quote:
Niet.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:40 schreef Tchock het volgende:
Nee, die EP van señor Blake is niets. Building it Still is de enige (krappe) voldoende. Wat zijn die twee eerste tracks vervelend zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top 5 luister ik absoluut over een paar jaar ook nog.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:59 schreef DO2 het volgende:
2013 was natuurlijk geen slecht jaar. Heel veel albums die best interessant waren/zijn.
Maar echte uitschieters? Albums waar je na jaren nog naar teruggrijpt? Weinig, toch?
Mwoah, uitlachen zal ik je niet, maar ik vind dat Yeezus zowel teveel wordt opgehemeld als afgekraakt.quote:Maar goed, als ik roep dat Yeezus het enige album uit dat jaar is dat we na vele jaren misschien tot een klassieker mogen rekenen, word ik hier heel hard uitgelachen.
Welquote:
Nee hoor, Yeezus is zeker goed. Maar het is ook zeker niet de enige waar ik over een paar jaar nog naar luister. Reflektor bijvoorbeeld, of AM.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:59 schreef DO2 het volgende:
2013 was natuurlijk geen slecht jaar. Heel veel albums die best interessant waren/zijn.
Maar echte uitschieters? Albums waar je na jaren nog naar teruggrijpt? Weinig, toch?
Maar goed, als ik roep dat Yeezus het enige album uit dat jaar is dat we na vele jaren misschien tot een klassieker mogen rekenen, word ik hier heel hard uitgelachen.
Maar... Het zit zo vreselijk goed in mekaar, Max. Ik krijg er altijd een enorme erectie van.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Mwoah, uitlachen zal ik je niet, maar ik vind dat Yeezus zowel teveel wordt opgehemeld als afgekraakt.
quote:Op donderdag 11 december 2014 15:11 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik krijg er altijd een enorme erectie van.
Is 't weer zo laat, ja?quote:Op donderdag 11 december 2014 15:11 schreef DO2 het volgende:
[..]
Maar... Het zit zo vreselijk goed in mekaar, Max. Ik krijg er altijd een enorme erectie van.
Ja. Wie niet?quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:07 schreef Z het volgende:
Dotan. Is dat dat Home nummer? Vreeschelijk vind ik het.
Heb het op moeten zoeken,quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:07 schreef Z het volgende:
Dotan. Is dat dat Home nummer? Vreeschelijk vind ik het.
Deze ken ik wel zo'n beetje allemaal:quote:Op donderdag 11 december 2014 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:
http://blogs.villagevoice(...)_list_goes_to_11.php
ik ben een beetje uit de metal ik ken alleen bohren![]()
yupquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Deze ken ik wel zo'n beetje allemaal:
http://www.rollingstone.c(...)1/ommadon-v-20141211
quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dotan is song van het jaar, 3voor12 heeft dat weer goed gedaan.
was Happy al van vorig jaar dat hij niet eens in de top drie staat?quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Alhoewel ik niet zou weten wat er dan wel song van het jaar had moeten zijn.
Vergelijk de lijst van 2014 maar eens met die van pakweg 2005, en constateer dat het publiek voor de lijst echt compleet is veranderd...quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dotan is song van het jaar, 3voor12 heeft dat weer goed gedaan.
Matige top 10, heeft weinig met 3voo12 te maken.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vergelijk de lijst van 2014 maar eens met die van pakweg 2005, en constateer dat het publiek voor de lijst echt compleet is veranderd...
2014: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)r-2014--uitslag.html
2005: http://t.co/Vf1DK0Y2Mu
Op #11 staat het eerste nummer dat ik ken in die van 2014 trouwens. Halve flarden van top 10 nummers die ik ooit heb opgevangen daargelaten.
ook even gecopy/paste naar het 3voor12-topic
Niet echt een goed voorbeeld vind ik, in 2005 staan ook vooral grote festivalbands hoog in de lijst.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:21 schreef Grobbel het volgende:
Vergelijk de lijst van 2014 maar eens met die van pakweg 2005, en constateer dat het publiek voor de lijst echt compleet is veranderd...
Ja.quote:Op zaterdag 13 december 2014 08:01 schreef Zocalo het volgende:
[..]
was Happy al van vorig jaar dat hij niet eens in de top drie staat?
Daar verkijk je je op hoor. Editors waren in 2005 echt nog geen grote festivalband, om maar wat te noemen. Die stonden dat jaar in één van de kleinere tentjes op Lowlands te spelen op geleende instrumenten. Arcade Fire, Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs waren toen nog gewoon positieve verrassingen die goede internetbuzz van 2004 wisten om te zetten in een goede show in 2005; zeker geen gevestigde namen toentertijd (al was FF toen al een jaartje hard aan het groeien). Sufjan Stevens valt al helemaal buiten dat kader. Een band als CocoRosie op #35 is ook niet meer voor te stellen anno 2014.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Niet echt een goed voorbeeld vind ik, in 2005 staan ook vooral grote festivalbands hoog in de lijst.
Hm ok misschien dat die bands later pas groot werden en er nu al meer grotere namen staan. Of in elk geval veel spelende bands. Kensington speelde op bijna elk festival dit jaar maar of ze nou heel groot te noemen zijn? Geen idee.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:23 schreef Grobbel het volgende:
Daar verkijk je je op hoor. Editors waren in 2005 echt nog geen grote festivalband, om maar wat te noemen. Die stonden dat jaar in één van de kleinere tentjes op Lowlands te spelen op geleende instrumenten. Arcade Fire, Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs waren toen nog gewoon positieve verrassingen die goede internetbuzz van 2004 wisten om te zetten in een goede show in 2005; zeker geen gevestigde namen toentertijd (al was FF toen al een jaartje hard aan het groeien). Sufjan Stevens valt al helemaal buiten dat kader. Een band als CocoRosie op #35 is ook niet meer voor te stellen anno 2014.
Maar goed, ik denk dat het verschil beter te duiden is door 2005 meer te zien als een Lowlands/blog-lijstje (veel bands gevoed door internethype), en 2014 meer een 3FM/Pinkpop-lijstje (veel bands gevoed door het radio/tv-model). Daar kun je het vast wel mee eens zijn?
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Ja, die uit 2005 is iets alternatiever, maar Kaiser Chiefs op 1 is echt niet minder pop of commercieel dan Dotan. Verder in de top tien Coldplay, Franz en monsterhit Feel Good Inc. en De Jeugd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Op #11 staat het eerste nummer dat ik ken in die van 2014 trouwens. Halve flarden van top 10 nummers die ik ooit heb opgevangen daargelaten.
ook even gecopy/paste naar het 3voor12-topic
Hooguit zijn Coldplay en de Jeugd verdacht te noemen, maar de rest werd toen nog gewoon onder alternatieve muziek geschaard hoor. Feel Good Inc. heeft de top 40 nooit gehaald; die nummers van Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs ook niet. Dat de definitie van alternatieve muziek in de afgelopen jaren weer wat is opgeschoven, en deze platen een beetje tot de 'evergreens' van de indiestal zijn ontwikkeld, betekent niet automatisch dat je deze nummers groter moet maken dan ze toen waren.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Ja, die uit 2005 is iets alternatiever, maar Kaiser Chiefs op 1 is echt niet minder pop of commercieel dan Dotan. Verder in de top tien Coldplay, Franz en monsterhit Feel Good Inc. en De Jeugd.
Oh nee, dat zeker niet. Kon die plaat toen ook niet uitstaan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:01 schreef ranja het volgende:
Het is inderdaad een vertekend beeld als je met de bril van nu naar de lijst van toen kijkt.
En de bril van toen, die is lastig te vinden
Maar toch denk ik niet dat Oh My God in 2005 vergelijkbaar was met een JAMC in 1985 of Pixies in 1989.
Nee. 'Alternatieve' muziek is nu gewoon veel meer geaccepteerd op de radio en in de hitlijsten.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:08 schreef Grobbel het volgende:
Het zou denk ik vergelijkbaar zijn als de SvhJ top 10 van 2005 ineens ook dingen als Katie Melua, Direct en Gavin Degraw en zo erin zou hebben.
Chef Special, Dotan en George Ezra vallen daar niet onder wat jou betreft?quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee. 'Alternatieve' muziek is nu gewoon veel meer geaccepteerd op de radio en in de hitlijsten.
Artiesten die jij daar noemt zijn nu nog steeds meer de Voice Of Holland doelgroep.
Nee.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Chef Special, Dotan en George Ezra vallen daar niet onder wat jou betreft?
quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:14 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, is dit onverwachts een relevante TT geworden of niet dan.
Volgens mij valt dat wel mee hoor. Metacritic telt één recensie boven de 7 met een gemiddelde van 6.2.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef ranja het volgende:
Trouwens over Pixies gesprokenHeeft iemand al een eindejaarslijst gezien waar die genoemd worden? Die lp was toch de verreweg meest verkochte tijdens Record Store Day en was volgens de recensies een geweldige come-back?
Welke recensies heb je gelezen? De twee losse EP's waaruit Indie Cindy bestaat werden door Pitchfork doorgezaagd met respectievelijk een 1 en een 2.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef ranja het volgende:
Trouwens over Pixies gesprokenHeeft iemand al een eindejaarslijst gezien waar die genoemd worden? Die lp was toch de verreweg meest verkochte tijdens Record Store Day en was volgens de recensies een geweldige come-back?
Goeie vraagquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |