Dit dus.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:49 schreef snakelady het volgende:
Dit is een heel goed voorbeeld waarom feminisme nog steeds nodig is vandaag.
http://www.buzzfeed.com/rossalynwarren/badass-women-alert
Overigens wil ik in dit topic ook meteen even aangeven, ik identificeerde me eerst niet als feminist, door dit topic en de reacties van vele mannen die het gewoonweg echt niet willen begrijpen nu wel.
Als je echt niet wil inzien dat feminisme en feminazis een wereld van verschil is ben je blind.
De vrouwen in bovenstaande artikel, dat zijn de vrouwen waarmee ik mij wil identificeren.
quote:Op woensdag 17 december 2014 12:54 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit dus.
Voor de rest ga ik niet elke keer Snakeylady's posts quoten met "Dit dus"; ter info ik ben het eigenlijk altijd wel met haar eens.
En voor de mannenmensen die het nog niet begrijpen: dat betekent dus niet dat ik iets van haar wil.
Baalt Snakelady even.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:54 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit dus.
Voor de rest ga ik niet elke keer Snakeylady's posts quoten met "Dit dus"; ter info ik ben het eigenlijk altijd wel met haar eens.
En voor de mannenmensen die het nog niet begrijpen: dat betekent dus niet dat ik iets van haar wil.
quote:
Ja zeker, maar daarom is het ook zo grappig.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:59 schreef Eleiko het volgende:
[..]Je kunt er wel om lachen, maar volgens mij begrijp je precies wat ik bedoel.
Oh ok.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja zeker, maar daarom is het ook zo grappig.
leuk stukje satire.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:45 schreef probeer het volgende:
De dag dat de discriminatie van mannen opdook in de statistieken
Dinsdag verscheen de Emancipatiemonitor 2014. Het lijkt een kwestie van tijd voordat dit rapport vooral over mannen zal gaan.
https://decorrespondent.n(...)68546745004-0d66bb03
Vind je ook dat feminisme voor NL nog nodig is?quote:Op woensdag 17 december 2014 11:49 schreef snakelady het volgende:
Overiogens wil ik in dit topic ook meteen even aangeven, ik identificeerde me eerst niet als feminist, door dit topic en de reacties van vele mannen die het gewoonweg echt niet willen begrijpen nu wel.
Als je echt niet wil inzien dat feminisme en feminazis een wereld van verschil is ben je blind.
De vrouwen in bovenstaande artikel, dat zijn de vrouwen waarmee ik mij wil identificeren.
In Nederland (hoewel ik daar niet meer woon) gelukkig een stuk minder, zaken die ik nog wel belangrijk vind in Nederland en Europa is het beeld wat we afgeven aan jonge jongens en meisjes, zoals je in het stukje kan lezen van het surfmeisje.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:18 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Vind je ook dat feminisme voor NL nog nodig is?
Hier hebben we toch al gelijke rechten?
Feministen in NL zijn denk wel nodig, maar dan vooral om op te komen voor achtergestelde rechten voor vrouwen in andere werelddelen, zoals Afrika, India, China, etc.
Goed punt, jullie beschrijven het verschil tussen gelijke rechten en gelijkheid.quote:Op woensdag 17 december 2014 08:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is 90% van de reden waarom mensen zo'n hekel hebben aan feministen (en andersom). Ze begrijpen niet dat ze andere criteria en definities gebruiken. De een vindt het bij wijze van spreken gelijkheid als iedereen een gelijke kans krijgt, de ander vindt het gelijkheid als alles 50-50 verdeeld is.
Satire ja? Wellicht .. Maar ik zou toch eens naar de cijfers uit dat stuk kijken ...quote:
Ik snap alleen niet dat dit gelinkt wordt aan discriminatie of ongelijke rechten.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:07 schreef probeer het volgende:
http://www.nrcq.nl/2014/1(...)p-mannen-langzaam-in
In mijn ogen de belangrijkste leeftijdsgroep, namelijk die van 25-30 (wanneer de afgestudeerden gaan werken), verdient een vrouw gemiddeld 100,7% van het loon van een man.
Dus dat vrouwen hedendaags hoger opgeleid zijn is iets wat stop moeten worden gezet omdat dat niet eerlijk is tegenover mannen? Moeten we mannen gaan dwingen om zich hoger op te leiden? Of wat wil je hier mee zeggen?quote:Op woensdag 17 december 2014 16:07 schreef probeer het volgende:
http://www.nrcq.nl/2014/1(...)p-mannen-langzaam-in
In mijn ogen de belangrijkste leeftijdsgroep, namelijk die van 25-30 (wanneer de afgestudeerden gaan werken), verdient een vrouw gemiddeld 100,7% van het loon van een man.
Woooooow .. niet zo offensief zeg. Quote me even waar ik dat precies zeg? Nee, dat dacht ik al. Dan zou het fijn zijn als je me geen woorden in de mond legt.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus dat vrouwen hedendaags hoger opgeleid zijn is iets wat stop moeten worden gezet omdat dat niet eerlijk is tegenover mannen? Moeten we mannen gaan dwingen om zich hoger op te leiden? Of wat wil je hier mee zeggen?
Wat heeft dit uberhaupt te maken met ongelijkheid en discriminatie?
zulke feiten worden meestal gerelateerd aan een gebrek aan discriminatie lijkt mij. 100,7% is echt een cijfer die je zou verwachten als geslacht geen directe rol speelt.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:10 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet dat dit gelinkt wordt aan discriminatie of ongelijke rechten.
Het is een statistiek.
Ik leg je geen woorden in de mond ik stelde vragen, vandaar de vraagtekens.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Woooooow .. niet zo offensief zeg. Quote me even waar ik dat precies zeg? Nee, dat dacht ik al. Dan zou het fijn zijn als je me geen woorden in de mond legt.
Het enige wat ik dmv statistiek aangeef is dat het in sommige leeftijdscategorie dus wel meevalt met die loonachterstand.
Dat is veel te kortzichtig. Natuurlijk kan er wel sprake zijn van sociale ongelijkheid, zelfs als er wettelijke gelijkheid is. Als één geslacht stelselmatig anders behandeld wordt zonder dat dat gelegitimeerd wordt door inherente biologische verschillen (e.g. vrouwen die gratis maandverband krijgen terwijl mannen dat niet krijgen), is er sprake van ongelijkheid.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:37 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Goed punt, jullie beschrijven het verschil tussen gelijke rechten en gelijkheid.
Ik ben voor gelijke rechten, want gelijkheid kun je niet opleggen. Ook niet met een raar idee als een quota.
Gelijkheid bestaat niet, gelijke rechten wel.
In de praktijk betekent gelijke rechten dat alle volwassenen onder dezelfde regeltjes kunnen concurreren.
Dit komt neer op het recht van de sterkste/slimste/persoon die het beste alliances kan sluiten, etc.
In Nederland is er al voldoende sprake van gelijke rechten volgens mij.
Uh dat zeg ik...Gelijkheid bestaat niet, gelijke rechten wel.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is veel te kortzichtig. Natuurlijk kan er wel sprake zijn van sociale ongelijkheid, zelfs als er wettelijke gelijkheid is. Als één geslacht stelselmatig anders behandeld wordt zonder dat dat gelegitimeerd wordt door inherente biologische verschillen (e.g. vrouwen die gratis maandverband krijgen terwijl mannen dat niet krijgen), is er sprake van ongelijkheid.
Prachtig nietszeggend artikeltje.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:49 schreef snakelady het volgende:
Overiogens wil ik in dit topic ook meteen even aangeven, ik identificeerde me eerst niet als feminist, door dit topic en de reacties van vele mannen die het gewoonweg echt niet willen begrijpen nu wel.
Goed puntquote:Op woensdag 17 december 2014 16:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik leg je geen woorden in de mond ik stelde vragen, vandaar de vraagtekens.
Maar ik ben je nu even kwijt, gezien je eerst liet laten lijken dat je het niet ''eens'' bent met de loonachterstand in die leeftijdscategorie.
Ah zo, helemaal mee eens dan!quote:Op woensdag 17 december 2014 16:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Goed punt
Nee het lijkt mij een prima ontwikkeling. Heel mooi om te zien dat die verschillen veel kleiner worden bij jongere mensen die net de arbeidsmarkt op gaan.
Wat is er nietszeggend aan? Het gaat om hedendaagse vrouwen die vechten voor hun rechten en in sommige gevallen die rechten ook hebben gekregen, ik vind dat vrij veelzeggend.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Prachtig nietszeggend artikeltje.
Veel te dramatisch artikel. "Laten we aannemen dat het aantal vrouwen op topposities de komende 50 jaar een lineaire groei kent!" Lijkt me een erg onwaarschijnlijke ontwikkeling. "Hé, vrouwen scoren in één categorie hoger dan mannen!" En de andere tig categorieën?quote:Op woensdag 17 december 2014 14:45 schreef probeer het volgende:
De dag dat de discriminatie van mannen opdook in de statistieken
Dinsdag verscheen de Emancipatiemonitor 2014. Het lijkt een kwestie van tijd voordat dit rapport vooral over mannen zal gaan.
https://decorrespondent.n(...)68546745004-0d66bb03
Er zijn ook mannen die vechten voor hun rechten.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is er nietszeggend aan? Het gaat om hedendaagse vrouwen die vechten voor hun rechten en in sommige gevallen die rechten ook hebben gekregen, ik vind dat vrij veelzeggend.
Nee, dat zeg je niet. Gelijke rechten slaan op wat de overheid doet. Als in de wet geen verschil wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen, hebben ze gelijke rechten. Maar als in praktijk blijkt dat ze nog altijd anders worden behandeld, door andere mensen dus, zonder goede reden, zijn ze nog steeds niet gelijk.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:45 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Uh dat zeg ik...Gelijkheid bestaat niet, gelijke rechten wel.
Wel goed lezen he
Ik begrijp nog steeds niet wat er verkeerd is aan vechten voor vrouwen, ik krijg daar ook nergens echt een duidelijk antwoord op.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn ook mannen die vechten voor hun rechten.
Niet feminisme, maar modern-humanisme. Daar moeten we heen !
Waarom niet "vechten" voor iedereen?quote:Op woensdag 17 december 2014 16:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet wat er verkeerd is aan vechten voor vrouwen, ik krijg daar ook nergens echt een duidelijk antwoord op.
Ik voel me niet benadeeld als een groep vecht voor de rechten van mannen, ik zou dat alleen maar goed vinden, het een staat het ander toch niet in de weg?
Zolang het de rechten van de ander niet in de weg staat en er goede uitkomsten zijn is dat toch alleen maar een goed iets?
Er zijn nu eenmaal zaken die gericht zijn op vrouwen en zaken die gericht zijn op mannen, dus groepen die gericht zijn op vrouwen en groepen die gericht zijn op mannen lijkt mij een logisch iets, daarnaast kan er ook echt nog een groep bestaat die vecht voor de rechten van alle mensen en ik zal ze dan ook nog eens allemaal steunen.
Ik voel me als blanke ook niet gediscrimineerd als er er een groep vecht voor de rechten van de donkere medemens.
Dat zeg ik toch..gelijkheid bestaat niet.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar als in praktijk blijkt dat ze nog altijd anders worden behandeld, door andere mensen dus, zonder goede reden, zijn ze nog steeds niet gelijk.
Omdat dat een beetje onoverzichtelijk wordt, helaas zijn er namelijk te veel problemen.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom niet "vechten" voor iedereen?
van sommige snap ik het punt niet echt, maar de rest is vooral een goed voorbeeld dat we mensen nodig hebben die opkomen voor vrijheid, gelijke kansen en emancipatie. dat is toch een net iets anders dan het (vooral westerse) feminisme dat gebaseerd is op het idee van het patriarchaat en andere seksistische denkbeelden die bv een concept zoal rapeculture mogelijk maken.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:49 schreef snakelady het volgende:
ja dat is een zeer logische reactiequote:Overiogens wil ik in dit topic ook meteen even aangeven, ik identificeerde me eerst niet als feminist, door dit topic en de reacties van vele mannen die het gewoonweg echt niet willen begrijpen nu wel.
ik identificeer mij daar ook mee, maar ik ga geen labels op zulke mensen plakken als dat mij goed uitkomt en ik identificeer mij helemaal niet als feminist, wat er voor zorgt dat ik net zo goed kijk naar mannen die zich ook inzetten voor goede zaken.quote:Als je echt niet wil inzien dat feminisme en feminazis een wereld van verschil is ben je blind. De vrouwen in bovenstaande artikel, dat zijn de vrouwen waarmee ik mij wil identificeren.
Er zijn zelfs genoeg mannen die wel feminist zijn, en de meeste feministen die ik ken hebben het ook niet pver onzinnige zaken als fart rape ( wat is dat eigenlijk?)quote:Op woensdag 17 december 2014 17:01 schreef wipes66 het volgende:
[..]
van sommige snap ik het punt niet echt, maar de rest is vooral een goed voorbeeld dat we mensen nodig hebben die opkomen voor vrijheid, gelijke kansen en emancipatie. dat is toch een net iets anders dan het (vooral westerse) feminisme die gebaseerd is op het idee van het patriarchaat en andere seksistische denkbeelden die bv een concept zoal rapeculture mogelijk maken.
[..]
ja dat is een zeer logische reactie
[..]
ik identificeer mij daar ook mee, maar ik ga geen labels op zulke mensen plakken als dat mij goed uitkomt en ik identificeer mij helemaal niet als feminist, wat er voor zorgt dat ik net zo goed kijk naar mannen die zich ook inzetten voor goede zaken.
en als ik zoiets zie:
vind ik het ook hoogt ongemakkelijk om dat te associëren met de 'issues' (ban bossy of fart rape bv) die westerse feministen aankaarten.
Ja echt geweldige vergelijkingen, kom op beetje discussiëren op niveau.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat dat een beetje onoverzichtelijk wordt, helaas zijn er namelijk te veel problemen.
We hebben ook geen groepen voor ziektes in het algemeen, dat werkt niet, dus je hebt kika, je hebt de nierstichting enz.
Dus speciale groepen die zich richten op speciale problematiek binnen die groep zie ik alleen als een positief iets en ik denk dat daar ook veel meer mee te bereiken valt.
Dat iets voor het een is wil toch niet zeggen dat je maar een kant mag kiezen en tegen het ander moet zijn? Dat ik als vrouw niet ook voor mannenrechten mag zijn omdat ik vrouw ben en het dan dus maar onder humanisme moest scharen.
Ik kan prima diverse richtingen steunen die zich richten op specifieke problemen binnen een groep, zelfs als ik me niet identificeer met die groep zoals bv als het om problemen gaat die gekleurde mensen ervaren.
En dat is dus niet hoe feminisme er uit ziet, dat is hoe hersenlozen er uit zien en heeft niks met feminisme te maken.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:05 schreef Sjarrel78 het volgende:
Fart rape:
https://francisdroy.wordpress.com/2014/02/23/fart-rape/
Nogmaals, wat is er zo verkeerd aan als een groep zich specifiek richt op de problemen binnen een groep?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja echt geweldige vergelijkingen, kom op beetje discussiëren op niveau.
Captain obvious is obviousquote:Op woensdag 17 december 2014 17:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat is dus niet hoe feminisme er uit ziet, dat is hoe hersenlozen er uit zien en heeft niks met feminisme te maken.
Het is niet "verkeerd". Het heeft alleen erg weinig zin, er is geen enkele rationele reden om in dit opzicht onderscheid te maken tussen man en vrouw.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is er zo verkeerd aan als een groep zich specifiek richt op de problemen binnen een groep?
Het verleden heeft toch al lang laten zien dat het wel nut heeft en ook hedendaags zijn er nog genoeg voorbeelden te vinden. Er zijn nu eenmaal problemen die vrouwen wel hebben die mannen niet hebben, en andersom.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet "verkeerd". Het heeft alleen erg weinig zin, er is geen enkele rationele reden om in dit opzicht onderscheid te maken tussen man en vrouw.
Modern-humanisme is goed, feminisme is onzin.
In de meeste westerse landen, met name in NL, is feminisme onzin, tenzij zij opkomen voor gelijke rechten voor vrouwen buiten NL.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet "verkeerd". Het heeft alleen erg weinig zin, er is geen enkele rationele reden om in dit opzicht onderscheid te maken tussen man en vrouw.
Modern-humanisme is goed, feminisme is onzin.
quote:Op woensdag 17 december 2014 17:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het verleden heeft toch al lang laten zien dat het wel nut heeft en ook hedendaags zijn er nog genoeg voorbeelden te vinden. Er zijn nu eenmaal problemen die vrouwen wel hebben die mannen niet hebben, en andersom.
Klopt, mannen hebben het echt chill in dat soort landen.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:12 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
In de meeste westerse landen, met name in NL, is feminisme onzin, tenzij zij opkomen voor gelijke rechten voor vrouwen buiten NL.
In Afrika, India, China, etc, kan het echt geen kwaad om specifiek voor vrouwenrechten op te komen, omdat die bij wet achtergesteld zijn.
Je hebt gelijk, daar mag ook best voor opgekomen worden.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, mannen hebben het echt chill in dat soort landen.
En jij had het over discussiëren op niveau?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Zullen we voor elke afwijking een groep oprichten? sterker nog, laten we letterlijk voor elk individu een groep oprichten. Want ja, iedereen staat anders in het leven, heeft andere problemen.....
Daarom: humanisme, goed voor iedereen.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:15 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, daar mag ook best voor opgekomen worden.
Maar mijn gevoel zegt dat in India, Afrika, vrouwen nog wel even wat meer humanisme nodig hebben.
Ik trek je redenering slechts in het extreme om je ermee te confronteren. Als je daar niet tegen kan dan zou je misschien je mening moeten wijzigen.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
En jij had het over discussiëren op niveau?
dat is nog de mooiste versie van collectivistisch groepsdenkenquote:Op woensdag 17 december 2014 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Zullen we voor elke afwijking een groep oprichten? sterker nog, laten we letterlijk voor elk individu een groep oprichten. Want ja, iedereen staat anders in het leven, heeft andere problemen.....
Ik ben alleen geen groepsdenker.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:24 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat is nog de mooiste versie van collectivistisch groepsdenken
meer dan komen we toch weer op mijn vraag uit, jij zegt dat feminisme geen nut heeft terwijl uit genoeg cijfers blijkt dat het wel zeker nut heeft.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik trek je redenering slechts in het extreme om je ermee te confronteren. Als je daar niet tegen kan dan zou je misschien je mening moeten wijzigen.
Je leest mijn post verkeerd. Feminisme als begrip heeft geen nut, maar het opkomen voor vrouwenrechten heeft dat natuurlijk wel degelijk.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
meer dan komen we toch weer op mijn vraag uit, jij zegt dat feminisme geen nut heeft terwijl uit genoeg cijfers blijkt dat het wel zeker nut heeft.
feminisme staat humanitaire groeperingen toch niet in de weg? Het is gewoon een onderdeel van.
Want erkennen dat mannen en vrouwen verschillend zijn en verschillende problemen hebben is walgelijk?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je leest mijn post verkeerd. Feminisme als begrip heeft geen nut, maar het opkomen voor vrouwenrechten heeft dat natuurlijk wel degelijk.
Ik kan alleen geen zinnig argument verzinnen waarom vrouwen en mannenrechten van elkaar gescheiden moeten zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat best wel walgelijk vind. We zijn allemaal mensen.
En kom nu niet weer met "we hebben ook bepaalde groepen voor ziektes", want ik hoop toch ten zeerste dat je daar wel het verschil tussen ziet.
Dus jij vindt het geen probleem als er tegen vrouwen gediscrimineerd wordt? Als vrouwen moeilijker aan een topbaan komen, als vrouwen bepaalde vakgebieden ingestuurd worden, etc? Of andersom: dat mannen gedwongen worden carrièretijger te spelen en dat ze bepaalde vakgebieden ingestuurd worden? Zolang de wet maar gelijk is voor beiden.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:55 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch..gelijkheid bestaat niet.
Gelijke behandeling dus ook niet.
Is ook niet erg, zolang kwaliteit van leven daardoor niet te ver achteruit gaat, toch?
Dan had je beter moeten lezen, want een stukje terug heb ik zo'n argument gegeven.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je leest mijn post verkeerd. Feminisme als begrip heeft geen nut, maar het opkomen voor vrouwenrechten heeft dat natuurlijk wel degelijk.
Ik kan alleen geen zinnig argument verzinnen waarom vrouwen en mannenrechten van elkaar gescheiden moeten zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat best wel walgelijk vind. We zijn allemaal mensen.
En kom nu niet weer met "we hebben ook bepaalde groepen voor ziektes", want ik hoop toch ten zeerste dat je daar wel het verschil tussen ziet.
Dat is wel duidelijk ja.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want erkennen dat mannen en vrouwen verschillend zijn en verschillende problemen hebben is walgelijk?
Ik snap het eerlijk waar nog steeds niet, ik denk dat als je je op specifieke problemen richt je je evt daar op kan concentreren en dus met gedaan krijgt uiteindelijk.
Zinnig-argument.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan had je beter moeten lezen, want een stukje terug heb ik zo'n argument gegeven.
Ik denk dat dit in de Nederlandse praktijk wel meevalt, als een vrouw echt een topbaan wil, dan zal dat lukken.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus jij vindt het geen probleem als er tegen vrouwen gediscrimineerd wordt? Als vrouwen moeilijker aan een topbaan komen, als vrouwen bepaalde vakgebieden ingestuurd worden, etc? Of andersom: dat mannen gedwongen worden carrièretijger te spelen en dat ze bepaalde vakgebieden ingestuurd worden? Zolang de wet maar gelijk is voor beiden.
Zoals ik het zie, streeft feminisme niet naar gelijkheid maar naar een voorkeursbehandeling voor vrouwen. Je hoort ze schreeuwen wanneer een vrouw het slachtoffer is van huiselijk geweld, maar bij een mannelijk slachtoffer is dezelfde groep muisstil.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
feminisme staat humanitaire groeperingen toch niet in de weg?
Niemand ontkent dat het voor mannen ook moeilijk is om een topbaan te krijgen en niemand vindt dat het voor vrouwen niet even moeilijk zou zijn om een topbaan te krijgen, maar het probleem is dat het voor vrouwen een pak moeilijker of zelfs onmogelijk is omdat ze vrouw zijn. Je kunt nog zo hard werken en nog zo veel inzet tonen en nog zo'n geslepen zakenvrouw zijn, als de bazen het verouderde idee hebben dat een goede manager een man is, heb je vette pech. Dat is waar mensen tegen protesteren.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:28 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in de Nederlandse praktijk wel meevalt, als een vrouw echt een topbaan wil, dan zal dat lukken.
Natuurlijk komt ze uitdagingen tegen op haar pad, maar dat geldt ook voor mannen met de zelfde wens.
Als een man liever huisman is, dan kan dat ook prima lukken, daar zullen mensen uit zijn omgeving wellicht wat van vinden, maar dat geldt ook voor huisvrouwen.
Dat geldt voor iedereen, mannen of vrouwen, als je baas toevallig het idee heeft dat een vrouw aan de top beter is dan een man, loopt de man tegen hetzelfde probleem aan.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat het voor mannen ook moeilijk is om een topbaan te krijgen en niemand vindt dat het voor vrouwen niet even moeilijk zou zijn om een topbaan te krijgen, maar het probleem is dat het voor vrouwen een pak moeilijker of zelfs onmogelijk is omdat ze vrouw zijn. Je kunt nog zo hard werken en nog zo veel inzet tonen en nog zo'n geslepen zakenvrouw zijn, als de bazen het verouderde idee hebben dat een goede manager een man is, heb je vette pech. Dat is waar mensen tegen protesteren.
Dit is een grapje toch? Wil je nou serieus beweren dat mannen in hun loopbaan net zo veel last hebben van negatieve stereotypen als vrouwen?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:18 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen, mannen of vrouwen, als je baas toevallig het idee heeft dat een vrouw aan de top beter is dan een man, loopt de man tegen hetzelfde probleem aan.
Dat is jouw stelling, waar baseer je dit op?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit is een grapje toch? Wil je nou serieus beweren dat mannen in hun loopbaan net zo veel last hebben van negatieve stereotypen als vrouwen?
De attributen die traditioneel geassocieerd worden met een goede leider, zijn deels dezelfde die geassocieerd worden met mannen. Daar komt bij dat bazen geneigd zijn om die werknemers als meer geschikt te zien, die het meeste op henzelf lijken. Als de bazen overwegend mannelijk zijn (wat in praktijk zo is), zullen ze een mannelijke kandidaat dus hoger inschatten.
Kortom, jouw insinuatie dat mannen tijdens hun loopbaan net zo veel te lijden hebben onder seksisme als vrouwen, is volkomen onzin.
Weet je ook welke redenering daarachter zit?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:01 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Zoals ik het zie, streeft feminisme niet naar gelijkheid maar naar een voorkeursbehandeling voor vrouwen. Je hoort ze schreeuwen wanneer een vrouw het slachtoffer is van huiselijk geweld, maar bij een mannelijk slachtoffer is dezelfde groep muisstil.
In sommige landen is dit seksisme (want dat is het) zo ver doorgedraaid dat er speciale straffen zijn voor mannen en vrouwen. Zo kan in Zweden een man zwaarder worden bestraft voor huiselijk geweld dan een vrouw. Is toch van de zotte?
En jij wilt een speciale prinsenbehandeling.quote:Tevens lijkt het wel een trend om overal een 'feministische' draai aan te geven. In de praktijk willen de meeste vrouwen gewoon een speciale prinsessen behandeling.
Wat is die reden dan?quote:Daarom, femisme = slecht idee. Gelijkwaardigheid = fine with me. Traditionele rolverdelingen zullen er altijd zijn, met een reden.
Ik baseer dat op wetenschappelijk onderzoek.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:29 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Dat is jouw stelling, waar baseer je dit op?
Denk dat het wel meevalt, vrouwen worden even vaak voorgetrokken als tegengewerkt.
Onder de streep zullen mannen ongeveer evenveel lijden onder seksisme als vrouwen.
Eventuele verschillen zullen marginaal zijn.
Ik wacht het rustig af, wordt de momenten dat mannen of vrouwen juist voorgetrokken worden daarin ook meegewogen?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik baseer dat op wetenschappelijk onderzoek.
Als je toegang hebt tot een database met wetenschappelijke artikelen, zal ik er wat posten. Anders moet ik nog even op zoek naar vrije artikelen.
Maar heb je nou toegang of niet? Het is tijdsverspilling voor mij om vrije artikelen te zoeken als je gewoon een database in kunt, en het is tijdsverspilling om die artikelen hier te posten als je ze toch niet aankunt.quote:
Iedereen kan toch wetenschappelijke artikelen lezen?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar heb je nou toegang of niet? Het is tijdsverspilling voor mij om vrije artikelen te zoeken als je gewoon een database in kunt, en het is tijdsverspilling om die artikelen hier te posten als je ze toch niet aankunt.
Nee, veel zitten achter een paywall. JStor bijvoorbeeld. Ik heb al eerder (niet in dit topic) wetenschappelijke artikelen gepost die niemand aan bleek te kunnen.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen kan toch wetenschappelijke artikelen lezen?
Oh, ik heb dat nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, veel zitten achter een paywall. JStor bijvoorbeeld. Ik heb al eerder (niet in dit topic) wetenschappelijke artikelen gepost die niemand aan bleek te kunnen.
Als je niet aangesloten bent bij een onderzoeksinstituut (unief of werk) die een abonnement heeft, heb je daar waarschijnlijk sowieso geen geld voor. Zo'n abonnement op de grotere databanken kost een paar duizend euro per jaar, volgens mij.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:39 schreef Sjarrel78 het volgende:
Voor de discussie misschien makkelijker als het gaat om artikelen, die mensen gratis kunnen bekijken.
Veel mensen vinden het een leuke discussie, maar hebben er geen geld voor over schat ik zo in.
Geen geld voor is een groot woord...meeste mensen zullen het liever ergens anders aan besteden.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je niet aangesloten bent bij een onderzoeksinstituut (unief of werk) die een abonnement heeft, heb je daar waarschijnlijk sowieso geen geld voor. Zo'n abonnement op de grotere databanken kost een paar duizend euro per jaar, volgens mij.
Ik denk niet dat de meeste een paar duizend euro per jaar hebben rondslingeren voor een abonnement op zo'n databank.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:02 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Geen geld voor is een groot woord...meeste mensen zullen het liever ergens anders aan besteden.
Zo ik heb even je tekst gefixt
En dat komt omdat ze het liever ergens anders aan besteed hebbenquote:Op donderdag 18 december 2014 13:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste een paar duizend euro per jaar hebben rondslingeren voor een abonnement op zo'n databank.
Voor zover ik zie zeggen deze artikelen niks over wie er het meest onderhevig is aan zowel de voor- als de nadelen van seksisme. Ik blijf er bij dat het in de praktijk niet zo veel uit zal maken. Beide geslachten worden wel eens voorgetrokken of juist tegengewerkt, om verschillende redenen.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar goed, hier wat artikelen die als het goed is vrij zijn:
Algemeen:
http://www.todaysworkplac(...)reates-danica-dodds/ (Vol linkjes naar deelgebieden)
http://www.catalyst.org/m(...)ages-women-workplace
http://www.independent.co(...)rkplace-9200404.html
Vrouwen die zo assertief zijn als mannen worden gezien als bazig i.p.v. geschikt:
http://onlinelibrary.wile(...)-4537.00239/abstract;jsessionid=42565F566DBEF4CFA44507943263D2E1.f02t04
Vrouwen hebben in praktijk nog steeds de verantwoordelijkheid voor het huishouden:
http://www.summer.harvard(...)lity-women-workplace
Er staat voortdurend dat vrouwen er last van hebben, nergens wordt gesproken van mannen die ergens last van hebben. Nu is het aan jou om aan te tonen dat mannen er ook last van hebben, en wel in dezelfde mate als vrouwen.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:04 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Voor zover ik zie zeggen deze artikelen niks over wie er het meest onderhevig is aan zowel de voor- als de nadelen van seksisme. Ik blijf er bij dat het in de praktijk niet zo veel uit zal maken. Beide geslachten worden wel eens voorgetrokken of juist tegengewerkt, om verschillende redenen.
Ik baseer mijn standpunt op gevoel en praktijkervaring, daar houd ik het bij.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er staat voortdurend dat vrouwen er last van hebben, nergens wordt gesproken van mannen die ergens last van hebben. Nu is het aan jou om aan te tonen dat mannen er ook last van hebben, en wel in dezelfde mate als vrouwen.
daar ben ik het ook niet mee eens, gisteren toevallig met mijn vriend over gehad na het kijken van de film "horrible bosses 2"quote:Op donderdag 18 december 2014 12:01 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Zoals ik het zie, streeft feminisme niet naar gelijkheid maar naar een voorkeursbehandeling voor vrouwen. Je hoort ze schreeuwen wanneer een vrouw het slachtoffer is van huiselijk geweld, maar bij een mannelijk slachtoffer is dezelfde groep muisstil.
In sommige landen is dit seksisme (want dat is het) zo ver doorgedraaid dat er speciale straffen zijn voor mannen en vrouwen. Zo kan in Zweden een man zwaarder worden bestraft voor huiselijk geweld dan een vrouw. Is toch van de zotte?
Tevens lijkt het wel een trend om overal een 'feministische' draai aan te geven. In de praktijk willen de meeste vrouwen gewoon een speciale prinsessen behandeling.
Daarom, femisme = slecht idee. Gelijkwaardigheid = fine with me. Traditionele rolverdelingen zullen er altijd zijn, met een reden.
Dat klopt wat jij zegt. Kijk maar eens naar een vrouw die haar vriend/man en plein public een klap geeft. Dat vinden veel mensen grappig. "haha die zit onder de plak".quote:Op donderdag 18 december 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
daar ben ik het ook niet mee eens, gisteren toevallig met mijn vriend over gehad na het kijken van de film "horrible bosses 2"
Waar het blijkbaar grappig is dat een man wordt verkracht, was het een vrouw geweest die verkracht was dan hadden heel wat feministen tegenspraak gegeven. Maar wat ik me dan afvraag... Waarom gaan mannen daar zelf niet tegenin? Waarom accepteren mannen de verkrachting van een man door een vrouw als iets grappigs? Ik persoonlijk vind dat mannen hier zelf ook wel wat meer tegenin zouden moeten gaan gezien als vrouwen er iets van zeggen ze zich aanstellen. Het wordt niet serieus genomen als vrouwen voor de rechten van mannen opkomen.
Verders was de film wel grappig.
misschien omdat veel mannen dezelfde seksistische denkbeelden hebben als feministen?quote:Op donderdag 18 december 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
daar ben ik het ook niet mee eens, gisteren toevallig met mijn vriend over gehad na het kijken van de film "horrible bosses 2"
Waar het blijkbaar grappig is dat een man wordt verkracht, was het een vrouw geweest die verkracht was dan hadden heel wat feministen tegenspraak gegeven. Maar wat ik me dan afvraag... Waarom gaan mannen daar zelf niet tegenin? Waarom accepteren mannen de verkrachting van een man door een vrouw als iets grappigs?
het wordt juist wel serieus genomen als vrouwen dit aankaarten en het zijn dan ook vooral vrouwen die dit publiekelijk aankaarten. als mannen dit doen dan zijn het vrouwen haters, 'sexist pigs' of minstens agenten van de patriarchaat.quote:Ik persoonlijk vind dat mannen hier zelf ook wel wat meer tegenin zouden moeten gaan gezien als vrouwen er iets van zeggen ze zich aanstellen. Het wordt niet serieus genomen als vrouwen voor de rechten van mannen opkomen.
Verders was de film wel grappig.
Het aantal verkrachtingen en mishandelingen in Zweden bedoel je?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Weet je ook welke redenering daarachter zit?
quote:Op donderdag 18 december 2014 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En jij wilt een speciale prinsenbehandeling.
Ik denk dat we zo geprogrammeerd zijn. Dat de opvoeding van een kind grotendeels voor de vrouw haar rekening komt, dat de man zorgt voor het brood op de blank. Beetje het oermens idee dus. Bepaalde banen zullen mannenbanen blijven vanwege andere interesses; zoals automonteur. Ik stel niet dat een andere rolverdeling verkeerd is, maar ik denk dat we grotendeels vanuit nature wel terugvallen op deze traditionele rolverdeling.quote:
en dat is ook waarom meer gelijkheid onder mannen en vrouwen ook mannen kan helpen.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:59 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Dat klopt wat jij zegt. Kijk maar eens naar een vrouw die haar vriend/man en plein public een klap geeft. Dat vinden veel mensen grappig. "haha die zit onder de plak".
Bij het tegenovergestelde komt iedereen in actie om de klootzak aan te pakken. Maar in beide gevallen is het verkeerd natuurlijk. Naar mijn mening komt dit doordat vrouwen teveel als slachtoffer worden neergezet. Zo veel, dat ze meer kunnen maken dan mannen.
Jouw gevoel en anekdotisch bewijs vallen in het niets bij het wetenschappelijk bewijs dat ik leverde.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:34 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ik baseer mijn standpunt op gevoel en praktijkervaring, daar houd ik het bij.
Er staat dat vrouwen nog steeds benadeeld worden door seksisme. Nu kun jij ofwel bewijzen dat dat onjuist is, ofwel dat mannen er ook last van hebben. Zolang je dat niet doet, blijft mijn punt staan.quote:Jij stelde dat je je standpunt dat vrouwen in NL zwaarder lijden onder seksisme dan mannen baseert op wetenschappelijk onderzoek. Vervolgens kom je met artikelen die hier helemaal niks over zeggen.
Met die instelling kunnen we ons op niets richten behalve het ene grootste probleem in deze wereld, wat dat ook moge zijn.quote:Volgens mij valt het allemaal wel mee in NL en zijn er andere problemen waar mensen zich beter op kunnen richten.
Nee. Waarom heb je erletterlijk commentaar op als je het niet eens begrijpt?quote:Op donderdag 18 december 2014 16:06 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Het aantal verkrachtingen en mishandelingen in Zweden bedoel je?
Jij wilt alleen je privilege in stand houden, ten koste van vrouwen.quote:[..]want? Hoe kom je daar nou weer bij?
"Jij verdient geen promotie, want eigenlijk van nature zou jij liever in de keuken staan." Dat is inderdaad traditioneel. Traditioneel seksisme, welteverstaan.quote:[..]
Ik denk dat we zo geprogrammeerd zijn. Dat de opvoeding van een kind grotendeels voor de vrouw haar rekening komt, dat de man zorgt voor het brood op de blank. Beetje het oermens idee dus. Bepaalde banen zullen mannenbanen blijven vanwege andere interesses; zoals automonteur. Ik stel niet dat een andere rolverdeling verkeerd is, maar ik denk dat we grotendeels vanuit nature wel terugvallen op deze traditionele rolverdeling.
quote:Op donderdag 18 december 2014 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jij wilt alleen je privilege in stand houden, ten koste van vrouwen.
Toegegeven, het is een kreet die te pas en te onpas gebruikt wordt, maar snap je ook waarom dat gezegd wordt?quote:
Het is een zwakke poging van idioten zoals jij om critici de mond te snoeren.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Toegegeven, het is een kreet die te pas en te onpas gebruikt wordt, maar snap je ook waarom dat gezegd wordt?
Maar waarom gebruiken ze precies die woorden?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:38 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is een zwakke poging van idioten zoals jij om critici de mond te snoeren.
Ik vermoed omdat iedereen met een halve hersencel (die niet lid is van jouw cult) kan zien dat vrouwen hier niet onderdrukt worden en er dus een nieuw buzzword nodig was om de man=onderdrukker en vrouw=onderdrukt premise overeind te houden.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar waarom gebruiken ze precies die woorden?
Nee dus, je hebt geen idee waarover je spreekt. Goed dat dat duidelijk is.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:48 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat iedereen met een halve hersencel (die niet lid is van jouw cult) kan zien dat vrouwen hier niet onderdrukt worden en er dus een nieuw buzzword nodig was om de man=onderdrukker en vrouw=onderdrukt premise overeind te houden.
Of het is wat men in de psychologie projectie noemt.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 december 2014 22:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee dus, je hebt geen idee waarover je spreekt. Goed dat dat duidelijk is.
Slap hoorquote:Op donderdag 18 december 2014 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
Er staat dat vrouwen nog steeds benadeeld worden door seksisme. Nu kun jij ofwel bewijzen dat dat onjuist is, ofwel dat mannen er ook last van hebben. Zolang je dat niet doet, blijft mijn punt staan.
[..]
Dit is wel een beetje om te huilen. Je komt hier een grote bek opzetten over het feminisme, maar als dan duidelijk wordt dat je er de ballen verstand van hebt, boeit dat je niet. Houd dan gewoon je mond en ga ergens anders spelen.quote:
Wat voor gelijkheid doel je dan op?quote:Op donderdag 18 december 2014 16:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
en dat is ook waarom meer gelijkheid onder mannen en vrouwen ook mannen kan helpen.
Dat erkent wordt dat mannen, net als vrouwen, ook verkracht en mishandeld kunnen worden. Dat dat niet alleen een probleem is die voorkomt bij vrouwen maar bij de gehele mensheid.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat voor gelijkheid doel je dan op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |