abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147763033
Merken jullie ook, dat richting Kerst en eindejaar er weer veel volk op de weg komt, wat duidelijk niet gewend is in de doordeweekse drukte te rijden en de boel danig verstoren, of ergen rare ongelukken veroorzaken.
.
pi_147765841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:33 schreef Fer het volgende:
Merken jullie ook, dat richting Kerst en eindejaar er weer veel volk op de weg komt, wat duidelijk niet gewend is in de doordeweekse drukte te rijden en de boel danig verstoren, of ergen rare ongelukken veroorzaken.
Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147767060
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
Sta bij een stoplicht met 2 banen voor rechtdoor. Flink wat auto's in de rij. Voorbij het kruispunt moet de linkerstrook ritsen naar de rechter. Ik sta al in de rechterbaan voorgesorteerd, een of andere propvol afgeladen zigeuner starlet staat naast me op de linkerbaan voorgesorteerd. Afin, licht op groen en we gaan rijden. Gaat die tokkie zonder pardon en lichten gewoon vol zijn auto de rechterbaan in drukken, bijna vol in mijn linkervoorflank. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel mķest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.

Sommige mensen die een rijbewijs hebben -> :') |:( o|O :|W :r }:|
Zegt diegene die zelf net zo stom doet, soms moet je gewoon accepteren dat iemand of niet oplet of niet kan rijden.

Paar weken geleden zo een situatie zien gebeuren, alleen in dit geval haalde "Tokkie" iets later het persoon die hem tot stoppen dwong in om hem ff te snijden.

Lullig detail is dat er een tegenligger aankwam die gedwingen werdt uit te wijken en nu dus in het ziekenhuis ligt, en dat alleen maar omdat iemand vond dat een ander een fout maakte en afgestraft moest worden....

Enn goeie chauffeur anticipeert en accepteert..

Niet dat ik het nooit gedaan heb...

I' am no saint

[ Bericht 1% gewijzigd door liebherr-machinist op 20-12-2014 08:39:30 ]
pi_147767804
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel mķest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.

Sommige mensen die een rijbewijs hebben -> :') |:( o|O :|W :r }:|
+1
pi_147770255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:48 schreef Light het volgende:

Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
Tip:
Bij achteruit rijden is het hetzelfde als bij vooruit rijden.
Als je naar rechts wil dan stuur je naar rechts en als je naar links wil stuur je naar links.
Moeilijker dan dat is het niet.
pi_147770598
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tip:
Bij achteruit rijden is het hetzelfde als bij vooruit rijden.
Als je naar rechts wil dan stuur je naar rechts en als je naar links wil stuur je naar links.
Moeilijker dan dat is het niet.
Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch was ;)
pi_147770997
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 00:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.
Ze geven het ook wel eens de schuld aan vakantie moeheid, je ziet het zelfde gebeuren vlak voor de zomervakantie alsof iedereen toe is aan vakantie.

Ikzelf denk dat het komt omdat de partners er ineens naast zitten en dat die zich met het rijden bemoeien.
pi_147771174
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:21 schreef Light het volgende:

[..]

Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch was ;)
Oké, dan geldt deze tip niet voor jou. ;)
  zaterdag 20 december 2014 @ 12:55:14 #259
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_147771572
Wij hebben sinds kort EcoDrive 3 in al onze bussen. Wat een waardeloos en gevaarlijk systeem is dat zeg. Dat ding bemoeit zich actief met je rijgedrag en grijpt ook in als het 'te hard' gaat. In de eerste versnelling zit de begrenzer ergens op 2000rpm, de 2e op 2100, en ze verder. Het vermogen is behoorlijk geknepen en ook al vertrek je plankgas, de bus rijdt 'rustig' weg. Hij grijpt vaak in op gevaarlijke momenten waar je juist even extra power nodig hebt. Als je te lang in een te lage versnelling blijft hangen gaat hij piepen dat er geschakeld moet worden, doe je dit niet wordt je gestraft met nog minder vermogen. Bij het stoplicht wordt ik eruit gereden door geladen trekker opleggers en bejaarden.
Invoegen op korte invoegstroken is af en toe levensgevaarlijk omdat de meeste automobilisten verwachten dat je wel doorrijdt met je bus maar door het inhouden van het systeem ben je genoodzaakt om met 60/70 in te voegen. Allemaal korte termijn brandstof besparingen, motoren en EGR kleppen slippen dicht omdat de wagen in geen enkel geval boven de 2500RPM uit kan komen of lang op 2500 kan blijven omdat je anders gestraft wordt. Je hoort elke keer het cardanas/aandrijfas klappen als hij ingrijpt, zo abrupt gaat het. :')!
Zit er net een paar maanden in en de eerste bus is al naar de garage met een dichte EGR.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:07:06 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147771856
Slechte zaak als niet werkende milieu maatregelen de verkeersveiligheid in gevaar brengen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:35:37 #261
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147772560
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:07 schreef daNpy het volgende:
Slechte zaak als niet werkende milieu maatregelen de verkeersveiligheid in gevaar brengen
Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.

Gewoon weigeren om ermee te rijden, de Audi van de baas heeft het vast niet..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147772677
Welk gevaar, als je volgeladen bus rijdt of een kiepwagen zand, kom je ook niet vooruit. Kwestie van ermee omgaan. Ik kan met een 80pk busje nog steeds rustig rijden, zonder gevaarlijk te zijn.

Als het systeem goed begrijp, wordt je gestraft voor constant planken, maar moet 1 keer doortrekken wel mogelijk zijn. Vaak is 1x in 3 wat doortrekken voldoende om goed in te voegen, mee leren omgaan dus.

Vrachtwagens hebben tegenwoordig systemen, waar de baas vanachter zijn bureau controleert hoe hard er opgetrokken wordt.
.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:40:57 #263
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147772697
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.

Gewoon weigeren om ermee te rijden, de Audi van de baas heeft het vast niet..
Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147772859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.
Dat snapt hij wel, hij zegt iets heel anders en hij heeft een goed punt imo
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:08:53 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147773446
Ja dat klopt. Maar niet alleen ten nadele van de veiligheid van de werknemers, maar van iedereen die aan het verkeer deelneemt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_147773525
Komop, veiligheid, omdat het busje wat langzamer is geworden. Een ouwe Ducato met 1.9D komt ook niet vooruit, niet gelijk gevaarlijk.
.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:14:41 #267
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147773605
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:14:55 #268
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147773613
Een langzaam voertuig is in die zin niet zo'n probleem. Iemand die op wil trekken op bijv een invoegstrook en dan plotseling in gaat houden wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:15:08 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_147773618
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
True that :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:18:05 #270
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_147773711
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Zit er net een paar maanden in en de eerste bus is al naar de garage met een dichte EGR.
Verkeerde zuinigheid inderdaad. Het nieuwe rijden ook, het is sowieso niet al te best voor je motor, en de brandstofbesparingen zijn niet schokkend. In elk geval gaat op termijn alle winst op aan extra onderhoud of dat de auto eerder naar de sloop kan.

Beter regelen ze bijvoorbeeld fatsoenlijk werkende groene golven op de ringwegen, dat soort dingen zet meer zoden aan de dijk.
Lack of common cents
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:23:54 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147773866
In het geval van dat bussie doelde ik meer op het feit dat de wergever ervoor kiest om zijn werknemers wel een mooi nieuw busje te geven wat de potentie heeft om gewoon lekker vlot aan het verkeer deel te nemen, maar er vervolgens voor kiest om niet het gedrag van zijn mensen te beīnvloeden, maar domweg een elektronische bemoeial in die bus implanteert die gewoon 200% zijn doel voorbijschiet en ook nog eens het overige verkeer hindert.

Als de baas nou zelf ook in een Aygo zou rijden en het complete bedrijf gericht zou zijn op groen ondernemen valt dat nog wel te billijken, maar ja, die meneer moet meestal wel de succesvolle ondernemer uithangen en derhalve in een dikke bak rijden, en dan krijg je scheve smoelen.

Als je het nou leuk wilt doen qua rijstijl van je mensen, maak je er een wedstrijdje van wie de minste schades rijdt op jaarbasis, de minste bekeuringen, het laagste verbruik deze maand, en noem zo maar op.. paar VVV-bonnen of een weekendje centerparcs op kosten van de baas, en je verdient veel meer geld, plus je hebt mensen rondrijden die gewoon uit eigen beweging fatsoenlijke verkeersdeelnemers zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:28:55 #272
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_147774013
Maar het is interessant als de baas ook de lijst van besparingscijfers zou ophangen in de kantine: van het gemiddeld verbruik 'voor de eco drive' en van 'na'. En dan subtiel opmerken dat de garagekosten er ook even bijgezet moet worden voor een juist overzicht.

Die bus is natuurlijk ook het gezicht van het bedrijf: een mooie nieuwe grote schone bus met een goed logo is natuurlijk mooie reclame op de weg. En als de bestuurder ook nog eens keurig rechts blijft rijden (noodzakerlijkerwijs dus) is dat alleen maar een goed visitekaartje.
Lack of common cents
pi_147774107
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
Als je het nou leuk wilt doen qua rijstijl van je mensen, maak je er een wedstrijdje van wie de minste schades rijdt op jaarbasis, de minste bekeuringen, het laagste verbruik deze maand, en noem zo maar op.. paar VVV-bonnen of een weekendje centerparcs op kosten van de baas, en je verdient veel meer geld, plus je hebt mensen rondrijden die gewoon uit eigen beweging fatsoenlijke verkeersdeelnemers zijn.
Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:39:05 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147774262
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar het is interessant als de baas ook de lijst van besparingscijfers zou ophangen in de kantine: van het gemiddeld verbruik 'voor de eco drive' en van 'na'. En dan subtiel opmerken dat de garagekosten er ook even bijgezet moet worden voor een juist overzicht.

Die bus is natuurlijk ook het gezicht van het bedrijf: een mooie nieuwe grote schone bus met een goed logo is natuurlijk mooie reclame op de weg. En als de bestuurder ook nog eens keurig rechts blijft rijden (noodzakerlijkerwijs dus) is dat alleen maar een goed visitekaartje.
Doel is hetzelfde, alleen de weg ernaartoe maakt dus heel veel verschil :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:32 schreef powerflux het volgende:

[..]

Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)
Psies.. een beetje hetzelfde idee als het opvoeden van een hond.. (hence de vergelijkng :') ) als hij niet luistert geef je hem een schop onder zijn hol, ķf.... je geeft hem een koekje als hij het goed doet.. eindresultaat bij methode 1; een bange onzekere hond, en bij methode 2 een werklustige vrolijke hond.

Maarrehh.. volgens mij dwalen we een beetje af van het topic :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:43:36 #275
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_147774388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef daNpy het volgende:
Een langzaam voertuig is in die zin niet zo'n probleem. Iemand die op wil trekken op bijv een invoegstrook en dan plotseling in gaat houden wel.
Dit, ik ben ook verschrikkelijk trage vrachtwagens gewend, daar anticiperen andere nog op. De 1.9D Ducato is consequent traag, mijn bus is dat puur willekeurig. Een vol beladen bus herken je ook zo, of een grote aanhanger of hij hangt 5cm boven de grond. Met mijn bus kan ik 'for no reason' plots acuut inhouden, eerst trek ik vlot op om vervolgens met een slakkengang jou af te snijden.

Een gewone snelheidsbegrenzer zou ik nog niet zoveel problemen mee hebben, maar dit ding bemoeit zich willekeurigl(!) met het toerental. Dat ze mijn rijstijl monitoren vind ik best maar het ingrijpen is idioot.

Zou het zelfde zijn als de digitach van een vrachtwagen bij een rijtijd overschrijding de chauffeur straft door max 70 te rijden 50 motor vermogen of de motor uit te schakelen.. Dat apparaat kan niet nooit zien onder welke omstandigheid je rijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')