abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148195298

[ Bericht 100% gewijzigd door waxxx op 31-12-2014 18:00:42 ]
pi_148195378
Vreemd, post is opeens weg en editen wil ook niet.

Ja leuk maar dat beeld komt dus niet overeen met de werkelijkheid.

quote:
But when the emigration figures are broken down, a different story emerges. Some 15,900 Israelis left Israel for over a year in 2012, but about 13,500 Israeli expats returned — for a net loss of 2,400 citizens, compared to an average of nearly 10,000 per year between 1986 and 2008. In fact, according to border control officials, approximately a quarter of those who emigrated in 2012 and remained abroad for over a year have since returned as well.

This net loss of 2,400 Israeli citizens in 2012 does not include figures for aliya, or Jewish immigration and naturalization, which contributed another 18,000 new citizens in 2012. In other words, through migration alone, Israel gained over 15,000 citizen-residents that year.

CBS officials noted that Israel’s emigration rates are low even when compared to other OECD member countries, according to The Marker, an Israeli business journal, with an average of less then one emigrant per 1,000 citizens.
pi_148195404
Gaat enkel over het "permanent verlaten van Israel":
quote:
The figures suggest that Israelis are much less inclined to permanently leave the country than they were ten or twenty years ago, with 2012, the last year for which figures on long-term emigration are available, showing the lowest emigration rates since the founding of the state in 1948.
Ik ben zelf jong en 3 jaar weg uit NL. Permanent? Dat weet ik niet. En ik val ook niet in de officiele NLse cijfers wat emigranten betreft als je het zo bekijkt. Jonge mensen die nog niet gebonden zijn hebben het niet snel over "permanent en voor altijd weg"....we zien het wel met de tijd. Deze cijfers zeggen zeker niet alles dus. Afgaande op de berichten lijkt er weldegelijk een run ook te zijn van Israeliers om nog meer Westerse nationaliteiten te vergaren, en jongeren die al dan niet tijdelijk op het begin hun geluk in Europese landen gaan beproeven door de instabiele situatie in Israel en ook nog economische tegenspoed voor grote delen van de Israeliers.

Waarom woon je zelf eigenlijk niet in Israel?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148195557
quote:
“There is definitely an increase in the number of applicants in the last month. There’s always an increase in the number of applications at times of crisis,” says attorney Dan Assan, who specializes in obtaining German and Austrian citizenship for Israeli residents. “While the increase right now isn’t dramatic, we’re talking about an increase of several dozen percentages, but this is the immediate effect of war. The decision to emigrate from the country and to start a complicated process of obtaining foreign citizenship is long and complex. It could be that we will see the real impact of the war in Gaza on Israeli migration to Europe only a long time from now.”

Attorney Julie Daniel, who deals with acquiring French citizenship, claims that applications for foreign citizenship have been rising steadily and continuously, not just in a time of war. She says, “In the last month I heard from 46 families, most of them from southern Israel, of Tunisian or Algerian background. Each family consists of around 20 people.” Last year, she says, she renewed citizenship for about a hundred Israeli families.

A December 2012 article in the Israeli daily Haaretz claimed that 37% of Israelis were then considering migrating from Israel. The article mentioned a study conducted at Tel Aviv University, according to which in 2007 more than 100,000 Israelis held European citizenship — an increase of 100% since 2000. In a March 2013 article in the Israeli economic daily The Marker, the number of holders of European citizenship was estimated at 150,000. “Maybe it’s not politically correct to say so, but the Ashkenazim, who were once represented by the country, have come to be only a sector [within the population],” researcher and lecturer Noam Manella was quoted in Haaretz. “Many Ashkenazim joke that ‘we have become an insignificant minority,’ and thus people ask themselves, what connects me to this place?”

al-monitor.com
Het begint zoals in veel landen waaronder libanon met een run op het verkrijgen van een Europese nationaliteit. Zo ook in Israel blijkbaar. Men wil toch een "tweede optie" hebben. Dat zegt al wel wat vaak over het vertrouwen in een goede toekomst dat men wel of niet heeft.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148195686
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:02 schreef Aloulu het volgende:
Waarom woon je zelf eigenlijk niet in Israel?
Tijdelijk niet vanwege redenen die ik niet publiekelijk op het internet gooi, in ieder geval niet vanwege financiële redenen of het terrorisme.

Maar goed, dat er veel Israëliërs Israël verlaten of dat overwegen te doen ontken ik niet. Vooral vanwege de economische situatie.
pi_148195833
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:11 schreef waxxx het volgende:
Tijdelijk niet vanwege redenen die ik niet publiekelijk op het internet gooi, in ieder geval niet vanwege financiële redenen of het terrorisme.
Niemand verplicht je te vermelden wat je prive wil houden. Je hebt er wel gewoond dus? Lang ook?

quote:
Maar goed, dat er veel Israëliërs Israël verlaten of dat overwegen te doen ontken ik niet. Vooral vanwege de economische situatie.
Ik zit je maar te pesten. Volgens mij valt het vooralsnog wel mee idd. Een kleine trend. Maar als de economische problemen niet worden opgepakt kan die trend wel toenemen onder jongeren. En als de veiligheidssituatie in elke verkiezingen de economische overschaduwd omdat er net weer een Gaza-oorlog is geweest doet dat de economische malaise aanpakken geen goed.
  woensdag 31 december 2014 @ 18:26:18 #147
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148196224
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:11 schreef waxxx het volgende:

[..]

Israel is een smerige terreurstaat waar niemand met een rationeel verstand achterstaat, dat er mensen in israel het land willen verlaten vind ik dan ook niet bijzonder.
  woensdag 31 december 2014 @ 19:51:07 #148
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_148198765
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:02 schreef waxxx het volgende:

[..]

Erg goed nieuws dat de VN veiligheidsraad niet akkoord is gegaan met een terreurstaat. ^O^
Da's dan een terreurstaat tegenover een facistenstaat.

Juich trouwens niet te vroeg:

quote:
Before the vote, the chief Palestinian negotiator, Saeb Erekat, said the Palestinians could return to the security council, which, from Thursday, will have five new members who are viewed as more sympathetic to their cause.
Zie http://www.theguardian.co(...)ria-security-council

Dan mag de VS het "kindje dat niets kwaad kan doen" weer de hand boven het hoofd houden.
pi_148199783
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:51 schreef beantherio het volgende:

Dan mag de VS het "kindje dat niets kwaad kan doen" weer de hand boven het hoofd houden.
Dit gaat over een Palestijnse staat, ik zou dus eerder zeggen, "dan kan de VS de Palestijnse terroristen weer terug sturen naar hun rovershol"
Misschien moeten ze eens een oud Hollands gezegde ter harte nemen:
Racist
  woensdag 31 december 2014 @ 21:35:38 #150
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_148201440
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 20:28 schreef Toga het volgende:

[..]

Dit gaat over een Palestijnse staat, ik zou dus eerder zeggen, "dan kan de VS de Palestijnse terroristen weer terug sturen naar hun rovershol"
Misschien moeten ze eens een oud Hollands gezegde ter harte nemen: [ afbeelding ]
De Palestijnen hebben geen enkele "leverage" meer en worden volledig onder schot gehouden door de Israëli's die zich kunnen bewegen waar ze maar willen land stelen zonder ook maar een strobreed in de weg gelegd te worden. En NOG moeten ze meer opgeven?

Ik vraag me wel eens af: stellen Israël's regime en haar trawanten zich zelf wel eens de vraag hoe ze zouden reageren als ze in de Palestijnse positie geplaatst zouden worden? Zou dan niet het enige antwoord moeten zijn dat je vecht tot je laatste adem? Wat heb je nou te verliezen?
  donderdag 1 januari 2015 @ 01:57:43 #151
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_148207936
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 21:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben geen enkele "leverage" meer en worden volledig onder schot gehouden door de Israëli's die zich kunnen bewegen waar ze maar willen land stelen zonder ook maar een strobreed in de weg gelegd te worden. En NOG moeten ze meer opgeven?

Ik vraag me wel eens af: stellen Israël's regime en haar trawanten zich zelf wel eens de vraag hoe ze zouden reageren als ze in de Palestijnse positie geplaatst zouden worden? Zou dan niet het enige antwoord moeten zijn dat je vecht tot je laatste adem? Wat heb je nou te verliezen?
Misschien protesteren op een manier a la Ghandi? Dan hoeven de Israëliërs ook niet meer die muren te bouwen en grenscontroles uit te voeren om gewapende verzetslieden buiten te houden. win/win ghandi martinluther king en Mandela overwonnen allemaal uiteindelijk, Hamas nooit.
pi_148209412
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 21:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

:')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 12:57:12 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148213049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 01:57 schreef tfors het volgende:

[..]

Misschien protesteren op een manier a la Ghandi? Dan hoeven de Israëliërs ook niet meer die muren te bouwen en grenscontroles uit te voeren om gewapende verzetslieden buiten te houden. win/win ghandi martinluther king en Mandela overwonnen allemaal uiteindelijk, Hamas nooit.
dat lijkt zo omdat je van diegenen die onsuccesvol ongewapend verzet pleegden nooit meer wat hoort

ik zou er een defensief gevecht van maken en om de zoveel tijd de illegale nederzettingen (liefst die in aanbouw) bestoken met honderden raketten tegelijk

dan gaat de lol om de palestijnse gebieden in te trekken er snel vanaf ...

Israel zelf blijven aanvallen werkt alleen maar averechts
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148221824
Palestijnen: grond inpikken of anders eruitflikkeren. Joden: erin.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4609941,00.html
quote:
2014 a record breaking year for aliyah
Jewish Agency statistics for 2014 show that immigration to Israel hit 10-year high with the arrival of about 26,500 new olim.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_148229782
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:02 schreef waxxx het volgende:

[..]

Erg goed nieuws dat de VN veiligheidsraad niet akkoord is gegaan met een terreurstaat. ^O^
Waren ze in 1948 ook maar zo wijs geweest!
De Palestijnse Autoriteit is minder een terreurstaat dan de joden in 1948 waren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148230194
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt zo omdat je van diegenen die onsuccesvol ongewapend verzet pleegden nooit meer wat hoort
Zoiets. En de Eerste en Tweede Wereldoorlog zijn ook niet gewonnen door vreedzaam verzet.
quote:
ik zou er een defensief gevecht van maken en om de zoveel tijd de illegale nederzettingen (liefst die in aanbouw) bestoken met honderden raketten tegelijk

Ja, zoiets heb ik ook wel eens bedacht. Maar die nederzettingen, illegaal of niet, worden beschermd door het leger. En ook gebouwd (met hulp van) het leger. En omgeven door vreedzame burgers, die ter plaatse de kost verdienen.
De staat is kennelijk zo vastbesloten de Palestijnen te verdrijven, dat hij er alles aan zal doen om te winnen. En we hebben geen wereldregering die wil ingrijpen bij burenruzies.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148230270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 18:06 schreef Samuray13 het volgende:
Palestijnen: grond inpikken of anders eruitflikkeren. Joden: erin.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4609941,00.html

[..]

Ik vind dat wel handig als ze allemaal bij elkaar zijn. Hoef je niet al de bevolkingsregisters na te vlooien.
  donderdag 1 januari 2015 @ 23:02:24 #158
369021 tfors
pi_148231479
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Oh ja, en dat gewapend verzet gaat uitstekend, toch? Elke twee jaar ligt Gaza weer in puin met duizenden doden, en geen land dat Israël gaat boycotten, je wilt natuurlijk niet een groepering steunen die mensen met bomgordels richting bussen of restaurants stuurt.

Als de Palestijnen zich hadden beperkt tot ongewapend verzet, dan was Israël al lang internationaal gedwongen om tot een eerlijke oplossing te komen. Maar nee, men prefereert bommen en granaten.

edit:
quote:
ah ik zie dat je het zelf ook al begint te begrijpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door tfors op 01-01-2015 23:13:19 ]
  donderdag 1 januari 2015 @ 23:04:43 #159
369021 tfors
pi_148231549
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zoiets. En de Eerste en Tweede Wereldoorlog zijn ook niet gewonnen door vreedzaam verzet.

[..]

Ja, zoiets heb ik ook wel eens bedacht. Maar die nederzettingen, illegaal of niet, worden beschermd door het leger. En ook gebouwd (met hulp van) het leger. En omgeven door vreedzame burgers, die ter plaatse de kost verdienen.
De staat is kennelijk zo vastbesloten de Palestijnen te verdrijven, dat hij er alles aan zal doen om te winnen. En we hebben geen wereldregering die wil ingrijpen bij burenruzies.
Dat is ook weer zo'n onlogisch argument. WO I en II zijn gewonnen met gewapend verzet, omdat de winnende alliantie ook een kans van slagen had om te winnen met gewapend verzet. Het gewapend verzet van Palestijnen is kansloos, leidt alleen maar tot dood en verderf en leidt er toe dat Israël nog meer excuus heeft om te doen wat ze doen.
  donderdag 1 januari 2015 @ 23:06:37 #160
369021 tfors
pi_148231607
Dit soort denkbeelden 8)7 Je moet Sun Tzu eens lezen bijvoorbeeld. Ga niet -gewapend- ten strijde als je geen schijn van kans maakt.

edit en terroristische aanslagen/raketten op burgerdoelen is niet eens gewapend ten strijde trekken, het leidt tot geen enkel militair voordeel, alleen maar tot nadelen eigenlijk. Soort van kind dat uit woede iets kapotslaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')