Calm after the Storm was geen verkeerd liedje. Alleen een beetje onopvallend, wat op het podium mooi opgelost werd.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:12 schreef MaLo het volgende:
Het lied vanavond voor het eerst helemaal geluisterd. Not my cup of tea helaas. Bij het eerste Why-hy-hy vind ik haar stem al schel klinken.
Maar hey, CATS vond ik ook niets, totdat ik het op het podium zag. Toen kwam alles bij elkaar en werd het schitterend. Misschien gebeurt dat met Walk Alone ook wel.
Hoewel ik betwijfel of Trijn die fantastische uitstraling kan krijgen die Ilse en Waylon op het podium hadden.
Kansloos voor de overwinning weet ik nog niet, ik wil graag het hele plaatje zien. Ben nu al nieuwsgierig naar hoe ze dit in beeld gaan brengen.Op basis van alleen het liedje denk ik dat winnen er helaas niet in zit nee.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Anouk heeft letterlijk gezegd dat Trijntje echt niet zo goed gaat presteren als TCL, laat staan dat ze eerste wordt. Ik heb niet gezegd dat ze het een slecht lied vond, maar wel dat ze kansloos is voor de overwinning.
Hier ben ik het wel mee eens. Bij dit soort liedjes moet je wel iets van een spanningsopbouw hebben, terwijl er vanaf de eerste aiaiaiai eigenlijk geen nieuw hoogtepunt meer volgt. Dan ben je het na 2 minuten als kijker wel zat.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het zelf net ook aangegeven, ik denk dat dit liedje best wel te redden is maar het moet een beetje worden herschreven (brug, oehoe?) en wat anders worden geproduceerd. Ik hou wel van dat effect wat je op 0m56s hoort (kort een krachtigere toon met de facetstem), geen idee hoe dat heet, je hoort het de laatste tijd vaker.
Het klinkt wat oneerbiedig, maar in de huidige vorm moet je er eigenlijk een Azerbeidzjaanse/Oekraïense act bij bedenken, waar de muziek enigszins naar de achtergrond gedrukt wordt. Dan valt het repetitieve karakter van het nummer (dat maar een minuut of 2 leuk is) een heel stuk minder op.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:47 schreef grazz het volgende:
[..]
Kansloos voor de overwinning weet ik nog niet, ik wil graag het hele plaatje zien. Ben nu al nieuwsgierig naar hoe ze dit in beeld gaan brengen.Op basis van alleen het liedje denk ik dat winnen er helaas niet in zit nee.
CATS vonden vele toch ook doorkabbelen? Het hoeft helemaal geen probleem te zijn, en kan mogelijk minder opvallen door het te verpakken met goede beelden/mooie visuals en een geweldig zingende Trijntje, i hopequote:Op donderdag 11 december 2014 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat doorkabbelen lijkt mij het grote probleem, dat was het eerste wat ik opmerkte na het luisteren. Een a capella stukje is ook een goed idee. Een echo zou op een bepaalde plaats in het liedje (1m07s) ook wel leuk kunnen zijn. Je moet op de een of andere manier een beetje verrassen.
Goeie wel, die landen weten als geen ander hoe je een lied moet verkopen. Jammer dat we geen gebruik maken van hun expertise, zou best mogen. Azerbeidzjan won in 2011 met een nogal vlak en slecht gezongen lied, maar op beeld was het wel erg mooi.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het klinkt wat oneerbiedig, maar in de huidige vorm moet je er eigenlijk een Azerbeidzjaanse/Oekraïense act bij bedenken, waar de muziek enigszins naar de achtergrond gedrukt wordt. Dan valt het repetitieve karakter van het nummer (dat maar een minuut of 2 leuk is) een heel stuk minder op.
Ik vind het persoonlijk ook niet veel bijzonders, maar Europa slikt dit soort muziek als zoete koek. Dit soort nummers hoor je de laatste jaren bij het Songfestival volop. En bijna altijd met succes.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
The Common Linnets deden iets afwijkends, ze kwamen met een ingetogen countryliedje. Dat is een gok, kan goed uitpakken, of juist niet. Maar het nummer zat goed in elkaar.
Dit nummer van Trijntje is duidelijk geschreven om een songfestival-hit te zijn, terwijl het gewoon niet goed en te standaard is. Pin me er maar op vast, dit nummer haalt de finale niet.
Ik heb het nummer nu een paar keer gehoord, ook op tv. En op tv in de korte versie hoor je het pakkende rifje, zoals het nog vaak voorbij zal komen. Ben nu iets positiever.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk ook niet veel bijzonders, maar Europa slikt dit soort muziek als zoete koek. Dit soort nummers hoor je de laatste jaren bij het Songfestival volop. En bijna altijd met succes.
Mooiste liedje. Ach, als ze toch eens hiermee waren gegaan...quote:Op donderdag 11 december 2014 17:14 schreef ijs_beer het volgende:
(
[..]
Wat ik me nog van die voorronde herinner was dat alles heel erg gepusht werd in de richting van 'je vecht nooit alleen', ik dacht zelfs dat toen gezegd werd dat de Jees dat zelf ook graag wilden. (en het lelijke goedkope decor natuurlijk)
Weelderig waardeloos zou echt wel zijn opgevallen in al z'n eenvoud.
Trijntje kan geweldig zingen maar ze moeten gewoon het liedje wat herschrijven en op een wat andere manier produceren. Geen schande hoor als je het wat herschrijft naar aanleiding van de reacties na het presenteren.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:51 schreef grazz het volgende:
[..]
CATS vonden vele toch ook doorkabbelen? Het hoeft helemaal geen probleem te zijn, en kan mogelijk minder opvallen door het te verpakken met goede beelden/mooie visuals en een geweldig zingende Trijntje, i hope
Met een beter liedje geeft dezelfde 'act' een beter resultaat dus ja, we mogen nu al flink oordelen over het liedje.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:46 schreef ntm het volgende:
Eigenlijk kan je niet heel veel zeggen over hoe dit liedje het gaat doen op het songfestival. De act is zo belangrijk, ik wil dit eigenlijk eerst live zien voordat ik er een oordeel over vel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |