Nog niet zo erg maar wel dat ze Dione mede laat presenteren. Dat wordt kleutertv maar past dan wel weer bij het tijdstip.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:50 schreef Momo... het volgende:
Geen avondetappe in 2015![]()
http://nos.nl/artikel/2009813-avondetappe-stopt-nieuw-tour-programma-in-2015.html
Die gaat ook van veelbelovend naarquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:20 schreef Chiappucci het volgende:
Seeldraeyers gaat trouwens naar Torku-Sekerspor
Vaal geel, niet echt mooi.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:43 schreef TheArt het volgende:
Shirt Tinkoff-Saxo:
[ afbeelding ]
Sagan heeft eindelijk een degelijke Slowaakse trui.
Tour Du Jour was het afgelopen seizoen prima. Eddy en Boogerd zijn goede gasten die weten waarover ze praten. Vond het eerlijk gezegd beter dan die show van Mart.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gelukkig zijn er alternatieven met Vive le Velo en RTL. Al haalden die programma's het niet bij de Avondetappe wat mij betreft.
Dit nieuwe programma gaat de tour karavaan niet volgen lijkt me?
Winnaar van de Ronde van Turkije 2015 is bekend!quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:20 schreef Chiappucci het volgende:
Seeldraeyers gaat trouwens naar Torku-Sekerspor
Ho ho die gaan vanaf nu ook clean rijden, ze zijn namelijk proeflid van MPCC.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:05 schreef flyguy het volgende:
[..]
Winnaar van de Ronde van Turkije 2015 is bekend!
En dan zegt hij verder.quote:Het is dan ook geen toeval dat de meeste aangetrokken renners sprinters zijn. "Welk type renner wint de meeste wedstrijden? Exact: sprinters. Ik heb verschillende opties overwogen om meer races te winnen." Afgelopen seizoen boekte MTN-Qhubeka – voornamelijk op het Afrikaanse continent – twaalf zeges. "Met de jongens die we hebben aangetrokken en ook Gerald Ciolek, hebben we in de finale altijd drie of vier renners die in staat zijn om te winnen.
Dus ze halen een berg sprinters om te winnen, maar die hoeven verder niet te winnen want het gaat om merkbekendheid.quote:Maar op een gegeven moment, als er elke week prestaties van je verlangt worden, wordt de druk ze te veel. Daar worden ze ook op afgerekend, waardoor ze ook aan zichzelf beginnen te twijfelen. Ik wil de druk bij die jongens wegnemen. Bij ons hoef je niet te winnen, omdat het voornamelijk draait om de merkbekendheid.
Geen legendarisch voorjaar.quote:Op zondag 21 december 2014 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nogal veel koersen waarvan ik me totaal niet meer kon herinneren wie er had gewonnen. De E3 en Gent-Wevelgem waren echt helemaal weg.
Samen met Valverde de meest kotsopwekkende renners uit het peloton.quote:
Zou wel mooi/symbolisch zijn indien hij tegelijk met Boonen stopt.quote:Op zondag 21 december 2014 20:04 schreef Marcoss het volgende:
http://www.trekfactoryracing.com/news/qa-spartacus-unplugged
Interview met Cancellara, die stopt blijkbaar na 2016
Volgens mij komt ie dinsdagavond nog een keer.quote:Op zondag 21 december 2014 20:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
F*CK ben net thuisNog ergens terug te kijken?
Correct, om 22u40 op Eén.quote:Op zondag 21 december 2014 21:26 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Volgens mij komt ie dinsdagavond nog een keer.
Boonen en massasprints is genantquote:Op zondag 21 december 2014 21:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zou wel mooi/symbolisch zijn indien hij tegelijk met Boonen stopt.
Wat moet Gerrans anders doen dan? Zich laten lossen zodat hij niet op de sprint kan wachten in plaats van uit alle macht overleven? Niet vergelijkbaar met Valverde die het vermogen heeft om anders te koersen. Waar Valverde kansen laat liggen door zijn manier van koersen is het bij Gerrans juist omgekeerd.quote:Op zondag 21 december 2014 17:09 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Samen met Valverde de meest kotsopwekkende renners uit het peloton.
Verdedigt z'n titel Down Under dus nietquote:@ORICA_GreenEDGE: .@simongerrans has suffered a broken collarbone in a training crash & will have surgery today. Focus now on Classics. http://t.co/kkSc8v16Dc
Couldn't agree more.quote:Op maandag 22 december 2014 01:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat moet Gerrans anders doen dan? Zich laten lossen zodat hij niet op de sprint kan wachten in plaats van uit alle macht overleven? Niet vergelijkbaar met Valverde die het vermogen heeft om anders te koersen. Waar Valverde kansen laat liggen door zijn manier van koersen is het bij Gerrans juist omgekeerd.
Dat is natuurlijk zo. Als je de mogelijkheid hebt om in een sprint te winnen ga je daar naar koersen. Winnen is het enige wat telt. Toch zie ik veel liever iemand aanvallen zoals Lollerkowski deed. Of Greg van Avermaet die er altijd invliegt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat moet Gerrans anders doen dan? Zich laten lossen zodat hij niet op de sprint kan wachten in plaats van uit alle macht overleven? Niet vergelijkbaar met Valverde die het vermogen heeft om anders te koersen. Waar Valverde kansen laat liggen door zijn manier van koersen is het bij Gerrans juist omgekeerd.
quote:Simon Gerrans breekt sleutelbeen en mist Tour Down Under
De Australische wielrenner Simon Gerrans moet verstek laten gaan voor de Tour Down Under (17-25/01), die hij in 2014 voor de derde keer won. Ook zal hij begin januari zijn Australische titel op de weg niet verdedigen. Tijdens een trainingstocht op de mountainbike kwam hij zondag ten val, met een sleutelbeenbreuk als gevolg. Maandag gaat de Australiër onder het mes. Dat maakte zijn team Orica-GreenEdge bekend.
‘Ik kwam hard ten val op mijn linkerzijde’, zo klinkt het. ‘Meteen toen ik de grond raakte, wist ik dat ik mijn linkersleutelbeen gebroken had.’ Gerrans zal nu een week tot 10 dagen niet op zijn fiets doorbrengen.
‘Jammer genoeg doet het er niet toe hoe goed mijn herstel verloopt vanaf nu, ik denk dat ik sowieso in januari niet op hoog niveau zal kunnen rijden’, verklaarde de 34-jarige Gerrans. ’Het is beter dat ik voldoende tijd uittrek voor de revalidatie.’
De Australiër verlegt zijn focus naar de voorjaarsklassiekers. In maart wil hij er opnieuw staan. Afgelopen seizoen toonde hij zich de beste in Luik-Bastenaken-Luik en won hij de GP’s van Québec en Montréal. Op het WK in Ponferrada behaalde hij de zilveren medaille.
quote:Op maandag 22 december 2014 16:29 schreef rubbereend het volgende:
Dat Valverde nog nooit wereldkampioen is geworden terwijl hij er vaak dichtbij was en het parcours op zijn lijf geschreven was is precies de verdiende straf voor het laffe rijden die hij verdient.
Nee klopt. Het is meedraaien of aftaaien als je in een kopgroep zitquote:Op maandag 22 december 2014 19:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat me bij Gerrans niet over nooit zelf aanvallen of de rest losrijden, maar wel over niet eens mee willen draaien in een treintje (zoals hierboven aangegeven).
Valv Piti is een vieze plakhaas, een vieze pakhaas en toch blijf ik het een mooie renner vinden.quote:Op maandag 22 december 2014 16:29 schreef rubbereend het volgende:
Dat Valverde nog nooit wereldkampioen is geworden terwijl hij er vaak dichtbij was en het parcours op zijn lijf geschreven was is precies de verdiende straf voor het laffe rijden die hij verdient.
alles van die generatie was pakhaas, dus dat vind ik niet zo relevant meerquote:Op maandag 22 december 2014 22:46 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Valv Piti is een vieze plakhaas, een vieze pakhaas en toch blijf ik het een mooie renner vinden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Team Roompot heeft de eerste uitnodigingen binnen. De nieuwe wielerploeg van Johnny Hoogerland staat in het voorjaar aan de start van onder meer de Ronde van Vlaanderen, de Amstel Gold Race en Gent-Wevelgem.
"We mogen het openingsweekend (Omloop en Kuurne) rijden en daarnaast ook alle Flanders Classics", aldus ploegleider Erik Breukink. "We wachten nog op de ASO." De Tour-organisatie, die ook verantwoordelijk is voor koersen als Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik, heeft nog geen wildcards uitgedeeld. "Zij moeten de startbewijzen verdelen onder vrij veel ploegen. Wat dat betreft kennen we onze plek."
De oranje shirtjes zijn eind januari voor het eerst te zien op Mallorca. Daarna volgen in elk geval de Ster van Bessèges, de Ruta del Sol en voorjaarsklassiekers als Omloop Het Nieuwsblad, Kuurne-Brussel-Kuurne, Dwars door Vlaanderen, de E3 Prijs, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen, Scheldeprijs en de Brabantse Pijl.
"Wie precies waar gaat rijden, weten we nog niet. Dat bespreken we vanaf 12 januari op trainingskamp in Spanje", aldus Breukink.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben geil
Ben hem nu aan het terugkijken.quote:
Leuke vriendin heeft-ie.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:22 schreef franklop het volgende:
Wat vrolijk kerstnieuws
Lars Boom gaat trouwen
quote:Lars Boom pakt 'historische' ritzege in Tour
Na 9 jaar kunnen de Nederlandse wielerfans eindelijk weer juichen in de Tour de France. Lars Boom staat op in de 9e etappe van 's werelds grootste en belangrijkste wielerronde. In de zware kasseienrit komt hij solo over de streep. Een triomf van formaat voor Boom en een nog grotere opluchting voor het Nederlandse wielrennen. Eindelijk geldt de ritzege van Pieter Weening niet meer als het laatste Oranje-succes in de belangrijkste wielerronde die er bestaat.
Het sportjaar stond voor Nederland bol van het succes en ook van de opmerkelijke momenten. Maar wat was hét sportmoment van het jaar? De redactie van Telesport(.nl) maakte een selectie van 12
http://www.telegraaf.nl/telesport/23476669/__Kies_uw_Sportmoment_van_2014__.html
Niet gekeken naar het interview maar volgens mij ging het al erg bergafwaarts met de koers van Tinkov voor juli.quote:Op zondag 28 december 2014 21:03 schreef PippenScottie het volgende:
Tinkov:
Als de sancties aanhouden kan dat het einde van Tinkov als wielersponsor betekenen:
http://www.bloomberg.com/(...)aRqey29FCKuidxA.html
Sinds de beursgang alleen maar omlaag gegaan.quote:Op zondag 28 december 2014 21:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Niet gekeken naar het interview maar volgens mij ging het al erg bergafwaarts met de koers van Tinkov voor juli.
quote:Bij het hoofdkantoor van de Lotto-Jumbo-ploeg in Zoetermeer zijn twee auto's van de wielerploeg gestolen. Ze werden na korte tijd door de politie teruggevonden.
Volgens een woordvoerder van de ploeg hebben de daders ingebroken in het kantoor en zijn er vervolgens met de auto's vandoor gegaan. De voertuigen waren net voorzien van stickers. De ploeg deed via Twitter een oproep om naar de wagens uit te kijken.
Het is niet duidelijk of er iets uit de auto's is verdwenen. De politie doet onderzoek naar de diefstal.
Hmm, 20 cent doneren aan de Telegraaf...dan moet het wel echt een goed interview zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:59 schreef Evertjan het volgende:
groot interview met Gesink in de Telegraaf
https://blendle.com/i/de-(...)raaf-20141230-1_34_2
hij gaat zich in T-A voor bereiden op de Waalse klassiekers en dan naar de Tour de Suisse voor de TDF
je kan altijd nog je geld terug vragenquote:Op dinsdag 30 december 2014 12:57 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hmm, 20 cent doneren aan de Telegraaf...dan moet het wel echt een goed interview zijn.
Dus in het veld Van der Haar vs Pauwels en co met dezelfde (sub)sponsor.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:39 schreef rubbereend het volgende:
Sunweb wordt cosponsor Giant-Alpecin
budget is wel rond vermoed ik
twitter:zeeuwseleeuw twitterde op woensdag 31-12-2014 om 10:04:55Where can you go as a rider when your team does not pay your salary? @BrianCooksonUCI @UCI_cycling reageer retweet
Bizar hoe vaak dit voorkomt in de wielrennerij. Het is eigenlijk nog steeds een compleet amateuristische zooi.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:50 schreef Evertjan het volgende:
twitter:zeeuwseleeuw twitterde op woensdag 31-12-2014 om 10:04:55Where can you go as a rider when your team does not pay your salary? @BrianCooksonUCI @UCI_cycling reageer retweet
vandaag ook weer te lezen in het interview van Terpstra. Dat het heel normaal is dat je een jaar moet wachten op prijzengeld.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:23 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bizar hoe vaak dit voorkomt in de wielrennerij. Het is eigenlijk nog steeds een compleet amateuristische zooi.
Androni heeft dus niet of niet alles betaald?quote:Op woensdag 31 december 2014 10:50 schreef Evertjan het volgende:
ik denk het. Eigenlijk zou hij eigenlijk geen salaris moeten krijgen over het afgelopen jaar want hij heeft nog geen deuk in een pakje boter gereden. Snap ook totaal niet wat hij bij Roompot te zoeken heeftquote:Op woensdag 31 december 2014 13:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Androni heeft dus niet of niet alles betaald?
http://nos.nl/artikel/201(...)-hoogerland-aan.htmlquote:Laster. Daar wordt Johnny Hoogerland op de laatste dag van 2014 van beticht door zijn Italiaanse werkgever Androni-Giocattoli, de ploeg waar hij nog welgeteld één dag onder contract staat.
De Italianen nemen Hoogerland kwalijk dat hij een tweet verstuurde met daarin de tekst: "Waar kun je als renner heen als jouw ploeg je salaris niet uitkeert?". De Nederlander appelleert daarbij aan UCI-voorzitter Brian Cookson als mogelijke raadgever.
"We zullen de UCI alle papieren sturen met betrekking tot de betalingen aan Hoogerland", aldus de ploeg in een reactie. "Daarnaast klaagt onze advocaat Hoogerland aan bij de burgerrechter vanwege laster."
Verschil van ruim 2.300 euro
Het gaat allemaal om het salaris over de maand december. Hoogerland heeft ruim 2.300 euro minder ontvangen, 1.910 euro in plaats van 4.300 euro. "Wij hebben hem al uitgelegd dat wij dat bedrag als inkomstenbelasting hebben uitgekeerd aan de Italiaanse staat. We dachten dat het probleem opgelost was, maar de tweet die hij verstuurde is een serieuze belediging voor het team."
Hoogerland wil nog niet in de media reageren op de situatie. Vrijdag wordt de Nederlander gepresenteerd als renner van het nieuwe Nederlandse team Roompot. Hij stond één jaar onder contract in Italië.
Geretweet door Hoogerland inmiddels..twitter:velocast twitterde op woensdag 31-12-2014 om 17:49:50Looking @zeeuwseleeuw's tweet, he doesn't say he is talking about himself. Very thin case if Androni are suing based on that alone. reageer retweet
Het zou me ook niet verbazen...quote:Op woensdag 31 december 2014 18:24 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zie Johnny er ook echt nog wel voor aan om te denken dat hij geen belasting hoeft te betalen en straks Androni gewoon in hun goed recht stond.
Begin het shirt toch wel mooier te vinden, al zou ik onderaan het shirt nog wel wat meer geel willen zien. Nu is het wel erg veel zwart.quote:
Noooootwitter:bramtankink twitterde op donderdag 01-01-2015 om 19:20:44Iedereen gelukkig nieuwjaar! Beetje laat, maar mijn goede voornemen is ook minder op twitter kijken en FB eruit. Dat scheelt veel tijd. reageer retweet
Ik ben vooral benieuwd naar de achterkant van de shirts ! Hoe zullen ze eruit zien vanuit de helicopter?Je zal ze er sowieso snel uit kunnen pikken dankzij de kleur.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Begin het shirt toch wel mooier te vinden, al zou ik onderaan het shirt nog wel wat meer geel willen zien. Nu is het wel erg veel zwart.
Minder Twitter dus niet helemaal stoppen. Kwaliteit boven kwantiteit!quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:27 schreef Pino112 het volgende:
Noooootwitter:bramtankink twitterde op donderdag 01-01-2015 om 19:20:44Iedereen gelukkig nieuwjaar! Beetje laat, maar mijn goede voornemen is ook minder op twitter kijken en FB eruit. Dat scheelt veel tijd. reageer retweet
Zo te zien wat betreft geel-zwart verhouding hetzelfde als de voorkant.quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:32 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de achterkant van de shirts ! Hoe zullen ze eruit zien vanuit de helicopter?Je zal ze er sowieso snel uit kunnen pikken dankzij de kleur.
Update van Bram:quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:27 schreef Pino112 het volgende:
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 01-01-2015 om 20:00:27Geen zorgen. Blijf wel twitteren hoor, maar wil er zelf alleen minder op kijken. Worden wc bezoeken een stuk korter van. reageer retweet
bron: nos.nlquote:
Overvallers belagen wielrenner Atapuma
De Colombiaanse wielrenner Darwin Atapuma is met de schrik vrijgekomen na een overval. De coureur van het Amerikaanse BMC werd eerder deze week tijdens een trainingsrit in Colombia door twee mannen belaagd.
De mannen, waarvan er één een mes had, aasden op zijn fiets. Bij een worsteling liep hij snijwonden op aan zijn linkerhand en pols. De twee belagers werden later gearresteerd door de politie.
Atapuma draagt een brace om zijn pols en mag de komende tien dagen alleen binnen trainen. Dat doet hij in zijn woonplaats Túquerres in Colombia. Volgens teamarts Max Testa komt zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen niet in het gedrang. Binnen enkele weken sluit hij aan bij het trainingskamp van BMC in Spanje.
De 26-jarige Atapuma stapte in 2014 van Team Colombia over naar BMC en debuteerde vorig jaar in de Tour de France. In de zevende etappe naar Nancy kwam hij ten val en moest hij vanwege een dijbeenbreuk de strijd staken.
Is er iets veranderd aan dit shirt? Volgens de UCI zou er namelijk veel meer wit in zitten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:12 schreef maerk het volgende:
Vind het op zich geen lelijk shirt, alleen wel jammer dat er dan weer een Tour variant zal moeten komen, dat vond ik bij Once ook altijd jammer, neemt toch iets van de identiteit weg.
Mollema is duidelijk trots op zijn nieuwe teampje:
[ afbeelding ]
Toch even wennen om Molkema in iets anders dan Rabo/Blanco/Belkin shirt te zien.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:12 schreef maerk het volgende:
Vind het op zich geen lelijk shirt, alleen wel jammer dat er dan weer een Tour variant zal moeten komen, dat vond ik bij Once ook altijd jammer, neemt toch iets van de identiteit weg.
Mollema is duidelijk trots op zijn nieuwe teampje:
[ afbeelding ]
Dit lijkt me nog precies hetzelfde shirt als vorig jaar, wellicht nog niet de definitieve versie voor trainingsdoeleinden?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:43 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Is er iets veranderd aan dit shirt? Volgens de UCI zou er namelijk veel meer wit in zitten.
Dat heb ik mij wel afgevraagd, maar of het echt zo is?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:58 schreef franklop het volgende:
Zei iemand eerder toch al dat het wss gewoon kostenbesparing is omdat de stof van origine al zwart is
Denk dat zwart gewoon in de 'mode' is. Voor die kunststofvezelpakjes maakt het qua kosten verdomde weinig uit welke kleur ze hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat heb ik mij wel afgevraagd, maar of het echt zo is?
Als sponsor zou ik toch liever wat opvallender hebben.
Niet verkeerd, al is het oranje wat vaal maar misschien komt dat door de kwaliteit van de foto.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:11 schreef TheArt het volgende:
Tenue Roompot:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je had liever oranje broeken gezien?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:15 schreef TheArt het volgende:
Helaas gaan ze bij Roompot ook voor de zwarte broeken:
[ afbeelding ]
Ik vind het tenue echt prima, maar ik ben echt zwart moe geworden, zelfs bij tenues die ik met zwart prima eruit vind zien zoals deze.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je had liever oranje broeken gezien?
In combinatie met het oranje vind ik zwarte broeken wel mooi.
Misschien een domme opmerking, maar misschien kun je in een zwart tenue iets makkelijker op z'n Zoetemelks wegrijden. In geel of oranje val je toch wat meer op.quote:
Je houdt met zwart wel meer warmte vast, lijkt me niet echt bevorderlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien een domme opmerking, maar misschien kun je in een zwart tenue iets makkelijker op z'n Zoetemelks wegrijden. In geel of oranje val je toch wat meer op.
Klopt ook weer, maargoed er moet een reden zijn waarom ze massaal voor zwart kiezen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit gedaan wordt om het D&D nog lastiger te maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je houdt met zwart wel meer warmte vast, lijkt me niet echt bevorderlijk.
Die van Tinkov is verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zoek de verschillen?!?
http://www.cyclingnews.co(...)seys-for-2015/330533
http://www.fortunasittard(...)50b1/away-shirt1.jpg
Bron: Sporzaquote:Niki Terpstra: "Alles is een drama met de UCI"
Parijs-Roubaix-winnaar Niki Terpstra is niet te spreken over de gang van zaken in het peloton. Volgens hem is de Internationale Wielerunie UCI de grote schuldige. "Zij maken zo veel fouten, maar het is onbegonnen werk om er als enkeling iets tegen te beginnen."
De Nederlander is vooral over de regulering van het prijzengeld ontevreden. "Je mag van geluk spreken als dat geld een jaar na je prestatie op je rekening staat. Hier en daar gaan er wat procenten af. Vaak naar de UCI zelf."
Belga
"En wat doen ze als wederdienst voor de renners?", vraagt hij zich af in het Algemeen Dagblad. "Onze mening doet er vaak niet toe. Van mij mogen ze gerust de Giro en de Vuelta een week korter maken. En wat is er mis met minder lange etappes? Die zijn vaak veel interessanter."
Ook kleinere ploegen kunnen volgens Terpstra de wielersport aantrekkelijker maken. "Ik reed vorig seizoen in Groot-Brittannië met ploegen van zes. Dat was echt anders koersen. De goede renners moesten al vroeg aan het werk. Dat is een pak leuker om naar te kijken."
"De beslissing om Astana een UCI-licentie te geven, dat begrijp ik al helemaal niet. De UCI maakt zo veel fouten, maar het is onbegonnen werk om er als enkeling iets tegen te beginnen."
"Voorlopig wil ik er nog niet te veel van zeggen en wil ik focussen op mijn eigen prestaties. Misschien dat ik na mijn carrière wel nog iets probeer, maar nu is het te vroeg. Ik heb nog heel veel ideeën, maar die botsen vaak met de ideeën van de grote menigte", rondt een misnoegde Terpstra af.
Fortuna heeft dezelfde kledingsponsor als Napoliquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die van Tinkov is verschrikkelijk.
Als ik me niet vergis is die van Fortuna ook al een kopie.
Ha ha.. das een mooiequote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zoek de verschillen?!?
http://www.cyclingnews.co(...)seys-for-2015/330533
http://www.fortunasittard(...)50b1/away-shirt1.jpg
Omdat je anders al snel dit effect krijgt:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:48 schreef Evertjan het volgende:
misschien een vraag voor Bureau Sport? Waarom zijn alle wielertenues zwart?
Is ook al jaren het stokpaardje van Lefevre.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Een Giro en Vuelta korter, makkelijk praten voor een eendaags renner als Terpstra.
Ligt aan Poolse kwaliteit van shirts. Saeco kon het wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:25 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Omdat je anders al snel dit effect krijgt:
[ afbeelding ]
quote:Fredrik Kessiakoff haalt uit naar Astana: "Je werd bang"
Fredrik Kessiakoff heeft hard uitgehaald naar zijn voormalige ploeg Astana. De Zweed verloor het plezier in het fietsen en stopte met koersen. "Dat kwam vooral door de druk die de ploeg mij oplegde", verklaart hij tegenover het Zweedse Radiosporten.
"Ik kreeg brieven van het management waarin ze zeiden dat ik niet alles gaf tijdens wedstrijden en een slechte ploeggenoot was. Ze dachten dat ik thuis te veel op de bank zat te liggen." Astana zorgde voor een cultuurschok bij Kessiakoff. "Het is een Kazachse ploeg met een andere mentaliteit: erg hiërarchisch. We waren ingehuurd om te koersen en moesten ons verder kalm houden. Deze cultuurclash was zwaar voor mij. Ik ben daar gevoelig voor."
Kessiakoff voelde zich gekwetst door de brieven. "Het waren persoonlijke aanvallen. De brieven klopten totaal niet met de realiteit. De eerste brief kwam kort nadat ik hard gevallen was: ik moest een koers rijden terwijl de dokters zeiden dat ik daar nog niet klaar voor was. Mijn wonden waren nog open, maar ik heb toen mijn best gedaan. De laatste dag stapte ik uit de koers. Ik kwam toen met koorts uit bed. Later kreeg ik een brief van de ploeg: ik zou niet alles hebben geven en een slechte ploeggenoot zijn."
De Zweed werd bang van de brieven. "Ze waarschuwden dat ze mijn salaris konden verminderen. Maar angst zorgt bij mij niet voor motivatie. Het had juist negatieve gevolgen." Kessiakoff besloot vervolgens zijn loopbaan te beëindigen.
Nibali
Dergelijke brieven zijn niet nieuw bij de ploeg. Ook Vincenzo Nibali kreeg vorig seizoen na Luik-Bastenaken-Luik een bericht van ploegmanager Alexander Vinokourov. "We betalen veel en willen resultaten zien", zo zou de strekking zijn van de brief. "Geen excuses, geen gemaar. De redenen zijn niet belangrijk, wij hebben tot nu toe nog geen resultaten gezien."
Wielerflits
volgens zijn twitter gaat hij vandaag niet buiten trainen om dat het te hard regentquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bij Boom kan ik me nog wel voorstellen dat dat werkt, hoop dat Vino preventief er alvast eentje heeft gestuurd.
twitter:lars_boom twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 11:08:10Raining morning in Vlijmen. So of to the totally new @TotalFitVlijmen fitness. reageer retweet
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gaat dit nog steeds over die positieve plas in Vuelta van 2010?
quote:
eigenlijk te gek voor woorden dat dit zo soort zaken zo lang moeten duren. Zelfde onzin krijg je nu met Boogerd en zijn licentiequote:
Ik vind deze vrijspraak niet zo gek. Volgens mij is nooit bewezen dat hij HES had geïnjecteerd.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Spaans recht. Privacy van MosCera's bloedcellen belangrijker dan het vergrijp ofzo?
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2199231quote:Goed nieuws voor de Duitse wielerfans, want ARD zal na 3 jaar afwezigheid zo goed als zeker de Tour weer live verslaan. Dat onthult het Duitse weekblad Der Spiegel. De successen van Marcel Kittel, André Greipel, John Degenkolb en Tony Martin zullen daar wel iets mee te maken hebben.
Na een rist dopinggevallen trok ARD in 2012 de stekker uit zijn live verslaggeving van de Tour de France. Vorig jaar bekende de Duitse televisiezender dat het de deur weer op een kier zette, maar ARD wou eerst nog afwachten hoe sportief de grootste wielerwedstrijd van de wereld zou verlopen.
Met zeven ritzeges (4x Kittel, 2x Tony Martin en 1x Greipel) was die Tour een sportieve voltreffer voor Duitsland. En bovendien liep er geen enkele Tour-renner tegen de dopinglamp.
Het gevolg: ARD zou binnenkort een krabbel zetten onder een contract waardoor het de uitzendrechten voor twee jaar verwerft. Maar bij nieuwe dopinggevallen krijgt de zender de mogelijkheid om vroegtijdig te kappen met de live verslaggeving.
Goed nieuws voor het wielrennen in het algemeen.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2199231
Bij het eerste het beste dopingrelletje, trekken ze dus de stekker er weer uit.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Of hij nou schuldig of niet schuldig is maar het is belachelijk dat dit 4 jaar duurt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik vind deze vrijspraak niet zo gek. Volgens mij is nooit bewezen dat hij HES had geïnjecteerd.
Successupportersquote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
+1quote:Op zondag 4 januari 2015 13:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of hij nou schuldig of niet schuldig is maar het is belachelijk dat dit 4 jaar duurt.
Is dat een officiële regel, of een Spaanse regel?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik vind deze vrijspraak niet zo gek. Volgens mij is nooit bewezen dat hij HES had geïnjecteerd.
WADA Lijst 2014:quote:Op zondag 4 januari 2015 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is dat een officiële regel, of een Spaanse regel?
Lijkt me bij zeer veel verschillende doping toch extreem lastig aan te tonen hoe het is ingenomen, en de relevantie ervan zie ik ook niet echt.
Daar is dan een biologische reden voor ofzo?quote:Op zondag 4 januari 2015 15:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
WADA Lijst 2014:
"Alleen de intraveneuze toediening van albumine, dextran, hydroxy-ethylzetmeel (HES) en mannitol is verboden."
Was ook mijn eerste gedachte. Heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de de het succes van Kittel, Degenkolb, Greipel en Martinquote:
Eigenlijk is dit chantage en heeft de Tour op die manier er baat bij om positieve tests in de doofpot te stoppen. Dat is geen goede ontwikkeling ...quote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar bij nieuwe dopinggevallen krijgt de zender de mogelijkheid om vroegtijdig te kappen met de live verslaggeving.
Die 3 Aziaten zijn er gewoon tussen geshopt, geloof ikquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Donkerblauw, dat steekt goed af bij zwart.
Maar die "chantage" is alom aanwezig, kijk maar naar alle andere sporten. Daar is dr Duitse televisie niet voor nodig.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit chantage en heeft de Tour op die manier er baat bij om positieve tests in de doofpot te stoppen. Dat is geen goede ontwikkeling ...
Hoenness in de Bajes.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar die "chantage" is alom aanwezig, kijk maar naar alle andere sporten. Daar is dr Duitse televisie niet voor nodig.
Duitse voetballers die massaal een hematocriet van boven de 50 hebben bijvoorbeeld. Brilliant tactics; meer lopen dan de tegenstander.
De kerel achter Cunego heeft iig. maar 1 arm (of is vergroeid met de renners naast hem).quote:Op zondag 4 januari 2015 17:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die 3 Aziaten zijn er gewoon tussen geshopt, geloof ik
Pauke Bollemaquote:Op maandag 5 januari 2015 15:40 schreef Pino112 het volgende:
Boeke Mollema of Bauke Bollema, het mag allemaal
https://www.facebook.com/video.php?v=10153166615485934
Prima photoshopquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Donkerblauw, dat steekt goed af bij zwart.
quote:DSM stapt in de wielersport. Het Limburgse chemieconcern wordt partner van wielerploeg Giant-Alpecin.
DSM prijkt daarom vanaf dit seizoen op het shirt van de ploeg van Limburgers Tom Dumoulin en Roy Curvers.
Kleding, materialen en voeding
DSM wil vooral een bijdrage leveren aan nieuwe ontwikkelingen in de wielersport. Het concern denkt aan slijtvaste wielerkleding, innovatieve materialen voor de fiets, maar ook aan speciale voeding.
Innovatieve samenwerking
DSM en Giant-Alpecin zijn in hun nopjes met de samenwerking. Beide organisaties zijn sterk gericht op nieuwe ontwikkelingen. Volgens DSM kan het bedrijf bijdragen aan de vernieuwingen in de wielersport. De ploeg is op haar beurt ervan overtuigd dat de kennis en materialen van DSM de renners naar een hoger plan kunnen tillen.
Het nieuwe shirt van de ploeg wordt woensdag pas gepresenteerd, bij de officiële ploegenvoorstelling in Berlijn.
DSM eerder partner bij NOC-NSF
Het is voor het eerst dat DSM een professionele wielerploeg sponsort. Eerder was het Limburgse chemieconcern partner van het Nederlands Olymisch Committee. DSM leverde toen al kennis en materialen, zoals slijtvaste wielerbroeken, lijnen in de zeilsport of bijvoorbeeld de polsstok van oud-wereldkampioen Rens Blom.
doen ze goed daar de een naar de andere subsponsor halen ze binnen vorige week al Sunweb nu DSMquote:Op maandag 5 januari 2015 17:32 schreef Szura het volgende:
http://www.1limburg.nl/ds(...)in?context=section-2
[..]
quote:Op maandag 5 januari 2015 17:44 schreef Evertjan het volgende:
[..]
doen ze goed daar de een naar de andere subsponsor halen ze binnen vorige week al Sunweb nu DSM
quote:Het parket van Kortrijk wil onder anderen Tom Boonen, Stijn Devolder en teammmanager Patrick Lefevere (Etixx-Quick Step) voor de rechter slepen. Ze zouden voor aanzienlijke bedragen belastingen hebben ontdoken.
Lefevere is West-Vlaming, het zou eerder verbazend als hij geen belasting zou ontduiken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:05 schreef Evertjan het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)r&utm_source=dlvr.it
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer eens wat anders dan zwartquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:17 schreef TheArt het volgende:
Neri Sottoli kapt met sponsoren, dat was gisteren al bekend. Nu is bekend geworden dat de opvolger Souteast heet, Petacchi en jong sprinttalent Jakub Mareczko daar definitief getekend hebben en dit het treintje voor volgend seizoen is (weg met het fluo hele). Naar verluid koerst Peta tegenwoordig ook met wandelstok.
[ afbeelding ]
quote:Wielrenner Bauke Mollema richt zich dit voorjaar onder meer op de Amstel Gold Race.
De renner van Trek publiceerde dinsdag zijn schema voor de komende maanden.
Vorig jaar zevende
Mollema rijdt behalve de Amstel Gold Race ook Luik-Bastenaken-Luik, de Waalse Pijl, de Ronde van het Baskenland en de Tirreno-Adriatico. Vorig jaar werd Mollema - toen nog in dienst van Belkin - zevende in de Amstel Gold Race. Hij kwam tien seconden na winnaar Philippe Gilbert over de streep.
U heeft gelijk:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Chiappucci het volgende:
Dat wordt weer lekker donker allemaal... Cannondale en Giant-Alpecin zullen ook wel veel zwart bevatten
quote:German TV company ARD to broadcast the Tour de France live in 2015 and 2016
© MONS FREDERIC
The German public broadcasting group ARD and Amaury Sport Organisation have signed an agreement concerning the broadcast of the Tour de France in 2015 and 2016.
ARD will broadcast daily each stage of the Tour de France live on its channels over the next two years.
Tour de France Director Christian Prudhomme said: “Germany is a major country in the world of cycling. I remember the wonderful popular success we met with in 2005 when the Tour de France last visited the country. Today, German cycling boasts two first-rate teams and a generation of consummate and talented riders, such as Marcel Kittel, André Greipel and Tony Martin. Indeed, these three riders have won 18 stages over the last 4 editions of Le Tour. Thanks to ARD's channels, I am delighted that the German public will be able to follow the Tour de France on German public TV, unencrypted, daily and live the race for the next two years".
http://www.letour.fr/le-t(...)n-2015-and-2016.html
De shirtslogan van Roompot Orange Cycling staat wat dat betreft al klaar. Dat ze wel van de citaten zijn: "Wilhelmus van Nassouwe ben ik, van Duitsen bloed, den vaderland getrouwe blijf ik tot in den dood. Een Prinse van Oranje ben ik, vrij, onverveerd, den Koning van Hispanje heb ik altijd geëerd.". Staat gewoon, zonder ironie, onderaan hun websitequote:Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Op zich zijn het allemaal mooie shirts maar het wordt zo saai dat zwart...
In de Helicopter shots zijn die witte strepen op de rug denk ik wel te herkennen, dat is al iets...Op zich geen lelijk shirt, maar op de 1 of andere manier nogal druk. Kan er de vinger niet op leggen.quote:
quote:Voortaan ploegen geschorst bij meerdere dopinggevallen
De Internationale Wielrenunie UCI gaat ploegen schorsen waarvan meer dan één renner zich schuldig maakt aan een overtreding van het antidopingreglement. Die uitsluiting bij twee zaken zal 15 tot 45 dagen duren. Als er een derde overtreding volgt, kan de schorsing oplopen tot een jaar. Daarmee speelt de UCI in op de strengere regelgeving van het Wereldantidopingagentschap WADA, die sinds 1 januari van kracht is. Dat maakte de UCI woensdag bekend.
Ook neemt de wielerbond daarmee de maatregel over die de MPCC-ploegen (Mouvement pour un cyclisme crédible), die zich inzetten voor een geloofwaardige wielersport, onderling al in een lichtere vorm hadden ingevoerd. Daardoor werden eerder al Neri Sottoli en Astana geschorst.
De UCI kondigde verder aan meer in te zetten op onaangekondigde controles. Daarmee concentreert de bond zich op de toprenners die deel uitmaken van een testingpool. De nationale antidopinginstanties houden zich met de renners van het niveau daaronder bezig.
De termijn voor hercontroles wordt uitgebreid van acht naar tien jaar. Samenwerking met een persoon die de dopingregels heeft overtreden en daarvoor geschorst is, kan voortaan ook leiden tot een straf.
In overeenstemming met de nieuwe Code van het WADA kan de UCI renners die voor het eerst worden betrapt op doping nu voor vier jaar schorsen, in plaats van twee jaar. Het gaat zowel om gebruik, pogingen tot gebruik en bezit van verboden middelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er wel prima uit verder
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Het grote voordeel is dat het bij regen niet meer extra verwarrend wordt door de zwarte regenjacks.
twitter:Cyclingnewsfeed twitterde op donderdag 08-01-2015 om 11:58:50Bradley Wiggins announces his new Continental team, which will be named WIGGINS and sponsored by Sky. reageer retweet
quote:UCI neemt puntensysteem op de schop, WorldTour-ranking verdwijnt
Geplaatst op donderdag 8 januari 2015 om 11:39 door redactie.
De UCI gaat in 2015 een ander puntensysteem hanteren. Dat blijkt uit de nieuwe regels die terug te vinden zijn op de site van de internationale wielerunie. De WorldTour-ranking voor individuele renners verdwijnt. In plaats hiervan komt er weer een wereldranking, de UCI World classification.
In deze ranking worden ook de punten van andere wedstrijden die niet tot de WorldTour behoren meegenomen. Daarnaast kan een renner in 2015 punten verdienen met het dragen van een leiderstrui. Ook de behaalde punten tijdens nationale kampioenschappen, op een wereldkampioenschap en Olympische Spelen tellen mee.
De winnaars van de grote ronden ontvangen vanaf nu een gelijk aantal punten. In 2014 kreeg de winnaar van de Tour de France nog meer punten dan de laureaten van de Giro en Vuelta. Ook voor de landenranking zijn er aanpassingen gedaan. Deze ranglijst bepaalt hoeveel renners een land mag afvaardigen naar een wereldkampioenschap. De punten van de beste acht renners tellen mee, in plaats van de beste vijf zoals in 2014 nog het geval was.
Hoewel de individuele ranking verdwijnt, blijft de UCI wel een ranglijst bijhouden van de beste ploegen in de WorldTour. Hierin worden na een evenement de punten van de beste drie renners per ploeg bij elkaar opgeteld.
Volgens mij is vanaf dit jaar toch een regel dat zwarte jacks niet meer mogen, moeten of doorzichtig zijn of hetzelfde kleurenpatroon als de trui. Oh, wacht, laat maar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Het grote voordeel is dat het bij regen niet meer extra verwarrend wordt door de zwarte regenjacks.
Ja, lijkt me een prima ontwikkeling.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:49 schreef Mykonos het volgende:
Wel toch? De WT-ranking verdwijnt maar zoals ik het lees komt er een andere individuele ranking voor in de plaats die alle niet-WT resultaten ook meeneemt. Anders heeft het weinig zin om een hele tabel met nieuwe puntenverdelingen op te stellen (Zie hier)
Edit: zie pagina 4, het heet nu blijkbaar UCI World Classification.
O ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:49 schreef Mykonos het volgende:
Wel toch? De WT-ranking verdwijnt maar zoals ik het lees komt er een andere individuele ranking voor in de plaats die alle niet-WT resultaten ook meeneemt. Anders heeft het weinig zin om een hele tabel met nieuwe puntenverdelingen op te stellen (Zie hier)
Edit: zie pagina 4, het heet nu blijkbaar UCI World Classification.
Dat vind ik ook. De tennisranking dient wat mij betreft als voorbeeld voor alle rankings. Het is herkenbaar, behoorlijk begrijpelijk en daardoor ook prestigieus.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, lijkt me een prima ontwikkeling.
De eckte eckte rating is natuurlijk de ELO-ratingquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. De tennisranking dient wat mij betreft als voorbeeld voor alle rankings. Het is herkenbaar, behoorlijk begrijpelijk en daardoor ook prestigieus.
Nu heeft tennis wel als voordeel dat de sport, los van de ondergrond een het aantal sets, uiteindelijk hetzelfde spelletje blijft. Bij het wielrennen is de verscheidenheid groter, waardoor je per koers andere kwaliteiten nodig hebt.
Deze opzet lijkt me echt het beste streven. Nu moet de UCI alleen nog het lef hebben om de opzet na 5 jaar niet weer compleet om te gooien. De onderlinge verhouding tussen te behalen punten kan best een beetje verschuiven ten faveure van de klassiekers, of juist andersom, maar je moet een systeem ook de gelegenheid geven om historie op te bouwen. Historie lijkt me namelijk ook een belangrijke factor voor prestige.
klinkt goedquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:29 schreef OProg het volgende:
En toen was er geen enkele individuele lijst meer.
[..]
Haha. Schaken is een prachtsport, met een goede historie en daardoor duidelijke aanwijsbare legendes (een beetje vermeende punteninflatie daargelaten). Maar de ELO-rating is wel behoorlijk specialistisch. Om een groot publiek aan te spreken, vind ik een systeem als dat van het tennis beter.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De eckte eckte rating is natuurlijk de ELO-rating
Want? Ik vind de mix van rittenkoersen en het eendaagse werk juist wel interessant. Juist de puntentelling was eigenlijk wel prima aan het hele worldtour/protour idee. Overigens deze nieuwe puntentelling ook, want die behoudt deze mix. Als ik het zo lees wordt het bijna een soort CQ ranking.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:47 schreef Cavaliers het volgende:
Doe gewoon terug de wereldbeker invoeren.
Zo ziet het er van voren uit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:59 schreef TheArt het volgende:
Dat shirt van Cannondale-Garmin is groener op de schouders dan de foto van Baggerbaas. Het valt daardoor vanuit de lucht meer op dan je denkt op basis van deze foto.
Vuelta.twitter:cronoescalada twitterde op donderdag 08-01-2015 om 08:32:43El etapón de Andorra pendiente de asfaltar la Collada de Beixalís @lavuelta http://t.co/tNt7wWtkx6 reageer retweet
Ze cq-ranking is dan ook weer de oude wereldrankingquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Want? Ik vind de mix van rittenkoersen en het eendaagse werk juist wel interessant. Juist de puntentelling was eigenlijk wel prima aan het hele worldtour/protour idee. Overigens deze nieuwe puntentelling ook, want die behoudt deze mix. Als ik het zo lees wordt het bijna een soort CQ ranking.
wowquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]Vuelta.twitter:cronoescalada twitterde op donderdag 08-01-2015 om 08:32:43El etapón de Andorra pendiente de asfaltar la Collada de Beixalís @lavuelta http://t.co/tNt7wWtkx6 reageer retweet
Hoe lang en hoeveel % is de slotklim?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]Vuelta.twitter:cronoescalada twitterde op donderdag 08-01-2015 om 08:32:43El etapón de Andorra pendiente de asfaltar la Collada de Beixalís @lavuelta http://t.co/tNt7wWtkx6 reageer retweet
15,8 kilometer aan 6,8%.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:40 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Hoe lang en hoeveel % is de slotklim?
Damn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef Pino112 het volgende:
Mja, in de Giro en Vuelta gaat het meestal in dit soort ritten op dezelfde manier, maar meestal worden dan enkel de echt mooie etappes onthouden door iedereen.. Waarbij je bij de Vuelta ook geen beelden hebt van de 1ste bergen trouwens.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Damn.
Zoiets moeten ze in de tour doen. Dan kunnen we maar liefst 5,5 beklimming schelden op FOK dat de klassementsmannen niks doen. Lengte valt trouwens wel mee.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geeft niet, je moeder vind je ondanks je visuele handicap vast erg lief.
die SPT / Wielrennen #181 - Op naar Down Under ?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:27 schreef Mykonos het volgende:
Parcours Vuelta uitgelekt volgens Marca. Als het klopt is het vooral opvallend dat de laatste dagen zo weinig vuurwerk bevatten. Die etappe in Andorra wordt wel gruwelijk trouwens:
[ afbeelding ]
O, lekker scherpquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die SPT / Wielrennen #181 - Op naar Down Under ?
Is niet helemaal waar, etappe 20 wordt een bergrit, alleen dan zonder aankomst bergop, wat voor de Vuelta al vrij spectaculair is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:27 schreef Mykonos het volgende:
Parcours Vuelta uitgelekt volgens Marca. Als het klopt is het vooral opvallend dat de laatste dagen zo weinig vuurwerk bevatten.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:54 schreef TheArt het volgende:
Tenue van Trek dat min of meer al bekend was:
[ afbeelding ]
Hoe is het met zijn vriendin, eigenlijk? Niets meer van gehoord sinds oktober/november.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
En nog een Gesink Jr er bij
Het beeld met de hele familie Gesink na zijn victorie in Quebec vind ik altijd zeer vertederendHopelijk is hij nu tot nóg meer in staat.
Ik denk dat als er (nog) iets mis was met haar Robert minder positief gestemd zou zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:47 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Hoe is het met zijn vriendin, eigenlijk? Niets meer van gehoord sinds oktober/november.
Ik hoop, gun hem echt een topseizoen!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:49 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik denk dat als er (nog) iets mis was met haar Robert minder positief gestemd zou zijn.
Wie de fuck is Wilco Kruijswijk?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:28 schreef Aguero het volgende:
http://nos.nl/artikel/201(...)oorjaar-en-tour.html
Ik hoorde tijdens het interview met Gesink dat Wilco Kruijswijk voor een top-10 in de Giro gaat, goed om te weten.
Da's volgens het nieuwe reglement, waarbij je twee renners om en om de etappes mag laten rijden.quote:
Nu misschien, maar wat een bagger heeft hij over zich heen gekregen zeg. Was helaas ook totaal niet bestand (hardritmestoornis van de stress zelfs) tegen landelijk aan de schandpaal genageld te wordenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
Robert is echt zo'n man die niemand iets misgunt, hopelijk wordt 2015 zijn jaar inderdaad.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's volgens het nieuwe reglement, waarbij je twee renners om en om de etappes mag laten rijden.
Prima etappe! Al bepalen de renners zelf wel hoe zwaar hij echt wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef Pino112 het volgende:
SKYquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:23 schreef wimderon het volgende:
NK tijdrijden Australië:
1. PORTE Richie SKY 51'50"
2. DENNIS Rohan BMC 08"
3. BOBRIDGE Jack BFL 27"
4. DURBRIDGE Luke OGE 01'12"
5. HOWSON Damien OGE 01'24"
6. FLAKEMORE Campbell BMC 01'47"
7. HEPBURN Michael OGE 02'05"
8. ROGERS Michael TCS 02'26"
Dat is zo te zien, net als z'n vrouw, geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:22 schreef Syntix het volgende:
Iemand die bazenkat van Froome al gezien?
[ afbeelding ]
Tofquote:Op zondag 11 januari 2015 10:01 schreef Leatherface het volgende:
Haussler nationaal kampioen in Australië.
Benieuwd of het dit jaar wat beter met hem gaat. De laatste jaren was het steeds wat. Dan weer ziek, dan weer een valpartij. Vaak net wanneer hij weer goede uitslagen begon te rijden.quote:
Dat ene seizoen dat hij overal de kasseien uit de straat reed maar nergens won Was echt puur genot.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Benieuwd of het dit jaar wat beter met hem gaat. De laatste jaren was het steeds wat. Dan weer ziek, dan weer een valpartij. Vaak net wanneer hij weer goede uitslagen begon te rijden.
Even kijken of ik ergens een samenvatting kan vinden.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:01 schreef Leatherface het volgende:
Oei Froome nog wel erg vadsig, je kan de botten van z'n armen niet eens zienquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:22 schreef Syntix het volgende:
[ afbeelding ]
Voorjaar 2009 was dat. Hij won later dat jaar wel een etappe in de Tour trouwens.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat ene seizoen dat hij overal de kasseien uit de straat reed maar nergens won Was echt puur genot.
Volgens mij heeft sagan die beelden bestudeerd.
Leuke kadquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:22 schreef Syntix het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst dat ik die commentator hoor in een YouTube filmpje dat niet over het Armstrong-tijdperk (en enkele jaren daarvoor) gaatquote:
Ik hoor het Karl nog zeggen: "Heinrich gaat eens demonstreren." Was in het Bos van Wallers volgens mij. Dat voorjaar vloog hij inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Voorjaar 2009 was dat. Hij won later dat jaar wel een etappe in de Tour trouwens.
Ik kan me niet voorstellen dat die beelden destijds in zo'n kwaliteit zijn uitgezonden op televisie. Zal wel aan het converteren naar een ander bestandstype liggen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef franklop het volgende:
Die sprint tussen hem en Cavendish in MSR 2009 ook
Kwaliteit beelden
Had Haussler 1 keer minder gekeken dan had hij gewonnen denk ik
Of gewoon rechtdoor had gesprint op het laatst. Kostte mij de koppositie in de wielerpronoquote:Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef franklop het volgende:
Die sprint tussen hem en Cavendish in MSR 2009 ook
Kwaliteit beelden
Had Haussler 1 keer minder gekeken dan had hij gewonnen denk ik
Dat weet ik wel zeker, maar lijkt wel uit stenen tijdperk te komen zoquote:Op zondag 11 januari 2015 21:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat die beelden destijds in zo'n kwaliteit zijn uitgezonden op televisie. Zal wel aan het converteren naar een ander bestandstype liggen.
Vooral in Dwars door Vlaanderen vloog-ie, alleen moest Haussler het tegen een overmacht aan Quick Steppers opnemen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:14 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik hoor het Karl nog zeggen: "Heinrich gaat eens demonstreren." Was in het Bos van Wallers volgens mij. Dat voorjaar vloog hij inderdaad.
Ik dacht dat er iemand onderuit ging in de sprint door ditquote:Op zondag 11 januari 2015 21:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, maar lijkt wel uit stenen tijdperk te komen zo
was dat ook niet het jaar van de Rabo dominantie in de Omloop?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat ene seizoen dat hij overal de kasseien uit de straat reed maar nergens won Was echt puur genot.
Volgens mij heeft sagan die beelden bestudeerd.
Ja. Maar toen gingen ze Langeveld terughalen die met Haussler tot de laatste rechte lijn voorop lag.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef Evertjan het volgende:
[..]
was dat ook niet het jaar van de Rabo dominantie in de Omloop?
Bram Tankink had toen moeten winnen geloof ik die ging er nog een keer vandoor in de laatste 20-25kmquote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja. Maar toen gingen ze Langeveld terughalen die met Haussler tot de laatste rechte lijn voorop lag.
Ketting eraf in de laatste meters las ik ergens.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:01 schreef Leatherface het volgende:
quote:
Ik vind hem altijd een mooie enthousiaste stijl van commentaar geven hebbenquote:Op zondag 11 januari 2015 18:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik die commentator hoor in een YouTube filmpje dat niet over het Armstrong-tijdperk (en enkele jaren daarvoor) gaat
Ik kan je wel een bijscholing hartritmestoornissen geven mocht je daar behoefte aan hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nu misschien, maar wat een bagger heeft hij over zich heen gekregen zeg. Was helaas ook totaal niet bestand (hardritmestoornis van de stress zelfs) tegen landelijk aan de schandpaal genageld te worden
Er is geen verband tussen stress en hartritmestoornissen?quote:Op maandag 12 januari 2015 15:01 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik kan je wel een bijscholing hartritmestoornissen geven mocht je daar behoefte aan hebben.
Niet slim uitgespeeld van Orica. Bij het ingaan van de slotronde zette Hepburn zich op kop en reed zich volledig kapot, wat nergens voor nodig was met het peloton op 1.30. Halverwege de klim was Hepburn leeg en moest Ewan zelf overal op reageren. Hij viel dan zelf maar aan vlak voor de top en raakte weg met Bobridge. In de afdaling kwam Haussler als laatste terug aansluiten en wachtte rustig de sprint af terwijl Ewan reageerde op alles wat bewoog.quote:
Phil Liggett bedoel je? Verschrikkelijke commentator. Soort Herbert Dijkstra in het driedubbel kwadraat.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik die commentator hoor in een YouTube filmpje dat niet over het Armstrong-tijdperk (en enkele jaren daarvoor) gaat
kampioen open deuren intrappen inderdaadquote:Op maandag 12 januari 2015 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Phil Liggett bedoel je? Verschrikkelijke commentator. Soort Herbert Dijkstra in het driedubbel kwadraat.
quote:Op maandag 12 januari 2015 21:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Oud Prof Karsten Kroon heeft een gebroken pols.
7 dagen na zijn pensioen met de gewone fiets onderuit gegaan nadat hij zijn dochtertje van vioolles had gehaald.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-wielercarri%C3%A8re
de beste klassieker winnaar die we nooit gehad hebbenquote:Op maandag 12 januari 2015 21:45 schreef Redefine het volgende:
[..]En hij had nog zulke goede benen.
Leif Hostequote:Op maandag 12 januari 2015 22:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
de beste klassieker winnaar die we nooit gehad hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |