abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147669405
quote:
Eerste Kamer stemt tegen vrije artsenkeuze Schippers

Een belangrijke wet van minister Schippers over de beperking van de vrije artsenkeuze is verworpen door de Eerste Kamer. 33 senatoren stemden voor, 38 stemden tegen. Het is een grote tegenvaller voor de minister omdat zij denkt dat er veel geld te besparen is op de zorgkosten met deze wet.

De beperking van de vrije artsenkeuze bepaalt dat zorgverzekerden niet in alle gevallen hun eigen arts mogen kiezen. Zij moeten dan naar een behandelaar waar hun zorgverzekeraar afspraken mee heeft gemaakt.

Door deze afspraken kunnen zorgverzekeraars geld besparen en kan de zorgpremie omlaag. Er blijven wel zorgverzekeringen bestaan met vrije keus, maar die zullen duurder uitpakken.
quote:
Wet verbod verticale integratie

Met dit voorstel wordt de Wet marktordening gezondheidszorg (Wmg) aangepast om te voorkomen dat zorgverzekeraars zelf zorg verlenen of zorg laten verlenen door zorgaanbieders waarin zij zeggenschap hebben (verticale integratie).

Het samengaan van de rollen van zorgverzekeraar en zorgaanbieder past niet binnen het zorgsysteem zolang dat nog in ontwikkeling is. Om die reden moeten constructies waarin een zorgverzekeraar overwegende zeggenschap verkrijgt over de activiteiten van een zorgaanbieder en constructies waarin een zorgverzekeraar als zorgaanbieder zelf zorg aanbiedt, worden voorkomen.
http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/33362_wet_verbod_verticale

http://nos.nl/artikel/200(...)keuze-schippers.html
quote:
Eerste Kamer stemt tegen plannen inperking vrije artsenkeuze | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Een meerderheid (38 stemmen tegen, 33 voor) in de Eerste Kamer keerde zich dinsdag tegen het plan waarmee minister Edith Schippers (Volksgezondheid) de zorgverzekeraars goede zorg goedkoper wil laten inkopen.

Fractievoorzitter van de senaatsfractie van de PvdA, Marleen Barth, gaf voor de stemming aan dat een kleine minderheid van haar fractie tegen het wetsvoorstel is.

De PvdA vroeg eerder op de middag op het laatste moment nog uitleg over details uit het plan.

Barth zei dat ze die informatie nodig heeft om een correcte stemverklaring te kunnen afleggen.

De fractie heeft daarover overlegd met ministers Edith Schippers (Volksgezondheid) en Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) zijn, evenals staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid).

De wending is verrassend, want minister Schippers verzekerde zich eerder dit jaar van de steun van de coalitiepartijen D66, ChristenUnie en SGP.

Deze partijen gingen akkoord nadat op hun verzoek de bezuinigingen op de langdurige zorg voor ouderen en gehandicapten met ruim 300 miljoen euro waren verzacht.

Met de nieuwe zorgpolis wil het kabinet de kwaliteit van de zorg verbeteren. Verzekerden sluiten dan een restitutiepolis of naturapolis. Bij de restitutiepolis kan de verzekerde zelf kiezen naar welke zorgaanbieder (ziekenhuis of arts) hij gaat voor de zorg. Bij de naturapolis is de verzekerde aangewezen op de zorgverzekeraar die de zorg bij bepaalde artsen en ziekenhuizen heeft ingekocht en kan niet zelf bepalen welke arts hij kiest.

Tegenstanders van de inperking van de vrije artsenkeuze vrezen dat er teveel macht naar de grote zorgverzekeraars gaat die gaan bepalen welke ziekenhuizen en welke artsen patiënten krijgen toegewezen.

In de Senaat ontbraken dinsdag bij zowel de voor- als tegenstanders van het plan dinsdag mensen. VVD'er Frank de Grave ligt in het ziekenhuis. Marijke Vos (GroenLinks) ontbreekt vanwege privéomstandigheden.

Bron: www.nu.nl
XandervdWulp twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:05:21 Duivesteijn, Linthorst, Ter Horst (PvdA) stemden tegen Wet beperking Vrijeartsenkeuze. reageer retweet
XandervdWulp twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:12:40 Drie tegenstemmers in PvdA-fractie staan alledrie NIET op de vorige week verschenen kandidatenlijst voor nieuwe Eerste Kamer. #ongebonden reageer retweet
ronfresen twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:16:36 Dit kan grote politieke gevolgen hebben. Chagrijn bij VVD en C3. Wel weer wat anders; crisis bij daglicht reageer retweet
ronfresen twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 16:17:41 Schippers gaat zo in overleg met top kabinet. Onderweg naar @MinPres Met voorstel #vrijartsenkeuze sneuvelt ook 1 mrd reageer retweet
pi_147669426
kan een modje nog een #2 in de TT zetten na Kerstcrisis?
  woensdag 17 december 2014 @ 14:36:26 #3
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147669906
Is dit iets om een kabinet op te laten klappen en zo ja, wie gaat dat dan doen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_147669921
Gereekst en OP wat aangepast.
pi_147670068
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:36 schreef DustPuppy het volgende:
Is dit iets om een kabinet op te laten klappen en zo ja, wie gaat dat dan doen?
Zou denk ik alleen voor de VVD een niet zo'n hele slechte optie zijn. Die doen het redelijk in de peilingen en kunnen wellicht na de verkiezingen een rechts kabinet gaan vormen met CDA en D66.

Voor de PvdA is er absoluut niks te halen bij nieuwe verkiezingen.
pi_147670093
ik moet wel zeggen dat ik het knap vind van de PVDA dat ze het steeds voor elkaar krijgen om zichzelf nog impopulairder te maken? Telkens als je denkt dat het niet erger kan presteren ze het toch maar weer.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_147670132
Poll: haalt dit kabinet de kerst?
ja
nee
kwee nie
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_147670182
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:42 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik moet wel zeggen dat ik het knap vind van de PVDA dat ze het steeds voor elkaar krijgen om zichzelf nog impopulairder te maken? Telkens als je denkt dat het niet erger kan presteren ze het toch maar weer.
Als ik zo de reacties bekijk op Twitter dan is de overgrote meerderheid van de mensen juist blij dat dit voorstel is afgeschoten. :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 december 2014 @ 14:46:05 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147670209
PVDA moet vandaag met een oplossing komen of Schippers stapt op
http://www.volkskrant.nl/(...)sing-komen~a3813150/
Aldus ingewijden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_147670222
De PvdA, wat een kneuzenbende...
  woensdag 17 december 2014 @ 14:47:54 #11
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147670264
Ik denk dat het grootste deel van de bevolking het heel fijn vind dat dit plan is afgeschoten.

Ik denk alleen dat de PvdA hier niet de credits voor krijgt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_147670268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Als ik zo de reacties bekijk op Twitter dan is de overgrote meerderheid van de mensen juist blij dat dit voorstel is afgeschoten. :)
Daarom moet je ook nooit twitter als graadmeter voor wat dan ook nemen. Beleid of keuzes op dat medium baseren is bijzonder achterlijk.
pi_147670272
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:43 schreef gtotep het volgende:
Poll: haalt dit kabinet de kerst?
ja
nee
kwee nie
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Tuurlijk halen ze de kerst.
pi_147670311
Kan de vlag al uit?
pi_147670332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat het grootste deel van de bevolking het heel fijn vind dat dit plan is afgeschoten.

Lijkt me logisch, 3 dissidenten schieten het plan af, niet de PVDA zelf.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_147670349
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:41 schreef Breekfast het volgende:
Zou denk ik alleen voor de VVD een niet zo'n hele slechte optie zijn. Die doen het redelijk in de peilingen en kunnen wellicht na de verkiezingen een rechts kabinet gaan vormen met CDA en D66.

Voor de PvdA is er absoluut niks te halen bij nieuwe verkiezingen.
Dat dacht men ook toen Bos Balkenende IV liet vallen en Cohen naar voren schoof.
pi_147670368
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:49 schreef Aurelius het volgende:
Kan de vlag al uit?
De IS-vlag? Land stuurloos, de jihadisten zien hun kans schoon!
pi_147670377
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:46 schreef Nielsch het volgende:
De PvdA, wat een kneuzenbende...
De VVD zijn de echte kneuzen. Die hebben dit land in de afgrond gestort.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_147670394
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De VVD zijn de echte kneuzen. Die hebben dit land in de afgrond gestort.
welke afgrond heb je het over?
pi_147670421
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:47 schreef DustPuppy het volgende:

Het is nog geen 2016. Het plan wordt hooguit een beetje aangepast normaal gesproken. En anders na de EK-verkiezingen er alsnog doorheen geloodst.
pi_147670464
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

welke afgrond heb je het over?
Inderdaad, voor sommigen is de economische onheil een zegen geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_147670613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

ja maar vinden die mensen dat nog steeds als blijkt dat hun zorgpremies straks weer omhoog gaat? ook laat de PVDA zien dat ze geen betrouwbare verkiezingspartner zijn
- Rudyard Kipling
pi_147670657
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja maar vinden die mensen dat nog steeds als blijkt dat hun zorgpremies straks weer omhoog gaat? ook laat de PVDA zien dat ze geen betrouwbare verkiezingspartner zijn
Net zo betrouwbaar als de andere partijen die steeds op afspraken terugkomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 december 2014 @ 15:10:32 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147670909
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Ja, ho ho! De zorgpremies zouden omlaag gaan met dit plan. Dat houdt niet in dat de zorgpremies omhoog moeten gaan als dit plan niet doorgaat.

Als de zorgpremies straks onevenredig fel stijgen dan weten we dat ze zorgverzekeraars helemaal vol bullshit zitten (dat wisten we natuurlijk al, maar goed).
pi_147670927
Ik ben wel blij dat het wetsvoorstel is afgeschoten. Wat natuurlijk in het verlengde van het plan had kunnen liggen is dat we straks gedwongen worden om zorg in het buitenland te krijgen en daar pas ik voor. Alleen al dit plan had er toe kunnen leiden dat men met het mes op de keel extra vakantiedagen had moeten opnemen voor relatief kleine medische ingrepen door extra reisverkeer.
pi_147671210
Toch mooi dat er mensen zijn die echt geloven dat die 3 uit medeleven met hun landgenoten voor dit voorstel zijn gaan liggen, terwijl uit alles blijkt dat dit een persoonlijke wraakactie is waarbij misbruik is gemaakt van hun positie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_147671324
En toch blijven mensen D66 en VVD stemmen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147671554
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
En toch blijven mensen D66 en VVD stemmen...
Toch wel grappig dat uit peilingen blijkt dat veel VVD'ers een fonds van de overheid willen. Geeft je stof tot denken waarom ze überhaupt VVD stemmen.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:35:46 #29
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147671635
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch wel grappig dat uit peilingen blijkt dat veel VVD'ers een fonds van de overheid willen. Geeft je stof tot denken waarom ze überhaupt VVD stemmen.
Het valt mij sowieso erg op hoe vaak mensen die op de VVD stemmen (gemerkt of ongemerkt) tegen hun eigen belangen in stemmen.
pi_147671645
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:11 schreef happinessfordogs het volgende:
n wel blij dat het wetsvoorstel is afgeschoten. Wat natuurlijk in het verlengde van het plan had kunnen liggen is dat we straks gedwongen worden om zorg in het buitenland te krijgen en daar pas ik voor. Alleen al dit plan had er toe kunnen leiden dat men met het mes op de keel extra vakantiedagen had moeten opnemen voor relatief kleine medische ingrepen door extra reisverkeer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_%28retoriek%29
- Rudyard Kipling
pi_147671701
Is Spekman al op de drie dissidenten gaan zitten om ze te dwingen alsnog in te stemmen met een amendement?
pi_147671711
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het valt mij sowieso erg op hoe vaak mensen die op de VVD stemmen (gemerkt of ongemerkt) tegen hun eigen belangen in stemmen.
Ja, best apart. Geslaagde propaganda, zichzelf toch identificeren met hogere economische klassen? Geen idee.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:39:37 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_147671747
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:37 schreef Nielsch het volgende:
Is Spekman al op de drie dissidenten gaan zitten om ze te dwingen alsnog in te stemmen met een amendement?
Sharon Dijksma is tot dat doeleinde opgeroepen.
pi_147671752
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:21 schreef TheVulture het volgende:
Toch mooi dat er mensen zijn die echt geloven dat die 3 uit medeleven met hun landgenoten voor dit voorstel zijn gaan liggen, terwijl uit alles blijkt dat dit een persoonlijke wraakactie is waarbij misbruik is gemaakt van hun positie
Dan kun je ook stellen dat de overige PvdA-ers voor gestemd hebben omdat ze de volgende termijn ook weer op de lijst willen komen.
pi_147671764
quote:
Ik vind het anders een legitieme vorm van redeneren. Net zoals met de HRA, als de kogel door de kerk is dan kun je er vergif op nemen dat de wetgevingen die erop volgen in een stroomversnelling raken.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:41:36 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_147671816
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, best apart. Geslaagde propaganda, zichzelf toch identificeren met hogere economische klassen? Geen idee.
Ik heb daar wel eens een studie over voorbij zien komen. Is dezelfde reden als waarom heel veel Amerikanen toch Republikein stemmen. Komt er eigenlijk op neer dat ze verwachten ooit in die hogere economische klasse uit te komen (wat natuurlijk voor de meesten een illusie is) .

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 17-12-2014 15:50:08 ]
pi_147671837
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dan kun je ook stellen dat de overige PvdA-ers voor gestemd hebben omdat ze de volgende termijn ook weer op de lijst willen komen.
Nee want die lijst was er al vóór de stemming... het is me iets té toevallig dat deze 3 die niet op de lijst staan ineens zonder vooraankondiging voor dit wetsvoorstel zijn gaan liggen... los van het feit dat zij het voorstel torpederen op basis van argumenten die in de 2e kamer thuis horen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_147671984
Ik zal als d66, cu en sgp niet blij zijn als afspraken door de coalitie niet nagekomen worden door onderlinge ruzie. Ik zal de volgende keer goed nadenken om weer afspraken te maken

quote:
Ergernis

SGP-senator Holdijk, die ernstig ziek is, kwam gisteren speciaal naar Den Haag om voor de wet te stemmen. Dat uiteindelijk niet vertegenwoordigers van de "constructieve oppositie", maar drie leden van regeringspartij PvdA de wet hebben weggestemd, heeft tot veel ergernis geleid.
pi_147672004
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als op RTL4 tien VVD spotjes voorbij komen tegenover één PvdA spotje, tsja.

En dan ook tjappies als Frits Wester en andere voormalige VVD spindoctors die daar werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147672116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee want die lijst was er al vóór de stemming... het is me iets té toevallig dat deze 3 die niet op de lijst staan ineens zonder vooraankondiging voor dit wetsvoorstel zijn gaan liggen... los van het feit dat zij het voorstel torpederen op basis van argumenten die in de 2e kamer thuis horen...
Vind ik niet. Er is op persoonlijke titel hoofdelijk gestemd. Dan kun je een andere uitkomst krijgen dan je verwacht. Er is wat dat betreft niets vreemds gebeurd. De Eerste Kamer dient te controleren of het een goede wet is of niet. Partijpolitiek hoort eigenlijk niet thuis in de Eerste Kamer. Zoals het nu gegaan is hoort het te gaan. Niet voor niets dat er steeds vaker gesproken wordt om de Eerste Kamer af te schaffen want zo kun je niet aan handjeklap doen.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:55:54 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147672273
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is nog geen 2016. Het plan wordt hooguit een beetje aangepast normaal gesproken. En anders na de EK-verkiezingen er alsnog doorheen geloodst.
Ik denk dat na de EK verkiezingen nog moeilijker wordt omdat ik niet verwacht dat de huidige constructie de meerderheid gaat behouden daar. Dus zullen ze een deal met het CDA moeten maken.
pi_147672558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En dan ook tjappies als Frits Wester en andere voormalige VVD spindoctors die daar werken.
Fritsie is een voormalige CDA-voorlichter.
  woensdag 17 december 2014 @ 16:05:16 #43
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147672604
quote:

[..]

Wester is CDA
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 17 december 2014 @ 16:06:42 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147672653
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Voor Klopkoek is iedere journalist die iets onwelgevalligs zegt onderdeel van een rechts complot.
pi_147673094
quote:

[..]

TIS EEN COMPLOT VAN DE RECHTSE MEDIA ZIJ ZIJN DE ILLUMINATI EN DE NEW WORLD ORDER!!!!!!1111

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2014 16:24:16 ]
pi_147673203
RTL 4, oftewel VVD 4 heeft altijd gekleurde berichtgeving. TV voor en door VVD'ers...
Allemaal cabaretteketet!
pi_147673457
SP wil nog vanavond in debat met Rutte over de zorgcrisis.
RoelSchrein twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:36:38 SP-leider Roemer wil debat met premier: 'Kan niet zo zijn dat er in achterkamertjes van alles wordt besproken en niet in Kamer' #crisis reageer retweet
Maar..

RoelSchrein twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:37:51 Voorlopig geen steun voor debat met premier over #crisis #vrijeartsenkeuze reageer retweet
JosHeymans twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:37:55 Met deze chaos kunnen we het kerstreces niet in, zegt @emileroemer in reactie op afwijzing debat vanavond. #kerstcrisis reageer retweet
RoelSchrein twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:39:34 Roemer volhardt: kan niet dat Kamer op reces gaat met zo veel troep, desnoods dertigledendebat #crisis #vrijeartsenkeuze reageer retweet
  woensdag 17 december 2014 @ 16:41:08 #48
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147673492
Volgens RTL is het gedaan met de crisis
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-akkoord-met-zorgwet
  woensdag 17 december 2014 @ 16:41:36 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147673512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:39 schreef Ajacied422 het volgende:
SP wil nog vanavond in debat met Rutte over de zorgcrisis.
RoelSchrein twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:36:38 SP-leider Roemer wil debat met premier: 'Kan niet zo zijn dat er in achterkamertjes van alles wordt besproken en niet in Kamer' #crisis reageer retweet
Maar..

RoelSchrein twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:37:51 Voorlopig geen steun voor debat met premier over #crisis #vrijeartsenkeuze reageer retweet
JosHeymans twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:37:55 Met deze chaos kunnen we het kerstreces niet in, zegt @emileroemer in reactie op afwijzing debat vanavond. #kerstcrisis reageer retweet
RoelSchrein twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:39:34 Roemer volhardt: kan niet dat Kamer op reces gaat met zo veel troep, desnoods dertigledendebat #crisis #vrijeartsenkeuze reageer retweet
Wat had ie dan verwacht
  woensdag 17 december 2014 @ 16:42:56 #50
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147673547
En deze nog: @gerardbeverdam: Rutte zojuist tegen partijgenoot Verheijen: 'opgelost gelukkig!' De microfoon in de Tweede Kamer stond nog open
pi_147673556
Kabinetscrisis afgewend, PvdA'ers toch akkoord met zorgwet

Het was meer dan 24 uur spannend, maar een kabinetscrisis is bezworen. De drie PvdA-senatoren die de zorgwet van minister Schippers in de Eerste Kamer tegenhielden, gaan overstag.

De drie senatoren hadden principiële bezwaren tegen de zorgwet. Ze vonden dat de verzekeraars te veel te zeggen kregen. Daardoor sneuvelde het plan in de Eerste Kamer, ondanks eerder gemaakte afspraken.

Het afketsen van het plan was een grote teleurstelling voor Schippers. Zij werd daardoor geconfronteerd tot een gat van een miljard op haar begroting.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-akkoord-met-zorgwet
pi_147673566
XandervdWulp twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:43:42 PvdA nav RTL-bericht: "Onzinbericht. We zijn nog volop in gesprek." reageer retweet
lucasbenschop twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:45:17 Om 18.00 nieuwe regeling. Het lijkt er op dat bericht 'Kabinetscrisis afgewend' bij RTL per ongeluk live is gegaan. reageer retweet
  woensdag 17 december 2014 @ 16:44:29 #53
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147673576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

1000 euro!!!! :')
  woensdag 17 december 2014 @ 16:46:05 #54
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147673629
@lucasbenschop: Om 18.00 nieuwe regeling. Het lijkt er op dat bericht 'Kabinetscrisis afgewend' bij RTL per ongeluk live is gegaan.

:')
pi_147673676
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:17 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja dus? Hij heeft zich nog steeds aan de wet te houden en kan geen nieuwe wetten zomaar doorvoeren. Waar heeft hij meer macht?
Ook Obama moet zich officieel aan de (grond)wet houden, haast geen macht dus volgens jou? Wie heeft volgens jou wel macht vraag ik me dan af.
pi_147673744
HeinBruinewoud twitterde op woensdag 17-12-2014 om 16:48:51 Bron in #Pvda weerspreekt bericht RTL dat #kerstcrisis is bezworen. #eenvandaag reageer retweet
Lekker bezig RTL.
pi_147673778
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:47 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ook Obama moet zich officieel aan de (grond)wet houden, haast geen macht dus volgens jou? Wie heeft volgens jou wel macht vraag ik me dan af.
Het gaat hier niet over Amerika. Ministers hier hebben een hele andere functie dan leden van de eerste kamer. Oftewel je stelling slaat als een tang op een varken.
  woensdag 17 december 2014 @ 16:51:12 #58
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147673798
RTL :') !!!
D'n Jos kreeg bijna een hartaanval

@JosHeymans: Geheel ten onrechte wordt op onze site gemeld dat kabinetscrisis is bezworen. Dat is niet juist. Haagse redactie valt ook van stoel.
pi_147673806
quote:

[..]

Tsja, dat zal zeker meespelen. Op de PO heb je tenminste de Zendtijd Politieke Partijen.
pi_147673849
Lekker bezig RTL :`)
  woensdag 17 december 2014 @ 16:52:49 #61
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_147673856
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:46 schreef Szura het volgende:
@lucasbenschop: Om 18.00 nieuwe regeling. Het lijkt er op dat bericht 'Kabinetscrisis afgewend' bij RTL per ongeluk live is gegaan.

:')
De stagiaire van RTL heeft een schop onder z'n hol gekregen?
  woensdag 17 december 2014 @ 16:53:15 #62
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_147673881
Frits gaat ervoor zorgen dat ze ontslagen wordt.

@fritswester: Met stomme verbazing las ook ik bericht op RTLNieuwssite dat crisis al zou zijn afgewend. Slordige fout van iemand in Hilversum. Balen.
  woensdag 17 december 2014 @ 16:53:56 #63
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_147673903
Heerlijk zo'n politiek avondje vol twitterberichten, Ron Fresen live bij een deur, moddergooien en een grote bak koffie. _O_
  woensdag 17 december 2014 @ 16:54:13 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_147673917
Wat een prutsers
  woensdag 17 december 2014 @ 16:54:44 #65
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_147673934
Volgens Roemer moet er vanavond al een debat komen. Haalbaar?
pi_147674057
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over Amerika. Ministers hier hebben een hele andere functie dan leden van de eerste kamer. Oftewel je stelling slaat als een tang op een varken.
Wie heeft er in nederland wel macht dan volgens jou? Er is niemand die zomaar een wet door kan voeren.
pi_147674064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:54 schreef sonnyspek het volgende:
Volgens Roemer moet er vanavond al een debat komen. Haalbaar?
Gaat niet gebeuren.
pi_147674142
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor Klopkoek is iedere journalist die iets onwelgevalligs zegt onderdeel van een rechts complot.
Ik bedoel Kees Berghuis natuurlijk. Dat is een voormalig VVD spindoctor en zit in de hoofdredactie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147674172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:44 schreef betyar het volgende:

[..]

1000 euro!!!! :')
Iedereen heeft het al gekregen, alleen jij nog niet. :{
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 17 december 2014 @ 17:02:17 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147674178
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:02 schreef waht het volgende:

[..]

Iedereen heeft het al gekregen, alleen jij nog niet. :{
:'( :'(
pi_147674218
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:58 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Wie heeft er in nederland wel macht dan volgens jou? Er is niemand die zomaar een wet door kan voeren.
De eerste kamer heeft over wetgeving veel meer macht dan de tweede kamer. Probleem is dat ze politiek bedrijven ipv te toetsen of een wet juridisch-technisch acceptabel is.

Trouwens hoeveel actieve politici behoren tot de meest invloedrijkste Nederlanders?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2014 17:06:39 ]
pi_147674358
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:21 schreef TheVulture het volgende:
Want?
pi_147674439
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:08 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Want?
Ze waren op onverkiesbare plekken gezet door de PvdA en hebben mogelijk mede daarom tegen het voorstel gestemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_147674442
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:03 schreef Tem het volgende:

[..]

De eerste kamer heeft over wetgeving veel meer macht dan de tweede kamer. Probleem is dat ze politiek bedrijven ipv te toetsen of een wet juridisch-technisch acceptabel is.

Trouwens hoeveel actieve politici behoren tot de meest invloedrijkste Nederlanders?
Oke, maar een individueel eerste kamer lid is er maar 1 van de 75, dit beperkt z'n macht aanzienlijk. Terwijl er per afdeling maar 1 minister is.

Invloed is wat anders dan macht trouwens.
pi_147674545
Haha, wat een slappelingen bij de PvdA ook weer he. Viel te verwachten natuurlijk :').
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')