken verkleinen tot gastentoilet, de nis die dan ontstaat wordt garderobe en opstelplaats voor meisje's rolstoel/sta-apparaat.
-Overdekt terras maken buiten, beetje in de stijl van de vorige woning.
-Dubbele carport voor de garage zetten.
-nog veel meer...
Dat is eerst voldoende klusmateriaal om dit deeltje door te komen.
w/

[ Bericht 10% gewijzigd door ueberduitser op 02-10-2013 09:31:59 ]
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:40:17 #2
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131764811
quote:
Mooie updates weer! Zie ik het nou goed dat je voor alle electra flexbuis hebt gebruikt? Dat is toch niet prettig met het trekken van de draden?
Geen idee....Hij was z'n trekveer toevallig vergeten, dus we hebben de draden per stukje er gelijk door getrokken, had niet de indruk dat dit lastiger was of langer duurde. Was in een mum van tijd klaar.
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:46:10 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131928510
Afgelopen zaterdag uiteraard weer aan het klussen geweest.
Komende woensdag komt de klushulp de wanden aansmeren en dan gaan ze beginnen met tegelwerk.
Voor die tijd moest er dus nog wel even het douchewandje omhoog getrokken worden en het inbouwreservoir moest ingemetseld worden.

Ik was mooi op tijd in de ochtend begonnen met het gasbeton.

Dus ik had al redelijk snel de wand op hoogte...


Daarna begonnen met het inmetselen van het reservoir.

En aan het eind van de middag zag dat er zo uit.


Er moet vanmiddag nog 1 laag kalkzandsteen op, maar ik had geen stenen meer zaterdagmiddag, dus dat doe ik vanavond nog even.
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:41:40 #4
386608 Broodje_Kroket
Lekker met mosterd
pi_131931337
Hallo ueberduitser ik volg je bouw en verbouwingen al een tijdje.
Nu heb ik de eerste keer twee kleine vraagjes.

Voor het muurtje van gasbeton heb je een uitsparing in de vloer gemaakt. heeft dit een bepaalde reden?

Daarnaast verkies je voor het afdekken van het reservoir ervoor om het te metselen.
Wat is hier het voordeel van tenopzichte van een houten achterkant?

Puur interesse voor wat verbouwingen in de toekomst :)
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:24:49 #5
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131932548
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:41 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Hallo ueberduitser ik volg je bouw en verbouwingen al een tijdje.
Nu heb ik de eerste keer twee kleine vraagjes.

Voor het muurtje van gasbeton heb je een uitsparing in de vloer gemaakt. heeft dit een bepaalde reden?
Ja, de bovenste 5-6cm is de dekvloer en deze is dus niet constructief. Hier wil je niet een wand op zetten, dit moet je echt op de constructieve vloer doen. Rechts van dit wandje komt de douche, dus daar moest sowieso de dekvloer eruit om de drain te kunnen plaatsen en om nieuw afschot te kunnen maken.
quote:
Daarnaast verkies je voor het afdekken van het reservoir ervoor om het te metselen.
Wat is hier het voordeel van tenopzichte van een houten achterkant?

Puur interesse voor wat verbouwingen in de toekomst :)
Vanwege de massa en vanwege het feit dat mijn klushulp dit klusje eigenlijk zou doen en die vond deze manier fijner, degelijker (duitser hè) en zo deed hij het altijd. Ik vindt het best.
En aangezien ik hem moet betalen, dit een tijdrovend klusje is en ik best zelf kan, heb ik het zaterdag zelf maar gedaan. Scheelt me financieel en het scheelt me een dag in de planning. :P
En ik heb weer wat geleerd, ik had dit nog niet eerder gedaan. Win, win, win situatie zeg maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door ueberduitser op 07-10-2013 12:52:41 ]
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:55:25 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131934942
Ik kan overigens geen keus maken qua toiletpot. Ik wil geen dure V&B Subway 2.0 meer te hebben, maar een Plieger pot van de bouwmarkt ook niet.
Ik zit zelf te denken aan een V&B Omnia Architectura, zonder spoelrand.
pi_131938146
Dat vakje van de Omnia Architectura is zo lelijk, het mooie aan de subway serie is dat de hele pot rondom mooi strak is. Krijg je een hele strakke badkamer?
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:57:28 #8
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131938605
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:44 schreef mark_dabomb het volgende:
Dat vakje van de Omnia Architectura is zo lelijk, het mooie aan de subway serie is dat de hele pot rondom mooi strak is. Krijg je een hele strakke badkamer?
Dat vakje ga ik me niet aan storen hoor, die zie je hier bijna niet omdat het toilet tussen 2 muren hangt. De Subway is wel mooi, maar mij gewoon te duur.
En ja, de badkamer wordt strak, dat hoop ik dan tenminste.
pi_131938785
http://www.badkamermarkt.(...)et-diepspoel-218114/

Scheelt toch maar een paar tientjes?
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:13:10 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131939045
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:03 schreef mark_dabomb het volgende:
http://www.badkamermarkt.(...)et-diepspoel-218114/

Scheelt toch maar een paar tientjes?
Daar komt nog wel een zitting bij he. En ik wil zonder de spoelrand eigenlijk, dus de directflush.
Een Omnia Architectura kost me in DE met zit en directflush ¤198,- en de Subway ¤308,-, dus dat scheelt me iets meer dan een paar tientjes.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:33:08 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132008976
Zo, ik had net even 8 stuks Schlüter Quadec 100E opgehaald. 8 stripjes RVS voor ¤225,- Leuke handel zeg! :D

Gelijk maar even gevraagd of ze een V+B Omnia architectura met direct flush en zitting konden leveren.
Geen probleem a ¤370,- incl. BTW. Laat maar, ik bestel hem wel via internet. ^O^

Goed, de muren zijn aangeraapt vandaag en de doorgang van entree naar hal is vergroot tot 105cm breedte.

Morgen gaan ze beginnen met tegelwerk! *O*
pi_132009155
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:33 schreef ueberduitser het volgende:
stripjes
Tegelstripjes.

Jeroentje.
pi_132015282
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:38 schreef jpajs het volgende:

[..]

Tegelstripjes.

[ afbeelding ]
Mooi systeem. Werken dat soort strips altijd zo? Dat is voor afwerking bij kozijnen en dergelijke toch?
Spoilers!
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:59:10 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132018682
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mooi systeem. Werken dat soort strips altijd zo? Dat is voor afwerking bij kozijnen en dergelijke toch?
Dit zijn tegelprofielen, voor kozijnen heb je wat andere profielen. Heeft Schluter ook wel trouwens, pas ik regelmatig toe. Werkt mooi hoor dit, vraag Vonkenboer maar. Wel kostbaar, net als de hoekstukjes. Die kosten me even ¤6,50 per stuk.
Ik heb overigens nog getwijfeld of ik een ander type profiel zou nemen, de Indec. Toch maar voor de Quadec gegaan, die lijkt me wat minder kwetsbaar.

Ik heb vanavond nog een stuk uit de betonvloer geslepen en gehakt, want de drain moest nog zeker 1,5 cm zakken. Ik dacht dat ik net genoeg hoogte had, niet dus.
Aangezien ik toch weer aan het slijpen was heb ik de voeler van de elektrische vloerverwarming ook maar in de dekvloer geslepen, de draad erin en naar de doos getrokken.

Morgen weer verder, ik kan niet wachten tot de eerste rij tegels geplakt is. :) Vanmiddag nog even goed overleg gehad hoe ik het tegelwerk wil hebben en waar ze moeten starten, dus het zou helemaal goed moeten komen.
pi_132019669
Leuke update weer UD! Ziet er goed uit, complimenten voor je werk. Je levert kwaliteit en dat is mooi.

Erg he die Schlüter profielen.. ik had ook de RVS variant. Ik had een aangenomen prijs en ging nog een profiel erbij halen omdat hij te kort had, ktsjieeeng!!!

Gaat zo door :)
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:31:15 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132020004
Dank!!!

Tja, ik wist het van te voren dat ze prijzig zijn dus ik moet eigenlijk niet zeuren. Ik schrijf al jaren Schluter voor bij projecten en wil ook eigenlijk niet anders.
pi_132020246
Ik snap het nu. Leerzaam allemaal ;) Ik zal binnenkort mijn eigen badkamertopic eens openen. Als ik tenminste floorplanner een keer ga snappen :')
Spoilers!
pi_132020499
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap het nu. Leerzaam allemaal ;) Ik zal binnenkort mijn eigen badkamertopic eens openen. Als ik tenminste floorplanner een keer ga snappen :')
Fuck de floorplanner start Sketchup. Alles zit er in van V&B tot de grootste shit zooi die je maar kan bedenken. Pas als je gehard en doorgewinterd bent hou je op met schelden en geniet je van zoveel gemak.
Jeroentje.
pi_132020866
quote:
16s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:41 schreef jpajs het volgende:

[..]

Fuck de floorplanner start Sketchup. Alles zit er in van V&B tot de grootste shit zooi die je maar kan bedenken. Pas als je gehard en doorgewinterd bent hou je op met schelden en geniet je van zoveel gemak.
Okido ;) Ik ben ook gewoon niet gemaakt voor grafische programma's, ik kan nauwelijks overweg met paint :')

Goed, einde topicvervuiling.
Spoilers!
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:09:00 #20
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132021973
quote:
16s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:41 schreef jpajs het volgende:

[..]

Fuck de floorplanner start Sketchup. Alles zit er in van V&B tot de grootste shit zooi die je maar kan bedenken. Pas als je gehard en doorgewinterd bent hou je op met schelden en geniet je van zoveel gemak.
Sketchup heb ik wel, maar gebruik het nooit eigenlijk. Ik gebruik gewoon een cad programma voor het tekenwerk. Voor de 3d's gebruik dan Artlantis om het geheel aan te kleden en te renderen.
Is bijna dagelijks werk voor me, dus ben er redelijk hendig in zeg maar. ;)
pi_132029042
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Okido ;) Ik ben ook gewoon niet gemaakt voor grafische programma's, ik kan nauwelijks overweg met paint :')

Goed, einde topicvervuiling.
Nee nog net even geen einde. Paint moet je echt alles zelf tekenen. Sketchup is free software in tegenstelling van alle betaalde paketten. Heeft een 3d bibliotheek er in zitten. Bij Autocad moet je zelf gaan verzamelen bij de diverse fabrikanten. In Sketchup zijn er fabrikanten die het er in stoppen. Dus V&B, Grohe, Miele, Ikea, Bosch en nog wat grote en ook kleine firma's hebben hun producten er in gestopt.

Die vervloekte regendouche waar we het hier wel een over hebben zit er ook bijvoorbeeld in. Dus je trekt een vierkantje even de muren parallel trekken en je trekt je muren op. Pakt de douche uit de bibliotheek en plaatst het op de muur.
Zo makkelijk zal het heus niet gaan de eerste keer. Maar Sketchup is zo populair dat er in YouTube veel goeie (goede) filmpjes zitten. Gewoon rustig beginnen met kijken van die filmpjes en uiteindelijk komt er ééntje langs waarvan je denkt dat lukt mij ook. Floorplanner blijft een vlak geheel. en met dezelfde energie, misschien iets meer tijd, kom je er ook in Sketchup.



Plaatje van mijn eigen badkamer. Waskom (V&B), handdoekenrekje (IKEA), kraan (Grohe) en kastje komen uit de bibliotheek



En zo is het geworden. Dus redelijk reëel kan het met vrij simpele middelen.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:09 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Sketchup heb ik wel, maar gebruik het nooit eigenlijk. Ik gebruik gewoon een cad programma voor het tekenwerk. Voor de 3d's gebruik dan Artlantis om het geheel aan te kleden en te renderen.
Is bijna dagelijks werk voor me, dus ben er redelijk hendig in zeg maar. ;)
Autocad hebben we hier ook wel. 2D en 3D geen enkel probleem. Alleen Sketchup is een prachtig freeware programma waarvoor je niets hoeft te betalen. En het heeft grandioze basis.
Moest voor mijn werk nog wel eens een dak tekenen. Villa's met de meest onmogelijk hoeken teken je in luttele seconden een dak op. Zo was heel snel te zien waar de knelpunten lagen.



Nee ik heb geen aandelen in Sketchup of belangen. :N
Jeroentje.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 07:19:35 #22
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132029313
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 05:15 schreef jpajs het volgende:

[..]

Autocad hebben we hier ook wel. 2D en 3D geen enkel probleem. Alleen Sketchup is een prachtig freeware programma waarvoor je niets hoeft te betalen. En het heeft grandioze basis.
Moest voor mijn werk nog wel eens een dak tekenen. Villa's met de meest onmogelijk hoeken teken je in luttele seconden een dak op. Zo was heel snel te zien waar de knelpunten lagen.
Ik gebruik geen Autocad hoor :P , maar Adomi/ASD en die heeft de Bouwconnect bieb. Sketchup is leuk, maar ik heb er zelf niet veel aan.

Wat creaties van mij:


is in werkelijkheid iets anders geworden, maar zeker net zo mooi

Hele gebouw heb ik trouwens compleet getekend.


en zag er in werkelijkheid gisteren zo uit:
pi_132029678
Damn you guys can draw!!!
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 08:35:39 #24
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_132029884
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:16 schreef Gieliovd het volgende:
Damn you guys can draw!!!
:P
pi_132031638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:35 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

:P
Dat is het mooiste van tekenen. De presentaties maken. Gelikte plaatjes die klanten moeten overhalen veel geld te spenderen. En dan kijk je terug en denk je, YES, presentatie en werkelijkheid kloppen. En als je dan kijkt naar de vier strepen die de architect tekende van zo moet het. De goede daar gelaten dan denk ik zelf wel eens wie doet het werk.

Helaas geen werk plaatjes hier vanwege contract deals. :N
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')