Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:33 schreef Fer het volgende:
Merken jullie ook, dat richting Kerst en eindejaar er weer veel volk op de weg komt, wat duidelijk niet gewend is in de doordeweekse drukte te rijden en de boel danig verstoren, of ergen rare ongelukken veroorzaken.
Zegt diegene die zelf net zo stom doet, soms moet je gewoon accepteren dat iemand of niet oplet of niet kan rijden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
Sta bij een stoplicht met 2 banen voor rechtdoor. Flink wat auto's in de rij. Voorbij het kruispunt moet de linkerstrook ritsen naar de rechter. Ik sta al in de rechterbaan voorgesorteerd, een of andere propvol afgeladen zigeuner starlet staat naast me op de linkerbaan voorgesorteerd. Afin, licht op groen en we gaan rijden. Gaat die tokkie zonder pardon en lichten gewoon vol zijn auto de rechterbaan in drukken, bijna vol in mijn linkervoorflank. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel mķest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.
Sommige mensen die een rijbewijs hebben ->![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
+1quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef tobitronics het volgende:
. Heb een dot gas gegeven zodat ie wel mķest stoppen bij het uiterste ritspunt. Zal m leren.
Sommige mensen die een rijbewijs hebben ->![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tip:quote:Op vrijdag 19 december 2014 01:48 schreef Light het volgende:
Net als bij een bochtje achteruit, dan moet je ook goed opletten dat je niet naar links stuurt als je rechtsaf wilt.
Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch wasquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tip:
Bij achteruit rijden is het hetzelfde als bij vooruit rijden.
Als je naar rechts wil dan stuur je naar rechts en als je naar links wil stuur je naar links.
Moeilijker dan dat is het niet.
Ze geven het ook wel eens de schuld aan vakantie moeheid, je ziet het zelfde gebeuren vlak voor de zomervakantie alsof iedereen toe is aan vakantie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Veel familiebezoek. En zelfs de doorgewinterde forens die iedere dag files bedwingt moet dan over onbekende wegen. En dan kan het wel eens spannend worden.
Oké, dan geldt deze tip niet voor jou.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:21 schreef Light het volgende:
[..]
Ik had erbij moeten zetten dat ik sarcastisch was
Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:07 schreef daNpy het volgende:
Slechte zaak als niet werkende milieu maatregelen de verkeersveiligheid in gevaar brengen
Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaan toevoegingen als 'Eco' over het milieu? Het is gewoon een middel om te bezuinigen op brandstofkosten ten koste van de veiligheid van de werknemers die erin 'mogen' rijden.
Gewoon weigeren om ermee te rijden, de Audi van de baas heeft het vast niet..
Dat snapt hij wel, hij zegt iets heel anders en hij heeft een goed punt imoquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eco -> Minder brandstof verbruik -> minder uitstoot -> beter voor het milieu.
True thatquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
Het gaat me nog niet eens puur om het feit dat het ten koste gaat van de veiligheid; ik doelde meer op het feit dat de term 'eco' veelal verkracht wordt om er geld mee te besparen.. Om effe een oud stokpaardje van stal te halen; de gemiddelde Prius rijder ineresseert het geen klote wat er met het milieu gebeurt; die willen alleen maar voor een prikkie autorijden, en daarmee trouwens het gros van de mensen die er voor kiest om in zo'n trapauto te rijden.
Verkeerde zuinigheid inderdaad. Het nieuwe rijden ook, het is sowieso niet al te best voor je motor, en de brandstofbesparingen zijn niet schokkend. In elk geval gaat op termijn alle winst op aan extra onderhoud of dat de auto eerder naar de sloop kan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Zit er net een paar maanden in en de eerste bus is al naar de garage met een dichte EGR.
Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
Als je het nou leuk wilt doen qua rijstijl van je mensen, maak je er een wedstrijdje van wie de minste schades rijdt op jaarbasis, de minste bekeuringen, het laagste verbruik deze maand, en noem zo maar op.. paar VVV-bonnen of een weekendje centerparcs op kosten van de baas, en je verdient veel meer geld, plus je hebt mensen rondrijden die gewoon uit eigen beweging fatsoenlijke verkeersdeelnemers zijn.
Doel is hetzelfde, alleen de weg ernaartoe maakt dus heel veel verschilquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar het is interessant als de baas ook de lijst van besparingscijfers zou ophangen in de kantine: van het gemiddeld verbruik 'voor de eco drive' en van 'na'. En dan subtiel opmerken dat de garagekosten er ook even bijgezet moet worden voor een juist overzicht.
Die bus is natuurlijk ook het gezicht van het bedrijf: een mooie nieuwe grote schone bus met een goed logo is natuurlijk mooie reclame op de weg. En als de bestuurder ook nog eens keurig rechts blijft rijden (noodzakerlijkerwijs dus) is dat alleen maar een goed visitekaartje.
Psies.. een beetje hetzelfde idee als het opvoeden van een hond.. (hence de vergelijkngquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:32 schreef powerflux het volgende:
[..]
Jep. Maar dan niet doorschieten in wat in Nederland zo gewoon is! (niet belonen, maar de grotere verbruikers beboeten en het voor de rest dus zwaarder en stressvoller maken om de baas nog tevreden te houden)
Dit, ik ben ook verschrikkelijk trage vrachtwagens gewend, daar anticiperen andere nog op. De 1.9D Ducato is consequent traag, mijn bus is dat puur willekeurig. Een vol beladen bus herken je ook zo, of een grote aanhanger of hij hangt 5cm boven de grond. Met mijn bus kan ik 'for no reason' plots acuut inhouden, eerst trek ik vlot op om vervolgens met een slakkengang jou af te snijden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef daNpy het volgende:
Een langzaam voertuig is in die zin niet zo'n probleem. Iemand die op wil trekken op bijv een invoegstrook en dan plotseling in gaat houden wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |