Dit ja. En oudjes hebben ook vaak al snel de neiging om zaken te melden die in hun ogen niet kloppen (uit verveling, of omdat ze vinden dat zij benadeeld worden).quote:Op maandag 1 december 2014 16:54 schreef hottentot het volgende:
Ik zou het gewoon volgens de regels doen, samenwonen hebben ze in zo'n flat meestal ook snel genoeg door (zeker met die kleppende oudjes)
En 40 Extra is gewoon een fair bedrag lijkt mij.
Eens.quote:Op maandag 1 december 2014 16:54 schreef hottentot het volgende:
Ik zou het gewoon volgens de regels doen, samenwonen hebben ze in zo'n flat meestal ook snel genoeg door (zeker met die kleppende oudjes)
En 40 Extra is gewoon een fair bedrag lijkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel eens gehoord van kiezen of delen?
Óf ze komt bij je wonen, schrijft zich in, krijgt studiefinanciering en je betaalt gewoon je ¤ 40. Of ze komt niet bij je wonen, schrijft zich niet in, krijgt geen studiefinanciering en je hoeft geen ¤ 40 te betalen.
Hoe moeilijk is het nou toch om gewoon een beetje recht voor de kar te zijn?![]()
Sorry, maar dat is helemaal niet hip meer.quote:Op maandag 1 december 2014 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
Als je de lusten wil moet je ook de lasten dragen.
quote:Op maandag 1 december 2014 17:00 schreef Queller het volgende:
En dit dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel eens gehoord van kiezen of delen?
Óf ze komt bij je wonen, schrijft zich in, krijgt studiefinanciering en je betaalt gewoon je ¤ 40. Of ze komt niet bij je wonen, schrijft zich niet in, krijgt geen studiefinanciering en je hoeft geen ¤ 40 te betalen.
Hoe moeilijk is het nou toch om gewoon een beetje recht voor de kar te zijn?
En wat mij betreft vooral: een ander voor je kosten willen laten opdraaienquote:Op maandag 1 december 2014 17:11 schreef JoPiDo het volgende:
Wat een achterlijke vraag weer in dit topic![]()
Dat enorme risico nemen (uit huis gezet worden) voor 40 euro per maand.
Mwah, dat van die toeslagen is een erg groot nadeel. Al gauw 1500-2000 euro als je net over de inkomensgrens komt.quote:Op maandag 1 december 2014 17:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind dit altijd zo walgelijk dat gedoe met wel of niet inschrijven om een klein voordeeltje te behalen (en ondertussen heel veel andere voordelen laten liggen).
Net zoals van die mensen die zeggen, nee ik ga niet meer uren werken, want dan raak ik mijn toeslagen kwijt.
Tja..... Dus al kunnen mensen meer kunnen werken, meer kunnen verdienen en dus maatschappelijk vooruit kunnen komen doen ze dat maar niet omdat ze gratis geld (wat door anderen opgebracht moet worden) kunnen krijgen. Chapeau Henk!quote:Op maandag 1 december 2014 17:59 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mwah, dat van die toeslagen is een erg groot nadeel. Al gauw 1500-2000 euro als je net over de inkomensgrens komt.
Zit je er net onder, dan zou je in één keer zo'n 10% extra moeten verdienen om dat nadeel weg te werken.
(Afhankelijk van je functie, carrière, toekomstperspectief natuurlijk.)
Als ze dat niet wil, gebruikt ze jou dus alleen maar voor geldelijk gewin... ( Of je moet er voldoende voor terug krijgenquote:Op maandag 1 december 2014 18:02 schreef Renzoku het volgende:
Uitwonende beurs is 180 euro meer dan de thuiswonende basisbeurs. Je vriendin gaat er genoeg op vooruit om zelf die 40 euro bij te leggen.
Daarom mijn zin tussen haakjes. Iemand met een normale baan met doorgroeimogelijkheden slaat natuurlijk nooit een salarisverhoging af.quote:Op maandag 1 december 2014 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja..... Dus al kunnen mensen meer kunnen werken, meer kunnen verdienen en dus maatschappelijk vooruit kunnen komen doen ze dat maar niet omdat ze gratis geld (wat door anderen opgebracht moet worden) kunnen krijgen. Chapeau Henk!
Jij zou natuurlijk dat laatste weekend ook werken als je wg dit vraagt, ook al krijg je maar 100,- loon en kost het je over de 1000,- aan toeslagen en belasting.quote:Op maandag 1 december 2014 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja..... Dus al kunnen mensen meer kunnen werken, meer kunnen verdienen en dus maatschappelijk vooruit kunnen komen doen ze dat maar niet omdat ze gratis geld (wat door anderen opgebracht moet worden) kunnen krijgen. Chapeau Henk!
Nee maar daar kom ik niet onderuit.quote:Op maandag 1 december 2014 16:45 schreef Lienekien het volgende:
Dit moet je toch gewoon netjes spelen?
Heb je trouwens die geboden service ook echt nodig?
het is geen huurhuis hoor.quote:Op maandag 1 december 2014 17:11 schreef JoPiDo het volgende:
Wat een achterlijke vraag weer in dit topic![]()
Dat enorme risico nemen (uit huis gezet worden) voor 40 euro per maand.
Wat een samenlevingscontract hiermee te maken heeft is me een raadsel.quote:Op maandag 1 december 2014 19:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om deze kosten altijd te ontduiken maar gewoon voor de eerst komende tijd/maanden.
Officieel samenleving contract etc. hebben we toch nog niet.
Uitstellen: niet acceptabel want je loopt met al die oudjes om je heen direct tegen de lamp (en het gaat nota bene maar om 40 euro !!!!!).quote:Dus wilde weten in hoeverre het acceptabel het is of niet om het uit stellen dit te betalen voor haar.
quote:Op maandag 1 december 2014 19:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee maar daar kom ik niet onderuit.
Overigens zijn de standaard servicekosten bepaald op een x aantal vierkante meter van het appartement.
Er zijn dus variabele kosten die een persoon extra kost: kok en nachtzuster.
Het is niet de bedoeling om deze kosten altijd te ontduiken maar gewoon voor de eerst komende tijd/maanden.
Officieel samenleving contract etc. hebben we toch nog niet.
Dus wilde weten in hoeverre het acceptabel het is of niet om het uit stellen dit te betalen voor haar.
[..]
het is geen huurhuis hoor.
Heeft je moeder je daar in de afgelopen x jaar niets over geleerd?quote:Op maandag 1 december 2014 19:01 schreef nils7 het volgende:
Dus wilde weten in hoeverre het acceptabel het is of niet om het uit stellen dit te betalen voor haar.
Als TS gaat sjoemelen met het niet betalen van die 40 euro komt ie de rest van de tijd dat ie daar woont terecht in het roddelcircuit van die senioren. Dát is pas een strafquote:Op maandag 1 december 2014 21:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Heeft je moeder je daar in de afgelopen x jaar niets over geleerd?
ingrediënten komen er nog bij... diner komt op iets van 3 euro dan nog.quote:Op maandag 1 december 2014 22:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Serieus 40 euro en dan elke dag een warme maaltijd? (Of hoe moet ik datmaalijdding zien?)
Je weet dat dat peanuts is?quote:Op maandag 1 december 2014 22:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
ingrediënten komen er nog bij... diner komt op iets van 3 euro dan nog.
En met samenlevingscontract bedoel ik gewoon eerst samen onder 1 dak leven en als dat goed gaat wat officiëler enzo.
Tafeltje dekje voor ¤ 6quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:35 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Voor 1 persoon wel, maar eet je met 2 voor ¤6,- is het een normale prijs.....
Nee want als je je eigen uurloon er ook nog eens bij rekent is het alsnog een koopje. Je bent zo 1 uur kwijt met koken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:35 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Als ik voor 2 personen voor ¤ 6,= een complete maaltijd voor de deur afgeleverd kan krijgen waar niets meer aan gedaan hoeft te worden, dan teken ik ervoor...quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:35 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Wij hebben dat een tijd gehad voor 4 euro p.p.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik voor 2 personen voor ¤ 6,= een complete maaltijd voor de deur afgeleverd kan krijgen waar niets meer aan gedaan hoeft te worden, dan teken ik ervoor...
Je gebruikt het woord dus helemaal verkeerd, nogal verwarrend. Je bedoelt dus gewoon samenwonen.quote:Op maandag 1 december 2014 22:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
En met samenlevingscontract bedoel ik gewoon eerst samen onder 1 dak leven
Ik ook! Waar kan ik me aanmelden?quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik voor 2 personen voor ¤ 6,= een complete maaltijd voor de deur afgeleverd kan krijgen waar niets meer aan gedaan hoeft te worden, dan teken ik ervoor...
Ja!quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zullen we samen in de serviceflat van TS gaan wonen?
Zij krijgt toch een uitwonenden beurs, die is een veelvoud van die ¤ 40.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
Oke duidelijk dat we dus voor de financiën moeten gaan zitten
Nee dat niet, ze vindt het wel een grote stap.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:31 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik krijg bijna het idee dat vriendinlief iets heeft gezegd van "ik kom alleen bij je wonen/ik blijf alleen bij je als je betaalt".
Doe nou eens ff niet zo volwassen. Die jongen heeft het al moelijk genoegquote:Op dinsdag 2 december 2014 16:40 schreef Leandra het volgende:
Oh, dan is die uitwonenden beurs ook niet nodig toch?
Precies, die 280 euro per maand gewoon lekker laten voor wat het is.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:40 schreef Leandra het volgende:
Oh, dan is die uitwonenden beurs ook niet nodig toch?
Wat jij hebt of vindt is totaal niet relevant.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee dat niet, ze vindt het wel een grote stap.
Heb zelf in m'n studententijd samengewoond met m'n toenmalige ex dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten.
ik had meer zo iets van ze slaap nu ook al geregeld enkele dagen bij mij en daardoor zijn die 40 euro nog niet nodig.
Dat werkt natuurlijk niet als je tussen de oudjes woont die alles en iedereen in de gaten houden, zoals je zelf ook al aangeeft. En dan moet ze ook nog eens een studentenhuis hebben waar ze 'woont'.quote:Op dinsdag 2 december 2014 17:37 schreef Fer het volgende:
Hooguit kun je proberen te voeren, dat je vriendin minder dan 3 nachten bij jouw woont en de andere dagen in een studentenpand oid en dat jij daarom niet van mening bent, de 40¤ te betalen.
Aanvoeren dat de oudjes dement zijn en alle dagen door elkaar halenquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk niet als je tussen de oudjes woont die alles en iedereen in de gaten houden, zoals je zelf ook al aangeeft. En dan moet ze ook nog eens een studentenhuis hebben waar ze 'woont'.
Thnxquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:37 schreef Fer het volgende:
Nou ja, zolang ze er niet achter komen geen probleem met de VVE natuurlijk, maar met zoveel roddelende oudjes en een conciërge, geef ik het weinig kans.
En dan kan de VVE die GBA inschrijving, gebruiken om je desnoods via de rechter tot betalen te dwingen.
Dus ik denk niet dat er aan te ontkomen valt.
Hooguit kun je proberen te voeren, dat je vriendin minder dan 3 nachten bij jouw woont en de andere dagen in een studentenpand oid en dat jij daarom niet van mening bent, de 40¤ te betalen. Het blijft maar een civiele zaak natuurlijk.
Waarom kunnen we in WGR nooit beperken, tot de wettelijke feiten?
Het is fraude, niks meer niks minder.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Thnx
Vond t nogal om meteen met de 40 euro te beginnen terwijl we eigenlijk nog proberen.
Weet ook niet of we meteen die GBA gaan doen.
Maar goed de rest lijkt te vinden dat het diefstal is...
Dit is beyond gierig, de gemiddelde Nederlander zal bij het lezen last hebben van plaatsvervangende schaamtequote:Op dinsdag 2 december 2014 18:51 schreef mergbot het volgende:
ik snap dat ook niet
nederlandse kneuzenkermis met elk dubbeltje omdraaien
Preciesquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:39 schreef Leandra het volgende:
Het is gewoon ronduit triest om wel te willen inschrijven om een uitwonenden beurs te kunnen vangen, maar die extra VVE-kosten van ¤ 40 per maand vervolgens niet te willen betalen.
Die zijn onder andere voor watergebruik, ik neem aan dat ze ook gewoon onder de douche staat en de WC doortrekt?
Dit heeft niets met de zuinoge kneuzenkermis van Nederland te maken hoor. Zuinig is prima. De boel belazeren en de kosten op een ander afwentelen is gewoon viesquote:Op dinsdag 2 december 2014 18:51 schreef mergbot het volgende:
ik snap dat ook niet
nederlandse kneuzenkermis met elk dubbeltje omdraaien
Ja gek he, als je letterlijk vraagt of je de boel onbestraft kan belazerenquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:59 schreef nils7 het volgende:
Typisch Fok! vragen of het op die manier kan en dan meteen als gierig bestempeld worden of als frauduleus gezien.
Dat vind ik altijd van de trein. Dat ding rijdt toch. Die 60 kg van mij zal daar weinig invloed op hebben...quote:Ik vind het gewoon zonde om voor iets meteen de volle roefel te betalen waarbij het niet meteen nodig is. Dat beetje water wat ze meer verbruikt?
Hij haar misschien welquote:De concierge zal ze niet gebruiken, we koken gewoon zelf etcetera
Vooral geen onnodige kosten maken; ben het helemaal met je eens. Ow wacht....quote:Ipv dat ze, zoals nu, 3 dagen blijft slapen in de week zullen het er 7 worden.
En ja wij willen dat eerst proberen in onze relatie zeker omdat zij het een grote stap vind en eventueel een stapje terug doen ook nog als mogelijkheid zien (dus van 7 weer terug naar 3 a 4).
Dan vind ik het onnodig om daarvoor onnodig kosten maken,
Verrassing: kan morgenochtend alquote:we verwachten gewoon dat het goed gaat maar na enkele maanden kunnen we het ook pas officieel maken met GBA etc.
Nee, alleen in de proefperiode van enkele maanden. Wel vast graag de uitwonende stufie, want anders wordt het erg duur.quote:dus het is niet de bedoeling om onder de kosten ui te blijven komen.
Niet alsof hoorquote:Wilde gewoon weten wat mn opties zijn niet meer en niet minder en wordt meteen afgeslacht alsof ik triest ben.
Het weer... ik vermoed dat het kouder wordt. Jij?quote:Alhoewel ik betwijfel hoe dit weer uit pakt
Het is fraude als ze bij je woont en ze staat op een ander adres in het GBA ingeschreven.quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:59 schreef nils7 het volgende:
Typisch Fok! vragen of het op die manier kan en dan meteen als gierig bestempeld worden of als frauduleus gezien.
40 euro, veer-tig eu-ro!quote:Ik vind het gewoon zonde om voor iets meteen de volle roefel te betalen waarbij het niet meteen nodig is.
Zal inderdaad wel koud worden bij TS, tenzij verwarming bij de kosten inbegrepen zit natuurlijk. Je denkt toch niet dat ie de volle roefel gaat betalen terwijl hij ook gratis een trui aan kan trekken?quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:05 schreef Queller het volgende:
Het weer... ik vermoed dat het kouder wordt. Jij?
Trui? Je bent gek joh ik zit hier gewoon lekker met mn jas aan!quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zal inderdaad wel koud worden bij TS, tenzij verwarming bij de kosten inbegrepen zit natuurlijk. Je denkt toch niet dat ie de volle roefel gaat betalen terwijl hij ook gratis een trui aan kan trekken?
Leg jij maar eens het verschil uit tussen wonen en een poos logerenquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het is fraude als ze bij je woont en ze staat op een ander adres in het GBA ingeschreven.
[..]
40 euro, veer-tig eu-ro!Raar inderdaad, dat je als sneu en gierig wordt bestempeld.
Wat zal het leven zwaar worden voor die jongen. Toeslagpartner, gemeentelijke belastingen voor een meerpersoonshuishouden. Nee, het leven van een roefel is zo makkelijk nog nietquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:07 schreef CherryOnTop het volgende:
40 euro, veer-tig eu-ro!Raar inderdaad, dat je als sneu en gierig wordt bestempeld.
Heel simpel: wel of geen uitwonende stufie. Maar dát wil je niet horen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:12 schreef nils7 het volgende:
Leg jij maar eens het verschil uit tussen wonen en een poos logeren
wil best die Stufi nog uitstellen hoor als dat een eis is om hier niet ingeschreven te staan!quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Heel simpel: wel of geen uitwonende stufie. Maar dát wil je niet horen.
Stom he, als je je vastlult....
Ik pas het ff aan!quote:
Hoeft niet... het staat er gewoon als een vraag of het kan maar helaas bestempelen mensen een vraag meteen als feit.quote:
Dat hebben sommigen, hebben ze mij zelf verteld.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:17 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe zou jij het vinden als die omaatjes en opaatjes waar je bij woont allemaal stiekem een partner hebben inwonen?
Ja, je lult lekker.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:19 schreef nils7 het volgende:
Hoeft niet... het staat er gewoon als een vraag of het kan maar helaas bestempelen mensen een vraag meteen als feit.
Nee, je haalt een aantal zaken door elkaar; je vriendin wil wel graag van DUO een beurs voor uitwonenden, daartoe dient ze zich in te schrijven op jouw adres, dat betekent dat ze bij jou woont.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Thnx
Vond t nogal om wat meteen met de 40 euro te beginnen terwijl we eigenlijk nog proberen en willen aankijken hoe deze nieuwe stap zal gaan.
Weet ook niet of we meteen die GBA gaan doen.
Maar goed de rest lijkt te vinden dat het diefstal is...
Ik vraag of het kan en wat de consequenties zijn... blijkbaar een vraag die tegen hele gevoelige digitale scheentjes trapt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je haalt een aantal zaken door elkaar; je vriendin wil wel graag van DUO een beurs voor uitwonenden, daartoe dient ze zich in te schrijven op jouw adres, dat betekent dat ze bij jou woont.
Wat sneu, en diefstal is, is dat ze wel bij jou woont, wel een hogere studiefinanciering vangt, maar jullie aan de betaalkant net willen doen alsof ze er niet woont.
Dan schrijf je haar lekker niet op jouw adres in, vangt ze gewoon dezelfde stufi die ze nu ook bij haar ouders vangt, en doe je net alsof jullie nog niet samenwonen.
Maar het gaat erom dat jij een topic opent dat jullie willen gaan samenwonen, en dat zij ook graag studiefinanciering voor uitwonenden ontvangt, op basis waarvan zit je dan te jankzakken over ¤ 40 per maand....
Je komt over als een krent.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vraag of het kan en wat de consequenties zijn... blijkbaar een vraag die tegen hele gevoelige digitale scheentjes trapt.
Ik vraag of het kan, of ik het doe staat er helemaal niet.
Ik vraag om advies, nou het kan niet prima.
Duidelijk advies
Maar ik word meteen gezien als dief.
Weet je wat diefstal is? Het gewoon doen, ik vraag er gewoon naar wat de mogelijkheden zijn.
Je hebt het zelf steeds over "samenwonen" hoor, dat je betekent dat je.. let op.. samen in één woning woont.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Trui? Je bent gek joh ik zit hier gewoon lekker met mn jas aan!
[..]
Thnxquote:
quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, het leven van een roefel is zo makkelijk nog niet
Wat ik hier allemaal lees is dat als ze zich niet inschrijft ze hier niet woont dus dan logeert.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hebt het zelf steeds over "samenwonen" hoor, dat je betekent dat je.. let op.. samen in één woning woont.
Misschien moet je je eigen OP nog even lezen, ik zal even vet maken welke woorden van je eigen tekst de reacties veroorzaken:quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:12 schreef nils7 het volgende:
quote:Op maandag 1 december 2014 16:43 schreef nils7 het volgende:
Binnenkort willen mijn vriendin en ik gaan samen wonen.
Mijn vriendin zit na een paar herstarts nu in de 2de van een HBO opleiding, ik zelf werk al een paar jaar en heb zodoende mijn eigen (koop) appartement.
Ik woon in een serviceflat (gemiddelde leeftijd van m'n buren is 75) en heb vrij hoge servicekosten (ruim 300 euro). Hierbij is wel een maaltijdservice, water, concierge, nachtzuster etc. bij inbegrepen.
Nu is het zo dat voor elke extra inwonende ik 40 euro extra betaal.
Nu willen we wel gaan samenwonen maar een gezamenlijke rekening etc. nog niet.
Ik zou dus willen wachten met het "officieel" samen wonen om zo 40 euro te besparen.
Er zullen wellicht mensen die zullen zeggen "wat is nu 40 euro?" maar aangezien ik het meeste bijdraag qua financiën drukt dat toch wel.
Ze wil zich wel inschrijven bij mij om dan een uitwonende beurs te krijgen, maar gaat dat lukken of zullen ze van de VVE bij mij dan aan de deur kloppen dat ik niet meer de enige ben die op het adres ingeschreven staat?
Misschien moet jij het nogmaals lezen met waar dan het feit is en ik een fraudeur ben.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen OP nog even lezen, ik zal even vet maken welke woorden van je eigen tekst de reacties veroorzaken:
[..]
Mijn vriendin zit na een paar herstarts nu in de 2de van een HBO opleiding, ik zelf werk al een paar jaar en heb zodoende mijn eigen (koop) appartement.
Ik woon in een serviceflat (gemiddelde leeftijd van m'n buren is 75) en heb vrij hoge servicekosten (ruim 300 euro). Hierbij is wel een maaltijdservice, water, concierge, nachtzuster etc. bij inbegrepen.
Ik zou dus willen wachten met het "officieel" samen wonen om zo 40 euro te besparen.
Er zullen wellicht mensen die zullen zeggen "wat is nu 40 euro?" maar aangezien ik het meeste bijdraag qua financiën drukt dat toch wel.
Ze wil zich wel inschrijven bij mij om dan een uitwonende beurs te krijgen, maar gaat dat lukken of zullen ze van de VVE bij mij dan aan de deur kloppen dat ik niet meer de enige ben die op het adres ingeschreven staat?
Je voorstel is vanaf de OP ronduit frauduleus handelen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vraag of het kan en wat de consequenties zijn... blijkbaar een vraag die tegen hele gevoelige digitale scheentjes trapt.
Ik vraag of het kan, of ik het doe staat er helemaal niet.
Ik vraag om advies, nou het kan niet prima.
Duidelijk advies
Maar ik word meteen gezien als dief.
Weet je wat diefstal is? Het gewoon doen, ik vraag er gewoon naar wat de mogelijkheden zijn.
Niemand zegt dat je nú een fraudeur bent, alleen dat je plan gelijk staat aan fraude.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het nogmaals lezen met waar dan het feit is en ik een fraudeur ben.
Heb even de vraag (geen feit) even in bold gezet.
[..]
De intentie is niet die ¤ 40 betalen, de intentie is dus frauduleus handelen, of ze krijgt ten onrechte teveel stufi, want in werkelijkheid is ze niet uitwonend maar logeert ze bij je, of ze krijgt terecht extra stufi en dan woont ze bij jou, en dat heeft dus extra servicekosten tot gevolg.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het nogmaals lezen met waar dan het feit is en ik een fraudeur ben.
Heb even de vraag (geen feit) even in bold gezet.
[..]
Jawel ik word beticht van diefstal, fraude etc.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:30 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je nú een fraudeur bent, alleen dat je plan gelijk staat aan fraude.
Dus als ik vraag om "is het mogelijk om bij de AH 20 boodschappen op de band te leggen en 1 in mn tas te laten liggen" ben ik dan meteen een dief of is het gewoon een vraag?quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De intentie is niet die ¤ 40 betalen, de intentie is dus frauduleus handelen, of ze krijgt ten onrechte teveel stufi, want in werkelijkheid is ze niet uitwonend maar logeert ze bij je, of ze krijgt terecht extra stufi en dan woont ze bij jou, en dat heeft dus extra servicekosten tot gevolg.
Proberen de extra servicekosten te vermijden terwijl ze wel extra stufi vangt is frauduleus, en wat was je intentie.
Vooral niet goed lezen inderdaad, gewoon blijven huilen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Jawel ik word beticht van diefstal, fraude etc.
Heftige fraude hoor, alsof hier niemand eens een film heeft gedownload of zo.
Maar goed illegale praktijken blijkbaar.
Ik vraag of het kan en word meteen van alles beticht, ik vraag het nog netjes ipv te handelen en buiten de goed bedoelde adviezen word je meteen online neergesabeld nou laat dan maar zitten als toch al vast staat dat ik illegaal bezig ben.
Je vraagt of het mogelijk is haar voor de ene instantie als bewoner te zien, want dat levert meer op, en voor de andere instantie niet, want dat kost geld.... dat is gewoon ronduit je intentie, het staat ook in de OP je wilt die ¤ 40 besparen, terwijl ze wel extra stufi vangt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dus als ik vraag om "is het mogelijk om bij de AH 20 boodschappen op de band te leggen en 1 in mn tas te laten liggen" ben ik dan meteen een dief of is het gewoon een vraag?
Substantieel verschil:quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dus als ik vraag om "is het mogelijk om bij de AH 20 boodschappen op de band te leggen en 1 in mn tas te laten liggen" ben ik dan meteen een dief of is het gewoon een vraag?
Als het zou kunnen was dat de intentie.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vraagt of het mogelijk is haar voor de ene instantie als bewoner te zien, want dat levert meer op, en voor de andere instantie niet, want dat kost geld.... dat is gewoon ronduit je intentie, het staat ook in de OP je wilt die ¤ 40 besparen, terwijl ze wel extra stufi vangt.
En ja, als je intentie is om een deel van je boodschappen niet af te rekenen om op die manier op je boodschappenkosten te "besparen", dan is de intentie diefstal.
De fraude commentaren slaan op het GBA verhaal.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:00 schreef Fer het volgende:
VVE is geen uitkeringsverstrekker, ik zou het geen fraude noemen. Meer een civiele zaak.
quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:39 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat nou als jullie een kind krijgen? Kost weer 40¤ extra. Geef je die dan niet aan?
Je schrijft in de OP dat zij zich wil inschrijven op jouw adres, zodat ze meer stufi ontvangt.... kennelijk is zij niet zo bang voor verandering als je doet voorkomen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als het zou kunnen was dat de intentie.
Overigens niet met de intentie de boel te flessen maar meer om gedoe te voorkomen en alles weer terug te moeten draaien na enkele weken als we toch een stapje terug moeten doen. Want dan is het alleen het DUO terug draaien.
Mijn vriendin is wat gevoeliger voor verandering (zegt ze zelf, op vakantie gaan etc is een grote stap voor haar, sorry dat ik dit niet op een forum wilde mee delen) waardoor er toch een 30% kans is dat de stap die we zetten, dat we die terug moeten draaien.
Niet dat ze niet wil of zo maar psychisch enzo is het een grote (hopelijk niet te grote) stap voor haar.
Deze stap zal ze altijd groot vinden al wachten we 20 jaar, dus uitstellen etc. zal het niet verzachten.
Dan heb ik liever dat we het een paar weken/maanden proberen ipv alles weer terug te moeten draaien.
Misschien is dat niet duidelijk verwoord, my bad.
Ik weet hoe bedrijven en de overheid werkt qua dingen weer terug draaien (een parkeervergunnig is al lastig omzetten en je geld terug krijgen kan wel enkele weken duren).
En ja dan vraag ik of de StuFi wel kan en geen VVE, het klopt dat we dan van de ene instantie de lusten hebben en van de andere niet de lasten. Blijkbaar kan dat niet zonder gemeentelijke inschrijving dus gaan we het waarschijnlijk eerst zonder inschrijving proberen en dan als het logeren goed gaat na enkele weken/maanden dan op papier samen wonen en dan zowel de lusten als de lasten hebben.
Dit is dus echt niet om de boel te flessen maar meer een beetje zelf bescherming.
Dat kunnen mensen diefstal vinden of frauduleus, prima verder maar zo iets komt wel aan als dat niet de intentie is.
"Nee doet u maar geen uitwonende beurs, ik ben een beetje bang voor de plotselinge verhoging van m'n banksaldo".quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je schrijft in de OP dat zij zich wil inschrijven op jouw adres, zodat ze meer stufi ontvangt.... kennelijk is zij niet zo bang voor verandering als je doet voorkomen.
Niet alleen de VVE informeren maar tal van andere dingen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je schrijft in de OP dat zij zich wil inschrijven op jouw adres, zodat ze meer stufi ontvangt.... kennelijk is zij niet zo bang voor verandering als je doet voorkomen.
Stufi omzetten als het fout gaat is geen probleem, maar de VVE informeren wel?
Geen uitwonende beurs kan wel eens tot de mogelijkheden behoren.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:13 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
"Nee doet u maar geen uitwonende beurs, ik ben een beetje bang voor de plotselinge verhoging van m'n banksaldo".
Even bellen is ook zo moeilijk inderdaad, of even een briefje typen. Heb je wel eens met DUO te maken gehad? Dat is een stuk meer werk.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Niet alleen de VVE informeren maar tal van andere dingen.
Maar in dit geval de VVE ja.
De buurvrouw verderop de galerij doet het zelf ook en over de 3 a 4 dagen dat ze er nu al verblijft hoor ik niemand over.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar Nils, als je tussen senioren woont dan is het logeren/samenwonen binnen twee dagen bij de VVE bekend. Ik snap niet dat je denkt dat je daarmee wegkomt.
Dat dus, de VVE is een briefje/belletje, de gemeente is weer uitschrijven, dan zijn ook de gemeentelijke belastingen zo weer aangepast, maar DUO, is een uitdaging.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Even bellen is ook zo moeilijk inderdaad, of even een briefje typen. Heb je wel eens met DUO te maken gehad? Dat is een stuk meer werk.
Logeren of samenwonen?quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
De buurvrouw verderop de galerij doet het zelf ook en over de 3 a 4 dagen dat ze er nu al verblijft hoor ik niemand over.
Ze heeft een vriend die merendeel van de tijd daar verblijft. Dus zegt u het maar...quote:
Dus wat je eigenlijk zegt is: als zij (wellicht) de dief uithangen mag ik dat ook.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze heeft een vriend die merendeel van de tijd daar verblijft. Dus zegt u het maar...
Nee zeg alleen dat de buurvrouw geregeld d'r vriend laat verblijven.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is: als zij (wellicht) de dief uithangen mag ik dat ook.
Strijdend ten onderquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Teruglammeren?
Maar ventje, dit ga je niet winnen.
En je punt is dan....?quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee zeg alleen dat de buurvrouw geregeld d'r vriend laat verblijven.
Dat je daar niemand over hoort en ik ook niemand erover hoor dat mijn vriendin er toch enkele dagen al is.quote:
Ik zie hier veel diehard WGR-ers jou duidelijk vertellen waar het allemaal mis gaat met jouw ideeën, en neem het nou maar aan; ze hebben allemaal gelijk. Rest your case.quote:
Ah, en hier zijn we weer bij waar we begonnen: je hebt de intentie de boel op te lichten.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat je daar niemand over hoort en ik ook niemand erover hoor dat mijn vriendin er toch enkele dagen al is.
Mij lijkt dat de buren niet kunnen zien (heb geen ramen aan de galerij kant) hoeveel dagen ze er nu is.
Nee hiermee impliceer ik alleen dat het niet direct opvalt hoeveel mensen er wonen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:31 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ah, en hier zijn we weer bij waar we begonnen: je hebt de intentie de boel op te lichten.
Heb best goed advies gehad van enkelen dat ontken ik niet, maar persoonlijk iemand voor dief of fraudeur uit maken vind ik wat ver gaan terwijl het gewoon een vraag is.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:31 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zie hier veel diehard WGR-ers jou duidelijk vertellen waar het allemaal mis gaat met jouw ideeën, en neem het nou maar aan; ze hebben allemaal gelijk. Rest your case.
Er is je al 10x duidelijk gemaakt dat het geen vraag was, maar een voornemen waarvan je wilde weten of je ermee weg kon komen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb best goed advies gehad van enkelen dat ontken ik niet, maar persoonlijk iemand voor dief of fraudeur uit maken vind ik wat ver gaan terwijl het gewoon een vraag is.
Maar ik ben dom geweest Fok! zit nu eenmaal vol zolderkamer autisten (ja als zij persoonlijk gaan worden kan ik het ook) die erop kicken anderen neer te sabelen terwijl ze zelf geen leven hebben (gezien er veel diehard WGR-ers volgens jou zitten, dus weinig anders te doen hebben).
Ik heb advies gehad op m'n vraag wat ik wilde en als kers op de appelmoes nog een hoop aantijgingen gekregen. Dat laatste betreur ik, op het eerste hartelijk dank
Die plaat voor je kop is best dik, is het niet?quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb best goed advies gehad van enkelen dat ontken ik niet, maar persoonlijk iemand voor dief of fraudeur uit maken vind ik wat ver gaan terwijl het gewoon een vraag is.
Maar ik ben dom geweest Fok! zit nu eenmaal vol zolderkamer autisten (ja als zij persoonlijk gaan worden kan ik het ook) die erop kicken anderen neer te sabelen terwijl ze zelf geen leven hebben (gezien er veel diehard WGR-ers volgens jou zitten, dus weinig anders te doen hebben).
Ik heb advies gehad op m'n vraag wat ik wilde en als kers op de appelmoes nog een hoop aantijgingen gekregen. Dat laatste betreur ik, op het eerste hartelijk dank
okeeeeej. Doeggies!quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is echt onzin..quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Niet alleen de VVE informeren maar tal van andere dingen.
Maar in dit geval de VVE ja.
[..]
Geen uitwonende beurs kan wel eens tot de mogelijkheden behoren.
Als ze haar P dit jaar niet haalt dan zit ze eind dit jaar aan de 4 studie jaren en kan ze alles terug lammeren, dan kan ze beter de thuiswonende terug lammeren dan een combi van thuiswonend als zowel uitwonend.
Dus om uiteindelijk (als dat kan?) een uitwonende beurs te nemen weet ik zo net nog niet of dat handig is en of je dat kan weigeren als ze uitwonend is.
Maar dat wordt vast weer als fraude gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |