Pandjeshuis. En die worden gecontroleerd door de politie. Zal dus wel. In Koblenz. Heeft (wellicht ondertussen had) volgens schoonpa 20-30 horloge's liggen, o.a. een Rolex Submarine voor 2k. Maar moet 't nog zien.quote:Op maandag 22 december 2014 21:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Welke is dat? Zijn die horloges wel legit?
Goed voor je cashflow.quote:Op maandag 22 december 2014 21:50 schreef Twiitch het volgende:
Waarom zouden ze dure klokken goedkoop wegdoen. Ik vind jouw manier van posten hier erg raar.
Interessant. En waarom zet die tent ze dan niet tegen een marktconforme prijs af? Zou jij 3k laten liggen als ondernemer?quote:Op maandag 22 december 2014 22:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Pandjeshuis. En die worden gecontroleerd door de politie. Zal dus wel. In Koblenz. Heeft (wellicht ondertussen had) volgens schoonpa 20-30 horloge's liggen, o.a. een Rolex Submarine voor 2k. Maar moet 't nog zien.
Geen idee, maar weet wel dat m'n schoonpa daar een Breitling voor 1290 heeft gekocht. Zal morgen eens foto maken.quote:Op maandag 22 december 2014 22:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Interessant. En waarom zet die tent ze dan niet tegen een marktconforme prijs af? Zou jij 3k laten liggen als ondernemer?
Ik zou op je hoede zijn in ieder geval. Ook al zijn ze echt, het lijkt mij niet in de lijn van een normale onderneming liggen om zulke prijzen te hanteren.quote:Op maandag 22 december 2014 22:35 schreef Oksel het volgende:
[..]
Geen idee, maar weet wel dat m'n schoonpa daar een Breitling voor 1290 heeft gekocht. Zal morgen eens foto maken.
Whatever. Volgens mij ben je hier als een malle aan het trollen. Maar ik ben benieuwd naar de foto'squote:Op maandag 22 december 2014 22:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
Goed voor je cashflow.
En dat je bovenstaand raar vind, vind ik prima. Maar heeft niets te maken met mijn manier van posten. Als ik alles achterstevoren zou schrijven, zou het raar zijn. Wat ik schrijf is niet raar, je interpretatievermogen is wellicht wat minder sterk.
Yachtmasters vind ikzelf ook leuke klokken, geen idee of er nog andere dials beschikbaar zijn welke mooi staan bij de rest? Is immers voor verkoop altijd terug te wisselen en wanneer de dial niet nieuw is aangeschaft vaak voor eenzelfde bedrag weer te verkopen. Alleen lijkt iedereen altijd voor de Submariners te gaan.quote:Op maandag 22 december 2014 20:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Beetje over aan het nadenken, maar heb al eentje met een witte wijzerplaat:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 december 2014 19:50 schreef Kazenbazen het volgende:
Die gouden Rolex is wel baas, maar zou er niet mee gaan lopen. Kans dat mensen je zien als dealer/chaggeraar oid is redelijk groot
Iets met goud wordt idd vaak als fout gezien, maar hoe dan ook wordt een Rolex vaak als fout gezien.quote:Op maandag 22 december 2014 20:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat dat echt iets Nederlands is, dat dat niet kan. In de rest van de wereld, en met name in Azie en de VS, is het een stuk normaler om met goud rond te lopen. Zou dat te maken hebben met die calvinistische middle-of-the-road mentaliteit van ons? 'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg?'
Ik heb een gold-plated horloge van 35mm die ik soms draag, maar toch liever RVS op de een of andere manier. Zo'n Rolex als hierboven vind ik dan wel weer tof, maar zou ik ook niet meer lopen.
Hoewel mijn 1601 wel een bezel van witgoud heeft, maar dat valt niet zo op
Prachtige klok. Bekende van mij loopt ook regelmatig met een dikke rose gouden Hublot om de pols. Kan (in mijn ogen) ook gewoon, maar dat kan ook door mijn alles behalve maaiveld mentaliteit komen(geen volle Nederlander qua oorsprongquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:58 schreef SugeLucky het volgende:
Mijn vader heeft die yachtmaster in de helemaal gouden uitvoering met blauwe wijzerplaat.
Is wat mij betreft niet TE
plaatje van google
[ afbeelding ]
Vind het voor mij op dit moment iets te veel geld om te kopen anders had ik zeker weten zoiets om gehad. Bij mij op het werk lopen er genoeg met gouden rolexen, meestal two tone en d'r loopt er eenet een volledig gouden day date met president band.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:58 schreef SugeLucky het volgende:
Mijn vader heeft die yachtmaster in de helemaal gouden uitvoering met blauwe wijzerplaat.
plaatje van google
[ afbeelding ]
Ik kon laatst het plaatje niet zien. Als je deze koopt zou ik zeker de nieuwe versie nemen met de nieuwe band. De oude goud stalen banden slijten nogal. Zeker als je ze te los draagt krijg je snel rek erop.quote:Op maandag 22 december 2014 20:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Beetje over aan het nadenken, maar heb al eentje met een witte wijzerplaat:
[ afbeelding ]
Helemaal van goud zie ik mezelf dan weer niet mee lopen. Als ik een volledig gouden kast zou kopen, dan ook niet iets van Rolex, maar iets deftigers met lederen band zoals een Glashutte Original of een JLC.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:58 schreef SugeLucky het volgende:
plaatje van google
[ afbeelding ]
Dan heb je iig wel een onderwep om over te hebben met je collega's. Zijn het toevallig ook liefhebbers of vinden ze gaat ze het alleen om het merk. Als het dat laatste is, vind ik het altijd jammer. Ieder zijn ding natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Vind het voor mij op dit moment iets te veel geld om te kopen anders had ik zeker weten zoiets om gehad. Bij mij op het werk lopen er genoeg met gouden rolexen, meestal two tone en d'r loopt er eenet een volledig gouden day date met president band.
Een quartz zo te zien aan de layout, dan is 1300 veel geld voor een 2e hands Breitlingquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:28 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Die dus. Zat ik volgens mij aardig goed. 1300 is dan niet heel gek. Heeft ook een volledig gouden Audemars trouwens. Ding is al 20-25 jaar oud, vrijwel elke dag gedragen.
http://www.chrono24.nl/se(...)true&searchexplain=1quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:28 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Die dus. Zat ik volgens mij aardig goed. 1300 is dan niet heel gek. Heeft ook een volledig gouden Audemars trouwens. Ding is al 20-25 jaar oud, vrijwel elke dag gedragen.
Draag nu eentje met een nieuwe band, die is superieur ten opzichte van de oude band. De yachtmaster die ik op het oog heb is niet nieuw en heeft de oude band wat ik nog al jammer vind. Het gaat hem ook niet worden denk ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:26 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ik kon laatst het plaatje niet zien. Als je deze koopt zou ik zeker de nieuwe versie nemen met de nieuwe band. De oude goud stalen banden slijten nogal. Zeker als je ze te los draagt krijg je snel rek erop.
[..]
Helemaal van goud zie ik mezelf dan weer niet mee lopen. Als ik een volledig gouden kast zou kopen, dan ook niet iets van Rolex, maar iets deftigers met lederen band zoals een Glashutte Original of een JLC.
Verder wel een hele mooie klok hoor, ik vind het altijd wel mooi om te zien bij anderen.
Je krijgt er natuurlijk wel heel snel krassen op, bij mij zitten de middenschakels altijd helemaal onder de haarlijntjes, maar dat zie je vooral in kunstlicht. Een volledig gouden model zou ik in ieder geval niet fijn vinden om te dragen als dagelijkse beater.
Mijn meeste directe collegas hebben niks met horloges, er zitten zelfs anti-rolexen bij. Terwijl het vaak ongefundeerde meningen zijn. Opmerkingen als "ik vind Rolex lelijk" ipv dat je een specifiek model niet mooi vind en dan zelf met neppe dure horloges rondlopen, dat is pas not done. Ken maar een paar die van horloges houden en daar kan ik dan ook uren over praten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:29 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Dan heb je iig wel een onderwep om over te hebben met je collega's. Zijn het toevallig ook liefhebbers of vinden ze gaat ze het alleen om het merk. Als het dat laatste is, vind ik het altijd jammer. Ieder zijn ding natuurlijk.
Je moet er van houden, ik zelf vind de combi zwart/bruin niet zo mooi. Vind een bruine/cognac band beter bij een witte wijzerplaat passen. Maar er zijn genoeg foto's van een bambino met cognac band te vinden dus als je het mooi vindt zou ik het zeker doen!quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:14 schreef Twiitch het volgende:
Zit te dubben over een nieuwe band voor m'n Orient Bambino (zwart). Ik zat zelf te denken aan iets richting cognac, lijkt me een mooi contrast, zoiets dus:
[ afbeelding ]
+1quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:46 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Je moet er van houden, ik zelf vind de combi zwart/bruin niet zo mooi. Vind een bruine/cognac band beter bij een witte wijzerplaat passen. Maar er zijn genoeg foto's van een bambino met cognac band te vinden dus als je het mooi vindt zou ik het zeker doen!
Ja maar ik heb bv al meerdere zwarte/bruine leren bandjes van 22mm. Dan zou ik speciaal voor de Bambino weer nieuwe bandjes moeten kopen.. Het is geen ramp maar vooralsnog is dat een van de redenen om er nog geen aan te schaffen. Verder vind ik het een prachtig horlogequote:Op dinsdag 23 december 2014 20:14 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb weinig moeite om ze te vinden, en ik moet zeggen dat m'n 22mm NATO banden er ook vrij gemakkelijk inpassen.
Ik weet niet of quartz per definitie een horloge meteen slechter maakt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:57 schreef Oksel het volgende:
Ohja.
Gewoon simpel quartz horloge dusWat heeft zo'n ding nieuw gekost ongeveer?
Goede post. Het is maar net of je voor mogelijkheden en gebruiksgemak gaat, of voor een hoop gedoe.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:57 schreef ChowMonkey het volgende:
[..]
Ik weet niet of quartz per definitie een horloge meteen slechter maakt.
Sub date draag je toch dacht ik? Heb je er wel eens een gehad met een oud model? Ik heb een tijd een met een oude band gehad, een GMT en toch zijn die banden wel heel goed gemaakt. Alleen de sluiting voelt wel heel goedkoop aan, maar stevig zijn ze wel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Draag nu eentje met een nieuwe band, die is superieur ten opzichte van de oude band. De yachtmaster die ik op het oog heb is niet nieuw en heeft de oude band wat ik nog al jammer vind. Het gaat hem ook niet worden denk ik.
Heb een 14060M, maar die draag ik niet zo vaak meer. Mijn pols zet vaak uit en dan is het fijn als je makkelijk een halve schakel bij kan zetten. Droeg het vroeger vaak met een nato. Inmiddels heb ik het maar in de kluis gestopt. Tegenwoordig draag ik meestal de TOG met nieuwe sluiting waar je dus makkelijk een halve schakel meer/minder kan maken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:37 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Sub date draag je toch dacht ik? Heb je er wel eens een gehad met een oud model? Ik heb een tijd een met een oude band gehad, een GMT en toch zijn die banden wel heel goed gemaakt. Alleen de sluiting voelt wel heel goedkoop aan, maar stevig zijn ze wel.
De oude stalen banden hebben dat probleem van rek veel minder snel. Overigens kunnen de nieuwe banden ook wel rek gaan vertonen als je ze te los draagt.
Nee, want onder Swatch vallen ook high-end merken als Harry Winston, Breguet, Blancpain, Glashutte, Omega, Longines etc. Van Flik-Flak tot Harry Winston zeg maarquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:27 schreef ChowMonkey het volgende:
Ok dus grofweg de Swatch group met zijn merken als instappers en dan een trapje op..
De OP?quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:35 schreef ChowMonkey het volgende:
Is er zo'n verdeling ook te maken met merken buiten de Swatch group? Die beginnen qua prijzen meestal al een stuk hoger toch?
De TOG is wel een hele mooie ondergewaardeerde klok. Ik heb hem ook een tijdje ovewogen toen ik twijfelde tussen de TOG en een Milgauss. Uiteindelijk heb ik toen de Milgauss gekozen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Heb een 14060M, maar die draag ik niet zo vaak meer. Mijn pols zet vaak uit en dan is het fijn als je makkelijk een halve schakel bij kan zetten. Droeg het vroeger vaak met een nato. Inmiddels heb ik het maar in de kluis gestopt. Tegenwoordig draag ik meestal de TOG met nieuwe sluiting waar je dus makkelijk een halve schakel meer/minder kan maken.
Balen zeg. Naar welke horlogemaker breng je hem eigenlijk?quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:42 schreef Skv het volgende:
Ik had mijn Rolex terug. Blijkt er iets mis te zijn met het uurrad/wisselrad.
Morgen gaat 'ie weer terug.
Aanschouw:
[ afbeelding ]
Zo'n TOG 'Thunderbird' heeft wel watquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:48 schreef Fisherman het volgende:
[..]
De TOG is wel een hele mooie ondergewaardeerde klok. Ik heb hem ook een tijdje ovewogen toen ik twijfelde tussen de TOG en een Milgauss. Uiteindelijk heb ik toen de Milgauss gekozen.
Misschien dat er wel weer een keer een groter model weer komt. Jammer dat deze niet meer gemaakt wordt. Het is toch de echte voorloper van de Sub.
[..]
Balen zeg. Naar welke horlogemaker breng je hem eigenlijk?
Union zou ik trouwens wel uit het rijtje high end halen. Dat was het wel toen het nog de manufactuur calibers gebruikte. Sinds 2007 ofzo gebruiken ze alleen maar eta werkjes.
Op die foto lijkt het trouwens gewoon opnieuw monteren van de wijzers en zorgen dat ze goed uitgelijnd zitten. Hopelijk kan ie het snel voor je maken en kan je er wat langer van gaan genieten de volgende keer.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Zo'n TOG 'Thunderbird' heeft wel wat
En inderdaad erg zuur. Net vanmiddag teruggekregen en morgen gaat hij de deur weer uit. Nouja, het is even niet anders.
Ik vrees toch echt dat het aan het wisselrad ligt. Horlogemaker had een foto gestuurd van voordat het horloge verzonden werd. Daar was de verhouding tussen minutenwijzer en uurwijzer nog in orde. Nu echter niet meer.. Het opnieuw zetten van de wijzers zal dan ook geen oplossing zijn verwacht ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:39 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Op die foto lijkt het trouwens gewoon opnieuw monteren van de wijzers en zorgen dat ze goed uitgelijnd zitten. Hopelijk kan ie het snel voor je maken en kan je er wat langer van gaan genieten de volgende keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |