abonnement Unibet Coolblue
pi_147632579


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hop, en door!

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 16-12-2014 16:49:59 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147632585
Met een mooie Enicar chronograaf in de OP.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147633613
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Horloge komt uit 1973 dus dan is dat risico natuurlijk groter. Mijn broertje heeft onlangs een Rolex Exp II gekocht uit 1998 oid bij een juwelier. Na een week vond hij toch dat de afwijking wat groot was (tot 10 seconden per dag). Horloge is teruggegaan naar de juwelier en binnen een week was hij volledig geserviced weer bij hem thuis. Plus dat hij een factuur heeft van de klok, altijd handig als je hem weer wil verkopen.

Thuishandelaren doe ik dus liever niet meer aan, gebaseerd op deze ervaring. Echt heel goedkoop zijn ze niet en als er wat mis is met je klok dan heb je geen claim. :N
Een ouder horloge brengt altijd risico's met zich mee, zelfs als deze gekocht is bij een juwelier.
Robuuste uurwerken zoals die van Rolex bijvoorbeeld blijven vaak binnen specificaties lopen, ook al hebben ze en onderhoud nodig. Bij het klokje van je broer had deze zomaar gewoon op tijd kunnen blijven lopen en was je er pas na een paar jaar achter gekomen. Dan kan je natuurlijk niet meer bij die juwelier aankloppen.
Ik ben het daarom eens met de stelling, servicen bij onbekende onderhoudshistorie bij een horloge ouder dan een jaar of 5.

Mooie klok in de OP trouwens!
pi_147634415
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:55 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Een ouder horloge brengt altijd risico's met zich mee, zelfs als deze gekocht is bij een juwelier.
Robuuste uurwerken zoals die van Rolex bijvoorbeeld blijven vaak binnen specificaties lopen, ook al hebben ze en onderhoud nodig. Bij het klokje van je broer had deze zomaar gewoon op tijd kunnen blijven lopen en was je er pas na een paar jaar achter gekomen. Dan kan je natuurlijk niet meer bij die juwelier aankloppen.
Ik ben het daarom eens met de stelling, servicen bij onbekende onderhoudshistorie bij een horloge ouder dan een jaar of 5.

Mooie klok in de OP trouwens!
Volgens mij kreeg hij precies 1 jaar garantie bij zijn aanschaf. :s) Maar de aankoopprijs is natuurlijk ook hoger dan grijs (al was het maar vanwege de BTW).

Klok in de OP zag ik te koop staan, 2600.

@Oksel: servicen dus ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:29:32 #5
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147634651
Deze vind ik ook wel cool. Om maar even in de blauwe sfeer te blijven.

pi_147635255
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:14 schreef Skv het volgende:
Met een mooie Enicar chronograaf in de OP.
vind ik dan weer niet, maar goed.
pi_147635437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:29 schreef SugeLucky het volgende:
Deze vind ik ook wel cool. Om maar even in de blauwe sfeer te blijven.

[ afbeelding ]
De mooiste Geneves die er zijn imho. Gaan voor de hoofdprijs weg meestal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:46 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

vind ik dan weer niet, maar goed.
}:|
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:05:19 #8
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147635921
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:52 schreef Skv het volgende:

[..]

De mooiste Geneves die er zijn imho. Gaan voor de hoofdprijs weg meestal.

[..]

}:|
Ergens tussen de 1000 en de 1500 euro zijn ze wel te koop, als je er 1 kan vinden in goede staat.

In het wit zijn ze wat goedkoper en minder schaars
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:16:35 #9
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147636358
M'n volgende aankoop is of een omega geneve anchor of een navitimer 806. moeilijk, moeilijk :)
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:23:48 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147638802
Lelijk ding in de OP :P

Heb echt niks met zo'n chronograaf, vind het dan al gauw te druk worden, helemaal met een volle bezel zoals op die foto.

[ Bericht 12% gewijzigd door Twiitch op 16-12-2014 15:47:03 ]
pi_147639272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:16 schreef SugeLucky het volgende:
M'n volgende aankoop is of een omega geneve anchor of een navitimer 806. moeilijk, moeilijk :)
Ik heb zelf helemaal niets met Breitling, de Omega echter is echt een fraaie klok.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:35:37 #12
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_147641268
Waarom komt Oriënt niet voor in de openingspost? Hoort die niet in de 100-200 euro categorie thuis?
pi_147641625
Toegevoegd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147641886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:16 schreef SugeLucky het volgende:
M'n volgende aankoop is of een omega geneve anchor of een navitimer 806. moeilijk, moeilijk :)
Moeilijk? Er is niets mis met de Omega, maar die Breitling...
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_147642016
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:50 schreef Skv het volgende:
Toegevoegd.
Zijn er mensen die zo'n ding hebben? Lijkt Japans merk met eigen automaat?
pi_147642119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:02 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Zijn er mensen die zo'n ding hebben? Lijkt Japans merk met eigen automaat?
Ik heb er twee gehad, waarvan eentje inmiddels weer verkocht. Eentje vind ik te leuk en wil ik houden. :7 Beetje 'instappershorloges' om het oneerbiedig te noemen. Zeker waar voor je geld, maar de kwaliteit is niet heel geweldig.



Dit was mijn Orient Mako (verkocht)


En dit is mijn Orient 'Marshall' met goudkleurige wijzerplaat op een distressed leren nato. :) Matcht even niet met het overhemd, maar let daar maar niet op. :*

Tezamen:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147642201
En ik heb de oranje Mako. Niets over te klagen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_147642216
Grootste Japanse horlogemaker als ik Wiki mag geloven. http://en.wikipedia.org/wiki/Orient_Watch

De marshall draag ik niet zo vaak. Ik vind een day-functie niet mooi (althans, niet op die positie, wel zoals bij een Rolex DD), het horloge heeft mineraalglas (krasgevoelig) en de rotor is nogal luid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147642270
Hebben iets te maken met Seiko? Lijkt me wel leuk om er zo eentje bij te hebben voor doordeweeks..
pi_147642302
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:10 schreef ChowMonkey het volgende:
Hebben iets te maken met Seiko? Lijkt me wel leuk om er zo eentje bij te hebben voor doordeweeks..
Volgens mij niet. Ik heb het idee dat ze hier niet zo heel goed verkrijgbaar zijn; heb die Marshall geïmporteerd uit de VS en door tax etc is de dollarprijs de Europrijs. Volgens mij heb ik er iets van 140 aan uitgegeven, en nog eens 25 voor de nato. Inderdaad een leuk dingetje als beater.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147642763
Seriouswatches heeft ze volgens mij wel. Ik kijk wel even. Lijkt me leuk voor erbij maar kan ook naar een Seiko kijken..
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:32:05 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147642912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:02 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Zijn er mensen die zo'n ding hebben? Lijkt Japans merk met eigen automaat?
Ik heb een zwarte Bambino. Prima horloge.
pi_147643049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:26 schreef ChowMonkey het volgende:
Seriouswatches heeft ze volgens mij wel. Ik kijk wel even. Lijkt me leuk voor erbij maar kan ook naar een Seiko kijken..
Orient Star is hun luxelijn. Beetje vergelijkbaar met Grand Seiko met Seiko (maar dan kwalitatief weer een stuk beneden Grand Seiko). :)

Deze vind ik bijvoorbeeld wel aardig: http://www.seriouswatches.eu/orient/orient-star-el05004w.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147643186
Klassiek model..


Btw, wat vinden we hier van? Ik ben er een beetje dubbel in..

http://tweakers.net/nieuw(...)martwatch-maken.html

[ Bericht 88% gewijzigd door ChowMonkey op 16-12-2014 18:24:44 (Nieuws toegevoegd) ]
pi_147646136
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:40 schreef ChowMonkey het volgende:
Klassiek model..

Btw, wat vinden we hier van? Ik ben er een beetje dubbel in..

http://tweakers.net/nieuw(...)martwatch-maken.html
Ik zou het een hele slechte zaak vinden voor TH als ze een smart watch uit gaan brengen. Ik had eerder verwacht dat de Swatch group hem onder een merk als Tissot uit zou brengen, aangezien die ook al bijvoorbeeld een T-touch hebben.
pi_147647046
Ik ben er dubbel in omdat je dan een "niet tijdloos" horloge zult krijgen.
pi_147653263
Wat is een reëele vraagprijs voor een 1973 Rolex Datejust 1601, vers van de service met originele jubilee en een extra aftermarket jubilee? Zelf gekocht voor 1700 en service van zo'n 600. Dacht zelf aan 2100 oid? :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147654059
Dit meen je niet hé... Gaat hij al meteen de deur uit?! :o
pi_147654228
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:10 schreef Prof_Hoax het volgende:
Dit meen je niet hé... Gaat hij al meteen de deur uit?! :o
Ja, nee, euh,dat weet ik niet.. Heb hem sinds aanschaf 2 dagen thuis gehad en daarna 3 maanden bij de service. Over twee weken verwacht ik hem hier weer.

Ondertussen natuurlijk alweer allerlei nieuwe dingen bedacht die ik wil hebben (witte Explorer II bijvoorbeeld). :')

Grote kans dat ik hem gewoon hou hoor! Maar toch even nagaan wat ik er voor zou kunnen vragen.. ;)

Ik ben veel te wispelturig. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147654499
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, nee, euh,dat weet ik niet.. Heb hem sinds aanschaf 2 dagen thuis gehad en daarna 3 maanden bij de service. Over twee weken verwacht ik hem hier weer.

Ondertussen natuurlijk alweer allerlei nieuwe dingen bedacht die ik wil hebben (witte Explorer II bijvoorbeeld). :')

Grote kans dat ik hem gewoon hou hoor! Maar toch even nagaan wat ik er voor zou kunnen vragen.. ;)
2100 is denk ik wel een reële vraagprijs. Houd er rekening mee dat je op een explorer 2 wel meer gaat verliezen bij een verkoop. Het is niet bepaald een gewild model.
Persoonlijk vind ik de versie met de witte plaat heel fraai. De zwarte versie doet me niets.
pi_147654669
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

2100 is denk ik wel een reële vraagprijs. Houd er rekening mee dat je op een explorer 2 wel meer gaat verliezen bij een verkoop. Het is niet bepaald een gewild model.
Persoonlijk vind ik de versie met de witte plaat heel fraai. De zwarte versie doet me niets.
Thanks, F. Ik kan nu een volle set voor een prima prijs krijgen, 3250. Met een jaar garantie. Witte vind ik geniaal, zwarte heb ik ook totaal niks mee. Alleen verwacht dat die op korte termijn verkocht is en ik heb dat geld niet zo liggen. Dus zal eerst mijn DJ verkocht moeten hebben, en wel voordat die Exp II weg is.

Iemand hier interesse in mijn Datejust wellicht? :Y)

Als het niet lukt dan hou ik hem zelf mooi, nog geen week de tijd gehad om even te bonden O+

Nog een andere vraag, wat doen de prijzen van die oude 1601's? Zijn die stabiel en laatste jaren? Ik ken het model pas sinds begin dit jaar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147655181
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Thanks, F. Ik kan nu een volle set voor een prima prijs krijgen, 3250. Met een jaar garantie. Witte vind ik geniaal, zwarte heb ik ook totaal niks mee. Alleen verwacht dat die op korte termijn verkocht is en ik heb dat geld niet zo liggen. Dus zal eerst mijn DJ verkocht moeten hebben, en wel voordat die Exp II weg is.

Iemand hier interesse in mijn Datejust wellicht? :Y)

Als het niet lukt dan hou ik hem zelf mooi, nog geen week de tijd gehad om even te bonden O+

Nog een andere vraag, wat doen de prijzen van die oude 1601's? Zijn die stabiel en laatste jaren? Ik ken het model pas sinds begin dit jaar.
Ik denk dat we dezelfde exemplaar op het oog hebben. Maar om nou een derde bij te nemen, ik weet het niet denk dat ik voorlopig andere prioriteiten heb. Wel een mooie prijs btw, hoewel 1,5 jaar geleden ze nog compleet voor 3k rond werden aangeboden. Een van de weinige Rolexen die nu nog in waarde zijn toegenomen.
pi_147655275
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:29 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik denk dat we dezelfde exemplaar op het oog hebben. Maar om nou een derde bij te nemen, ik weet het niet denk dat ik voorlopig andere prioriteiten heb. Wel een mooie prijs btw, hoewel 1,5 jaar geleden ze nog compleet voor 3k rond werden aangeboden. Een van de weinige Rolexen die nu nog in waarde zijn toegenomen.
mocht je een van je huidige willen ruilen met bijbetaling dan hou ik me aanbevolen. Ik vind hem prachtig en 40mm is ook precies goed.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147661903
Ik ga mijn ongedragen want veel te grote Tauchmeister 1937 er maar uit doen. Ben beetje klaar met de mode klokjes..





En ook de handopwind Aeromatic 1912 gaat weg..





Dat zal allicht helpen bij het zoeken naar een duikertje..
pi_147663614
Waar zit je aan te denken? :) Duikers zijn tof.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147663758
Geen dure hoor. Ik denk zelf aan een Orient Ray, SKX007 of heel misschien een Steinhart. Volgens mij zijn er in deze klasse niet veel alternatieven meer..

**Edit**

T'is een Orient geworden.

[ Bericht 15% gewijzigd door ChowMonkey op 17-12-2014 12:19:46 ]
  woensdag 17 december 2014 @ 12:20:37 #38
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_147666295
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:02 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Zijn er mensen die zo'n ding hebben? Lijkt Japans merk met eigen automaat?
Ik heb er 2, de Orient Mako en de Orient Pilot. Van die laatste staat sinds kort review op A Blog To Watch: http://www.ablogtowatch.com/orient-flight-watch-review/

Die review vat wat mij betreft precies samen wat Orient is. Een no-nonsens merk met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is niks speciaals maar het werkt allemaal heel goed en dat voor een goede prijs :)

Ik ben erg tevreden met mijn Orients :)
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_147666468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:38 schreef ChowMonkey het volgende:
Geen dure hoor. Ik denk zelf aan een Orient Ray, SKX007 of heel misschien een Steinhart. Volgens mij zijn er in deze klasse niet veel alternatieven meer..

**Edit**

T'is een Orient geworden.
Steinhart kost je nog steeds meer dan het dubbele van een (simpele) Orient hoor! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147666501
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Steinhart kost je nog steeds meer dan het dubbele van een (simpele) Orient hoor! :)
Klopt. Dus een Orient besteld. Zo rond mijn verjaardag volgend jaar kijk ik weer naar een Zwitserse uitbreiding. Dan heb ik sowieso meer budget voor een wat luxer model..
pi_147667158
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:28 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Klopt. Dus een Orient besteld. Zo rond mijn verjaardag volgend jaar kijk ik weer naar een Zwitserse uitbreiding. Dan heb ik sowieso meer budget voor een wat luxer model..
Welke heb je besteld? :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 17 december 2014 @ 14:28:08 #42
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147669684
Leuk horloge die Aeromatic 1912
pi_147672557
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:28 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Klopt. Dus een Orient besteld. Zo rond mijn verjaardag volgend jaar kijk ik weer naar een Zwitserse uitbreiding. Dan heb ik sowieso meer budget voor een wat luxer model..
Ik had denk ik toch eerder zoiets als dit besteld:

http://www.chrono24.nl/se(...)th=/search/index.htm
pi_147672586
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik had denk ik toch eerder zoiets als dit besteld:

http://www.chrono24.nl/se(...)th=/search/index.htm
Ben wel benieuwd welke hij heeft besteld van Orient.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147673268
Nou, wat bleek, 1km bij me vandaag een officieel servicegebeuren van Longines. Dus even langs; horloge is redelijk droog en zitten haarscheurtjes in de pakking van 't glas. Het opwinden voelt volgens hem wat 'rauw'. Een service met alle pakkingen, nieuwe veer (geloof ik?), origineel, 375 EUR. Verkoper gebeld, wil 100 EUR meebetalen.

Wel even stiekem de stalen band laten zetten.. wel beetje erg pimp.







pi_147675300
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:32 schreef Oksel het volgende:
Nou, wat bleek, 1km bij me vandaag een officieel servicegebeuren van Longines. Dus even langs; horloge is redelijk droog en zitten haarscheurtjes in de pakking van 't glas. Het opwinden voelt volgens hem wat 'rauw'. Een service met alle pakkingen, nieuwe veer (geloof ik?), origineel, 375 EUR. Verkoper gebeld, wil 100 EUR meebetalen.

Wel even stiekem de stalen band laten zetten.. wel beetje erg pimp.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een nieuwe veer kost ongeveer 15 euro en die pakking ook maar een paar euro.
Het grootste werk zit in het onderhoud van het uurwerk.
Ik weet niet waar je woont en welke horlogemaker je gekozen hebt, maar er zijn natuurlijk wel meerdere opties. Ook scheelt het nogal hoelang je hem kwijt bent.

Ik denk dat als ik mijn klokje zou moeten laten servicen bij een niet officiële Rolex dealer, ik uit zou komen bij Pikotech of Ubels.
pi_147675617
Verkoper die mee betaalt voor een onderhoudsbeurt? Ik zou als verkoper gewoon zeggen dat er geen historie bekend is.

Die stalen band vind ik nu een beetje tegenvallen :P
Wat is de diameter van de klok?
  woensdag 17 december 2014 @ 17:55:46 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147675659
Sowieso leren bandje doen. Creëert mooier contrast.
pi_147676560
Hierheen gebracht.

http://www.watchservice.nl/

Even wezen kijken. Twee mannen die aan 't zwoegen zijn over talloze dure uurwerken. Wel tof.
pi_147676568
Volgens mij 42mm.
pi_147676597
En ga idd weer leer zetten. Dit is te opzichtig.
pi_147679131
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:27 schreef Oksel het volgende:
Hierheen gebracht.

http://www.watchservice.nl/

Even wezen kijken. Twee mannen die aan 't zwoegen zijn over talloze dure uurwerken. Wel tof.
Dat is zeker wel een geschikte voor de wat standaard uurwerken zoals een valjoux. Je zou ook nog kunnen informeren wat het kost bij Saffier in Rijssen, is ook niet zo heel ver daar vandaan.
pi_147680095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:32 schreef Oksel het volgende:
Nou, wat bleek, 1km bij me vandaag een officieel servicegebeuren van Longines. Dus even langs; horloge is redelijk droog en zitten haarscheurtjes in de pakking van 't glas. Het opwinden voelt volgens hem wat 'rauw'. Een service met alle pakkingen, nieuwe veer (geloof ik?), origineel, 375 EUR. Verkoper gebeld, wil 100 EUR meebetalen.

Wel even stiekem de stalen band laten zetten.. wel beetje erg pimp.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Goed dat je het advies opvolgt. Na die service hoef je je de komende jaren niet meer ongerust te maken iig :) Ik zou hem ook op leer zetten, dit is wel een beetje overkill. ;) Nieuwe mainspring (veer) is ook standaard bij de meeste services, dan heb je weer optimale gangreserve (=looptijd).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147684938
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd welke hij heeft besteld van Orient.
Ray Blue. Wilde erg graag een blauwe. De hiervoor genoemde Seiko stond ook op de lijst trouwens en wellicht pak ik die nog mee..
pi_147697531
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:47 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Ray Blue. Wilde erg graag een blauwe. De hiervoor genoemde Seiko stond ook op de lijst trouwens en wellicht pak ik die nog mee..
Goeie, ik had de Mako blue maar vind de Ray meer spreken door de ronde uurmarkeringen, geven toch een wat klassiekere look.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147697582
Horlogemaker heeft een balans die hij nog had liggen in mijn klok gezet zodat hij sneller naar mij retour kan. De hairspring die onderweg is houdt hij dan. :7 Hij is al afgeperst en wel. *O*

Zaterdag heb ik 'm weer! _O_

Hell yeah! :7

[ Bericht 11% gewijzigd door Skv op 18-12-2014 13:29:03 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147698100
Door dit topic ben ik eens gaan zoeken naar iets wat mijn vader mij heeft achtergelaten nl. dit horloge:



Ik was eigenlijk al weer vergeten dat dit horloge in mijn bezit was :) Nu is dit horloge al jaren niet meer gedragen en ziet er nogal vuil uit. Hoe kan ik deze het beste schoonmaken (van buiten) ?
pi_147700856
Ik zou 'm even naar een horlogemaker brengen, servicebeurt laten geven. Dan issie van binnen en van buiten weer in orde! :) (zou wel vragen hem niet te polijsten, dan ben je het karakter van het horloge kwijt).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147700874
En de band zou je in een ultrasone reiniger kunnen doen of er afhalen en met een oude (zachte) tandenborstel met water en zeep voorzichtig schoonschrobben.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147701889
Thx! :)
  donderdag 18 december 2014 @ 12:12:09 #61
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147702107
Las hier iets over nalatenschap, en dacht "kom, laat ik mijn enige mechanische klok ook weer eens wat beweging gunnen"



Maar vind hem met z'n 36 mm toch te klein voor mijn pols.

Om toch maar eens een keer wat anders te dragen een van mijn moderne prullen sinds een maand of 4 maar weer wakker gemaakt. De komende tijd wordt dit mijn "dagelijkse" horloge.

pi_147704066
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:48 schreef Skv het volgende:
Horlogemaker heeft een balans die hij nog had liggen in mijn klok gezet zodat hij sneller naar mij retour kan. De hairspring die onderweg is houdt hij dan. :7 Hij is al afgeperst en wel. *O*

Zaterdag heb ik 'm weer! _O_

Hell yeah! :7
Hij zegt dat ie is afgeperst en weer waterdicht is.. Hoe denken jullie daarover? Ik bedoel, het blijft een klok van 40 jaar oud. Wel of niet in het water?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147704332
Laat 'm eens testen zou ik zeggen. Weet je gelijk ook of ie in het zwembad kan of alleen maar in de douche
  donderdag 18 december 2014 @ 13:40:56 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147704439
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Hij zegt dat ie is afgeperst en weer waterdicht is.. Hoe denken jullie daarover? Ik bedoel, het blijft een klok van 40 jaar oud. Wel of niet in het water?
Had die balans zo'n zelfde blauwe veer, die volgens dat yt filmpje 10 keer zo schokbestendig is als een normale haarveer, en waarom heeft hij die er in de eerste instantie niet gelijk ingezet?
pi_147704759
Ik kwam bij toevallig weer eens in dit topics terecht, nu ben ik absoluut geen horlogefan (sterker nog, heb er geen ;) ), maar vroeger droeg ik mijn horloges altijd rechts, zijn er meerdere mensen die dat ook doen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_147704843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:40 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Had die balans zo'n zelfde blauwe veer, die volgens dat yt filmpje 10 keer zo schokbestendig is als een normale haarveer, en waarom heeft hij die er in de eerste instantie niet gelijk ingezet?
Ja, gewoon een originele balans met Rolex hairspring zit er weer in. En omdat hij dan zelf geen reserve meer zou hebben liggen. Nu hij weet dat de mijne onderweg is, mocht ik de zijne wel hebben en houdt hij de veer dan weer die onderweg is. Zodat ik mijn horloge een paar weken eerder terug heb. :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door Skv op 18-12-2014 14:35:30 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147706099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:52 schreef raptorix het volgende:
Ik kwam bij toevallig weer eens in dit topics terecht, nu ben ik absoluut geen horlogefan (sterker nog, heb er geen ;) ), maar vroeger droeg ik mijn horloges altijd rechts, zijn er meerdere mensen die dat ook doen?
Meeste linkshandigen denk ik
pi_147706554
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:39 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Meeste linkshandigen denk ik
Toen ik nog horloges droeg was ik rechtshandig (tegenwoordig meer links), ik vind rechts namelijk voor mijn gevoel gewoon logischer ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 18 december 2014 @ 15:45:16 #69
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147708083
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Hij zegt dat ie is afgeperst en weer waterdicht is.. Hoe denken jullie daarover? Ik bedoel, het blijft een klok van 40 jaar oud. Wel of niet in het water?
Als hij zegt dat het zo is, dan zal het waarschijnlijk wel zo zijn. Ik ga echter nooit met mijn vintage horloges in het water uit voorzorg. Het is niet nodig om er mee in het water te gaan, dus waarom zou je het risico lopen?
pi_147709486
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Hij zegt dat ie is afgeperst en weer waterdicht is.. Hoe denken jullie daarover? Ik bedoel, het blijft een klok van 40 jaar oud. Wel of niet in het water?
Een Rolex is met originele pakkingen zeker weer net zo waterdicht als dat ie was toen ie uit de winkel kwam. De kastconstructies zijn echt heel erg goed en blijven dat ook na zoveel jaar.
Wat je ook moet laten vervangen is de kroon en tube natuurlijk en niet alleen de pakkingen!

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:40 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Had die balans zo'n zelfde blauwe veer, die volgens dat yt filmpje 10 keer zo schokbestendig is als een normale haarveer, en waarom heeft hij die er in de eerste instantie niet gelijk ingezet?
Natuurlijk zit er gewoon een normale nivarox in en geen parachrom als je dat met blauwe spriraal bedoelt. De gewone stalen spiralen van Rolex zien er trouwens ook blauw uit.
Ik vermoed dat binnen een paar jaar de gehele lijn trouwens wordt voorzien van de nieuwe silicium spriraal die nu beperkt wordt toegepast al in de pearlmaster lijn.

O ja nog een weetje, de eerste parachrom spriralen waren overigens niet blauw, maar weken qua kleur niet af van de normale nivarox spriralen.
Deze werden voor het eerst toegepast in de Daytona.

Dit is de nieuwe spiraal van Rolex:



[ Bericht 5% gewijzigd door Fisherman op 18-12-2014 16:54:22 ]
  donderdag 18 december 2014 @ 17:32:04 #71
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147711207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:31 schreef Fisherman het volgende:
Natuurlijk zit er gewoon een normale nivarox in en geen parachrom als je dat met blauwe spriraal bedoelt.
Kreeg toch echt de indruk dat degene die nu naar de juwelier op weg is een parachrom was. En mijn vraag werd ook met "Ja" beantwoord.
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:45 schreef Skv het volgende:

Hier wordt zo'n ding gemaakt. :7


[ Bericht 1% gewijzigd door Woelwater op 18-12-2014 17:42:26 ]
pi_147713449
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:32 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Kreeg toch echt de indruk dat degene die nu naar de juwelier op weg is een parachrom was. En mijn vraag werd ook met "Ja" beantwoord.

[..]

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, want het is toch echt een nivarox die in dat caliber hoort te zitten.
De parachrom past alleen in de 3135 of verwante calibers.
  donderdag 18 december 2014 @ 18:51:04 #73
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147713500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:49 schreef Fisherman het volgende:
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt
Tsjah, dat zal dan wel :)
pi_147713879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Tsjah, dat zal dan wel :)
In theorie zou je de parachrom kunnen monteren op een ander type balans als de diameter van de balans klopt en natuurlijk de spiraal zich hetzelfde gedraagt als de originele die erin hoort. Rolex levert geen losse spiralen, vandaar dat deze nooit origineel in de 1570 zou kunnen zitten met dat type balans.

Hieronder kun je goed de verschillen zien.

Dit is een 1570 balans:


Dit is de 3135 balans met parachrom:
  donderdag 18 december 2014 @ 19:08:00 #75
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147714077
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

In theorie zou je de parachrom kunnen monteren op een ander type balans als de diameter van de balans klopt en natuurlijk de spiraal zich hetzelfde gedraagt als de originele die erin hoort. Rolex levert geen losse spiralen, vandaar dat deze nooit origineel in de 1570 zou kunnen zitten met dat type balans.

Hieronder kun je goed de verschillen zien.

Dit is een 1570 balans:
[ afbeelding ]

Dit is de 3135 balans met parachrom:
[ afbeelding ]
Ben geen kenner en had inderdaad de plaatjes al gegoogeld waarbij me dat verschil ook al opviel. Maar door dat filmpje in dat andere topic en het antwoord op mijn vraag of het ook die 10 maal meer schokbestendige betrof (wat niet werd ontkend) werd ik op een dwaalspoor gebracht. Alsnog bedankt voor de opheldering.
pi_147719396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

In theorie zou je de parachrom kunnen monteren op een ander type balans als de diameter van de balans klopt en natuurlijk de spiraal zich hetzelfde gedraagt als de originele die erin hoort. Rolex levert geen losse spiralen, vandaar dat deze nooit origineel in de 1570 zou kunnen zitten met dat type balans.

Hieronder kun je goed de verschillen zien.

Dit is een 1570 balans:
[ afbeelding ]

Dit is de 3135 balans met parachrom:
[ afbeelding ]
als ik het goed heb komt de vervangende balans uit een 1556 uurwerk. Zou dat kunnen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147719580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ben geen kenner en had inderdaad de plaatjes al gegoogeld waarbij me dat verschil ook al opviel. Maar door dat filmpje in dat andere topic en het antwoord op mijn vraag of het ook die 10 maal meer schokbestendige betrof (wat niet werd ontkend) werd ik op een dwaalspoor gebracht. Alsnog bedankt voor de opheldering.
balans die onderweg is voor de hairspring is de originele balans die isvervangen door rolex onderdeel 8106. Sorry voor evt verwarring.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147721043
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:18 schreef Skv het volgende:

[..]

als ik het goed heb komt de vervangende balans uit een 1556 uurwerk. Zou dat kunnen?
Volgens mij hebben die idd allemaal dezelfde schroefbalans.
pi_147722639
Wat is er zo bijzonder aan Panerai.. waarom zou je zoiets dragen?
  donderdag 18 december 2014 @ 22:24:52 #80
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147722934
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:20 schreef Oksel het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Panerai.. waarom zou je zoiets dragen?
Ik vermoed hierom: http://www.panerai.com/en/history-officine-panerai
pi_147723310
Saai, groot, grof.
  donderdag 18 december 2014 @ 22:34:14 #82
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147723609
Heel even snel tussendoor... Ik heb me even verder verdiept in het glas van het horloge. Het was gemaakt van Crystal Sapphire. Ze hebben me naar dit verwezen:

A sapphire crystal is indeed made of synthetic sapphire, which is a transparent form of corundum, or aluminum oxide (Al2O3). It is extremely hard (Moh's scale 9), and will resist scratching by most substances short of diamonds. However, if struck sharply and from the correct direction, sapphire will shatter, especially if domed.

Klinkt dit goed of is het een hoop verkoop onzin?
geen.
pi_147724307
Lijkt me gewoon standaard saffierglas toch? :? Dat is prima. Ik prefereer plexi voor het vintage gevoel. En standaard mineraalglas is waardeloos.

[ Bericht 13% gewijzigd door Skv op 18-12-2014 22:50:58 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 18 december 2014 @ 22:48:16 #84
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147724431
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:45 schreef Skv het volgende:
Lijkt me gewoon standaard saffierglas toch? :?
Geen idee, iemand zei de vorige keer dat ie dat soort glas niet kon plaatsen en ik heb er al helemaal geen verstand van. Maar dat kwam ik dus tegen
geen.
pi_147724563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:48 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Geen idee, iemand zei de vorige keer dat ie dat soort glas niet kon plaatsen en ik heb er al helemaal geen verstand van. Maar dat kwam ik dus tegen
welk horloge kijk je naar?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 18 december 2014 @ 22:52:36 #86
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147724619
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:48 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Geen idee, iemand zei de vorige keer dat ie dat soort glas niet kon plaatsen en ik heb er al helemaal geen verstand van. Maar dat kwam ik dus tegen
Da was ik. Maar als het klopt wat hij schrijft dan is het glas wel het beste onderdeel van het horloge. Heel erg krasvast in ieder geval.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Saffier
pi_147727060
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:20 schreef Oksel het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Panerai.. waarom zou je zoiets dragen?
Hebben een behoorlijk rijke historie wat betreft het leveren van horloges aan defensie onderdelen van verschillende landen. Overigens het grof en saai kan ik ergens wel inkomen, anderzijds kun je het saai ook weer zien als herkenbaar. Zelf vind ik ze ook niet zo geweldig. Overigens valt dat 'groot' best wel mee. Ben zelf maar een spriet en toch vielen ze qua formaat mee. Ze lijken op de foto's flink stuk forser en groter dan dat ze in het echt zijn. Wat ik dan weer minder aan Panerai vind is het feit hoe er met de limited edition modellen wordt omgesprongen. Zo gaan er meerdere verhalen rond dat werknemers binnen de organisatie first dibs hebben op limited edition varianten welke behoorlijk wat $$ waard zijn in de ogen van Paneraifanaten. Echter hoe waar dit is weet ik ook niet, zoiets is immers lastig aan te tonen.

@Skv omtrent waterdicht. Wanneer hij aangeeft dat deze waterdicht is, gok ik dat hij deze ook getest heeft, zoiets is op gevoel immers niet vast te stellen. Let wel dat zoiets een momentopname is. Mocht je je horloge bijvoorbeeld een keer stoten tegen de kroon, kan het best zijn dat deze niet meer 100% waterdicht is. Maar dat geldt eigenlijk bij alle waterdichte horloges.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147728134
Ik heb hetzelfde met Rolex en Breitling, wanneer ik het geld niet heb koop ik echt geen semi-luxe Seiko/Boss/Kors/Armani voor een euro of 400. Dan maar liever geen horloge en even doorpotten tot er een mooi horloge voorbij komt.

Maar uiteindelijk draait het erom dat je een bepaald merk wilt hebben en waar je dan blind voor gaat :D

Datzelfde probleem heb ik nu met een Navitimer, maar elke keer als ik wat tegenkom klopt het beeld niet (ofzo), verkeerde band, verkeerde aanbieder, te lage/hoge prijs.
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:36:26 #89
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_147732893
Blij met mijn nieuwe aanwinst ^O^
Seiko skx007

* I intend to live forever, so far so good! *
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 19 december 2014 @ 08:49:39 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147733037
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:34 schreef Isis20 het volgende:
Heel even snel tussendoor... Ik heb me even verder verdiept in het glas van het horloge. Het was gemaakt van Crystal Sapphire. Ze hebben me naar dit verwezen:

A sapphire crystal is indeed made of synthetic sapphire, which is a transparent form of corundum, or aluminum oxide (Al2O3). It is extremely hard (Moh's scale 9), and will resist scratching by most substances short of diamonds. However, if struck sharply and from the correct direction, sapphire will shatter, especially if domed.

Klinkt dit goed of is het een hoop verkoop onzin?
Saffier is prima. Je glas gaat dan in elk geval niet krassen. Ik heb ook saffierglas en draag mijn horloge al meer dan 7 jaar elke dag. De de kast heeft nu aardig wat krasjes enzo maar het glas ziet eruit alsof het horloge net nieuw uit de fabriek komt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:52:59 #91
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147733084
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:36 schreef IkWilbert het volgende:
Blij met mijn nieuwe aanwinst ^O^
Seiko skx007

[ afbeelding ]
Tijd om je toetsenbord te cleanen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:55:42 #92
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_147733116
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Tijd om je toetsenbord te cleanen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha * IkWilbert *pakt meteen een doek
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_147733600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:30 schreef Oksel het volgende:
Saai, groot, grof.
Smaken en kleuren...

Groot :Y :Y maar dat geeft het een beetje présence aan je pols, met m'n 23cm polsomtrek kan ik wel wat hebben
Grof, dan ken je het merk niet. De kasten zijn wat groter maar de afwerking is erg fijn, en zeker de radiomir reeks een stuk slanker.

Saai zeker niet, zo eenvoudig om een bandje te wisselen zodat het voor elke gelegenheid wel past, zoveel materialen van Staal, titanium, brons, alle soorten goud en zelfs tantalium, diverse soorten chrono's die in het gamma zitten, hoe kan dit saai zijn.
En dan nog de geschiedenis die erachter zit :9~ :9~

En last but not least er zit een geweldige community achter met heel erg leuke mensen en bijeenkomsten.

Loop nu al meer dan 10 jaar met Panerai rond en ze vervelen nooit.


quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:47 schreef x3ro het volgende:
Wat ik dan weer minder aan Panerai vind is het feit hoe er met de limited edition modellen wordt omgesprongen. Zo gaan er meerdere verhalen rond dat werknemers binnen de organisatie first dibs hebben op limited edition varianten welke behoorlijk wat $$ waard zijn in de ogen van Paneraifanaten. Echter hoe waar dit is weet ik ook niet, zoiets is immers lastig aan te tonen.

Ik denk dat er niet anders wordt mee omgegaan dan bij andere grote manufactures, eigen werknemers hebben altijd wel een voetje voor.
Dan heb je natuurlijk nog grote klanten en de grotere verzamelaars plus de grote namen van de community die wel voorrang krijgen en dan weet je dat je hand leggen op een LE, waarvan je bijna zeker bent dat ze in waarde gaat toenemen (wat meer niet dan wel het geval is), erg moeilijk wordt.
Maar dat is bij andere merken niet anders, probeer maar eens bij Winston een Opus model te pakken te krijgen.

[ Bericht 20% gewijzigd door mrPanerai op 19-12-2014 09:44:11 ]
  vrijdag 19 december 2014 @ 10:21:30 #94
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147734681
Ik heb nog nooit een Panerai horloge gezien wat ik mooi vond. Maar goed, smaken verschillen
  vrijdag 19 december 2014 @ 10:59:11 #95
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147735617
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:51 schreef Skv het volgende:

[..]

welk horloge kijk je naar?
Sorry, laptop viel uit.
Nog steeds dat ene horloge waar jullie niet zo positief over waren, maar ik niet los kan laten ;)
geen.
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:03:01 #96
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147735712
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Saffier is prima. Je glas gaat dan in elk geval niet krassen. Ik heb ook saffierglas en draag mijn horloge al meer dan 7 jaar elke dag. De de kast heeft nu aardig wat krasjes enzo maar het glas ziet eruit alsof het horloge net nieuw uit de fabriek komt.
quote:
Da was ik. Maar als het klopt wat hij schrijft dan is het glas wel het beste onderdeel van het horloge. Heel erg krasvast in ieder geval.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Saffier
Danku beide!
geen.
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:24:37 #97
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147736168
quote:
Ze doen mij erg denken aan die afschuwelijke Oozoo klokken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:59 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Sorry, laptop viel uit.
Nog steeds dat ene horloge waar jullie niet zo positief over waren, maar ik niet los kan laten ;)
Ach luister, die was rond de 250¤ toch? Als je hem echt zo mooi vindt dan zou ik hem gewoon kopen. Zeker in die prijsklasse. Dadelijk koop je een klok die je eigenlijk minder mooi vindt omdat de puristen hier zitten te zeuren. :P

[ Bericht 22% gewijzigd door Twiitch op 19-12-2014 11:33:16 ]
pi_147737019
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:03 schreef Isis20 het volgende:

[..]

[..]

Danku beide!
welk horloge is het?
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 19 december 2014 @ 12:00:40 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147737026
Inderdaad gewoon kopen wat je mooi vindt. Uiteindelijk is het gewoon een sieraad dat de tijd aangeeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147737509
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:29 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Smaken en kleuren...

Groot :Y :Y maar dat geeft het een beetje présence aan je pols, met m'n 23cm polsomtrek kan ik wel wat hebben
Grof, dan ken je het merk niet. De kasten zijn wat groter maar de afwerking is erg fijn, en zeker de radiomir reeks een stuk slanker.

Saai zeker niet, zo eenvoudig om een bandje te wisselen zodat het voor elke gelegenheid wel past, zoveel materialen van Staal, titanium, brons, alle soorten goud en zelfs tantalium, diverse soorten chrono's die in het gamma zitten, hoe kan dit saai zijn.
En dan nog de geschiedenis die erachter zit :9~ :9~

En last but not least er zit een geweldige community achter met heel erg leuke mensen en bijeenkomsten.

Loop nu al meer dan 10 jaar met Panerai rond en ze vervelen nooit.

[..]

Ik denk dat er niet anders wordt mee omgegaan dan bij andere grote manufactures, eigen werknemers hebben altijd wel een voetje voor.
Dan heb je natuurlijk nog grote klanten en de grotere verzamelaars plus de grote namen van de community die wel voorrang krijgen en dan weet je dat je hand leggen op een LE, waarvan je bijna zeker bent dat ze in waarde gaat toenemen (wat meer niet dan wel het geval is), erg moeilijk wordt.
Maar dat is bij andere merken niet anders, probeer maar eens bij Winston een Opus model te pakken te krijgen.

Er zit idd een geschiedenis achter, maar het merk is wel opnieuw opgestart. Ze teren dus op de oude naam. Heel lang heeft het merk daarna ook niet veel voorgesteld, omdat ze geen eigen calibers hadden. Ze hadden wel soms een aantal gelimiteerde versies met bijvoorbeeld een JLC of zelfs Minerva erin, maar de meesten hadden een goedkope Unitas erin zitten.
Ze zijn wat dat betreft erg vooruit gegaan in een korte tijd. Dat is wel erg knap.

Qua design, tja wat moet je daarvan zeggen. Het is eigenlijk helemaal geen design. De kasten waarin ze vroeger gemonteerd werden zijn dan ook geen horlogekasten, maar dieptemeterkasten.
Het grootste gemis is natuurlijk het ontbreken van een duikersring, ik heb het nooit begrepen waarom die niet op een duikershorloge zit.

Persoonlijk vind ik de eigen uurwerken wel heel erg fraai (de uurwerken, niet de kasten). De kasten daarentegen vind ik gewoon lomp. De radiomir is nog enigszins elegant te noemen, maar verdient wat mij betreft ook niet echt de schoonheidsprijs. Wat ik wel erg mooi vindt zijn de sandwich platen.
Saai kan je trouwens ook van Rolex zeggen, die lijken voor de meeste mensen ook allemaal op elkaar.

Ik vergelijk Panerai altijd met Apple. Ze bedienen een niche markt en mensen die aanspreekt vinden alles mooi waar het merk mee op de markt komt. Dat blijkt ook uit de trouwe community die zich aan het merk verbindt.
pi_147739021
Zoveel mensen zoveel voorkeuren. Ik vind die Panerai's juist mooi in hun eenvoud.
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:19:27 #102
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147739142
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:00 schreef Questular het volgende:

[..]

welk horloge is het?
Deze


Sorry als je een of andere klassieker verwachtte, die kan ik niet betalen ;) (en meestal vind ik ze ook te druk)
geen.
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:56:42 #103
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147740630
Gewoon kopen als je dat een mooi horloge vindt.

Voor dat geld hoef je niet bang te zijn een miskoop te doen. Het zal gewoon de tijd aangeven zoals horloges behoren te doen.
pi_147740961
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:19 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Deze [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sorry als je een of andere klassieker verwachtte, die kan ik niet betalen ;) (en meestal vind ik ze ook te druk)
Mocht je dat soort modellen gaaf vinden kun je eventueel ook kijken voor Brathwait
https://www.brathwait.com/shop/
Is ook nog eens 100,- goedkoper.
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:11:15 #105
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147741150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:05 schreef Accursius het volgende:

[..]

Mocht je dat soort modellen gaaf vinden kun je eventueel ook kijken voor Brathwait
https://www.brathwait.com/shop/
Is ook nog eens 100,- goedkoper.
Is inderdaad mijn stijl! Zocht alleen een zwarte wijzerplaat. Sla de link in ieder geval op, danku :)
geen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 19 december 2014 @ 14:24:32 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147741536
Ik heb een klassement gemaakt van de minst exclusieve horloges (alleen Zwitsers en Duits)

Op basis van aantal verkochte exemplaren:



En hier dezelfde lijst gesorteerd op totale verkopen in Zwitserse franken:



[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 19-12-2014 14:37:17 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147743930
De Orient is binnen. Mooi klokje hoor..



**Edit**

Mmm, de juwelier waar ik een week geleden nog 500 euro heb uitgeven is te beroerd om het bandje even in te korten. Die wil dat alleen doen op afspraak omdat ik deze daar niet heb gekocht. Wat een service zeg. Heb er afgelopen jaren zooi geld naartoe gebracht en dan nu zo kinderachtig.

[ Bericht 51% gewijzigd door ChowMonkey op 19-12-2014 17:44:32 ]
pi_147747774
Zou bij mij de laatste keer zijn dat ik er kom en dat zou ik ze ook zeer duidelijk maken.

Mooi klokje :Y ^O^
pi_147748509
Waarom koop je van die wannebe neprolexen?
pi_147748608
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:09 schreef Oksel het volgende:
Waarom koop je van die wannebe neprolexen?
Wat bedoel je? Die Orient?

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 19-12-2014 18:17:58 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147749023
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:24 schreef SeLang het volgende:
Ik heb een klassement gemaakt van de minst exclusieve horloges (alleen Zwitsers en Duits)

Op basis van aantal verkochte exemplaren:

[ afbeelding ]

En hier dezelfde lijst gesorteerd op totale verkopen in Zwitserse franken:

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de aantallen zoals gewoonlijk gebaseerd zijn op het aantal COSC certificaten dat aangevraagd wordt. Veel merken maken namelijk de werkelijke productieaantallen niet openbaar.

Ik vraag me dan overigens wel af wat de meest exclusieve uurwerken zijn. Er staan merken bij die er maar 100 per jaar fabriceren. Dufour maakt er nog meer per jaar.
pi_147749454
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:12 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Die Orient?
Ja.
pi_147749620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:39 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja.
Wat een gelul zeg. Het is gewoon een diver.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147749666
Ik ken dat hele merk niet. Maar als ik 'Orient' lees, én een copy van een Rolex zie, wordt ik echt blij.
pi_147749709




Ik heb m'n stalen band er nog op. Begint te wennen. Maar wel beetje opzichtig, dus draag 'm bij zakelijke afspraken wel onder m'n hemd.
pi_147750296
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ken dat hele merk niet. Maar als ik 'Orient' lees, én een copy van een Rolex zie, wordt ik echt blij.
Nogmaals, het is geen kopie. Swordwijzers, day-date op 3, pusher op 2.. :{ van de bezel zou je nog kunnen zeggen dat het wat weg heeft van een sub, maar aan de andere kant hebben 99 procent van de low end duikers dat.

En wat is er tot slot niet goed aan Orient? Is een van de grootste Japanse merken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:28:16 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147751237
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:09 schreef Oksel het volgende:
Waarom koop je van die wannebe neprolexen?
Jij komt echt over als een gigantische troll, weet je dat? :')
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:08:42 #118
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147752689
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Nogmaals, het is geen kopie. Swordwijzers, day-date op 3, pusher op 2.. :{ van de bezel zou je nog kunnen zeggen dat het wat weg heeft van een sub, maar aan de andere kant hebben 99 procent van de low end duikers dat.

En wat is er tot slot niet goed aan Orient? Is een van de grootste Japanse merken.
Laat hem, je hoeft je niet te verantwoorden. Als je het zelf maar mooi vindt :)
geen.
pi_147755152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:08 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Laat hem, je hoeft je niet te verantwoorden. Als je het zelf maar mooi vindt :)
Ik ga me niet verantwoorden. Hij heeft zich duidelijk nooit goed ingelezen in hommage horloges, duikers en Japanse automaten ;)

Ik heb een juwelier gevonden die mijn twee duikers wel gelijk wilde inkorten vandaag. Gelijk voor mijn vrouw een Tissot gekocht voor haar verjaardag..

Oh en de Raymond Weil was klaar met z'n servicebeurt. Vind hem toch wat te klein voor me..

pi_147755293
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ken dat hele merk niet. Maar als ik 'Orient' lees, én een copy van een Rolex zie, wordt ik echt blij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Orient_Watch
pi_147755461
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:04 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Ik ga me niet verantwoorden. Hij heeft zich duidelijk nooit goed ingelezen in hommage horloges, duikers en Japanse automaten ;)

Ik heb een juwelier gevonden die mijn twee duikers wel gelijk wilde inkorten vandaag. Gelijk voor mijn vrouw een Tissot gekocht voor haar verjaardag..

Oh en de Raymond Weil was klaar met z'n servicebeurt. Vind hem toch wat te klein voor me..

[ afbeelding ]
Mooi!

En nee, ik heb er geen verstand van. Klopt.
pi_147755623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:10 schreef Oksel het volgende:

[..]

Mooi!

En nee, ik heb er geen verstand van. Klopt.
Maakt niet uit hoor. Ik ook niet tijdje terug..

De andere duiker op aanraden van forumlid..



Achterkantje..



[ Bericht 10% gewijzigd door ChowMonkey op 19-12-2014 22:00:15 ]
pi_147760340
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:08 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Laat hem, je hoeft je niet te verantwoorden. Als je het zelf maar mooi vindt :)
Het is niet mijn horloge hoor! Van een andere user. Ik vind het alleen niet prettig als leuke horloges in een hoek worden gezet als wannabe rolex terwijl door iemand die er niet al te veel verstand van heeft en zelf loopt te piepen als hij merkt dat zn klok en service moet. Even voor de goede orde.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147761098
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:13 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor. Ik ook niet tijdje terug..

De andere duiker op aanraden van forumlid..

[ afbeelding ]

Achterkantje..

[ afbeelding ]
Had deze laatst te koop gezien maar dan met een volledige FFF mod, alleen was de prijs een beetje te hoog. Persoonlijk zal ik een FFF wijzerplaat in doen, maakt het helemaal af.
pi_147761487
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Had deze laatst te koop gezien maar dan met een volledige FFF mod, alleen was de prijs een beetje te hoog. Persoonlijk zal ik een FFF wijzerplaat in doen, maakt het helemaal af.
Ik snap je :) Zelf heb ik er niet zo'n behoefte aan. Met name de Seiko 5 is voor mij een horloge voor dagelijks gebruik waar ik niet zo snel zal stressen bij een krasje.. En toch heeft hij wel presence..
  vrijdag 19 december 2014 @ 23:03:34 #126
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_147761704
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:04 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Ik ga me niet verantwoorden. Hij heeft zich duidelijk nooit goed ingelezen in hommage horloges, duikers en Japanse automaten ;)

Ik heb een juwelier gevonden die mijn twee duikers wel gelijk wilde inkorten vandaag. Gelijk voor mijn vrouw een Tissot gekocht voor haar verjaardag..

Oh en de Raymond Weil was klaar met z'n servicebeurt. Vind hem toch wat te klein voor me..

[ afbeelding ]
Mooi klokje wel, die Raymond
Wat doet zoiets nou?
pi_147762057
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:03 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Mooi klokje wel, die Raymond
Wat doet zoiets nou?
Ik heb hem in 2000 gekocht en heb eerlijk gezegd geen idee meer wat ik er voor heb betaald toen. Was nog in de gulden tijd. Je kunt ze vergelijkbaar wel vinden voor rond de 375 2ehands zonder goud op die stippen op de bezel. Mijn versie heeft wel goud op de bezel. Ik vind hem nu te klein voor mij geworden. Ik ben ook gegroeid in de afgelopen 14 jaar :) Mijn vrouw kan hem echter nu prima dragen. De Raymond Weil Tango is namelijk een unisex model..
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:18:34 #128
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147769012
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:35 schreef ChowMonkey het volgende:
De Orient is binnen. Mooi klokje hoor..

[ afbeelding ]

**Edit**

Mmm, de juwelier waar ik een week geleden nog 500 euro heb uitgeven is te beroerd om het bandje even in te korten. Die wil dat alleen doen op afspraak omdat ik deze daar niet heb gekocht. Wat een service zeg. Heb er afgelopen jaren zooi geld naartoe gebracht en dan nu zo kinderachtig.
Dat is dus werkelijk belachelijk. Werk zelf parttime bij een toko welke eigenlijk alleen maar horloge gerelateerd is en wanneer het niet druk is, doe ik 9 van de 10 keer zoiets gewoon kosteloos. Combinatie van het leuk vinden om met klokken te werken en wat positiviteit voor de winkel. Wanneer je zoiets doet zie je ook regelmatig dat deze mensen voor andere zaken of een compleet nieuw horloge terug komen. Zoiets op afspraak doen :') Dat is een paar minuten werk, zelfs bij klokken als een Speedmaster of Daydate.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147769590
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:24 schreef SeLang het volgende:
Ik heb een klassement gemaakt van de minst exclusieve horloges (alleen Zwitsers en Duits)

Op basis van aantal verkochte exemplaren:

[ afbeelding ]

En hier dezelfde lijst gesorteerd op totale verkopen in Zwitserse franken:

[ afbeelding ]
Toch nog 2000 Jaquet Droz horloges, valt me nog mee.
Dat merk heeft echt schitterende kunstwerken gemaakt.

Net als De Bethune overigens _O_

Patek met 50.000 stuks overigens een hoop meer dan ik zou verwachten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_147772512
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:18 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat is dus werkelijk belachelijk. Werk zelf parttime bij een toko welke eigenlijk alleen maar horloge gerelateerd is en wanneer het niet druk is, doe ik 9 van de 10 keer zoiets gewoon kosteloos. Combinatie van het leuk vinden om met klokken te werken en wat positiviteit voor de winkel. Wanneer je zoiets doet zie je ook regelmatig dat deze mensen voor andere zaken of een compleet nieuw horloge terug komen. Zoiets op afspraak doen :') Dat is een paar minuten werk, zelfs bij klokken als een Speedmaster of Daydate.
Ik werk dan niet in de horloge branche maar ik ben wel een ondernemer. Ik snap dus ook totaal niet de gedachtegang van deze juwelier. Sowieso is het erg ongelukkig om in een volle winkel een discussie aan te gaan met een klant. Zeker om zoiets lulligs als een bandje inkorten.
Maar goed. Hij is een klant kwijt en de juwelier in het dorp verderop heeft dezelfde dag nog een Tissot verkocht.
pi_147773184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:13 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor. Ik ook niet tijdje terug..

De andere duiker op aanraden van forumlid..

[ afbeelding ]

Achterkantje..

[ afbeelding ]
Mooi hoor, echt een fraaie klok.
pi_147773227
Showroom model watchwinder binnen via Kish. Zit er verdorie een verkeerde adapter bij :{ Grrrrrrrrrr
pi_147774798
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:00 schreef ChowMonkey het volgende:
Showroom model watchwinder binnen via Kish. Zit er verdorie een verkeerde adapter bij :{ Grrrrrrrrrr
Watchwinder? Nooit echt het nut van ingezien om eerlijk te zijn. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147775025
Hoe hou jij je automaten in leven dan?
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:12:15 #135
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147775099
Mooie klok die seike sports.

Het is toch niet noodzakelijk dat je horloge altijd maar blijft lopen?
pi_147775161
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:12 schreef SugeLucky het volgende:
Mooie klok die seike sports.

Het is toch niet noodzakelijk dat je horloge altijd maar blijft lopen?
Nee hij kan ook stoppen natuurlijk. Tís meer gemakzucht dat ik s'ochtends gewoon de klok kan pakken zonder hem weer opnieuw op tijd, datum en dag te zetten..
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:17:53 #137
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147775220
Ik haal er op de een of andere manier een beetje plezier uit om het horloge op te winden en vervolgens de tijd te zetten als het is stil gevallen.
pi_147775243
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:17 schreef SugeLucky het volgende:
Ik haal er op de een of andere manier een beetje plezier uit om het horloge op te winden en vervolgens de tijd te zetten als het is stil gevallen.
Ja dat is ook leuk. Alleen niet s'ochtend vroeg als het gezin opgestart moet worden.. Dan wil ik gewoon snel een klok om :)
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:20:04 #139
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147775266
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:19 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Ja dat is ook leuk. Alleen niet s'ochtend vroeg als het gezin opgestart moet worden.. Dan wil ik gewoon snel een klok om :)
Ja, het probleem ligt vermoedelijk meer bij het hebben van een gezin :)
pi_147775336
Maar goed ik heb ze gemailed dus zal wel opgelost worden..
pi_147798545
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Patek met 50.000 stuks overigens een hoop meer dan ik zou verwachten.
Patek is natuurlijk ook gewoon HET merk wat gekocht wordt door mensen die serieus geld hebben en een dure klok willen, niet iedereen die er eentje koopt zal een liefhebber zijn
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_147799173
Zo, gisteren een nieuw horloge besteld. Ik draag al jaren dit ML horloge:



Maar ik wilde nu wel eens iets sportiever. Daarnaast loopt de ML op een batterij, iets wat me meer stoort dan het zou moeten. Uiteindelijk gekozen voor een pilotenhorloge: de Steinhart Nav B 44mm B-Type. Lang getwijfeld over een Laco of Stowa, vooral omdat zij in WOII de originele pilotenhorloges hebben geleverd. Maar ja, Laco levert alleen in 42mm (althans voor mijn budget) en Stowa 40mm. Pilotenhorloges moeten toch wat groter zijn vind ik. Het werd dus dan toch de Steinhart. Misschien niet zo'n rijke geschiedenis als Laco of Stowa, maar wel prachtige horloges voor een goede prijs en een befaamde klantenservice.



Ik vind het echt een prachtig ding. Hoop dat ie in het echt nog veel mooier is. Het zou mooi zijn als ik hem voor de kerstdagen binnen krijg.
pi_147801012
Ik ben heel benieuwd!!
  zondag 21 december 2014 @ 15:55:46 #144
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147804753
Ik vind die oude mooier! :)
geen.
  zondag 21 december 2014 @ 16:59:05 #145
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147807479
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:13 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor. Ik ook niet tijdje terug..

De andere duiker op aanraden van forumlid..

[ afbeelding ]

Achterkantje..

[ afbeelding ]
Waarom is dit een duiker, en waarom moet hij er hetzelfde uitziena ls andere duikers?
pi_147808482
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:59 schreef Oksel het volgende:

[..]

Waarom is dit een duiker, en waarom moet hij er hetzelfde uitziena ls andere duikers?
Een van dé belangrijkste kenmerken van een duiker/duikhorloge is de draaibare bezel/lunette waarop de duiktijd met grote cijfers is aangegeven, zodat een duiker altijd goed kan zien hoelang hij nog zuurstof heeft.

Daarom komt dit bij alle duikhorloges terug, en daarom lijken ze veel op elkaar.

Daarnaast hebben ze o.a. vaak grote, dikke wijzers om de afleesbaarheid onder water te vergroten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 21 december 2014 @ 17:29:11 #147
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147808494
En dezelfde kleur wijzerplaat..
pi_147808634
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:29 schreef Oksel het volgende:
En dezelfde kleur wijzerplaat..
Die zijn vaak zwart (al zijn ze ook in andere kleuren te vinden), omdat de wijzers en de uren vaak van een lichtgevende laag (lumen) voorzien zijn en dat contrasteert goed met een zwarte wijzerplaat, wat ook de afleesbaarheid in het water ten goede komt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 21 december 2014 @ 17:34:31 #149
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147808662
En stalen band..
  zondag 21 december 2014 @ 17:37:03 #150
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147808769
Zit je nou expres een beetje af te geven op andere horloges omdat niet iedereen jouw nieuwe horloge mooi vindt of zo?
  zondag 21 december 2014 @ 17:38:34 #151
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147808827
Nee, pure onwetendheid.
pi_147808851
Oksel, google even op dive watch en lees je in voor je met je commentaar komt. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 december 2014 @ 17:39:26 #153
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147808857
En ik vind ze best mooi hoor.

Ik heb zelf ook bijna een duiker. Rond, ook zo'n draaiding én stalen band. *)

:P
  zondag 21 december 2014 @ 17:39:49 #154
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147808870
quote:
99s.gif Op zondag 21 december 2014 17:39 schreef Skv het volgende:
Oksel, google even op dive watch en lees je in voor je met je commentaar komt. :{
Zo lukt het ook.

:P
  zondag 21 december 2014 @ 17:40:02 #155
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147808881
Ik ga duiken. Toedels.
  zondag 21 december 2014 @ 17:45:24 #156
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147809071
Een van m'n grail watches gekregen voor verlate Sinterklaas/vervroegde kerst.

  zondag 21 december 2014 @ 17:57:42 #157
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147809531
Wat te groot voor je pols vind ik.
  zondag 21 december 2014 @ 17:59:27 #158
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147809571
Het vertekend nogal denk ik :)
pi_147809628
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:39 schreef Oksel het volgende:

[..]

Zo lukt het ook.

:P
Duikers komen in alle soorten en maten, vaak met stalen band of rubber. Werkt het best in het water. De duikring is bedoeld om tijd onderwater bij te houden. Verder is het inderdaad vaak zo dat de wijzers fors zijn en bedekt met lume, icm een donkere wijzerplaat. Zorgt voor veel contrast en makkelijke aflezing.

Tot slot hebben duikers in de regel een screw-down caseback en schroefbare kroon om water buiten te houden.


Een paar van mij.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 december 2014 @ 18:05:50 #160
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147809749
Tof! Van L naar R, wat voor merken / types?
pi_147809752
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:39 schreef Oksel het volgende:
En ik vind ze best mooi hoor.

Ik heb zelf ook bijna een duiker. Rond, ook zo'n draaiding én stalen band. *)

:P
Een chrono met mesh bracelet is niet heel erg duiker-ish.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 december 2014 @ 18:06:11 #162
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147809756
Allemaal automaat? En je hebt zo te zien veel horloges, heb je ze gewoon stilstaan?
pi_147809760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:35 schreef ChowMonkey het volgende:
De Orient is binnen. Mooi klokje hoor..

[ afbeelding ]

**Edit**

Mmm, de juwelier waar ik een week geleden nog 500 euro heb uitgeven is te beroerd om het bandje even in te korten. Die wil dat alleen doen op afspraak omdat ik deze daar niet heb gekocht. Wat een service zeg. Heb er afgelopen jaren zooi geld naartoe gebracht en dan nu zo kinderachtig.
Mooie Ray man, de mijne zegt hallo!



tevens ook nog even een snap van mn bambino, geen idee of ik deze pics hier ooit gepost heb.

  zondag 21 december 2014 @ 18:06:39 #164
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147809768
Mooie duikers.

Alleen die rechter met die boot er op vind ik echt niet kunnen. Bijzonder kitsch met zo'n boot er op haha.
  zondag 21 december 2014 @ 18:06:53 #165
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147809773
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Een chrono met mesh bracelet is niet heel erg duiker-ish.
Die van mij is voor echte piloten. Kun je breedte/lengte graden dingen mee berekenen. Nu ben ik geen piloot, en zou ik gewoon een GPS gebruiken.
pi_147809821
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:06 schreef Oksel het volgende:
Allemaal automaat? En je hebt zo te zien veel horloges, heb je ze gewoon stilstaan?
Nee, die rechter Vostok is een handwinder. Ze staan stil inderdaad, als ik een horloge om doe dan slinger ik er even mee tot hij gaat lopen bij een automaat en zet hem dan op tijd. Handwinders wind ik helemaal op voor gebruik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147809894
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:06 schreef SugeLucky het volgende:
Mooie duikers.

Alleen die rechter met die boot er op vind ik echt niet kunnen. Bijzonder kitsch met zo'n boot er op haha.
Ik vind die vostok juist heel chill.
pi_147809898
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:06 schreef SugeLucky het volgende:
Mooie duikers.

Alleen die rechter met die boot er op vind ik echt niet kunnen. Bijzonder kitsch met zo'n boot er op haha.
Het zijn twee boten; een groot zeilschip en een modernere oorlogsboot. Het is ook een horloge uit de oude Sovjet Unie, bijna alle Vostoks uit eind jaren 80 waren een eerbetoon aan allerhande wapentuig zoals schepen, tanks, mortieren, duikboten, parachutes etc. Ik vind het gezien de context en leuk ding.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 december 2014 @ 18:14:47 #169
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147810052
Vostok? Staan er maar 16 op Chrono24.
pi_147810266
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:05 schreef Oksel het volgende:
Tof! Van L naar R, wat voor merken / types?
Vostok Amphibia Scuba dude. Zelf helemaal aangepast, andere bezel er opgezet, een two-piece nato van kangoerloeleer op maat laten maken en een glazen caseback geplaatst.

Dan mijn Orient Marshall gold, op een distressed leren nato. Leuk detail is dat de duikring onder het glas zit en wordt bediend met de kroon op 4 uur.

Dan Steinhart OVM op een leren band van Steinhart.

Tot slot de Vostok uit de USSR, jaren 80, op een Phoenix natoband van het Engelse leger.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147810296
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:14 schreef Oksel het volgende:
Vostok? Staan er maar 16 op Chrono24.
Je kan beter op Ebay zoeken voor tweedehands (let wel goed op, staat vol met Frankenwatches, wordt ontzettend veel mee gerotzooid). Of Meranom.com voor nieuw.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 december 2014 @ 18:25:17 #172
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147810457
Tof!

Prijzen op Ebay zijn heel anders dan op Chrono..

Als ik nog ergens een Longines Lindbergh chrono voor weinig zie.. dan heb ik er 1 op staal en 1 op leer ;) Wel andere kleur dan natuurlijk.
pi_147810513


Liefde voor perlon straps.

liefde voor de lume van de ocean7 lm5



pi_147810544
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:25 schreef Oksel het volgende:
Tof!

Prijzen op Ebay zijn heel anders dan op Chrono..

Als ik nog ergens een Longines Lindbergh chrono voor weinig zie.. dan heb ik er 1 op staal en 1 op leer ;) Wel andere kleur dan natuurlijk.
Vostok Europe is GEEN Vostok. Hou daar even rekening mee. Ander merk, hogere prijzen en niet mooi imho.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147810618
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:26 schreef iiro het volgende:
[ afbeelding ]

Liefde voor perlon straps.

liefde voor de lume van de ocean7 lm5

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vet, die vintage uitstraling van die bezel. Maar denk dan toch erg veel aan de Rolex 1675 GMT Master pepsi. Mooie klok verder, die Ocean7!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147811049
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Vet, die vintage uitstraling van die bezel. Maar denk dan toch erg veel aan de Rolex 1675 GMT Master pepsi. Mooie klok verder, die Ocean7!
Ik vind de bezel ook heel tof inderdaad, tilt het naar een heel ander level.
Over vintage uitstraling gesproken, wat vind jij van de nieuwe seamaster 300, die met die faux patina.





Hoorde dat hij in person mooier is though..

Inspired by:



pi_147811523
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:37 schreef iiro het volgende:

[..]

Ik vind de bezel ook heel tof inderdaad, tilt het naar een heel ander level.
Over vintage uitstraling gesproken, wat vind jij van de nieuwe seamaster 300, die met die faux patina.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoorde dat hij in person mooier is though..

Inspired by:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Faux patina vind ik niet echt wat, ondanks mijn eigen ovm. Beetje fake. Plus die gepolijste center links op die nieuwe.. meh.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 december 2014 @ 19:16:23 #178
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147812693
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:37 schreef iiro het volgende:

[..]

Ik vind de bezel ook heel tof inderdaad, tilt het naar een heel ander level.
Over vintage uitstraling gesproken, wat vind jij van de nieuwe seamaster 300, die met die faux patina.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoorde dat hij in person mooier is though..

Inspired by:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Eerlijk vind ik 't niks.. Of echt vintage, of gewoon een nieuwe klok. Maar niet dat neppe patina. Meen dat Suge buiten een 5513 Roly ook nog een originele vintage Seamaster heeft, dat is het echte werk. Niet een wat mee probeert te liften op het succes van zijn voorganger. Imho gaat er weinig boven een echt vintage stuk met mooi patina en een ongepolijste kast.

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:37 schreef SugeLucky het volgende:
Zit je nou expres een beetje af te geven op andere horloges omdat niet iedereen jouw nieuwe horloge mooi vindt of zo?
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:38 schreef Oksel het volgende:
Nee, pure onwetendheid.
Boeit mij niet zozeer welke van de twee het betreft, echter is de manier waarop een behoorlijk irritante/denigrerende manier van reageren op andermans horloge. Tevens had mijn vorige diver voor de verandering een diep blauwe dial:



Tevens beschikt een deel van deze horloges over een helium escape valve. Dit is iets wat nodig is bij personen welke gebruik maken van Saturation diving om zo lange(re) tijd op behoorlijke diepten te werken.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147813855
Zelf ook groot fan van vintage/echte patina/tropical dials, vond t alleen leuk om even hier om een mening te vragen aangezien de meningen erg uiteen lopen wat die seamaster betreft.
  zondag 21 december 2014 @ 19:49:01 #180
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147814156
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:42 schreef iiro het volgende:
Zelf ook groot fan van vintage/echte patina/tropical dials, vond t alleen leuk om even hier om een mening te vragen aangezien de meningen erg uiteen lopen wat die seamaster betreft.
Dan zul je deze stukken hoogst waarschijnlijk ook wel weten te waarderen





En mijn persoonlijke favoriet(gezien perfecte combo tussen prijs en apart vintage stuk)



Een Rolex GMT Master root beer met jubilee band ergens uit de jare '70 :Y
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 21 december 2014 @ 19:52:29 #181
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147814324
Bovenste is gaaf. Onderste lelijk. Maar wellicht zo lelijk dat hij tof is.
pi_147814364
Jawdrop@die GMT master root beer..wow.

Ben al heel lang fan van de SAS milsub, heerlijk horloge
  zondag 21 december 2014 @ 20:03:47 #183
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147814874
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:53 schreef iiro het volgende:
Jawdrop@die GMT master root beer..wow.

Ben al heel lang fan van de SAS milsub, heerlijk horloge
Dat was dus EXACT mijn reactie bij het zien van de klok. Kijk voor de frats maar eens op chrono24. Behoorlijk betaalbaar voor zoiets 'aparts'(in mijn ogen).
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147824708
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:49 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dan zul je deze stukken hoogst waarschijnlijk ook wel weten te waarderen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En mijn persoonlijke favoriet(gezien perfecte combo tussen prijs en apart vintage stuk)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een Rolex GMT Master root beer met jubilee band ergens uit de jare '70 :Y
Wat een gruwelijk mooi horloge die laatste..
  zondag 21 december 2014 @ 23:38:17 #185
58560 Oksel
Gezellig.
pi_147826100
Hoe kan ik die Rolex SAS (bovenste foto) vinden op Chrono?
pi_147826416
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:01 schreef Skv het volgende:

[..]

Duikers komen in alle soorten en maten, vaak met stalen band of rubber. Werkt het best in het water. De duikring is bedoeld om tijd onderwater bij te houden. Verder is het inderdaad vaak zo dat de wijzers fors zijn en bedekt met lume, icm een donkere wijzerplaat. Zorgt voor veel contrast en makkelijke aflezing.

Tot slot hebben duikers in de regel een screw-down caseback en schroefbare kroon om water buiten te houden.

Toch schijnt een blauwe plaat beter af te lezen te zijn onder water. Het beste schijnt dan weer een oranje plaat te zijn. Dit zie je o.a. terug bij Doxa.

Over lume gesproken, eentje van mijn sub:



quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:49 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dan zul je deze stukken hoogst waarschijnlijk ook wel weten te waarderen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En mijn persoonlijke favoriet(gezien perfecte combo tussen prijs en apart vintage stuk)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een Rolex GMT Master root beer met jubilee band ergens uit de jare '70 :Y
Die milsub is wel gaaf ding als je van vintage bent. Je kunt hem alleen niet op een stalen band dragen, dat is wel minder fraai.

De rootbeer moet je echt van houden. Het enige dat ik er echt aan mooi vind is de plaat.
  zondag 21 december 2014 @ 23:47:26 #187
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147826592
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:38 schreef Oksel het volgende:
Hoe kan ik die Rolex SAS (bovenste foto) vinden op Chrono?
Is een 5513 military
pi_147827951
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:38 schreef Oksel het volgende:
Hoe kan ik die Rolex SAS (bovenste foto) vinden op Chrono?
Hahahahahahahaha

succes.
  maandag 22 december 2014 @ 02:08:54 #189
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147831456
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:17 schreef iiro het volgende:

[..]

Hahahahahahahaha

succes.
Dat dus, staan er twee online, beide prijs op aanvraag :+ Meestal kosten ze minimaal een dik in de opties zittende BMW 5 serie.. Soms iets meer.

@Fisherman Ik vind die kleur dial en bezel gewoon geweldig. Komt er ook nog zeker een keer, mits de jubilee band natuurlijk.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147833044
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:38 schreef Oksel het volgende:
Hoe kan ik die Rolex SAS (bovenste foto) vinden op Chrono?
Kost om een nabij de 100.000. http://www.rolexencyclope(...)lex-milsub-55135517/
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 22 december 2014 @ 10:51:26 #191
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147835552
Voor een duiker snap ik die prijs echt niet, puur en alleen omdat ze zeldzaam zijn dan?
pi_147836285
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2014 10:51 schreef Twiitch het volgende:
Voor een duiker snap ik die prijs echt niet, puur en alleen omdat ze zeldzaam zijn dan?
Ja, historie en zeer gelimiteerde beschikbaarheid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147836320
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:47 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Is een 5513 military
heb jij er een? :o
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 22 december 2014 @ 11:33:32 #194
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147836637
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 11:20 schreef Skv het volgende:

[..]

heb jij er een? :o
haha nee, was het maar zo. ik heb een 'normale' 5513
  maandag 22 december 2014 @ 11:39:27 #195
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147836778
Al hoewel ik die sword hands niet eens zo mooi vind op een sub eigenlijk.
pi_147852078
Die gouden Rolex is wel baas, maar zou er niet mee gaan lopen. Kans dat mensen je zien als dealer/chaggeraar oid is redelijk groot :D
pi_147852707
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:50 schreef Kazenbazen het volgende:
Die gouden Rolex is wel baas, maar zou er niet mee gaan lopen. Kans dat mensen je zien als dealer/chaggeraar oid is redelijk groot :D
Toch heb ik het idee dat dat echt iets Nederlands is, dat dat niet kan. In de rest van de wereld, en met name in Azie en de VS, is het een stuk normaler om met goud rond te lopen. Zou dat te maken hebben met die calvinistische middle-of-the-road mentaliteit van ons? 'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg?'

Ik heb een gold-plated horloge van 35mm die ik soms draag, maar toch liever RVS op de een of andere manier. Zo'n Rolex als hierboven vind ik dan wel weer tof, maar zou ik ook niet meer lopen.
Hoewel mijn 1601 wel een bezel van witgoud heeft, maar dat valt niet zo op :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147853954
Beetje over aan het nadenken, maar heb al eentje met een witte wijzerplaat:

pi_147854421
Zit hier schijnbaar een pandjeshuis in de buurt die goedkoop dure klokken wegdoet. M'n schoonpa heeft een flinke Breitling daar opgepikt voor 1300 met originele doos etc.
pi_147856554
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:47 schreef Oksel het volgende:
Zit hier schijnbaar een pandjeshuis in de buurt die goedkoop dure klokken wegdoet. M'n schoonpa heeft een flinke Breitling daar opgepikt voor 1300 met originele doos etc.
Welke is dat? Zijn die horloges wel legit?

[ Bericht 2% gewijzigd door Skv op 22-12-2014 22:04:08 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 22 december 2014 @ 21:50:21 #201
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147857469
Waarom zouden ze dure klokken goedkoop wegdoen. Ik vind jouw manier van posten hier erg raar.
pi_147859715
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 21:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke is dat? Zijn die horloges wel legit?
Pandjeshuis. En die worden gecontroleerd door de politie. Zal dus wel. In Koblenz. Heeft (wellicht ondertussen had) volgens schoonpa 20-30 horloge's liggen, o.a. een Rolex Submarine voor 2k. Maar moet 't nog zien.
pi_147859771
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 21:50 schreef Twiitch het volgende:
Waarom zouden ze dure klokken goedkoop wegdoen. Ik vind jouw manier van posten hier erg raar.
Goed voor je cashflow.

En dat je bovenstaand raar vind, vind ik prima. Maar heeft niets te maken met mijn manier van posten. Als ik alles achterstevoren zou schrijven, zou het raar zijn. Wat ik schrijf is niet raar, je interpretatievermogen is wellicht wat minder sterk.
  maandag 22 december 2014 @ 22:34:12 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147859783
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:32 schreef Oksel het volgende:

[..]

Pandjeshuis. En die worden gecontroleerd door de politie. Zal dus wel. In Koblenz. Heeft (wellicht ondertussen had) volgens schoonpa 20-30 horloge's liggen, o.a. een Rolex Submarine voor 2k. Maar moet 't nog zien.
Interessant. En waarom zet die tent ze dan niet tegen een marktconforme prijs af? Zou jij 3k laten liggen als ondernemer?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_147859838
quote:
5s.gif Op maandag 22 december 2014 22:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Interessant. En waarom zet die tent ze dan niet tegen een marktconforme prijs af? Zou jij 3k laten liggen als ondernemer?
Geen idee, maar weet wel dat m'n schoonpa daar een Breitling voor 1290 heeft gekocht. Zal morgen eens foto maken.
  maandag 22 december 2014 @ 22:36:41 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147859895
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:35 schreef Oksel het volgende:

[..]

Geen idee, maar weet wel dat m'n schoonpa daar een Breitling voor 1290 heeft gekocht. Zal morgen eens foto maken.
Ik zou op je hoede zijn in ieder geval. Ook al zijn ze echt, het lijkt mij niet in de lijn van een normale onderneming liggen om zulke prijzen te hanteren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 22 december 2014 @ 22:37:18 #207
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147859935
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:33 schreef Oksel het volgende:

[..]

Goed voor je cashflow.

En dat je bovenstaand raar vind, vind ik prima. Maar heeft niets te maken met mijn manier van posten. Als ik alles achterstevoren zou schrijven, zou het raar zijn. Wat ik schrijf is niet raar, je interpretatievermogen is wellicht wat minder sterk.
Whatever. Volgens mij ben je hier als een malle aan het trollen. Maar ik ben benieuwd naar de foto's
pi_147860017
Nee, maar vind het leuk dat je mijn ontwetendheid en daarmee domme vragen als trollen opvat. Natuurlijk vraag ik dingen op een stomme manier, maar de vragen zijn wel degelijk serieus bedoelt. En ik ben lui van aard, dus laat me liever dingen vertellen dan dat ik 't zelf op moet zoeken :P
pi_147860159
Als ik 't snel zag is het zoiets:

https://www.chrono24.nl/b(...)meter--id2986215.htm
  maandag 22 december 2014 @ 22:57:04 #210
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147861049
Pandjeshuizen zijn wel vaker redelijk 'goedkoop' met zulke zaken, echter 3k voor een Sub? Eerst zien dan geloven, want in dat geval kom ik 'm zo ophalen voor die 3k. Heb zelf wel een aantal maanden terug een 18k AP zien liggen bij een pandjeshuis in Sittard voor ik meen 7 of 7.5k. Dat terwijl deze op internet toch wel vaker een 9/10K doen. Weet bij dit soort horloges wel dat er vaak geen papieren bij zitten en de garantie van het pandjeshuis gaat tot aan de deur..

quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 20:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Beetje over aan het nadenken, maar heb al eentje met een witte wijzerplaat:

[ afbeelding ]
Yachtmasters vind ikzelf ook leuke klokken, geen idee of er nog andere dials beschikbaar zijn welke mooi staan bij de rest? Is immers voor verkoop altijd terug te wisselen en wanneer de dial niet nieuw is aangeschaft vaak voor eenzelfde bedrag weer te verkopen. Alleen lijkt iedereen altijd voor de Submariners te gaan.

@Eeriksd: De Zenith intussen al beu? :D

[ Bericht 23% gewijzigd door x3ro op 22-12-2014 23:07:19 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147861796
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:50 schreef Kazenbazen het volgende:
Die gouden Rolex is wel baas, maar zou er niet mee gaan lopen. Kans dat mensen je zien als dealer/chaggeraar oid is redelijk groot :D
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2014 20:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Toch heb ik het idee dat dat echt iets Nederlands is, dat dat niet kan. In de rest van de wereld, en met name in Azie en de VS, is het een stuk normaler om met goud rond te lopen. Zou dat te maken hebben met die calvinistische middle-of-the-road mentaliteit van ons? 'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg?'

Ik heb een gold-plated horloge van 35mm die ik soms draag, maar toch liever RVS op de een of andere manier. Zo'n Rolex als hierboven vind ik dan wel weer tof, maar zou ik ook niet meer lopen.
Hoewel mijn 1601 wel een bezel van witgoud heeft, maar dat valt niet zo op :)
Iets met goud wordt idd vaak als fout gezien, maar hoe dan ook wordt een Rolex vaak als fout gezien.
Ik heb ook wel even getwijfeld tussen een IWC 5001 en de Rolex 116613LN. Het is die laatste geworden. Helemaal goud is niet echt mijn ding, tenzij met een lederen band.
Goud valt wel wat meer op, maar de meesten mensen zien het niet eens en daarnaast weten ze ook niet dat het een Rolex is.
  dinsdag 23 december 2014 @ 10:58:27 #212
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147873713
Mijn vader heeft die yachtmaster in de helemaal gouden uitvoering met blauwe wijzerplaat.

Is wat mij betreft niet TE

plaatje van google

  dinsdag 23 december 2014 @ 11:26:08 #213
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147874423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:58 schreef SugeLucky het volgende:
Mijn vader heeft die yachtmaster in de helemaal gouden uitvoering met blauwe wijzerplaat.

Is wat mij betreft niet TE

plaatje van google

[ afbeelding ]
Prachtige klok. Bekende van mij loopt ook regelmatig met een dikke rose gouden Hublot om de pols. Kan (in mijn ogen) ook gewoon, maar dat kan ook door mijn alles behalve maaiveld mentaliteit komen(geen volle Nederlander qua oorsprong ;) ). Men moet gewoon dragen waar die gene blij van word. Je draagt het immers voor jezelf, niet voor de mening van Jan de de Pet en eventuele andere afgunstige medelanders.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147875463
Imho kan het, afhankelijk van de rest van je stijl. Als je een jaren 80 merc rijdt en graag een petje ophebt bij je Adidastrainingspak dan is het geen gezicht. Als het aansluit bij je kleding, dus wat chiquer, dan kan het prima. Hoewel dat natuurlijk voor bijna elk horloge geldt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:06:14 #215
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147875664
Mwoah, ik vind het niks met patserigheid te maken hebben, en als je het mooi vindt dan moet je het zeker dragen. Alleen vind ik het persoonlijk bij een man geen gezicht. Het klopt niet. Krijg er al snel zo'n pimp-gevoel bij, ongeacht de kleding :')

[ Bericht 29% gewijzigd door Twiitch op 23-12-2014 12:13:09 ]
pi_147876532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:58 schreef SugeLucky het volgende:
Mijn vader heeft die yachtmaster in de helemaal gouden uitvoering met blauwe wijzerplaat.

Is wat mij betreft niet TE

plaatje van google

[ afbeelding ]
Vind het voor mij op dit moment iets te veel geld om te kopen anders had ik zeker weten zoiets om gehad. Bij mij op het werk lopen er genoeg met gouden rolexen, meestal two tone en d'r loopt er eenet een volledig gouden day date met president band.
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:14:07 #217
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147881777
Zit te dubben over een nieuwe band voor m'n Orient Bambino (zwart). Ik zat zelf te denken aan iets richting cognac, lijkt me een mooi contrast, zoiets dus:

pi_147883931
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 20:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Beetje over aan het nadenken, maar heb al eentje met een witte wijzerplaat:

[ afbeelding ]
Ik kon laatst het plaatje niet zien. Als je deze koopt zou ik zeker de nieuwe versie nemen met de nieuwe band. De oude goud stalen banden slijten nogal. Zeker als je ze te los draagt krijg je snel rek erop.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:58 schreef SugeLucky het volgende:
Mijn vader heeft die yachtmaster in de helemaal gouden uitvoering met blauwe wijzerplaat.

Is wat mij betreft niet TE

plaatje van google

[ afbeelding ]
Helemaal van goud zie ik mezelf dan weer niet mee lopen. Als ik een volledig gouden kast zou kopen, dan ook niet iets van Rolex, maar iets deftigers met lederen band zoals een Glashutte Original of een JLC.

Verder wel een hele mooie klok hoor, ik vind het altijd wel mooi om te zien bij anderen.
Je krijgt er natuurlijk wel heel snel krassen op, bij mij zitten de middenschakels altijd helemaal onder de haarlijntjes, maar dat zie je vooral in kunstlicht. Een volledig gouden model zou ik in ieder geval niet fijn vinden om te dragen als dagelijkse beater.
pi_147884010


Die dus. Zat ik volgens mij aardig goed. 1300 is dan niet heel gek. Heeft ook een volledig gouden Audemars trouwens. Ding is al 20-25 jaar oud, vrijwel elke dag gedragen.
pi_147884022
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Vind het voor mij op dit moment iets te veel geld om te kopen anders had ik zeker weten zoiets om gehad. Bij mij op het werk lopen er genoeg met gouden rolexen, meestal two tone en d'r loopt er eenet een volledig gouden day date met president band.
Dan heb je iig wel een onderwep om over te hebben met je collega's. Zijn het toevallig ook liefhebbers of vinden ze gaat ze het alleen om het merk. Als het dat laatste is, vind ik het altijd jammer. Ieder zijn ding natuurlijk.
pi_147884048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:28 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]

Die dus. Zat ik volgens mij aardig goed. 1300 is dan niet heel gek. Heeft ook een volledig gouden Audemars trouwens. Ding is al 20-25 jaar oud, vrijwel elke dag gedragen.
Een quartz zo te zien aan de layout, dan is 1300 veel geld voor een 2e hands Breitling
pi_147884270
Hehe, zal 't 'm melden. :P

Gaat 'm alleen maar om de blingbling.
pi_147884438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:28 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]

Die dus. Zat ik volgens mij aardig goed. 1300 is dan niet heel gek. Heeft ook een volledig gouden Audemars trouwens. Ding is al 20-25 jaar oud, vrijwel elke dag gedragen.
http://www.chrono24.nl/se(...)true&searchexplain=1
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147884863
Ohja.

Gewoon simpel quartz horloge dus :P Wat heeft zo'n ding nieuw gekost ongeveer?
pi_147885411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik kon laatst het plaatje niet zien. Als je deze koopt zou ik zeker de nieuwe versie nemen met de nieuwe band. De oude goud stalen banden slijten nogal. Zeker als je ze te los draagt krijg je snel rek erop.

[..]

Helemaal van goud zie ik mezelf dan weer niet mee lopen. Als ik een volledig gouden kast zou kopen, dan ook niet iets van Rolex, maar iets deftigers met lederen band zoals een Glashutte Original of een JLC.

Verder wel een hele mooie klok hoor, ik vind het altijd wel mooi om te zien bij anderen.
Je krijgt er natuurlijk wel heel snel krassen op, bij mij zitten de middenschakels altijd helemaal onder de haarlijntjes, maar dat zie je vooral in kunstlicht. Een volledig gouden model zou ik in ieder geval niet fijn vinden om te dragen als dagelijkse beater.
Draag nu eentje met een nieuwe band, die is superieur ten opzichte van de oude band. De yachtmaster die ik op het oog heb is niet nieuw en heeft de oude band wat ik nog al jammer vind. Het gaat hem ook niet worden denk ik.
pi_147885534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:29 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dan heb je iig wel een onderwep om over te hebben met je collega's. Zijn het toevallig ook liefhebbers of vinden ze gaat ze het alleen om het merk. Als het dat laatste is, vind ik het altijd jammer. Ieder zijn ding natuurlijk.
Mijn meeste directe collegas hebben niks met horloges, er zitten zelfs anti-rolexen bij. Terwijl het vaak ongefundeerde meningen zijn. Opmerkingen als "ik vind Rolex lelijk" ipv dat je een specifiek model niet mooi vind en dan zelf met neppe dure horloges rondlopen, dat is pas not done. Ken maar een paar die van horloges houden en daar kan ik dan ook uren over praten.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:46:08 #227
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_147890335
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:14 schreef Twiitch het volgende:
Zit te dubben over een nieuwe band voor m'n Orient Bambino (zwart). Ik zat zelf te denken aan iets richting cognac, lijkt me een mooi contrast, zoiets dus:

[ afbeelding ]
Je moet er van houden, ik zelf vind de combi zwart/bruin niet zo mooi. Vind een bruine/cognac band beter bij een witte wijzerplaat passen. Maar er zijn genoeg foto's van een bambino met cognac band te vinden dus als je het mooi vindt zou ik het zeker doen! ^O^
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_147891065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:46 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Je moet er van houden, ik zelf vind de combi zwart/bruin niet zo mooi. Vind een bruine/cognac band beter bij een witte wijzerplaat passen. Maar er zijn genoeg foto's van een bambino met cognac band te vinden dus als je het mooi vindt zou ik het zeker doen! ^O^
+1

Ben er ook niet weg van. Doet me overigens wel denken aan een Panerai, alleen staat het wel op een Panerai omdat de klok zelf groot is. Gezien de Bambino kleiner is, lijkt het toch minder goed te passen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:08:58 #229
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_147891264
Zijn er eigenlijk makkelijk bandjes te vinden voor de Bambino? Aangezien de breedte 21mm is, niet echt een standaard maat. Dat weerhoudt me er al een tijdje van om er een aan te schaffen.. Hij zou het goed doen tussen mijn Orient Mako en Orient Flight :+
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:14:31 #230
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147891537
Ik heb weinig moeite om ze te vinden, en ik moet zeggen dat m'n 22mm NATO banden er ook vrij gemakkelijk inpassen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:17:16 #231
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_147891671
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:14 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb weinig moeite om ze te vinden, en ik moet zeggen dat m'n 22mm NATO banden er ook vrij gemakkelijk inpassen.
Ja maar ik heb bv al meerdere zwarte/bruine leren bandjes van 22mm. Dan zou ik speciaal voor de Bambino weer nieuwe bandjes moeten kopen.. Het is geen ramp maar vooralsnog is dat een van de redenen om er nog geen aan te schaffen. Verder vind ik het een prachtig horloge :)
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_147893449
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:57 schreef Oksel het volgende:
Ohja.

Gewoon simpel quartz horloge dus :P Wat heeft zo'n ding nieuw gekost ongeveer?
Ik weet niet of quartz per definitie een horloge meteen slechter maakt.
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:05:35 #233
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147893788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:57 schreef ChowMonkey het volgende:

[..]

Ik weet niet of quartz per definitie een horloge meteen slechter maakt.
Goede post. Het is maar net of je voor mogelijkheden en gebruiksgemak gaat, of voor een hoop gedoe.
pi_147895470
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Draag nu eentje met een nieuwe band, die is superieur ten opzichte van de oude band. De yachtmaster die ik op het oog heb is niet nieuw en heeft de oude band wat ik nog al jammer vind. Het gaat hem ook niet worden denk ik.
Sub date draag je toch dacht ik? Heb je er wel eens een gehad met een oud model? Ik heb een tijd een met een oude band gehad, een GMT en toch zijn die banden wel heel goed gemaakt. Alleen de sluiting voelt wel heel goedkoop aan, maar stevig zijn ze wel.
De oude stalen banden hebben dat probleem van rek veel minder snel. Overigens kunnen de nieuwe banden ook wel rek gaan vertonen als je ze te los draagt.
pi_147900226
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Sub date draag je toch dacht ik? Heb je er wel eens een gehad met een oud model? Ik heb een tijd een met een oude band gehad, een GMT en toch zijn die banden wel heel goed gemaakt. Alleen de sluiting voelt wel heel goedkoop aan, maar stevig zijn ze wel.
De oude stalen banden hebben dat probleem van rek veel minder snel. Overigens kunnen de nieuwe banden ook wel rek gaan vertonen als je ze te los draagt.
Heb een 14060M, maar die draag ik niet zo vaak meer. Mijn pols zet vaak uit en dan is het fijn als je makkelijk een halve schakel bij kan zetten. Droeg het vroeger vaak met een nato. Inmiddels heb ik het maar in de kluis gestopt. Tegenwoordig draag ik meestal de TOG met nieuwe sluiting waar je dus makkelijk een halve schakel meer/minder kan maken.
pi_147900297
Als Tissot de instapper is voor Zwitserse horloges. Wat zijn dan de merken daar vlak boven? Als je zo al kunt spreken natuurlijk. Is dat Tag Heuer bijvoorbeeld? Longines?

[ Bericht 3% gewijzigd door ChowMonkey op 23-12-2014 23:12:27 ]
pi_147900831
Gelijk aan tissot zou ik zeggen Hamilton, Doxa, Mido.

Daarboven Rado, Longines, Nomos, Meistersinger?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147901329
Ok dus grofweg de Swatch group met zijn merken als instappers en dan een trapje op..
pi_147901482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:27 schreef ChowMonkey het volgende:
Ok dus grofweg de Swatch group met zijn merken als instappers en dan een trapje op..
Nee, want onder Swatch vallen ook high-end merken als Harry Winston, Breguet, Blancpain, Glashutte, Omega, Longines etc. Van Flik-Flak tot Harry Winston zeg maar :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147901526
Prestige and Luxury Range
Breguet
Harry Winston
Blancpain
Glashütte Original
Jaquet Droz
Léon Hatot
Omega

High Range
Longines
Rado
Union Glashütte

Middle Range
Tissot
ck watch + jewelry
Balmain
Certina
Mido
Hamilton

Basic Range
Swatch
Flik Flak
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147901745
Is er zo'n verdeling ook te maken met merken buiten de Swatch group? Die beginnen qua prijzen meestal al een stuk hoger toch?
pi_147901832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:35 schreef ChowMonkey het volgende:
Is er zo'n verdeling ook te maken met merken buiten de Swatch group? Die beginnen qua prijzen meestal al een stuk hoger toch?
De OP? :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147901848
tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147901934
Dat is een compleet lijstje. Ik ga komende tijd eens wat rondneuzen.
pi_147902095
Ik had mijn DJ terug. Blijkt er iets mis te zijn met het uurrad/wisselrad.

Morgen gaat 'ie weer terug. ;(

Aanschouw:


:'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147902175
Vervelend :(

Kish stuurt me trouwens andere voeding voor de watchwinder..
pi_147902379
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heb een 14060M, maar die draag ik niet zo vaak meer. Mijn pols zet vaak uit en dan is het fijn als je makkelijk een halve schakel bij kan zetten. Droeg het vroeger vaak met een nato. Inmiddels heb ik het maar in de kluis gestopt. Tegenwoordig draag ik meestal de TOG met nieuwe sluiting waar je dus makkelijk een halve schakel meer/minder kan maken.
De TOG is wel een hele mooie ondergewaardeerde klok. Ik heb hem ook een tijdje ovewogen toen ik twijfelde tussen de TOG en een Milgauss. Uiteindelijk heb ik toen de Milgauss gekozen.
Misschien dat er wel weer een keer een groter model weer komt. Jammer dat deze niet meer gemaakt wordt. Het is toch de echte voorloper van de Sub.

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:42 schreef Skv het volgende:
Ik had mijn Rolex terug. Blijkt er iets mis te zijn met het uurrad/wisselrad.

Morgen gaat 'ie weer terug. ;(

Aanschouw:
[ afbeelding ]

:'(
Balen zeg. Naar welke horlogemaker breng je hem eigenlijk?

Union zou ik trouwens wel uit het rijtje high end halen. Dat was het wel toen het nog de manufactuur calibers gebruikte. Sinds 2007 ofzo gebruiken ze alleen maar eta werkjes.
pi_147902826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De TOG is wel een hele mooie ondergewaardeerde klok. Ik heb hem ook een tijdje ovewogen toen ik twijfelde tussen de TOG en een Milgauss. Uiteindelijk heb ik toen de Milgauss gekozen.
Misschien dat er wel weer een keer een groter model weer komt. Jammer dat deze niet meer gemaakt wordt. Het is toch de echte voorloper van de Sub.

[..]

Balen zeg. Naar welke horlogemaker breng je hem eigenlijk?

Union zou ik trouwens wel uit het rijtje high end halen. Dat was het wel toen het nog de manufactuur calibers gebruikte. Sinds 2007 ofzo gebruiken ze alleen maar eta werkjes.
Zo'n TOG 'Thunderbird' heeft wel wat _O_

En inderdaad erg zuur. Net vanmiddag teruggekregen en morgen gaat hij de deur weer uit. Nouja, het is even niet anders.

[ Bericht 5% gewijzigd door Skv op 24-12-2014 00:03:11 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147904461
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Zo'n TOG 'Thunderbird' heeft wel wat _O_

En inderdaad erg zuur. Net vanmiddag teruggekregen en morgen gaat hij de deur weer uit. Nouja, het is even niet anders.
Op die foto lijkt het trouwens gewoon opnieuw monteren van de wijzers en zorgen dat ze goed uitgelijnd zitten. Hopelijk kan ie het snel voor je maken en kan je er wat langer van gaan genieten de volgende keer.
pi_147904558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:39 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Op die foto lijkt het trouwens gewoon opnieuw monteren van de wijzers en zorgen dat ze goed uitgelijnd zitten. Hopelijk kan ie het snel voor je maken en kan je er wat langer van gaan genieten de volgende keer.
Ik vrees toch echt dat het aan het wisselrad ligt. Horlogemaker had een foto gestuurd van voordat het horloge verzonden werd. Daar was de verhouding tussen minutenwijzer en uurwijzer nog in orde. Nu echter niet meer.. Het opnieuw zetten van de wijzers zal dan ook geen oplossing zijn verwacht ik. -O-

Anyway, hij was al behoorlijk lang weg voor service, dus een weekje (hopelijk) extra zal het 'm ook niet doen. :Y) Het zure vind ik het vertrouwen in zo'n klok, want ik hoop toch dat je na een service een jaar of 7 vooruit kan. Langer dan een paar uur iig. :P
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147905649


Eerder dit jaar verkocht, maar ik wil er eigenlijk toch wel weer eentje hebben. Heb nu helemaal geen Omega's meer. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:02:36 #252
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147913788
Iemand ervaring met perlon bandjes?

Heb er net 2 besteld, ze zien er cool uit in ieder geval.
pi_147913990
Nope. Vind het ook niet mooi als ik eerlijk moet zijn. Doet me een beetje denken aan van die snoeren waarmee je fietsen op het imperial vastzet :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:19:06 #254
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147914215
Ik ben vermoedelijk een vuile hipster, maar dit is toch cool man



  woensdag 24 december 2014 @ 12:20:43 #255
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147914267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben vermoedelijk een vuile hipster, maar dit is toch cool man

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Misschien dat sommige mensen mij ook een hipster vinden maar dit vind ik dan weer iets te overdreven. :P

Die bovenste dan. Onderste foto is wel nice, vooral omdat blauw matchen een stuk minder uitgesproken is.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:23:03 #256
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147914326
ik ben zo'n blije hipster dat ik een gele en een paarse heb besteld.

overigens heb ik alle andere kleuren al in nato en zulu dus er bleef ook niet veel meer over :)
  woensdag 24 december 2014 @ 12:24:29 #257
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147914364
Oh, gaat het alleen om de band, nato's heb ik ook in elke kleur.
Maar no way dat ik een matchende riem, schoenen en overhemd erbij ga dragen. Trying too hard.
pi_147914410
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:24 schreef Twiitch het volgende:
Oh, gaat het alleen om de band, nato's heb ik ook in elke kleur.
Maar no way dat ik een matchende riem, schoenen en overhemd erbij ga dragen. Trying too hard.
Ik vind het ook wel ver gaan hoor. hoewel ik mezelf wel eens betrap dat ik een horloge uitzoek waarvan de band matcht met schoenen en riem.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:26:56 #259
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147914447
Nee haha, dat is ook niet mijn opzet. Gekleed gaan in 1 kleur is sowieso geen gezicht.

Eerder zelfde kleur stropdas en horloge bandje of zoiets.

Ik bedoelde de foto's enkel als voorbeeld voor de bandjes. Niet als combinatie
  woensdag 24 december 2014 @ 12:28:18 #260
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147914500
Vind het wel een mooie Rolex en dat heb ik niet vaak.
pi_147914542
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:28 schreef Twiitch het volgende:
Vind het wel een mooie Rolex en dat heb ik niet vaak.
Ik niet zo. Bezel is veel te 'shiny'.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:35:27 #262
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_147914724
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:16 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Eerder dit jaar verkocht, maar ik wil er eigenlijk toch wel weer eentje hebben. Heb nu helemaal geen Omega's meer. :{
Ik vind deze mooi :)
Straalt klasse uit in mijn ogen!
geen.
pi_147915025
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:47 schreef Oksel het volgende:
Zit hier schijnbaar een pandjeshuis in de buurt die goedkoop dure klokken wegdoet. M'n schoonpa heeft een flinke Breitling daar opgepikt voor 1300 met originele doos etc.
Hier in de buurt zat ook zo'n winkel. Na een maand of 3 was ie alweer weg :')
  woensdag 24 december 2014 @ 12:47:41 #264
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147915156
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:44 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Hier in de buurt zat ook zo'n winkel. Na een maand of 3 was ie alweer weg :')
Denk je een mooi horloge voor een goede prijs te kopen en dan word je opgepakt wegens heling :')
pi_147915543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:59 schreef Skv het volgende:
Imho kan het, afhankelijk van de rest van je stijl. Als je een jaren 80 merc rijdt en graag een petje ophebt bij je Adidastrainingspak dan is het geen gezicht. Als het aansluit bij je kleding, dus wat chiquer, dan kan het prima. Hoewel dat natuurlijk voor bijna elk horloge geldt.
Paar weken geleden zag ik ook iemand in trainingspak met Rolex, betrouwbaar type ook :')
  woensdag 24 december 2014 @ 13:17:48 #266
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147916273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben vermoedelijk een vuile hipster, maar dit is toch cool man

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Welk merk zijn die armbandjes?
pi_147916320
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 24 december 2014 @ 13:24:51 #268
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147916462
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:17 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Welk merk zijn die armbandjes?
Foto's zijn niet van mij.. Dus ik weet het niet
  woensdag 24 december 2014 @ 13:29:26 #269
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147916612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:24 schreef SugeLucky het volgende:
Foto's zijn niet van mij.
Schrok al van die schoenen :P
  woensdag 24 december 2014 @ 13:43:47 #270
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
  woensdag 24 december 2014 @ 13:47:53 #271
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147917271
Dit zijn ze; http://www.violamilano.com/shop/bracelets/

Ze kosten 85 euro per stuk.

Ik vond ze ook wel leuk, maar die prijs ga ik er toch echt niet voor betalen
  woensdag 24 december 2014 @ 13:52:02 #272
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
  woensdag 24 december 2014 @ 14:01:19 #273
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147917722
Ach, kijk bij een bbbrazil, daar liggen soortgelijke voor een euro of 8.
Al heb ik persoonlijk niks met mensenschedels op m'n outfit
  woensdag 24 december 2014 @ 14:15:25 #274
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147918177
Mweh, die zijn toch aanzienlijk minder mooi
  woensdag 24 december 2014 @ 14:19:32 #275
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147918319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:15 schreef SugeLucky het volgende:
Mweh, die zijn toch aanzienlijk minder mooi
Tjaaaa, ze kosten ook 1/10 van die andere hé
  woensdag 24 december 2014 @ 14:21:17 #276
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
  woensdag 24 december 2014 @ 14:44:51 #277
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_147919170
Eh, nee, niet echt.
pi_147920403
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:08 schreef DjRex89 het volgende:
Zijn er eigenlijk makkelijk bandjes te vinden voor de Bambino? Aangezien de breedte 21mm is, niet echt een standaard maat. Dat weerhoudt me er al een tijdje van om er een aan te schaffen.. Hij zou het goed doen tussen mijn Orient Mako en Orient Flight :+
Heb zelf een 22mm op mn bambino gefit, ging easy en ziet er prima uit.
  woensdag 24 december 2014 @ 15:56:22 #279
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_147921827
quote:
Thx ^O^
Eentje besteld, 's kijken of het wat is.
pi_147921967
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:56 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Thx ^O^
Eentje besteld, 's kijken of het wat is.
Ben benieuwd, vind 'm ook wel tof.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 24 december 2014 @ 16:07:40 #281
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147922227
Ja ben ook benieuwd. Heb je die blauwe besteld?
pi_147926673
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:19 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben vermoedelijk een vuile hipster, maar dit is toch cool man

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind het echt helemaal niets, maar dat wist je waarschijnlijk al. Zelfs bij een milsub heb ik er moeite mee en die kun je niet eens dragen met een stalen band.
Zeker bij een nieuwe Rolex heb ik het nooit zo begrepen waarom mensen hem niet dragen met de stalen band. Ik heb altijd het gevoel dat ze bang zijn voor krasjes op de band. Dan kan je hem beter helemaal niet dragen om zeker te weten dat je geen krasjes krijgt.
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik niet zo. Bezel is veel te 'shiny'.
De keramische lunettes vallen in het echt wel mee met glanzen. Het is meer het lettertype waar ik niet aan kan wennen bij de GMT. De oude was toch wel een heel stuk fraaier.
pi_147927006
Ik vind de KJP bracelets ook wel wat hebben icm een horloge

  woensdag 24 december 2014 @ 18:49:50 #284
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147927248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:33 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Zeker bij een nieuwe Rolex heb ik het nooit zo begrepen waarom mensen hem niet dragen met de stalen band. Ik heb altijd het gevoel dat ze bang zijn voor krasjes op de band. Dan kan je hem beter helemaal niet dragen om zeker te weten dat je geen krasjes krijgt.

[..]

Dat lijkt me sterk. Ik denk dat er niemand nato's en andere bandjes draagt ipv de stalen band, om krassen te voorkomen. Ik denk eerder dat die mensen het mooier/leuker om regelmatig van bandje te kunnen wisselen of houden gewoon niet zo van een stalen band.
pi_147927640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:49 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Ik denk dat er niemand nato's en andere bandjes draagt ipv de stalen band, om krassen te voorkomen. Ik denk eerder dat die mensen het mooier/leuker om regelmatig van bandje te kunnen wisselen of houden gewoon niet zo van een stalen band.
Daar vergis je je toch echt in hoor, de meerderheid doet dat om krassen te voorkomen. Bij Omega dragers heerst hetzelfde overigens.
Er zijn er natuurlijk ook bij die het echt voor de afwisseling doen, maar ja dan kan je beter een ander merk kopen met modellen die zowel met stalen band als leder of rubber geleverd worden. Die hebben vaak banden die speciaal passend per model geleverd worden.
  woensdag 24 december 2014 @ 19:07:07 #286
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147927920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:00 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er zijn er natuurlijk ook bij die het echt voor de afwisseling doen, maar ja dan kan je beter een ander merk kopen met modellen die zowel met stalen band als leder of rubber geleverd worden. Die hebben vaak banden die speciaal passend per model geleverd worden.
Ok, dus ik had beter geen rolex kunnen kopen omdat er standaard een stalen band bij zit? Beetje rare opmerking vind ik dat.
Het draait voor mij om het horloge zelf.
pi_147928360
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:43 schreef iiro het volgende:
Ik vind de KJP bracelets ook wel wat hebben icm een horloge

[ afbeelding ]
Heb ik er ook twee van. Blauw-wit en rood-zwart. En een paar van die houten beads-bandjes.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147930114
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:07 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ok, dus ik had beter geen rolex kunnen kopen omdat er standaard een stalen band bij zit? Beetje rare opmerking vind ik dat.
Het draait voor mij om het horloge zelf.
Je hebt toch geen nieuwe of wel soms? Er zat bij jou toch ook geen stalen band bij meen ik?
Hoewel ik ook daar liever een stalen band bij zie kan ik het me voorstellen gezien de prijs van een losse band dat je hem er niet bij koopt.

Als je mijn post lees heb ik het over mensen die een gloednieuwe kopen en dan niet dragen op de stalen band. Ze geven trouwens ook aan dat ze dat doen om krassen te voorkomen. Het is niet dat ze eromheen draaien.

Bij die GMT zou het trouwens ook vreemd voelen om een band van 4,5k niet te dragen en in plaats daarvan een bandje van een tientje te monteren.
  woensdag 24 december 2014 @ 20:08:11 #289
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147930429
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je hebt toch geen nieuwe of wel soms? Er zat bij jou toch ook geen stalen band bij meen ik?
Hoewel ik ook daar liever een stalen band bij zie kan ik het me voorstellen gezien de prijs van een losse band dat je hem er niet bij koopt.

Nee klopt, er zat een leren band om.
Maar als ik hem nieuw had gekocht had ik die stalen band er ook niet om gedragen.

En aangezien subs niet op rubber worden geleverd had ik beter een ander horloge kunnen kopen wat op rubber geleverd wordt zeg je.

Ik vind het een beetje ouderwets om in zo'n patroon te denken. Van zo hoort het en niet anders.

En jij zei toch ook dat nato banden krassen gaven op de kast en dat je daarom sowieso geen nato er om deed. Is dat niet hetzelfde principe dan als je band willen beschermen? Wat overigens inderdaad raar is, dat kan je beter je horloge niet dragen inderdaad als je daar bang voor bent.
  woensdag 24 december 2014 @ 20:12:03 #290
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147930562
Ik bedoelde het overigens niet offensief of iets dergelijks want ik vind je een toffe peer. Maar ik ben een compleet andere mening toe bedaan
pi_147930748
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:08 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Nee klopt, er zat een leren band om.
Maar als ik hem nieuw had gekocht had ik die stalen band er ook niet om gedragen.

En aangezien subs niet op rubber worden geleverd had ik beter een ander horloge kunnen kopen wat op rubber geleverd wordt zeg je.

Ik vind het een beetje ouderwets om in zo'n patroon te denken. Van zo hoort het en niet anders.
Nou ja ik zou het eerder vreemd vinden, maar zoals je zegt ben je zelf niet bang voor krasjes dus dat is alleen maar positief. De meesten die hem dus zonder de standaard band dragen zijn gewoon bang voor krassen.
Een luxe toolwatch die ik wel mooi vind zonder stalen band is de nieuwe bathyscaphe van Blancpain.
Ik denk dat als ik een horloge niet op een metalen band zou dragen ik in dat geval die gekocht had. Ik had dan liever meer uit zo geven voor een "head only" horloge dan een ongedragen stalen band in de kast laten liggen.
pi_147930798
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:12 schreef SugeLucky het volgende:
Ik bedoelde het overigens niet offensief of iets dergelijks want ik vind je een toffe peer. Maar ik ben een compleet andere mening toe bedaan
Gelukkig maar, dat is wederzijds. Ik kan me ook goed voorstellen dat je een stalen band niet mooi vindt.

O ja dit is die bathyscaphe:

  woensdag 24 december 2014 @ 20:19:48 #293
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147930887
Die bathyscaphe heb ik nog over getwijfeld. Vind ik ook een erg mooie klok. Zoveel keuzes zo weinig geld :)
pi_147931344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:19 schreef SugeLucky het volgende:
Die bathyscaphe heb ik nog over getwijfeld. Vind ik ook een erg mooie klok. Zoveel keuzes zo weinig geld :)
Zie je wel toch ook wel dezelfde smaak soms ;-) .

Die Bathyscaphe (welke gelukkig niet die lelijke tekst aan de zijkant van de kast heeft) wordt op chrono24 al voor 6500 aangeboden in DL. Volgens mij ver onder list dus. Blijkbaar is het toch niet zon gewild model.

Dit is trouwens het model met stalen band. Die stalen band vind ik trouwens niet zo geslaagd.

  woensdag 24 december 2014 @ 20:39:08 #295
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147931604
Op staal vind ik die niet mooi inderdaad. Hele charme is er van weg dan.
pi_147931991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:39 schreef SugeLucky het volgende:
Op staal vind ik die niet mooi inderdaad. Hele charme is er van weg dan.
Qua afwerking zit deze een hele stap boven Rolex. Het is in mijn ogen de mooiste en meest luxe duiker die er is. Het uurwerk heeft ook een rotor van 18 karaat bijvoorbeeld. Ik denk dat de 1315 van Blancpain ook zeker op kan tegen de robuustheid van het 3135 caliber van Rolex. Het enige minpuntje is het ontbreken van een breguet spiraal. Ze hebben een platte titanium spiraal gemonteerd. De balans is meen ik van glucydur. Er is ook een versie met een titanium balans en 8 dagen gangreserve. Die is niet te vinden in de bathyscaphe, maar in een ander model.
pi_147938898
Meh. Dunne bezel, erg grote kroon, geen guards? Alleen brushed finish? Op het eerste oog ben ik er geen hele grote fan van.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147939246
Weer eens een andere kleur :)


(Seiko caliber 3863 uit 1974)
...
pi_147939986
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:42 schreef Skv het volgende:
Meh. Dunne bezel, erg grote kroon, geen guards? Alleen brushed finish? Op het eerste oog ben ik er geen hele grote fan van.
Hij is erg onder de radar moet ik toegeven.
Dit is trouwens het originele model van 1955

  donderdag 25 december 2014 @ 01:34:44 #300
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147942060
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:17 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dat is wederzijds. Ik kan me ook goed voorstellen dat je een stalen band niet mooi vindt.

O ja dit is die bathyscaphe:

[ afbeelding ]
Prachtig horloge! De remake en ook de vintage Fifty Fathoms zijn prachtige horloges. De remake:


En een 'echte' uit de 50's:

Een van de weinige horloges waarbij ik de remake mooi vind.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_147944064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 01:34 schreef x3ro het volgende:

[..]

Prachtig horloge! De remake en ook de vintage Fifty Fathoms zijn prachtige horloges. De remake:
[ afbeelding ]

En een 'echte' uit de 50's:
[ afbeelding ]
Een van de weinige horloges waarbij ik de remake mooi vind.
De bathyscaphe bestaat bijna even lang. Die versie die jij toont is de reguliere versie met de merknaam op de zijkant. Die vind ik helemaal niet mooi. Het origineel daarvan is beter vind ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')