Nee dat niet, ze vindt het wel een grote stap.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:31 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik krijg bijna het idee dat vriendinlief iets heeft gezegd van "ik kom alleen bij je wonen/ik blijf alleen bij je als je betaalt".
Doe nou eens ff niet zo volwassen. Die jongen heeft het al moelijk genoegquote:Op dinsdag 2 december 2014 16:40 schreef Leandra het volgende:
Oh, dan is die uitwonenden beurs ook niet nodig toch?
Precies, die 280 euro per maand gewoon lekker laten voor wat het is.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:40 schreef Leandra het volgende:
Oh, dan is die uitwonenden beurs ook niet nodig toch?
Wat jij hebt of vindt is totaal niet relevant.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee dat niet, ze vindt het wel een grote stap.
Heb zelf in m'n studententijd samengewoond met m'n toenmalige ex dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten.
ik had meer zo iets van ze slaap nu ook al geregeld enkele dagen bij mij en daardoor zijn die 40 euro nog niet nodig.
Dat werkt natuurlijk niet als je tussen de oudjes woont die alles en iedereen in de gaten houden, zoals je zelf ook al aangeeft. En dan moet ze ook nog eens een studentenhuis hebben waar ze 'woont'.quote:Op dinsdag 2 december 2014 17:37 schreef Fer het volgende:
Hooguit kun je proberen te voeren, dat je vriendin minder dan 3 nachten bij jouw woont en de andere dagen in een studentenpand oid en dat jij daarom niet van mening bent, de 40¤ te betalen.
Aanvoeren dat de oudjes dement zijn en alle dagen door elkaar halenquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk niet als je tussen de oudjes woont die alles en iedereen in de gaten houden, zoals je zelf ook al aangeeft. En dan moet ze ook nog eens een studentenhuis hebben waar ze 'woont'.
Thnxquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:37 schreef Fer het volgende:
Nou ja, zolang ze er niet achter komen geen probleem met de VVE natuurlijk, maar met zoveel roddelende oudjes en een conciërge, geef ik het weinig kans.
En dan kan de VVE die GBA inschrijving, gebruiken om je desnoods via de rechter tot betalen te dwingen.
Dus ik denk niet dat er aan te ontkomen valt.
Hooguit kun je proberen te voeren, dat je vriendin minder dan 3 nachten bij jouw woont en de andere dagen in een studentenpand oid en dat jij daarom niet van mening bent, de 40¤ te betalen. Het blijft maar een civiele zaak natuurlijk.
Waarom kunnen we in WGR nooit beperken, tot de wettelijke feiten?
Het is fraude, niks meer niks minder.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Thnx
Vond t nogal om meteen met de 40 euro te beginnen terwijl we eigenlijk nog proberen.
Weet ook niet of we meteen die GBA gaan doen.
Maar goed de rest lijkt te vinden dat het diefstal is...
Dit is beyond gierig, de gemiddelde Nederlander zal bij het lezen last hebben van plaatsvervangende schaamtequote:Op dinsdag 2 december 2014 18:51 schreef mergbot het volgende:
ik snap dat ook niet
nederlandse kneuzenkermis met elk dubbeltje omdraaien
Preciesquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:39 schreef Leandra het volgende:
Het is gewoon ronduit triest om wel te willen inschrijven om een uitwonenden beurs te kunnen vangen, maar die extra VVE-kosten van ¤ 40 per maand vervolgens niet te willen betalen.
Die zijn onder andere voor watergebruik, ik neem aan dat ze ook gewoon onder de douche staat en de WC doortrekt?
Dit heeft niets met de zuinoge kneuzenkermis van Nederland te maken hoor. Zuinig is prima. De boel belazeren en de kosten op een ander afwentelen is gewoon viesquote:Op dinsdag 2 december 2014 18:51 schreef mergbot het volgende:
ik snap dat ook niet
nederlandse kneuzenkermis met elk dubbeltje omdraaien
Ja gek he, als je letterlijk vraagt of je de boel onbestraft kan belazerenquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:59 schreef nils7 het volgende:
Typisch Fok! vragen of het op die manier kan en dan meteen als gierig bestempeld worden of als frauduleus gezien.
Dat vind ik altijd van de trein. Dat ding rijdt toch. Die 60 kg van mij zal daar weinig invloed op hebben...quote:Ik vind het gewoon zonde om voor iets meteen de volle roefel te betalen waarbij het niet meteen nodig is. Dat beetje water wat ze meer verbruikt?
Hij haar misschien welquote:De concierge zal ze niet gebruiken, we koken gewoon zelf etcetera
Vooral geen onnodige kosten maken; ben het helemaal met je eens. Ow wacht....quote:Ipv dat ze, zoals nu, 3 dagen blijft slapen in de week zullen het er 7 worden.
En ja wij willen dat eerst proberen in onze relatie zeker omdat zij het een grote stap vind en eventueel een stapje terug doen ook nog als mogelijkheid zien (dus van 7 weer terug naar 3 a 4).
Dan vind ik het onnodig om daarvoor onnodig kosten maken,
Verrassing: kan morgenochtend alquote:we verwachten gewoon dat het goed gaat maar na enkele maanden kunnen we het ook pas officieel maken met GBA etc.
Nee, alleen in de proefperiode van enkele maanden. Wel vast graag de uitwonende stufie, want anders wordt het erg duur.quote:dus het is niet de bedoeling om onder de kosten ui te blijven komen.
Niet alsof hoorquote:Wilde gewoon weten wat mn opties zijn niet meer en niet minder en wordt meteen afgeslacht alsof ik triest ben.
Het weer... ik vermoed dat het kouder wordt. Jij?quote:Alhoewel ik betwijfel hoe dit weer uit pakt
Het is fraude als ze bij je woont en ze staat op een ander adres in het GBA ingeschreven.quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:59 schreef nils7 het volgende:
Typisch Fok! vragen of het op die manier kan en dan meteen als gierig bestempeld worden of als frauduleus gezien.
40 euro, veer-tig eu-ro!quote:Ik vind het gewoon zonde om voor iets meteen de volle roefel te betalen waarbij het niet meteen nodig is.
Zal inderdaad wel koud worden bij TS, tenzij verwarming bij de kosten inbegrepen zit natuurlijk. Je denkt toch niet dat ie de volle roefel gaat betalen terwijl hij ook gratis een trui aan kan trekken?quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:05 schreef Queller het volgende:
Het weer... ik vermoed dat het kouder wordt. Jij?
Trui? Je bent gek joh ik zit hier gewoon lekker met mn jas aan!quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zal inderdaad wel koud worden bij TS, tenzij verwarming bij de kosten inbegrepen zit natuurlijk. Je denkt toch niet dat ie de volle roefel gaat betalen terwijl hij ook gratis een trui aan kan trekken?
Leg jij maar eens het verschil uit tussen wonen en een poos logerenquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het is fraude als ze bij je woont en ze staat op een ander adres in het GBA ingeschreven.
[..]
40 euro, veer-tig eu-ro!Raar inderdaad, dat je als sneu en gierig wordt bestempeld.
Wat zal het leven zwaar worden voor die jongen. Toeslagpartner, gemeentelijke belastingen voor een meerpersoonshuishouden. Nee, het leven van een roefel is zo makkelijk nog nietquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:07 schreef CherryOnTop het volgende:
40 euro, veer-tig eu-ro!Raar inderdaad, dat je als sneu en gierig wordt bestempeld.
Heel simpel: wel of geen uitwonende stufie. Maar dát wil je niet horen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:12 schreef nils7 het volgende:
Leg jij maar eens het verschil uit tussen wonen en een poos logeren
wil best die Stufi nog uitstellen hoor als dat een eis is om hier niet ingeschreven te staan!quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Heel simpel: wel of geen uitwonende stufie. Maar dát wil je niet horen.
Stom he, als je je vastlult....
Ik pas het ff aan!quote:
Hoeft niet... het staat er gewoon als een vraag of het kan maar helaas bestempelen mensen een vraag meteen als feit.quote:
Dat hebben sommigen, hebben ze mij zelf verteld.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:17 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe zou jij het vinden als die omaatjes en opaatjes waar je bij woont allemaal stiekem een partner hebben inwonen?
Ja, je lult lekker.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:19 schreef nils7 het volgende:
Hoeft niet... het staat er gewoon als een vraag of het kan maar helaas bestempelen mensen een vraag meteen als feit.
Nee, je haalt een aantal zaken door elkaar; je vriendin wil wel graag van DUO een beurs voor uitwonenden, daartoe dient ze zich in te schrijven op jouw adres, dat betekent dat ze bij jou woont.quote:Op dinsdag 2 december 2014 18:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Thnx
Vond t nogal om wat meteen met de 40 euro te beginnen terwijl we eigenlijk nog proberen en willen aankijken hoe deze nieuwe stap zal gaan.
Weet ook niet of we meteen die GBA gaan doen.
Maar goed de rest lijkt te vinden dat het diefstal is...
Ik vraag of het kan en wat de consequenties zijn... blijkbaar een vraag die tegen hele gevoelige digitale scheentjes trapt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je haalt een aantal zaken door elkaar; je vriendin wil wel graag van DUO een beurs voor uitwonenden, daartoe dient ze zich in te schrijven op jouw adres, dat betekent dat ze bij jou woont.
Wat sneu, en diefstal is, is dat ze wel bij jou woont, wel een hogere studiefinanciering vangt, maar jullie aan de betaalkant net willen doen alsof ze er niet woont.
Dan schrijf je haar lekker niet op jouw adres in, vangt ze gewoon dezelfde stufi die ze nu ook bij haar ouders vangt, en doe je net alsof jullie nog niet samenwonen.
Maar het gaat erom dat jij een topic opent dat jullie willen gaan samenwonen, en dat zij ook graag studiefinanciering voor uitwonenden ontvangt, op basis waarvan zit je dan te jankzakken over ¤ 40 per maand....
Je komt over als een krent.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vraag of het kan en wat de consequenties zijn... blijkbaar een vraag die tegen hele gevoelige digitale scheentjes trapt.
Ik vraag of het kan, of ik het doe staat er helemaal niet.
Ik vraag om advies, nou het kan niet prima.
Duidelijk advies
Maar ik word meteen gezien als dief.
Weet je wat diefstal is? Het gewoon doen, ik vraag er gewoon naar wat de mogelijkheden zijn.
Je hebt het zelf steeds over "samenwonen" hoor, dat je betekent dat je.. let op.. samen in één woning woont.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Trui? Je bent gek joh ik zit hier gewoon lekker met mn jas aan!
[..]
Thnxquote:
quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, het leven van een roefel is zo makkelijk nog niet
Wat ik hier allemaal lees is dat als ze zich niet inschrijft ze hier niet woont dus dan logeert.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hebt het zelf steeds over "samenwonen" hoor, dat je betekent dat je.. let op.. samen in één woning woont.
Misschien moet je je eigen OP nog even lezen, ik zal even vet maken welke woorden van je eigen tekst de reacties veroorzaken:quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:12 schreef nils7 het volgende:
quote:Op maandag 1 december 2014 16:43 schreef nils7 het volgende:
Binnenkort willen mijn vriendin en ik gaan samen wonen.
Mijn vriendin zit na een paar herstarts nu in de 2de van een HBO opleiding, ik zelf werk al een paar jaar en heb zodoende mijn eigen (koop) appartement.
Ik woon in een serviceflat (gemiddelde leeftijd van m'n buren is 75) en heb vrij hoge servicekosten (ruim 300 euro). Hierbij is wel een maaltijdservice, water, concierge, nachtzuster etc. bij inbegrepen.
Nu is het zo dat voor elke extra inwonende ik 40 euro extra betaal.
Nu willen we wel gaan samenwonen maar een gezamenlijke rekening etc. nog niet.
Ik zou dus willen wachten met het "officieel" samen wonen om zo 40 euro te besparen.
Er zullen wellicht mensen die zullen zeggen "wat is nu 40 euro?" maar aangezien ik het meeste bijdraag qua financiën drukt dat toch wel.
Ze wil zich wel inschrijven bij mij om dan een uitwonende beurs te krijgen, maar gaat dat lukken of zullen ze van de VVE bij mij dan aan de deur kloppen dat ik niet meer de enige ben die op het adres ingeschreven staat?
Misschien moet jij het nogmaals lezen met waar dan het feit is en ik een fraudeur ben.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen OP nog even lezen, ik zal even vet maken welke woorden van je eigen tekst de reacties veroorzaken:
[..]
quote:Op maandag 1 december 2014 16:43 schreef nils7 het volgende:
Binnenkort willen mijn vriendin en ik gaan samen wonen.
Mijn vriendin zit na een paar herstarts nu in de 2de van een HBO opleiding, ik zelf werk al een paar jaar en heb zodoende mijn eigen (koop) appartement.
Ik woon in een serviceflat (gemiddelde leeftijd van m'n buren is 75) en heb vrij hoge servicekosten (ruim 300 euro). Hierbij is wel een maaltijdservice, water, concierge, nachtzuster etc. bij inbegrepen.
Nu is het zo dat voor elke extra inwonende ik 40 euro extra betaal.
Nu willen we wel gaan samenwonen maar een gezamenlijke rekening etc. nog niet.
Ik zou dus willen wachten met het "officieel" samen wonen om zo 40 euro te besparen.
Er zullen wellicht mensen die zullen zeggen "wat is nu 40 euro?" maar aangezien ik het meeste bijdraag qua financiën drukt dat toch wel.
Ze wil zich wel inschrijven bij mij om dan een uitwonende beurs te krijgen, maar gaat dat lukken of zullen ze van de VVE bij mij dan aan de deur kloppen dat ik niet meer de enige ben die op het adres ingeschreven staat?
Je voorstel is vanaf de OP ronduit frauduleus handelen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vraag of het kan en wat de consequenties zijn... blijkbaar een vraag die tegen hele gevoelige digitale scheentjes trapt.
Ik vraag of het kan, of ik het doe staat er helemaal niet.
Ik vraag om advies, nou het kan niet prima.
Duidelijk advies
Maar ik word meteen gezien als dief.
Weet je wat diefstal is? Het gewoon doen, ik vraag er gewoon naar wat de mogelijkheden zijn.
Niemand zegt dat je nú een fraudeur bent, alleen dat je plan gelijk staat aan fraude.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het nogmaals lezen met waar dan het feit is en ik een fraudeur ben.
Heb even de vraag (geen feit) even in bold gezet.
[..]
De intentie is niet die ¤ 40 betalen, de intentie is dus frauduleus handelen, of ze krijgt ten onrechte teveel stufi, want in werkelijkheid is ze niet uitwonend maar logeert ze bij je, of ze krijgt terecht extra stufi en dan woont ze bij jou, en dat heeft dus extra servicekosten tot gevolg.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het nogmaals lezen met waar dan het feit is en ik een fraudeur ben.
Heb even de vraag (geen feit) even in bold gezet.
[..]
Jawel ik word beticht van diefstal, fraude etc.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:30 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je nú een fraudeur bent, alleen dat je plan gelijk staat aan fraude.
Dus als ik vraag om "is het mogelijk om bij de AH 20 boodschappen op de band te leggen en 1 in mn tas te laten liggen" ben ik dan meteen een dief of is het gewoon een vraag?quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De intentie is niet die ¤ 40 betalen, de intentie is dus frauduleus handelen, of ze krijgt ten onrechte teveel stufi, want in werkelijkheid is ze niet uitwonend maar logeert ze bij je, of ze krijgt terecht extra stufi en dan woont ze bij jou, en dat heeft dus extra servicekosten tot gevolg.
Proberen de extra servicekosten te vermijden terwijl ze wel extra stufi vangt is frauduleus, en wat was je intentie.
Vooral niet goed lezen inderdaad, gewoon blijven huilen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Jawel ik word beticht van diefstal, fraude etc.
Heftige fraude hoor, alsof hier niemand eens een film heeft gedownload of zo.
Maar goed illegale praktijken blijkbaar.
Ik vraag of het kan en word meteen van alles beticht, ik vraag het nog netjes ipv te handelen en buiten de goed bedoelde adviezen word je meteen online neergesabeld nou laat dan maar zitten als toch al vast staat dat ik illegaal bezig ben.
Je vraagt of het mogelijk is haar voor de ene instantie als bewoner te zien, want dat levert meer op, en voor de andere instantie niet, want dat kost geld.... dat is gewoon ronduit je intentie, het staat ook in de OP je wilt die ¤ 40 besparen, terwijl ze wel extra stufi vangt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dus als ik vraag om "is het mogelijk om bij de AH 20 boodschappen op de band te leggen en 1 in mn tas te laten liggen" ben ik dan meteen een dief of is het gewoon een vraag?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |