abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147456905
quote:
99s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:28 schreef jogy het volgende:
Ik zou pas iets in mijn lichaam laten proppen als het ook daadwerkelijk een voordeel zou brengen, geïntegreerde netwerk en processor technologie en een soort van futuristische IOS Siri met een daadwerkelijk niveau van intelligentie die je aan kan spreken.

Maar een RFID die je net zo goed ergens in je sleutelhanger kan verstoppen die dan zonder enige bescherming de gegevens (wel of niet versleuteld) de wereld in slingert waardoor iemand op zijn minst een hele specifieke digitale 'footprint' krijgt en dus makkelijker te volgen is wat mij betreft 3 tot 8 stappen te ver.
Misschien dat deze film je wel aanspreekt.
Transcendence
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 10 december 2014 @ 16:36:46 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147457069
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:30 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Misschien dat deze film je wel aanspreekt.
Transcendence
Gezien, is zeker leuk :P. Maar ik heb het meer met de scifi boeken die eigenlijk bijna allemaal wel een versie daarvan hebben. Ik Zou niet als een gedigitaliseerde versie van mezelf willen leven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_147457239
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Gezien, is zeker leuk :P. Maar ik heb het meer met de scifi boeken die eigenlijk bijna allemaal wel een versie daarvan hebben. Ik Zou niet als een gedigitaliseerde versie van mezelf willen leven.
Nope, ik ook niet, en al helemaal niet vol laten pompen met nanobots, althans niet zoals er in de film te zien was.

Hoe mooi het er ook uitziet, er is altijd een keerzijde.
  woensdag 10 december 2014 @ 16:52:11 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147457592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:42 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Nope, ik ook niet, en al helemaal niet vol laten pompen met nanobots, althans niet zoals er in de film te zien was.

Hoe mooi het er ook uitziet, er is altijd een keerzijde.
Uiteraard, ik ben nu toevallig een reeks aan het lezen ( The Shoal Sequence ) waar 'machine heads' in voorkomen die op een gegeven moment gehacked waren door hun hardware en daardoor genocide hebben gepleegd, dat zou een risico kunnen zijn, of als bijvoorbeeld Google ermee komt dat je kop volgespammed wordt en je overal gevolgd wordt tot aan je gedachtes aan toe :').
Vrijheid
pi_147457890
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:52 schreef jogy het volgende:
The Shoal Sequence
Klinkt interessant.
Heb even gekeken bij de wel bekende t o rr enz punt eu, en volgens mij heb ik het ebook versie gevonden.

Googe schijnt wel bezig te zijn met zaken die voorkomen in het boek waar jij het net over had. ;)
  woensdag 10 december 2014 @ 17:05:10 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147457985
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:02 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Klinkt interessant.
Heb even gekeken bij de wel bekende t o rr enz punt eu, en volgens mij heb ik het ebook versie gevonden.

Googe schijnt wel bezig te zijn met zaken die voorkomen in het boek waar jij het net over had. ;)
Jup, google x lab is lekker bezig. :P. Op zich juich ik het toe maar de grote corporaties en eigenlijk de mensheid over het algemeen vertrouw ik voor geen cent. Zit ik met mijn kop elke 2 dagen te updaten om dat er weer 100 security leaks zijn ontdekt of zo :').
Vrijheid
pi_147458109
quote:
17s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup, google x lab is lekker bezig. :P. Op zich juich ik het toe maar de grote corporaties en eigenlijk de mensheid over het algemeen vertrouw ik voor geen cent. Zit ik met mijn kop elke 2 dagen te updaten om dat er weer 100 security leaks zijn ontdekt of zo :').
Haha, wil je net lekker een avond onder de dekens door brengen met je vrouw, krijg je de melding dat je eerst moet updaten omdat je software outdated is _O-
  woensdag 10 december 2014 @ 17:22:08 #33
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147458453
Er komt een nerd bij de piercer .......... :Y (klinkt heel erg geloofwaardig 8)7 )

Echte mannen piercen hun eikel of zette een tattoo maar goed de Nerds gaan al in ieder geval een stapje vooruit met hun cyberchipknip voor je het weet worden het echte mannen jonguh!
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_147462549
Of dat je ongevraagd elke dag op je smartphone ziet dat het 7 minuten naar je werk is.
  woensdag 10 december 2014 @ 20:01:49 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147462852
Zolang jij met een smartphone rondloopt moet je je bakkes houden over privacy.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_147462992
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Hoezo?
pi_147463025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Is dat niet een beetje heel kort door de bocht?
  woensdag 10 december 2014 @ 20:07:50 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147463073
Het is een equalevent als over straat lopen met een luidspreker aan je mond getaped en dan zeuren dat mensen niet moeten meeluisteren met wat je zegt.
pi_147463199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is een equalevent als over straat lopen met een luidspreker aan je mond getaped en dan zeuren dat mensen niet moeten meeluisteren met wat je zegt.
Ja oke ik snap je punt wel ;)
Maar ik mag graag een smartphone gebruiken, maar als ik bij sommige apps zie wat ze mogen inzien of wat voor extra rechten ze hebben omtrent mijn telefoon, lijkt mij dat soms wel wat overbodig.
Natuurlijk heeft een app als maps bepaalde rechten wel nodig om goed te kunnen functioneren, dat begrijp ik.
  woensdag 10 december 2014 @ 20:12:51 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147463249
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Maar ik mag graag een smartphone gebruiken, maar als ik bij sommige apps zie wat ze mogen inzien of wat voor extra rechten ze hebben omtrent mijn telefoon, lijkt mij dat soms wel wat overbodig.
Natuurlijk heeft een app als maps bepaalde rechten wel nodig om goed te kunnen functioneren, dat begrijp ik.
Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.

Opgezet om te profilen, en dat kun je nog enigzins beperken door niet met een smartphone rond te lopen, maar zodra jij werkelijk overal je smartphone inzet, word dat dus ook opgepikt=geen privacy.
pi_147463403
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Makker je zit op het internet, een visnet voor militaire en dus ook nationale veiligheids complexen.

Opgezet om te profilen, en dat kun je nog enigzins beperken door niet met een smartphone rond te lopen, maar zodra jij werkelijk overal je smartphone inzet, word dat dus ook opgepikt=geen privacy.
Ja hier ben ik mij ook wel bewust van.
Geen nieuwe info voor mij, om het zo even te zeggen.

Maar moeten wij het allemaal maar voor lieve nemen?
Is het dan vanzelfsprekend dat het allemaal gebeurd?
pi_147463557
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:11 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Rechten om gegevens uit je facebook profiel te gebruiken inderdaad. Publiek-prive.

Dat vul je allemaal zelf in. Privacy was bij hyves totaal geen issue omdat het nog bij bijna niemand op de agenda stond maar daar kon men ook bij iemand inbreken die poste dat ie 5 weken met vakantie! ging. Op basis van myspace en hyves kon je meer over iemand vertellen dan met facebook. Facebook gaat trouwens vrij flexibel mee, die willen prestatie na prestatie.. Niet een zinkend schip.
  woensdag 10 december 2014 @ 20:29:49 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147463841
google.
pi_147463974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:12 schreef BaajGuardian het volgende:

Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn. Het is dus niet per se het gebruik van de telefoon maar wat de overheid doet met jouw gebruik ervan. Als we jouw argument zouden hanteren (en het daarbij zouden laten) dan kan je (binnenkort) niets meer.
  woensdag 10 december 2014 @ 20:39:32 #45
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147464251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn. Het is dus niet per se het gebruik van de telefoon maar wat de overheid doet met jouw gebruik ervan. Als we jouw argument zouden hanteren (en het daarbij zouden laten) dan kan je (binnenkort) niets meer.
Nogmaals, het internet is niet van ons, het is van het militaire en veiligheids complex.

Ik doe er dan wel mn persoonlijke dingen mee zoals contact onderhouden met clienten en sneller mensen in mijn dagelijks leven bereiken maar een mobiele telefoon zul je mij niet zien nemen. Laat staan een smartphone. Die apparaten bestaan niet om de wereld leuker te maken, die bestaan om nog effectiever te profilen. Voor iemand die nergens weet van heeft begrijp ik wel dat dat klinkt als iets belachelijks maar het is simpelweg zo. (waarom denk je dat 99% van alles op de smartphone brood spelen en commercie betreft; data minen.)
pi_147464271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:29 schreef BaajGuardian het volgende:
google.
Precies, maak dan al helemaal geen gebruik van google zijn diensten.

Google weet in principe meer over mij dan dat de gemeente/Nederland informatie over mij heeft.
Alleen zit er een verschil in de informatie de ze beide hebben.
pi_147464330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Nogmaals, het internet is niet van ons, het is van het militaire en veiligheids complex.

Ik doe er dan wel mn persoonlijke dingen mee zoals contact onderhouden met clienten en sneller mensen in mijn dagelijks leven bereiken maar een mobiele telefoon zul je mij niet zien nemen. Laat staan een smartphone. Die apparaten bestaan niet om de wereld leuker te maken, die bestaan om nog effectiever te profilen. Voor iemand die nergens weet van heeft begrijp ik wel dat dat klinkt als iets belachelijks maar het is simpelweg zo. (waarom denk je dat 99% van alles op de smartphone brood spelen en commercie betreft; data minen.)
Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn.................................................................................................................................................................................................................
pi_147464505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Punt is dat het niet zo hoeft of hoort te zijn.................................................................................................................................................................................................................
Probleem is,

Het internet is van origine zo gemaakt, het was ooit bedoeld als communicatie systeem voor het Amerikaanse leger.
Onder een nog wat andere naam, dat wel.
Op een gegeven moment is het internet vrij gegeven voor een select groepje mensen die er mee konden experimenteren, vanuit dat punt is het internet geworden wat het is.

Het is van origine niet bedoeld voor het grote publiek ;)
pi_147464910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:46 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Probleem is,

Het internet is van origine zo gemaakt, het was ooit bedoeld als communicatie systeem voor het Amerikaanse leger.
Onder een nog wat andere naam, dat wel.
Op een gegeven moment is het internet vrij gegeven voor een select groepje mensen die er mee konden experimenteren, vanuit dat punt is het internet geworden wat het is.

Het is van origine niet bedoeld voor het grote publiek ;)
Ja, dat is algemene kennis. Dat betekent niet dat het niet zou hoeven of kunnen veranderen. Of gewoon kan zijn zoals het verkocht wordt aan de burger.
pi_147465122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dat is algemene kennis. Dat betekent niet dat het niet zou hoeven of kunnen veranderen. Of gewoon kan zijn zoals het verkocht wordt aan de burger.
Ik ben het daar ook wel deels mee eens, maar ik ben mij ook bewust van de realiteit.
En toch heb ik die zelfde vragen, leuk toch, zo'n paradox c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')