Hoe heb jij dit gedaan op je rijexamen ?quote:Op donderdag 18 december 2014 23:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik kan dat niet.Ik begrijp het draaipunt niet. En het is super eng met een trekhaak zijdelings langs andere auto's te gaan.
Dat hoeft niet op je rijexamen. En eigenlijk in het dagelijks leven ook bijna nooit. Alleen op de stomme parkeerplaatsen op een 1 richtingsweg met een hoek erin. Dan moet je echt achteruit erin draaien.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hoe heb jij dit gedaan op je rijexamen ?
Het is een tijd geleden maar volgens mij zijn er 3 opdrachten. De stopopdracht, de keer opdracht en idd de file parkeer opdracht. Ze kiezen er 2 tijdens het examen.quote:
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:05 schreef Maegrim het volgende:
Achteruit een vak in is makkelijker dan fileparkeren...
Dat is toch niet belangrijk. Bij mij mislukte het op m'n examen maar was wel in een keer geslaagd.quote:
Geparkeerd op de linker rijstrook, daar zal het tegemoetkomend verkeer blij mee zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd.
Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.quote:Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Of je wel de goede kant op stuurt? Werkelijk? Ik snap dat je soms dingen niet weet, of de vaardigheden niet goed beheerst. Maar niet weten waar je auto naatoe rijdt als je achteruitrijdend je stuur omdraait?quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Ik begrijp wel dat ie naar links of rechts gaat. Maar er is een verschil tussen links en rechts of precies in een vak... Zowiezo ben ik iemand die op zijn spiegels vertrouwt ipv naar achteren gaat kijken en mijn hele hoofd draaien.quote:Op vrijdag 19 december 2014 05:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Of je wel de goede kant op stuurt? Werkelijk? Ik snap dat je soms dingen niet weet, of de vaardigheden niet goed beheerst. Maar niet weten waar je auto naatoe rijdt als je achteruitrijdend je stuur omdraait?
Zou je dan niet eens een middagje op pad gaan met je auto en een beetje gaan oefenen met achteruit rijden?
Okee, dan valt het toch wel mee, Ik dacht even dat je totaal geen idee had van achteruit sturen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 05:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat ie naar links of rechts gaat. Maar er is een verschil tussen links en rechts of precies in een vak...
Ik had tijdje terug zo op die manier nog een mooie aanvaring met een of andere turk/marokkaan in een roestige bestelbus.quote:Op vrijdag 19 december 2014 07:28 schreef Gammareactor het volgende:
Nog erger zijn gasten die hun auto zo dicht op die van jou parkeren dat je er amper in kunt komen omdat die deur niet ver genoeg open kan.
Die krijgen van mij een paar krassen op hun deur erbij (cadeautje van mijn deur).
Heb al verschillende alarmen af laten gaan![]()
Moet je je wagen maar normaal in het vak zetten....
Maar zo wordt het je niet geleerd hier in NL, en het kan ook niet altijd..quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:
[ afbeelding ]
Met rijlessen moet je net situatie 1 doenquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
Het mooie van achteruit parkeren is juist dat je in je zijspiegels precies kunt zien hoe je auto het vak indraait. Je hoeft je hoofd niet te draaien om te parkeren (wel af en toe rondom kijken om het verkeer in de gaten te houden natuurlijk). De truc is om het vak schuin te benaderen. Dus op deze manier:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Vind je? File parkeren is gewoon naast de andere auto gaan staan, in zijn achteruit, stuurtje naar links, stuurtje naar rechts en je bent geparkeerd. Achteruit een vak in moet je echt opletten of je de goede kant op stuurt enzo.
Dit menen jullie toch niet echt he?quote:Op vrijdag 19 december 2014 01:48 schreef Light het volgende:
[..]
Geparkeerd op de linker rijstrook, daar zal het tegemoetkomend verkeer blij mee zijn.
[..]
Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
Nee, in de getekende situatie 1 is het probleem dat je iets verder naar voren en iets verder naar links moet beginnen met je bocht achteruit. Dan is het geen enkel probleem en hoef je echt niet half schuin over de weg te beginnen aan je manoevre.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met rijlessen moet je net situatie 1 doen
Totdat je BE doet, dan mag je draaien over de weg zoals je wilt wanneer je gaat steken. Indraaien en dan dwars over de weg zetten? Geen probleem.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met rijlessen moet je net situatie 1 doen
Ik wil niet anders. Kwestie van gewenning en je kunt meteen weg.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:05 schreef Hartigan het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
We gaan nu toch niet doen alsof inparkeren iets is wat volgens het boekje moet? Gewoon op gevoel werkt zoveel beter, oefening baart in dat opzicht veel meer kunst dan bewuste trucjes toepassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |