abonnement Unibet Coolblue
pi_147697156
Het probleem van al die electronische hulpmiddelen is dat we er op gaan vertrouwen, dat is levensgevaarlijk zeker bij storingen. Nu moet je als chauffeur opletten als de auto vol met sensoren zit gebeurt dat minder.

Mercedes test momenteel met zeer moderne vrachtwagens die zelf kunnen rijden dus inderdaad ook zien wat er rond de wagen gebeurd, tijdens het testen moest de chauffeur ingrijpen omdat er dior een storing een auto niet gezien werd.......

Het beste is en blijft hoe het nu is en dat iedereen op blijft Letten ook al bestuur je niet de vrachtwagen......

Maar helaas zitten de meeste mensen met het idee in hun hoofd dat een chauffeur moetwillig ongelukken veroorzaken en dat zij (de automobilist of fietser) nooit fouten maken. Je blijft een menselijke factor houden


En die onzin dat de dode hoek alleen bij de trekker zit is onzin, want als je links of rechts af slaat verdwijnt sims heel de trailer in de dode hoek.
  donderdag 18 december 2014 @ 08:28:33 #202
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147697356
Vanmorgen op mijn gemak op een 70 weg onderweg. De linkerbaan stond vol vanwege een rood stoplicht verderop.
Komt er plotseling een politiebus uit de stilstaande rij mijn baan op. Lekker slim :')
Even verder gooide hij hem er weer tussen, want hij wilde toch linksaf.

Een klein stukje verder stond het weer stil. Politiebus nummer 2 wilde ook linksaf, maar kon nergens tussen. Dus stond hij lekker de doorgaande rijweg te blokkeren :')

Je bent met dit soort acties sowieso een eikel, maar als je aangesteld bent om mensen te bekeuren als ze een gevaarlijke situatie creëren moet je ze zelf ook niet gaan doen natuurlijk :|W |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147698685
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:28 schreef daNpy het volgende:
Vanmorgen op mijn gemak op een 70 weg onderweg. De linkerbaan stond vol vanwege een rood stoplicht verderop.
Komt er plotseling een politiebus uit de stilstaande rij mijn baan op. Lekker slim :')
Even verder gooide hij hem er weer tussen, want hij wilde toch linksaf.

Een klein stukje verder stond het weer stil. Politiebus nummer 2 wilde ook linksaf, maar kon nergens tussen. Dus stond hij lekker de doorgaande rijweg te blokkeren :')

Je bent met dit soort acties sowieso een eikel, maar als je aangesteld bent om mensen te bekeuren als ze een gevaarlijke situatie creëren moet je ze zelf ook niet gaan doen natuurlijk :|W |:(
Ik heb ooit eens gehad dat ik met een exeptioneel transport driekwart rond moest op een rotonden en daarna weer achteruit een kwart terug moest om vervolgens weer dezelfde weg terug te rijden. Omdat ik anders niet de bouw op kon komen (ik was 45 m lang)

Staat ik midden op de rotonde komt er een agent zich ermee bemoeien dat ik het verkeerd deed en gevaarlijk bezig was (reed onder begeleiding van twee auto's) hij heeft me een half uur tegengehouden en heb nog nooit zoveel boze automobilisten gezien


Puntje bij paaltje moest terig achteruit van de rotonde af en de rotonde recht over steken om vervolgens 5 km verderop op een groter kruispunt te keren..

Midden in het centrum van Leeuwarden stond daar een uur of twee muurvast.

Niet alle agenten zijn slim
  donderdag 18 december 2014 @ 16:00:57 #204
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147708529
Vanmorgen een flink wegeninfarct rondom Rotterdam, irritatie gebeurde op parallel weg van de A16 richting Rotterdam 2km tot de Brienenoordbrug. Was zelf al flink gefrusteerd want zat al richting de 2 uur in de auto op een stuk waar je normaal 45 minuten over doet met vrij baan.

Komt er een vrachtwagen aan, rijdt de invoegstrook helemaal af en doet hem er vrij stevig tussen zeg maar. Ik hing er dus linksachter, en moest wel uitwijken, prima boeit me vrij weinig. Echter, die vent doet tijdens het rijden z'n cabinedeurtje open en ik hoorde hem zelfs opgewonden schreeuwen door radio volume 9 heen :') Iets over Maat, dit moet je niet doen, je kan beter remmen - wat ik dus ook wel moest doen omdat hij er zo lomp tussen duwt. Toen ie z'n vrachtwagen recht gestuurd had op de rijbaan, stopte hij zelfs en stapte uit. Ik dacht gelijk, shit ik moet vechten net zoals je in die Russian road rage videos ziet :D. Hij stapte ook gelijk weer in nadat ik hem wegwuifde, wat ik niet begreep... Misschien dacht ie dat ik mijzelf verontschuldigde ofzo. In ieder geval weer en WTF-momentje erbij...
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  donderdag 18 december 2014 @ 17:11:11 #205
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147710597
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:00 schreef CapnIzzy het volgende:
Vanmorgen een flink wegeninfarct rondom Rotterdam, irritatie gebeurde op parallel weg van de A16 richting Rotterdam 2km tot de Brienenoordbrug. Was zelf al flink gefrusteerd want zat al richting de 2 uur in de auto op een stuk waar je normaal 45 minuten over doet met vrij baan.

Komt er een vrachtwagen aan, rijdt de invoegstrook helemaal af en doet hem er vrij stevig tussen zeg maar. Ik hing er dus linksachter, en moest wel uitwijken, prima boeit me vrij weinig. Echter, die vent doet tijdens het rijden z'n cabinedeurtje open en ik hoorde hem zelfs opgewonden schreeuwen door radio volume 9 heen :') Iets over Maat, dit moet je niet doen, je kan beter remmen - wat ik dus ook wel moest doen omdat hij er zo lomp tussen duwt. Toen ie z'n vrachtwagen recht gestuurd had op de rijbaan, stopte hij zelfs en stapte uit. Ik dacht gelijk, shit ik moet vechten net zoals je in die Russian road rage videos ziet :D. Hij stapte ook gelijk weer in nadat ik hem wegwuifde, wat ik niet begreep... Misschien dacht ie dat ik mijzelf verontschuldigde ofzo. In ieder geval weer en WTF-momentje erbij...
Haha ja fucking creepy van die mensen die uitstappen en willen vechten.

Hier in utrecht gebeurd het ook echt heel regelmatig. Mensen die gewoon hun auto dwars op de weg zetten en dan op de auto gaan slaan. Of mensen op scooters die nadat ze geen voorrang krijgen iemand uit hun auto trekken en slaan.

Ik rij altijd met de deuren op slot. Er was een auto met een groepje zonder lichten in het donker. Dus ik knipperen. Blijkbaar zagen ze het als agressie. Bij het stoplichten stapten ze uit en begonnen ze aan de deur te trekken en op het raam te slaan. Blij dat het toen weer snel groen werd...

Trouwens ook mensen die op je auto gaan zitten :r . Oh en Spanje had er iemandttegen onze auto aan gepist :r :X (super grappige anekdote wel weer)
pi_147713513
Gasten die je deur willen opentrekken is een goeie oplossing voor : Als je diegene al aan ziet komen die wil vechten zet je hem alvast ff in zijn achteruit. Zodra hij die deur opentrekt : hop vol gas naar achteren.
Door je deur klapt hij dan lekker met zijn smoelwerk op het wegdek.
  donderdag 18 december 2014 @ 18:56:21 #207
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_147713676
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Hier in utrecht gebeurd het ook echt heel regelmatig. Mensen die gewoon hun auto dwars op de weg zetten en dan op de auto gaan slaan. Of mensen op scooters die nadat ze geen voorrang krijgen iemand uit hun auto trekken en slaan.
Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
  donderdag 18 december 2014 @ 19:04:46 #208
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147713951
quote:
5s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Waarschijnlijk heeft NieuweNier iets te lang GTA 5 gespeeld. :P
pi_147715928
quote:
5s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Je moet hem eens vragen hoe hij aan dat litteken op zijn buik komt.
En vergeet daarna niet naar zijn verhaal te vragen hoe hij het gered heeft terwijl hij zwaar gewond van die granaatscherf toch nog een jaar wist vol te houden met Russisch Roulette tegen die malle Vietnamezen. En als die over al die lekkere wijven begint, dan moet je dat maar met een korreltje zout nemen
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 20:55:13 #210
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147718340
quote:
5s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Nieuwenier moet je inderdaad vooral niet heel serieus nemen. Hij houdt nogal van sterke verhalen ophangen...
pi_147719280
in de file op de a27: rokende, bellende(?) tesla-rijder die enkel kon remmen of optrekken. van rustig doorrollen had 'ie nooit gehoord. vreselijk irritant, die was in z'n eentje de file nog wat aan het oprekken met z'n vreemde gedrag...
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 18 december 2014 @ 22:06:44 #212
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147721731
quote:
5s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik rij toch al aardig wat jaartjes en heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Het ligt denk ik ook aan waar je wanneer rijdt. De Amsterdamsestraatweg snachts is bijvoorbeeld iets waar vreemde dingen gebeuren. Of mijn marokkanenwijk.
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 22:08:28 #213
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147721839
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:06 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het ligt denk ik ook aan waar je wanneer rijdt. De Amsterdamsestraatweg snachts is bijvoorbeeld iets waar vreemde dingen gebeuren. Of mijn marokkanenwijk.
Gast, ik woon al twee jaar in overvecht noord. Nog nooit vechtende mensen gezien die elkaar uit auto's trekken hoor.
  donderdag 18 december 2014 @ 22:08:47 #214
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147721870
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nieuwenier moet je inderdaad vooral niet heel serieus nemen. Hij houdt nogal van sterke verhalen ophangen...
Oh please. Jij woont in utrecht toch? Dan weet je dat er bij de Amsterdamsestraatweg vreemde figuren zijn...

Het ligt misschien ook aan je eigen bouding. Of je bangig bent of voorrang neemt.
  donderdag 18 december 2014 @ 22:10:43 #215
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147721982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gast, ik woon al twee jaar in overvecht noord. Nog nooit vechtende mensen gezien die elkaar uit auto's trekken hoor.
Dat je het niet ziet betekent niet dat het niet gebeurd. Ik zag het alleen in de auto. Dan let je erop. Een keer of 3.
pi_147722028
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:51 schreef Gammareactor het volgende:
Gasten die je deur willen opentrekken is een goeie oplossing voor : Als je diegene al aan ziet komen die wil vechten zet je hem alvast ff in zijn achteruit. Zodra hij die deur opentrekt : hop vol gas naar achteren.
Door je deur klapt hij dan lekker met zijn smoelwerk op het wegdek.
Daarna in z'n 1 en arm overrijden
Irene is bae <3
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 22:12:35 #217
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147722105
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:08 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh please. Jij woont in utrecht toch? Dan weet je dat er bij de Amsterdamsestraatweg vreemde figuren zijn...

Het ligt misschien ook aan je eigen bouding. Of je bangig bent of voorrang neemt.
Ik zal je meegeven dat de straatweg inderdaad een kutweg is (6 jaar aan gewoond) met aso mensen in het verkeer, jep.

Toch heb ik ook daar nooit hele extreme dingen gezien, en ja vaak zat na uitgaan in de vroege uurtjes naar huis gefietst over de straatweg, is me nooit wat overkomen.

Misschien was ik lucky... I dunno. Anderzijds, als je inderdaad op dat soort straten waar veel opgefokte sjonnies rijden heel stoer gaat doen of conflicten gaat opzoeken, dan zal je het sneller meemaken ja.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:21:49 #218
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147725909
Een hele andere klacht trouwens: parkeerplekken die gewoon echt te klein zijn.

Ik heb een redelijk grote auto en parkeer mijn auto altijd vooruit in. Dat is lekker makkelijk.

Leuk. Totdat naast en achter je grote auto's staan, die wel achteruit ingeparkeerd hebben, en je het qua draaicirkel net of gewoon niet red. Rij je naar achteren dan zit je tegen een hek of auto ofzo aan ofzo voordat de voorkant van je auto achter de geparkeerde auto naast je is.

Dan krijg je idioterie als over de passagiersstoel hangen om dichterbij de spiegel te komen omdat de ruimte zo klein is dat je hem anders niet in je spiegel kan zien, bouwhekken moeten verplaatsen, 30 keer steken, uitstappen om te kijken of het nog past vanwege een helling ofzo, en telkens 3 cm heen en weer schuiven, of gewoon echt niet weg kunnen en het een paar uur later opnieuw proberen.

Het is vooral bij een idiote parkeerplaats in het centrum van Amsterdam voor mijn werk. Gewoon niet te doen. Ik parkeer daar niet meer en ga met de trein. Een collega leent een c1 ipv zijn XC70 omdat het gewoon echt niet past. Na een paar keer uren te moeten wachten leer je het af :')
  donderdag 18 december 2014 @ 23:29:50 #219
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147726261
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:21 schreef NieuweNier het volgende:
Een hele andere klacht trouwens: parkeerplekken die gewoon echt te klein zijn.

Ik heb een redelijk grote auto en parkeer mijn auto altijd vooruit in. Dat is lekker makkelijk.

Leuk. Totdat naast en achter je grote auto's staan, die wel achteruit ingeparkeerd hebben, en je het qua draaicirkel net of gewoon niet red. Rij je naar achteren dan zit je tegen een hek of auto ofzo aan ofzo voordat de voorkant van je auto achter de geparkeerde auto naast je is.

Dan krijg je idioterie als over de passagiersstoel hangen om dichterbij de spiegel te komen omdat de ruimte zo klein is dat je hem anders niet in je spiegel kan zien, bouwhekken moeten verplaatsen, 30 keer steken, uitstappen om te kijken of het nog past vanwege een helling ofzo, en telkens 3 cm heen en weer schuiven, of gewoon echt niet weg kunnen en het een paar uur later opnieuw proberen.

Het is vooral bij een idiote parkeerplaats in het centrum van Amsterdam voor mijn werk. Gewoon niet te doen. Ik parkeer daar niet meer en ga met de trein. Een collega leent een c1 ipv zijn XC70 omdat het gewoon echt niet past. Na een paar keer uren te moeten wachten leer je het af :')
Of ook gewoon achteruit inparkeren? :@
  donderdag 18 december 2014 @ 23:32:19 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147726377
Vooruit parkeren vind ik ook per definitie kansloos; bijna onmogelijk om dan je auto recht in een parkeervak te zetten, achteruit heb je veel minder draairuimte nodig, en achteruit een parkeervak uit steken is helemaal kut en risicovol :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 december 2014 @ 23:32:21 #221
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147726380
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Of ook gewoon achteruit inparkeren? :@
Ik kan dat niet. :') Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:33:25 #222
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_147726428
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef Sounddragon het volgende:
Vooruit parkeren vind ik ook per definitie kansloos; bijna onmogelijk om dan je auto recht in een parkeervak te zetten, achteruit heb je veel minder draairuimte nodig, en achteruit een parkeervak uit steken is helemaal kut en risicovol :)
Dit dus
  donderdag 18 december 2014 @ 23:34:21 #223
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147726480
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik kan dat niet. :') Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
Wijf :')

Ik geef je 50¤ als je achteruit inparkerend met je trekhaak een ernaast geparkeerde auto kunt raken. Of steekt jouw trekhaak 2 meter uit ofzo? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 december 2014 @ 23:36:02 #224
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147726557
quote:
10s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wijf :')

Ik geef je 50¤ als je achteruit inparkerend met je trekhaak een ernaast geparkeerde auto kunt raken. Of steekt jouw trekhaak 2 meter uit ofzo? :+
Ik denk dat het feit dat ik me daar zorgen over maak genoeg zegt over mijn achteruit inparkeren skills :P
pi_147726912
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik kan dat niet. :') Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
En gewoon oefenen. Ik ben ook niet geboren met het stuur in m'n handen, dus skills die ik nog niet beheerste ging ik gewoon tot in den treure oefenen. Zo heb ik geleerd met een aanhangwagen (zowel middenas als oplegger en schamelwagen) te rijden en manoeuvreren. Zo ook met parkeren. Ik rij zelden vooruit een vak in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 18-12-2014 23:50:24 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147727069
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik kan dat niet. :') Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
Hoe heb jij dit gedaan op je rijexamen ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:49:25 #227
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147727118
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoe heb jij dit gedaan op je rijexamen ?
Dat hoeft niet op je rijexamen. En eigenlijk in het dagelijks leven ook bijna nooit. Alleen op de stomme parkeerplaatsen op een 1 richtingsweg met een hoek erin. Dan moet je echt achteruit erin draaien.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:55:53 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147727414
Rijexamen zonder fileparkeren? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 december 2014 @ 23:58:11 #229
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147727522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:55 schreef Leandra het volgende:
Rijexamen zonder fileparkeren? :o
Het is een tijd geleden maar volgens mij zijn er 3 opdrachten. De stopopdracht, de keer opdracht en idd de file parkeer opdracht. Ze kiezen er 2 tijdens het examen.

Die drie zijn kinderlijk makkelijk though. Maar niet achteruit parkeren een vak in dus.
pi_147727796
Achteruit een vak in is makkelijker dan fileparkeren...
  vrijdag 19 december 2014 @ 00:11:56 #231
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147728072
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:05 schreef Maegrim het volgende:
Achteruit een vak in is makkelijker dan fileparkeren...
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
pi_147729043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:55 schreef Leandra het volgende:
Rijexamen zonder fileparkeren? :o
Dat is toch niet belangrijk. Bij mij mislukte het op m'n examen maar was wel in een keer geslaagd.
pi_147730335
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd.
Geparkeerd op de linker rijstrook, daar zal het tegemoetkomend verkeer blij mee zijn.
quote:
Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
pi_147731751
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Of je wel de goede kant op stuurt? Werkelijk? Ik snap dat je soms dingen niet weet, of de vaardigheden niet goed beheerst. Maar niet weten waar je auto naatoe rijdt als je achteruitrijdend je stuur omdraait?
Zou je dan niet eens een middagje op pad gaan met je auto en een beetje gaan oefenen met achteruit rijden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 19 december 2014 @ 05:58:07 #235
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147731932
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 05:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Of je wel de goede kant op stuurt? Werkelijk? Ik snap dat je soms dingen niet weet, of de vaardigheden niet goed beheerst. Maar niet weten waar je auto naatoe rijdt als je achteruitrijdend je stuur omdraait?
Zou je dan niet eens een middagje op pad gaan met je auto en een beetje gaan oefenen met achteruit rijden?
Ik begrijp wel dat ie naar links of rechts gaat. Maar er is een verschil tussen links en rechts of precies in een vak... Zowiezo ben ik iemand die op zijn spiegels vertrouwt ipv naar achteren gaat kijken en mijn hele hoofd draaien.
pi_147731956
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 05:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat ie naar links of rechts gaat. Maar er is een verschil tussen links en rechts of precies in een vak...
Okee, dan valt het toch wel mee, Ik dacht even dat je totaal geen idee had van achteruit sturen.

Maar ook dat gewoon parkeren is een kwestie van oefenen. Gewoon een op een parkeerplaats een lege plek zoeken, en in het vak zetten. Als je het eng vindt kun je anders drie lege plekken uitzoeken en 'm in het middelste vak parkeren.
Uitstappen en kijken of de auto netjes tussen de lijntjes staat. En dan nog een keer of twintig overdoen...

vooruit parkeren kan iedereen, maar achteruit heb je minder ruimte nodig, en kun je meteen na het starten wegrijden omdat je meteen goed staat.
Daarnaast staat het ook een stuk toffer als je je auto gewoon op de spiegels in één keer achteruit weg kunt prakken. Mijn vrouw doet ook niets anders dan met de neus naar de weg zetten. (heeft ze moeten doen op een stageadres waar het verplicht was. Iets met meteen weg kunnen rijden bij calamiteiten)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147732300
Nog erger zijn gasten die hun auto zo dicht op die van jou parkeren dat je er amper in kunt komen omdat die deur niet ver genoeg open kan.
Die krijgen van mij een paar krassen op hun deur erbij (cadeautje van mijn deur).
Heb al verschillende alarmen af laten gaan >:)
Moet je je wagen maar normaal in het vak zetten....

[ Bericht 14% gewijzigd door Gammareactor op 19-12-2014 07:36:31 ]
pi_147733291
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:

  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 09:23:04 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147733517
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:28 schreef Gammareactor het volgende:
Nog erger zijn gasten die hun auto zo dicht op die van jou parkeren dat je er amper in kunt komen omdat die deur niet ver genoeg open kan.
Die krijgen van mij een paar krassen op hun deur erbij (cadeautje van mijn deur).
Heb al verschillende alarmen af laten gaan >:)
Moet je je wagen maar normaal in het vak zetten....
Ik had tijdje terug zo op die manier nog een mooie aanvaring met een of andere turk/marokkaan in een roestige bestelbus.

Kom bij mn auto aan, staat ie er naast geparkeerd op werkelijk 30 cm ofzo (met motor stationair draaiend)
Dus ik met de grootste moeite mezelf in mijn auto wurmen en proberen die bus niet te raken.
Afijn ben ik ingestapt. Staat meneer de mocro opeens naast me naar zijn roestige deur te kijken en mij boos aan te kijken.
Dus ik geef m een ongeinteresseerde blik en ga verder met mijn riem om doen etc.
Begint ie op mijn raam te tikken en te gebaren dat ik mn raam omlaag moet doen.

Dus ik met n zucht dat nog doen ook, me al bedenkend wat voor prachtige argumenten ik kan geven waarom hij het MIJ hier moeilijk maakte en niet andersom.

Zegt ie: "hey ik wou gewoon effe zeggen, rustig aan doen"

Dus ik was echt zo flabbergasted dat ik twee seconden hem bleef aankijken en maar heel droog zei 'ik ben rustig'

Vervolgens draaide hij zich om en reed ik weg met een :') wtf uitdrukking op mijn gezicht.
pi_147735899
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:

[ afbeelding ]
Maar zo wordt het je niet geleerd hier in NL, en het kan ook niet altijd..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_147735939
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:

[ afbeelding ]
Met rijlessen moet je net situatie 1 doen
pi_147736017
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:48 schreef Light het volgende:

[..]

Geparkeerd op de linker rijstrook, daar zal het tegemoetkomend verkeer blij mee zijn.

[..]

Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
Dit menen jullie toch niet echt he?
Toe, zeg me dat dit grappen zijn.. Als je daar nog over na moet denken na het halen van je rijbewijs zou ik hem maar snel weer inleveren..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_147736868
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met rijlessen moet je net situatie 1 doen
Nee, in de getekende situatie 1 is het probleem dat je iets verder naar voren en iets verder naar links moet beginnen met je bocht achteruit. Dan is het geen enkel probleem en hoef je echt niet half schuin over de weg te beginnen aan je manoevre.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 december 2014 @ 12:06:54 #244
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147737155
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met rijlessen moet je net situatie 1 doen
Totdat je BE doet, dan mag je draaien over de weg zoals je wilt wanneer je gaat steken. Indraaien en dan dwars over de weg zetten? Geen probleem.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 19 december 2014 @ 12:57:07 #245
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_147738339
We gaan nu toch niet doen alsof inparkeren iets is wat volgens het boekje moet? Gewoon op gevoel werkt zoveel beter, oefening baart in dat opzicht veel meer kunst dan bewuste trucjes toepassen.
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:14:27 #246
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_147738946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:

[ afbeelding ]
Ik wil niet anders. Kwestie van gewenning en je kunt meteen weg.

Maar ik haat fileparkeren...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_147739184
Fileparkeren kan hinderlijk zijn wanneer je een grote auto in moet parkeren terwijl er niet veel ruimte is, maar je ziet geregeld nog mensen stumperen met een Kia Picanto of dergelijke gebakjes. Treurnis.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Verder dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
We gaan nu toch niet doen alsof inparkeren iets is wat volgens het boekje moet? Gewoon op gevoel werkt zoveel beter, oefening baart in dat opzicht veel meer kunst dan bewuste trucjes toepassen.
pi_147760596
Op mijn werk hebben ze enorm royale parkeervakken, en dan nog zie je mensen "parkeren" op een manier waarvan je bek openvalt. Ik arriveer meestal op hetzelfde moment als een ander vrouw die een slagschip van een VW heeft, echt een SUV waar je in moet klimmen. Waarom ze ooit voor die auto gekozen heeft is me een raadsel, want ze lijkt me -op zijn zachtst gezegd- niet echt relaxed met de keuze.

Soms ga ik er speciaal voor zitten. Dan zoekt ze een stuk parkeerplaats uit waar nog niemand staat en dan begint het: vooruit, achteruit, vooruit, bijsturen, teveel corrigeren, achteruit, scheef uitkomen, weer in zijn vooruit, met slippende banden achteruit, de drempel aantikken, schrikken, in zijn vooruit... En die motor maar loeien. Na een minuut of drie geeft ze het dan op en laat het bakbeest achter, bijna altijd drie plekken in beslag nemend met het achterwiel links over de lijn, en het voorwiel rechts _O-

Nu ben ik zelf ook geen parkeer-goeroe, maar het lukt me meestal in één keer en dan doe ik lekker langzaam aan zodat ik alles op tijd kan corrigeren. Gewoon een kwestie van het jezelf makkelijk maken toch?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_147760715
Vanmiddag een of andere tokkie die een rij van 100 meter voor een verkeerslicht omzeilde door kneiterhard over een tankstation te rijden. :r
Flesje bier
pi_147762758
Sta bij een stoplicht met 2 banen voor rechtdoor. Flink wat auto's in de rij. Voorbij het kruispunt moet de linkerstrook ritsen naar de rechter. Ik sta al in de rechterbaan voorgesorteerd, een of andere propvol afgeladen zigeuner starlet staat naast me op de linkerbaan voorgesorteerd. Afin, licht op groen en we gaan rijden. Gaat die tokkie zonder pardon en lichten gewoon vol zijn auto de rechterbaan in drukken, bijna vol in mijn linkervoorflank. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel móest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.

Sommige mensen die een rijbewijs hebben -> :') |:( o|O :|W :r }:|
pi_147763033
Merken jullie ook, dat richting Kerst en eindejaar er weer veel volk op de weg komt, wat duidelijk niet gewend is in de doordeweekse drukte te rijden en de boel danig verstoren, of ergen rare ongelukken veroorzaken.
.
pi_147765841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:33 schreef Fer het volgende:
Merken jullie ook, dat richting Kerst en eindejaar er weer veel volk op de weg komt, wat duidelijk niet gewend is in de doordeweekse drukte te rijden en de boel danig verstoren, of ergen rare ongelukken veroorzaken.
Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147767060
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
Sta bij een stoplicht met 2 banen voor rechtdoor. Flink wat auto's in de rij. Voorbij het kruispunt moet de linkerstrook ritsen naar de rechter. Ik sta al in de rechterbaan voorgesorteerd, een of andere propvol afgeladen zigeuner starlet staat naast me op de linkerbaan voorgesorteerd. Afin, licht op groen en we gaan rijden. Gaat die tokkie zonder pardon en lichten gewoon vol zijn auto de rechterbaan in drukken, bijna vol in mijn linkervoorflank. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel móest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.

Sommige mensen die een rijbewijs hebben -> :') |:( o|O :|W :r }:|
Zegt diegene die zelf net zo stom doet, soms moet je gewoon accepteren dat iemand of niet oplet of niet kan rijden.

Paar weken geleden zo een situatie zien gebeuren, alleen in dit geval haalde "Tokkie" iets later het persoon die hem tot stoppen dwong in om hem ff te snijden.

Lullig detail is dat er een tegenligger aankwam die gedwingen werdt uit te wijken en nu dus in het ziekenhuis ligt, en dat alleen maar omdat iemand vond dat een ander een fout maakte en afgestraft moest worden....

Enn goeie chauffeur anticipeert en accepteert..

Niet dat ik het nooit gedaan heb...

I' am no saint

[ Bericht 1% gewijzigd door liebherr-machinist op 20-12-2014 08:39:30 ]
pi_147767804
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel móest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.

Sommige mensen die een rijbewijs hebben -> :') |:( o|O :|W :r }:|
+1
pi_147770255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:48 schreef Light het volgende:

Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
Tip:
Bij achteruit rijden is het hetzelfde als bij vooruit rijden.
Als je naar rechts wil dan stuur je naar rechts en als je naar links wil stuur je naar links.
Moeilijker dan dat is het niet.
pi_147770598
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tip:
Bij achteruit rijden is het hetzelfde als bij vooruit rijden.
Als je naar rechts wil dan stuur je naar rechts en als je naar links wil stuur je naar links.
Moeilijker dan dat is het niet.
Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch was ;)
pi_147770997
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 00:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.
Ze geven het ook wel eens de schuld aan vakantie moeheid, je ziet het zelfde gebeuren vlak voor de zomervakantie alsof iedereen toe is aan vakantie.

Ikzelf denk dat het komt omdat de partners er ineens naast zitten en dat die zich met het rijden bemoeien.
pi_147771174
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:21 schreef Light het volgende:

[..]

Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch was ;)
Oké, dan geldt deze tip niet voor jou. ;)
  zaterdag 20 december 2014 @ 12:55:14 #259
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_147771572
Wij hebben sinds kort EcoDrive 3 in al onze bussen. Wat een waardeloos en gevaarlijk systeem is dat zeg. Dat ding bemoeit zich actief met je rijgedrag en grijpt ook in als het 'te hard' gaat. In de eerste versnelling zit de begrenzer ergens op 2000rpm, de 2e op 2100, en ze verder. Het vermogen is behoorlijk geknepen en ook al vertrek je plankgas, de bus rijdt 'rustig' weg. Hij grijpt vaak in op gevaarlijke momenten waar je juist even extra power nodig hebt. Als je te lang in een te lage versnelling blijft hangen gaat hij piepen dat er geschakeld moet worden, doe je dit niet wordt je gestraft met nog minder vermogen. Bij het stoplicht wordt ik eruit gereden door geladen trekker opleggers en bejaarden.
Invoegen op korte invoegstroken is af en toe levensgevaarlijk omdat de meeste automobilisten verwachten dat je wel doorrijdt met je bus maar door het inhouden van het systeem ben je genoodzaakt om met 60/70 in te voegen. Allemaal korte termijn brandstof besparingen, motoren en EGR kleppen slippen dicht omdat de wagen in geen enkel geval boven de 2500RPM uit kan komen of lang op 2500 kan blijven omdat je anders gestraft wordt. Je hoort elke keer het cardanas/aandrijfas klappen als hij ingrijpt, zo abrupt gaat het. :')!
Zit er net een paar maanden in en de eerste bus is al naar de garage met een dichte EGR.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:07:06 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147771856
Slechte zaak als niet werkende milieu maatregelen de verkeersveiligheid in gevaar brengen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:35:37 #261
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147772560
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:07 schreef daNpy het volgende:
Slechte zaak als niet werkende milieu maatregelen de verkeersveiligheid in gevaar brengen
Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.

Gewoon weigeren om ermee te rijden, de Audi van de baas heeft het vast niet..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147772677
Welk gevaar, als je volgeladen bus rijdt of een kiepwagen zand, kom je ook niet vooruit. Kwestie van ermee omgaan. Ik kan met een 80pk busje nog steeds rustig rijden, zonder gevaarlijk te zijn.

Als het systeem goed begrijp, wordt je gestraft voor constant planken, maar moet 1 keer doortrekken wel mogelijk zijn. Vaak is 1x in 3 wat doortrekken voldoende om goed in te voegen, mee leren omgaan dus.

Vrachtwagens hebben tegenwoordig systemen, waar de baas vanachter zijn bureau controleert hoe hard er opgetrokken wordt.
.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:40:57 #263
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147772697
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.

Gewoon weigeren om ermee te rijden, de Audi van de baas heeft het vast niet..
Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147772859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.
Dat snapt hij wel, hij zegt iets heel anders en hij heeft een goed punt imo
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:08:53 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147773446
Ja dat klopt. Maar niet alleen ten nadele van de veiligheid van de werknemers, maar van iedereen die aan het verkeer deelneemt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147773525
Komop, veiligheid, omdat het busje wat langzamer is geworden. Een ouwe Ducato met 1.9D komt ook niet vooruit, niet gelijk gevaarlijk.
.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:14:41 #267
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147773605
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:14:55 #268
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147773613
Een langzaam voertuig is in die zin niet zo'n probleem. Iemand die op wil trekken op bijv een invoegstrook en dan plotseling in gaat houden wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:15:08 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147773618
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
True that :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147773711
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Zit er net een paar maanden in en de eerste bus is al naar de garage met een dichte EGR.
Verkeerde zuinigheid inderdaad. Het nieuwe rijden ook, het is sowieso niet al te best voor je motor, en de brandstofbesparingen zijn niet schokkend. In elk geval gaat op termijn alle winst op aan extra onderhoud of dat de auto eerder naar de sloop kan.

Beter regelen ze bijvoorbeeld fatsoenlijk werkende groene golven op de ringwegen, dat soort dingen zet meer zoden aan de dijk.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:23:54 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147773866
In het geval van dat bussie doelde ik meer op het feit dat de wergever ervoor kiest om zijn werknemers wel een mooi nieuw busje te geven wat de potentie heeft om gewoon lekker vlot aan het verkeer deel te nemen, maar er vervolgens voor kiest om niet het gedrag van zijn mensen te beïnvloeden, maar domweg een elektronische bemoeial in die bus implanteert die gewoon 200% zijn doel voorbijschiet en ook nog eens het overige verkeer hindert.

Als de baas nou zelf ook in een Aygo zou rijden en het complete bedrijf gericht zou zijn op groen ondernemen valt dat nog wel te billijken, maar ja, die meneer moet meestal wel de succesvolle ondernemer uithangen en derhalve in een dikke bak rijden, en dan krijg je scheve smoelen.

Als je het nou leuk wilt doen qua rijstijl van je mensen, maak je er een wedstrijdje van wie de minste schades rijdt op jaarbasis, de minste bekeuringen, het laagste verbruik deze maand, en noem zo maar op.. paar VVV-bonnen of een weekendje centerparcs op kosten van de baas, en je verdient veel meer geld, plus je hebt mensen rondrijden die gewoon uit eigen beweging fatsoenlijke verkeersdeelnemers zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147774013
Maar het is interessant als de baas ook de lijst van besparingscijfers zou ophangen in de kantine: van het gemiddeld verbruik 'voor de eco drive' en van 'na'. En dan subtiel opmerken dat de garagekosten er ook even bijgezet moet worden voor een juist overzicht.

Die bus is natuurlijk ook het gezicht van het bedrijf: een mooie nieuwe grote schone bus met een goed logo is natuurlijk mooie reclame op de weg. En als de bestuurder ook nog eens keurig rechts blijft rijden (noodzakerlijkerwijs dus) is dat alleen maar een goed visitekaartje.
pi_147774107
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
Als je het nou leuk wilt doen qua rijstijl van je mensen, maak je er een wedstrijdje van wie de minste schades rijdt op jaarbasis, de minste bekeuringen, het laagste verbruik deze maand, en noem zo maar op.. paar VVV-bonnen of een weekendje centerparcs op kosten van de baas, en je verdient veel meer geld, plus je hebt mensen rondrijden die gewoon uit eigen beweging fatsoenlijke verkeersdeelnemers zijn.
Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:39:05 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147774262
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar het is interessant als de baas ook de lijst van besparingscijfers zou ophangen in de kantine: van het gemiddeld verbruik 'voor de eco drive' en van 'na'. En dan subtiel opmerken dat de garagekosten er ook even bijgezet moet worden voor een juist overzicht.

Die bus is natuurlijk ook het gezicht van het bedrijf: een mooie nieuwe grote schone bus met een goed logo is natuurlijk mooie reclame op de weg. En als de bestuurder ook nog eens keurig rechts blijft rijden (noodzakerlijkerwijs dus) is dat alleen maar een goed visitekaartje.
Doel is hetzelfde, alleen de weg ernaartoe maakt dus heel veel verschil :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:32 schreef powerflux het volgende:

[..]

Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)
Psies.. een beetje hetzelfde idee als het opvoeden van een hond.. (hence de vergelijkng :') ) als hij niet luistert geef je hem een schop onder zijn hol, óf.... je geeft hem een koekje als hij het goed doet.. eindresultaat bij methode 1; een bange onzekere hond, en bij methode 2 een werklustige vrolijke hond.

Maarrehh.. volgens mij dwalen we een beetje af van het topic :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:43:36 #275
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_147774388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef daNpy het volgende:
Een langzaam voertuig is in die zin niet zo'n probleem. Iemand die op wil trekken op bijv een invoegstrook en dan plotseling in gaat houden wel.
Dit, ik ben ook verschrikkelijk trage vrachtwagens gewend, daar anticiperen andere nog op. De 1.9D Ducato is consequent traag, mijn bus is dat puur willekeurig. Een vol beladen bus herken je ook zo, of een grote aanhanger of hij hangt 5cm boven de grond. Met mijn bus kan ik 'for no reason' plots acuut inhouden, eerst trek ik vlot op om vervolgens met een slakkengang jou af te snijden.

Een gewone snelheidsbegrenzer zou ik nog niet zoveel problemen mee hebben, maar dit ding bemoeit zich willekeurigl(!) met het toerental. Dat ze mijn rijstijl monitoren vind ik best maar het ingrijpen is idioot.

Zou het zelfde zijn als de digitach van een vrachtwagen bij een rijtijd overschrijding de chauffeur straft door max 70 te rijden 50 motor vermogen of de motor uit te schakelen.. Dat apparaat kan niet nooit zien onder welke omstandigheid je rijdt.
pi_147777348
Ook zo erg, vrouwen die zich in de auto op zitten te maken op elk moment dat het verkeer even stil staat, vervolgens niet opletten, niet doorrijden, over de weg slingeren........
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:49:44 #277
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147778860
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Maar effe eerlijk. Ik ken maar 2 mensen die actief het milieu beschermen. En die hebben een wajong vanwege psychische problemen.

Voor de rest rijden we zuinig omdat het goedkoper is. Wij zouden ook liever die v12 BMW rijden. Maar dat kunnen we niet betalen door de accijns op brandstof. Dus beschermen we het milieu met lekker zuinige diesels.

Ik vind het oprecht een goed beleid dat het milieu vervuilen geld kost. Op die manier worden we gedwongen het milieu te beschermen, gewoon omdat het voor ons goedkoper is. Anders zouden we die verantwoordelijkheid nooit nemen.

Net zoiets als betaald parkeren. Het is kut om te betalen. Maar het creëert ook schaarste die parkeren überhaupt mogelijk maakt. Er is zo ook een leuke ted over de congestion charge in Stockholm.
pi_147779400
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Prima auto een prius
Irene is bae <3
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:26:20 #279
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147779718
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:12 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Prima auto een prius
Als je het vergelijkt met de lage bijtelling auto's die volvo maakt is het vrij kansloos. Ze zijn de eerste die met hybride gekomen zijn maar zeker niet de beste.

Vooral de nieuwe XC90, een enorme SUV, met 400pk, die (volgens de test) 1 op 40 rijdt vind ik gewoon ontzettend baas. En de V60 is ook dynamisch een betere auto dan de prius.

Het is inderdaad wel b ter geworden ivm het eerste en tweede model. Vooral dat je eentje kan nemen met meer dan 70pk.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:05:35 #280
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147780971
Really? :( Ik zit te douchen op de tweede verdieping. Ineens allemaal licht op het plafond.

Ik uit het raampje kijken: een vw golf met slechte achtermarket xenon. Lekker goed afgesteld :')
pi_147781417
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Really? :( Ik zit te douchen op de tweede verdieping. Ineens allemaal licht op het plafond.

Ik uit het raampje kijken: een vw golf met slechte achtermarket xenon. Lekker goed afgesteld :')
Slechte troll, zo kan je ze niet eens afstellen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 20 december 2014 @ 19:31:38 #282
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147781928
Ik word helemaal waus van mensen die langzaam optrekken, gewoonweg niet opletten wat er om hen heen gebeurt en de koning van alle irritaties is bij mij mensen die een kilometer of 20 van te voren al inzetten met remmen, terwijl ze de bocht nemen nog een keer of 50 remmen en uiteindelijk de bocht zo langzaam nemen dat een invalide paard ze nog inhaalt.

OPROTTEN
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_147787396
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:26 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Als je het vergelijkt met de lage bijtelling auto's die volvo maakt is het vrij kansloos. Ze zijn de eerste die met hybride gekomen zijn maar zeker niet de beste.

Vooral de nieuwe XC90, een enorme SUV, met 400pk, die (volgens de test) 1 op 40 rijdt vind ik gewoon ontzettend baas. En de V60 is ook dynamisch een betere auto dan de prius.

Het is inderdaad wel b ter geworden ivm het eerste en tweede model. Vooral dat je eentje kan nemen met meer dan 70pk.
Vind die V40 ook wel mooi maar best prijzig
Irene is bae <3
  Moderator zaterdag 20 december 2014 @ 22:07:44 #284
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147787678
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Really? :( Ik zit te douchen op de tweede verdieping. Ineens allemaal licht op het plafond.

Ik uit het raampje kijken: een vw golf met slechte achtermarket xenon. Lekker goed afgesteld :')
Waarom douche je zittend? Dat doen alleen bejaarden :?
  zaterdag 20 december 2014 @ 23:04:58 #285
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147788531
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:17 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Slechte troll, zo kan je ze niet eens afstellen.
Waarom altijd dat geflame? Daarnaast het zijn aftermarket dingen. Gewoon xenon in een normale lamp gezet. Natuurlijk kan die dan wel omhoog schijnen...
pi_147789849
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Waarom altijd dat geflame? Daarnaast het zijn aftermarket dingen. Gewoon xenon in een normale lamp gezet. Natuurlijk kan die dan wel omhoog schijnen...
Waar zou dat "altijd geflame" nu vandaan komen? Heel raar, ligt natuurlijk niet aan jou :)
pi_147793792
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word helemaal waus van mensen die langzaam optrekken, gewoonweg niet opletten wat er om hen heen gebeurt en de koning van alle irritaties is bij mij mensen die een kilometer of 20 van te voren al inzetten met remmen, terwijl ze de bocht nemen nog een keer of 50 remmen en uiteindelijk de bocht zo langzaam nemen dat een invalide paard ze nog inhaalt.

OPROTTEN
Dat zijn diezelfde mensen die 60 rijden op een 80 weg, om vervolgens 60 te blijven rijden binnen de bebouwde kom...
  dinsdag 23 december 2014 @ 16:02:27 #288
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147883276
Er had vanmiddag een auto een fietser idioot hard aangereden. Aan de voorruit te zien een klap harder dan 50km/u. Heel technisch onderzoek ook. Hoop dat de fietser het zonder verminkingen overleefd heeft :X

Maar ik vind het schoftelijk dat je met 50km/u+ door een 30km/u gebied scheurt. Onafhankelijk van of de fietser door rood ging, ben je als automobilist ervoor verantwoordelijk voor zwakkere verkeersdeelnemers te beschermen. En dus je snelheid aan te passen en goed op te letten bij kruisingen. :(
  dinsdag 23 december 2014 @ 16:27:55 #289
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147883969
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Really? :( Ik zit te douchen op de tweede verdieping. Ineens allemaal licht op het plafond.

Ik uit het raampje kijken: een vw golf met slechte achtermarket xenon. Lekker goed afgesteld :')
:D _O-

ontopic: Betaald parkeren tot 23:00 vanaf 1 januari en een wachtlijst voor een parkeervergunning van een jaar of 3 á 4.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147885883
Hoe dichter bij de kerst, hij langzamer we gaan en hoe moeilijker het is een constante snelheid aan te houden op de snelweg.
.
pi_147892679
Vanochtend zit ik midden in een inhaalmanoeuvre samen met nog een stuk of 3 auto's voor me, zie ik ineens een bestelauto komen aanvliegen. Kleven, plakken, duwen, rechts proberen in te halen (ging niet, ik haal niet voor niets in want rechts zat best vol). Na een tijdje kreeg ze (ja, het was een vrouw, meestal zijn dit mannen) ineens een lumineus idee: in plaats van rechts inhalen rechts doorsteken naar de invoegstrook ernaast.

Enniehoe, dat ging maar op een paar centimeter goed en enkele seconden en volle onderbroeken verder ging het pootje weer even goed op het gas en kon ze toch nog iedereen met 150 inhalen, weer invoegen en slingerend uit het zicht verdwijnen.

Raar detail: een paar kilometer verderop kom ik r weer tegen en reed ze amper 110 op de rechter-rijbaan. Geen idee dus waar het nou allemaal voor nodig was geweest. Extreme reactie op koffie bij het ontbijt :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_147896936
Of een spin op het dashboard.
.
pi_147898191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:07 schreef Fer het volgende:
Of een spin op het dashboard.
Dan krijg je dus zulke situaties:

quote:
Spin veroorzaakt auto-ongeval
ROTTERDAM - Een nietsvermoedende spin heeft maandag een ongeluk in zijn schoenen geschoven gekregen. De achtpoter dacht zich lekker te hebben genesteld in een warme auto, toen de 43-jarige bestuurster haar passagier ontdekte. Ze schrok daar zo hevig van, dat ze vergat op de weg te letten. Haar auto belandde in de berm, sloeg tweemaal over de kop en kwam aan de overzijde van de weg in de andere berm tot stilstand.

Het ongeval vond plaats in Brielle bij Rotterdam. De vrouw en haar twee kinderen (7 en 8 jaar) konden zonder verwondingen uitstappen, zo meldde de politie.

Het is onduidelijk hoe het met de spin is afgelopen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147899099
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:39 schreef Jihawti het volgende:
Vanochtend zit ik midden in een inhaalmanoeuvre samen met nog een stuk of 3 auto's voor me, zie ik ineens een bestelauto komen aanvliegen. Kleven, plakken, duwen, rechts proberen in te halen
Knipperdeknip
Hier wil ik even op inhaken. In het vorige topic is verteld dat drie auto's al een file kan zijn. In dat geval doet bovenstaande mevrouw NIKS fout op het assertief aan komen rijden.
pi_147906215
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Maar daar gaat ook verandering in komen. Bijtelling voor leaserijders blijft alleen laag bij volledig elektrische auto's. Dus die plug-in-leasehybrids waarvan de laadstekker toch nooit het daglicht ziet gaan gewoon weer terug in het rijtje met andere brandstofhokken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147907367
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hier wil ik even op inhaken. In het vorige topic is verteld dat drie auto's al een file kan zijn. In dat geval doet bovenstaande mevrouw NIKS fout op het assertief aan komen rijden.
Haak maar weer af want ze doet alles fout, file of geen file. Of vindt jij het normaal wanneer jij in een file staat iemand achter je gaat zitten duwen, lichtsignalen geven, kleven en rechts (of links, whatever) proberen in te halen als dat niet kan?
  woensdag 24 december 2014 @ 09:45:36 #297
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147910667
Niet op ingaan joh. Er zijn wat mensen zuur omdat ze niet kunnen accepteren dat het in Nederland in bepaalde situaties is toegestaan om iemand rechts in te halen, terwijl die users ervan overtuigd waren dat dat niet mag.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_147911289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:45 schreef twiFight het volgende:
Niet op ingaan joh. Er zijn wat mensen zuur omdat ze niet kunnen accepteren dat het in Nederland in bepaalde situaties is toegestaan om iemand rechts in te halen, terwijl die users ervan overtuigd waren dat dat niet mag.
Wacht, wacht, laat me raden. Met "er zijn wat mensen" en "die users" bedoel jij heel toevallig net de persoon die daar boven net een posting had achtergelaten? Jeetje, durf gewoon een naam te noemen joh en beweer met droge ogen dat drie auto's die niet de maximale snelheid achter elkaar rijden een file is.

En als ook jij in de overtuiging bent dat rechts inhalen wenselijk is in bijna alle situaties, dan valt er weinig meer te klagen over andere weggebruikers
  woensdag 24 december 2014 @ 11:05:32 #299
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_147912392
Gozer achter me reed zonder verlichting net, best wel donker, in de regen, grijze auto. Dus hij parkeert op dezelfde plek als ik:

"Yo! Je rijdt zonder verlichting, je bent amper zichtbaar man zo in de regen."
"De lantaarnpalen zijn toch uit? Dan hoef ik geen verlichting te voeren"

:') :')
pi_147912807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef BigSmurf het volgende:
Gozer achter me reed zonder verlichting net, best wel donker, in de regen, grijze auto. Dus hij parkeert op dezelfde plek als ik:

"Yo! Je rijdt zonder verlichting, je bent amper zichtbaar man zo in de regen."
"De lantaarnpalen zijn toch uit? Dan hoef ik geen verlichting te voeren"

:') :')
Hoe heftig was die regen? Meestal is de straatverlichting een best goede indicator.

Overigens vond mijn schoonmoeder ook dat ze overal licht moest voeren, want dat was zo duidelijk. Tot ze aan staar geopereerd werd. _O- Daarna durfde ik ook weer bij haar in de auto te stappen. :+
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')