abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147489746
Tja, iets kunnen meezingen vind ik niet per se positief. Kutnummers kunnen ook blijven hangen.
Koel en donker bewaren
pi_147489818
Albert vindt het fantástisch.
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter donderdag 11 december 2014 @ 18:43:19 #103
87554 Cee
Welluk?
pi_147490029
Ik kwam hier om te zeggen dat ik het kut vind maar net in zijn geheel gehoord en ik vind het eigenlijk best catchy een oorwormerig en niet geheel kansloos. :o

Dus dat gaat niks worden want ik zit er al-tijd naast. _O-
pi_147490281
Waarom moet ik denken aan
:@
dag
pi_147490324
Naast Ed en Anita ook dat nog _O-
Koel en donker bewaren
pi_147490336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:31 schreef Guanabana het volgende:
Tja, iets kunnen meezingen vind ik niet per se positief. Kutnummers kunnen ook blijven hangen.
Het gaat er ook niet om of jij het mooi vindt, natuurlijk. Het gaat er om of het kansrijk is.
pi_147490436
quote:
6s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of jij het mooi vindt, natuurlijk.
Jawel.
Koel en donker bewaren
  donderdag 11 december 2014 @ 19:00:52 #108
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_147490499
Zojuist de Radio 2-opname gehoord. Ik vind het he-le-maal niks. Niks om het lijf. Duidelijk een afdankertje uit de krochten van Anouks harde schijf. Een belediging voor Trijntjes talent.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_147490557
Ik heb al in jáááren geen mooi nummer meer gehoord wat we naar het Songfestival hebben gestuurd. Birds was de enige die ik prachtig vond. De rest is volkomen bagger.

Ik vind dit ook niet mooi, maar ik kan heel veel vakjes afkruisen op de Songfestivalbingo. Alleen die van aansprekende artiest blijft open :') En die van de 'mooie jurk' zal ik in mei ook niet af kunnen strepen, ben ik bang :')
  donderdag 11 december 2014 @ 19:04:15 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_147490609
Dit is zon liedje wat waarschijnlijk net niet doorgaat afhangend van of er veel troep in die halve finale staat. Het is te standaard , hopelijk maken ze de act spectaculair. Niet trijntje in een iets te sexy jurk en een heupwiegend koortje erachter.
pi_147492055
Ik vind het nummer eerlijk gezegd wel aanstekelijk. Blijft hangen, ze kan goed zingen en he hoeft niet echt te groeien om het in je kop te houden.. Alleen mis ik hier ook een hoogtepunt/climax waar naartoe gewerkt wordt :@.
dag
pi_147492287
Het is geen slechte zangeres in die zin dat ze netjes en zuiver zingt.

Het heeft alleen - voor mij - helemaal niks. Ik heb haar nog nooit een nummer horen zingen waarvan ik dacht 'ja, dit is nu prettig om naar te luisteren'. Of dat nu ligt aan de nummers of de stijl van zingen ben ik niet uit. Ik denk allebei.

Hoe dan ook zijn Anouk en Ilse allebei van een heel andere klasse.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147492303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:41 schreef Peter het volgende:
Ik vind het nummer eerlijk gezegd wel aanstekelijk. Blijft hangen, ze kan goed zingen en he hoeft niet echt te groeien om het in je kop te houden.. Alleen mis ik hier ook een hoogtepunt/climax waar naartoe gewerkt wordt :@.
Net als dit dus:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_147492746
Zo hey, wat meer positiviteit kunnen ze hier ook gebruiken :P Reacties hier verbazen me in iig niet _O-

Persoonlijk ben ik niet van mn stoel geblazen en dat vind ik jammer, ik had een knaller verwacht en dat is dit zeker niet, maar ik vind het wel een erg lekker nummer, een feel good song! Een soort nummer dat misschien niet meteen opvalt, maar op de avond zelf aanslaat en verrassend goed kan scoren.

Ik wil'm nog een keer beluisteren *O* Ik zie het al voor me. In het begin zit ze op een kruk samen met die gitarist van Anouk (met dat bos haar), dan gaat ze tijdens 2e couplet staan en draait (ja daar is ie weer) de camera om haar heen, dan komt het rustige stukje en kunnen ze de lichten dimmen en dan bam een gloed van warme lichten en eindige we met confetti...(een uithaal erbij was ook tof geweest, maar dat kan nog? immers hebben ze nog maanden om eventueel wat aanpassingen te doen).

Blij ook dat Pannekoek weer meedoet, of is dit slechts een gerucht? Die man weet hier wel raad mee.

Eerste, veel te vroege voorspelling: finale, JA! Daarna? Met de juiste staging top 10. Trijntje kan dit nummer naar een hoger niveau tillen, live is ze gewoon erg goed.

[ Bericht 8% gewijzigd door grazz op 11-12-2014 20:09:52 ]
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 20:06:05 #115
375570 crew  Cyan9
pi_147492965
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:00 schreef grazz het volgende:
Zo hey, wat meer positiviteit kunnen ze hier ook gebruiken :P Reacties hier verbazen me in iig niet _O-

Persoonlijk ben ik niet van mn stoel geblazen en dat vind ik jammer, ik had een knaller verwacht en dat is dit zeker niet, maar ik vind het wel een erg lekker nummer, een feel good song! Een soort nummer dat misschien niet meteen opvalt, maar op de avond zelf aanslaat en verrassend goed kan scoren.

Ik wil'm nog een keer beluisteren *O* In het rustige stukje kunnen ze de lichten dimmen en dan bam een gloed van warme lichten....(een uithaal erbij was ook tof geweest, maar dat kan nog? immers hebben ze nog maanden om eventueel wat aanpassingen te doen).

Blij ook dat Pannekoek weer meedoet, of is dit slechts een gerucht? Die man weet hier wel raad mee.

Eerste, veel te vroege voorspelling: finale, JA! Daarna? Met de juiste staging top 10. Trijntje kan dit nummer naar een hoger niveau tillen, live is ze gewoon erg goed.
Grazz heeft ook gezegd! _O_
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_147493189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Grazz heeft ook gezegd! _O_
Heb er gewoon een goed gevoel bij, maar oh wat ga ik baaaalen als het toch zo is dat we de finale missen...maar dat kan ik me eerlijk gezegd toch niet voorstellen met iemand als Trijntje :{
pi_147493251
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is inderdaad generiek. Bijna alles wat ik vorig jaar over The Common Linnets zei, kan ik ook over dit nummer zeggen. En we weten hoe dat nummer het uiteindelijk deed.

Ik deel dus niet je conclusie. Ze kan er misschien best ver mee komen.
The Common Linnets deden iets afwijkends, ze kwamen met een ingetogen countryliedje. Dat is een gok, kan goed uitpakken, of juist niet. Maar het nummer zat goed in elkaar.

Dit nummer van Trijntje is duidelijk geschreven om een songfestival-hit te zijn, terwijl het gewoon niet goed en te standaard is. Pin me er maar op vast, dit nummer haalt de finale niet.
pi_147493643
Het nummer begint heel hoopgevend, maar zodra de eerste whyyy ai ai ai's inzetten is ze me kwijt eigenlijk. Vooral de bridge slaat nergens op. Het is meer een kreten-nummer. Jammer, hoop dat er nog wat aan gesleuteld wordt. Mijn verwachtingen waren hoger.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2014 @ 20:23:45 #119
43556 miss_dynastie
pi_147493688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

The Common Linnets deden iets afwijkends, ze kwamen met een ingetogen countryliedje. Dat is een gok, kan goed uitpakken, of juist niet. Maar het nummer zat goed in elkaar.

Dit nummer van Trijntje is duidelijk geschreven om een songfestival-hit te zijn, terwijl het gewoon niet goed en te standaard is. Pin me er maar op vast, dit nummer haalt de finale niet.
Nee joh, dit nummer stond gewoon al jaren in de computer van Anouk. Die vindt het niet voor niks zo kansloos _O-
pi_147493939
Ik loop al de hele dag te whyhyhy'en _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 11 december 2014 @ 20:32:44 #121
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_147494043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:30 schreef TheVulture het volgende:
_O-
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2014 @ 20:32:44 #122
43556 miss_dynastie
pi_147494044
De kat jankte vandaag en ik dacht 'klinkt bekend'. Ik hoop maar dat ik de enige ben met die associatie :')
  donderdag 11 december 2014 @ 20:33:23 #123
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_147494076
Heb bewust gewacht met overbodige kritiek voordat het nummer bekend was en had niet al teveel hoop, maar het resultaat is nog magerder dan ik had verwacht..Nu was ik ook teleurgesteld na die dwdd uitzending van the common linnets vorig jaar maar de studio versie maakte behoorlijk wat goed.
Dit nummer vind ik na 1 keer luisteren al irritant. Ja, het is catchy maar shalalie en zoveel andere songfestivalnummers waren dat ook. Hopelijk maakt ze er live nog wat van en het inhuren van belgische pannekoek kan wel wat goedmaken misschien. Voor mij persoonlijk de slechtste nederlandse inzending sinds de toppers.
pi_147494525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:33 schreef MuscleLover29 het volgende:
Heb bewust gewacht met overbodige kritiek voordat het nummer bekend was en had niet al teveel hoop, maar het resultaat is nog magerder dan ik had verwacht..Nu was ik ook teleurgesteld na die dwdd uitzending van the common linnets vorig jaar maar de studio versie maakte behoorlijk wat goed.
Dit nummer vind ik na 1 keer luisteren al irritant. Ja, het is catchy maar shalalie en zoveel andere songfestivalnummers waren dat ook. Hopelijk maakt ze er live nog wat van en het inhuren van belgische pannekoek kan wel wat goedmaken misschien. Voor mij persoonlijk de slechtste nederlandse inzending sinds de toppers.
De slechtste sinds het jaar jaar voordat Anouk meedeed. ;)
Ze hebben nog tijd genoeg om voor een ander liedje te kiezen, als ze verstandig zijn dan luisteren ze goed naar de mening van het Nederlandse publiek, en dan met name dat deel van het publiek wat verstand heeft van muziek.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147494600
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee joh, dit nummer stond gewoon al jaren in de computer van Anouk. Die vindt het niet voor niks zo kansloos _O-
Denk niet dat ze het kansloos vindt als ze heeft aangegeven het waarschijnlijk op een later moment zelf uitgebracht te hebben als Trijntje het niet had gekozen. En kan me ook niet voorstellen dat ze het zou toestaan Trijntje een kansloos lied te laten zingen ;)
pi_147494613
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:00 schreef grazz het volgende:

Ik vind het zelfs geen feelgood song. Het liedje heeft gewoon geen enkele hook, het kabbelt zonder dat het op de een of andere manier in een positieve zin opvalt. Geen sentimentaliteit, geen gevoel wat wordt opgeroepen, geen verrassingen, geen goede modulatie of brug. Het heeft niets interessants, niets wat je bij je strot grijpt.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 20:45:16 #127
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_147494614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze hebben nog tijd genoeg om voor een ander liedje te kiezen, als ze verstandig zijn dan luisteren ze goed naar de mening van het Nederlandse publiek, en dan met name dat deel van het publiek wat verstand heeft van muziek.
Daar zou ik maar niet te hard op hopen. ;)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_147494630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:30 schreef TheVulture het volgende:
#teamwhywhywhwyhwy? :D
pi_147494682
quote:
15s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:45 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet te hard op hopen. ;)
Ik hoop dat het ego dat niet in de weg staat. Anouk en Trijntje moeten hier de volgende keer dat ze elkaar zien maar eens over babbelen. :)
#NoDAPL
pi_147494706
quote:

[..]

Dit riep men vorig jaar ook.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2014 @ 20:48:47 #131
43556 miss_dynastie
pi_147494724
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:45 schreef grazz het volgende:

[..]

Denk niet dat ze het kansloos vindt als ze heeft aangegeven het waarschijnlijk op een later moment zelf uitgebracht te hebben als Trijntje het niet had gekozen. En kan me ook niet voorstellen dat ze het zou toestaan Trijntje een kansloos lied te laten zingen ;)
Anouk heeft letterlijk gezegd dat Trijntje echt niet zo goed gaat presteren als TCL, laat staan dat ze eerste wordt. Ik heb niet gezegd dat ze het een slecht lied vond, maar wel dat ze kansloos is voor de overwinning.
pi_147494773
Ik heb nog eens geluisterd naar het liedje. Er valt best iets fatsoenlijks van te maken als je het een en ander zou aanpassen. Het begint helemaal niet zo slecht en die whywhywhy kan ik ook nog wel hebben, het eerste punt waarop ik me erger aan het liedje komt kort daarna, met een goede brug zou je het al interessanter kunnen maken.
#NoDAPL
pi_147494827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb nog eens geluisterd naar het liedje. Er valt best iets fatsoenlijks van te maken als je het een en ander zou aanpassen. Het begint helemaal niet zo slecht en die whywhywhy kan ik ook nog wel hebben, het eerste punt waarop ik me erger aan het liedje komt kort daarna, met een goede brug zou je het al interessanter kunnen maken.
Precies, of desnoods een acapella stukje whywhy met beat eronder....t kabbelt maar door...
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 20:52:08 #134
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_147494858
Ach, finale wordt het wel, en das ook wat waard :)

Want ik kan me indenken dat een live uitvoering t allemaal wat spannender maakt.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_147494880
Ze heeft het liedje trouwens wel vakkundig ingezongen. Even los van de vraag of dat je van die oehoehoe houdt (te oudbollig naar mijn smaak).
#NoDAPL
  donderdag 11 december 2014 @ 20:54:06 #136
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_147494920
quote:

[..]

Ik vond de 3js en Joan ook interessante nummers hebben. En geen ander lied kiezen nu, gewoon hiermee (af)gaan. Hopelijk heb ik het fout hoor al is het maar om goede Nederlandse resultaten en hoge populariteit van het songfestival te kunnen voortzetten maar ik zie het erg somber in dus. En ga dit nummer nooit echt leuk vinden, maar dat is kwestie van persoonlijke smaak.
Ik vind het wel typisch dat al die zogenaamde songfestivalkenners (cornald maas voorop) juist dit nu weer zo'n geweldig nummer vinden. Mja cornald is altijd wel quasi positief als hij commentator is. Alleen dit jaar weer eens in overdrive en denkt werkelijk dat we hiermee kunnen winnen.
pi_147494933
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Anouk heeft letterlijk gezegd dat Trijntje echt niet zo goed gaat presteren als TCL, laat staan dat ze eerste wordt. Ik heb niet gezegd dat ze het een slecht lied vond, maar wel dat ze kansloos is voor de overwinning.
Dat is het ook. Het is een nummer waarmee we de finale zeker moeten kunnen halen, maar een top 10 lijkt zo op het eerste oor al ontzettend lastig. Maar het gedrocht waar men het hier voor uitmaakt, dat is het zeker niet. Ik vind het een lelijk nummer, maar om het met de kansloosheid van de Toppers en de 3Js te vergelijken gaat toch echt te ver. In Songfestivaltermen is het best te pruimen.
pi_147494942
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:51 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Precies, of desnoods een acapella stukje whywhy met beat eronder....t kabbelt maar door...
Dat doorkabbelen lijkt mij het grote probleem, dat was het eerste wat ik opmerkte na het luisteren. Een a capella stukje is ook een goed idee. Een echo zou op een bepaalde plaats in het liedje (1m07s) ook wel leuk kunnen zijn. Je moet op de een of andere manier een beetje verrassen.
#NoDAPL
pi_147494945
Ik wil wel een gospelkoor
pi_147494987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doorkabbelen lijkt mij het grote probleem, dat was het eerste wat ik opmerkte na het luisteren. Een a capella stukje is ook een goed idee. Een echo zou op een bepaalde plaats in het liedje ook wel leuk kunnen zijn. Je moet op de een of andere manier een beetje verrassen.
Lees de topics van vorig jaar nog eens. Elke reply ging over het slaapverwekkende doorkabbelen van CATS. Geheel terecht ook. Daar wist men echter toch wat van te maken.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2014 @ 20:56:09 #141
43556 miss_dynastie
pi_147495001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is het ook. Het is een nummer waarmee we de finale zeker moeten kunnen halen, maar een top 10 lijkt zo op het eerste oor al ontzettend lastig. Maar het gedrocht waar men het hier voor uitmaakt, dat is het zeker niet. Ik vind het een lelijk nummer, maar om het met de kansloosheid van de Toppers en de 3Js te vergelijken gaat toch echt te ver. In Songfestivaltermen is het best te pruimen.
Probleem zit hem ook in Trijntje volgens mij, da's nu eenmaal niet de populairste :)
pi_147495010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:54 schreef Unites het volgende:
Ook een leuk idee! :Y
#NoDAPL
pi_147495030
quote:
Helaas, maximaal 6 man op het podium en alle zang moet live..
dag
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 20:57:09 #144
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_147495047
,
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Probleem zit hem ook in Trijntje volgens mij, da's nu eenmaal niet de populairste :)
Dat speelt ook wel mee, haha. Hoewel ze vandaag in de interviews een stuk leuker overkwam dan bijvoorbeeld in The Voice.
pi_147495078
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, ik vind haar bijzonder onsympathiek. Ze is een beetje de Pol Pot van de Nederlandse popmuziek.
pi_147495103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Lees de topics van vorig jaar nog eens. Elke reply ging over het slaapverwekkende doorkabbelen van CATS. Geheel terecht ook. Daar wist men echter toch wat van te maken.
Ik heb het zelf net ook aangegeven, ik denk dat dit liedje best wel te redden is maar het moet een beetje worden herschreven (brug, oehoe?) en wat anders worden geproduceerd. Ik hou wel van dat effect wat je op 0m56s hoort (kort een krachtigere toon met de facetstem), geen idee hoe dat heet, je hoort het de laatste tijd vaker.
#NoDAPL
pi_147495183
Wel opmerkelijk dat ze altijd in The Voice roept dat men klein moet beginnen en de climax kort en krachtig moet houden, terwijl ze in dit nummer van begin tot einde doorschreeuwt.
pi_147495252
Nou moet ik zeggen dat trijntje met een 3/4 dames als achtergrondkoor er toch best een boel van kan maken. Zoals ook dit optreden goed klinkt ( ja, ik weet het, dit is voor de radio, ze leest het eerste stuk de tekst mee..)
dag
pi_147495347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is het ook. Het is een nummer waarmee we de finale zeker moeten kunnen halen, maar een top 10 lijkt zo op het eerste oor al ontzettend lastig. Maar het gedrocht waar men het hier voor uitmaakt, dat is het zeker niet.
We hebben twee jaar lang een heel erg goed liedje gehad. Ja, ook die van vorig jaar was in mijn ogen erg goed: het was naar de smaak van sommige mensen wat saaier maar het had iets bijzonders (het sentimentele). Dit liedje heeft potentie maar het is niet af.
#NoDAPL
pi_147495366
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:02 schreef Peter het volgende:
Nou moet ik zeggen dat trijntje met een 3/4 dames als achtergrondkoor er toch best een boel van kan maken. Zoals ook dit optreden goed klinkt ( ja, ik weet het, dit is voor de radio, ze leest het eerste stuk de tekst mee..)
Over haar zang kan je niets slechts zeggen, laat dat duidelijk zijn.
#NoDAPL
  donderdag 11 december 2014 @ 21:12:15 #151
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_147495578
Het lied vanavond voor het eerst helemaal geluisterd. Not my cup of tea helaas. Bij het eerste Why-hy-hy vind ik haar stem al schel klinken.
Maar hey, CATS vond ik ook niets, totdat ik het op het podium zag. Toen kwam alles bij elkaar en werd het schitterend. Misschien gebeurt dat met Walk Alone ook wel.
Hoewel ik betwijfel of Trijn die fantastische uitstraling kan krijgen die Ilse en Waylon op het podium hadden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_147495690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:12 schreef MaLo het volgende:
Het lied vanavond voor het eerst helemaal geluisterd. Not my cup of tea helaas. Bij het eerste Why-hy-hy vind ik haar stem al schel klinken.
Maar hey, CATS vond ik ook niets, totdat ik het op het podium zag. Toen kwam alles bij elkaar en werd het schitterend. Misschien gebeurt dat met Walk Alone ook wel.
Hoewel ik betwijfel of Trijn die fantastische uitstraling kan krijgen die Ilse en Waylon op het podium hadden.
Calm after the Storm was geen verkeerd liedje. Alleen een beetje onopvallend, wat op het podium mooi opgelost werd.
pi_147497073
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Kansloos voor de overwinning weet ik nog niet, ik wil graag het hele plaatje zien. Ben nu al nieuwsgierig naar hoe ze dit in beeld gaan brengen.Op basis van alleen het liedje denk ik dat winnen er helaas niet in zit nee.
pi_147497108
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het zelf net ook aangegeven, ik denk dat dit liedje best wel te redden is maar het moet een beetje worden herschreven (brug, oehoe?) en wat anders worden geproduceerd. Ik hou wel van dat effect wat je op 0m56s hoort (kort een krachtigere toon met de facetstem), geen idee hoe dat heet, je hoort het de laatste tijd vaker.
Hier ben ik het wel mee eens. Bij dit soort liedjes moet je wel iets van een spanningsopbouw hebben, terwijl er vanaf de eerste aiaiaiai eigenlijk geen nieuw hoogtepunt meer volgt. Dan ben je het na 2 minuten als kijker wel zat.

Zoiets bijv.
pi_147497255
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:47 schreef grazz het volgende:

[..]

Kansloos voor de overwinning weet ik nog niet, ik wil graag het hele plaatje zien. Ben nu al nieuwsgierig naar hoe ze dit in beeld gaan brengen.Op basis van alleen het liedje denk ik dat winnen er helaas niet in zit nee.
Het klinkt wat oneerbiedig, maar in de huidige vorm moet je er eigenlijk een Azerbeidzjaanse/Oekraïense act bij bedenken, waar de muziek enigszins naar de achtergrond gedrukt wordt. Dan valt het repetitieve karakter van het nummer (dat maar een minuut of 2 leuk is) een heel stuk minder op.
pi_147497277
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doorkabbelen lijkt mij het grote probleem, dat was het eerste wat ik opmerkte na het luisteren. Een a capella stukje is ook een goed idee. Een echo zou op een bepaalde plaats in het liedje (1m07s) ook wel leuk kunnen zijn. Je moet op de een of andere manier een beetje verrassen.
CATS vonden vele toch ook doorkabbelen? Het hoeft helemaal geen probleem te zijn, en kan mogelijk minder opvallen door het te verpakken met goede beelden/mooie visuals en een geweldig zingende Trijntje, i hope ;)
pi_147497308
quote:
_O_
pi_147497560
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het klinkt wat oneerbiedig, maar in de huidige vorm moet je er eigenlijk een Azerbeidzjaanse/Oekraïense act bij bedenken, waar de muziek enigszins naar de achtergrond gedrukt wordt. Dan valt het repetitieve karakter van het nummer (dat maar een minuut of 2 leuk is) een heel stuk minder op.
Goeie wel, die landen weten als geen ander hoe je een lied moet verkopen. Jammer dat we geen gebruik maken van hun expertise, zou best mogen. Azerbeidzjan won in 2011 met een nogal vlak en slecht gezongen lied, maar op beeld was het wel erg mooi.
pi_147497686
Prima nummer! Met de juiste staging en een paar kilo's lichtere Trijn gewoon top 3 materiaal. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2014 22:01:57 ]
pi_147498407
Geen uptempo, geen ballad, het is eigenlijk een niksig tempo en de hook die dan blijft hangen is superirritant. Teveel middle of the road om te scoren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 11 december 2014 @ 22:21:30 #161
16874 creno
born this way
pi_147498462
Ik hoorde het nummer vanmiddag en ik was meteen verkocht, kippenvel, wat een fijn nummer.
Mijn eerste reactie, jaaaa ESF 2016 is in Nederland !

(later bedacht ik, elke keer als ik iets zie winnen komen we niet eens in de finale)
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 22:51:34 #162
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_147499800
Als je zo de cijfers van de verschillende youtubefilmpjes van het lied bij elkaar optelt, kom je op ruwweg 110.000 views uit. Toch niet slecht voor zo'n eerste dag.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2014 @ 23:07:16 #163
368283 ato
pi_147500590
De eerste twee minuten klinkt het catchy, leuk. Maar daarna dat whyaiaiaia..
Ik weet het niet, eerste keer sinds een paar jaar dat ik weer een Nederlandse inzending best wel ok vind.
Aardig, maar ook doorsnee.

Ik hoop dat het totaal pakketje er goed uitziet.

De brug moet veranderen of er moet een brug komen..

Op de buitenlandse forums zijn ze best wel lovend..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2014 @ 23:17:57 #164
368283 ato
pi_147501108
Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik iets positiever ben na tweede keer luisteren.

Maar ik hoop dat men iets doet na de tweede minuut, iets van gospel, Accapella, of iets anders afwijkends.
  donderdag 11 december 2014 @ 23:22:46 #165
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_147501313
Met wat dwergen, vuurspuwende clowns, blote-billen-meiden en een dompteur heb je een act die niet kansloos is op het ESF.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_147501328
Ik vind het een lekker liedje. Denk dat het hoge ogen gaat gooien.
(wens->vader)
pi_147501408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk ook niet veel bijzonders, maar Europa slikt dit soort muziek als zoete koek. Dit soort nummers hoor je de laatste jaren bij het Songfestival volop. En bijna altijd met succes.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2014 @ 23:27:23 #168
368283 ato
pi_147501495
Ben wel blij dat pannenkoek erbij is...
pi_147501561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk ook niet veel bijzonders, maar Europa slikt dit soort muziek als zoete koek. Dit soort nummers hoor je de laatste jaren bij het Songfestival volop. En bijna altijd met succes.
Ik heb het nummer nu een paar keer gehoord, ook op tv. En op tv in de korte versie hoor je het pakkende rifje, zoals het nog vaak voorbij zal komen. Ben nu iets positiever.
  donderdag 11 december 2014 @ 23:33:38 #170
202348 Susi
Temple of Love
pi_147501718
quote:
11s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:14 schreef ijs_beer het volgende:
(

[..]

Wat ik me nog van die voorronde herinner was dat alles heel erg gepusht werd in de richting van 'je vecht nooit alleen', ik dacht zelfs dat toen gezegd werd dat de Jees dat zelf ook graag wilden. (en het lelijke goedkope decor natuurlijk :') )

Weelderig waardeloos zou echt wel zijn opgevallen in al z'n eenvoud. :)
Mooiste liedje. Ach, als ze toch eens hiermee waren gegaan...
pi_147502261
Eigenlijk kan je niet heel veel zeggen over hoe dit liedje het gaat doen op het songfestival. De act is zo belangrijk, ik wil dit eigenlijk eerst live zien voordat ik er een oordeel over vel :+
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  donderdag 11 december 2014 @ 23:58:00 #172
16874 creno
born this way
pi_147502778
morgen in the voice gaat ze het live zingen toch ?
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_147503139
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:51 schreef grazz het volgende:

[..]

CATS vonden vele toch ook doorkabbelen? Het hoeft helemaal geen probleem te zijn, en kan mogelijk minder opvallen door het te verpakken met goede beelden/mooie visuals en een geweldig zingende Trijntje, i hope ;)
Trijntje kan geweldig zingen maar ze moeten gewoon het liedje wat herschrijven en op een wat andere manier produceren. Geen schande hoor als je het wat herschrijft naar aanleiding van de reacties na het presenteren. :)
#NoDAPL
pi_147503172
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:46 schreef ntm het volgende:
Eigenlijk kan je niet heel veel zeggen over hoe dit liedje het gaat doen op het songfestival. De act is zo belangrijk, ik wil dit eigenlijk eerst live zien voordat ik er een oordeel over vel :+
Met een beter liedje geeft dezelfde 'act' een beter resultaat dus ja, we mogen nu al flink oordelen over het liedje.
#NoDAPL
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 december 2014 @ 00:10:09 #175
163650 Greys
pi_147503212
Gaat die Pannecoucke nou ZEKER mee? Hoe komen we daaraan, aan dat gegeven?

En bij Birds kwam er aan het eind toch ook een compleet kinderkoor oid (op band) bij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2014 @ 00:25:44 #176
368283 ato
pi_147503588
Ja Pannekoek gaat zeker mee..
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2014 @ 00:27:27 #177
368283 ato
pi_147503622
Als die laatste minuut wat wordt aangepast en het een prachtige tv opname wordt geloof ik wel in top 10)
  vrijdag 12 december 2014 @ 00:29:22 #178
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_147503661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:10 schreef Greys het volgende:
Gaat die Pannecoucke nou ZEKER mee? Hoe komen we daaraan, aan dat gegeven?
Geen idee.

Het enige wat ik ervan kan vinden is op de NOS site:
quote:
Voor de regie van het optreden denkt Oosterhuis aan Hans Pannecoucke. Hij deed afgelopen jaar ook de regie bij The Common Linnets, waarbij het ingetogen optreden van Ilse DeLange en Waylon opviel.
http://nos.nl/artikel/2008457-het-is-een-lekker-pakkend-nummer.html
Maar dat geeft weinig zekerheid. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 12 december 2014 @ 00:38:52 #179
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_147503789
Het liedje is een heel klein beetje gegroeid, ik geef ons inmiddels wel een kansje voor de top 10. Alles hangt nu van Trijn af en hoeveel kilo ze nog kan kwijtraken het komende half jaar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 12 december 2014 @ 02:03:26 #180
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_147504707
Afvallen doet vaak wel veel voor je figuur, maar meestal niet voor gezicht als je de veertig gepasseerd bent. En een echt jonge uitstraling heeft Trijn toch al niet. :{
Misschien moet Pannenkoek toch maar niet al te veel close ups inplannen dan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_147505050
Die laatste minuut moet ala Elbow

Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_147506049
Shirma, Leona en Berget als backings :Y
  ESF Reporter vrijdag 12 december 2014 @ 06:58:17 #183
87554 Cee
Welluk?
pi_147506057
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 06:55 schreef TheVulture het volgende:
Er mogen er niet meer dan 6 mee.
pi_147506073
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 06:58 schreef Cee het volgende:

[..]

_O-
pi_147506152
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 06:58 schreef Cee het volgende:

[..]

:') :D
pi_147506166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 06:55 schreef TheVulture het volgende:
+ Anouk + Lisa = 6
dag
pi_147506368
Dit had trouwens ook een liedje van Mel C kunnen zijn :D

Als je die refreinen naast elkaar zou zetten, zou ik bijna geloven dat het dezelfde zangeres is _O-

pi_147506494
Sunday Sun met I call you Honey zou ook echt een geweldige inzending zijn geweest _O_
pi_147506927
Is er vanuit Engeland al een reactie? Op de tekst met name?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 december 2014 @ 09:22:08 #190
163650 Greys
pi_147507002
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:25 schreef ato het volgende:
Ja Pannekoek gaat zeker mee..
Hoe weet je dat, ik lees het nergens dat het zeker is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 december 2014 @ 09:23:06 #191
163650 Greys
pi_147507013
Op Wiwiblogs zijn veel reacties en men is niet bijster enthousiast hoor.
'Okay song but not a winner'.
'Not sure I will still like why-y-y-y-y's 10 times a minute in the finals'
Etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2014 @ 09:29:38 #192
43556 miss_dynastie
pi_147507107
Ik ben erg benieuwd naar vanavond. Vooral of queen ad-lib zich in kan houden. Ik zie al een hele whaiaiaiaiAIAAAAIAAAAI voor me :')
pi_147507188
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:23 schreef Greys het volgende:
Etc.
Op ESCTips ongeveer dezelfde kritieken als hier: Het nummer bouwt niet goed op, het hoogtepunt komt te vroeg en de laatste minuut begint het saai te worden.
pi_147507412
Ik luister het net voor het eerst, als er geen 'whyyy-aia-aaaaiaiaiiaai' in had gezeten was het een prima te pruimen lied (even buiten beschouwing gelaten of dit scoort en origineel op het ESF is :+).
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_147507469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:23 schreef Greys het volgende:
Etc.
Ze zijn ook niet bijster negatief. Worden we toch mooi 21e w/
pi_147507495
Giel vind het kut, dus dat is positief!
pi_147507565
Recensie op de officiële Duitse Eurovisie site:

''Der fröhliche Gitarren-Popsong ist in perfekter Stromlinienform auf die internationalen Formatradios zugeschnitten. Angesichts der frühen Veröffentlichung könnte es durchaus sein, dass er schon vor dem ESC zum europaweiten Hit avanciert. Ein Ohrwurm ist der Titel allemal.''
pi_147507616
Dit vind ik wel een opmerkelijke op Wiwibloggs :')

''The exact same situation as last year, an amazing song that won’t get enough attention because people think it’s boring and not eurovision worthy, then comes the 1st/2nd semifinal and people immediately change their mind after seeing the staging and it being performed live and itll probably be a top 5 favorite''
pi_147507623
Ik zat net te bedenken dat als Rhianna een hit kan krijgen met Umbrella-ella-ella eeh eeh dat een paar keer Whywhywhy nog niet zo erg is
pi_147508436
Ik vind het zonde want ze begint zo prachtig, een onvervalst Anouk-intro, en het lijkt wel of iemand anders het refrein heeft bedacht. Zo van we hebben een mooi intro, maar wat nu? Er is wat aan vastgeplakt en ik vraag me af: Why? Had tien keer het intro herhaald, dan had je een mooi lied gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')