Nou, volgens F wel, en hij is een lokale autoriteit, mede op zijn verzoek vonden huiszoekingen plaats, ook bij hemzelf.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo eenvoudig, ivm de wet op privacy personen. Die geldt ook voor overleden personen.
Het zou via een rechter aangevraagd moeten worden, maar dan moet er wel een goede reden voor zijn zoals aanwijzingen voor een misdrijf.
En die waren er volgens de Panamese autoriteiten niet.
Volgens mij heb ik dat ook gelezen, we hebben het wel eerder over de sleutels gehad hierquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:18 schreef 11en30 het volgende:
Werden de sleutels niet standaard bij het hostel bewaard?
Dat hij even is gaan kijken, ja! Maar de kamer doorzoeken, aangifte van vermissing doen (is het niet logischer dat de hotelhoudster dat doet? En in Boquete spreekt vrijwel iedereen naast Spaans ook Engels dus da's geen excuus) en vervolgens meerdere malen de jungle doorlopen? Dat gaat er bij mij niet zomaar inquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:00 schreef Gorraay het volgende:
En verder lijkt het me onder die omstandigheden - F. was al op pad, en het pension ligt vlak bij de taalschool - volstrekt normaal dat ze even zijn gaan kijken.
Hij trok toch met ze op?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:42 schreef MeloD het volgende:
[..]
Dat hij even is gaan kijken, ja! Maar de kamer doorzoeken, aangifte van vermissing doen (is het niet logischer dat de hotelhoudster dat doet? En in Boquete spreekt vrijwel iedereen naast Spaans ook Engels dus da's geen excuus) en vervolgens meerdere malen de jungle doorlopen? Dat gaat er bij mij niet zomaar inZou hij voor elke klant die niet op komt dagen zo hard lopen??
In dat radio interview van Okke O verteld een expat dame in Boquete dat je op het politiebureau daar alleen in het Spaans aangifte kan doenquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:42 schreef MeloD het volgende:
[..]
Dat hij even is gaan kijken, ja! Maar de kamer doorzoeken, aangifte van vermissing doen (is het niet logischer dat de hotelhoudster dat doet? En in Boquete spreekt vrijwel iedereen naast Spaans ook Engels dus da's geen excuus) en vervolgens meerdere malen de jungle doorlopen? Dat gaat er bij mij niet zomaar inZou hij voor elke klant die niet op komt dagen zo hard lopen??
Ja, ik vond het ook vreemd. Maar Jackie postte dat artikel waarin staat dat hij met ze optrok:quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:47 schreef MeloD het volgende:
Hij trok met ze op?? Hij heeft ze even gesproken en een afspraak gemaakt.. Ik vind het bijzonder gedrag voor een willekeurige klant.
Poekje, ben ik ook benieuwd naar! Er zijn nog zoveel grote botten zoek..
ja in Jamilla Alto maar toch niet op zijn finca hoog in de bergen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:32 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Nou, volgens F wel, en hij is een lokale autoriteit, mede op zijn verzoek vonden huiszoekingen plaats, ook bij hemzelf.
Het leest iedere keer weer toch weg als "het gedrag van iemand die zich schuldig voelt" en 'iets te compenseren heeft'. Zo komt het op mij over. Hoe graag je ook niemand onterecht wilt belasteren enz.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:42 schreef MeloD het volgende:
[..]
ja, gemiste kans. Hopelijk kijken ze dit keer wel in de mesthoop op zijn koffieplantage.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:51 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja in Jamilla Alto maar toch niet op zijn finca hoog in de bergen.
Wat een onzin, die huiszoeking bij F vond plaats op aandringen van een Nederlandse buurmanquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:32 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Nou, volgens F wel, en hij is een lokale autoriteit, mede op zijn verzoek vonden huiszoekingen plaats, ook bij hemzelf.
dat roept idd vragen opquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog dat is helemaal mooi, dat zelfs zijn buurman aandrong op een huiszoeking bij hem.
jawel, op gidsengebied wel. En het eerste waar F aan dacht was: ... misdaad. Dat de meiden ergens werden vastgehouden in een huis. En dus is de politie mede op zijn aandringen (want, gidsautoritieit no. 1) gaan zoeken bij Vulcan Baru, en bij sommige mensen thuis. Hij zegt dat zelf nb ergens in een artikel.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat een onzin, die huiszoeking bij F vond plaats op aandringen van een Nederlandse buurman
F is helemaal geen lokale autoriteit, hoe kom je erbij
Het enige dat hij in het artikel zegt is dat hij denkt dat ze misschien in een verlaten huis opgesloten zitten. De rest bedenk je er zelf bij, de politie heeft niets op zijn aanraden gedaan. Wel is er later bij enkele huizen huiszoeking gedaan met toestemming van de eigenaren. Verlaten huizen zijn er niet doorzocht!quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:00 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
jawel, op gidsengebied wel. En het eerste waar F aan dacht was: ... misdaad. Dat de meiden ergens werden vastgehouden in een huis. En dus is de politie mede op zijn aandringen (want, gidsautoritieit no. 1) gaan zoeken bij Vulcan Baru, en bij sommige mensen thuis. Hij zegt dat zelf nb ergens in een artikel.
als je dat beweert in de media, 'stuur je ook een onderzoek' vind ik, want de politie leest dat ook, en acteert daar dan op. En ik kan me niet voorstellen dat wat hij aan de NL journalisten heeft verteld, niet ook aan de politie heeft verteld, hij is ook zelf getuigen gaan ondervragen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het enige dat hij in het artikel zegt is dat hij denkt dat ze misschien in een verlaten huis opgesloten zitten. De rest bedenk je er zelf bij, de politie heeft niets op zijn aanraden gedaan. Wel is er later bij enkele huizen huiszoeking gedaan met toestemming van de eigenaren. Verlaten huizen zijn er niet doorzocht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |