Je reageert zo snel dat je het filmpje niet eens bekeken hebt. Bekijk het even en kom dan terug met een inhoudelijk antwoord zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:49 schreef quajonger94 het volgende:
gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium
hmm zo geweldig is het stukje niet, maar goed voor Nederlandse standaard is het te doen..quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je reageert zo snel dat je het filmpje niet eens bekeken hebt. Bekijk het even en kom dan terug met een inhoudelijk antwoord zou ik zeggen.
Dit is een heel ander soort privacy, namelijk de koppeling van allerlei gegevens en het vrijgeven van bepaalde persoonsgegevens. Dus dat heeft niks met berovingen op straat te maken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Het publiek klaagt over geweld en berovingen op straat en wil meer beveiliging, de politie installeert camera's om incidenten te kunnen verifiëren. Het publiek klaagt over schending van de privacy.. op straat
Ik hou van de moderne wereld.
p.s. je filmpje werkt hier niet in Turkije, privacy settings waarschijnlijk
What the hell heeft op een hutje op de hei te maken met dat al je persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld worden door de overheid om te kijken of je wel in de pas loopt?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
hmm zo geweldig is het stukje niet, maar goed voor Nederlandse standaard is het te doen..
Amerikanen en britten zijn beter daarin.
Plus wat quajonger94 al zei!
Gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium.
Simpel, geen internet dus kunnen ze je moeilijk in de gaten houden met wat je de hele dag doet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
What the hell heeft op een hutje op de hei te maken met dat al je persoonsgegevens aan elkaar gekoppeld worden door de overheid om te kijken of je wel in de pas loopt?
Dittoquote:Op dinsdag 9 december 2014 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Het publiek klaagt over geweld en berovingen op straat en wil meer beveiliging, de politie installeert camera's om incidenten te kunnen verifiëren. Het publiek klaagt over schending van de privacy.. op straat
Ik hou van de moderne wereld.
p.s. je filmpje werkt hier niet in Turkije, privacy settings waarschijnlijk
Nee, ik woon en werk er.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit is een heel ander soort privacy, namelijk de koppeling van allerlei gegevens en het vrijgeven van bepaalde persoonsgegevens. Dus dat heeft niks met berovingen op straat te maken.
Ik zal even een ander linkje geven: (op vakantie in Turkije? Lekker hoor)
http://dutchamazingnewsbl(...)ubach-privacy-video/
Dit is natuurgebied, graag binnen de paden blijven!quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:49 schreef quajonger94 het volgende:
gewoon op een hutje op de hei leven geen internet geen telefoon muren en plafond bedekken met aluminium
Terug pakken de wikileaks wayquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, ik woon en werk er.
Bedankt voor 't herdelen, deze link werkt wel goed. Het is een beetje a la de John Stewart show.
Hij heeft wel een punt, maar het verbaast me ook weer niet heel erg. De technologie wordt steeds beter en de overheid probeert het touwtrekken te winnen van extreme fraudeurs en criminelen die de technologie ook beter benutten, daar wordt de burger ook in meegetrokken helaas maar het is erg lastig om de goede weg te vinden.
Terwijl we best aardig meededen werd er vaak geklaagd dat de overheid liep te klootviolen in de IT en politie b.v. beeldschermen meenam ipv computers. Nu is dat allemaal wat meer gelijkgetrokken en nu vinden we alles ineens eng.
Als men vorig jaar on-hold was gaan staan in de wedloop dan hadden we de eenzijdige criminele ontwikkeling kunnen volgen en aan de bel van de overheid getrokken om dit aan te pakken. Wat is 't alternatief? Ik heb geen idee.
Het is ook niet heel makkelijk om nieuwe wetten te maken. Aan de ene kant lost het een probleem op, aan de andere kant worden er soms één of meerdere nieuwe problemen gecreëerd.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Terug pakken de wikileaks way![]()
In de VS hebben ze een aantal mooie BNW en TRU onderwerpen die ze van mij part wel openbaar mogen maken.
Ja dingen zoals in een eerder programma van Bovengenoemde al eens naar voren kwam dat als je aanmeld bij KVK je gebeld word door bedrijven om over te stappen, is van de zotte..
En daarom terug pakken op de manier waarop ze ons pakken onze privacy..
Door bijvoorbeeld alles uit te lekken van de bedenkers van dit soort privacy schendingen
girl power!quote:Op woensdag 10 december 2014 13:47 schreef Izzy73 het volgende:
Ze zullen mij toch echt moeten dwingen,
want vrijwillig een RFID chip laten plaatsen? NO WAY!
Baas over eigen lichaamquote:
Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Baas over eigen lichaam![]()
Trouwens wel makkelijk voor IS, die zijn toch al van het afhakken van lichaamsdelen, hebben ze meteen toegang tot al je gegevens
Zijn er al namen uit gelekt?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Baas over eigen lichaam![]()
Trouwens wel makkelijk voor IS, die zijn toch al van het afhakken van lichaamsdelen, hebben ze meteen toegang tot al je gegevens
Tom van Oudenaarden is de man die de piercings zet, misschien hem maar even een bezoekje brengenquote:Op woensdag 10 december 2014 15:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zijn er al namen uit gelekt?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je moet ze iig niet in je hoofd laten implanteren.
Misschien dat deze film je wel aanspreekt.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:28 schreef jogy het volgende:
Ik zou pas iets in mijn lichaam laten proppen als het ook daadwerkelijk een voordeel zou brengen, geïntegreerde netwerk en processor technologie en een soort van futuristische IOS Siri met een daadwerkelijk niveau van intelligentie die je aan kan spreken.
Maar een RFID die je net zo goed ergens in je sleutelhanger kan verstoppen die dan zonder enige bescherming de gegevens (wel of niet versleuteld) de wereld in slingert waardoor iemand op zijn minst een hele specifieke digitale 'footprint' krijgt en dus makkelijker te volgen is wat mij betreft 3 tot 8 stappen te ver.
Gezien, is zeker leukquote:Op woensdag 10 december 2014 16:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Misschien dat deze film je wel aanspreekt.
Transcendence
Nope, ik ook niet, en al helemaal niet vol laten pompen met nanobots, althans niet zoals er in de film te zien was.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Gezien, is zeker leuk. Maar ik heb het meer met de scifi boeken die eigenlijk bijna allemaal wel een versie daarvan hebben. Ik Zou niet als een gedigitaliseerde versie van mezelf willen leven.
Uiteraard, ik ben nu toevallig een reeks aan het lezen ( The Shoal Sequence ) waar 'machine heads' in voorkomen die op een gegeven moment gehacked waren door hun hardware en daardoor genocide hebben gepleegd, dat zou een risico kunnen zijn, of als bijvoorbeeld Google ermee komt dat je kop volgespammed wordt en je overal gevolgd wordt tot aan je gedachtes aan toequote:Op woensdag 10 december 2014 16:42 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nope, ik ook niet, en al helemaal niet vol laten pompen met nanobots, althans niet zoals er in de film te zien was.
Hoe mooi het er ook uitziet, er is altijd een keerzijde.
Klinkt interessant.quote:
Jup, google x lab is lekker bezig.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:02 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Klinkt interessant.
Heb even gekeken bij de wel bekende t o rr enz punt eu, en volgens mij heb ik het ebook versie gevonden.
Googe schijnt wel bezig te zijn met zaken die voorkomen in het boek waar jij het net over had.
Haha, wil je net lekker een avond onder de dekens door brengen met je vrouw, krijg je de melding dat je eerst moet updaten omdat je software outdated isquote:Op woensdag 10 december 2014 17:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, google x lab is lekker bezig.. Op zich juich ik het toe maar de grote corporaties en eigenlijk de mensheid over het algemeen vertrouw ik voor geen cent. Zit ik met mijn kop elke 2 dagen te updaten om dat er weer 100 security leaks zijn ontdekt of zo
.
Hoezo?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Zolang jij met een smartphone rondloopt moet je je bakkes houden over privacy.
Is dat niet een beetje heel kort door de bocht?quote:Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Zolang jij met een smartphone rondloopt moet je je bakkes houden over privacy.
Ja oke ik snap je punt welquote:Op woensdag 10 december 2014 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is een equalevent als over straat lopen met een luidspreker aan je mond getaped en dan zeuren dat mensen niet moeten meeluisteren met wat je zegt.
Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja oke ik snap je punt wel
Maar ik mag graag een smartphone gebruiken, maar als ik bij sommige apps zie wat ze mogen inzien of wat voor extra rechten ze hebben omtrent mijn telefoon, lijkt mij dat soms wel wat overbodig.
Natuurlijk heeft een app als maps bepaalde rechten wel nodig om goed te kunnen functioneren, dat begrijp ik.
Ja hier ben ik mij ook wel bewust van.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.
Opgezet om te profilen, en dat kun je nog enigzins beperken door niet met een smartphone rond te lopen, maar zodra jij werkelijk overal je smartphone inzet, word dat dus ook opgepikt=geen privacy.
Rechten om gegevens uit je facebook profiel te gebruiken inderdaad. Publiek-prive.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja oke ik snap je punt wel
Maar ik mag graag een smartphone gebruiken, maar als ik bij sommige apps zie wat ze mogen inzien of wat voor extra rechten ze hebben omtrent mijn telefoon, lijkt mij dat soms wel wat overbodig.
Natuurlijk heeft een app als maps bepaalde rechten wel nodig om goed te kunnen functioneren, dat begrijp ik.
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn. Het is dus niet per se het gebruik van de telefoon maar wat de overheid doet met jouw gebruik ervan. Als we jouw argument zouden hanteren (en het daarbij zouden laten) dan kan je (binnenkort) niets meer.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.
Nogmaals, het internet is niet van ons, het is van het militaire en veiligheids complex.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn. Het is dus niet per se het gebruik van de telefoon maar wat de overheid doet met jouw gebruik ervan. Als we jouw argument zouden hanteren (en het daarbij zouden laten) dan kan je (binnenkort) niets meer.
Precies, maak dan al helemaal geen gebruik van google zijn diensten.quote:
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn.................................................................................................................................................................................................................quote:Op woensdag 10 december 2014 20:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Nogmaals, het internet is niet van ons, het is van het militaire en veiligheids complex.
Ik doe er dan wel mn persoonlijke dingen mee zoals contact onderhouden met clienten en sneller mensen in mijn dagelijks leven bereiken maar een mobiele telefoon zul je mij niet zien nemen. Laat staan een smartphone. Die apparaten bestaan niet om de wereld leuker te maken, die bestaan om nog effectiever te profilen. Voor iemand die nergens weet van heeft begrijp ik wel dat dat klinkt als iets belachelijks maar het is simpelweg zo. (waarom denk je dat 99% van alles op de smartphone brood spelen en commercie betreft; data minen.)
Probleem is,quote:Op woensdag 10 december 2014 20:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn.................................................................................................................................................................................................................
Ja, dat is algemene kennis. Dat betekent niet dat het niet zou hoeven of kunnen veranderen. Of gewoon kan zijn zoals het verkocht wordt aan de burger.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:46 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Probleem is,
Het internet is van origine zo gemaakt, het was ooit bedoeld als communicatie systeem voor het Amerikaanse leger.
Onder een nog wat andere naam, dat wel.
Op een gegeven moment is het internet vrij gegeven voor een select groepje mensen die er mee konden experimenteren, vanuit dat punt is het internet geworden wat het is.
Het is van origine niet bedoeld voor het grote publiek
Ik ben het daar ook wel deels mee eens, maar ik ben mij ook bewust van de realiteit.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dat is algemene kennis. Dat betekent niet dat het niet zou hoeven of kunnen veranderen. Of gewoon kan zijn zoals het verkocht wordt aan de burger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |