abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 00:07:37 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148233226
al die nederzettingen in bezet gebied zijn militaire doelen

gewoon stukschieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:08:05 #182
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_148233235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

de Tibetanen zijn bv ook nog steeds knechten van de chinezen

ik zou er niet voor kiezen
Komt terug op wat ik al zei, als je geen schijn van kans maakt, kun je je wel gaan afreageren als een boos kind, en heel stoer alles om je heen neerknallen, maar je raakt alleen maar van de regen in de drup.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:12:20 #183
369021 tfors
pi_148233321
En ik bedoel helemaal niet je hoofd buigen om klappen op te vangen als gekke henkie. Ik bedoel dat je zeker zwaar verzet moet voeren. Maar doe het op een intelligente manier (zoals Ghandi dus), en niet als Hamas, (geestelijk gehandicapte kinderen een bomgordel omsnoeren om zich te laten opblazen bij een grenspost).
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:15:52 #184
369021 tfors
pi_148233380
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:07 schreef sp3c het volgende:

gewoon stukschieten
Geen schijn van kans, ander soort van acties, zonder bloederig geweld, zullen veel meer sympathie oproepen bij de media.
pi_148233416
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:05 schreef tfors het volgende:
Het is kiezen voor het duiveltje of het engeltje. Als je kiest voor het duiveltje kun je je woede afreageren, maar maak je je zelf nog kanslozer (daar zijn we het toch over eens denk ik?)
Het engeltje levert je in genoeg gevallen helemaal niets op. Dan maar het duiveltje dat zijn woede afreageert uit het gevoel groot onrecht te zijn aangedaan.

Jij noemde Ghandi op, maar zoals sp3c aangaf kan je beter naar China en Tibet kijken. Tibet speelt nauwelijks in de wereld, maar ze zijn wel lief, en inmiddels al demografisch in eigen provincie en ooit eigen land een minderheid omdat er een hele lading Han-Chinezen naar gestuurd is tientallen jaren. Over 50 a 70 jaar zijn ze net 10% en kan je hun folklore, historie en tradities in (slechts) boeken teruglezen en op oude video's zien.

quote:
of voor het engeltje, en dan maak je tenminste nog kans dat het goed afloopt, hopelijk komt er dan wel een wereldwijde actie op gang zoals tegen de Apartheid.
Het is te hopen. Maar ik betwijfel het zeer.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:19:43 #186
369021 tfors
pi_148233458
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Het engeltje levert je in genoeg gevallen helemaal niets op. Dan maar het duiveltje dat zijn woede afreageert uit het gevoel groot onrecht te zijn aangedaan.

Jij noemde Ghandi op, maar zoals sp3c aangaf kan je beter naar China en Tibet kijken. Tibet speelt nauwelijks in de wereld, maar ze zijn wel lief, en inmiddels al demografisch in eigen provincie en ooit eigen land een minderheid omdat er een hele lading Han-Chinezen naar gestuurd is tientallen jaren. Over 50 a 70 jaar zijn ze net 10% en kan je hun folklore, historie en tradities in (slechts) boeken teruglezen en op oude video's zien.

[..]

Als Tibet had gereageerd zoals Hamas, dan waren ze nu al 0% ipv 10% over 50 jaar (edit: want china verspreid geen waarschuwende flyers voordat ze gaan bombarderen). Plus dat Tibet misschien helemaal niets doet. Dat zeg ik ook niet, je moet wel iets doen, maar op een slimme manier.

[ Bericht 4% gewijzigd door tfors op 02-01-2015 00:24:57 ]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:21:29 #187
369021 tfors
pi_148233497
quote:
Ik betwijfel het ook zeer. Schuldige: Hamas en de methoden die ze gebruiken.
pi_148233519
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:15 schreef tfors het volgende:
Geen schijn van kans, ander soort van acties, zonder bloederig geweld, zullen veel meer sympathie oproepen bij de media.
Er word al vrij lang door ook internationale organisaties en mensenrechtenorganisaties actie gevoerd in de Westbank rondom en tegen nederzettingen. Protestacties zoals een mars en weet ik veel wat. Veel meer dan dat men aanslagen pleegt op kolonisten of nederzettingen, want dat is niet gemakkelijk. Ondanks al die acties komt het nauwelijks in de media. Dat is ook logisch, wat interesseert een Nederlander, Spanjaard, Italiaan of Brit zulke kleinigheden nou echt dat ze het elke keer in het nieuws gaan brengen?

We hebben het niet over een groot issue als de rassenwetten in Amerika ofzo. In Israel en Palestina hebben twee volkeren ruzie om land. Tsjaah, big deal voor een Europeaan. Wellicht dat ie even denkt: "eigenlijk wel erg" over een of beide groepen. Maar dan gaat ie weer snel verder. Er zijn wel meer plaatsen op de wereld waar groepen ruzie hebben over land en wie dat toekomt en net zo irrelevant.

Ik denk dat je de kans van vreedzaam protest en dat dat wel echt wat "groots" teweeg zou brengen overschat. Het Israelisch-Palestijnse conflict gaat door een van de twee partijen beslecht worden. Niemand van buitenaf gaat zich er wezenlijk mee bemoeien. Andere prioriteiten heeft men als het erop aankomt. En de gewone man in Europa of Amerika heeft wel andere dingen aan zijn hoofd dan dit veel te lang durende conflict wat "toch nooit opgelost gaat worden en altijd hetzelfde liedje is".
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148233623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:19 schreef tfors het volgende:
Als Tibet had gereageerd zoals Hamas, dan waren ze nu al 0% ipv 10% over 50 jaar. Plus dat Tibet misschien helemaal niets doet. Dat zeg ik ook niet, je moet wel iets doen, maar op een slimme manier.
De Oeigoeren kennen een kleinere beweging die meer gewapend geweld begint te gebruiken. Ingegeven door Islamitisch extremisme hier en daar. Denk dat het uiteindelijk niet een heel groot verschil heeft op de mate waarin China ook deze provincie (Xinjang) in blijft lijven en verHanchinezen (of verjoodsen in geval van Israel en de Westbank). Enige tegenreactie is dat China een grotere mate van repressie zal toepassen op de vrijheden van het Oeigoerse volk, of Israel op de vrijheden van Palestijnen in bijv Gaza. En het (dagelijkse) leven daarmee voor de gewone man moeilijker gaat worden. Maar toegegeven, dat kan ook een reden zijn niet tot deze strategie over te gaan. Bepaalde vrijheden en ontberen van grote repressie is ook belangrijke in je dagelijkse leven waarvan de meeste mensen willen dat dat toch enigzins zonder grote vormen van onderdrukking verloopt. Dit kan je Hamas ook verwijten. Dat ze het leven voor vele Gazanen met hun verloren oorlogsstrijd wel heel moeilijk maken omdat Israel dat strookje dood kan knijpen zodat men nauwelijk normaal kan leven.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 04:42:06 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148235937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:08 schreef tfors het volgende:

[..]

Komt terug op wat ik al zei, als je geen schijn van kans maakt, kun je je wel gaan afreageren als een boos kind, en heel stoer alles om je heen neerknallen, maar je raakt alleen maar van de regen in de drup.
een blik op de kaart leert me dat dit onzin is, enig idee wat voor schade je aanricht als je 15 middelzware mortieren 5 minuten laat schieten?

kost je een man of 30 en 15 middelzware mortieren want na 15 minuten zijn ze echt wel dood maar dan maar dan doe je een stuk meer dan wanneer je 2 of 3 granaten afschiet en keihard wegrent

mensen hebben ze zat

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:12 schreef tfors het volgende:
en niet als Hamas, (geestelijk gehandicapte kinderen een bomgordel omsnoeren om zich te laten opblazen bij een grenspost).
ff advocaat van duivel maar waarom niet?

een grenspost is een militair doel en als je dan toch bomgordels in je arsenaal hebt dan hang je ze niet aan de mensen met een hoger iq lijkt me

Rumsfeld zei het al, je voert oorlog met het leger dat je hebt, niet met het leger dat je zou willen hebben
  vrijdag 2 januari 2015 @ 04:47:56 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148235967
En Rumsfeld, de man wiens ministerie ons verrijkte met parels als Abu Graib, zal het wel bij het rechte eind hebben.

Wat een lulhannes is dat joh
Laffe huichelaar
  vrijdag 2 januari 2015 @ 04:50:09 #192
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148235984
Had hij maar gezegd: 'Je voert oorlog tegen de wapens die de tegenstander heeft, niet tegen de wapens die je zou willen dat hij heeft;
Laffe huichelaar
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 05:30:06 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148236188
dat zou een beetje gek zijn

hij had oorlog moeten voeren met het het hele leger dat hij had ipv met het deel dat zijn portemonje sexy vond maar das een ander verhaal

hij had feitelijk wel gelijk en als ik voor mijn bomgordels kon kiezen tussen iemand die ze kan maken en iemand die at best zijn naam kan schrijven dan kies ik niet voor de eerste

war is hell
pi_148236692
Vergeten we niet een beetje "historie"?

Sinaï, teruggegeven aan Egypte, in ruil voor een vrede.
Gaza, joden onder groot protest eruitgetrokken, in ruil voor... nog meer aanslagen.
West Bank (die wilde Jordanië blijkbaar niet meer terug? Hence "disputed"?
In 2008 gingen er geruchten dat Israël bereid zou zijn de Golan terug te geven aan Syrië in ruil voor vrede (maar goed dat Syrië er niet op inging, anders had ISIS daar nu ook huisgehouden)
Racist
pi_148260411
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 23:02 schreef tfors het volgende:

[..]

Oh ja, en dat gewapend verzet gaat uitstekend, toch? Elke twee jaar ligt Gaza weer in puin met duizenden doden, en geen land dat Israël gaat boycotten, je wilt natuurlijk niet een groepering steunen die mensen met bomgordels richting bussen of restaurants stuurt.

Als de Palestijnen zich hadden beperkt tot ongewapend verzet, dan was Israël al lang internationaal gedwongen om tot een eerlijke oplossing te komen. Maar nee, men prefereert bommen en granaten.

edit:

[..]

ah ik zie dat je het zelf ook al begint te begrijpen.
De praktijk wijst uit de Israel over het algemeen mooi praat en lelijk doet.
Diverse keren hebben de Palestijnen Israel zijn zin gegeven, maar er niks voor terug gekregen. Het woord "bouwstop" betekent in Israel "gewoon op volle kracht doorgaan met stelen van grond en bouwen van huizen", "veiligheidsmuur" is een eufemisme voor "omsingelen van Palestijnse grond" en meer van dergelijke voorbeelden.

En pas de laatste tijd begint dat door te dringen tot de rest van de wereld, langzaam, heel langzaam. Naar veel mensen vrezen te langzaam.

Het is ook tekenend dat veel pro-Isaelmensen vinden dat de Palestijnen zich beter moeten gedragen, maar de daden van Israel zeer begrijpelijk en zelfs wenselijk vinden. Alsof beschaafd, vredelievend gedrag niet verwacht kan of mag worden van Israel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148260487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:08 schreef tfors het volgende:

[..]

Je beschrijft precies het gedrag van Israel!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148260855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 08:45 schreef Toga het volgende:
Vergeten we niet een beetje "historie"?

Sinaï, teruggegeven aan Egypte, in ruil voor een vrede.
Gaza, joden onder groot protest eruitgetrokken, in ruil voor... nog meer aanslagen.
West Bank (die wilde Jordanië blijkbaar niet meer terug? Hence "disputed"?
In 2008 gingen er geruchten dat Israël bereid zou zijn de Golan terug te geven aan Syrië in ruil voor vrede (maar goed dat Syrië er niet op inging, anders had ISIS daar nu ook huisgehouden)
Je verdraait de zaken en geeft een prima voorbeeld van kromspraak. Een dorp waar mensen wonen die je niet aanstaan omheinen en afknijpen noem jij teruggeven. Ik vermoed dat die joden daar teruggetrokken zijn om de Palestijnen des te makkelijker te kunnen platdrukken.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:08:53 #198
176916 Karrs
2007-2017
pi_148264247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:07 schreef sp3c het volgende:

gewoon stukschieten
Deden ze dat maar, dan had ik er nog wat respect voor kunnen opbrengen.

Maar in plaats daarvan schieten de Palestijnen op onschuldige Israëlische burgers in zuid-Israël. Die met dat koloniseren niets te maken hebben.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:24:04 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148289626
Israël steelt belastinggeld Palestijnen

Het blijven toch gewoon een stel boeven hè :')
Laffe huichelaar
pi_148292530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:24 schreef timmmmm het volgende:
Israël steelt belastinggeld Palestijnen

Het blijven toch gewoon een stel boeven hè :')
Sowieso vreemd; overal ter wereld worden rekeningen van terroristische instanties geblokkeerd en Israël zou n.b. geld moeten overmaken op zo'n rekening?
Dan de volgende vraag; waarom moet dat via Israël? Kan dat niet via Qatar of Egypte of (ik zeg maar iets geks) direct?

quote:
"Israël en de Palestijnen hebben in de geldende interim-akkoorden afgesproken dat Israël de belastingen int en die vervolgens maandelijks afdraagt aan de Palestijnse Autoriteit"
Huh? hebben ze interim akkoorden? Wat staat daar nog meer in? Zou het kunnen zijn dat de Palestijnen zich ook ergens niet aan gehouden hebben?
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')