Geen idee, iemand zei de vorige keer dat ie dat soort glas niet kon plaatsen en ik heb er al helemaal geen verstand van. Maar dat kwam ik dus tegenquote:Op donderdag 18 december 2014 22:45 schreef Skv het volgende:
Lijkt me gewoon standaard saffierglas toch?
welk horloge kijk je naar?quote:Op donderdag 18 december 2014 22:48 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Geen idee, iemand zei de vorige keer dat ie dat soort glas niet kon plaatsen en ik heb er al helemaal geen verstand van. Maar dat kwam ik dus tegen
Da was ik. Maar als het klopt wat hij schrijft dan is het glas wel het beste onderdeel van het horloge. Heel erg krasvast in ieder geval.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:48 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Geen idee, iemand zei de vorige keer dat ie dat soort glas niet kon plaatsen en ik heb er al helemaal geen verstand van. Maar dat kwam ik dus tegen
Hebben een behoorlijk rijke historie wat betreft het leveren van horloges aan defensie onderdelen van verschillende landen. Overigens het grof en saai kan ik ergens wel inkomen, anderzijds kun je het saai ook weer zien als herkenbaar. Zelf vind ik ze ook niet zo geweldig. Overigens valt dat 'groot' best wel mee. Ben zelf maar een spriet en toch vielen ze qua formaat mee. Ze lijken op de foto's flink stuk forser en groter dan dat ze in het echt zijn. Wat ik dan weer minder aan Panerai vind is het feit hoe er met de limited edition modellen wordt omgesprongen. Zo gaan er meerdere verhalen rond dat werknemers binnen de organisatie first dibs hebben op limited edition varianten welke behoorlijk wat $$ waard zijn in de ogen van Paneraifanaten. Echter hoe waar dit is weet ik ook niet, zoiets is immers lastig aan te tonen.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:20 schreef Oksel het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Panerai.. waarom zou je zoiets dragen?
Saffier is prima. Je glas gaat dan in elk geval niet krassen. Ik heb ook saffierglas en draag mijn horloge al meer dan 7 jaar elke dag. De de kast heeft nu aardig wat krasjes enzo maar het glas ziet eruit alsof het horloge net nieuw uit de fabriek komt.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:34 schreef Isis20 het volgende:
Heel even snel tussendoor... Ik heb me even verder verdiept in het glas van het horloge. Het was gemaakt van Crystal Sapphire. Ze hebben me naar dit verwezen:
A sapphire crystal is indeed made of synthetic sapphire, which is a transparent form of corundum, or aluminum oxide (Al2O3). It is extremely hard (Moh's scale 9), and will resist scratching by most substances short of diamonds. However, if struck sharply and from the correct direction, sapphire will shatter, especially if domed.
Klinkt dit goed of is het een hoop verkoop onzin?
Tijd om je toetsenbord te cleanen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:36 schreef IkWilbert het volgende:
Blij met mijn nieuwe aanwinst![]()
Seiko skx007
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tijd om je toetsenbord te cleanen.Haha * IkWilbert *pakt meteen een doekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* I intend to live forever, so far so good! *
Smaken en kleuren...quote:
Ik denk dat er niet anders wordt mee omgegaan dan bij andere grote manufactures, eigen werknemers hebben altijd wel een voetje voor.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:47 schreef x3ro het volgende:
Wat ik dan weer minder aan Panerai vind is het feit hoe er met de limited edition modellen wordt omgesprongen. Zo gaan er meerdere verhalen rond dat werknemers binnen de organisatie first dibs hebben op limited edition varianten welke behoorlijk wat $$ waard zijn in de ogen van Paneraifanaten. Echter hoe waar dit is weet ik ook niet, zoiets is immers lastig aan te tonen.
Sorry, laptop viel uit.quote:
quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Saffier is prima. Je glas gaat dan in elk geval niet krassen. Ik heb ook saffierglas en draag mijn horloge al meer dan 7 jaar elke dag. De de kast heeft nu aardig wat krasjes enzo maar het glas ziet eruit alsof het horloge net nieuw uit de fabriek komt.
Danku beide!quote:Da was ik. Maar als het klopt wat hij schrijft dan is het glas wel het beste onderdeel van het horloge. Heel erg krasvast in ieder geval.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saffier
Ze doen mij erg denken aan die afschuwelijke Oozoo klokken.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik vermoed hierom: http://www.panerai.com/en/history-officine-panerai
Ach luister, die was rond de 250¤ toch? Als je hem echt zo mooi vindt dan zou ik hem gewoon kopen. Zeker in die prijsklasse. Dadelijk koop je een klok die je eigenlijk minder mooi vindt omdat de puristen hier zitten te zeuren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:59 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Sorry, laptop viel uit.
Nog steeds dat ene horloge waar jullie niet zo positief over waren, maar ik niet los kan laten
Er zit idd een geschiedenis achter, maar het merk is wel opnieuw opgestart. Ze teren dus op de oude naam. Heel lang heeft het merk daarna ook niet veel voorgesteld, omdat ze geen eigen calibers hadden. Ze hadden wel soms een aantal gelimiteerde versies met bijvoorbeeld een JLC of zelfs Minerva erin, maar de meesten hadden een goedkope Unitas erin zitten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:29 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Smaken en kleuren...
Groot![]()
maar dat geeft het een beetje présence aan je pols, met m'n 23cm polsomtrek kan ik wel wat hebben
Grof, dan ken je het merk niet. De kasten zijn wat groter maar de afwerking is erg fijn, en zeker de radiomir reeks een stuk slanker.
Saai zeker niet, zo eenvoudig om een bandje te wisselen zodat het voor elke gelegenheid wel past, zoveel materialen van Staal, titanium, brons, alle soorten goud en zelfs tantalium, diverse soorten chrono's die in het gamma zitten, hoe kan dit saai zijn.
En dan nog de geschiedenis die erachter zit![]()
![]()
En last but not least er zit een geweldige community achter met heel erg leuke mensen en bijeenkomsten.
Loop nu al meer dan 10 jaar met Panerai rond en ze vervelen nooit.
[..]
Ik denk dat er niet anders wordt mee omgegaan dan bij andere grote manufactures, eigen werknemers hebben altijd wel een voetje voor.
Dan heb je natuurlijk nog grote klanten en de grotere verzamelaars plus de grote namen van de community die wel voorrang krijgen en dan weet je dat je hand leggen op een LE, waarvan je bijna zeker bent dat ze in waarde gaat toenemen (wat meer niet dan wel het geval is), erg moeilijk wordt.
Maar dat is bij andere merken niet anders, probeer maar eens bij Winston een Opus model te pakken te krijgen.
Mocht je dat soort modellen gaaf vinden kun je eventueel ook kijken voor Brathwaitquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:19 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Deze [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry als je een of andere klassieker verwachtte, die kan ik niet betalen(en meestal vind ik ze ook te druk)
Is inderdaad mijn stijl! Zocht alleen een zwarte wijzerplaat. Sla de link in ieder geval op, dankuquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:05 schreef Accursius het volgende:
[..]
Mocht je dat soort modellen gaaf vinden kun je eventueel ook kijken voor Brathwait
https://www.brathwait.com/shop/
Is ook nog eens 100,- goedkoper.
Wat bedoel je? Die Orient?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:09 schreef Oksel het volgende:
Waarom koop je van die wannebe neprolexen?
Ik neem aan dat de aantallen zoals gewoonlijk gebaseerd zijn op het aantal COSC certificaten dat aangevraagd wordt. Veel merken maken namelijk de werkelijke productieaantallen niet openbaar.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:24 schreef SeLang het volgende:
Ik heb een klassement gemaakt van de minst exclusieve horloges (alleen Zwitsers en Duits)
Op basis van aantal verkochte exemplaren:
[ afbeelding ]
En hier dezelfde lijst gesorteerd op totale verkopen in Zwitserse franken:
[ afbeelding ]
Wat een gelul zeg. Het is gewoon een diver.quote:
Nogmaals, het is geen kopie. Swordwijzers, day-date op 3, pusher op 2..quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ken dat hele merk niet. Maar als ik 'Orient' lees, én een copy van een Rolex zie, wordt ik echt blij.
Jij komt echt over als een gigantische troll, weet je dat?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:09 schreef Oksel het volgende:
Waarom koop je van die wannebe neprolexen?
Laat hem, je hoeft je niet te verantwoorden. Als je het zelf maar mooi vindtquote:Op vrijdag 19 december 2014 19:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen kopie. Swordwijzers, day-date op 3, pusher op 2..van de bezel zou je nog kunnen zeggen dat het wat weg heeft van een sub, maar aan de andere kant hebben 99 procent van de low end duikers dat.
En wat is er tot slot niet goed aan Orient? Is een van de grootste Japanse merken.
Ik ga me niet verantwoorden. Hij heeft zich duidelijk nooit goed ingelezen in hommage horloges, duikers en Japanse automatenquote:Op vrijdag 19 december 2014 20:08 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Laat hem, je hoeft je niet te verantwoorden. Als je het zelf maar mooi vindt
http://en.wikipedia.org/wiki/Orient_Watchquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ken dat hele merk niet. Maar als ik 'Orient' lees, én een copy van een Rolex zie, wordt ik echt blij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |