Je reageert zo snel dat je het filmpje niet eens bekeken hebt. Bekijk het even en kom dan terug met een inhoudelijk antwoord zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:49 schreef quajonger94 het volgende:
gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium
hmm zo geweldig is het stukje niet, maar goed voor Nederlandse standaard is het te doen..quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je reageert zo snel dat je het filmpje niet eens bekeken hebt. Bekijk het even en kom dan terug met een inhoudelijk antwoord zou ik zeggen.
Dit is een heel ander soort privacy, namelijk de koppeling van allerlei gegevens en het vrijgeven van bepaalde persoonsgegevens. Dus dat heeft niks met berovingen op straat te maken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Het publiek klaagt over geweld en berovingen op straat en wil meer beveiliging, de politie installeert camera's om incidenten te kunnen verifiėren. Het publiek klaagt over schending van de privacy.. op straat
Ik hou van de moderne wereld.
p.s. je filmpje werkt hier niet in Turkije, privacy settings waarschijnlijk
What the hell heeft op een hutje op de hei te maken met dat al je persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld worden door de overheid om te kijken of je wel in de pas loopt?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
hmm zo geweldig is het stukje niet, maar goed voor Nederlandse standaard is het te doen..
Amerikanen en britten zijn beter daarin.
Plus wat quajonger94 al zei!
Gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium.
Simpel, geen internet dus kunnen ze je moeilijk in de gaten houden met wat je de hele dag doet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
What the hell heeft op een hutje op de hei te maken met dat al je persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld worden door de overheid om te kijken of je wel in de pas loopt?
Dittoquote:Op dinsdag 9 december 2014 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Het publiek klaagt over geweld en berovingen op straat en wil meer beveiliging, de politie installeert camera's om incidenten te kunnen verifiėren. Het publiek klaagt over schending van de privacy.. op straat
Ik hou van de moderne wereld.
p.s. je filmpje werkt hier niet in Turkije, privacy settings waarschijnlijk
Nee, ik woon en werk er.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit is een heel ander soort privacy, namelijk de koppeling van allerlei gegevens en het vrijgeven van bepaalde persoonsgegevens. Dus dat heeft niks met berovingen op straat te maken.
Ik zal even een ander linkje geven: (op vakantie in Turkije? Lekker hoor)
http://dutchamazingnewsbl(...)ubach-privacy-video/
Dit is natuurgebied, graag binnen de paden blijven!quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:49 schreef quajonger94 het volgende:
gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium
Terug pakken de wikileaks wayquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, ik woon en werk er.
Bedankt voor 't herdelen, deze link werkt wel goed. Het is een beetje a la de John Stewart show.
Hij heeft wel een punt, maar het verbaast me ook weer niet heel erg. De technologie wordt steeds beter en de overheid probeert het touwtrekken te winnen van extreme fraudeurs en criminelen die de technologie ook beter benutten, daar wordt de burger ook in meegetrokken helaas maar het is erg lastig om de goede weg te vinden.
Terwijl we best aardig meededen werd er vaak geklaagd dat de overheid liep te klootviolen in de IT en politie b.v. beeldschermen meenam ipv computers. Nu is dat allemaal wat meer gelijkgetrokken en nu vinden we alles ineens eng.
Als men vorig jaar on-hold was gaan staan in de wedloop dan hadden we de eenzijdige criminele ontwikkeling kunnen volgen en aan de bel van de overheid getrokken om dit aan te pakken. Wat is 't alternatief? Ik heb geen idee.
Het is ook niet heel makkelijk om nieuwe wetten te maken. Aan de ene kant lost het een probleem op, aan de andere kant worden er soms één of meerdere nieuwe problemen gecreėerd.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Terug pakken de wikileaks way![]()
In de VS hebben ze een aantal mooie BNW en TRU onderwerpen die ze van mij part wel openbaar mogen maken.
Ja dingen zoals in een eerder programma van Bovengenoemde al eens naar voren kwam dat als je aanmeld bij KVK je gebeld word door bedrijven om over te stappen, is van de zotte..
En daarom terug pakken op de manier waarop ze ons pakken onze privacy..
Door bijvoorbeeld alles uit te lekken van de bedenkers van dit soort privacy schendingen
girl power!quote:Op woensdag 10 december 2014 13:47 schreef Izzy73 het volgende:
Ze zullen mij toch echt moeten dwingen,
want vrijwillig een RFID chip laten plaatsen? NO WAY!
Baas over eigen lichaamquote:
Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Baas over eigen lichaam![]()
Trouwens wel makkelijk voor IS, die zijn toch al van het afhakken van lichaamsdelen, hebben ze meteen toegang tot al je gegevens
Zijn er al namen uit gelekt?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Baas over eigen lichaam![]()
Trouwens wel makkelijk voor IS, die zijn toch al van het afhakken van lichaamsdelen, hebben ze meteen toegang tot al je gegevens
Tom van Oudenaarden is de man die de piercings zet, misschien hem maar even een bezoekje brengenquote:Op woensdag 10 december 2014 15:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zijn er al namen uit gelekt?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.
Misschien dat deze film je wel aanspreekt.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:28 schreef jogy het volgende:
Ik zou pas iets in mijn lichaam laten proppen als het ook daadwerkelijk een voordeel zou brengen, geļntegreerde netwerk en processor technologie en een soort van futuristische IOS Siri met een daadwerkelijk niveau van intelligentie die je aan kan spreken.
Maar een RFID die je net zo goed ergens in je sleutelhanger kan verstoppen die dan zonder enige bescherming de gegevens (wel of niet versleuteld) de wereld in slingert waardoor iemand op zijn minst een hele specifieke digitale 'footprint' krijgt en dus makkelijker te volgen is wat mij betreft 3 tot 8 stappen te ver.
Gezien, is zeker leukquote:Op woensdag 10 december 2014 16:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Misschien dat deze film je wel aanspreekt.
Transcendence
Nope, ik ook niet, en al helemaal niet vol laten pompen met nanobots, althans niet zoals er in de film te zien was.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Gezien, is zeker leuk. Maar ik heb het meer met de scifi boeken die eigenlijk bijna allemaal wel een versie daarvan hebben. Ik Zou niet als een gedigitaliseerde versie van mezelf willen leven.
Uiteraard, ik ben nu toevallig een reeks aan het lezen ( The Shoal Sequence ) waar 'machine heads' in voorkomen die op een gegeven moment gehacked waren door hun hardware en daardoor genocide hebben gepleegd, dat zou een risico kunnen zijn, of als bijvoorbeeld Google ermee komt dat je kop volgespammed wordt en je overal gevolgd wordt tot aan je gedachtes aan toequote:Op woensdag 10 december 2014 16:42 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nope, ik ook niet, en al helemaal niet vol laten pompen met nanobots, althans niet zoals er in de film te zien was.
Hoe mooi het er ook uitziet, er is altijd een keerzijde.
Klinkt interessant.quote:
Jup, google x lab is lekker bezig.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:02 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Klinkt interessant.
Heb even gekeken bij de wel bekende t o rr enz punt eu, en volgens mij heb ik het ebook versie gevonden.
Googe schijnt wel bezig te zijn met zaken die voorkomen in het boek waar jij het net over had.
Haha, wil je net lekker een avond onder de dekens door brengen met je vrouw, krijg je de melding dat je eerst moet updaten omdat je software outdated isquote:Op woensdag 10 december 2014 17:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, google x lab is lekker bezig.. Op zich juich ik het toe maar de grote corporaties en eigenlijk de mensheid over het algemeen vertrouw ik voor geen cent. Zit ik met mijn kop elke 2 dagen te updaten om dat er weer 100 security leaks zijn ontdekt of zo
.
Hoezo?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Zolang jij met een smartphone rondloopt moet je je bakkes houden over privacy.
Is dat niet een beetje heel kort door de bocht?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Zolang jij met een smartphone rondloopt moet je je bakkes houden over privacy.
Ja oke ik snap je punt welquote:Op woensdag 10 december 2014 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is een equalevent als over straat lopen met een luidspreker aan je mond getaped en dan zeuren dat mensen niet moeten meeluisteren met wat je zegt.
Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja oke ik snap je punt wel
Maar ik mag graag een smartphone gebruiken, maar als ik bij sommige apps zie wat ze mogen inzien of wat voor extra rechten ze hebben omtrent mijn telefoon, lijkt mij dat soms wel wat overbodig.
Natuurlijk heeft een app als maps bepaalde rechten wel nodig om goed te kunnen functioneren, dat begrijp ik.
Ja hier ben ik mij ook wel bewust van.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.
Opgezet om te profilen, en dat kun je nog enigzins beperken door niet met een smartphone rond te lopen, maar zodra jij werkelijk overal je smartphone inzet, word dat dus ook opgepikt=geen privacy.
Rechten om gegevens uit je facebook profiel te gebruiken inderdaad. Publiek-prive.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja oke ik snap je punt wel
Maar ik mag graag een smartphone gebruiken, maar als ik bij sommige apps zie wat ze mogen inzien of wat voor extra rechten ze hebben omtrent mijn telefoon, lijkt mij dat soms wel wat overbodig.
Natuurlijk heeft een app als maps bepaalde rechten wel nodig om goed te kunnen functioneren, dat begrijp ik.
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn. Het is dus niet per se het gebruik van de telefoon maar wat de overheid doet met jouw gebruik ervan. Als we jouw argument zouden hanteren (en het daarbij zouden laten) dan kan je (binnenkort) niets meer.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.
Nogmaals, het internet is niet van ons, het is van het militaire en veiligheids complex.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn. Het is dus niet per se het gebruik van de telefoon maar wat de overheid doet met jouw gebruik ervan. Als we jouw argument zouden hanteren (en het daarbij zouden laten) dan kan je (binnenkort) niets meer.
Precies, maak dan al helemaal geen gebruik van google zijn diensten.quote:
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn.................................................................................................................................................................................................................quote:Op woensdag 10 december 2014 20:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Nogmaals, het internet is niet van ons, het is van het militaire en veiligheids complex.
Ik doe er dan wel mn persoonlijke dingen mee zoals contact onderhouden met clienten en sneller mensen in mijn dagelijks leven bereiken maar een mobiele telefoon zul je mij niet zien nemen. Laat staan een smartphone. Die apparaten bestaan niet om de wereld leuker te maken, die bestaan om nog effectiever te profilen. Voor iemand die nergens weet van heeft begrijp ik wel dat dat klinkt als iets belachelijks maar het is simpelweg zo. (waarom denk je dat 99% van alles op de smartphone brood spelen en commercie betreft; data minen.)
Probleem is,quote:Op woensdag 10 december 2014 20:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn.................................................................................................................................................................................................................
Ja, dat is algemene kennis. Dat betekent niet dat het niet zou hoeven of kunnen veranderen. Of gewoon kan zijn zoals het verkocht wordt aan de burger.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:46 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Probleem is,
Het internet is van origine zo gemaakt, het was ooit bedoeld als communicatie systeem voor het Amerikaanse leger.
Onder een nog wat andere naam, dat wel.
Op een gegeven moment is het internet vrij gegeven voor een select groepje mensen die er mee konden experimenteren, vanuit dat punt is het internet geworden wat het is.
Het is van origine niet bedoeld voor het grote publiek
Ik ben het daar ook wel deels mee eens, maar ik ben mij ook bewust van de realiteit.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dat is algemene kennis. Dat betekent niet dat het niet zou hoeven of kunnen veranderen. Of gewoon kan zijn zoals het verkocht wordt aan de burger.
Zoiets kan echt niet onopgemerkt onder je huid aangebracht worden hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef Tingo het volgende:
Ik had zoiets over gelezen jaren terug:
http://www.newscientist.c(...)es.html#.VIiyg4XtOPI
Tis allang aan de gang.Volgens mij zijn er ook mensen met RFID chips en ze weet 't niet.
Ik denk dat er is illegale experimentatie met dit soort dingen.
Chips kunnen ook geimplanteerd in vele plekken waar ze zijn heel moeilijk te traceren/vinden.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoiets kan echt niet onopgemerkt onder je huid aangebracht worden hoor.
Je lijkt Bankfurt wel met zijn chips.
Of 'gewoon' doodgegaan met 'n hartaanval van de chip.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:30 schreef BaajGuardian het volgende:
inb4 de topclowns uit de OP binnenkort slachtoffer van bizarre misdaad waarbij handen zijn geamputeerd door een criminele organisatie.
Of dat kan betwijfel ik maar het grote gevaar is.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Of 'gewoon' doodgegaan met 'n hartaanval van de chip.
Dan nog kan niemand dat ongemerkt bij je implanteren.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
Chips kunnen ook geimplanteerd in vele plekken waar ze zijn heel moeilijk te traceren/vinden.
Oh no. Ik had niet zo ver gedacht.Jeetje,as if I didn't have enough to worry about.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:42 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Of dat kan betwijfel ik maar het grote gevaar is.
Dat iedereen straks gedwongen kan worden om te doen omdat er geen alternatieven meer zijn.
Als alle pasjes verdwijnen moet je wel om mee te kunnen doen in de maatschappij.
En omdat je 24/7 traceerbaar bent kunnen ze nog meer gegevens van je verzamelen.
Als in de toekomst alles via de chip gaat en die van jou wordt uitgezet, wat dan?
Dan kun je niets meer, geen geld opnemen niets kopen of betalen.
Mensen die hier vrijwillig aan meedoen hebben geen idee waar ze aan beginnen.
Ik denk dat 't wel mogelijk is.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan nog kan niemand dat ongemerkt bij je implanteren.
Facebook en andere social media mogen ze wat mij betreft zoveel scannen als ze willen, ik heb geen genade met gebruikers die hun hele privé invullen en opinies geven om vervolgens te willen dat iedereen dat mag lezen behalve de overheid. Daar zit geen element privacy in en als dat wel privacy is valt logica weg.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn. Het is dus niet per se het gebruik van de telefoon maar wat de overheid doet met jouw gebruik ervan. Als we jouw argument zouden hanteren (en het daarbij zouden laten) dan kan je (binnenkort) niets meer.
Als er hele operatiescharentafels kunnen verdwijnen in mensen waarom dan geen klein chipje?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoiets kan echt niet onopgemerkt onder je huid aangebracht worden hoor.
Je lijkt Bankfurt wel met zijn chips.
Lijkt me stiekem ook niet geheel onmogelijk, lekker tijdens je tandarts bezoekje een RFID chip in je tand.quote:
Dat zal dan een nutteloze RFID-chip zijn, als die niet traceerbaar is...quote:Op woensdag 10 december 2014 22:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
Chips kunnen ook geimplanteerd in vele plekken waar ze zijn heel moeilijk te traceren/vinden.
Dat zou dan geheel random gebeuren. Je ligt niet zomaar op een operatietafel.quote:Op donderdag 11 december 2014 02:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er hele operatiescharentafels kunnen verdwijnen in mensen waarom dan geen klein chipje?
Ik denk niet dat het (veel) gebeurt, maar jij weet ook dat niet alle operaties ter wereld netjes door kundige artsen in klinische ziekenhuizen plaatsvinden.
Ik denk zelf dat het misschien best mogelijk zou zijn in theorie, maar niet noodzakelijk heel veel meer meerwaarde zou bieden tov andere methoden iemand te bespioneren, vermoedelijk zelfs eigenlijk beperkter is dan bv het plaatsen van afluisterapparatuur of het hacken van diens gebruikte computer of mobile devices en internet-communicatie.quote:Op donderdag 11 december 2014 09:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou dan geheel random gebeuren. Je ligt niet zomaar op een operatietafel.
Wat voor belang heeft welke arts dan ook om bij een willekeurige patient die bijv een blindedarmoperatie ondergaat een chip in te brengen? Slaat toch nergens op?
Keuzes, ik ken mensen die 't niet hebben en die zelfs geen mobiel hebben. Hebben geen problemen, leven een normaal leven. Je maakt je alleen verdacht als je een podium neemt en in een negatieve manier gebruik maakt van dat podium. Met Facebook en andere social media ben je sowieso een publiek figuur, daar moet je naar handelen.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:19 schreef Fogel het volgende:
Tegenwoordig is het al bijna verdacht als je geen Facebook account hebt, want dan moet je natuurlijk wel wat te verbergen hebben.
quote:Op donderdag 11 december 2014 12:19 schreef Fogel het volgende:
Tegenwoordig is het al bijna verdacht als je geen Facebook account hebt, want dan moet je natuurlijk wel wat te verbergen hebben.
Klopt staat ook in vele voorwaarden, alleen iedereen is te beroerd die door te lezen.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Facebook en andere social media mogen ze wat mij betreft zoveel scannen als ze willen, ik heb geen genade met gebruikers die hun hele privé invullen en opinies geven om vervolgens te willen dat iedereen dat mag lezen behalve de overheid. Daar zit geen element privacy in en als dat wel privacy is valt logica weg.
Criminelen die met de smartphone hun locatie delen, prima.. de politie kan daar ook bij. Burgers die hun locatie delen, prima.. we kunnen ook potentiėle criminelen zijn, want criminelen worden niet niet bij de geboorte geregistreerd. Als uit berichten blijkt dat iemand de belastingdienst loopt te tillen, aanpakken, checkt in in Benidorm.. politie inlichten daar.
Besef gewoon dat met alle exposure die je jezelf wilt geven een voorbeeldfunctie krijgt en een verantwoordelijkheid moet afleggen die normaal gesproken alleen in de wereld van de sterren gold. In grote steden scannen ze het formaat auto en leggen dat naast een profiel van iemand, als die de boel besodemieterd heeft kan hij een boete verwachten. Dat zijn 'ook' gewone burgers. Wil je onzichtbaar zijn en privé hebben, stop dan gewoon je eigen zichtbaarheid door opninies niet te delen met de rest van de wereld.
Wil je privé, vul dan niks in op Facebook, deel wat nieuws-items.. geen zware meningen over weet ik wat. Het is 't zelfde als de muur van 't gemeentehuis onderkladden met de grootste onzin en je NAW gegevens eronder. Nee, de overheid mag er niks mee doen.. dikke vinger. Een van mn kennissen stond met een ISIS vlag in de hand.. Jihad for france. Moet je zeker allemaal mooi z'n gang laten gaan. Het is gewoon geen prive.. punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook FOK! is niet prive overigens. Het is in veel gevallen niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke persoon er nu achter een nickname schuil gaat. Maar het is natuurlijk wel een groot voordeel dat niet meteen je echte naam te zien is itt Facebook.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
quote:Op donderdag 11 december 2014 13:40 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]Geweldige afbeeldingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook FOK! is niet prive overigens. Het is in veel gevallen niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke persoon er nu achter een nickname schuil gaat. Maar het is natuurlijk wel een groot voordeel dat niet meteen je echte naam te zien is itt Facebook.
FOK! Maakt gebruik van Google Analytics en Google weet allang wie jij bent, ook op FOK!
Ja dat moet je zeker gewoon zijn gang laten gaan. Als iemand ISIS een warm hart toedraagt moet hij of zij dat zelf weten. Dat heet nl VRIJHEID VAN MENINGSUITING. Of wil je al die mensen op gaan pakken of in de gaten gaan houden ofzo?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Facebook en andere social media mogen ze wat mij betreft zoveel scannen als ze willen, ik heb geen genade met gebruikers die hun hele privé invullen en opinies geven om vervolgens te willen dat iedereen dat mag lezen behalve de overheid. Daar zit geen element privacy in en als dat wel privacy is valt logica weg.
Criminelen die met de smartphone hun locatie delen, prima.. de politie kan daar ook bij. Burgers die hun locatie delen, prima.. we kunnen ook potentiėle criminelen zijn, want criminelen worden niet niet bij de geboorte geregistreerd. Als uit berichten blijkt dat iemand de belastingdienst loopt te tillen, aanpakken, checkt in in Benidorm.. politie inlichten daar.
Besef gewoon dat met alle exposure die je jezelf wilt geven een voorbeeldfunctie krijgt en een verantwoordelijkheid moet afleggen die normaal gesproken alleen in de wereld van de sterren gold. In grote steden scannen ze het formaat auto en leggen dat naast een profiel van iemand, als die de boel besodemieterd heeft kan hij een boete verwachten. Dat zijn 'ook' gewone burgers. Wil je onzichtbaar zijn en privé hebben, stop dan gewoon je eigen zichtbaarheid door opninies niet te delen met de rest van de wereld.
Wil je privé, vul dan niks in op Facebook, deel wat nieuws-items.. geen zware meningen over weet ik wat. Het is 't zelfde als de muur van 't gemeentehuis onderkladden met de grootste onzin en je NAW gegevens eronder. Nee, de overheid mag er niks mee doen.. dikke vinger. Een van mn kennissen stond met een ISIS vlag in de hand.. Jihad for france. Moet je zeker allemaal mooi z'n gang laten gaan. Het is gewoon geen prive.. punt.
Nou dan heb ik dus wat te verbergen. Toen bekend werd dat FB alles wat je ooit zei voor altijd ging bewaren heb ik mijn account gewist. Ben er nu trouwens heel blij mee.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:19 schreef Fogel het volgende:
Ik heb ook geen facebook. Ben ik nu een paria?quote:Op donderdag 11 december 2014 12:19 schreef Fogel het volgende:
Mee eens. Laat die fijn vertrekken naar IS-land en niet meer terugkomen.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat moet je zeker gewoon zijn gang laten gaan. Als iemand ISIS een warm hart toedraagt moet hij of zij dat zelf weten. Dat heet nl VRIJHEID VAN MENINGSUITING. Of wil je al die mensen op gaan pakken of in de gaten gaan houden ofzo?
Wat betreft de privacy of FB ben ik wel met je eens, dan vraag je erom. Maar dat inlichtingendiensten NOG MEER rechten krijgen en burgers nog minder is natuurlijk een hele kwalijke zaak. Dat zou de andere kant op moeten gaan. Jij vind het dus prima dat jouw email bv gelezen word? En dat je dan een aanslag krijgt van de belastingdienst omdat je een keer ergens zwart gewerkt hebt wat je in een telefoongesprek of in een email meldt? Want die kant gaat het namelijk op.
De profiling die ze doen is vrij nauwkeurig inderdaad. En als je een google+ account hebt hoeven ze al bijna niks meer te raden.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geweldige afbeelding
FOK! Maakt gebruik van Google Analytics en Google weet allang wie jij bent, ook op FOK!
Ik heb nooit de behoefte gehad om een account te maken. En toen ze whatsapp kochten heb ik dat meteen van mijn telefoon gegooid.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou dan heb ik dus wat te verbergen. Toen bekend werd dat FB alles wat je ooit zei voor altijd ging bewaren heb ik mijn account gewist. Ben er nu trouwens heel blij mee.
* Fogel pakt hooivorkquote:Op donderdag 11 december 2014 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb ook geen facebook. Ben ik nu een paria?
Dan mag jij net zo hard rennen als ik want jij hebt ook geen fbquote:Op donderdag 11 december 2014 13:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
De profiling die ze doen is vrij nauwkeurig inderdaad. En als je een google+ account hebt hoeven ze al bijna niks meer te raden.
Maar een feit blijft dat deze kennis voor google beschikbaar is en niet voor "ons" (zowel users als crew).
[..]
Ik heb nooit de behoefte gehad om een account te maken. En toen ze whatsapp kochten heb ik dat meteen van mijn telefoon gegooid.
[..]
[me=Fogel]pakt hooivork[/me]
quote:Op donderdag 11 december 2014 13:40 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]Op fora vind ik 't wat anders, het grootste deel hier is erg ok, maar je hebt trolls en users die zich serieus één voelen met een bepaald onderwerp dat ze een aanval op 't onderwerp een aanval op de persoon vinden en persoonlijk worden tot 't punt dat ze inderdaad je privé opzoeken.. in theorie. Fok is een onbekende wereld met users waarvan je niet kunt bepalen hoever je ze van je af wilt hebben. Daarom werkt een username beter. Ook mij kunnen ze hier makkelijk traceren maar onder een username is 't aan de grote oppervlakte allemaal wat meer een zandbak. Het is hier meer als een bilderberg bijeenkomst waar je de schijn krijgt dat je net iets meer vrijuit kan sprekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook FOK! is niet prive overigens. Het is in veel gevallen niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke persoon er nu achter een nickname schuil gaat. Maar het is natuurlijk wel een groot voordeel dat niet meteen je echte naam te zien is itt Facebook.![]()
Met Facebook kan ik eerst bepalen of ik iemand persoonlijk ken en als dat niet het geval is, of deze die me toevoegt een potentiėle bedreiging is, zoals mn geradicaliseerde Franse kennis die met een isis vlag in de hand staat. Als Facebook een netwerk was met usernames dan zou ik er mogelijk niet eens lid van zijn. Je hebt meer verantwoordelijkheid voor je mening en je daden onder je eigen naam, je hebt verifieerbare gebruikers en verifieerbare accounts van publieke figuren net als op Twitter. Het komt dichter bij de echte wereld dan Fok! maar dat vind ik niet echt hinderlijk.
Wat die cartoon betreft.. je kan kan jezelf ook als product verkopen. Ik ken verschillende mensen die aan Behance en Facebook een goede baan hebben overgehouden.
Vrijheid van meningsuiting en steunen van groepen die met geweld hun vrijheid opdringen is niet hetzelfde he. Je moet mensen pas oppakken als ze zich direct schuldig maken, maar ik heb lig de vrije keuze om zo iemand wel of niet te verwijderen want als men naar Syrie komt zit men ook dicht bij Turkije, waar ik woon. Ik hoef dit soort piraten met een blinde vlek niet op de koffie in elk geval, die hebben helemaal niets met een hele reeks aan groepen.quote:Op donderdag 11 december 2014 13:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat moet je zeker gewoon zijn gang laten gaan. Als iemand ISIS een warm hart toedraagt moet hij of zij dat zelf weten. Dat heet nl VRIJHEID VAN MENINGSUITING. Of wil je al die mensen op gaan pakken of in de gaten gaan houden ofzo?
Die mensen die de IS een warm hart toedragen sporen niet proberen vaak ook mensen er voor te werven, plus ze hebben een schijt hekel aan de vrijheid van menings uiting!quote:Op donderdag 11 december 2014 13:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat moet je zeker gewoon zijn gang laten gaan. Als iemand ISIS een warm hart toedraagt moet hij of zij dat zelf weten. Dat heet nl VRIJHEID VAN MENINGSUITING.Of wil je al die mensen op gaan pakken of in de gaten gaan houden ofzo?
Wat betreft de privacy of FB ben ik wel met je eens, dan vraag je erom. Maar dat inlichtingendiensten NOG MEER rechten krijgen en burgers nog minder is natuurlijk een hele kwalijke zaak. Dat zou de andere kant op moeten gaan. Jij vind het dus prima dat jouw email bv gelezen word? En dat je dan een aanslag krijgt van de belastingdienst omdat je een keer ergens zwart gewerkt hebt wat je in een telefoongesprek of in een email meldt? Want die kant gaat het namelijk op.
En waarom zijn mensen die met een USA vlag op een foto staan dat geen mensen die zich schuldig maken aan het steunen van een groep die met geweld een andere groep hun vrijheid opdringt? De USA bombardeert elke dag onschuldige burgers.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting en steunen van groepen die met geweld hun vrijheid opdringen is niet hetzelfde he. Je moet mensen pas oppakken als ze zich direct schuldig maken, maar ik heb lig de vrije keuze om zo iemand wel of niet te verwijderen want als men naar Syrie komt zit men ook dicht bij Turkije, waar ik woon. Ik hoef dit soort piraten met een blinde vlek niet op de koffie in elk geval, die hebben helemaal niets met een hele reeks aan groepen.
Slechte vergelijking, maar even voor de hap.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:43 schreef Japie77 het volgende:
En waarom zijn mensen die met een USA vlag op een foto staan dat geen mensen die zich schuldig maken aan het steunen van een groep die met geweld een andere groep hun vrijheid opdringt? De USA bombardeert elke dag onschuldige burgers.
Jaja, daar is het weer.quote:Het is maar net hoe je het bekijkt. En by the way ISIS is een creatie van de elite.
Je hebt echt een valide een punt, maar heb je zelf niet door dat je de discussie onmogelijk maakt?quote:Dus dat iedereen nu moord en brang schreeuwt tegen ISIS is Problem Reaction Solution. Want zo gaan de meeste mensen opeens achter het beleid staan om privacy the downgraden. Want als ze voor ISIS zijn zijn ze opeens terrorist en mag er dus opeens WEL inbreuk worden gemaakt op rechten van burgers. Zo werkt het spelletje. Ze hebben voor elkaar gekregen dat mensen vrijwillig afstand doen van hun privacy omdat er een groter gevaar dreigt.
Dat gaat wel diep..quote:Op donderdag 11 december 2014 14:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En waarom zijn mensen die met een USA vlag op een foto staan dat geen mensen die zich schuldig maken aan het steunen van een groep die met geweld een andere groep hun vrijheid opdringt? De USA bombardeert elke dag onschuldige burgers.
Het is maar net hoe je het bekijkt. En by the way ISIS is een creatie van de elite. Dus dat iedereen nu moord en brang schreeuwt tegen ISIS is Problem Reaction Solution. Want zo gaan de meeste mensen opeens achter het beleid staan om privacy the downgraden. Want als ze voor ISIS zijn zijn ze opeens terrorist en mag er dus opeens WEL inbreuk worden gemaakt op rechten van burgers. Zo werkt het spelletje. Ze hebben voor elkaar gekregen dat mensen vrijwillig afstand doen van hun privacy omdat er een groter gevaar dreigt.
Ah ok dus omdat de VS geen onschuldige NEDERLANDSE burgers doodt is het niet erg?quote:Op donderdag 11 december 2014 14:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Slechte vergelijking, maar even voor de hap.
Omdat de VS ons niet bombardeert en er wel terreur organisaties zijn (of leden van) die hebben gezegd dat ze dat graag willen doen.
[..]
Jaja, daar is het weer.De totaal ongefundeerde quatsch.
[..]
Je hebt echt een valide een punt, maar heb je zelf niet door dat je de discussie onmogelijk maakt?
Met je mind control en PRS en elite haal je echt elke mogelijkheid om serieus genomen te worden voor jezelf onderuit.
Terwijl je punt: Pas op mensen, privacy is belangrijk en we moeten oppassen dat we niet doorslaan vanwege irreėle angst. Zeer zeker wel hout snijdt.
Heb je al een idee wat je er aan gaat doen?quote:Op donderdag 11 december 2014 15:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah ok dus omdat de VS geen onschuldige NEDERLANDSE burgers doodt is het niet erg?
Ik weet wel dat ik een heel valide punt aanhaal en ik leg precies uit hoe het werkt. Dat jij dat niet wil of kan geloven is je eigen probleem. Totdat we 10 jaar verder zijn en we the point of no return zijn gepassseerd.
Ik ben het helemaal met je eens hoor wat betreft ISIS. Ik vind het ook ziek en ben het er totaal niet mee eens. Het punt is alleen dat ISIS niet de grootste dreiging is. Degene die ISIS (en Al Qaida en weet niet hoeveel andere terreurgroepen) sponsoren zijn de grootste dreiging. Degene die baat hebben bij chaos en destructie in de wereld. Degene die dingen als ISIS gebruiken om onze privacy steeds verder in te perken. Het is heel makkelijk te zien hoe er elke keer weer als er iets verschrikkelijks gebeurt er nieuwe wetten komen die de burger minder rechten geeft. Kijk bv naar 911 en the Patriot Act. En zo zijn er veel meer voorbeelden. Het heeft allemaal te maken met het beinvloeden van de mening van de burger zodat ze achter beleid staan van de overheid. Zo werkt dat met oorlog en zo werkt dat met terrorisme.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat gaat wel diep..
Hij mag gewoon met een ISIS vlag op Facebook staan zonder opgepakt te worden, daar wordt ook niets aan gedaan, ik heb 't over hoe ik er over denk en ik denk dat er geen enkele groep z'n vrijheid radicaal kan opdringen met geweld, dus ook geen Amerikanen. Ik wil Amerika's vrijheid niet als belemmering voor mn eigen vrijheid, als ik niet in Amerika woon en ik wil me ook niet aanpassen aan de leefwereld van ISIS strijders. Hoewel ik, als 't echt zou moeten dat wel zou proberen zoals men in WOII onder de Duitsers moest leven, maar ik val buiten het profiel van wat zij zouden tolereren dus dat wordt 'm niet. Als mn kansen 70% waren dan zou ik dat accepteren maar bij Isis is overleven vrijwel uitgesloten, die onderhandelen en luisteren nu niet.. onder amerikanen is dat toch wat hoger.
Een ideale wereld in mijn ogen is een wereld waar iedereen z'n mening kan geven en kan beredeneren en debatteren. Als Isis strijders dit kunnen.. prima, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.
Het enige dat ik kan doen is mijn waarheid vertellen.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heb je al een idee wat je er aan gaat doen?
Ja, ik.quote:Op donderdag 11 december 2014 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Zouden er al mensen zijn die doelbewust fake data aan het verspreiden zijn zodat bij profiling een compleet ander profiel naar voren komt rollen.
Voorbeeld:
Als ik op internet constant pretendeer gezond te leven etc. etc. dan zou mij dit in de toekomst wellicht een lagere verzekeringspremie kunnen opbrengen.
Je weet dat 'wij' niet alle terroristen ter wereld in de gaten houden, toch?quote:Op donderdag 11 december 2014 15:07 schreef Japie77 het volgende:
Ah ok dus omdat de VS geen onschuldige NEDERLANDSE burgers doodt is het niet erg?
Jajaja. Dreigen dreigen dreigen. Vanaf 1950 is de NWO de wereld al aan het overnemen.quote:Ik weet wel dat ik een heel valide punt aanhaal en ik leg precies uit hoe het werkt. Dat jij dat niet wil of kan geloven is je eigen probleem. Totdat we 10 jaar verder zijn en we the point of no return zijn gepassseerd.
quote:Op donderdag 11 december 2014 15:06 schreef schommelstoel het volgende:
Dit topic mag van mij een reeks worden, leuk om al die inzichten te lezen omtrent privacy
Als je slim bent maak je inderdaad veel profielen en accounts (kloonsquote:Op donderdag 11 december 2014 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Zouden er al mensen zijn die doelbewust fake data aan het verspreiden zijn zodat bij profiling een compleet ander profiel naar voren komt rollen.
Voorbeeld:
Als ik op internet constant pretendeer gezond te leven etc. etc. dan zou mij dit in de toekomst wellicht een lagere verzekeringspremie kunnen opbrengen.
Ik heb volgens mij wel 10 verschillende persoonlijkheden op het internet, totaal niet te rijmen met hoe ik in het echt ben, ik denk wel dat dat helpt. Laat 'hun' maar uitzoeken wat de echte is van die online 'profielen' de ze kunnen opstellen.. tenzij natuurlijk ze allemaal nep zijn. ^^ of mischien toch niet ^^.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:18 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Als je slim bent maak je inderdaad veel profielen en accounts (kloons) om een dikke wirwar te veroorzaken en beetje VPN/Jondo etc.
Of je hebt natuurlijk 10 verschillende persoonlijkheden, dat kan ook.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij wel 10 verschillende persoonlijkheden op het internet, totaal niet te rijmen met hoe ik in het echt ben, ik denk wel dat dat helpt. Laat 'hun' maar uitzoeken wat de echte is van die online 'profielen' de ze kunnen opstellen.. tenzij natuurlijk ze allemaal nep zijn. ^^ of mischien toch niet ^^.
Ik ben nognooit op de hoogte gesteld van mijn data tijdens mijn 300+ bans op fok.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:22 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Of je hebt natuurlijk 10 verschillende persoonlijkheden, dat kan ook.
Als je alleen al nagaat wat dit forum allemaal aan unieke data van iedereen verzamelt is het schrikbarend, dit kom je vooral tegen als je een ban hebt.
Data over jezelf moet je ook niet vragen, maar pakken.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben nognooit op de hoogte gesteld van mijn data tijdens mijn 300+ bans op fok.
Maar iedereen doet dat toch min of meer onbewust. Ieder individu heeft een kring met vrienden en kennissen die min of meer op elkaar aansluiten en je houdt voor jezelf degenen op afstand waarvan je voelt dat je geen of minimale verbinding hebt. De wereld is niets meer dan een mix van grote groepen die de dienst uit maken, kleine groepen die een utopie hebben en als ze eenmaal op de top zijn dit utopie tot uitvoering brengen en dan pas denken 'shit.. nu hebben we de ene groep tevreden en hebben we de andere tegen ons'. De doos van pandora. En met een wereld van utopieėn kom je op iets gemiddelds uit en het gemiddelde is vandaag de dag beter dan hoe het in de middeleeuwen was, dus ik denk dat hoe extreem de uitersten ook worden.. het gemiddelde wel redelijk vooruit gaat.quote:Op donderdag 11 december 2014 15:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens hoor wat betreft ISIS. Ik vind het ook ziek en ben het er totaal niet mee eens. Het punt is alleen dat ISIS niet de grootste dreiging is. Degene die ISIS (en Al Qaida en weet niet hoeveel andere terreurgroepen) sponsoren zijn de grootste dreiging. Degene die baat hebben bij chaos en destructie in de wereld. Degene die dingen als ISIS gebruiken om onze privacy steeds verder in te perken. Het is heel makkelijk te zien hoe er elke keer weer als er iets verschrikkelijks gebeurt er nieuwe wetten komen die de burger minder rechten geeft. Kijk bv naar 911 en the Patriot Act. En zo zijn er veel meer voorbeelden. Het heeft allemaal te maken met het beinvloeden van de mening van de burger zodat ze achter beleid staan van de overheid. Zo werkt dat met oorlog en zo werkt dat met terrorisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |