Ik speelde ook met poppen (naast het spelen met het meer jongensachtige speelgoed overigens), maar volgens mij was het dan Ken/Barbie (bij wijze van) en verder ook geen kinderen (tenminste, niet dat ik mij zo kan herinneren).quote:Op zondag 30 november 2014 22:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het mooiste vond ik dat je zeid at je er altijd van overtuigd was dat jouw kind nooit irritant zou worden. Ik heb overigens nooit echt vadertje/moedertje gespeeld, ik speelde wel met poppen en die hadden altijd seks maar daar kwamen nooit kinderen van.
Hmm, ik denk eerlijk gezegd niet dat het (altijd) puur een hormonale kwestie is... wel een gevoelskwestie, die niet of nauwelijks te beredeneren valt. Voor zover het wél te beredeneren valt, liggen de motieven volgens mij toch vaak in zaken die mensen niet of moeilijk willen toegeven (want egoïstisch en/of toch vanuit sociale druk ontstaan).quote:Op zondag 30 november 2014 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap het wel, maar ook niet. Biologisch, hormonen, dit-dat-alles, het is "gewoon" en "natuurlijk", maar omdat ik zelf zowat onwel word bij de gedachte om ons leven kwijt te raken aan een kind ( en ja, zo voel ik dat voor mezelf/onszelf) snap ik ook niet hoe dat 'moet voelen' als je dat wel allemaal op wilt/kunt geven. Ik ben geenszins een egoïstisch persoon, sta graag klaar voor vrienden en familie, vrijwilligerswerk en ook via mijn onderzoek en hopelijk toekomstige baan hoop ik bij te dragen aan het welzijn van anderen, maar een gezin starten? Nee, dat staat alles wat ik wil bereiken en doen met mijn partner in de weg.
En als je ook leest hoe moe sommige ouders zijn, ze blij zijn als ze een half uur voor zichzelf hebben, etc. etc. Dan moet het haast wel hormonaal bepaald zijn, en dat heb je, of niet, en ik heb dat laatste denk ik. Geen moederhormonen ofzo. Maar gelukkig leven we in een tijd en omgeving waar je gewoon naar dat (gebrek aan) gevoel mag luisteren en daarnaar mag handelen.
Vadertje en moedertje was geen favoriet spel van me en poppen vond ik echt heel stom. Alleen echte baby's vond ik leuk.quote:Op zondag 30 november 2014 22:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het mooiste vond ik dat je zeid at je er altijd van overtuigd was dat jouw kind nooit irritant zou worden. Ik heb overigens nooit echt vadertje/moedertje gespeeld, ik speelde wel met poppen en die hadden altijd seks maar daar kwamen nooit kinderen van.
Redelijk zelfde hier. Kinderwens is pas later aan komen zetten bij mij, toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen. Deel ervan komt ook door kinderen in de omgeving, vind het zo leuk om bv de kinderen van vrienden op te zien groeien. Al heb ik niet het gevoel dat ik zonder kinderen zal worden buitengesloten, wat sommige anderen dan wel weer noemen.quote:Op zondag 30 november 2014 13:04 schreef Milchat het volgende:
Ja, vanuit dagdromen komt de wens misschien wel. Een eigen gezin vormen met een kindje erbij lijkt me heerlijk. Bijzonder om het op te zien groeien. Het voelt voor mij ook als iets heel essentieels in het leven, voortplanten. Aan de andere kant soms ook beangstigend wat een verantwoordelijkheid zo'n kleintje met zich mee zal brengen.
Nee, af en toe. Vooral als ik met leuke kindjes in aanraking kom en dat is niet heel vaak.quote:Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ben je er veel mee bezig of is het gewoon iets waar je af en toe bij stilstaat?
Het is ook grotendeels hormoon/biologisch bepaald. Ik heb zelf ook geen kinderwens, moet er niet aan denken om mijn vrije tijd in te leveren voor een kind.quote:Op zondag 30 november 2014 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap het wel, maar ook niet. Biologisch, hormonen, dit-dat-alles, het is "gewoon" en "natuurlijk", maar omdat ik zelf zowat onwel word bij de gedachte om ons leven kwijt te raken aan een kind ( en ja, zo voel ik dat voor mezelf/onszelf) snap ik ook niet hoe dat 'moet voelen' als je dat wel allemaal op wilt/kunt geven. Ik ben geenszins een egoïstisch persoon, sta graag klaar voor vrienden en familie, vrijwilligerswerk en ook via mijn onderzoek en hopelijk toekomstige baan hoop ik bij te dragen aan het welzijn van anderen, maar een gezin starten? Nee, dat staat alles wat ik wil bereiken en doen met mijn partner in de weg. Ik voel ook alleen afstand bij kinderen, ik heb er niets mee, pas vanaf een jaar of 8 begint het dragelijk te worden voor mij.
En als je ook leest hoe moe sommige ouders zijn, ze blij zijn als ze een half uur voor zichzelf hebben, etc. etc. Dan moet het haast wel hormonaal bepaald zijn, en dat heb je, of niet, en ik heb dat laatste denk ik. Geen moederhormonen ofzo. Maar gelukkig leven we in een tijd en omgeving waar je gewoon naar dat (gebrek aan) gevoel mag luisteren en daarnaar mag handelen.
Word je wel gelukkig van je partner dan? of had jij net zo goed als single heel gelukkig door het leven kunnen gaan?quote:Op zondag 30 november 2014 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb ook die rust en afzondering nodig. Mijn partner is de enige die ik lange tijd om me heen kan tolereren, maar we kunnen dan ook heel goed "samen maar alleen" zijn. Allebei ons eigen ding in dezelfde of een andere kamer zonder de ander te storen/gestoord te worden, op af en toe een kop thee na ofzocomplete stilte, rust, uitslapen als nodig, samen hardlopen wanneer we willen. Nee, dit is voor ons het perfecte leven!
Ik vind kinderen van een ander zelden leuk.quote:Op zondag 30 november 2014 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik snap niet hoe het werkt want ik heb dat gevoel zelf niet?
Dus als ik het goed begrijp, vind jij kinderen heel leuk en daarom dacht je 'kom, ik wil er zelf ook een' en dat was dat? Is het echt zo simpel?
Ja. Nee. Zoals ik hier boven ook al gepost had: mijn partner is voor mij de perfecte partner. We vullen elkaar aan (en soms ook niet, en da's kut, want we houden allebei niet van schoonmaken of administratiequote:Op maandag 1 december 2014 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Word je wel gelukkig van je partner dan? of had jij net zo goed als single heel gelukkig door het leven kunnen gaan?
Jullie hebben beide totaal niet het gevoel dat jullie onder de plak zitten zeg maar.quote:Op maandag 1 december 2014 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja. Nee. Zoals ik hier boven ook al gepost had: mijn partner is voor mij de perfecte partner. We vullen elkaar aan (en soms ook niet, en da's kut, want we houden allebei niet van schoonmaken of administratie). We zijn samen een gezin, compleet. Met z'n tweeën. En zou dat niet, voor geen goud, willen missen/veranderen.
Nee, en dat zou de een niet bij de ander moeten proberen ookquote:Op maandag 1 december 2014 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jullie hebben beide totaal niet het gevoel dat jullie onder de plak zitten zeg maar.
Ik zag mezelf altijd als een jongensmama, toen ik er achter kwam dat we een meisje kregen was ik ook best wel een beetje teleurgesteld.quote:Op zondag 30 november 2014 12:43 schreef Fascination het volgende:
Merk dat ik een lichte kinderwens begin te krijgen. Voor mij was de trigger een kindje in mn omgeving dat ik heel leuk vind. Al je emoties lijken te worden uitvergroot tav een kind. Ben ook heel benieuwd hoe een kindje van mezelf eruit zou zien. Moet zeggen dat dit voor mezelf alleen voor meisjes geldt, met jongetjes heb ik helemaal niets.
Is dat zo? ik denk dat de reden voor het niet nemen van kinderen ook is dat je bang bent dat dat veel vrije tijd gaat kosten.quote:Op maandag 1 december 2014 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, en dat zou de een niet bij de ander moeten proberen ookMaargoed, da's offtopic.
Jij hoorde redeneringen van kinderen en daardoor ontstond je kinderwens?quote:Op zondag 30 november 2014 16:43 schreef probeer het volgende:
Voornamelijk door die prachtige manier waarop kinderen kunnen redeneren.
Ik denk dat zowel het wel willen van kinderen en het niet willen van kinderen voornamelijk een gevoel is, de een wil het wel en de ander niet.quote:Op maandag 1 december 2014 10:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is dat zo? ik denk dat de reden voor het niet nemen van kinderen ook is dat je bang bent dat dat veel vrije tijd gaat kosten.
Toch? als je kinderen hebt ben je toch verplicht om veel meer samen met elkaar te doen.
Mwau, ik heb toch vrij rationele redenen waarom ik geen kinderen wil. Aan de ene kant zou ik een kleine ik best leuk vinden, maar ik weet da ik dan een stuk lastiger mijn wensen in het leven kan realiseren.quote:Op maandag 1 december 2014 11:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat zowel het wel willen van kinderen en het niet willen van kinderen voornamelijk een gevoel is, de een wil het wel en de ander niet.
Maar mensen horen graag redenen waarom en dat zal een van haar redenen zijn.
Waarom wilde ik wel kinderen? Was een gevoel.
Waarom wil een vriendin van me geen kinderen? Dat is ook een gevoel.
Maar je moet het ook niet gaan over analyseren en ik denk ook dat als je wel een kinderwens zou krijgen, dus dat gevoel zou krijgen, die redenen ineens niet meer zo veel voor stellen.quote:Op maandag 1 december 2014 11:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik heb toch vrij rationele redenen waarom ik geen kinderen wil. Aan de ene kant zou ik een kleine ik best leuk vinden, maar ik weet da ik dan een stuk lastiger mijn wensen in het leven kan realiseren.
Ik ga geen kinderen maken/nemen (hoe je het ook wil noemen) als dat mij ongelukkiger gaat maken.quote:Op maandag 1 december 2014 11:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar je moet het ook niet gaan over analyseren en ik denk ook dat als je wel een kinderwens zou krijgen, dus dat gevoel zou krijgen, die redenen ineens niet meer zo veel voor stellen.
Dan is ineens voor alles wel een oplossing te bedenken.
Krijg je dat gevoel nooit dan blijven die redenen dus gewoon stand houden.
Maar dat is gewoon mijn idee er bij dus.
Nee natuurlijk niet, maar als je ineens een kinderwens krijgt dan zouden de redenen nu je niet meer ongelukkig maken gezien de wens voor een kind dan de overhand neemt.quote:Op maandag 1 december 2014 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga geen kinderen maken/nemen (hoe je het ook wil noemen) als dat mij ongelukkiger gaat maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |