Leg uit? Op dat moment komt je oerinstinct boven en wil je opeens dolgraag kinderen of zoiets.quote:
31.quote:Op zondag 30 november 2014 11:18 schreef peterkailey het volgende:
Seks hebben helpt altijd wel mee
Maar OT: hoe oud ben je?
Basicly. Zie vaak dat het versterkt.quote:Op zondag 30 november 2014 11:22 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Leg uit? Op dat moment komt je oerinstinct boven en wil je opeens dolgraag kinderen of zoiets.
Ah ik schatte wat jonger. Dat is meestal wel de leeftijd dat de biologische klok begint te tikken. Tja jij kent je eigen lichaam het beste, als je niet die behoefte hebt kan je het best daar naar luisteren toch?quote:
Als kind droomde ik nooit van een management functie in de logistiek. Sterker nog, eigenlijk wil ik alleen maar meer geld verdienen zodat ik de verbouwing van ons huis kan bekostigen en heel toevallig vind ik logistiek een leuke sector waarin ik me uit kan leven en me niet verveel. Vakanties: eigenlijk ook allemaal puur toevallig gekozen, zeker de grotere reizen.quote:Op zondag 30 november 2014 11:27 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe weet je dat je dát beroep wilt? Hoe voel je aan dat dat is wat je wilt? Hoe weet je dat je dit jaar naar dat land op vakantie wilt of überhaupt op vakantie wilt? Hoe voel je dat aan? Hoe weet je dat je een huis wilt kopen of huren? Hoe voel je dat aan?
En waarom zou dat met een kinderwens anders zijn?
Tijdens de seks? Schreeuw je dan ook "geef mij een kind" bij het klaarkomen? En wat dan als de geilheid weer is weggeëbd?quote:Op zondag 30 november 2014 11:30 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Basicly. Zie vaak dat het versterkt.
Gewoon dat gevoel van graag willen dat ontbreekt. Kinderen spreken mij als personen al zelden aan, al snap ik dat dat met je eigen kinderen heel andeers is. Er is een ware babyboom gaande in mijn omgeving, ik wordt voor de zoveelste keer tante in februari maar ik kan me niet voorstellen dat het leuk zou zijn? Maar het moet wel leuk zijn, anders zouden mensen geen tweede kinderen willen of er bewust voor kiezen.quote:Op zondag 30 november 2014 11:32 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ah ik schatte wat jonger. Dat is meestal wel de leeftijd dat de biologische klok begint te tikken. Tja jij kent je eigen lichaam het beste, als je niet die behoefte hebt kan je het best daar naar luisteren toch?
Is het trouwens meer een gevoel dat ontbreekt of zit er ook een achterliggende gedachten achter waardoor je het niet voelt?
Ooit bedacht dat de meeste mensen met een kinderwens kinderen heel toevallig leuk vinden?quote:Op zondag 30 november 2014 11:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als kind droomde ik nooit van een management functie in de logistiek. Sterker nog, eigenlijk wil ik alleen maar meer geld verdienen zodat ik de verbouwing van ons huis kan bekostigen en heel toevallig vind ik logistiek een leuke sector waarin ik me uit kan leven en me niet verveel. Vakanties: eigenlijk ook allemaal puur toevallig gekozen, zeker de grotere reizen.
Dat belooft wat, als ik toch ooit moeder zou worden
JAAAAAAAAAAAAAAAA, BEVRUCHT ME!!!!quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tijdens de seks? Schreeuw je dan ook "geef mij een kind" bij het klaarkomen? En wat dan als de geilheid weer is weggeëbd?
Het zet ze aan het denken. Neem aan dat een reageerbuiskind niet de standaard procedure is he.quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tijdens de seks? Schreeuw je dan ook "geef mij een kind" bij het klaarkomen? En wat dan als de geilheid weer is weggeëbd?
Instant orgasmquote:
Ja weet ik veel, ik snap niet hoe het werkt want ik heb dat gevoel zelf niet?quote:Op zondag 30 november 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat de meeste mensen met een kinderwens kinderen heel toevallig leuk vinden?
Waarom moet dat ineens een hele achtergrond hebben terwijl al jouw keuzes 'gewoon toevallig omdat ik het leuk vind' zijn?
Dus hoe vaker je seks hebt hoe groter de kinderwens wordt? Maakt het dan ook nog uit of je steeds met dezelfde persoon het bed deelt?quote:Op zondag 30 november 2014 11:36 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Het zet ze aan het denken. Neem aan dat een reageerbuiskind niet de standaard procedure is he.
Nou nee. Die vinden het vaak leuk om zelf kinderen te hebben.quote:Op zondag 30 november 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
Ooit bedacht dat de meeste mensen met een kinderwens kinderen heel toevallig leuk vinden?
Er was voor mij geen verschil in het ontstaan van de wens om kinderen te krijgen of de wens om een eigen border collie pup te kopen inderdaad.quote:Op zondag 30 november 2014 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik snap niet hoe het werkt want ik heb dat gevoel zelf niet?
Dus als ik het goed begrijp, vind jij kinderen heel leuk en daarom dacht je 'kom, ik wil er zelf ook een' en dat was dat? Is het echt zo simpel?
Kinderen ruiken juist heerlijk. Maar als je die luier nooit verschoont zal het wel gaan stinken ja. Zal dus wel aan jouw sociale kring liggen.quote:Op zondag 30 november 2014 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kinderen maken lawaai, ze stinken, maken alles stuk en zijn duur. Het is volkomen normaal om geen kinderen te willen.
Ik denk het wel. Vroeger waren er geen voorbehoudsmiddelen. Evolutionair gezien denkt ons lichaam bij seks nog steeds aan bevruchting etc. Psychologisch doet dat wel iets met je.quote:Op zondag 30 november 2014 11:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dus hoe vaker je seks hebt hoe groter de kinderwens wordt? Maakt het dan ook nog uit of je steeds met dezelfde persoon het bed deelt?
Dat noemen we geen gesprekken maar monologen.quote:Op zondag 30 november 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik houd van kinderen in het algemeen, babies vertederen me en ik word vrolijk van gesprekken met tweejarigen.
jij hebt nog nooit met n tweejarige gepraat dus.quote:Op zondag 30 november 2014 12:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat noemen we geen gesprekken maar monologen.
Dit is het soort troost wat je moet hebben als je ouder bent. Iedere ouder vind dit trouwens. Echt je schiet er niets mee op want er kunnen slechts een paar echt slim en mooi zijn.quote:Op zondag 30 november 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
soms kijk ik naar ze en dan denk ik:wat een mooie, slimme, geweldige kinderen heb ik![]()
quote:Op zondag 30 november 2014 12:25 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dit is het soort troost wat je moet hebben als je ouder bent. Iedere ouder vind dit trouwens. Echt je schiet er niets mee op want er kunnen slechts een paar echt slim en mooi zijn.
In feite word er dan ook gezegd 'ja in eerste instantie had ik er niet zoveel vertrouwen in, in het prutje wat ik er uit schoot. Blijkt toch dat de natuur werkt, ook na de miljardste test'
quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat je het fijn vindt dat een kindje helemaal afhankelijk van je is en dat je het fijn vindt dat je de hele wereld bent voor een kindje, klinkt inderdaad heel raar.quote:Op zondag 30 november 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik houd van kinderen in het algemeen, babies vertederen me en ik word vrolijk van gesprekken met tweejarigen.
Verder kijk ik soms naar m'n partner en dan denk ik: een klein ado'tje zou zó leuk zijn![]()
Hij zou een goede vader zijn en wij zouden t samen goed doen als ouders.
(gaat niet gebeuren overigens)
Het gevoel dat zo'n kleintje je echt nodig heeft, dat je zijn/haar hele wereld bent en dat hij/zij volledig afhankelijk is van jou als ouder, vind ik zelf ook heel fijn. Dat klinkt misschien raar, maar ik houd gewoon van dat zorgen en dat mis ik, nu ze groter zijn, soms echt.
Ik geniet gewoon van kinderen![]()
Ze ruiken lekker, zijn mooi en als ze lachen, is heel je dag goed. Ik word emotioneler van dingen die mijn kinderen presteren of van hun verdriet dan van mezelf en ik ben, ook nu het pubers zijn, helemaal dolverliefd op ze, soms kijk ik naar ze en dan denk ik:wat een mooie, slimme, geweldige kinderen heb ik![]()
Ik voel(de) meer de drang om moeder te worden, dan dat Mr. Forbry vader wil(de) worden, maar als het om kinderen van anderen gaat, heeft Mr. Forbry daar eigenlijk meer mee dan ikquote:Op zondag 30 november 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom moet dat ineens een hele achtergrond hebben terwijl al jouw keuzes 'gewoon toevallig omdat ik het leuk vind' zijn?
Je eigen kinderen kan je opvoeden en sturen naar je eigen denkbeelden. Kinderen van anderen mag je tegenwoordig niet meer corrigeren of sturen want dat is 'Not-done'.quote:Op zondag 30 november 2014 14:32 schreef Forbry het volgende:
Ik hoor dat eigenlijk ook best vaak om mij heen. Dat mensen met kinderen in het algemeen/van anderen niet echt veel hebben, ook al hebben/willen ze zelf kinderen. Er zijn er ook die dat wel in het algemeen hebben hoor, dat ook wel.
Dit vroeg ik me ook af.quote:Op zondag 30 november 2014 12:08 schreef Re het volgende:
waarom zou je een wens van anderen negatief op jezelf moeten projecteren?
quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 30 november 2014 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
Topic nr zoveel hierover. Inb4 moblo en stbabylon
Voor mij enkel een bevestiging dat ik het niet wil.quote:
Nu zal het wel met mijn anti-wens te maken hebben, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot 'het niet meer kan'.quote:- je bereikt een bepaalde leeftijd en hebt het gevoel dat je (als vrouw) moet opschieten of in elk geval een keuze moet maken (en soms wordt die voor jou gemaakt)
O hell no!quote:- je bent benieuwd hoe zwanger zijn en een kind dragen aanvoelt
Hopelijk, bij leven en welzijn, nog steeds veel reizen met mijn manquote:- je denkt over later na en wat je met wie gaat doen als je boven de 50/ 60 jaar oud bent
Mijn partner is voor mij de enige juiste, en hij wil ook geen kinderenquote:- je hebt een partner (de juiste?)
Ik snap het net als Seven. ook niet wat het is om dat gevoel te hebben. Ik heb het nooit gehad, en ik vind het heerlijk om dat gevoel niet te hebben. Dat maakt de kinderwens en uiteindelijke voortplanting van anderen niet 'fout' in mijn ogen, het zou alleen voor mij fout voelen, en mijn leven op de manier indelen samen met mijn partner zonder kinderen voelt voor ons goed. En ik denk dat als je dat van jezelf accepteert, en je niet je eigen geluk of wat dan ook af laat hangen van wat anderen/veel mensen anders doen dan jij, het belangrijkste is.quote:Op zondag 30 november 2014 12:08 schreef Re het volgende:
waarom zou je een wens van anderen negatief op jezelf moeten projecteren?
Ik kan mij toch wel goed voorstellen dat mensen het niet altijd kunnen waarderen als hun kinderen door anderen "gestuurd" worden, maar ben het wel met je eens dat je van de kinderen van anderen zeker ook niet alles "allemaal, leuk, aardig en helemaal geweldig" hoeft te vinden en dat je van sommige dingen best iets mag zeggen. Het hangt gewoon heel erg van de omstandigheden af lijkt me. Als het gaat om wat je nu als voorbeeld geeft, dan vind ook ík dat dat kind/die ouders zich aan jou(w omgeving) hadden moeten aanpassen (ze mogen dat dan best flauw/vervelend vinden, maar dat zij dan zo). Wel hangt het ook heel erg af van hoe je één en ander brengt. Ik weet niet of je het toen ook exact op deze manier gezegd hebt, maar "mooi niet" (als begin) vind ik dan wel wat (te) bot overkomen (overigens geen excuus, om dan tóch dat vuurwerk af te steken, dat dan weer niet).quote:Op zondag 30 november 2014 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je eigen kinderen kan je opvoeden en sturen naar je eigen denkbeelden. Kinderen van anderen mag je tegenwoordig niet meer corrigeren of sturen want dat is 'Not-done'.
Dus zit je dan opgescheept met een kind dat gedrag vertoont waar jij het helemaal niet mee eens bent en moet je dat allemaal, leuk, aardig en helemaal geweldig vinden.![]()
Zo heb ik in een ultra Christelijk (zwarte kousen) dorp gewoond waar de sociale controle groot was. Kreeg ik tussen de kerst en oud en nieuw familie uit de Randstad op bezoek met een knulletje van 10 jaar of zo. Wilde dat snotjoch vuurwerk afsteken. "Mooi niet want dat accepteert het dorp niet en daar krijg ik last mee" was mijn reactie. Zijn ouders vonden dat onzin en zielig voor het kind en de rest kreeg ik ook over me heen. Omdat ik mijn poot stijf hield is zijn vader met hem weggeglipt en heeft toch met strijkers lopen smijten. Heb ik nog jaren moeten horen, zowel van de familie (doe niet zo flauw) als in het dorp (jij komt uit een aso familie, honden en kinderen over de zeik e.d.).
Kutkind. Maar eigenlijk; kutouders.
Is goed. Je mag mijn laatste reactie weghalen als je dat wilt.quote:Op zondag 30 november 2014 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
Zullen we het hier even over kinderwens en de manifestatie daarvan houden en niet dit topic laten verzanden in een hoe voed ik kinderen (van anderen) op? Daar hebben we OUD voor
Het verschil in inzicht in opvoeden is anders wel een reden waarom veel mensen zich dusdanig aan andermans kinderen ergeren dat ze zelf geen kinderen willen (denkende dat alle kinderen zo zijn).quote:Op zondag 30 november 2014 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
Zullen we het hier even over kinderwens en de manifestatie daarvan houden en niet dit topic laten verzanden in een hoe voed ik kinderen (van anderen) op? Daar hebben we OUD voor
Ja, dat kan ik soms ook nog wel schattig/grappig vinden...quote:Op zondag 30 november 2014 16:43 schreef probeer het volgende:
Voornamelijk door die prachtige manier waarop kinderen kunnen redeneren.
Bron?quote:Op zondag 30 november 2014 16:53 schreef Bomzor het volgende:
Ik heb vernomen dat de kinderwens ontstaat, doordat mensen falen iets van betekenis achter te laten in deze wereld, zoals een onderzoekresultaat of iets dergelijks. Door kinderen te maken hopen ze wel iets van waarde achter te laten.
Gaat vanzelf denk ik. Toen ik oom werd op mijn 18e toen dacht ik ook even: ohw ik wil ze nu ook zelf. Gevoel verdween vanzelf weer.quote:Op zondag 30 november 2014 11:15 schreef Seven. het volgende:
Hoi, ik heb geen kinderwens. Dus ik vraag me zo af hoe andere mensen (mannen en vrouwen) aanvoelen dat ze kinderen willen. Hoe kom je op het idee? Gaat dit via dagdromen en jaloers zijn als je iemand met achter de kinderwagen ziet lopen of zo? Of is je kinderwens geboren uit het feit dat er een onderweg was, dat kan ook natuurlijk.
Het feit dat jij geen kinderwens hebt, wil toch nog niet zeggen dat je de mensen die dat wel willen niet snapt?quote:Op zondag 30 november 2014 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
Speciaal voor Loveless:
[..]
[..]
Voor mij enkel een bevestiging dat ik het niet wil.
[..]
Nu zal het wel met mijn anti-wens te maken hebben, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot 'het niet meer kan'.
[..]
O hell no!Ik word al misselijk bij de gedachte (de ironie
)
[..]
Hopelijk, bij leven en welzijn, nog steeds veel reizen met mijn man
[..]
Mijn partner is voor mij de enige juiste, en hij wil ook geen kinderen
[..]
Ik snap het net als Seven. ook niet wat het is om dat gevoel te hebben. Ik heb het nooit gehad, en ik vind het heerlijk om dat gevoel niet te hebben. Dat maakt de kinderwens en uiteindelijke voortplanting van anderen niet 'fout' in mijn ogen, het zou alleen voor mij fout voelen, en mijn leven op de manier indelen samen met mijn partner zonder kinderen voelt voor ons goed. En ik denk dat als je dat van jezelf accepteert, en je niet je eigen geluk of wat dan ook af laat hangen van wat anderen/veel mensen anders doen dan jij, het belangrijkste is.
De vrouw slikt stiekem de pil niet meer en de man heeft niks te zeggen..quote:Op zondag 30 november 2014 11:15 schreef Seven. het volgende:
Hoi, ik heb geen kinderwens. Dus ik vraag me zo af hoe andere mensen (mannen en vrouwen) aanvoelen dat ze kinderen willen. Hoe kom je op het idee? Gaat dit via dagdromen en jaloers zijn als je iemand met achter de kinderwagen ziet lopen of zo? Of is je kinderwens geboren uit het feit dat er een onderweg was, dat kan ook natuurlijk.
Ik ook 3, dan wel meisje, jongen, meisje, in die volgorde. Het is 1 jongen gewordenquote:Op zondag 30 november 2014 21:32 schreef Forbry het volgende:
Aanvulling/correctie: al toen ik jong was gaf ik ook wel eens aan dat ik later kinderen wilde en ik was daar dan ook heel specifiek in. In totaal 3 stuks en dan het liefste jongen-meisje-jongen. Er komen hier uiteindelijk geen kinderen, maar was dat wel het geval, dan was dat laatste nu nog steeds mijn "ideale" aantal/volgorde geweest.
Dit dus (het rationele heeft er juist voor gezorgd dat ik er uiteindelijk toch van afzie).quote:Op zondag 30 november 2014 21:17 schreef erodome het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd al een kinderwens gehad, als heel klein meisje al. 1 van mijn eerste herinneringen op dat gebied is een spelletje dat mijn moeder deed met haar trouwring, die werd dan boven je hand gehouden en dan werd er gekeken of hij cirkels zou gaan draaien, of heen en weer zou gaan. Dat zou je dan vertellen of je een jongen of een meisje zou krijgen, daarna werd de ring weer stilgehangen en werd er gekeken of die weer zou gaan bewegen(zo telde je dus hoeveel kinderen).
Bij mij bleef die stomme ring doodstil hangen, tranen met tuiten bij kleuter ero, mijn moeder heeft we 3 dagen moeten herhalen dat het maar een spelletje was, echt niet echt was.
De 2de herinnering was met een jaar of 6/7, toen had ik een blaasontsteking en dus wat bloed bij de urine. Toen was ik helemaal blij, ik was vruchtbaar en ging wel even aan kinderen beginnen! Moest mijn moeder me weer het een en ander uitleggen
Eigenlijk is het gevoel van kinderen te willen voor mij geen rationeel gevoel geweest, het rationele kwam er pas bij kijken toen we gingen kijken of er mogelijkheden waren aan een kind te beginnen.
Dan ga je afwegen of de situatie fatsoenlijk genoeg is om een kind op de wereld te zetten. Iig zo was het voor mij. De kinderwens zelf was er gewoon, die was er altijd al.
Ik vind kinderen leuk, meestal dan, sommige zijn erg irritant, maar ik was er altijd al van overtuigt dat een kind van mij niet irritant zou worden
Ha, ha... ook 3 en even specifiek, maar dan toch net andersquote:Op zondag 30 november 2014 21:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ook 3, dan wel meisje, jongen, meisje, in die volgorde. Het is 1 jongen geworden
quote:Op zondag 30 november 2014 21:34 schreef hoechst het volgende:
[..]
De vrouw slikt stiekem de pil niet meer en de man heeft niks te zeggen..
Uiteindelijk, toen we er wel rationeel over nadachten, kwamen we op 2 kinderen, niet te ver uit elkaar. Dat leek ons ideaal. Maar het leven liep wat anders, we gingen over op als eigen baas werken en dat gaf een financieel lastigere periode en natuurlijk onzekerheid op dat gebied. In de tijd dat we onze 2de hadden gewild was de situatie niet ideaal voor nog een kind, daarmee hadden we de zekerheid die we wel hadden voor het eerste kind op het spel gezet.quote:Op zondag 30 november 2014 21:41 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ha, ha... ook 3 en even specifiek, maar dan toch net anders![]()
Mag ik vragen waarom het uiteindelijk bij één jongen is gebleven (wil je geen antwoord geven, de vraag gewoon negeren)?
Slechts een korte reactie van mijn kant (maar heb het zeker met belangstelling/empathie gelezenquote:Op zondag 30 november 2014 21:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Uiteindelijk, toen we er wel rationeel over nadachten, kwamen we op 2 kinderen, niet te ver uit elkaar. Dat leek ons ideaal. Maar het leven liep wat anders, we gingen over op als eigen baas werken en dat gaf een financieel lastigere periode en natuurlijk onzekerheid op dat gebied. In de tijd dat we onze 2de hadden gewild was de situatie niet ideaal voor nog een kind, daarmee hadden we de zekerheid die we wel hadden voor het eerste kind op het spel gezet.
Toen de situatie weer goed genoeg was om met vrij veel zekerheid een 2de te kunnen dragen(dus ook scholing e.d. in de toekomst, erop gerekend dat we dat zelf moesten kunnen bekostigen grotendeels) was er teveel tijd verstreken om te zorgen dat die 2 kinderen ook echt wat aan elkaar hadden.
Dat was niet wat in ons, rationele, plan paste en we hebben ervoor gekozen om het dus maar bij 1 te houden.
Soms hebben we er nog wel even over nagedacht, mijn man bv had vorig jaar een beetje last van klapperende teelballen omdat hij toch wel echt de 40 gepasseerd is en het ook voor hem een beetje nu of nooit was(aangezien hij vader wil wil en geen opa voor zijn eigen kind), maar ons leven is nu zo ingevuld dat een kleine erbij een hele fikse aanpassing betekend en wat hobby's in de weg zou zitten. De rationele beslissing blijft dus nu we houden het bij die lekkere tiener in huis, dat bevalt erg goed.
Soms kijk ik met een tweeslachtig gevoel naar het moment dat die tiener volwassen wordt en vertrekt, het zal een tijdperk zijn die ten einde komt en ook een fikse aanpassing zijn. Ik zal dan barsten van trots om hij die zijn vleugels uitslaat, maar we zullen hem beide missen als dagelijks deel van ons gezin.
Goh, wat een anti-climax. Eigenlijk stelt het dus niks voor.quote:Op zondag 30 november 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er was voor mij geen verschil in het ontstaan van de wens om kinderen te krijgen of de wens om een eigen border collie pup te kopen inderdaad.
Ben je er veel mee bezig of is het gewoon iets waar je af en toe bij stilstaat?quote:Op zondag 30 november 2014 12:43 schreef Fascination het volgende:
Merk dat ik een lichte kinderwens begin te krijgen. Voor mij was de trigger een kindje in mn omgeving dat ik heel leuk vind. Al je emoties lijken te worden uitvergroot tav een kind. Ben ook heel benieuwd hoe een kindje van mezelf eruit zou zien. Moet zeggen dat dit voor mezelf alleen voor meisjes geldt, met jongetjes heb ik helemaal niets.
Leuk voor je, gefeliciteerd en geniet ervan!quote:Op zondag 30 november 2014 13:42 schreef Sekhmet het volgende:
Moeilijk uit te leggen eigenlijk. Heb altijd al een kinderwens gehad.
Er zitten zoveel verschillende gevoelens en gedachten achter. Maar het voelt alsof het 'zo zou moeten zijn'.
In mijn omgeving hebben de meeste al kinderen en ik merkte lange tijd toch een soort 'pijn' dat het voor mij misschien niet zou gaan gebeuren. Dan voel je die kinderwens bij jezelf toch wel heel sterk.
Het is echt een gevoel en gevoelens zijn soms moeilijk uit te leggen.
Nu voor het eerst zwangeren alhoewel ik het heel spannend vind en ook veel onzekerheid naar boven komt...voelt het zeer goed
Redelijk helder, dus eigenlijk heeft het best wel gelijkenissen met verliefd zijn. Dagdromen en zo. Ik neem aan ook een stukje romantisering?quote:Op zondag 30 november 2014 15:55 schreef Zana het volgende:
- iedereen om je heen krijgt kinderen en je voelt je langzaam buitengesloten
- je bereikt een bepaalde leeftijd en hebt het gevoel dat je (als vrouw) moet opschieten of in elk geval - een keuze moet maken (en soms wordt die voor jou gemaakt)
- je bent benieuwd hoe zwanger zijn en een kind dragen aanvoelt
- je denkt over later na en wat je met wie gaat doen als je boven de 50/ 60 jaar oud bent (als je eigen ouders, tanten en ooms zijn overleden bijvoorbeeld, niet iedereen heeft veel broers en zussen of ander familie)
- je hebt een partner (de juiste?)
mijn kinderwens was niet zo sterk dat ik er alles voor opzij had gezet en de medische molen of een adoptietraject was ingegaan, maar ik had het wel heel erg zuur gevonden, wanneer het mij niet gegund was geweest en voornamelijk om de reden dat het iets "natuurlijks" is wat in mijn ogen bij het leven hoort
Oh ja, prachtige toekomstdromen voor dat nog niet geboren kind. Maar zodra ze er zijn blijken ze toch echt hun eigen dromen te hebben, maat dat geeft niets, is ook weer leuk om over te dromen. Wat zijn hormonen toch mooie dingen somsquote:Op zondag 30 november 2014 22:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Redelijk helder, dus eigenlijk heeft het best wel gelijkenissen met verliefd zijn. Dagdromen en zo. Ik neem aan ook een stukje romantisering?
Ik persoonlijk heb wel moeite om me in te leven. Mijn beste vriendin zegt altijd 'ik wil kinderen' maar ik snap niet waarom. Wat ze eigenlijk zegt is 'ik wil een vaste partner en huisje/boompje/beestje' maar ze heeft al meer dan 10 jaar geen relatie gehad. En ik wil haar niet vragen 'waarom wil je dan kinderen, wat voel je' omdat ik zeker weet dat ze zich in een hoekje gedreven voelt als ik het vraag. Nogal gevoelig onderwerp voor haar. En mijn moeder was 21 en heeft er domweg nooit over nagedacht, dat was gewoon hoe het ging. Trouwen was stoppen met de pil, klaar. Maar met de posts hier wordt het wel duidelijker.quote:Op zondag 30 november 2014 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het feit dat jij geen kinderwens hebt, wil toch nog niet zeggen dat je de mensen die dat wel willen niet snapt?
Het mooiste vond ik dat je zeid at je er altijd van overtuigd was dat jouw kind nooit irritant zou worden. Ik heb overigens nooit echt vadertje/moedertje gespeeld, ik speelde wel met poppen en die hadden altijd seks maar daar kwamen nooit kinderen van.quote:Op zondag 30 november 2014 22:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh ja, prachtige toekomstdromen voor dat nog niet geboren kind. Maar zodra ze er zijn blijken ze toch echt hun eigen dromen te hebben, maat dat geeft niets, is ook weer leuk om over te dromen. Wat zijn hormonen toch mooie dingen soms
Ik vind het soms zelfs lastig om mijn partner te tolereren en dan verlang ik naar meer ruimte voor mezelf. Ik ben er domweg niet van overtuigd dat ik gelukkig zou zijn als ouder, en hoewel ik een kind veel zou kunnen bieden.. ik weet niet of een kind wel gebaat is bij een moeder die steeds ruimte voor zichzelf nodig heeft.quote:Op zondag 30 november 2014 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap het wel, maar ook niet. Biologisch, hormonen, dit-dat-alles, het is "gewoon" en "natuurlijk", maar omdat ik zelf zowat onwel word bij de gedachte om ons leven kwijt te raken aan een kind ( en ja, zo voel ik dat voor mezelf/onszelf) snap ik ook niet hoe dat 'moet voelen' als je dat wel allemaal op wilt/kunt geven. Ik ben geenszins een egoïstisch persoon, sta graag klaar voor vrienden en familie, vrijwilligerswerk en ook via mijn onderzoek en hopelijk toekomstige baan hoop ik bij te dragen aan het welzijn van anderen, maar een gezin starten? Nee, dat staat alles wat ik wil bereiken en doen met mijn partner in de weg.
En als je ook leest hoe moe sommige ouders zijn, ze blij zijn als ze een half uur voor zichzelf hebben, etc. etc. Dan moet het haast wel hormonaal bepaald zijn, en dat heb je, of niet, en ik heb dat laatste denk ik. Geen moederhormonen ofzo. Maar gelukkig leven we in een tijd en omgeving waar je gewoon naar dat (gebrek aan) gevoel mag luisteren en daarnaar mag handelen.
Ik speelde ook met poppen (naast het spelen met het meer jongensachtige speelgoed overigens), maar volgens mij was het dan Ken/Barbie (bij wijze van) en verder ook geen kinderen (tenminste, niet dat ik mij zo kan herinneren).quote:Op zondag 30 november 2014 22:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het mooiste vond ik dat je zeid at je er altijd van overtuigd was dat jouw kind nooit irritant zou worden. Ik heb overigens nooit echt vadertje/moedertje gespeeld, ik speelde wel met poppen en die hadden altijd seks maar daar kwamen nooit kinderen van.
Hmm, ik denk eerlijk gezegd niet dat het (altijd) puur een hormonale kwestie is... wel een gevoelskwestie, die niet of nauwelijks te beredeneren valt. Voor zover het wél te beredeneren valt, liggen de motieven volgens mij toch vaak in zaken die mensen niet of moeilijk willen toegeven (want egoïstisch en/of toch vanuit sociale druk ontstaan).quote:Op zondag 30 november 2014 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap het wel, maar ook niet. Biologisch, hormonen, dit-dat-alles, het is "gewoon" en "natuurlijk", maar omdat ik zelf zowat onwel word bij de gedachte om ons leven kwijt te raken aan een kind ( en ja, zo voel ik dat voor mezelf/onszelf) snap ik ook niet hoe dat 'moet voelen' als je dat wel allemaal op wilt/kunt geven. Ik ben geenszins een egoïstisch persoon, sta graag klaar voor vrienden en familie, vrijwilligerswerk en ook via mijn onderzoek en hopelijk toekomstige baan hoop ik bij te dragen aan het welzijn van anderen, maar een gezin starten? Nee, dat staat alles wat ik wil bereiken en doen met mijn partner in de weg.
En als je ook leest hoe moe sommige ouders zijn, ze blij zijn als ze een half uur voor zichzelf hebben, etc. etc. Dan moet het haast wel hormonaal bepaald zijn, en dat heb je, of niet, en ik heb dat laatste denk ik. Geen moederhormonen ofzo. Maar gelukkig leven we in een tijd en omgeving waar je gewoon naar dat (gebrek aan) gevoel mag luisteren en daarnaar mag handelen.
Vadertje en moedertje was geen favoriet spel van me en poppen vond ik echt heel stom. Alleen echte baby's vond ik leuk.quote:Op zondag 30 november 2014 22:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het mooiste vond ik dat je zeid at je er altijd van overtuigd was dat jouw kind nooit irritant zou worden. Ik heb overigens nooit echt vadertje/moedertje gespeeld, ik speelde wel met poppen en die hadden altijd seks maar daar kwamen nooit kinderen van.
Redelijk zelfde hier. Kinderwens is pas later aan komen zetten bij mij, toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen. Deel ervan komt ook door kinderen in de omgeving, vind het zo leuk om bv de kinderen van vrienden op te zien groeien. Al heb ik niet het gevoel dat ik zonder kinderen zal worden buitengesloten, wat sommige anderen dan wel weer noemen.quote:Op zondag 30 november 2014 13:04 schreef Milchat het volgende:
Ja, vanuit dagdromen komt de wens misschien wel. Een eigen gezin vormen met een kindje erbij lijkt me heerlijk. Bijzonder om het op te zien groeien. Het voelt voor mij ook als iets heel essentieels in het leven, voortplanten. Aan de andere kant soms ook beangstigend wat een verantwoordelijkheid zo'n kleintje met zich mee zal brengen.
Nee, af en toe. Vooral als ik met leuke kindjes in aanraking kom en dat is niet heel vaak.quote:Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ben je er veel mee bezig of is het gewoon iets waar je af en toe bij stilstaat?
Het is ook grotendeels hormoon/biologisch bepaald. Ik heb zelf ook geen kinderwens, moet er niet aan denken om mijn vrije tijd in te leveren voor een kind.quote:Op zondag 30 november 2014 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap het wel, maar ook niet. Biologisch, hormonen, dit-dat-alles, het is "gewoon" en "natuurlijk", maar omdat ik zelf zowat onwel word bij de gedachte om ons leven kwijt te raken aan een kind ( en ja, zo voel ik dat voor mezelf/onszelf) snap ik ook niet hoe dat 'moet voelen' als je dat wel allemaal op wilt/kunt geven. Ik ben geenszins een egoïstisch persoon, sta graag klaar voor vrienden en familie, vrijwilligerswerk en ook via mijn onderzoek en hopelijk toekomstige baan hoop ik bij te dragen aan het welzijn van anderen, maar een gezin starten? Nee, dat staat alles wat ik wil bereiken en doen met mijn partner in de weg. Ik voel ook alleen afstand bij kinderen, ik heb er niets mee, pas vanaf een jaar of 8 begint het dragelijk te worden voor mij.
Word je wel gelukkig van je partner dan? of had jij net zo goed als single heel gelukkig door het leven kunnen gaan?quote:Op zondag 30 november 2014 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb ook die rust en afzondering nodig. Mijn partner is de enige die ik lange tijd om me heen kan tolereren, maar we kunnen dan ook heel goed "samen maar alleen" zijn. Allebei ons eigen ding in dezelfde of een andere kamer zonder de ander te storen/gestoord te worden, op af en toe een kop thee na ofzocomplete stilte, rust, uitslapen als nodig, samen hardlopen wanneer we willen. Nee, dit is voor ons het perfecte leven!
Ik vind kinderen van een ander zelden leuk.quote:Op zondag 30 november 2014 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik snap niet hoe het werkt want ik heb dat gevoel zelf niet?
Dus als ik het goed begrijp, vind jij kinderen heel leuk en daarom dacht je 'kom, ik wil er zelf ook een' en dat was dat? Is het echt zo simpel?
Ja. Nee. Zoals ik hier boven ook al gepost had: mijn partner is voor mij de perfecte partner. We vullen elkaar aan (en soms ook niet, en da's kut, want we houden allebei niet van schoonmaken of administratiequote:Op maandag 1 december 2014 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Word je wel gelukkig van je partner dan? of had jij net zo goed als single heel gelukkig door het leven kunnen gaan?
Jullie hebben beide totaal niet het gevoel dat jullie onder de plak zitten zeg maar.quote:Op maandag 1 december 2014 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja. Nee. Zoals ik hier boven ook al gepost had: mijn partner is voor mij de perfecte partner. We vullen elkaar aan (en soms ook niet, en da's kut, want we houden allebei niet van schoonmaken of administratie). We zijn samen een gezin, compleet. Met z'n tweeën. En zou dat niet, voor geen goud, willen missen/veranderen.
Nee, en dat zou de een niet bij de ander moeten proberen ookquote:Op maandag 1 december 2014 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jullie hebben beide totaal niet het gevoel dat jullie onder de plak zitten zeg maar.
Ik zag mezelf altijd als een jongensmama, toen ik er achter kwam dat we een meisje kregen was ik ook best wel een beetje teleurgesteld.quote:Op zondag 30 november 2014 12:43 schreef Fascination het volgende:
Merk dat ik een lichte kinderwens begin te krijgen. Voor mij was de trigger een kindje in mn omgeving dat ik heel leuk vind. Al je emoties lijken te worden uitvergroot tav een kind. Ben ook heel benieuwd hoe een kindje van mezelf eruit zou zien. Moet zeggen dat dit voor mezelf alleen voor meisjes geldt, met jongetjes heb ik helemaal niets.
Is dat zo? ik denk dat de reden voor het niet nemen van kinderen ook is dat je bang bent dat dat veel vrije tijd gaat kosten.quote:Op maandag 1 december 2014 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, en dat zou de een niet bij de ander moeten proberen ookMaargoed, da's offtopic.
Jij hoorde redeneringen van kinderen en daardoor ontstond je kinderwens?quote:Op zondag 30 november 2014 16:43 schreef probeer het volgende:
Voornamelijk door die prachtige manier waarop kinderen kunnen redeneren.
Ik denk dat zowel het wel willen van kinderen en het niet willen van kinderen voornamelijk een gevoel is, de een wil het wel en de ander niet.quote:Op maandag 1 december 2014 10:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is dat zo? ik denk dat de reden voor het niet nemen van kinderen ook is dat je bang bent dat dat veel vrije tijd gaat kosten.
Toch? als je kinderen hebt ben je toch verplicht om veel meer samen met elkaar te doen.
Mwau, ik heb toch vrij rationele redenen waarom ik geen kinderen wil. Aan de ene kant zou ik een kleine ik best leuk vinden, maar ik weet da ik dan een stuk lastiger mijn wensen in het leven kan realiseren.quote:Op maandag 1 december 2014 11:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat zowel het wel willen van kinderen en het niet willen van kinderen voornamelijk een gevoel is, de een wil het wel en de ander niet.
Maar mensen horen graag redenen waarom en dat zal een van haar redenen zijn.
Waarom wilde ik wel kinderen? Was een gevoel.
Waarom wil een vriendin van me geen kinderen? Dat is ook een gevoel.
Maar je moet het ook niet gaan over analyseren en ik denk ook dat als je wel een kinderwens zou krijgen, dus dat gevoel zou krijgen, die redenen ineens niet meer zo veel voor stellen.quote:Op maandag 1 december 2014 11:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik heb toch vrij rationele redenen waarom ik geen kinderen wil. Aan de ene kant zou ik een kleine ik best leuk vinden, maar ik weet da ik dan een stuk lastiger mijn wensen in het leven kan realiseren.
Ik ga geen kinderen maken/nemen (hoe je het ook wil noemen) als dat mij ongelukkiger gaat maken.quote:Op maandag 1 december 2014 11:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar je moet het ook niet gaan over analyseren en ik denk ook dat als je wel een kinderwens zou krijgen, dus dat gevoel zou krijgen, die redenen ineens niet meer zo veel voor stellen.
Dan is ineens voor alles wel een oplossing te bedenken.
Krijg je dat gevoel nooit dan blijven die redenen dus gewoon stand houden.
Maar dat is gewoon mijn idee er bij dus.
Nee natuurlijk niet, maar als je ineens een kinderwens krijgt dan zouden de redenen nu je niet meer ongelukkig maken gezien de wens voor een kind dan de overhand neemt.quote:Op maandag 1 december 2014 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga geen kinderen maken/nemen (hoe je het ook wil noemen) als dat mij ongelukkiger gaat maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |