Er waren steden onleefbaar geworden door een economische crisis. En iedereen gaf de relatief vermogende Joden de schuld. Nu geeft men de moslims de schuld. Beide is pertinent onwaar.quote:er waren geen steden onleefbaar geworden door Joodse immigranten die allemaal van de staatsruif vraten.
Pertinent onwaar.quote:Op donderdag 18 december 2014 09:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er waren steden onleefbaar geworden door een economische crisis. [...] Nu geeft men de moslims de schuld.
Goed dat je het zelf al zegt.quote:Beide is pertinent onwaar.
quote:Op donderdag 18 december 2014 09:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga jij je eens even heel goed inlezen in de opmaat naar de holocaust voordat je nog meer domme dingen zegt.
En dit is POL, niet NWS.
Ja? Is het weer de schuld van 'links' joh?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Wat een figuur hè. Moslims hebben er voor gezorgd dat een groot deel van de joden in Nederland zich onveilig voelen en daarom overwegen te emigreren. Allerlei joodse instellingen worden beveiligd, tot basisscholen aan toe, ze worden getreiterd en gemolesteerd. Hoe haal je het in je hoofd om met de holocaust aan te komen. Als er iemand verantwoordelijk is voor deze toestand dan zijn het wel mensen als jij, die geen woord vuil maken als er weer een jood in elkaar wordt geslagen maar wel op hun achterste poten staan als een moslim een stageplaats geweigerd wordt.
quote:Op donderdag 18 december 2014 01:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Weerleg liever mijn standpunt dat jouw moslimhaat niets anders is dan de jodenhaat van de nazi's.
Links kijkt daar toch voor weg? Waar zijn de aangiften en de massale verontwaardiging van links als een groepje randberbers in Amsterdam de Hitlergroet brengt naar een langslopende Joodse oude man?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja? Is het weer de schuld van 'links' joh?
Goh, het viel niet te verwachten. Ik zeg domme dingen. Voorbeeldje: hebben Joden een situatie veroorzaakt in Duitsland dat men niet meer zonder politiebegeleiding met een ambulance de Moslimwijk ingaat? Factcheck: Malmo (met trema's maar zit op mobiel). Hebben Joden een situatie veroorzaakt dat een op de vier Duitse vrouwen verkracht werd door zo goed als exclusief Joden? Factcheck: Stockholm. Hebben Joden tienermeisjes massaal in de prostitutie gestopt, waarna de moeders van de daders doodleuk beweerden dat de slachtoffers hoeren waren want geen hoofddoek? Factcheck: Engeland. Gingen Joden massaal rellen toen twee nutteloze criminelen uit hun gemeenschap levend werden geëlektrocuteerd? Factcheck: Parijs.quote:Op donderdag 18 december 2014 09:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga jij je eens even heel goed inlezen in de opmaat naar de holocaust voordat je nog meer domme dingen zegt.
En dit is POL, niet NWS.
En waar denk je dat de Westenhaat van Moslims vandaan komt? Precies hetzelfde principe toch? Ik snap overigens wel dat een Moslim uit Yemen die zijn hele familie door een droneaanval is verloren het Westen haat, maar puur rationeel gezien heb ik daar niks mee te maken.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:54 schreef Beathoven het volgende:
Als Christenen of Atheisten 't in Turkije verstieren wil ik niet verantwoordelijk zijn voor deze groep puur omdat er dat gegeven ligt. Dat geeft men hier geen enkel recht om mij dan ook maar op de spreekwoordelijke brandstapel te gooien. Hetzelfde doen we in Nederland wel met 't verketteren van moslims.
Je mist m'n punt. Ik zeg puur dat ik als individu en met mij een hele hoop individuen niet verantwoordelijk ben voor alles wat fout gaat onder mensen die toevallig dezelfde attributen hebben maar met wie ik totaal geen relatie heb.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En waar denk je dat de Westenhaat van Moslims vandaan komt? Precies hetzelfde principe toch? Ik snap overigens wel dat een Moslim uit Yemen die zijn hele familie door een droneaanval is verloren het Westen haat, maar puur rationeel gezien heb ik daar niks mee te maken.
Waar maak jij uit op dat ik denk dat alle Moslims Nederland haten? Het zijn er echter bepaald niet weinig.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je mist m'n punt. Ik zeg puur dat ik als individu en met mij een hele hoop individuen niet verantwoordelijk ben voor alles wat fout gaat onder mensen die toevallig dezelfde attributen hebben maar met wie ik totaal geen relatie heb.
Neem Erdogan.. die roept iets in de strekking van 'de lawrences of arabia' zijn verantwoordelijk voor de problemen die er nu zijn in het midden-oosten. Dat zijn dus de buitenlanders, de niet moslims.. zelfde verhaal als met wat Wilders doet en z'n moslims. Ik voel mij aangesproken maar tegelijk ook weer niet aangesproken, moet ik mijzelf nu wel of niet gaan verdedigen? Moet ik mijzelf verdedigen t.o.v. een paar Fransen die het b.v. verstieren, wat ze dan ook mogen verstieren. Met zulke uitspraken is het enige doel het idee in de hoofden van de mensen planten dat buitenlanders eng zijn.
Waar maak jij b.v. uit op dat alle moslims Nederland haten en vrijheden niet tolereren. Ik ken genoeg mensen die gematigd moslim zijn en helemaal geen bedreiging vormen of zullen vormen. Is het dan terecht dat zij onder vuur komen te liggen. Wat moeten zij doen.. zichzelf verdedigen tegen de generalisering?. Ik kan me voorstellen dat ze zichzelf helemaal niet willen verdedigen.
De PVV plant deze gedachte er bij de mensen in.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat ik denk dat alle Moslims Nederland haten? Het zijn er echter bepaald niet weinig.
quote:Op donderdag 18 december 2014 13:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De PVV plant deze gedachte er bij de mensen in.
Vooral wegkijken, vooral wegkijken.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De meerderheid van de moslims is gewoon fundamentalistisch en zonder daarbij zelf geweld te gebruiken vormen zij wel de voedingsbodem voor religieuze haat en geweld.
Even wat cijfers
66% van de Europese moslims vindt de religieuze voorschriften van de islam belangrijker dan de wetten van de overheid
-60% heeft een hekel aan homo's
-Bijna 60 procent wil terug naar de wortels van de islam, de enkelvoudige uitleg van de Koran wordt zelfs door 75 procent van hen gesteund.
- 54 procent was ervan overtuigd dat het Westen eropuit is om 'de islam' te vernietigen
-Ongeveer 50% van de islamieten zijn antisemitisch (bij jongeren en in sommige steden is dit zelfs nog hoger)
http://www.wzb.eu/sites/d(...)ms_and_christian.pdf
Vooral niks leren van de geschiedenis. Bevolkingsgroepen criminaliseren.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
Vooral wegkijken, vooral wegkijken.
Een rapport quoten is bevolkingsgroepen criminaliseren? Vent, ga je alsjeblieft even laten nakijken met je stelselmatige ontkenningsdrang t.a.v. de problemen die Mohammedanen veroorzaken. De tijd dat je Fortuyn in een hoekje kon drukken is wel voorbij hoor.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vooral niks leren van de geschiedenis. Bevolkingsgroepen criminaliseren.
quote:Op donderdag 18 december 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een rapport quoten is bevolkingsgroepen criminaliseren?
quote:Op donderdag 18 december 2014 00:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat komt precies overeen met hoe Wilders het uitlegt. Moslims doen alsof ze liberaal en verdraagzaam zijn, maar zodra ze met velen zijn dan laten ze hun ware aard zien.
quote:Op donderdag 18 december 2014 01:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Onzinnige vergelijking.
Subsidies stoppen en een verbod op moskeeën heeft niets te maken met misdaden van de nazi's.
Daarnaast zijn de joden een etniciteit, de islam is een geloof ideologie.
quote:Op donderdag 18 december 2014 09:26 schreef Richestorags het volgende:
Het fundamentele verschil tussen een Islamhater en een Jodenhater is dat een Islamhater dagelijks de verschrikkelijke uitwassen van de Islam kan zien. Hitlers Jodenhaat was nergens op gebaseerd, er waren geen steden onleefbaar geworden door Joodse immigranten die allemaal van de staatsruif vraten.
Ah je gaat mee met Wilders' trucje om maar niet aangeklaagd te worden voor het vrijheid van godsdienst-artikel?quote:Op donderdag 18 december 2014 01:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Daarnaast zijn de joden een etniciteit, de islam is een geloof ideologie.
Nou heb ik werkelijk nog nooit een links persoon gezien die de problemen rondom moslims ontkent. Maar nuance wordt nogal gauw als vluchtgedrag bestempeld in ons politieke landschap.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een rapport quoten is bevolkingsgroepen criminaliseren? Vent, ga je alsjeblieft even laten nakijken met je stelselmatige ontkenningsdrang t.a.v. de problemen die Mohammedanen veroorzaken. De tijd dat je Fortuyn in een hoekje kon drukken is wel voorbij hoor.
Het slaat inderdaad nergens op om te impliceren dat er een onderscheid bestaat tussen de islam en moslims. Moslims vormen de islam.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:24 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ah je gaat mee met Wilders' trucje om maar niet aangeklaagd te worden voor het vrijheid van godsdienst-artikel?
Ongeacht wat de intenties ook zijn, in hoeverre de Moslims/Joden 'schuld' hebben aan de situatie enzovoort, is Wilders' fascisme op vele punten te vergelijken met dat van Hitler. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Ja en? Leuke quotes hoor. Ik zeg alleen dat Jodenhaat toentertijd nergens op gebaseerd was, het was een voortvloeisel van "de dolk van Versailles", de vernedering door de Fransen en de economische malaise. Het was NIET gebaseerd op allerlei misdaden gepleegd door Joodse immigranten. Islamhaat is wel degelijk ergens op gebaseerd. Niet dat het daarmee correct is om alle Mohammedanen te haten, wat dan ook bijna niemand doet, maar een zekere afkeer hebben van de Islam is niets mis mee en komt niet uit de lucht vallen. Net als het benoemen van de problemen die Islamitische immigranten veroorzaken. Vind jij het normaal dat 1 op de 4 vrouwen in Stockholm verkracht worden door exclusief Islamitische immigranten?quote:
Dan ken je Xa1pt denk ik nog niet.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:27 schreef keste010 het volgende:
[..]
Nou heb ik werkelijk nog nooit een links persoon gezien die de problemen rondom moslims ontkent. Maar nuance wordt nogal gauw als vluchtgedrag bestempeld in ons politieke landschap.
Onzin. Het is overigens ook volstrekt irrelevant. Alsof we de holocaust nu ineens goed zouden keuren als Joden zich schuldig zouden maken aan fundamentalistische denkbeelden.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en? Leuke quotes hoor. Ik zeg alleen dat Jodenhaat toentertijd nergens op gebaseerd was
Moslims criminaliseren is gezond. Daar hebben ze het immers zelf naar gemaakt.quote:Niet dat het daarmee correct is om alle Mohammedanen te haten, wat dan ook bijna niemand doet, maar een zekere afkeer hebben van de Islam is niets mis mee en komt niet uit de lucht vallen.
"66% van de Europese moslims vindt de religieuze voorschriften van de islam belangrijker dan de wetten van de overheid"quote:Op donderdag 18 december 2014 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Het is overigens ook volstrekt irrelevant. Alsof we de holocaust nu ineens goed zouden keuren als Joden zich schuldig zouden maken aan fundamentalistische denkbeelden.Flikker op.
[..]
Moslims criminaliseren is gezond. Daar hebben ze het immers zelf naar gemaakt.Hoe dan? Alsof die oververtegenwoordiging in bepaalde criminaliteit ook maar íets met de koran te maken heeft.
80% van Wilders' volgers waren het eens met zijn Marrokanen-uitspraak. Dat noem ik nou zorgwekkend.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet dat het daarmee correct is om alle Mohammedanen te haten, wat dan ook bijna niemand doet, maar een zekere afkeer hebben van de Islam is niets mis mee en komt niet uit de lucht vallen.
In terrorisme is de islam wel oververtegenwoordigdquote:Op donderdag 18 december 2014 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]Alsof die oververtegenwoordiging in bepaalde criminaliteit ook maar íets met de koran te maken heeft.
Ja, en? In welk opzicht heb jij daar last van? Als de Joden er ook dusdanig fundamentalistische denkbeelden op na zouden houden destijds zou je die hele criminalisering wel kunnen begrijpen?quote:Op donderdag 18 december 2014 13:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"66% van de Europese moslims vindt de religieuze voorschriften van de islam belangrijker dan de wetten van de overheid"
Jij zegt net nog dat de Islam geen fuck ermee te maken heeft.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? In welk opzicht heb jij daar last van? Als de Joden er ook dusdanig fundamentalistische denkbeelden op na zouden houden destijds zou je die hele criminalisering wel kunnen begrijpen?
Nee, we hadden in 2013 meer last van geweld uit separatistische hoek. Maar daar hoorden we niemand over.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:33 schreef ems. het volgende:
[..]
In terrorisme is de islam wel oververtegenwoordigd
In de gehele vorm of ook een afgezwakte vorm waarin criminelen niet welkom zijn?quote:Op donderdag 18 december 2014 13:33 schreef keste010 het volgende:
[..]
80% van Wilders' volgers waren het eens met zijn Marrokanen-uitspraak. Dat noem ik nou zorgwekkend.
Wereldwijd gezien.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, we hadden in 2013 meer last van geweld uit separatistische hoek. Maar daar hoorden we niemand over.
Je hebt het over het feit dat we hier dagelijks de uitwassen zien van islamitische hoek. Je bedoelt op het nieuws ofzo? Wat hebben moslims hier daarmee van doen?quote:Op donderdag 18 december 2014 13:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij zegt net nog dat de Islam geen fuck ermee te maken heeft.
Dat vraag ik me ook af als ze op de barricaden staan voor Palestina ja.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat hebben moslims hier in godsnaam met die idioten verderop te maken?
Goeie vergelijking wel.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af als ze op de barricaden staan voor Palestina ja.
Maar dat het gezond is om een afkeer te hebben van moslims is omdat er verderop een handjevol idioten gewelddadig zijn. Dat veruit de meerderheid van moslims geweld verwerpt is niet relevant, ze horen gewoon allemaal bij elkaar.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gelukkig kom jij met hele zinvolle reacties in dit topic.
Maar wel bagatelliseren. Daarnaast heb ik ook nog nooit een links persoon gezien die met daadwerkelijke oplossingen komt. Integendeel zelfs, links is onderdeel van het probleem en zijn zelfs niet bereid om jihadisten uit te zetten.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:27 schreef keste010 het volgende:
[..]
Nou heb ik werkelijk nog nooit een links persoon gezien die de problemen rondom moslims ontkent.
Dat zeg ik niet. Bovendien zorgen ze binnen Europa ook voor genoeg problemen, en dat zijn er niet een "handjevol" zoals jij het mooi eufemistisch noemt. Jij maakt er overigens op heel (s)linkse wijze moslims van, terwijl ik het over een afkeer van de Islam had.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar dat het gezond is om een afkeer te hebben van moslims is omdat er verderop een handjevol idioten gewelddadig zijn. Dat veruit de meerderheid van moslims geweld verwerpt is niet relevant, ze horen gewoon allemaal bij elkaar.
Ik ben het met je analyse helemaal eens. Wilders is inderdaad steeds een stukje verder opgeschoven. Maar dit heeft zijn strategie ook nodig: zijn politiek is een politiek van shockeren en daar hoort net iets verder de grenzen opzoeken ook bij. Het was niet toevallig dat zijn marionet een paar weken geleden in de kamer over de baarmoeder begon bij de islam-problematiek.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:06 schreef Beathoven het volgende:
De PVV is een beetje eng ook door 't logo wat heel toevallig ook een meeuw in de driekleur is net als de de driekleurige NSB stormmeeuw. Ook omdat het elementen heel sterk uit z'n verband rukt om eigen punten kracht bij te zetten en een idee te creeeren dat we ons moeten wapenen gebasseerd op eigen spindoctorwerk en een propagandawerkje als fitna, wat voor een deel echt gewoon op slecht onderzoek steunt.
Ook omdat de PVV een hele bevolking wegzet met teksen als 'minder marokkanen'. Ik heb Wilders net iets hoger zitten dan zn partijleden maar dit bijelkaar kan leiden tot verkeerde beslissingen. Iemand roept wat, wilders denkt waarschijnlijk 'shit, dat had ik niet gezegd' maar kan ook moeilijk afremmen want dan valt hij uit zn rol dus zal hij steeds meer en meer t meest waanzinnige verdedigen. Waardoor het steeds enger wordt. Vooral wanneer men besluit regeringsverantwoordelijkheid te nemen.
De PVV pretendeerde eerst alleen tegen 't extremisme te zijn maar schakelt in de tijd steeds een tandje bij. 'Minder marokkanen' is bv een sterke uitsluiting. Toen zn achterban dat riep en hij zei 'wij gaan dat regelen' toen raakte dat wel een moment in de geschiedenis. Zoiets wil ik Erdogan en zn publiek niet over Europeanen horen zeggen als Europeaan in Turkije. Want dat is wel een beetje eng als je de volgende dag de deur uitgaat. Al zei hij wel iets wat er naar hinte. Hij stelde dat de 'lawrences of arabia' verantwoordelijk waren voor de instabiliteit in 't midden oosten. Is eigenlijk al een voorzichtige opening naar meer.
Ik zie alleen één verschil met voor de WOII en dat is radicalisatie onder moslim jongeren, dat intolerante militante terreurgroepen ontstaan met een missie en een kaart van een droom die ze tot uitvoering willen brengen. Als dit laatste er niet was had de PVV nu al verboden geweest maar beide groeperingen voeden elkaar sterk. Het feit dat Isis bestaat en huishoudt in Irak en Syrie is ook iets wat kan verspreiden.
Er is maar één oplossing en dat is dat moslims zelf hele sterke signalen moeten geven dat dit niets met Islam te maken heeft. Dat het puur piraterij is en dat men sterk met deze jongeren in discussie moet en voorlichting moet geven, moet laten zien dat jihad geen heilige oorlog betekent maar interne worsteling met jezelf zonder dat de wereld daarvoor moet wijken. En dat worstelen met het leven is iets wat we vroeg of laat allemaal weleens doen. Al was 't bv alleen maar een midlife crisis. Maar daar hoeven geen doden of gewonden door te vallen. Of 't nu de PVV of Isis is die de koran uit zn verband rukt maakt in principe weinig uit maar de PVV spreekt de moslimjeugd niet aan. Dat is een taak van de imam of de ouders.
Welke problemen? En zijn die inherent aan de islam of het gevolg van andere factoren?quote:Op donderdag 18 december 2014 13:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Bovendien zorgen ze binnen Europa ook voor genoeg problemen, en dat zijn er niet een "handjevol" zoals jij het mooi eufemistisch noemt.
Dat onderscheid is er niet. Moslims vormen de islam, de islam is geen op zichzelf staande entiteit die orders uitdeelt aan moslims.quote:Jij maakt er overigens op heel (s)linkse wijze moslims van, terwijl ik het over een afkeer van de Islam had.
Wat heeft de islam met criminele Marokkaantjes van doen?quote:Wanneer zie ik jou nou eens kritiek gaan leveren op de uitwassen van de immigratie in plaats van op de PVV? Bij de PVV ben je er als de kippen bij om iedere PVV'er weg te zetten als een tokkie en ze over één kam te scheren, maar nooit maar dan ook nooit heb ik je gehoord over de stelselmatige oververtegenwoordigingen van Islamitische immigranten in de misdaadcijfers van heel Europa.
Precies.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:50 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik ben het met je analyse helemaal eens. Wilders is inderdaad steeds een stukje verder opgeschoven. Maar dit heeft zijn strategie ook nodig: zijn politiek is een politiek van shockeren en daar hoort net iets verder de grenzen opzoeken ook bij. Het was niet toevallig dat zijn marionet een paar weken geleden in de kamer over de baarmoeder begon bij de islam-problematiek.
Ik ben het alleen niet eens met je oplossing dat moslims sterke signalen af moeten geven. Ik ken zelf een hoop moslims die zich in de verdrukking voelen. Die anoniem willen blijven, die zich gewoon willen blijven gedragen zoals ze altijd deden. Ik vind het onterecht dat zij een signaal moeten afgeven. Immers, het hele punt met Wilders is dat het nergens op slaat om moslims als groep weg te zetten. Het laatste wat je dan moet doen is moslims als groep hier zich tegen willen laten afzetten. Dan krijg je juist polarisatie. Ik probeer dit juist aan mijn moslimvrienden duidelijk te maken, dat we hen niet anders zijn gaan zien door Wilders en dat ik veel meer parallel met hen voel dan met dat geblondeerde schaap.
Er is maar één echte oplossing en dat is het volk dat hierop stemt op zijn plek wijzen. En goed ook. Aangeven dat ze wellicht een grote groep zijn (1-2 miljoen stemmers als potentieel electoraat) maar dat de rest van Nederland niets met hen te maken wil hebben. Mensen in mijn omgeving die aangeven PVV te stemmen kunnen allen op een preek van mij rekenen. Dat zal wel belerend/betweterig zijn, maar deze mensen werken (bewust of onbewust) mee aan polarisatie in ons land en dat er Nederlanders zich niet meer welkom voelen door het PVV-tuig. Een PVV-stemmer moet zich heel goed beseffen dat een stem op Wilders betekent dat je jezelf politiek afsluit. Als diegene na een discussie dan nog meent op de PVV te moeten stemmen (heb ik gelukkig maar 1 keer meegemaakt) dan moet hij/zij dat zelf weten, maar dan is diegene daarmee een politieke vijand geworden. Dat mensen op de VVD stemmen daar kan ik me niet in vinden maar dat respecteer ik uiteraard; dat iemand op de PVV stemt respecteer ik niet omdat diegene openlijk de discriminatie van een hoop landgenoten goedkeurt. De enige oplossing is dan ook hen te blijven aanspreken op de consequenties van hun politieke keuze.
De oplossing ligt bij de PVV-stemmer, niet bij de moslim.
In de gehele vorm. De afgezwakte vorm was 95% het mee eens. Ziek volk.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In de gehele vorm of ook een afgezwakte vorm waarin criminelen niet welkom zijn?
quote:Op donderdag 18 december 2014 13:56 schreef keste010 het volgende:
[..]
In de gehele vorm. De afgezwakte vorm was 95% het mee eens. Ziek volk.
Wel dat is vrij ziek inderdaad. Maar ik vind het ook ziek dat het de politiek aan zelfreflectie ontbreekt om te zien waar deze cijfers vandaan komen. Deze komen namelijk niet uit de lucht vallen. Het jarenlang monddood maken van criticasters en het onleefbaar worden van wijken heeft bijgedragen aan deze haat, die helaas ook de onschuldige Moslim treft als Geert aan de macht komt.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:56 schreef keste010 het volgende:
[..]
In de gehele vorm. De afgezwakte vorm was 95% het mee eens. Ziek volk.
Onzin. De discussie wordt sinds jaar en dag door Wilders gegijzeld en dat geeft linkse partijen de mogelijkheid niet eens om met oplossingen te komen, omdat je altijd gepolariseerd wordt.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:45 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Maar wel bagatelliseren. Daarnaast heb ik ook nog nooit een links persoon gezien die met daadwerkelijke oplossingen komt. Integendeel zelfs, links is onderdeel van het probleem en zijn zelfs niet bereid om jihadisten uit te zetten.
Dat komt omdat niet elke moslim verantwoordelijk is voor de oververtegenwoordiging in de misdaadcijfers maar elke PVV'er wel verantwoordelijk is voor het stelselmatig discrimineren van een groep Nederlanders.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:50 schreef Richestorags het volgende:
Wanneer zie ik jou nou eens kritiek gaan leveren op de uitwassen van de immigratie in plaats van op de PVV? Bij de PVV ben je er als de kippen bij om iedere PVV'er weg te zetten als een tokkie en ze over één kam te scheren, maar nooit maar dan ook nooit heb ik je gehoord over de stelselmatige oververtegenwoordigingen van Islamitische immigranten in de misdaadcijfers van heel Europa.
Omdat criminologen en sociologen vaak zelf links zijn?quote:Op donderdag 18 december 2014 14:00 schreef keste010 het volgende:
[..]
Onzin. De discussie wordt sinds jaar en dag door Wilders gegijzeld en dat geeft linkse partijen de mogelijkheid niet eens om met oplossingen te komen, omdat je altijd gepolariseerd wordt.
Linkse partijen hebben de genuanceerde oplossingen die impopulair overkomen omdat ze tijd kosten en niet zoals Wilders de veel populairdere zondebok-strategie hanteren. De oplossingen zijn er wel degelijk: de combinatie van het bieden van kansen met het hanteren van strenge straffen is al tijden de enige oplossing gebleken. En kom alsjeblieft niet aan met dat dit al tijden gebeurt want de regeringen van de afgelopen 10 jaren hebben voornamelijk assimilerend beleid gevoerd en weigeren al tijden om bijv. bedrijven die discrimineren te beboeten.
Ooit afgevraagd waarom de overgrote meerderheid van criminologen en sociologen achter de oplossingen van links staat en de plannen van Wilders' verafschuwt?
Nee, ik woon als westerling in Turkije, een moslimland. Als ik weg had gekeken had ik wel in Urk gewoond.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
Vooral wegkijken, vooral wegkijken.
Ja zo ken ik er nog wel één. Elke PvdA'er is verantwoordelijk voor de opkomst van de PVV door het stelselmatig negeren van de uitwassen en monddood maken van de criticasters ("u bent een gevaar voor de maatschappij").quote:Op donderdag 18 december 2014 14:02 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat komt omdat niet elke moslim verantwoordelijk is voor de oververtegenwoordiging in de misdaadcijfers maar elke PVV'er wel verantwoordelijk is voor het stelselmatig discrimineren van een groep Nederlanders.
Dat hoeft zeker niet maar we moeten ook niet bang zijn om die andere helft keihard aan te pakken. Desnoods met een aanpak specifiek gericht op de cultuur van de veroorzakers, wat ook alweer zo moeilijk blijkt te zijn.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, ik woon als westerling in Turkije, een moslimland.
Ik zie de problemen in Europa ook wel ontstaan maar je vergeet dat het percentage aan Moslims slechts 5.5% van de totale Nederlandse bevolking is en dat deze cijfers hierboven een hele hoop wegschaven van een eventueel 'groot gevaar' omdat die 5.5% door de helft gaat. De overgebleven 2.7% is prima te controleren met politie en justitie. Als er een helft het verpest hoeft de andere helft er niet voor te boeten.
Oh maar dat is het hele punt juist. Ik krijg vaak de vraag van "maar als het allemaal onzin zou zijn, waarom stemmen zoveel mensen dan op Wilders?" Puur uit sentiment! Puur uit frustratie! Wilders is nu eenmaal een politiek genie. En de zondebok-strategie is nog altijd de meest effectieve politieke strategie in de geschiedenis. Het werkt, zelfs hier op fora gaan mensen er in mee en doen ze niets anders dan groepsdenken terwijl de gemene deler van een miljard mensen niets meer is dan een boekje dat op duizenden manieren te interpreteren is.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel dat is vrij ziek inderdaad. Maar ik vind het ook ziek dat het de politiek aan zelfreflectie ontbreekt om te zien waar deze cijfers vandaan komen. Deze komen namelijk niet uit de lucht vallen. Het jarenlang monddood maken van criticasters en het onleefbaar worden van wijken heeft bijgedragen aan deze haat, die helaas ook de onschuldige Moslim treft als Geert aan de macht komt.
Er zit ook een gevoel van oneerlijkheid bij. Waarom is dit schokkend terwijl er geen haan naar kraait dat Molukkers geen Nederlanders in hun wijk willen hebben? Het klinkt misschien als een simpele vergelijking, maar al dat soort dingen zijn koren op de molen voor degenen die toch al haatgevoelens hadden en het gevoel dat ze niet serieus worden genomen.
Ik denk dat in de kamer het zelf opnieuw vormgeven van citaten uit de koran het probleem alleen maar probeert te versterken, dat lost het niet op. Het zou pas wat oplossen als er een moslim zou zitten die zou zeggen 'sorry, staat er niet zo in'..quote:Op donderdag 18 december 2014 14:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat hoeft zeker niet maar we moeten ook niet bang zijn om die andere helft keihard aan te pakken. Desnoods met een aanpak specifiek gericht op de cultuur van de veroorzakers, wat ook alweer zo moeilijk blijkt te zijn.
Dan kan je first hand de problemen zien die er ontstaan als er te veel mensen de achterlijke versie van de Islam aanhangen. Turkije is hard aan het afglijden. Dat is met name het probleem. Een voorbeeld: Iranese immigranten zijn gemiddeld nog hoger opgeleid dan Nederlanders. Hoe komt dit? Tijdens de revolutie werden veel intellectuele Iranezen als vijand van het regime betiteld en moesten vluchten. Perzen zijn sowieso een hoogopgeleid volk. Hierdoor zijn zij dus de enige Moslimimmigranten die het echt goed doen.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, ik woon als westerling in Turkije, een moslimland. Als ik weg had gekeken had ik wel in Urk gewoond.
Ik zie de problemen in Europa ook wel ontstaan maar je vergeet dat het percentage aan Moslims slechts 5.5% van de totale Nederlandse bevolking is en dat deze cijfers hierboven een hele hoop wegschaven van een eventueel 'groot gevaar' omdat die 5.5% door de helft gaat. De overgebleven 2.7% is prima te controleren met politie en justitie. Als er een helft het verpest hoeft de andere helft er niet voor te boeten.
Oh wat een ontzettend slap antwoord zeg.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat criminologen en sociologen vaak zelf links zijn?
http://defusie.net/links-als-de-pest/quote:Op donderdag 18 december 2014 14:10 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oh wat een ontzettend slap antwoord zeg.Ongetwijfeld opgeschreven door iemand die nooit enig criminologisch of sociologisch onderzoek hierover beoordeeld heeft. Nee, ik ga op de rest van je post niet reageren. Niet totdat je deze onzinuitspraak onderbouwd hebt. Vertel me eens, welk onderzoek is er de afgelopen jaren verschenen dat in jouw ogen niet volgens objectieve wetenschappelijke maatstaven is gebeurd?
Bovendien: over objectieve wetenschap gesproken. Heb je vernomen hoe het met 'arabist' Hans Jansen is afgelopen nadat hij zich in de rechtszaak achter Geertje schaarde?
Wetenschappelijk is er 0,0 steun voor Wilders' standpunten. Maar ach, gelukkig weten mensen het zelf allemaal beter.
Wederom onzin. Een stem op de PvdA betekent dat ik het partijprogramma van de PvdA steun. Een stem op de PVV betekent dat je moedwillig 1 miljoen Nederlanders als minderwaardig bestempelt. Een stem op de PVV betekent dat je een hele groep verantwoordelijk houdt voor de daden van individuen. Erger kan niet..quote:Op donderdag 18 december 2014 14:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er nog wel één. Elke PvdA'er is verantwoordelijk voor de opkomst van de PVV door het stelselmatig negeren van de uitwassen en monddood maken van de criticasters ("u bent een gevaar voor de maatschappij").
Een stem op de PvdA (destijds) betekende dat je iemand steunt die Pim een gevaar voor de maatschappij noemde. Dat soort wegzettingen heeft geleid tot onvrede, onvrede waarvan de PVV meesterlijk profiteert. We kunnen dus gerust stellen dat alle PvdA'ers van destijds verantwoordelijk zijn voor de opkomst van de PVV als we jouw redenatie mogen volgen.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:13 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wederom onzin. Een stem op de PvdA betekent dat ik het partijprogramma van de PvdA steun. Een stem op de PVV betekent dat je moedwillig 1 miljoen Nederlanders als minderwaardig bestempelt. Een stem op de PVV betekent dat je een hele groep verantwoordelijk houdt voor de daden van individuen. Erger kan niet..
En wat zegt dit? Ik zie nog steeds geen onderzoek waaruit blijkt dat criminologisch of sociologisch onderzoek niet naar wetenschappelijke maatstaven zijn uitgevoerd.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
http://defusie.net/links-als-de-pest/
Ik suggereer helemaal niet dat criminologen of sociologen geen degelijk wetenschappelijk onderzoek doen, nu leg je me woorden in de mond. Ik reageer op jouw stelling dat ze het "niet voor niets allemaal eens met links zijn" omdat ze zelf meer links georiënteerd zijn.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:16 schreef keste010 het volgende:
[..]
En wat zegt dit? Ik zie nog steeds geen onderzoek waaruit blijkt dat criminologisch of sociologisch onderzoek niet naar wetenschappelijke maatstaven zijn uitgevoerd.
Als jij er niet op vertrouwt dat linkse wetenschappers objectief hun werk kunnen doen moet je met bewijzen daarvoor komen, niet met slechts een constatering dat vele sociale wetenschappers links zijn. Dat laatste is namelijk geen wereldnieuws. Op zijn beurt zijn vele economen weer rechts, dus? Graag de onderbouwing voor je punt, anders blijft je beschuldiging ongefundeerd.
Echt waar he? ik zie eigenlijk helemaal geen problemen met de mensen hier in Turkije qua tolerantie. Maar als iedereen blind loopt te schreeuwen dat hun koran achterlijk is zonder 'm ooit gelezen te hebben kan dat wrijving opleveren. Ik wil ook geen mensen over de vloer die vol op 't orgel gaan over de oorsprong der soorten en evolutie en mij daarop aanvallen zonder dat ze dat boek hebben gelezen. Om je 't een beetje te laten voorstellen.. heel hypothetisch allemaal.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan kan je first hand de problemen zien die er ontstaan als er te veel mensen de achterlijke versie van de Islam aanhangen.
Je kunt mensen niet over één kam scheren puur om het labeltje dat eraan hangt. Turkije is vooral in de ogen van het westen aan 't afglijden maar economisch gaat 't goed en ja, qua politiek is het een beetje zoals in Rusland aan het worden, daarom is er nu ook een gasdeal met Rusland en schudde Putin vorige maand de hand met Erdogan. Dat wordt een nieuw pact en daar wordt dezelfde logica toegepast als die wilders op Nederland toepast. We hebben een blablabla christelijk-joods / moslim cultuur.. normen en waarden blabla, maar ik ben nog geen haatdragende Turk tegengekomen en in Nederland zou ik als buitenlander 'niet' graag door de dorpjes lopen.quote:Turkije is hard aan het afglijden. Dat is met name het probleem. Een voorbeeld: Iranese immigranten zijn gemiddeld nog hoger opgeleid dan Nederlanders. Hoe komt dit? Tijdens de revolutie werden veel intellectuele Iranezen als vijand van het regime betiteld en moesten vluchten. Perzen zijn sowieso een hoogopgeleid volk. Hierdoor zijn zij dus de enige Moslimimmigranten die het echt goed doen.
Dat valt waarschijnlijk ergens binnen die +/- 2.7% van de totale bevolking. Mijn kapper en z'n familie was trouwens uit 't Rif, prima mensen.. heel beleefd, niet geextremiseerd. Dus als je dat allemaal gaat meten tot in details kom je in veel lagere aantallen uit.quote:Voor de rest hebben wij veelal immigranten uit achtergestelde gebieden (Rif, Anatolië) gekregen. Je hoeft geen professor zijn om te bedenken dat dat niet de liberale, hoogopgeleide Moslims zijn.
Hij 'benoemde' de problemen. Hij had 't over de radicale kant, dat is sinds kort eigenlijk meer overgewaaid op iedereen'quote:Nu is Wilders kampioen problemen benoemen, maar andere partijen zijn weer kampioen wegkijken van de problemen.
Hoe bedoel je dat als middenmoot? Dat klinkt eigenlijk nog extremer dan de PVV.quote:Er moet een middenmoot komen, eentje die problemen wil aanpakken en daarbij niet schuwt voor heilige huisjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |