Leuk verhaal, maar met heel wat zwakke plekken.quote:Op vrijdag 12 december 2014 02:42 schreef jackie12 het volgende:
Feliciano kende de meiden niet en zei alleen "ola" toen hij ze bij de taalschool zag.
Dat was ook de laatste keer dat iemand met zekerheid kris en Lisanne heeft gezien.
Hierna zijn ze in rook opgegaan.
De volgende ochtend 2 april komt Feliciano de meiden ophalen voor de aardbeiennfarm echter ze komen niet opdagen.
Feliciano gaat naar het hostel met Eileen maar weet na kloppen en bonzen niet zeker of de meiden wel of niet nog slapen. Hij belt de eigenaresse van het hostel en zij verteld hem dat er ergens in de tuin een sleutel verstop ligt. Eindelijk na anderhalf uur wachten kan Feliciano de kamer in om te constateren dat....ze er niet zijn.(wat moest ie in de kamer?)
Feliciano gaat weg en komt later op de dag weer terug en doet 's avonds aangifte van vermissing.
Op de vraag waar Eileen is antwoord Feliciano dat Eileen weer vertrokken is naar Duitsland (iets wat niet waar is want Eileen bleef nog 3 maanden in Panama)
De volgende dag wil Feliciano gaan zoeken met een tasje volgestopt met fruit omdat hij vermoed dat ze verdwaald zijn bij de Pianista.
Hij mag echter niet van hogerhand omdat ze net gebeld worden op het moment dat ze willen zoeken.
Feliciano gaat dus niet volgens eigen zeggen
Maar ja, in een ander artikel zegt ie dat ie wel gaat en zelfs 2 hele trails op 3 april heeft afgelopen maar ze niet heeft gevonden.
En in de reportage van AFK zegt ie zelfs dat ie wel kon zien aan de voetafdrukken in de modder dat ze daar niet waren geweest.
Opvallend is dat hij 's middags ook gewoon in Boquete zit om te praten met de politie.
Deze man is dus niet alleen de "master of the mountain" maar ook de "Usain Bolt of the mountain."
Half juni wordt de rugzak (intact) gevonden en is het NB Feliciano die eerst het broekje vindt en daarna de rest van de spullen, resten en zelfs een schoen achter een boom.
Wat een toeval en wat een geluk !
En toevallig heeft Feliciano ook een huis precies in het gebied waar Kris en Lisannne verdwenen en heeft ie een zoon die niet spoort.
Ja op mij dus ook. Je kunt er toch niet omheen dat dit op z'n minst opmerkelijk gedrag is voor een gids? Dus het nader onderzoeken waard? Dat de kans dan groot is dat hij onschuldig is, oké, maar een nader onderzoek is wel het minst wat had kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:52 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Het leest iedere keer weer toch weg als "het gedrag van iemand die zich schuldig voelt" en 'iets te compenseren heeft'. Zo komt het op mij over. Hoe graag je ook niemand onterecht wilt belasteren enz.
Je hebt echt een en anders gemist, F ligt juist steeds in de klins met de autoriteitenquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
als je dat beweert in de media, 'stuur je ook een onderzoek' vind ik, want de politie leest dat ook, en acteert daar dan op. En ik kan me niet voorstellen dat wat hij aan de NL journalisten heeft verteld, niet ook aan de politie heeft verteld, hij is ook zelf getuigen gaan ondervragen.
nah, gewoon stoere Latino praat. Ik vind dat hij met de ouders van akris had moeten doorlopen na Quadabra 2. Daar begon het mysterie, daar had hij ze op kunnen wijzen, ipv zijn peertje opeten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:08 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je hebt echt een en anders gemist, F ligt juist steeds in de klins met de autoriteiten
Pfffff......quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nah, gewoon stoere Latino praat.
De Panamese president heeft bij decreet bevolen dat alles uit de kast moest om de meiden te vinden. Dat is ook gebeurd. Is ook welbegrepen Panamees eigenbelang: toerisme is groter dan het kanaal. Helaas zijn ze niet gevonden, maar dat is waarschijnlijk domme pech en heel misschien bedoeld door een dader.quote:Op vrijdag 12 december 2014 06:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat er bij een vermissing maar 3 dagen hoeft te worden gezocht. De rest is allemaal extra gratis service geweest. Piti heeft imo behoorlijk veel kosten voor haar rekening genomen voor een paar buitenlandse grieten die zo nodig schaars gekleed en onvoorbereid op hike moesten zonder gids.
Dat krijg je als je zelf niet zoveel tijd erin hebt gestoken, dan ga je ongefundeerde dingen roepen, zoals jij nu doet, fact free vanaf de zijlijn, om iemand in diskrediet te brengen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:42 schreef JustinCase het volgende:
Nou, ik zag toch een aanname die nogal grof was, en vooral veel te stellig. Dat ging over de thumbnail-data, die in de (hoeveelste-hands?) kopieën op gereduceerd formaat ontbreken. Dan kun je jezelf wel blind gaan staren op duizenden data, en dat grondig noemen, maar daar vind je die redelijke andere verklaringen niet. Die volgens jou niet bestonden, dus ergens toch wel logisch.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nah, gewoon stoere Latino praat. Ik vind dat hij met de ouders van K. had moeten doorlopen na Quadabra 2. Daar begon het mysterie, daar had hij ze op kunnen wijzen, ipv zijn peertje opeten.
Achteraf, en naar Nederlandse begrippen, kun je dat vreemd vinden. F. is geen verdachte, nooit geweest, maar toen werd hij zelfs op BNW nog door niemand verdacht. Expres vingerafdrukken achterlaten kan, als hij dagelijks herhallingen van Columbo zit te kijken. Weinig boeven zijn zo koel, en voor het blok gezette familieleden van zoons die niet willen deugen nog veel minder. Hij was trouwens al op die kamer geweest, dus de noodzaak ontgaat me. De andere vaak genoemde reden, dat F. wilde kijken of er niets naar hem verwees i.v.m. de tocht van K&L, is ook buitengewoon dubieus. Je kunt hooguit zien dat er wèl aanwijzingen zijn, als die makkelijk te zien zijn, en begrijpelijk voor iemand die geen Nederlands kan lezen. Zie je zoiets niet, dan zegt dat niets. Dus wat het F. op zou leveren, is wel te verzinnen, maar alleen met de moed der wanhoop vol te houden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:50 schreef MeloD het volgende:
Feliciano die in de kamer van de meiden rond heeft kunnen snuffelen vind ik ook bizar ja. Moet ie wel goeie redenen voor gehad hebben, want als ze teruggekomen zouden zijn had dat hostel flink op zijn lazer kunnen krijgen. Dus wist Feliciano misschien dat ze hoogstwaarschijnlijk niet terug zouden komen??
Daar is al e.e.a. over gesuggereerd: telefoon zelf als wekker (maar valt wsch. af, omdat die dan aan moet staan. Minimaal vliegtuigstand).quote:Wat betreft het vermeende belpatroon. Als dat inderdaad zo is, vind ik dat ook erg vreemd. Aangenomen dat de meiden inderdaad geen horloge hadden (iig niet gevonden), hoe toevallig is het dan om dagen achtereen in eenzelfde tijdsbestek de telefoon aan te zetten? Aan de hand waarvan oriënteerden ze zich op de tijd?
Tja, dan kun je als kritisch volger wel inpakken.quote:En ook ik blijf erbij, waar rook is is vuur.
Misschien was meneer gecharmeerd van één van de dames? Of zelfs beide?quote:Of in elk geval reden om te bekijken wat er achter de rook zit. K&L zullen echt niet de eersten zijn die niet kwamen opdagen bij een excursie, normaal gesproken gaat een gids daar echter niet zo hard achteraan. Hij gaat dan in elk geval niet hun kamer doorzoeken en als hij ze niet aantreft met een fruitmand de jungle in. Of lijkt jullie dit wel logisch gedrag van de gidsen aldaar?
Men spreekt in meervoud daarover. Maar ja, men spreekt zoveel.quote:Waren er trouwens één of twee bedden onbeslapen?
Hmm. ja.. Normaal teruggekomen, door niemand gezien, de volgende dag verdwenen (weer geen van beide gezien in de stad), op onbekende wijze omgekomen, en in de wildernis terechtgekomen (dood of levend). Waarom eigenlijk niet? Ik vind het niet gezochter dan de dwaalspoorlijn. Mist alleen nog wat uitwerking. Geef als eerste de boef een smoel.quote:Heel andere richting: misschien is één van de twee wel met een afspraak gaan wandelen, terwijl de ander thuis bleef luieren. En is de één de ander later alsnog gaan zoeken. Of zijn ze toch de ochtend erna pas vertrokken en heeft één van de twee zijn bed wel opgemaakt (dus ogenschijnlijk onbeslapen), en de ander niet.
Als ik cynisch ben en in het kader van "bezorgdheid en vers fruit meenemen", dan had hij misschien alle info om iedereen overal te laten sneupen&zoeken, behalve op P.D. Maar ik zie nog steeds geen motief bij F.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:32 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Nou, volgens F wel, en hij is een lokale autoriteit, mede op zijn verzoek vonden huiszoekingen plaats, ook bij hemzelf.
Ik wel. Als zoon de taak van gids op zich had genomen op di. 1 april op advies van F. en ze waren de volgende dag niet op de afspraak met F dan had hij zeker reden om ongerust te zijn. Áls Toxido Bandido (en zijn bende) erbij betrokken zou zijn is het niet vreemd dat pa iedere verdenking van hem af wil leiden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:19 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Als ik cynisch ben en in het kader van "bezorgdheid en vers fruit meenemen", dan had hij misschien alle info om iedereen overal te laten sneupen&zoeken, behalve op P.D. Maar ik zie nog steeds geen motief bij F.
De meiden waren behoorlijk slim en hebben het een hele tijd uitgehouden in ongezond gebied zonder voorzieningen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
hoi Matteo,
dit zegt mijn man dus ook steeds, dat die twee ergens zijn gaan zitten en zijn blijven wachten op hulp.
Dat ze spaarzaam zijn omgegaan met hun telefoon/batterijen. En dus niet te vaak hebben gekeken op hun telefoon. Hij vond het helemaal niet raar dat ze na een paar dagen niet hun pincodes hadden uitgewisseld. En dat de Kris eerder was overleden en Lisanne dit in de foto's 509 en de ons bekende nachtfoto met de haren had duidelijk gemaakt. Hij beweerd dat er op de haren foto wel wat meer te zien zou zijn en men dit bewust uit de media houd omdat het best heftig zou kunnen zijn.
Aan de ene kant slim en aan de andere kant dan ook weer zorgeloos? Slim zuinig met de telefoon maar 'm wel de hele nacht aan laten staan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:29 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De meiden waren behoorlijk slim en hebben het een hele tijd uitgehouden in ongezond gebied zonder voorzieningen.
Overigens lijkt het uit het belschema dat de Samsung van Lisanne de nacht van 3 op 4 april heeft aangestaan en de ochtend van de 5e dan ook leeg was. Tikje zorgeloos?
M.i. hebben ze nog heel lang gedacht gewoon weer thuis te komen en de moed erin gehouden. Daarom wel hulpvragen, maar geen afscheid.
Ik denk niet dat de foto met de haren veel meer laat zien dan we al zien. Als je probeert het plaatje af te maken - we zien ongeveer de helft van de foto - dan vult het haar vrijwel de hele foto. Anderen tekenen een klein hoofd en komen dan nog net met een stukje gezicht op de foto, maar Kris had redelijk lang haar, zeker 40 cm en dan is de foto bijna vol zoals het mij voorkomt. De foto op zich is al heftig overigens.
In diskrediet brengen? Gaat gewoon om een onjuiste conclusie.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:15 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat krijg je als je zelf niet zoveel tijd erin hebt gestoken, dan ga je ongefundeerde dingen roepen, zoals jij nu doet, fact free vanaf de zijlijn, om iemand in diskrediet te brengen.
Niet zomaar. Maar ze worden soms routinematig verwijderd, door mensen die grote fotoarchieven beheren. Automatisch zelfs. Dat het niet om de fysieke thumbnails gaat, was je allang duidelijk gemaakt. Dus ik zie niet waarom je dat nogmaals noemt.quote:Thumbnail data zijn 2 maal 4 getallen die worden genoteerd bij het nemen van de foto. En die verdwijnen niet uit die data als de fysieke thumbnail verdwijnt,
Toch zijn er mensen die juist specifiek die data uit de bestanden laten strippen door hun computer. Bij mensen die grote archieven beheren, denk ik o.a. aan nieuwssites, kranten en (free-lance) journalisten.quote:net zomin als de autofocusdata, het fotonummer of de fotogrootte van 4000x3000 in die data verdwijnt, ook al veranderde iemand die naar 1024x768.
Dus ja, het is hoogst opmerkelijk, dat al die 200+ velden niet verdwijnen, kopie of niet, maar juist die thumbnail velden wel.
Het was volgens mij vooral te stellig om alleen die conclusie mogelijk te achten. Het kan ook niet meer "verraden" dan dat de foto's zo'n automatisch strippende computer als tussenstation gehad hebben.quote:Allerminst een grove aanname, het is juist een sterke indicator van manipulatie, die iemand met affiniteit voor de materie beaamt.
Zorgeloos lijkt me niet. De situatie moet op dat moment al behoorlijk zorgelijk zijn geweest.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:29 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De meiden waren behoorlijk slim en hebben het een hele tijd uitgehouden in ongezond gebied zonder voorzieningen.
Overigens lijkt het uit het belschema dat de Samsung van Lisanne de nacht van 3 op 4 april heeft aangestaan en de ochtend van de 5e dan ook leeg was. Tikje zorgeloos?
M.i. hebben ze nog heel lang gedacht gewoon weer thuis te komen en de moed erin gehouden. Daarom wel hulpvragen, maar geen afscheid.
Ik denk niet dat de foto met de haren veel meer laat zien dan we al zien. Als je probeert het plaatje af te maken - we zien ongeveer de helft van de foto - dan vult het haar vrijwel de hele foto. Anderen tekenen een klein hoofd en komen dan nog net met een stukje gezicht op de foto, maar Kris had redelijk lang haar, zeker 40 cm en dan is de foto bijna vol zoals het mij voorkomt. De foto op zich is al heftig overigens.
Het is m.i. prima dat er gecheckt is of ze er waren en of ze mogelijk ergens anders waren. De landlady heeft de deur opengedaan. Daaruit bleek dat ze weg waren. Ik heb daarvan geen verslag gelezen, maar er waren geen bergschoenen, 1 rugzak, geen telefoons, wel opladers, geen fototoestel en zo. Bed onbeslapen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:50 schreef MeloD het volgende:
Feliciano die in de kamer van de meiden rond heeft kunnen snuffelen vind ik ook bizar ja. Moet ie wel goeie redenen voor gehad hebben, want als ze teruggekomen zouden zijn had dat hostel flink op zijn lazer kunnen krijgen. Dus wist Feliciano misschien dat ze hoogstwaarschijnlijk niet terug zouden komen??
Wat betreft het vermeende belpatroon. Als dat inderdaad zo is, vind ik dat ook erg vreemd. Aangenomen dat de meiden inderdaad geen horloge hadden (iig niet gevonden), hoe toevallig is het dan om dagen achtereen in eenzelfde tijdsbestek de telefoon aan te zetten? Aan de hand waarvan oriënteerden ze zich op de tijd?
En ook ik blijf erbij, waar rook is is vuur. Of in elk geval reden om te bekijken wat er achter de rook zit. K&L zullen echt niet de eersten zijn die niet kwamen opdagen bij een excursie, normaal gesproken gaat een gids daar echter niet zo hard achteraan. Hij gaat dan in elk geval niet hun kamer doorzoeken en als hij ze niet aantreft met een fruitmand de jungle in. Of lijkt jullie dit wel logisch gedrag van de gidsen aldaar?
Waren er trouwens één of twee bedden onbeslapen? Heel andere richting: misschien is één van de twee wel met een afspraak gaan wandelen, terwijl de ander thuis bleef luieren. En is de één de ander later alsnog gaan zoeken. Of zijn ze toch de ochtend erna pas vertrokken en heeft één van de twee zijn bed wel opgemaakt (dus ogenschijnlijk onbeslapen), en de ander niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt er maar aan wat je van zoek-acties verwacht. Er was een bericht over een opgepikt "weak i-Phone signal, on the Bocas side", waarna er helikopters gestuurd zouden zijn. Onbevestigd, maar er bestaan GSM-detectoren, en zoekteams zouden die kunnen inzetten. Dan is het maar net waar je op gokt als je gevonden wilt worden: hebben ze die apparaten, en gaan ze ermee op bergtoppen staan, dan is het slim om je telefoon aan te laten. Zijn ze daar niet mee bezig, dan is het slim om 'm uit te zetten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:39 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Aan de ene kant slim en aan de andere kant dan ook weer zorgeloos? Slim zuinig met de telefoon maar 'm wel de hele nacht aan laten staan?
Mee eens. Zie ik zo'n foto op een willekeurige camera, dan denk ik dat die per ongeluk gemaakt is. Met de camera in de hand iemand opvangen die bijna valt, zoiets. Maar dit was 's nachts als ik me niet vergis. Hoe krijg je trouwens een onscherpe flitsfoto in het donker? De Powershot kan tot 5 cm scherpstellen, en de belichingstijd is een fractie van een milliseconde op die afstand. Maar hij is wel onscherp. Even nagaan welke oorzaken ik daarvoor ken:quote:Ik denk dat men de foto als heftig ziet, omdat bekend is dat ze niet meer in leven is en omdat je niet weet hoe wanneer deze foto genomen is.
Bij een pad:quote:Als ze lang gedacht hebben dat ze gewoon weer thuis zouden komen, moeten ze op een plek hebben gezeten en/of bij het pad zijn gebleven. Dwz ergens waar je mensen verwacht.
mmm... ok.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:19 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Als ik cynisch ben en in het kader van "bezorgdheid en vers fruit meenemen", dan had hij misschien alle info om iedereen overal te laten sneupen&zoeken, behalve op P.D. Maar ik zie nog steeds geen motief bij F.
Misschien ingeleverd bij de Landlady, de vorige dag?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Waar zijn trouwens de sleutels van Kris en Lisanne gebleven? Deze zijn niet teruggevonden in de rugzak. Ze staan niet bij het lijstje.
Maar helemaal niets zeggen is een geval apart. Tenzij dat vaker gebeurt, want die mensen heb je bij bosjes.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:16 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmm... ok.
En ik zie nog steeds op de FB page van Chinani zijn zoon dat hij volop berichtjes postte in januari, februari en maart, maar tussen 31 maart en 17 april dan in een keer helemaal niets. Hoeft niets te betekenen natuurlijk.
Soms is wat iemand niet zegt, interessanter dan wat iemand wel zegt.
Haha, neenquote:Op vrijdag 12 december 2014 16:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Goedemiddag allemaal. Ik ben hier al lang niet meer geweest, maar ik merk dat de zaak nog steeds leeft. Is er al zicht op een dader?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:01 schreef ToniB het volgende:
Hoe oud is H. denken jullie? In deze link wordt gesproken van 17 jaar maar als ik de foto's bekijk dan is dat een paar jaar geleden. F. had nog geen grijze haren. Zelf denk ik dat hij rond de 24 is.Heb even gekeken bij de eigenschappen van de foto met F, de twee dames en H.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto is gemaakt op 21-02-2008![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |