Ik stond aan de andere kant van de rivier te kijken en vond het ook wel interessant. Was ook best mooi om dat grote schip van IHC langs te zien varen.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, was het saai?
Ik kom uit Dordt dus ik vond het allemaal heel leerzaam en interessant. Geen idee hoe de rest van Nederland er tegenaan kijkt.
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb er niks van meegekregen het eerste uur, want ik lag nog in bed, maar het heeft een reden dat ik ook maar niet terug heb gekeken zullen we maar zeggen
Dat had ik al gedaan, vandaar dat ik niet heb teruggekekenquote:Op woensdag 29 april 2015 19:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]Je kunt het liveverslag lezen op mijn timeline
quote:Op woensdag 29 april 2015 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan, vandaar dat ik niet heb teruggekeken![]()
Hetzelfde als haar eigen moeder? Niet heel gebruikelijk, toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:08 schreef Enrica het volgende:
Een meisje![]()
Geboren op de geboortedag van Catharina de Grote. Ik denk dat ze Catherine gaat heten
De moeder van Elizabeth heette ook Elizabeth. Het zou dus wel kunnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hetzelfde als haar eigen moeder? Niet heel gebruikelijk, toch?
Jawelquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hetzelfde als haar eigen moeder? Niet heel gebruikelijk, toch?
twitter:cspencerbooks twitterde op zaterdag 02-05-2015 om 13:02:43Very lovely news from the Lindo Wing - so happy for all 4 of them. reageer retweet
Maar Elizabeth werd niet geboren in de directe lijn van troonopvolging.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:14 schreef Enrica het volgende:
[..]
JawelQueen Elizabeth's moeder heette ook Elizabeth. Queen Victoria werd eveneens vernoemd naar haar moeder, Victoire. Zelf noemde Victoria haar oudste kind ook Victoria (Vicky).
Misschien een hele domme vraag, maar waarom zou ze vernoemd worden naar een Russische tsarina?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:08 schreef Enrica het volgende:
Een meisje![]()
Geboren op de geboortedag van Catharina de Grote. Ik denk dat ze Catherine gaat heten. De naam van grote broer George werd overigens bekendgemaakt vrijwel meteen nadat Queen Elizabeth op bezoek was geweest. Aangezien de queen het weekend meestal doorbrengt op Windsor Castle, moeten we misschien nog tot dinsdag wachten (het is Bank Holiday weekend hier in het VK).
Jawel hoor, ze was bij haar geboorte derde in de lijn. Na oom Edward en haar vader.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar Elizabeth werd niet geboren in de directe lijn van troonopvolging.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat haar vader niet de eerste in de lijn van troonopvolging was.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:47 schreef Enrica het volgende:
[..]
Jawel hoor, ze was bij haar geboorte derde in de lijn. Na oom Edward en haar vader.
Ik gok eigenlijk ook maar wat hoor. De andere achterkleindochters van queen Elizabeth heten Savannah, Isla en Mia, dus voor hetzelfde geld krijgt ze een ultramoderne naam. Prinses Harper of zo (het is ook de verjaardag van David Beckham vandaagquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:43 schreef Revanches het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag, maar waarom zou ze vernoemd worden naar een Russische tsarina?
Misschien wel leuk omdat moeders ook zo heet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:43 schreef Revanches het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag, maar waarom zou ze vernoemd worden naar een Russische tsarina?
Maar queen Victoria's moeder ook niet (al stelde ze wel alles in het werk om regentes te worden voor haar dochterquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat haar vader niet de eerste in de lijn van troonopvolging was.
Of ik moet het anders zeggen: haar moeder werd geen regerend vorst, Victoria was dat wel. Catherine wordt dat ook niet.
Ja ik dacht dat er misschien belangrijke historische banden tussen de families waren oid.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:52 schreef Enrica het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk ook maar wat hoor. De andere achterkleindochters van queen Elizabeth heten Savannah, Isla en Mia, dus voor hetzelfde geld krijgt ze een ultramoderne naam. Prinses Harper of zo (het is ook de verjaardag van David Beckham vandaag)
Ik vergat koning George (de vijfde), koningin Mary ('May') en hun dochter prinses Maryquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:14 schreef Enrica het volgende:
[..]
JawelQueen Elizabeth's moeder heette ook Elizabeth. Queen Victoria werd eveneens vernoemd naar haar moeder, Victoire. Zelf noemde Victoria haar oudste kind ook Victoria (Vicky).
Historische banden zijn er wel, maar die gaan volgens mij niet terug tot Catharina de Grotequote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:03 schreef Revanches het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat er misschien belangrijke historische banden tussen de families waren oid.Zat al flink te googlen.
Princess May vind ik wel leuk!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:44 schreef Enrica het volgende:
[..]
Ik vergat koning George (de vijfde), koningin Mary ('May') en hun dochter prinses Mary
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:18 schreef Enrica het volgende:
George is zojuist gearriveerd bij de Lindo Wing om zijn zusje te ontmoeten. 'Even wuiven'![]()
http://www.itv.com/news/u(...)eet-new-baby-sister/
Is ook wat, helemaal in de makeup en haartjes perfect in de krul als je er net een kind hebt uitgepoeptquote:
Niet eens tijd om even bij te komen en te genieten van de eerste uurtjes. Aan de andere kant kan ze nu lekker naar huis, en heeft zij dit maar achter de rug.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is ook wat, helemaal in de makeup en haartjes perfect in de krul als je er net een kind hebt uitgepoept
Datquote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is ook wat, helemaal in de makeup en haartjes perfect in de krul als je er net een kind hebt uitgepoept
Daar was dat kappersbezoek voor, denk ik.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik zou wel een half uurtje over hebben voor haar/make-up als je foto's tot in den eeuwigheid gepubliceerd worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:35 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Niet eens tijd om even bij te komen en te genieten van de eerste uurtjes. Aan de andere kant kan ze nu lekker naar huis, en heeft zij dit maar achter de rug.
[ afbeelding ]
op hakkenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:35 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Niet eens tijd om even bij te komen en te genieten van de eerste uurtjes. Aan de andere kant kan ze nu lekker naar huis, en heeft zij dit maar achter de rug.
[ afbeelding ]
Hebben ze de zoon in het ziekenhuis achter gelatenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:54 schreef bloempje-moi het volgende:
Filmpje. Ze gaan meteen weer terug naar binnen. Ik dacht dat zij naar huis zouden gaan. Is het wel fijn voor zo'n kleintje, direct al naar buiten?
http://www.dailymail.co.u(...)html#v-4211278040001
Oh, edit: Ze gingen ook weg. [ afbeelding ]
Als 2e naam hooguit. Ik denk niet dat de koningin dat goed zou keuren. Het zal wel Alice of Charlotte worden.quote:
ze is half 9 in de ochtend bevallen van die kleine. en om kwart over 7 s'avonds laten ze de baby zien. Dan denk ik (als ik mijn eigen 2de bevalling in gedachten heb) dat je wel genoeg kracht hebt om dit te doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:35 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De eerste foto van de baby in dit topic is van 19.33 uur, ze is om 09.34 uur (Nederlandse tijd) bevallen... amper 10 uur.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:36 schreef phony1234 het volgende:
[..]
ze is half 9 in de ochtend bevallen van die kleine. en om kwart over 7 s'avonds laten ze de baby zien. Dan denk ik (als ik mijn eigen 2de bevalling in gedachten heb) dat je wel genoeg kracht hebt om dit te doen.
Iedereen op naaldhakken en in couture jurk het zks uitquote:Op zondag 3 mei 2015 20:56 schreef Leandra het volgende:
Maar gelukkig hebben we jouw bevallingen als maatstaf, dan hoeft niemand daar meer van af te wijken.
t kindje is anderhalf uur na aankomst in t ziekenhuis al geboren. vlotte bevalling dus. waarschijnlijk geen ingrepen (zoals tang of vacuum).quote:Op zondag 3 mei 2015 20:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
De eerste foto van de baby in dit topic is van 19.33 uur, ze is om 09.34 uur (Nederlandse tijd) bevallen... amper 10 uur.
Je moet wel een hele soepele bevalling hebben gehad (waarschijnlijk zonder pijnstillers, anders ben je daar nog te gammel van om op hakken te lopen), wil je minder dan 10 uur later zo picture perfect op de stoep van het ziekenhuis staan.
Daarbij is een tweede bevalling geen garantie dat het makkelijker zal gaan als een eerste bevalling.
Maar gelukkig hebben we jouw bevallingen als maatstaf, dan hoeft niemand daar meer van af te wijken.
waar slaat dat nou op? ik zeg alleen dat het wel mogelijk is om dit te doen. 10 uur na de bevalling mits die soepel is verlopen.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:56 schreef Leandra het volgende:
Daarbij is een tweede bevalling geen garantie dat het makkelijker zal gaan als een eerste bevalling.
Dat is hier niet het geval, dan mag je sowieso nog niet naar huis dezelfde dag ook toch?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:59 schreef letmehearyouscream het volgende:
Zou het nog wat uitmaken als het kindje middels een keizersnede is geboren ?
Toen met prins George ging dat gerucht wel en van onze koning en zijn broers is het bekend. ..Verder ben ik ook maar een leek.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat is hier niet het geval, dan mag je sowieso nog niet naar huis dezelfde dag ook toch?
Mijn zusje deed bij alledrie de kinderen meteen zelf de deur open voor alle visite en zo, die zei elke keer dat ze zo hyped was van alles dat ze dat allemaal heerlijk vond om te doen. Die liep er ook echt gewoon fris en fruitig bij meteen.
Van WA en broers is bekend dat ze met keizersnede is geboren ja. Maar relevantie? Beatrix stond niet na een paar uurtjes te poserenquote:Op maandag 4 mei 2015 00:24 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Toen met prins George ging dat gerucht wel en van onze koning en zijn broers is het bekend. ..Verder ben ik ook maar een leek.
Dat is dan ook geen traditie. Sorry hoor dat jij dit niet relevant vindt.quote:Op maandag 4 mei 2015 06:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
Van WA en broers is bekend dat ze met keizersnede is geboren ja. Maar relevantie? Beatrix stond niet na een paar uurtjes te poseren
Dan kun je meestal nog veel slechter dan bij een gewone bevalling en mag je helemaal niet zo snel tillen en opstaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:59 schreef letmehearyouscream het volgende:
waarom vind jij dit wel relevant dan? je wil er blijkbaar iets mee argumenteren in relatie tot foto moment van Katequote:Op maandag 4 mei 2015 06:34 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen traditie. Sorry hoor dat jij dit niet relevant vindt.
Vroeg het me gewoon af en niet per definitie ivm het fotomoment. Hij vindt het relevant dat het haar perfect in de krul zit; ieder zijn ding.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom vind jij dit wel relevant dan? je wil er blijkbaar iets mee argumenteren in relatie tot foto moment van Kate
In Engeland dus wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 06:34 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen traditie. Sorry hoor dat jij dit niet relevant vindt.
Vast wel, aangezien de koningin haar goedkeuring voor de naam zal geven.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:44 schreef Mula het volgende:
Ze schijnen vandaag de queen op bezoek te krijgen, dus grote kans dat de naam vandaag bekend wordt gemaakt. Bij George werd het meteen na het bezoek bekendgemaakt.
Waarom zou ze deze keer geen borstvoeding geven?quote:Op maandag 4 mei 2015 09:02 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
In Engeland dus wel.
Kate zal ongetwijfeld verdoving gehad hebben, en in die 10 uur tussen geboorte en naar buiten stappen nog flink geslapen hebben. Ik denk ook niet dat ze borstvoeding geeft, dus dan heb je al gauw flink wat rust te pakken.
[..]
Vast wel, aangezien de koningin haar goedkeuring voor de naam zal geven.
Sommigen hier lijken te vergeten dat het er in Engeland heel anders aan toe gaat dan in NL.
dat kan niet. tien uur na een ks kun je niet zo rechtop staan en je baby hop op de arm en dan ook nog wat ronddraaien naar de pers. ook niet met superpijnstillers (bij morfine moet je aan een vochtinfuus bovendien).quote:Op zondag 3 mei 2015 23:59 schreef letmehearyouscream het volgende:
bij George heeft ze wel een poos bv gegeven. de voedingshemdjes en jurkjes die ze droeg vlogen over de toonbank. als ze bv wil geven zal ze geen intraveneuze medicatie genomen hebben.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:02 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
In Engeland dus wel.
Kate zal ongetwijfeld verdoving gehad hebben, en in die 10 uur tussen geboorte en naar buiten stappen nog flink geslapen hebben. Ik denk ook niet dat ze borstvoeding geeft, dus dan heb je al gauw flink wat rust te pakken.
[..]
Sommigen hier lijken te vergeten dat het er in Engeland heel anders aan toe gaat dan in NL.
Ja, doorgaans keert ze maandag aan het begin van de middag terug op Buckingham Palace. Maar omdat het een lang weekend is in het VK, kan dit een dagje opschuiven. Bovendien schijnt ze gisteren een kerkdienst te hebben bijgewoond in de buurt van haar 'buiten' in Sandringham. In dat geval is ze even op vakantie.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:44 schreef Mula het volgende:
Ze schijnen vandaag de queen op bezoek te krijgen, dus grote kans dat de naam vandaag bekend wordt gemaakt. Bij George werd het meteen na het bezoek bekendgemaakt.
Vind het eerlijk gezegd ook een tikkeltje overdreven als we nu gaan doen alsof iedere bevalling een gebeurtenis is waarvan je sowieso totaal in de kreukels ligt. Dat hoeft niet zo te zijn. (Waarmee ik niet wil zeggen dat Kate De Norm is of zo, maar het is ook echt geen unicum.) En ik denk dat het voor haar ook gewoon een moment is van Ultiem Geluk dat ze zelf haar kind aan de wereld kan laten zien voor het eerst. Hoe trots ben je dan?quote:Op zondag 3 mei 2015 21:31 schreef phony1234 het volgende:
[..]
waar slaat dat nou op? ik zeg alleen dat het wel mogelijk is om dit te doen. 10 uur na de bevalling mits die soepel is verlopen.
quote:Op maandag 4 mei 2015 16:11 schreef Enrica het volgende:
Charlotte Elizabeth Diana![]()
http://www.bbc.co.uk/news/uk-32583432
Ja precies, en ik denk ook echt dat als ze het om welke reden dan ook niet had kunnen of willen doen, dat niemand dat haar kwalijk zou nemen, dus zo groot zal de druk ook niet zijn toch?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:01 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Vind het eerlijk gezegd ook een tikkeltje overdreven als we nu gaan doen alsof iedere bevalling een gebeurtenis is waarvan je sowieso totaal in de kreukels ligt. Dat hoeft niet zo te zijn. (Waarmee ik niet wil zeggen dat Kate De Norm is of zo, maar het is ook echt geen unicum.) En ik denk dat het voor haar ook gewoon een moment is van Ultiem Geluk dat ze zelf haar kind aan de wereld kan laten zien voor het eerst. Hoe trots ben je dan?.
Je foto's doen het niet.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:43 schreef Enrica het volgende:
De koning en koningin waren vanavond aanwezig bij de nationale dodenherdenking op de Dam in Amsterdam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prinses Margriet, Pieter van Vollenhoven en prins Pieter-Christiaan waren bij de indrukwekkende herdenking op de Militaire Begraafplaats Grebbeberg
[ afbeelding ]
Geen idee wat er gebeurde. Heb ze even vervangen door linkjes.quote:
Geeft niet, daar is dit topic voor toch?quote:Op maandag 4 mei 2015 21:22 schreef Enrica het volgende:
[..]
[..]
Geen idee wat er gebeurde. Heb ze even vervangen door linkjes.
Sorry, ik zal ook even ophouden met dit topic vol te spannen
Ik vond juist dat ze er slecht uitzagquote:Op maandag 4 mei 2015 21:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Geeft niet, daar is dit topic voor toch?
Vond Máxima er mooi uitzien vanavond
Nee, slecht.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:29 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Hoezo? Gewoon sober, zoals dat hoort?
Ze oogde inderdaad vrij vermoeid, maar dat is ook niet vreemd na Koningsdag, een druk driedaags programma op de Antillen en nog wat verplichtingen in het weekend. Wel vond ik dat ze te ver voor de koning uit liep.quote:
Dat vond ik ook.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:49 schreef Enrica het volgende:
Wel vond ik dat ze te ver voor de koning uit liep.
Mooiquote:Op maandag 4 mei 2015 16:11 schreef Enrica het volgende:
Charlotte Elizabeth Diana![]()
http://www.bbc.co.uk/news/uk-32583432
Da's heel normaal, hoorquote:
Koningin Elizabeth II hoeft geen goedkeuring voor de naam te geven. Waar heb je dit onzin nu weer vandaan? Dat gaat al tijden niet meer zoquote:Op maandag 4 mei 2015 09:02 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
In Engeland dus wel.
[..]
Bernhard Leopold Frederik Everhard Julius Coert Karel Godfried Pieter, Prins der Nederlanden, Prins van Lippe-Biesterfeldquote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's heel normaal, hoor
De tijd dat een royal er 15 kreeg ligt al een paar generaties achter ons.
'Toestemming' is een groot woord, maar aangenomen wordt dat prins William de naam op voorhand echt wel even met zijn grootmoeder heeft gedeeld.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Koningin Elizabeth II hoeft geen goedkeuring voor de naam te geven. Waar heb je dit onzin nu weer vandaan? Dat gaat al tijden niet meer zo
twitter:koninklijkhuis twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 22:30:02‘We’ll meet again’. Koningspaar op staatsbezoek (27-29 mei) naar #Canada. http://t.co/nMHX9t9Ofi http://t.co/gh1psMc2Zl reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |