Komt terug op wat ik al zei, als je geen schijn van kans maakt, kun je je wel gaan afreageren als een boos kind, en heel stoer alles om je heen neerknallen, maar je raakt alleen maar van de regen in de drup.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Tibetanen zijn bv ook nog steeds knechten van de chinezen
ik zou er niet voor kiezen
Geen schijn van kans, ander soort van acties, zonder bloederig geweld, zullen veel meer sympathie oproepen bij de media.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:07 schreef sp3c het volgende:
al die nederzettingen in bezet gebied zijn militaire doelen
gewoon stukschieten
Het engeltje levert je in genoeg gevallen helemaal niets op. Dan maar het duiveltje dat zijn woede afreageert uit het gevoel groot onrecht te zijn aangedaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:05 schreef tfors het volgende:
Het is kiezen voor het duiveltje of het engeltje. Als je kiest voor het duiveltje kun je je woede afreageren, maar maak je je zelf nog kanslozer (daar zijn we het toch over eens denk ik?)
Het is te hopen. Maar ik betwijfel het zeer.quote:of voor het engeltje, en dan maak je tenminste nog kans dat het goed afloopt, hopelijk komt er dan wel een wereldwijde actie op gang zoals tegen de Apartheid.
Als Tibet had gereageerd zoals Hamas, dan waren ze nu al 0% ipv 10% over 50 jaar (edit: want china verspreid geen waarschuwende flyers voordat ze gaan bombarderen). Plus dat Tibet misschien helemaal niets doet. Dat zeg ik ook niet, je moet wel iets doen, maar op een slimme manier.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:17 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het engeltje levert je in genoeg gevallen helemaal niets op. Dan maar het duiveltje dat zijn woede afreageert uit het gevoel groot onrecht te zijn aangedaan.
Jij noemde Ghandi op, maar zoals sp3c aangaf kan je beter naar China en Tibet kijken. Tibet speelt nauwelijks in de wereld, maar ze zijn wel lief, en inmiddels al demografisch in eigen provincie en ooit eigen land een minderheid omdat er een hele lading Han-Chinezen naar gestuurd is tientallen jaren. Over 50 a 70 jaar zijn ze net 10% en kan je hun folklore, historie en tradities in (slechts) boeken teruglezen en op oude video's zien.
[..]
Het is te hopen. Maar ik betwijfel het zeer.
Ik betwijfel het ook zeer. Schuldige: Hamas en de methoden die ze gebruiken.quote:Het is te hopen. Maar ik betwijfel het zeer.
Er word al vrij lang door ook internationale organisaties en mensenrechtenorganisaties actie gevoerd in de Westbank rondom en tegen nederzettingen. Protestacties zoals een mars en weet ik veel wat. Veel meer dan dat men aanslagen pleegt op kolonisten of nederzettingen, want dat is niet gemakkelijk. Ondanks al die acties komt het nauwelijks in de media. Dat is ook logisch, wat interesseert een Nederlander, Spanjaard, Italiaan of Brit zulke kleinigheden nou echt dat ze het elke keer in het nieuws gaan brengen?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:15 schreef tfors het volgende:
Geen schijn van kans, ander soort van acties, zonder bloederig geweld, zullen veel meer sympathie oproepen bij de media.
De Oeigoeren kennen een kleinere beweging die meer gewapend geweld begint te gebruiken. Ingegeven door Islamitisch extremisme hier en daar. Denk dat het uiteindelijk niet een heel groot verschil heeft op de mate waarin China ook deze provincie (Xinjang) in blijft lijven en verHanchinezen (of verjoodsen in geval van Israel en de Westbank). Enige tegenreactie is dat China een grotere mate van repressie zal toepassen op de vrijheden van het Oeigoerse volk, of Israel op de vrijheden van Palestijnen in bijv Gaza. En het (dagelijkse) leven daarmee voor de gewone man moeilijker gaat worden. Maar toegegeven, dat kan ook een reden zijn niet tot deze strategie over te gaan. Bepaalde vrijheden en ontberen van grote repressie is ook belangrijke in je dagelijkse leven waarvan de meeste mensen willen dat dat toch enigzins zonder grote vormen van onderdrukking verloopt. Dit kan je Hamas ook verwijten. Dat ze het leven voor vele Gazanen met hun verloren oorlogsstrijd wel heel moeilijk maken omdat Israel dat strookje dood kan knijpen zodat men nauwelijk normaal kan leven.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:19 schreef tfors het volgende:
Als Tibet had gereageerd zoals Hamas, dan waren ze nu al 0% ipv 10% over 50 jaar. Plus dat Tibet misschien helemaal niets doet. Dat zeg ik ook niet, je moet wel iets doen, maar op een slimme manier.
een blik op de kaart leert me dat dit onzin is, enig idee wat voor schade je aanricht als je 15 middelzware mortieren 5 minuten laat schieten?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:08 schreef tfors het volgende:
[..]
Komt terug op wat ik al zei, als je geen schijn van kans maakt, kun je je wel gaan afreageren als een boos kind, en heel stoer alles om je heen neerknallen, maar je raakt alleen maar van de regen in de drup.
ff advocaat van duivel maar waarom niet?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:12 schreef tfors het volgende:
en niet als Hamas, (geestelijk gehandicapte kinderen een bomgordel omsnoeren om zich te laten opblazen bij een grenspost).
De praktijk wijst uit de Israel over het algemeen mooi praat en lelijk doet.quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:02 schreef tfors het volgende:
[..]
Oh ja, en dat gewapend verzet gaat uitstekend, toch? Elke twee jaar ligt Gaza weer in puin met duizenden doden, en geen land dat Israël gaat boycotten, je wilt natuurlijk niet een groepering steunen die mensen met bomgordels richting bussen of restaurants stuurt.
Als de Palestijnen zich hadden beperkt tot ongewapend verzet, dan was Israël al lang internationaal gedwongen om tot een eerlijke oplossing te komen. Maar nee, men prefereert bommen en granaten.
edit:
[..]
ah ik zie dat je het zelf ook al begint te begrijpen.
Je beschrijft precies het gedrag van Israel!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:08 schreef tfors het volgende:
[..]
Komt terug op wat ik al zei, als je geen schijn van kans maakt, kun je je wel gaan afreageren als een boos kind, en heel stoer alles om je heen neerknallen, maar je raakt alleen maar van de regen in de drup.
Je verdraait de zaken en geeft een prima voorbeeld van kromspraak. Een dorp waar mensen wonen die je niet aanstaan omheinen en afknijpen noem jij teruggeven. Ik vermoed dat die joden daar teruggetrokken zijn om de Palestijnen des te makkelijker te kunnen platdrukken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 08:45 schreef Toga het volgende:
Vergeten we niet een beetje "historie"?
Sinaï, teruggegeven aan Egypte, in ruil voor een vrede.
Gaza, joden onder groot protest eruitgetrokken, in ruil voor... nog meer aanslagen.
West Bank (die wilde Jordanië blijkbaar niet meer terug? Hence "disputed"?
In 2008 gingen er geruchten dat Israël bereid zou zijn de Golan terug te geven aan Syrië in ruil voor vrede (maar goed dat Syrië er niet op inging, anders had ISIS daar nu ook huisgehouden)
Deden ze dat maar, dan had ik er nog wat respect voor kunnen opbrengen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:07 schreef sp3c het volgende:
al die nederzettingen in bezet gebied zijn militaire doelen
gewoon stukschieten
Sowieso vreemd; overal ter wereld worden rekeningen van terroristische instanties geblokkeerd en Israël zou n.b. geld moeten overmaken op zo'n rekening?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:24 schreef timmmmm het volgende:
Israël steelt belastinggeld Palestijnen
Het blijven toch gewoon een stel boeven hè
Huh? hebben ze interim akkoorden? Wat staat daar nog meer in? Zou het kunnen zijn dat de Palestijnen zich ook ergens niet aan gehouden hebben?quote:"Israël en de Palestijnen hebben in de geldende interim-akkoorden afgesproken dat Israël de belastingen int en die vervolgens maandelijks afdraagt aan de Palestijnse Autoriteit"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |