Leg uit? Op dat moment komt je oerinstinct boven en wil je opeens dolgraag kinderen of zoiets.quote:
31.quote:Op zondag 30 november 2014 11:18 schreef peterkailey het volgende:
Seks hebben helpt altijd wel mee
Maar OT: hoe oud ben je?
Basicly. Zie vaak dat het versterkt.quote:Op zondag 30 november 2014 11:22 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Leg uit? Op dat moment komt je oerinstinct boven en wil je opeens dolgraag kinderen of zoiets.
Ah ik schatte wat jonger. Dat is meestal wel de leeftijd dat de biologische klok begint te tikken. Tja jij kent je eigen lichaam het beste, als je niet die behoefte hebt kan je het best daar naar luisteren toch?quote:
Als kind droomde ik nooit van een management functie in de logistiek. Sterker nog, eigenlijk wil ik alleen maar meer geld verdienen zodat ik de verbouwing van ons huis kan bekostigen en heel toevallig vind ik logistiek een leuke sector waarin ik me uit kan leven en me niet verveel. Vakanties: eigenlijk ook allemaal puur toevallig gekozen, zeker de grotere reizen.quote:Op zondag 30 november 2014 11:27 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe weet je dat je dát beroep wilt? Hoe voel je aan dat dat is wat je wilt? Hoe weet je dat je dit jaar naar dat land op vakantie wilt of überhaupt op vakantie wilt? Hoe voel je dat aan? Hoe weet je dat je een huis wilt kopen of huren? Hoe voel je dat aan?
En waarom zou dat met een kinderwens anders zijn?
Tijdens de seks? Schreeuw je dan ook "geef mij een kind" bij het klaarkomen? En wat dan als de geilheid weer is weggeëbd?quote:Op zondag 30 november 2014 11:30 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Basicly. Zie vaak dat het versterkt.
Gewoon dat gevoel van graag willen dat ontbreekt. Kinderen spreken mij als personen al zelden aan, al snap ik dat dat met je eigen kinderen heel andeers is. Er is een ware babyboom gaande in mijn omgeving, ik wordt voor de zoveelste keer tante in februari maar ik kan me niet voorstellen dat het leuk zou zijn? Maar het moet wel leuk zijn, anders zouden mensen geen tweede kinderen willen of er bewust voor kiezen.quote:Op zondag 30 november 2014 11:32 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ah ik schatte wat jonger. Dat is meestal wel de leeftijd dat de biologische klok begint te tikken. Tja jij kent je eigen lichaam het beste, als je niet die behoefte hebt kan je het best daar naar luisteren toch?
Is het trouwens meer een gevoel dat ontbreekt of zit er ook een achterliggende gedachten achter waardoor je het niet voelt?
Ooit bedacht dat de meeste mensen met een kinderwens kinderen heel toevallig leuk vinden?quote:Op zondag 30 november 2014 11:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als kind droomde ik nooit van een management functie in de logistiek. Sterker nog, eigenlijk wil ik alleen maar meer geld verdienen zodat ik de verbouwing van ons huis kan bekostigen en heel toevallig vind ik logistiek een leuke sector waarin ik me uit kan leven en me niet verveel. Vakanties: eigenlijk ook allemaal puur toevallig gekozen, zeker de grotere reizen.
Dat belooft wat, als ik toch ooit moeder zou worden
JAAAAAAAAAAAAAAAA, BEVRUCHT ME!!!!quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tijdens de seks? Schreeuw je dan ook "geef mij een kind" bij het klaarkomen? En wat dan als de geilheid weer is weggeëbd?
Het zet ze aan het denken. Neem aan dat een reageerbuiskind niet de standaard procedure is he.quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tijdens de seks? Schreeuw je dan ook "geef mij een kind" bij het klaarkomen? En wat dan als de geilheid weer is weggeëbd?
Instant orgasmquote:
Ja weet ik veel, ik snap niet hoe het werkt want ik heb dat gevoel zelf niet?quote:Op zondag 30 november 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat de meeste mensen met een kinderwens kinderen heel toevallig leuk vinden?
Waarom moet dat ineens een hele achtergrond hebben terwijl al jouw keuzes 'gewoon toevallig omdat ik het leuk vind' zijn?
Dus hoe vaker je seks hebt hoe groter de kinderwens wordt? Maakt het dan ook nog uit of je steeds met dezelfde persoon het bed deelt?quote:Op zondag 30 november 2014 11:36 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Het zet ze aan het denken. Neem aan dat een reageerbuiskind niet de standaard procedure is he.
Nou nee. Die vinden het vaak leuk om zelf kinderen te hebben.quote:Op zondag 30 november 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
Ooit bedacht dat de meeste mensen met een kinderwens kinderen heel toevallig leuk vinden?
Er was voor mij geen verschil in het ontstaan van de wens om kinderen te krijgen of de wens om een eigen border collie pup te kopen inderdaad.quote:Op zondag 30 november 2014 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik snap niet hoe het werkt want ik heb dat gevoel zelf niet?
Dus als ik het goed begrijp, vind jij kinderen heel leuk en daarom dacht je 'kom, ik wil er zelf ook een' en dat was dat? Is het echt zo simpel?
Kinderen ruiken juist heerlijk. Maar als je die luier nooit verschoont zal het wel gaan stinken ja. Zal dus wel aan jouw sociale kring liggen.quote:Op zondag 30 november 2014 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kinderen maken lawaai, ze stinken, maken alles stuk en zijn duur. Het is volkomen normaal om geen kinderen te willen.
Ik denk het wel. Vroeger waren er geen voorbehoudsmiddelen. Evolutionair gezien denkt ons lichaam bij seks nog steeds aan bevruchting etc. Psychologisch doet dat wel iets met je.quote:Op zondag 30 november 2014 11:37 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dus hoe vaker je seks hebt hoe groter de kinderwens wordt? Maakt het dan ook nog uit of je steeds met dezelfde persoon het bed deelt?
Dat noemen we geen gesprekken maar monologen.quote:Op zondag 30 november 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik houd van kinderen in het algemeen, babies vertederen me en ik word vrolijk van gesprekken met tweejarigen.
jij hebt nog nooit met n tweejarige gepraat dus.quote:Op zondag 30 november 2014 12:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat noemen we geen gesprekken maar monologen.
Dit is het soort troost wat je moet hebben als je ouder bent. Iedere ouder vind dit trouwens. Echt je schiet er niets mee op want er kunnen slechts een paar echt slim en mooi zijn.quote:Op zondag 30 november 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
soms kijk ik naar ze en dan denk ik:wat een mooie, slimme, geweldige kinderen heb ik![]()
quote:Op zondag 30 november 2014 12:25 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dit is het soort troost wat je moet hebben als je ouder bent. Iedere ouder vind dit trouwens. Echt je schiet er niets mee op want er kunnen slechts een paar echt slim en mooi zijn.
In feite word er dan ook gezegd 'ja in eerste instantie had ik er niet zoveel vertrouwen in, in het prutje wat ik er uit schoot. Blijkt toch dat de natuur werkt, ook na de miljardste test'
quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat je het fijn vindt dat een kindje helemaal afhankelijk van je is en dat je het fijn vindt dat je de hele wereld bent voor een kindje, klinkt inderdaad heel raar.quote:Op zondag 30 november 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik houd van kinderen in het algemeen, babies vertederen me en ik word vrolijk van gesprekken met tweejarigen.
Verder kijk ik soms naar m'n partner en dan denk ik: een klein ado'tje zou zó leuk zijn![]()
Hij zou een goede vader zijn en wij zouden t samen goed doen als ouders.
(gaat niet gebeuren overigens)
Het gevoel dat zo'n kleintje je echt nodig heeft, dat je zijn/haar hele wereld bent en dat hij/zij volledig afhankelijk is van jou als ouder, vind ik zelf ook heel fijn. Dat klinkt misschien raar, maar ik houd gewoon van dat zorgen en dat mis ik, nu ze groter zijn, soms echt.
Ik geniet gewoon van kinderen![]()
Ze ruiken lekker, zijn mooi en als ze lachen, is heel je dag goed. Ik word emotioneler van dingen die mijn kinderen presteren of van hun verdriet dan van mezelf en ik ben, ook nu het pubers zijn, helemaal dolverliefd op ze, soms kijk ik naar ze en dan denk ik:wat een mooie, slimme, geweldige kinderen heb ik![]()
Ik voel(de) meer de drang om moeder te worden, dan dat Mr. Forbry vader wil(de) worden, maar als het om kinderen van anderen gaat, heeft Mr. Forbry daar eigenlijk meer mee dan ikquote:Op zondag 30 november 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom moet dat ineens een hele achtergrond hebben terwijl al jouw keuzes 'gewoon toevallig omdat ik het leuk vind' zijn?
Je eigen kinderen kan je opvoeden en sturen naar je eigen denkbeelden. Kinderen van anderen mag je tegenwoordig niet meer corrigeren of sturen want dat is 'Not-done'.quote:Op zondag 30 november 2014 14:32 schreef Forbry het volgende:
Ik hoor dat eigenlijk ook best vaak om mij heen. Dat mensen met kinderen in het algemeen/van anderen niet echt veel hebben, ook al hebben/willen ze zelf kinderen. Er zijn er ook die dat wel in het algemeen hebben hoor, dat ook wel.
Dit vroeg ik me ook af.quote:Op zondag 30 november 2014 12:08 schreef Re het volgende:
waarom zou je een wens van anderen negatief op jezelf moeten projecteren?
quote:Op zondag 30 november 2014 11:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 30 november 2014 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
Topic nr zoveel hierover. Inb4 moblo en stbabylon
Voor mij enkel een bevestiging dat ik het niet wil.quote:
Nu zal het wel met mijn anti-wens te maken hebben, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot 'het niet meer kan'.quote:- je bereikt een bepaalde leeftijd en hebt het gevoel dat je (als vrouw) moet opschieten of in elk geval een keuze moet maken (en soms wordt die voor jou gemaakt)
O hell no!quote:- je bent benieuwd hoe zwanger zijn en een kind dragen aanvoelt
Hopelijk, bij leven en welzijn, nog steeds veel reizen met mijn manquote:- je denkt over later na en wat je met wie gaat doen als je boven de 50/ 60 jaar oud bent
Mijn partner is voor mij de enige juiste, en hij wil ook geen kinderenquote:- je hebt een partner (de juiste?)
Ik snap het net als Seven. ook niet wat het is om dat gevoel te hebben. Ik heb het nooit gehad, en ik vind het heerlijk om dat gevoel niet te hebben. Dat maakt de kinderwens en uiteindelijke voortplanting van anderen niet 'fout' in mijn ogen, het zou alleen voor mij fout voelen, en mijn leven op de manier indelen samen met mijn partner zonder kinderen voelt voor ons goed. En ik denk dat als je dat van jezelf accepteert, en je niet je eigen geluk of wat dan ook af laat hangen van wat anderen/veel mensen anders doen dan jij, het belangrijkste is.quote:Op zondag 30 november 2014 12:08 schreef Re het volgende:
waarom zou je een wens van anderen negatief op jezelf moeten projecteren?
Ik kan mij toch wel goed voorstellen dat mensen het niet altijd kunnen waarderen als hun kinderen door anderen "gestuurd" worden, maar ben het wel met je eens dat je van de kinderen van anderen zeker ook niet alles "allemaal, leuk, aardig en helemaal geweldig" hoeft te vinden en dat je van sommige dingen best iets mag zeggen. Het hangt gewoon heel erg van de omstandigheden af lijkt me. Als het gaat om wat je nu als voorbeeld geeft, dan vind ook ík dat dat kind/die ouders zich aan jou(w omgeving) hadden moeten aanpassen (ze mogen dat dan best flauw/vervelend vinden, maar dat zij dan zo). Wel hangt het ook heel erg af van hoe je één en ander brengt. Ik weet niet of je het toen ook exact op deze manier gezegd hebt, maar "mooi niet" (als begin) vind ik dan wel wat (te) bot overkomen (overigens geen excuus, om dan tóch dat vuurwerk af te steken, dat dan weer niet).quote:Op zondag 30 november 2014 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je eigen kinderen kan je opvoeden en sturen naar je eigen denkbeelden. Kinderen van anderen mag je tegenwoordig niet meer corrigeren of sturen want dat is 'Not-done'.
Dus zit je dan opgescheept met een kind dat gedrag vertoont waar jij het helemaal niet mee eens bent en moet je dat allemaal, leuk, aardig en helemaal geweldig vinden.![]()
Zo heb ik in een ultra Christelijk (zwarte kousen) dorp gewoond waar de sociale controle groot was. Kreeg ik tussen de kerst en oud en nieuw familie uit de Randstad op bezoek met een knulletje van 10 jaar of zo. Wilde dat snotjoch vuurwerk afsteken. "Mooi niet want dat accepteert het dorp niet en daar krijg ik last mee" was mijn reactie. Zijn ouders vonden dat onzin en zielig voor het kind en de rest kreeg ik ook over me heen. Omdat ik mijn poot stijf hield is zijn vader met hem weggeglipt en heeft toch met strijkers lopen smijten. Heb ik nog jaren moeten horen, zowel van de familie (doe niet zo flauw) als in het dorp (jij komt uit een aso familie, honden en kinderen over de zeik e.d.).
Kutkind. Maar eigenlijk; kutouders.
Is goed. Je mag mijn laatste reactie weghalen als je dat wilt.quote:Op zondag 30 november 2014 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
Zullen we het hier even over kinderwens en de manifestatie daarvan houden en niet dit topic laten verzanden in een hoe voed ik kinderen (van anderen) op? Daar hebben we OUD voor
Het verschil in inzicht in opvoeden is anders wel een reden waarom veel mensen zich dusdanig aan andermans kinderen ergeren dat ze zelf geen kinderen willen (denkende dat alle kinderen zo zijn).quote:Op zondag 30 november 2014 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
Zullen we het hier even over kinderwens en de manifestatie daarvan houden en niet dit topic laten verzanden in een hoe voed ik kinderen (van anderen) op? Daar hebben we OUD voor
Ja, dat kan ik soms ook nog wel schattig/grappig vinden...quote:Op zondag 30 november 2014 16:43 schreef probeer het volgende:
Voornamelijk door die prachtige manier waarop kinderen kunnen redeneren.
Bron?quote:Op zondag 30 november 2014 16:53 schreef Bomzor het volgende:
Ik heb vernomen dat de kinderwens ontstaat, doordat mensen falen iets van betekenis achter te laten in deze wereld, zoals een onderzoekresultaat of iets dergelijks. Door kinderen te maken hopen ze wel iets van waarde achter te laten.
Gaat vanzelf denk ik. Toen ik oom werd op mijn 18e toen dacht ik ook even: ohw ik wil ze nu ook zelf. Gevoel verdween vanzelf weer.quote:Op zondag 30 november 2014 11:15 schreef Seven. het volgende:
Hoi, ik heb geen kinderwens. Dus ik vraag me zo af hoe andere mensen (mannen en vrouwen) aanvoelen dat ze kinderen willen. Hoe kom je op het idee? Gaat dit via dagdromen en jaloers zijn als je iemand met achter de kinderwagen ziet lopen of zo? Of is je kinderwens geboren uit het feit dat er een onderweg was, dat kan ook natuurlijk.
Het feit dat jij geen kinderwens hebt, wil toch nog niet zeggen dat je de mensen die dat wel willen niet snapt?quote:Op zondag 30 november 2014 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
Speciaal voor Loveless:
[..]
[..]
Voor mij enkel een bevestiging dat ik het niet wil.
[..]
Nu zal het wel met mijn anti-wens te maken hebben, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot 'het niet meer kan'.
[..]
O hell no!Ik word al misselijk bij de gedachte (de ironie
)
[..]
Hopelijk, bij leven en welzijn, nog steeds veel reizen met mijn man
[..]
Mijn partner is voor mij de enige juiste, en hij wil ook geen kinderen
[..]
Ik snap het net als Seven. ook niet wat het is om dat gevoel te hebben. Ik heb het nooit gehad, en ik vind het heerlijk om dat gevoel niet te hebben. Dat maakt de kinderwens en uiteindelijke voortplanting van anderen niet 'fout' in mijn ogen, het zou alleen voor mij fout voelen, en mijn leven op de manier indelen samen met mijn partner zonder kinderen voelt voor ons goed. En ik denk dat als je dat van jezelf accepteert, en je niet je eigen geluk of wat dan ook af laat hangen van wat anderen/veel mensen anders doen dan jij, het belangrijkste is.
De vrouw slikt stiekem de pil niet meer en de man heeft niks te zeggen..quote:Op zondag 30 november 2014 11:15 schreef Seven. het volgende:
Hoi, ik heb geen kinderwens. Dus ik vraag me zo af hoe andere mensen (mannen en vrouwen) aanvoelen dat ze kinderen willen. Hoe kom je op het idee? Gaat dit via dagdromen en jaloers zijn als je iemand met achter de kinderwagen ziet lopen of zo? Of is je kinderwens geboren uit het feit dat er een onderweg was, dat kan ook natuurlijk.
Ik ook 3, dan wel meisje, jongen, meisje, in die volgorde. Het is 1 jongen gewordenquote:Op zondag 30 november 2014 21:32 schreef Forbry het volgende:
Aanvulling/correctie: al toen ik jong was gaf ik ook wel eens aan dat ik later kinderen wilde en ik was daar dan ook heel specifiek in. In totaal 3 stuks en dan het liefste jongen-meisje-jongen. Er komen hier uiteindelijk geen kinderen, maar was dat wel het geval, dan was dat laatste nu nog steeds mijn "ideale" aantal/volgorde geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |