Ik baseer mijn standpunt op gevoel en praktijkervaring, daar houd ik het bij.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er staat voortdurend dat vrouwen er last van hebben, nergens wordt gesproken van mannen die ergens last van hebben. Nu is het aan jou om aan te tonen dat mannen er ook last van hebben, en wel in dezelfde mate als vrouwen.
daar ben ik het ook niet mee eens, gisteren toevallig met mijn vriend over gehad na het kijken van de film "horrible bosses 2"quote:Op donderdag 18 december 2014 12:01 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Zoals ik het zie, streeft feminisme niet naar gelijkheid maar naar een voorkeursbehandeling voor vrouwen. Je hoort ze schreeuwen wanneer een vrouw het slachtoffer is van huiselijk geweld, maar bij een mannelijk slachtoffer is dezelfde groep muisstil.
In sommige landen is dit seksisme (want dat is het) zo ver doorgedraaid dat er speciale straffen zijn voor mannen en vrouwen. Zo kan in Zweden een man zwaarder worden bestraft voor huiselijk geweld dan een vrouw. Is toch van de zotte?
Tevens lijkt het wel een trend om overal een 'feministische' draai aan te geven. In de praktijk willen de meeste vrouwen gewoon een speciale prinsessen behandeling.
Daarom, femisme = slecht idee. Gelijkwaardigheid = fine with me. Traditionele rolverdelingen zullen er altijd zijn, met een reden.
Dat klopt wat jij zegt. Kijk maar eens naar een vrouw die haar vriend/man en plein public een klap geeft. Dat vinden veel mensen grappig. "haha die zit onder de plak".quote:Op donderdag 18 december 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
daar ben ik het ook niet mee eens, gisteren toevallig met mijn vriend over gehad na het kijken van de film "horrible bosses 2"
Waar het blijkbaar grappig is dat een man wordt verkracht, was het een vrouw geweest die verkracht was dan hadden heel wat feministen tegenspraak gegeven. Maar wat ik me dan afvraag... Waarom gaan mannen daar zelf niet tegenin? Waarom accepteren mannen de verkrachting van een man door een vrouw als iets grappigs? Ik persoonlijk vind dat mannen hier zelf ook wel wat meer tegenin zouden moeten gaan gezien als vrouwen er iets van zeggen ze zich aanstellen. Het wordt niet serieus genomen als vrouwen voor de rechten van mannen opkomen.
Verders was de film wel grappig.
misschien omdat veel mannen dezelfde seksistische denkbeelden hebben als feministen?quote:Op donderdag 18 december 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
daar ben ik het ook niet mee eens, gisteren toevallig met mijn vriend over gehad na het kijken van de film "horrible bosses 2"
Waar het blijkbaar grappig is dat een man wordt verkracht, was het een vrouw geweest die verkracht was dan hadden heel wat feministen tegenspraak gegeven. Maar wat ik me dan afvraag... Waarom gaan mannen daar zelf niet tegenin? Waarom accepteren mannen de verkrachting van een man door een vrouw als iets grappigs?
het wordt juist wel serieus genomen als vrouwen dit aankaarten en het zijn dan ook vooral vrouwen die dit publiekelijk aankaarten. als mannen dit doen dan zijn het vrouwen haters, 'sexist pigs' of minstens agenten van de patriarchaat.quote:Ik persoonlijk vind dat mannen hier zelf ook wel wat meer tegenin zouden moeten gaan gezien als vrouwen er iets van zeggen ze zich aanstellen. Het wordt niet serieus genomen als vrouwen voor de rechten van mannen opkomen.
Verders was de film wel grappig.
Het aantal verkrachtingen en mishandelingen in Zweden bedoel je?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Weet je ook welke redenering daarachter zit?
quote:Op donderdag 18 december 2014 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En jij wilt een speciale prinsenbehandeling.
Ik denk dat we zo geprogrammeerd zijn. Dat de opvoeding van een kind grotendeels voor de vrouw haar rekening komt, dat de man zorgt voor het brood op de blank. Beetje het oermens idee dus. Bepaalde banen zullen mannenbanen blijven vanwege andere interesses; zoals automonteur. Ik stel niet dat een andere rolverdeling verkeerd is, maar ik denk dat we grotendeels vanuit nature wel terugvallen op deze traditionele rolverdeling.quote:
en dat is ook waarom meer gelijkheid onder mannen en vrouwen ook mannen kan helpen.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:59 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Dat klopt wat jij zegt. Kijk maar eens naar een vrouw die haar vriend/man en plein public een klap geeft. Dat vinden veel mensen grappig. "haha die zit onder de plak".
Bij het tegenovergestelde komt iedereen in actie om de klootzak aan te pakken. Maar in beide gevallen is het verkeerd natuurlijk. Naar mijn mening komt dit doordat vrouwen teveel als slachtoffer worden neergezet. Zo veel, dat ze meer kunnen maken dan mannen.
Jouw gevoel en anekdotisch bewijs vallen in het niets bij het wetenschappelijk bewijs dat ik leverde.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:34 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ik baseer mijn standpunt op gevoel en praktijkervaring, daar houd ik het bij.
Er staat dat vrouwen nog steeds benadeeld worden door seksisme. Nu kun jij ofwel bewijzen dat dat onjuist is, ofwel dat mannen er ook last van hebben. Zolang je dat niet doet, blijft mijn punt staan.quote:Jij stelde dat je je standpunt dat vrouwen in NL zwaarder lijden onder seksisme dan mannen baseert op wetenschappelijk onderzoek. Vervolgens kom je met artikelen die hier helemaal niks over zeggen.
Met die instelling kunnen we ons op niets richten behalve het ene grootste probleem in deze wereld, wat dat ook moge zijn.quote:Volgens mij valt het allemaal wel mee in NL en zijn er andere problemen waar mensen zich beter op kunnen richten.
Nee. Waarom heb je erletterlijk commentaar op als je het niet eens begrijpt?quote:Op donderdag 18 december 2014 16:06 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Het aantal verkrachtingen en mishandelingen in Zweden bedoel je?
Jij wilt alleen je privilege in stand houden, ten koste van vrouwen.quote:[..]want? Hoe kom je daar nou weer bij?
"Jij verdient geen promotie, want eigenlijk van nature zou jij liever in de keuken staan." Dat is inderdaad traditioneel. Traditioneel seksisme, welteverstaan.quote:[..]
Ik denk dat we zo geprogrammeerd zijn. Dat de opvoeding van een kind grotendeels voor de vrouw haar rekening komt, dat de man zorgt voor het brood op de blank. Beetje het oermens idee dus. Bepaalde banen zullen mannenbanen blijven vanwege andere interesses; zoals automonteur. Ik stel niet dat een andere rolverdeling verkeerd is, maar ik denk dat we grotendeels vanuit nature wel terugvallen op deze traditionele rolverdeling.
quote:Op donderdag 18 december 2014 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jij wilt alleen je privilege in stand houden, ten koste van vrouwen.
Toegegeven, het is een kreet die te pas en te onpas gebruikt wordt, maar snap je ook waarom dat gezegd wordt?quote:
Het is een zwakke poging van idioten zoals jij om critici de mond te snoeren.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Toegegeven, het is een kreet die te pas en te onpas gebruikt wordt, maar snap je ook waarom dat gezegd wordt?
Maar waarom gebruiken ze precies die woorden?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:38 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is een zwakke poging van idioten zoals jij om critici de mond te snoeren.
Ik vermoed omdat iedereen met een halve hersencel (die niet lid is van jouw cult) kan zien dat vrouwen hier niet onderdrukt worden en er dus een nieuw buzzword nodig was om de man=onderdrukker en vrouw=onderdrukt premise overeind te houden.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar waarom gebruiken ze precies die woorden?
Nee dus, je hebt geen idee waarover je spreekt. Goed dat dat duidelijk is.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:48 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat iedereen met een halve hersencel (die niet lid is van jouw cult) kan zien dat vrouwen hier niet onderdrukt worden en er dus een nieuw buzzword nodig was om de man=onderdrukker en vrouw=onderdrukt premise overeind te houden.
Of het is wat men in de psychologie projectie noemt.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 december 2014 22:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee dus, je hebt geen idee waarover je spreekt. Goed dat dat duidelijk is.
Slap hoorquote:Op donderdag 18 december 2014 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
Er staat dat vrouwen nog steeds benadeeld worden door seksisme. Nu kun jij ofwel bewijzen dat dat onjuist is, ofwel dat mannen er ook last van hebben. Zolang je dat niet doet, blijft mijn punt staan.
[..]
Dit is wel een beetje om te huilen. Je komt hier een grote bek opzetten over het feminisme, maar als dan duidelijk wordt dat je er de ballen verstand van hebt, boeit dat je niet. Houd dan gewoon je mond en ga ergens anders spelen.quote:
Wat voor gelijkheid doel je dan op?quote:Op donderdag 18 december 2014 16:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
en dat is ook waarom meer gelijkheid onder mannen en vrouwen ook mannen kan helpen.
Dat erkent wordt dat mannen, net als vrouwen, ook verkracht en mishandeld kunnen worden. Dat dat niet alleen een probleem is die voorkomt bij vrouwen maar bij de gehele mensheid.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat voor gelijkheid doel je dan op?
Feminisme is trouwens ook een slecht idee omdat het de problematiek uitsluitend vanuit vrouwelijk perspectief bekijkt.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:01 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Zoals ik het zie, streeft feminisme niet naar gelijkheid maar naar een voorkeursbehandeling voor vrouwen. Je hoort ze schreeuwen wanneer een vrouw het slachtoffer is van huiselijk geweld, maar bij een mannelijk slachtoffer is dezelfde groep muisstil.
In sommige landen is dit seksisme (want dat is het) zo ver doorgedraaid dat er speciale straffen zijn voor mannen en vrouwen. Zo kan in Zweden een man zwaarder worden bestraft voor huiselijk geweld dan een vrouw. Is toch van de zotte?
Tevens lijkt het wel een trend om overal een 'feministische' draai aan te geven. In de praktijk willen de meeste vrouwen gewoon een speciale prinsessen behandeling.
Daarom, femisme = slecht idee. Gelijkwaardigheid = fine with me. Traditionele rolverdelingen zullen er altijd zijn, met een reden.
Vooral die over assertiviteit is schandalig, als het vrouwen wordt kwalijk genomen dat ze assertief zijn dan is het einde zoek.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar goed, hier wat artikelen die als het goed is vrij zijn:
Algemeen:
http://www.todaysworkplac(...)reates-danica-dodds/ (Vol linkjes naar deelgebieden)
http://www.catalyst.org/m(...)ages-women-workplace
http://www.independent.co(...)rkplace-9200404.html
Vrouwen die zo assertief zijn als mannen worden gezien als bazig i.p.v. geschikt:
http://onlinelibrary.wile(...)-4537.00239/abstract;jsessionid=42565F566DBEF4CFA44507943263D2E1.f02t04
Vrouwen hebben in praktijk nog steeds de verantwoordelijkheid voor het huishouden:
http://www.summer.harvard(...)lity-women-workplace
quote:Op donderdag 18 december 2014 15:34 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ik baseer mijn standpunt op gevoel en praktijkervaring, daar houd ik het bij.
Jij stelde dat je je standpunt dat vrouwen in NL zwaarder lijden onder seksisme dan mannen baseert op wetenschappelijk onderzoek. Vervolgens kom je met artikelen die hier helemaal niks over zeggen.
Volgens mij valt het allemaal wel mee in NL en zijn er andere problemen waar mensen zich beter op kunnen richten.
Ik denk dat het dan juist wel overzichtelijker wordtquote:Op woensdag 17 december 2014 17:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat dat een beetje onoverzichtelijk wordt, helaas zijn er namelijk te veel problemen.
We hebben ook geen groepen voor ziektes in het algemeen, dat werkt niet, dus je hebt kika, je hebt de nierstichting enz.
Dat is in principe wel waar, maar gaat niet op als het om feminisme gaat (zie 1zijdige kijk op 2zijdige problematiek).quote:Dus speciale groepen die zich richten op speciale problematiek binnen die groep zie ik alleen als een positief iets en ik denk dat daar ook veel meer mee te bereiken valt.
Het verschil met bijvoorbeeld een organisatie die een ziekte bestrijdt en het feminisme, is dat naar mijn idee de ziekte in kwestie geen vertegenwoordiging behoeft binnen de organisatie die ziektes bestrijdt en binnen een organisatie die sekseverschillen bestrijdt mannen wel (ten slotte is de man geen ziekte).quote:Dat iets voor het een is wil toch niet zeggen dat je maar een kant mag kiezen en tegen het ander moet zijn? Dat ik als vrouw niet ook voor mannenrechten mag zijn omdat ik vrouw ben en het dan dus maar onder humanisme moest scharen.
Ik kan prima diverse richtingen steunen die zich richten op specifieke problemen binnen een groep, zelfs als ik me niet identificeer met die groep zoals bv als het om problemen gaat die gekleurde mensen ervaren.
quote:Op woensdag 17 december 2014 17:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet "verkeerd". Het heeft alleen erg weinig zin, er is geen enkele rationele reden om in dit opzicht onderscheid te maken tussen man en vrouw.
Modern-humanisme is goed, feminisme is onzin.
Je hebt mij een veel te grote mond. Ik begrijp het niet? Ik begreep niet waar jij nou precies op doelde, waar jij mijn antwoord op wou. Ik schreef nog “bedoel je?”.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Waarom heb je erletterlijk commentaar op als je het niet eens begrijpt?
[..]
Jij wilt alleen je privilege in stand houden, ten koste van vrouwen.
[..]
"Jij verdient geen promotie, want eigenlijk van nature zou jij liever in de keuken staan." Dat is inderdaad traditioneel. Traditioneel seksisme, welteverstaan.
Je veroordeelt dingen waarvan je niet eens weet waarom ze zo gebeuren. Vind je dat niet een beetje vreemd?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:29 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Je hebt mij een veel te grote mond. Ik begrijp het niet? Ik begreep niet waar jij nou precies op doelde, waar jij mijn antwoord op wou. Ik schreef nog “bedoel je?”.
Geen aanname hoor. Als feministen een prinsessenbehandeling willen, wil jij een prinsenbehandeling. Je wilt namelijk je voordeeltjes behouden. Er mogen geen dingen gedaan worden om vrouwen gelijk te maken met mannen, want jij kunt kennelijk die eerlijke concurrentie niet aan.quote:Jouw 2e punt is een aanname, ga ik niet op reageren.
Het zou je moeten spijten dat je zulke dingen hier post zonder enige onderbouwing. Heb je bronnen die zeggen dat de traditionele rolverdelingen natuurlijk zijn?quote:Jouw derde punt, daar ben ik het mee eens. Dat is seksisme en met seksime ben ik het niet eens. Ik heb het niet over traditioneel seksisme, maar over een traditionele rolverdeling. Dat is iets compleets anders en je moet het niet uit context halen. die
Ik zei dat ik denk dat we grotendeels in de traditionele rolverdelingen terugvallen. Dus man blijft 40 uur werken, vrouw gaat parttime werken en voor de kinderen zorgen. Zoals ik al zei, ik wil totaal niet stellen dat het andersom of allebij parttime werken verkeerd is maar toch denk ik dat we vanuit nature altijd zullen terugvallen op deze traditionele verdeling.
Het spijt me oprecht dat ik hier anders over denk dan jij
Laten we dit misverstand dan eens uit de weg ruimen. Wat bedoelde je? Wat wou je weten?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is overigens nog vreemder om mij te beschuldigen van een te grote mond als ik je wijs op je eigen onwetendheid. Als je dat al een grote mond vindt, dan moet je lekker terug kruipen in de cocon van veiligheid die je kennelijk voor jezelf gesponnen hebt.
Dit is complete onzin. Ik wil helemaal geen prinsenbehandeling, ik hoef helemaal geen voordelen ten opzichte van vrouwen. Ik kan geen eerlijke concurrentie aan? Gastquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Geen aanname hoor. Als feministen een prinsessenbehandeling willen, wil jij een prinsenbehandeling. Je wilt namelijk je voordeeltjes behouden. Er mogen geen dingen gedaan worden om vrouwen gelijk te maken met mannen, want jij kunt kennelijk die eerlijke concurrentie niet aan.
Capialetto, de onderbouwing is de geschiedenis. Vroeger in de jager/verzamelaar cultuur tot aan nu. Het is toch gewoon zo dat relatief meer vrouwen dan mannen thuisblijven om de kinderen? Ik veroordeel het niet, ik denk gewoon dat we altijd in die rolverdeling zullen toepassen. Misschien in mindere mate, maar toch denk ik dat het altijd zo zal blijven. Hoe die verdeling vroeger was, daar heb je toch niet serieus een bron voor nodig? Dat weet je toch wel?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het zou je moeten spijten dat je zulke dingen hier post zonder enige onderbouwing. Heb je bronnen die zeggen dat de traditionele rolverdelingen natuurlijk zijn?
Ik deel deze mening (heb er reeds uitgebreid over gepost) maar naar blijkt, denken de pro-feministen hier heel anders over...quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:00 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Blijkbaar begrijp je mijn standpunt nog niet. Ik zal het in hoofdletters plaatsen zodat je hier niet nogmaals overheen leest. IK BEN VOOR GELIJKWAARDIGHEID. Ik stel alleen dat feminisme teveel zorgt voor het 'voortrekken' van vrouwen, wat een gelijkwaardige behandeling tegen werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |