Ik heb ooit eens gehad dat ik met een exeptioneel transport driekwart rond moest op een rotonden en daarna weer achteruit een kwart terug moest om vervolgens weer dezelfde weg terug te rijden. Omdat ik anders niet de bouw op kon komen (ik was 45 m lang)quote:Op donderdag 18 december 2014 08:28 schreef daNpy het volgende:
Vanmorgen op mijn gemak op een 70 weg onderweg. De linkerbaan stond vol vanwege een rood stoplicht verderop.
Komt er plotseling een politiebus uit de stilstaande rij mijn baan op. Lekker slim
Even verder gooide hij hem er weer tussen, want hij wilde toch linksaf.
Een klein stukje verder stond het weer stil. Politiebus nummer 2 wilde ook linksaf, maar kon nergens tussen. Dus stond hij lekker de doorgaande rijweg te blokkeren
Je bent met dit soort acties sowieso een eikel, maar als je aangesteld bent om mensen te bekeuren als ze een gevaarlijke situatie creëren moet je ze zelf ook niet gaan doen natuurlijk
Haha ja fucking creepy van die mensen die uitstappen en willen vechten.quote:Op donderdag 18 december 2014 16:00 schreef CapnIzzy het volgende:
Vanmorgen een flink wegeninfarct rondom Rotterdam, irritatie gebeurde op parallel weg van de A16 richting Rotterdam 2km tot de Brienenoordbrug. Was zelf al flink gefrusteerd want zat al richting de 2 uur in de auto op een stuk waar je normaal 45 minuten over doet met vrij baan.
Komt er een vrachtwagen aan, rijdt de invoegstrook helemaal af en doet hem er vrij stevig tussen zeg maar. Ik hing er dus linksachter, en moest wel uitwijken, prima boeit me vrij weinig. Echter, die vent doet tijdens het rijden z'n cabinedeurtje open en ik hoorde hem zelfs opgewonden schreeuwen door radio volume 9 heen Iets over Maat, dit moet je niet doen, je kan beter remmen - wat ik dus ook wel moest doen omdat hij er zo lomp tussen duwt. Toen ie z'n vrachtwagen recht gestuurd had op de rijbaan, stopte hij zelfs en stapte uit. Ik dacht gelijk, shit ik moet vechten net zoals je in die Russian road rage videos ziet . Hij stapte ook gelijk weer in nadat ik hem wegwuifde, wat ik niet begreep... Misschien dacht ie dat ik mijzelf verontschuldigde ofzo. In ieder geval weer en WTF-momentje erbij...
Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hier in utrecht gebeurd het ook echt heel regelmatig. Mensen die gewoon hun auto dwars op de weg zetten en dan op de auto gaan slaan. Of mensen op scooters die nadat ze geen voorrang krijgen iemand uit hun auto trekken en slaan.
Waarschijnlijk heeft NieuweNier iets te lang GTA 5 gespeeld.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Je moet hem eens vragen hoe hij aan dat litteken op zijn buik komt.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Nieuwenier moet je inderdaad vooral niet heel serieus nemen. Hij houdt nogal van sterke verhalen ophangen...quote:Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Het ligt denk ik ook aan waar je wanneer rijdt. De Amsterdamsestraatweg snachts is bijvoorbeeld iets waar vreemde dingen gebeuren. Of mijn marokkanenwijk.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Gast, ik woon al twee jaar in overvecht noord. Nog nooit vechtende mensen gezien die elkaar uit auto's trekken hoor.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het ligt denk ik ook aan waar je wanneer rijdt. De Amsterdamsestraatweg snachts is bijvoorbeeld iets waar vreemde dingen gebeuren. Of mijn marokkanenwijk.
Oh please. Jij woont in utrecht toch? Dan weet je dat er bij de Amsterdamsestraatweg vreemde figuren zijn...quote:Op donderdag 18 december 2014 20:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nieuwenier moet je inderdaad vooral niet heel serieus nemen. Hij houdt nogal van sterke verhalen ophangen...
Dat je het niet ziet betekent niet dat het niet gebeurd. Ik zag het alleen in de auto. Dan let je erop. Een keer of 3.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gast, ik woon al twee jaar in overvecht noord. Nog nooit vechtende mensen gezien die elkaar uit auto's trekken hoor.
Daarna in z'n 1 en arm overrijdenquote:Op donderdag 18 december 2014 18:51 schreef Gammareactor het volgende:
Gasten die je deur willen opentrekken is een goeie oplossing voor : Als je diegene al aan ziet komen die wil vechten zet je hem alvast ff in zijn achteruit. Zodra hij die deur opentrekt : hop vol gas naar achteren.
Door je deur klapt hij dan lekker met zijn smoelwerk op het wegdek.
Ik zal je meegeven dat de straatweg inderdaad een kutweg is (6 jaar aan gewoond) met aso mensen in het verkeer, jep.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:08 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh please. Jij woont in utrecht toch? Dan weet je dat er bij de Amsterdamsestraatweg vreemde figuren zijn...
Het ligt misschien ook aan je eigen bouding. Of je bangig bent of voorrang neemt.
Of ook gewoon achteruit inparkeren?quote:Op donderdag 18 december 2014 23:21 schreef NieuweNier het volgende:
Een hele andere klacht trouwens: parkeerplekken die gewoon echt te klein zijn.
Ik heb een redelijk grote auto en parkeer mijn auto altijd vooruit in. Dat is lekker makkelijk.
Leuk. Totdat naast en achter je grote auto's staan, die wel achteruit ingeparkeerd hebben, en je het qua draaicirkel net of gewoon niet red. Rij je naar achteren dan zit je tegen een hek of auto ofzo aan ofzo voordat de voorkant van je auto achter de geparkeerde auto naast je is.
Dan krijg je idioterie als over de passagiersstoel hangen om dichterbij de spiegel te komen omdat de ruimte zo klein is dat je hem anders niet in je spiegel kan zien, bouwhekken moeten verplaatsen, 30 keer steken, uitstappen om te kijken of het nog past vanwege een helling ofzo, en telkens 3 cm heen en weer schuiven, of gewoon echt niet weg kunnen en het een paar uur later opnieuw proberen.
Het is vooral bij een idiote parkeerplaats in het centrum van Amsterdam voor mijn werk. Gewoon niet te doen. Ik parkeer daar niet meer en ga met de trein. Een collega leent een c1 ipv zijn XC70 omdat het gewoon echt niet past. Na een paar keer uren te moeten wachten leer je het af
Ik kan dat niet. Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of ook gewoon achteruit inparkeren?
Dit dusquote:Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef Sounddragon het volgende:
Vooruit parkeren vind ik ook per definitie kansloos; bijna onmogelijk om dan je auto recht in een parkeervak te zetten, achteruit heb je veel minder draairuimte nodig, en achteruit een parkeervak uit steken is helemaal kut en risicovol
Wijfquote:Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik kan dat niet. Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
Ik denk dat het feit dat ik me daar zorgen over maak genoeg zegt over mijn achteruit inparkeren skillsquote:Op donderdag 18 december 2014 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wijf
Ik geef je 50¤ als je achteruit inparkerend met je trekhaak een ernaast geparkeerde auto kunt raken. Of steekt jouw trekhaak 2 meter uit ofzo?
En gewoon oefenen. Ik ben ook niet geboren met het stuur in m'n handen, dus skills die ik nog niet beheerste ging ik gewoon tot in den treure oefenen. Zo heb ik geleerd met een aanhangwagen (zowel middenas als oplegger en schamelwagen) te rijden en manoeuvreren. Zo ook met parkeren. Ik rij zelden vooruit een vak in.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik kan dat niet. Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
Hoe heb jij dit gedaan op je rijexamen ?quote:Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik kan dat niet. Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
Dat hoeft niet op je rijexamen. En eigenlijk in het dagelijks leven ook bijna nooit. Alleen op de stomme parkeerplaatsen op een 1 richtingsweg met een hoek erin. Dan moet je echt achteruit erin draaien.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hoe heb jij dit gedaan op je rijexamen ?
Het is een tijd geleden maar volgens mij zijn er 3 opdrachten. De stopopdracht, de keer opdracht en idd de file parkeer opdracht. Ze kiezen er 2 tijdens het examen.quote:
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:05 schreef Maegrim het volgende:
Achteruit een vak in is makkelijker dan fileparkeren...
Dat is toch niet belangrijk. Bij mij mislukte het op m'n examen maar was wel in een keer geslaagd.quote:
Geparkeerd op de linker rijstrook, daar zal het tegemoetkomend verkeer blij mee zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd.
Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.quote:Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Of je wel de goede kant op stuurt? Werkelijk? Ik snap dat je soms dingen niet weet, of de vaardigheden niet goed beheerst. Maar niet weten waar je auto naatoe rijdt als je achteruitrijdend je stuur omdraait?quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Ik begrijp wel dat ie naar links of rechts gaat. Maar er is een verschil tussen links en rechts of precies in een vak... Zowiezo ben ik iemand die op zijn spiegels vertrouwt ipv naar achteren gaat kijken en mijn hele hoofd draaien.quote:Op vrijdag 19 december 2014 05:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Of je wel de goede kant op stuurt? Werkelijk? Ik snap dat je soms dingen niet weet, of de vaardigheden niet goed beheerst. Maar niet weten waar je auto naatoe rijdt als je achteruitrijdend je stuur omdraait?
Zou je dan niet eens een middagje op pad gaan met je auto en een beetje gaan oefenen met achteruit rijden?
Okee, dan valt het toch wel mee, Ik dacht even dat je totaal geen idee had van achteruit sturen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 05:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat ie naar links of rechts gaat. Maar er is een verschil tussen links en rechts of precies in een vak...
Ik had tijdje terug zo op die manier nog een mooie aanvaring met een of andere turk/marokkaan in een roestige bestelbus.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:28 schreef Gammareactor het volgende:
Nog erger zijn gasten die hun auto zo dicht op die van jou parkeren dat je er amper in kunt komen omdat die deur niet ver genoeg open kan.
Die krijgen van mij een paar krassen op hun deur erbij (cadeautje van mijn deur).
Heb al verschillende alarmen af laten gaan
Moet je je wagen maar normaal in het vak zetten....
Maar zo wordt het je niet geleerd hier in NL, en het kan ook niet altijd..quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:
[ afbeelding ]
Met rijlessen moet je net situatie 1 doenquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Dit menen jullie toch niet echt he?quote:Op vrijdag 19 december 2014 01:48 schreef Light het volgende:
[..]
Geparkeerd op de linker rijstrook, daar zal het tegemoetkomend verkeer blij mee zijn.
[..]
Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
Nee, in de getekende situatie 1 is het probleem dat je iets verder naar voren en iets verder naar links moet beginnen met je bocht achteruit. Dan is het geen enkel probleem en hoef je echt niet half schuin over de weg te beginnen aan je manoevre.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met rijlessen moet je net situatie 1 doen
Totdat je BE doet, dan mag je draaien over de weg zoals je wilt wanneer je gaat steken. Indraaien en dan dwars over de weg zetten? Geen probleem.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met rijlessen moet je net situatie 1 doen
Ik wil niet anders. Kwestie van gewenning en je kunt meteen weg.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
We gaan nu toch niet doen alsof inparkeren iets is wat volgens het boekje moet? Gewoon op gevoel werkt zoveel beter, oefening baart in dat opzicht veel meer kunst dan bewuste trucjes toepassen.
Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:33 schreef Fer het volgende:
Merken jullie ook, dat richting Kerst en eindejaar er weer veel volk op de weg komt, wat duidelijk niet gewend is in de doordeweekse drukte te rijden en de boel danig verstoren, of ergen rare ongelukken veroorzaken.
Zegt diegene die zelf net zo stom doet, soms moet je gewoon accepteren dat iemand of niet oplet of niet kan rijden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
Sta bij een stoplicht met 2 banen voor rechtdoor. Flink wat auto's in de rij. Voorbij het kruispunt moet de linkerstrook ritsen naar de rechter. Ik sta al in de rechterbaan voorgesorteerd, een of andere propvol afgeladen zigeuner starlet staat naast me op de linkerbaan voorgesorteerd. Afin, licht op groen en we gaan rijden. Gaat die tokkie zonder pardon en lichten gewoon vol zijn auto de rechterbaan in drukken, bijna vol in mijn linkervoorflank. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel móest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.
Sommige mensen die een rijbewijs hebben ->
+1quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel móest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.
Sommige mensen die een rijbewijs hebben ->
Tip:quote:Op vrijdag 19 december 2014 01:48 schreef Light het volgende:
Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch wasquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tip:
Bij achteruit rijden is het hetzelfde als bij vooruit rijden.
Als je naar rechts wil dan stuur je naar rechts en als je naar links wil stuur je naar links.
Moeilijker dan dat is het niet.
Ze geven het ook wel eens de schuld aan vakantie moeheid, je ziet het zelfde gebeuren vlak voor de zomervakantie alsof iedereen toe is aan vakantie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.
Oké, dan geldt deze tip niet voor jou.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:21 schreef Light het volgende:
[..]
Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch was
Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:07 schreef daNpy het volgende:
Slechte zaak als niet werkende milieu maatregelen de verkeersveiligheid in gevaar brengen
Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.
Gewoon weigeren om ermee te rijden, de Audi van de baas heeft het vast niet..
Dat snapt hij wel, hij zegt iets heel anders en hij heeft een goed punt imoquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.
True thatquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Verkeerde zuinigheid inderdaad. Het nieuwe rijden ook, het is sowieso niet al te best voor je motor, en de brandstofbesparingen zijn niet schokkend. In elk geval gaat op termijn alle winst op aan extra onderhoud of dat de auto eerder naar de sloop kan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Zit er net een paar maanden in en de eerste bus is al naar de garage met een dichte EGR.
Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
Als je het nou leuk wilt doen qua rijstijl van je mensen, maak je er een wedstrijdje van wie de minste schades rijdt op jaarbasis, de minste bekeuringen, het laagste verbruik deze maand, en noem zo maar op.. paar VVV-bonnen of een weekendje centerparcs op kosten van de baas, en je verdient veel meer geld, plus je hebt mensen rondrijden die gewoon uit eigen beweging fatsoenlijke verkeersdeelnemers zijn.
Doel is hetzelfde, alleen de weg ernaartoe maakt dus heel veel verschilquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar het is interessant als de baas ook de lijst van besparingscijfers zou ophangen in de kantine: van het gemiddeld verbruik 'voor de eco drive' en van 'na'. En dan subtiel opmerken dat de garagekosten er ook even bijgezet moet worden voor een juist overzicht.
Die bus is natuurlijk ook het gezicht van het bedrijf: een mooie nieuwe grote schone bus met een goed logo is natuurlijk mooie reclame op de weg. En als de bestuurder ook nog eens keurig rechts blijft rijden (noodzakerlijkerwijs dus) is dat alleen maar een goed visitekaartje.
Psies.. een beetje hetzelfde idee als het opvoeden van een hond.. (hence de vergelijkng ) als hij niet luistert geef je hem een schop onder zijn hol, óf.... je geeft hem een koekje als hij het goed doet.. eindresultaat bij methode 1; een bange onzekere hond, en bij methode 2 een werklustige vrolijke hond.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:32 schreef powerflux het volgende:
[..]
Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)
Dit, ik ben ook verschrikkelijk trage vrachtwagens gewend, daar anticiperen andere nog op. De 1.9D Ducato is consequent traag, mijn bus is dat puur willekeurig. Een vol beladen bus herken je ook zo, of een grote aanhanger of hij hangt 5cm boven de grond. Met mijn bus kan ik 'for no reason' plots acuut inhouden, eerst trek ik vlot op om vervolgens met een slakkengang jou af te snijden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef daNpy het volgende:
Een langzaam voertuig is in die zin niet zo'n probleem. Iemand die op wil trekken op bijv een invoegstrook en dan plotseling in gaat houden wel.
Maar effe eerlijk. Ik ken maar 2 mensen die actief het milieu beschermen. En die hebben een wajong vanwege psychische problemen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Prima auto een priusquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Als je het vergelijkt met de lage bijtelling auto's die volvo maakt is het vrij kansloos. Ze zijn de eerste die met hybride gekomen zijn maar zeker niet de beste.quote:
Slechte troll, zo kan je ze niet eens afstellen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Really? Ik zit te douchen op de tweede verdieping. Ineens allemaal licht op het plafond.
Ik uit het raampje kijken: een vw golf met slechte achtermarket xenon. Lekker goed afgesteld
Vind die V40 ook wel mooi maar best prijzigquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:26 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met de lage bijtelling auto's die volvo maakt is het vrij kansloos. Ze zijn de eerste die met hybride gekomen zijn maar zeker niet de beste.
Vooral de nieuwe XC90, een enorme SUV, met 400pk, die (volgens de test) 1 op 40 rijdt vind ik gewoon ontzettend baas. En de V60 is ook dynamisch een betere auto dan de prius.
Het is inderdaad wel b ter geworden ivm het eerste en tweede model. Vooral dat je eentje kan nemen met meer dan 70pk.
Waarom douche je zittend? Dat doen alleen bejaardenquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Really? Ik zit te douchen op de tweede verdieping. Ineens allemaal licht op het plafond.
Ik uit het raampje kijken: een vw golf met slechte achtermarket xenon. Lekker goed afgesteld
Waarom altijd dat geflame? Daarnaast het zijn aftermarket dingen. Gewoon xenon in een normale lamp gezet. Natuurlijk kan die dan wel omhoog schijnen...quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:17 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Slechte troll, zo kan je ze niet eens afstellen.
Waar zou dat "altijd geflame" nu vandaan komen? Heel raar, ligt natuurlijk niet aan jouquote:Op zaterdag 20 december 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Waarom altijd dat geflame? Daarnaast het zijn aftermarket dingen. Gewoon xenon in een normale lamp gezet. Natuurlijk kan die dan wel omhoog schijnen...
Dat zijn diezelfde mensen die 60 rijden op een 80 weg, om vervolgens 60 te blijven rijden binnen de bebouwde kom...quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word helemaal waus van mensen die langzaam optrekken, gewoonweg niet opletten wat er om hen heen gebeurt en de koning van alle irritaties is bij mij mensen die een kilometer of 20 van te voren al inzetten met remmen, terwijl ze de bocht nemen nog een keer of 50 remmen en uiteindelijk de bocht zo langzaam nemen dat een invalide paard ze nog inhaalt.
OPROTTEN
quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Really? Ik zit te douchen op de tweede verdieping. Ineens allemaal licht op het plafond.
Ik uit het raampje kijken: een vw golf met slechte achtermarket xenon. Lekker goed afgesteld
Dan krijg je dus zulke situaties:quote:
quote:Spin veroorzaakt auto-ongeval
ROTTERDAM - Een nietsvermoedende spin heeft maandag een ongeluk in zijn schoenen geschoven gekregen. De achtpoter dacht zich lekker te hebben genesteld in een warme auto, toen de 43-jarige bestuurster haar passagier ontdekte. Ze schrok daar zo hevig van, dat ze vergat op de weg te letten. Haar auto belandde in de berm, sloeg tweemaal over de kop en kwam aan de overzijde van de weg in de andere berm tot stilstand.
Het ongeval vond plaats in Brielle bij Rotterdam. De vrouw en haar twee kinderen (7 en 8 jaar) konden zonder verwondingen uitstappen, zo meldde de politie.
Het is onduidelijk hoe het met de spin is afgelopen.
Hier wil ik even op inhaken. In het vorige topic is verteld dat drie auto's al een file kan zijn. In dat geval doet bovenstaande mevrouw NIKS fout op het assertief aan komen rijden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:39 schreef Jihawti het volgende:
Vanochtend zit ik midden in een inhaalmanoeuvre samen met nog een stuk of 3 auto's voor me, zie ik ineens een bestelauto komen aanvliegen. Kleven, plakken, duwen, rechts proberen in te halen
Knipperdeknip
Maar daar gaat ook verandering in komen. Bijtelling voor leaserijders blijft alleen laag bij volledig elektrische auto's. Dus die plug-in-leasehybrids waarvan de laadstekker toch nooit het daglicht ziet gaan gewoon weer terug in het rijtje met andere brandstofhokken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Haak maar weer af want ze doet alles fout, file of geen file. Of vindt jij het normaal wanneer jij in een file staat iemand achter je gaat zitten duwen, lichtsignalen geven, kleven en rechts (of links, whatever) proberen in te halen als dat niet kan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier wil ik even op inhaken. In het vorige topic is verteld dat drie auto's al een file kan zijn. In dat geval doet bovenstaande mevrouw NIKS fout op het assertief aan komen rijden.
Wacht, wacht, laat me raden. Met "er zijn wat mensen" en "die users" bedoel jij heel toevallig net de persoon die daar boven net een posting had achtergelaten? Jeetje, durf gewoon een naam te noemen joh en beweer met droge ogen dat drie auto's die niet de maximale snelheid achter elkaar rijden een file is.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:45 schreef twiFight het volgende:
Niet op ingaan joh. Er zijn wat mensen zuur omdat ze niet kunnen accepteren dat het in Nederland in bepaalde situaties is toegestaan om iemand rechts in te halen, terwijl die users ervan overtuigd waren dat dat niet mag.
Hoe heftig was die regen? Meestal is de straatverlichting een best goede indicator.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef BigSmurf het volgende:
Gozer achter me reed zonder verlichting net, best wel donker, in de regen, grijze auto. Dus hij parkeert op dezelfde plek als ik:
"Yo! Je rijdt zonder verlichting, je bent amper zichtbaar man zo in de regen."
"De lantaarnpalen zijn toch uit? Dan hoef ik geen verlichting te voeren"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |