abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147115572
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik zou ook zo rot zijn. Geen twijfel over. Laten we het maar eerlijk bekennen. Dat maakt het zo moeilijk.
Ik denk van mezelf dat ik de verleiding zou kunnen weerstaan (ik geef niet veel om materiele zaken), maar weet dat ik daarmee een uitzondering zou zijn. Aan de andere kant: je weet nooit of je normen en waarden niet gaan verschuiven als de 'juiste' omstandigheden maar lang genoeg daar zijn. Daarom is het verstandig checks and balances in te bouwen, die de mogelijkheid wegnemen of op zijn minst flink verkleinen. Dat is rekening houden met de zwakheden van de mens.
  zaterdag 29 november 2014 @ 13:16:35 #102
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147115606
quote:
„Als al de mensen die zich druk maken over onderbezetting in verpleeghuizen nou eens een dagje komen helpen, dan is het probleem al deels opgelost”. Die oproep doet Aad Koster, directeur van brancheorganisatie voor zorgondernemers Actiz naar aanleiding van een enquête van zorgvakbond Abvakabo FNV.

„Om de dag wordt er wel een meldpunt gestart of een enquête uitgevoerd over wat er mis is”, verzucht Koster. „Wij willen liever onze energie stoppen in het werken aan oplossingen, bijvoorbeeld de inzet van vrienden en familie in verpleeghuizen.”
Die kerel heeft het begrepen. _O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_147115619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tjaaaaa
Zou jij verzorgd willen worden door iemand die totaal geen feeling met verzorgen heeft maar moet kiezen tussen geen enkel inkomen of bijstand en dan jou verzorgen?

Ik zie de bui ook hangen. Als ik in de bijstand kom zullen ze mij ook wel in de zorg aan het werk zetten want verpleegkundige achtergrond. Helaas wel met PTSS opgelopen in de zorg. Moet je echt niet willen als verzorgde; een hyperventilerende, trillende, over de zeik verzorgende.
pi_147115624
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Familie en vrienden hebben ook een leven.
pi_147115638
quote:

[..]

Precies; Hoe hij zijn eigen over de kop inkomen kan veilig stellen door anderen gratis voor hem te laten werken.
pi_147115643
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zou jij verzorgd willen worden door iemand die totaal geen feeling met verzorgen heeft maar moet kiezen tussen geen enkel inkomen of bijstand en dan jou verzorgen?

Ik zie de bui ook hangen. Als ik in de bijstand kom zullen ze mij ook wel in de zorg aan het werk zetten want verpleegkundige achtergrond. Helaas wel met PTSS opgelopen in de zorg. Moet je echt niet willen als verzorgde; een hyperventilerende, trillende, over de zeik verzorgende.
Het punt is juist dat er maar weinig mensen feeling voor hebben. Of denk jij serieus dat de gemiddelde man/vrouw staat te springen om de billen van een oude vrouw/man te wassen?
pi_147115662
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

SP.
Juist SP!

Ik heb ook liever de SP dan de PVV dan.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_147115674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:09 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

[..]

Even grof gesteld, maar waarom moet je gediplomeerd zijn om billen te wassen, of mensen te voeren? De mensheid heeft tienduizenden jaren kunnen overleven zonder diploma's voor de mensen die deze taken uitvoerden.
Omdat overheid ;( Zelfs voor oud papier ophalen heb je tegenwoordig een diploma nodig: http://www.telegraaf.nl/b(...)or_oud_papier__.html

[ Bericht 0% gewijzigd door eight op 29-11-2014 13:26:06 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_147115778
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is ook wel heel gemakkelijk oordelen voor de mensen die in de zorg werken en de achtergronden van de familie niet kennen.

Ik heb een paar jaar geleden een periode de zorg voor mijn Oma in een verzorgingshuis op me moeten nemen. My God.. dat was een regelrechte hel en ik begrijp nog niet hoe ik dat klaar heb gespeeld.

Ik werkte zo'n 60 ur per week en was alleenstaande ouder van twee kinderen. Oma woonde zo'n 60 km verderop alleen werkte ik zo'n beetje de andere kant op.. op een uur reizen van huis.
In de periode heeft Oma haar heup gebroken en is tweemaal opgenomen geweest in het ziekenhuis. Ze at en dronk slecht en zowel in het ziekenhuis als in het verzorgingshuis werd daar niets mee gedaan (daardoor de tweede ziekenhuis opname).
Echt. Regelmatig werd ik op mijn werk opgebeld of ik maar even naar Oma toe wilde komen want dit of want dat. Met een tijdelijk contract liep ik ook een hoog risico door steeds vrij te nemen om werkeloos te worden want niet betrouwbaar (is toen uiteindelijk ook gebeurd maar toen weer snel iets anders gevonden).
Ik had geluk dat het personeel ook in het ziekenhuis wat meewerkte waardoor ik buiten de bezoekuren kon komen (vaak na 22:00 uur). Dit ging ten kostte van mijn slaap (moest voor mijn werk om 5:00 op) en de zorg voor mijn kinderen die toen veel alleen thuis waren.

Maar ja.. Ook daar zal men wel gezegd hebben dat haar familie moeilijk deed en weinig bijsprong. Geloof ik zonder meer. Ook al kwam ik dan standaard om de dag (maar doordeweeks dus wel heel erg laat en kort) en met de regelmaat van de klok overdag als er weer eens iets was.
Medewerkers kijken gewoon naar de feiten en benoemen deze.
Het spreekt voor zich dat er ook uitzonderingen zijn.

Was jij de enige in de familie die zich om oma bekommerde?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Admin zaterdag 29 november 2014 @ 13:29:59 #110
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147115851
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:09 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

[..]

Even grof gesteld, maar waarom moet je gediplomeerd zijn om billen te wassen, of mensen te voeren? De mensheid heeft tienduizenden jaren kunnen overleven zonder diploma's voor de mensen die deze taken uitvoerden.
Als het zo simpel was :)

Pies verschonen:
Het is óók:
Kleur, geur, vreemde deeltjes in de urine,
dingen die kunnen wijzen op een blaasontsteking bv kunnen signaleren en actie ondernemen.

Om maar iets te noemen.
Heb je ene bedlegerig iemand van 90+ kilo verschoon je die niet 'even' je hebt hulp nodig, maar een niet gediplomeerde cq opgeleide iemand met een CVA laten draaien? Of met slikproblemen, of noem alles maar op waarom iemand bedlegerig is en wat de gevaren kunnen zijn.
Bij het verschonen moet je ook op op de billen+schaamstreek letten, ontstaan er plekjes/wondjes, wat doe je daaraan.

Poep zelfde verhaal ongeveer.
Hmmm ja, laten we een heel stel de boel snel snel laten wassen en binnen no time is je hele gang aan de dunne *O*

En dan kun je lachen, de ene spuitpoep ( en dat zit dan tot in de nek) na de ander, en van de 34 zijn er 30 bedlegerig. Succes! Oh, en zelf ook niet ziek worden hè.

'Voeren' ( jouw woorden) er zijn honderdeneen slikproblemen, de kans dat er iemand stikt is dagelijks aanwezig.
Zomaar wat ieniemienie voorbeelden waarom er best wel gediplomeerden aanwezig moeten zijn.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 29 november 2014 @ 13:30:16 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147115858
quote:

[..]

Idd, pure chantage. Sleep die smerige rat voor de rechter.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147115909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Familie en vrienden hebben ook een leven.
Dankzij de ouders die nu in een smerige luier en een knorrende maag voor zich uit liggen te staren, afvragend wanneer ze voor het laatst buiten is geweest.
  Admin zaterdag 29 november 2014 @ 13:33:03 #113
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147115925
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:32 schreef eight het volgende:

[..]

Dankzij de ouders die nu in een smeuïge luier en een knorrende maag voor zich uit liggen te staren, afvragend wanneer ze voor het laatst buiten is geweest.
Gemiddeld 7 jaar.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_147115935
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:25 schreef eight het volgende:

[..]

Medewerkers kijken gewoon naar de feiten en benoemen deze.
Het spreekt voor zich dat er ook uitzonderingen zijn.

Was jij de enige in de familie die zich om oma bekommerde?
Ze kijken alleen naar de feiten zoals zij die kennen; het aantal malen dat iemand komt en hoeveel tijd die dan met de bewoner doorbrengt. Ze weten echt niet hoeveel verplichtingen de familie verder heeft, vaak ook niet waar die familie woont en hoe druk die het al hebben.

Tja.. het aantal malen was wel goed (alleen zag alleen de avond of nachtdienst dat dan) maar dan was ik dus alleen bezig met wat noodzakelijk was, gaf oma een kus en een snel praatje en was weer weg. Spendeerde dus helaas meer tijd met de verpleging voor overleg e.d. dan met oma.

Paps was op een lange vakantie (mocht hij ook want anders deed hij het) en broerlief had geen tijd want die werkte parttime en had om het weekeinde zijn kinderen. 8)7 Meer familie was er niet.
Die lul woonde nog dichterbij ook. Ik was echt enorm blij toen paps terug was en ging toen weer om de week op zondag een uurtje met de kinderen.
pi_147115958
Eens met Yvonne zorg is echt wel een "vak" , al lijkt het werk dat iedereen wel ff doet is totaal niet zo heb hoogopgeleide managers met 20k per maand over hun nek zien gaan van een poepluier van hun eigen spruit.
blablablabla
pi_147115972
quote:

[..]

Dankzij de ouders die nu in een smerige luier en een knorrende maag voor zich uit liggen te staren, afvragend wanneer ze voor het laatst buiten is geweest.
Dus?

Laten we het eens omdraaien: de kinderen hebben er niet voor gekozen om op de wereld te komen. Kinderen zijn niet verplicht om later voor hun ouders te zorgen.
pi_147115984
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Pies verschonen:
Het is óók:
dingen die kunnen wijzen op een blaasontsteking bv kunnen signaleren en actie ondernemen.

Om maar iets te noemen.
Heb je ene bedlegerig iemand van 90+ kilo verschoon je die niet 'even' je hebt hulp nodig, maar een niet gediplomeerde cq opgeleide iemand met een CVA laten draaien? Of met slikproblemen, of noem alles maar op waarom iemand bedlegerig is en wat de gevaren kunnen zijn.
Bij het verschonen moet je ook op op de billen+schaamstreek letten, ontstaan er plekjes/wondjes, wat doe je daaraan.

Hmmm ja, laten we een heel stel de boel snel snel laten wassen en binnen no time is je hele gang aan de dunne *O*

En dan kun je lachen, de ene spuitpoep ( en dat zit dan tot in de nek) na de ander, en van de 34 zijn er 30 bedlegerig. Succes! Oh, en zelf ook niet ziek worden hè.

'Voeren' ( jouw woorden) er zijn honderdeneen slikproblemen, de kans dat er iemand stikt is dagelijks aanwezig.
Zomaar wat ieniemienie voorbeelden waarom er best wel gediplomeerden aanwezig moeten zijn.
Je maakt het veel moeilijker dan het is. Allemaal dingen die een niet al te dom iemand in een paar dagen oppikt en een mantelzorger allang weet. Het is geen rocket science hoor.
  Admin zaterdag 29 november 2014 @ 13:37:00 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147115994
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je maakt het veel moeilijker dan het is. Allemaal dingen die een niet al te dom iemand in een paar dagen oppikt en een mantelzorger allang weet. Het is geen rocket science hoor.
Als je op PG werkt wel degelijk. En thuiszorg en leger des heils etc etc etc.

pi_147116001
quote:

[..]

Ze hadden ook meer dan 1 of 2 kinderen kunnen krijgen. Dat is ook hun eigen keuze geweest.
pi_147116103
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als je op PG werkt wel degelijk. En thuiszorg en leger des heils etc etc etc.
Echt niet. Been there, done that, 12 jaar nachthoofd geweest in een verpleeghuis waar 3 afdelingen PG waren. En ja, wij wasten ook en gaven het ontbijt. Een kind opvoeden is veel moeilijker dan op een PG afdeling werken.

Maar ja.. We hebben tegenwoordig ook al opleidingen voor de bediening in een restaurant, vakkenvullen, achter de kassa werken e.d. Dat vinden die mensen ook allemaal zeer ingewikkelde handelingen die je toch echt op een opleiding geleerd moet hebben.
  zaterdag 29 november 2014 @ 13:46:06 #121
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147116223
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Echt niet. Been there, done that, 12 jaar nachthoofd geweest in een verpleeghuis waar 3 afdelingen PG waren. En ja, wij wasten ook en gaven het ontbijt. Een kind opvoeden is veel moeilijker dan op een PG afdeling werken.

Maar ja.. We hebben tegenwoordig ook al opleidingen voor de bediening in een restaurant, vakkenvullen, achter de kassa werken e.d. Dat vinden die mensen ook allemaal zeer ingewikkelde handelingen die je toch echt op een opleiding geleerd moet hebben.
Tjah, als je ooit op een ROC bent geweest weet je ook waarom dat mbo 2 opleidingen zijn. Een belangrijk deel van de beroepsbevolking moet je eerst leren hoe je bij wijze van spreken een telefoon opneemt voordat je ze achter de balie kan zetten. Wat simpel lijkt voor de een, kan behoorlijk ingewikkeld zijn voor de ander.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Admin zaterdag 29 november 2014 @ 13:49:45 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147116304
quote:

[..]

Prrrrrima, jij weet het ^O^

pi_147116329
quote:

[..]

Oke, Ingrid.
pi_147116348
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah, als je ooit op een ROC bent geweest weet je ook waarom dat mbo 2 opleidingen zijn. Een belangrijk deel van de beroepsbevolking moet je eerst leren hoe je bij wijze van spreken een telefoon opneemt voordat je ze achter de balie kan zetten. Wat simpel lijkt voor de een, kan behoorlijk ingewikkeld zijn voor de ander.
Niveau 2 is eigenlijk gewoon een soort speciaal onderwijs.
pi_147116438
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Prrrrrima, jij weet het ^O^
Tja. Ik heb geen opleiding nodig om te zien of iemand aan de dunne is of niet, of die ontlasting een normale kleur heeft of niet en ook niet om de stank van een blaasontsteking te kunnen ruiken. Een wond herken ik ook wel van een gezonde huid.

Vergeet ook niet dat we het hier hebben over verpleeghulpen met veel ervaring. Vaak nog veel meer dan die ziekenverzorgende. Een diploma is niet heilig, zeker niet op zo'n laag niveau. Ik heb met heel wat verpleeghulpen gewerkt waar ik meer vertrouwen in had dan hun gediplomeerde collegae. Als het dan extreem druk was sloeg ik hun afdelingen over en belde alleen even, die ziekenverzorgenden waar ik minder vertrouwen in had bezocht ik dan altijd wel om mee te lopen met de rondes en zo. Just to be safe.
pi_147116440
quote:

[..]

De zorg is flink veranderd de afgelopen jaren. Cliënten/patiënten hebben echt meer en meer ingewikkelde zorg nodig eer ze in een verpleeghuis komen tegenwoordig.

Ik vind je houding erg arrogant in dit topic trouwens. :)
pi_147116477
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:56 schreef Beauke het volgende:

[..]

De zorg is flink veranderd de afgelopen jaren. Cliënten/patiënten hebben echt meer en meer ingewikkelde zorg nodig eer ze in een verpleeghuis komen tegenwoordig.

ik vond de bijdrage die je quote juist wel zinvol en netjes en inhoudelijk relevant.
pi_147116486
En geur zegt niks over of iemand een blaasontsteking kan hebben of niet. Zeker bij ouderen Ouder1. :)
pi_147116513
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:56 schreef Beauke het volgende:

[..]

Ik kan me dat haast niet voorstellen aangezien ik het hier heb over het eind station.

Naar iemand die een houding heeft van: "Je moet écht een diploma hebben om ook maar iets te kunnen doen in de zorg" wel ja. Persoonlijk vind ik dat soort mensen namelijk arrogant en hoog van de toren blazen. En de vele waardevolle verpleeghulpen waar ik mee heb gewerkt tekort doen. Dat waren toch echt vakmensen.
pi_147116514
ff kotsen nu. :r
pi_147116521
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:58 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik vond de bijdrage die je quote juist wel zinvol en netjes en inhoudelijk relevant.
Ik vind het erg kortzichtig en herken het helemaal niet. Maar ben dan ook een ziekenverzorgende. :')
pi_147116537
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:00 schreef Beauke het volgende:

[..]

Ik vind het erg kortzichtig en herken het helemaal niet. Maar ben dan ook een ziekenverzorgende. :')
ah een zuster :9~
pi_147116542
Ouder1 heeft natuurlijk gewoon gelijk dat je in principe geen diploma nodig hebt voor de verzorging an sich, dat leer je in praktijk ook wel.
pi_147116604
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:01 schreef theunderdog het volgende:
Ouder1 heeft natuurlijk gewoon gelijk dat je in principe geen diploma nodig hebt voor de verzorging an sich, dat leer je in praktijk ook wel.
Enkel verzorging, eens. Maar dan moet er wel een gediplomeerde bij zijn.
Maar ik viel over de opmerking dat een kind opvoeden makkelijker is als een pg afdeling.
Mensen blijven toch steeds langer thuis en zijn al een stuk verder 'heen' als ze worden opgenomen zeg maar.
pi_147116639
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ahum. Ik heb 12 jaar met o.a. dementerenden gewerkt (3 afdelingen met 30 dementerende bewoners) en ik heb dat maar zeer zelden gehoord.
Zo'n toontje aanslaan met dat 'ahum' van je en vervolgens met anekdotisch bewijsmateriaal aankomen zetten :'). Log uit
pi_147116641
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:04 schreef Beauke het volgende:

[..]

Maar ik viel over de opmerking dat een kind opvoeden makkelijker is als een pg afdeling.
Mensen blijven toch steeds langer thuis en zijn al een stuk verder 'heen' als ze worden opgenomen zeg maar.
De een heeft meer met ouderen en de ander meer met kinderen, allemaal nogal subjectief.
pi_147116678
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:58 schreef Beauke het volgende:
En geur zegt niks over of iemand een blaasontsteking kan hebben of niet. Zeker bij ouderen Ouder1. :)
Ik herkende bepaalde geurtjes anders altijd snel (heb ook een sterk reukvermogen) en had het dan ook altijd goed als het gecontroleerd werd.
Maar ik had wel meer van die dingetjes zoals verhoging/koorts onmiddellijk herkennen door aan de buik te voelen ipv het voorhoofd wat de ziekenverzorgenden en verpleeghulpen ook raar vonden. Toch klopte dat ook vrijwel altijd. Geen idee waarom; gewoon ervaring.
pi_147116690
Maar waar het nu op neerkomt is dat de ongediplomeerden worden ontslagen en de verzorgenden dat er allemaal ook nog bij kunnen doen. :{

Manusje van alles nu dus.
pi_147116708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik herkende bepaalde geurtjes anders altijd snel (heb ook een sterk reukvermogen) en had het dan ook altijd goed als het gecontroleerd werd.
Maar ik had wel meer van die dingetjes zoals verhoging/koorts onmiddellijk herkennen door aan de buik te voelen ipv het voorhoofd wat de ziekenverzorgenden en verpleeghulpen ook raar vonden. Toch klopte dat ook vrijwel altijd. Geen idee waarom; gewoon ervaring.
pi_147116729
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Helemaal onprofessioneel en daar hoef je bij onze arts echt niet mee aan te komen. :')

Meten is weten, en verder niks. Dus pak de thermometer maar.
pi_147116765
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:09 schreef Beauke het volgende:

[..]

Helemaal onprofessioneel en daar hoef je bij onze arts echt niet mee aan te komen. :')

onprofessionele arts. een patiënt die zegt dat het pijn doet bij het plassen is informatie. een zorgverlener die zegt dat hij denkt te voelen dat een patiënt koorts heeft is informatie. en als het werkt dan werkt het. altijd goed om te valideren voordat je actie onderneemt maar dat gebeurde als ik het zo lees.
pi_147116805
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:04 schreef Beauke het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En dan ook kijken naar de persoon zelf. Zoals gezegd; Ook onder de ongediplomeerden zitten zulke oude rotten in het vak die exact weten waar hun grenzen liggen (dát is namelijk het grootste gevaar) dat je die niet op hun vingers hoeft te kijken. Die geven zelf wel aan wanneer ze hulp nodig hebben.
quote:
Maar ik viel over de opmerking dat een kind opvoeden makkelijker moeilijker is als een pg afdeling.
Dat laatste begrijp ik niet. Eind station is eindstation. Zwaarder dan onze zwaarste afdeling van toen kan ik me gewoon niet voorstellen.
Overigens vond ik toen juist de lichtste afdeling het zwaarste om op te werken.

Maar ik ben er al even uit dus misschien kan je mij het verschil wat duidelijker uitleggen?
pi_147116876
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:09 schreef Beauke het volgende:

[..]

Jij dacht dat we dat niet deden? _O- Maar ik begrijp dat jullie tegenwoordig standaard twee maal per nacht iedereen tempraturen want meten is weten.

Ben blij dat ik er niet meer werk dan. Wij deden dat namelijk alleen bij vermoeden van verhoging of koorts of als er een besmettelijke ziekte rondwaarde.
Dat vermoeden kwam bij mij dus door hoe de warmte van de buik aanvoelde.
pi_147117248
Ouder1-persoonlijke anekdote topic.
pi_147117306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:35 schreef bamibij het volgende:
Ouder1-persoonlijke anekdote topic.
bamibij's obsessie. Zo te zien loop je mijn PoHi door om overal op mij te reageren.
Zit je erbij te fappen of kom je er vanzelf door klaar? *)
  Admin zaterdag 29 november 2014 @ 14:42:39 #147
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147117400
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:00 schreef Beauke het volgende:

[..]

Volgens Ouder1 ben je 'maar' een zv-er

pi_147117418
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Laten we het eens omdraaien: de kinderen hebben er niet voor gekozen om op de wereld te komen. Kinderen zijn niet verplicht om later voor hun ouders te zorgen.
Nee, maar je bent wel blij met hun keuze om je om de wereld te zetten anders had je wel zelfmoord gepleegd.
In die zin 'profiteer' je van hun keuze en daar hoor je wat voor terug te doen.

Het is gewoon een morele verplichting.
pi_147117506
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:43 schreef eight het volgende:

[..]

Nee, maar je bent wel blij met hun keuze om je om de wereld te zetten anders had je wel zelfmoord gepleegd.

Nee.
pi_147117539
quote:

[..]

Zodra mensen woorden als gewoon moeten gebruiken als hun belangrijkste argument, dan hebben ze er vaak geen. Je kan blij zijn om te leven, maar toch een kutjeugd gehad hebben dankzij je ouders en dan ben je hun helemaal 0,0 verschuldigd.
pi_147117663
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Pies verschonen:
Het is óók:

Om maar iets te noemen.

Veel van de dingen die je noemt is domweg een kwestie van gezond verstand gebruiken/algemene kennis en bij geen direct antwoord paraat eens een boekje er op naslaan, of navraag doen bij een deskundiger iemand. Dergelijke boekjes zijn vast voorhanden in een verzorgingstehuis.
pi_147117704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgens Ouder1 ben je 'maar' een zv-er
Echt bijzonder en op een trieste manier lachwekkend dit. Ik neem het op voor de verpleeghulp en ben dus denigrerend naar de ziekenverzorgende. Heb je last van een calimerocomplex of zo?
Waar komt jouw behoefte vandaan om vooral te gillen dat je zo verschrikkelijk ingewikkeld werk doet?
pi_147117716
quote:
Nee.
pi_147117820
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zodra mensen woorden als gewoon moeten gebruiken als hun belangrijkste argument, dan hebben ze er vaak geen. Je kan blij zijn om te leven, maar toch een kutjeugd gehad hebben dankzij je ouders en dan ben je hun helemaal 0,0 verschuldigd.
je ouders niet alles vergeven. so sad. komt nog wel op een dag hoop ik voor je ^O^
pi_147117883
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Veel van de dingen die je noemt is domweg een kwestie van gezond verstand gebruiken/algemene kennis en bij geen direct antwoord paraat eens een boekje er op naslaan, of navraag doen bij een deskundiger iemand. Dergelijke boekjes zijn vast voorhanden in een verzorgingstehuis.
Nee joh. Als een verpleeghulp een luier verschoont die vreemd ruikt (in de zin van anders dan anders) en er zit bloed in bij een bejaarde.. dan heeft zo'n verpleeghulp niet door dat er iets aan de hand is en onderneemt geen enkele actie, geeft het zelfs niet door. Want daar hebben ze niet voor geleerd hoor! :{w

Er zijn dingen waar je gewoon enige training voor nodig hebt en die kan je niet zomaar door een verpleeghulp laten doen; mag wettelijk ook niet. Maar de gewone verzorging is echt geen rocket science waar je 2 jaar een opleiding voor moet doen omdat je het anders niet kan en afwijkende dingen niet zou opmerken.
Van mij mag de opleiding trouwens ook wel naar 1 jaar.
pi_147117902
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je ouders niet alles vergeven. so sad. komt nog wel op een dag hoop ik voor je ^O^
Dat zeg je neem ik aan ook tegen incestslachtoffers of mensen die fysiek ernstig mishandeld werden?
pi_147117916
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:11 schreef SuperFood het volgende:

[..]

onprofessionele arts. een patiënt die zegt dat het pijn doet bij het plassen is informatie. een zorgverlener die zegt dat hij denkt te voelen dat een patiënt koorts heeft is informatie. en als het werkt dan werkt het. altijd goed om te valideren voordat je actie onderneemt maar dat gebeurde als ik het zo lees.
Nee hoor. Bij klachten die je observeert doe je controles ( temp, tensie, pols) en dan alles doorgeven aan de arts. Al die informatie.
Een arts kan weinig met 'patiënt X voelt erg warm aan'.
pi_147117932
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zeg je neem ik aan ook tegen incestslachtoffers of mensen die fysiek ernstig mishandeld werden?
vergeving van mensen die je wat misdaan hebben is het grootste goed wat je jezelf kunt geven.
pi_147117958
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:05 schreef Beauke het volgende:

[..]

Nee hoor. Bij klachten die je observeert doe je controles ( temp, tensie, pols) en dan alles doorgeven aan de arts. Al die informatie.
Meten is weten, maar bij wie ga je meten? In de voorselectie is het wel handig als je een goed ontwikkeld onderbuikgevoel hebt, dat is een stuk efficiënter dan alles en iedereen meten. In de praktijk blijkt dat mensen die ervaring hebben en hun verstand niet hebben uitstaan meestal een prima voorselectie kunnen maken. Dat is ook niet zo gek, een kenmerk van ervaring (en intelligentie) is dat je patronen leert herkennen.
pi_147117961
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:05 schreef Beauke het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat wij het daarbij lieten? O ja.. tussen jouw oren.
Tensie en pols deden wij trouwens maar heel zelden en zeker niet bij een eenvoudige griep. Dat staat wel interessant en geleerd natuurlijk. Zinvol is het echter maar zelden.
pi_147117969
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij dacht dat we dat niet deden? _O- Maar ik begrijp dat jullie tegenwoordig standaard twee maal per nacht iedereen tempraturen want meten is weten.

Ben blij dat ik er niet meer werk dan. Wij deden dat namelijk alleen bij vermoeden van verhoging of koorts of als er een besmettelijke ziekte rondwaarde.
Dat vermoeden kwam bij mij dus door hoe de warmte van de buik aanvoelde.
Nee, alleen bij klachten of vermoedens dat er iets niet goed is doen we controles.
pi_147117972
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Heeft iemand je wel eens gezegd dat je een beetje gek bent?
pi_147118016
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat wij het daarbij lieten? O ja.. tussen jouw oren.
Tensie en pols deden wij trouwens maar heel zelden en zeker niet bij een eenvoudige griep. Dat staat wel interessant en geleerd natuurlijk. Zinvol is het echter maar zelden.
Je weet toch dat een eenvoudige griep levensgevaarlijk kan zijn voor oude mensen? Zeker een reden om ze dan ook dmv die controles extra in de gaten te houden, bv ivm uitdroging.
pi_147118019
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:08 schreef Beauke het volgende:

[..]

Nee, alleen bij klachten of vermoedens dat er iets niet goed is doen we controles.
Ach. En dan heb je een zwaar dementerende, bedlegerige, niet aanspreekbare bewoner.
Hoe kom jij dan aan dat vermoeden?

(Of nee.. toen hadden die bewoners niet zo'n zware zorgzwaarte natuurlijk ;) )
pi_147118091
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:11 schreef Beauke het volgende:

[..]

Je weet toch dat een eenvoudige griep levensgevaarlijk kan zijn voor oude mensen? Zeker een reden om ze dan ook dmv die controles extra in de gaten te houden, bv ivm uitdroging.
:D

In mijn tijd deden we niet zo moeilijk, kwam de arts ook niet voor een griepje. De meeste terminale bewoners zagen niet eens een arts. Wij hadden dan ook geen pols en tensie nodig om te bedenken dat iemand extra drinken moest krijgen en uitdroging zagen we toen nog aankomen.

Maar dat is nu zeker uit de opleiding gehaald?
pi_147118196
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee.
Ik zie een klus voor Bert van Leeuwen.
pi_147118355
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach. En dan heb je een zwaar dementerende, bedlegerige, niet aanspreekbare bewoner.
Hoe kom jij dan aan dat vermoeden?

(Of nee.. toen hadden die bewoners niet zo'n zware zorgzwaarte natuurlijk ;) )
Degene die op de werkvloer staat, de handen aan het bed, die de bewoners/ patiënten door en door kent, die ziet verandering. :).

Ook bij bedlegerige patiënten die het biet meer kunnen aangeven.
pi_147118393
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:18 schreef Speculant. het volgende:

[..]

[..]

Als jij je verplicht voelt om voor je ouders te zorgen, dan moet je dat vooral doen.
pi_147118460
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:23 schreef Beauke het volgende:

[..]

Degene die op de werkvloer staat, de handen aan het bed, die de bewoners/ patiënten door en door kent, die ziet verandering. :).

Ook bij bedlegerige patiënten die het biet meer kunnen aangeven.
Daarnet zat je nog te wauwelen dat je als verzorgende niet af mocht gaan op wat je observeerde maar alleen mocht meten.
pi_147118503
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als jij je verplicht voelt om voor je ouders te zorgen, dan moet je dat vooral doen.
Ach joh.. Speculant heeft het zijn ouders vergeven dat hij zijn kamer op moest ruimen, zijn huiswerk moest maken en voor 24:00 thuis moest zijn. Nu vertaalt hij dat naar mensen die door hun ouders mishandeld zijn en vindt dat die ook maar moeten gaan vergeven en de ouders intensief moeten gaan verzorgen.

Negeren die hap.
pi_147118571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnet zat je nog te wauwelen dat je als verzorgende niet af mocht gaan op wat je observeerde maar alleen mocht meten.
Wauwelen?

Je hebt het niet begrepen. Dat is duidelijk.

Zit je ergens mee dat je zo vervelend reageert? :)
pi_147118655
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je uit zo'n tokkie familie komt dat je verkracht en/of mishandeld bent dan misschien niet. Anders moet je Bert van Leeuwen maar eens bellen.
pi_147118696
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:36 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Als je uit zo'n tokkie familie komt dat je verkracht en/of mishandeld bent dan misschien niet. Anders moet je Bert van Leeuwen maar eens bellen.
Want buiten Tokkie families komt dat natuurlijk niet voor...
pi_147118717
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:32 schreef Beauke het volgende:
Je hebt het niet begrepen. Dat is duidelijk. Zit je ergens mee dat je zo vervelend reageert?
Je hebt het niet begrepen. Dat is duidelijk. Zit je ergens mee dat je zo vervelend reageert?

Zal je niveau wel zijn dan, dat je het niet begrijpt.
pi_147118752
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Want buiten Tokkie families komt dat natuurlijk niet voor...
Dan is het een tokkie familie dus wat bedoel je?
pi_147118754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:18 schreef Speculant. het volgende:

[..]

[..]

Hier nog een "nee" voor je, pak aan!

(En ik zorg overigens wel zo veel mogelijk voor mijn ouders, maar daar heb ik dan ook wel een hele goede band mee en zelfs dan zijn er grenzen).
Tails tell tales
pi_147118842
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:41 schreef Forbry het volgende:
zelfs dan zijn er grenzen
Dus als je 'geen tijd' meer hebt lekker laten wegrotten in het verzorgingstehuis?
pi_147118942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:44 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dus als je 'geen tijd' meer hebt lekker laten wegrotten in het verzorgingstehuis?
Die grenzen kunnen in van alles en nog wat zitten. Ik vind in ieder geval dat er in geen geval sprake van een verplichting is, omdat het nou toevallig je ouders zijn. Als je met die insteek kinderen op de wereld zet, vind ik je als ouder sowieso al om te :r
Tails tell tales
pi_147119045
quote:

[..]

En deze "argumentatie" vind ik al helemaal te ridicuul voor woorden...
Tails tell tales
pi_147119076
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:48 schreef Forbry het volgende:

[..]

Die grenzen kunnen in van alles en nog wat zitten. Ik vind in ieder geval dat er in geen geval sprake van een verplichting is, omdat het nou toevallig je ouders zijn. Als je met die insteek kinderen op de wereld zet, vind ik je als ouder sowieso al om te :r
Je bent een vrouw zeker?
pi_147119088
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:54 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je bent een vrouw zeker?
Want?
Tails tell tales
pi_147119189
quote:

[..]

Welke insteek? Dat je ooit oud wordt en mogelijk eens wat hulp kan gebruiken?

Godver, geeft wel mooi aan hoe achterlijk ver mensen verwijderd zijn van hoe het leven al tienduizenden jaren is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_147119236
quote:

[..]

Wat is het alternatief? Leg eens uit?
Stoppen met werken?
Je kinderen verwaarlozen?
Zelf volledig overspannen worden door het rennen en vliegen tussen de diverse verplichtingen door met een chronisch slaapgebrek?

Daarbij vergeet je dat dat tijdgebrek mede een bewuste keuze van je ouders en hun generatie is geweest die hun kinderen niet voor de volle 100% hoeven op te vangen. Dat is zoooo een babyboommentaliteit.

Ze hadden ook kunnen kiezen voor meer kinderen zodat de zorg verdeeld kon worden, net als zij deden met de zorg voor hun ouders.
Zij hadden als generatie ook kunnen kiezen voor het in stand houden van het eenverdienersmodel. Maar nee.. ze wilden alles en de zorgen waren voor hun kinderen die ze zelf veelal bij het kdv, bso of als sleutelkinderen gedropt hadden.
pi_147119275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Want?
Het altijd vrouwen zijn die dit kunnen zeggen. Zo lijkt het. Iets willen doen tot dat het moeite kost en dan als goedmaak excuus maar zeggen wat je zei.
pi_147119296
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:59 schreef waht het volgende:

[..]

Godver, geeft wel mooi aan hoe achterlijk ver mensen verwijderd zijn van hoe het leven al tienduizenden jaren is.
Vroeger had je 'het theepotje'. Ooit van gehoord? Dat was vaak het nakomertje dat bewust op de wereld werd gezet om thuis te blijven wonen en opgevoed werd om voor de ouders te zorgen. De broers en zussen maakten dat financieel mogelijk.
pi_147119319
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:02 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het altijd vrouwen zijn die dit kunnen zeggen. Zo lijkt het. Iets willen doen tot dat het moeite kost en dan als goedmaak excuus maar zeggen wat je zei.
Mijn ervaring is juist dat je de dochters vaker ziet dan de zonen.
Wie weet komt daar juist die aversie van de verplichting vandaan? Dat het vrijwel altijd op de schouders van de dochter terecht komt?
pi_147119332
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:59 schreef waht het volgende:

[..]

Dat je kinderen op de wereld zet, ómdat je als je ouder bent hulp van ze wilt.

Dus omdat iets al jaren zo is/was, is het goed? Goh en ik maar blij zijn met alle dingen die in mijn ogen inmiddels verbeterd zijn. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 29-11-2014 16:32:46 ]
Tails tell tales
pi_147119360
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:01 schreef Ouder1 het volgende:
Wat is het alternatief? Leg eens uit?
Stoppen met werken?
Je kinderen verwaarlozen?
Zelf volledig overspannen worden door het rennen en vliegen tussen de diverse verplichtingen door met een chronisch slaapgebrek?
Als alleenstaande moeder met kinderen van drie vaders zal dat lastig worden ja.
pi_147119391
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:05 schreef Speculant. het volgende:

[..]

En als alleenstaande moeder met kinderen van één vader is dat anders dan?
pi_147119540
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat je de dochters vaker ziet dan de zonen.
Wie weet komt daar juist die aversie van de verplichting vandaan? Dat het vrijwel altijd op de schouders van de dochter terecht komt?
Dat is mijn persoonlijke ervaring ook (en IK verbind daar geen eens conclusies aan). Maar goed, die stelling is dan ook enorme bullshit en sowieso, die gast moest eens weten. Ik ben in mijn omgeving zo'n beetje degene die nog het meest voor zijn ouders zorgt. :') Eerder te veel en ten koste van mijzelf volgens iedereen (en wat ik zelf -als ik heel eerlijk ben- ook wel vind, juist/vooral als ik mijzelf vergelijk met anderen)...
Tails tell tales
pi_147119549
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:05 schreef Speculant. het volgende:

[..]

:')
Tails tell tales
pi_147119596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:12 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat is mijn persoonlijke ervaring ook (en IK verbind daar geen eens conclusies aan). Maar goed, die stelling is dan ook enorme bullshit en sowieso, die gast moest eens weten. Ik ben in mijn omgeving zo'n beetje degene die nog het meest voor zijn ouders zorgt. :') Eerder te veel en ten koste van mijzelf volgens iedereen (en wat ik zelf -als ik heel eerlijk ben- ook wel vind, juist/vooral als ik mijzelf vergelijk met anderen)...
Herkenbaar idd. Komt denk ik door een verantwoordelijkheidsgevoel. Als je broers/zussen het niet doen zal toch iemand het moeten doen? Vrouwen hebben dat gewoon vaker meer.
pi_147119705
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is het een vrouwendingetje. Iets doen zolang het geen moeite kost. Daarom dat ouders in principe bij de oudste zoon gaan inwonen in Azië. Daar zou je als alleenstaande moeder natuurlijk geen last meer van hebben tenzij je geen broers hebt natuurlijk.
pi_147119739
Ik zie een goede verantwoordelijkheid bij scholen liggen. Waarom wordt er niet intensief samengewerkt met mbo-scholen die stages/praktijkopdrachten kunnen koppelen aan de zorg? Niet alleen levert het meer werknemers op, maar je laat de jeugd ook nog eens zich bezig houden met de zorg om te zien hoe het daar aan toe gaat.

Koks die bijv. een half jaar lang meehelpen met koken/serveren, maar ook bijvoorbeeld andere opleidingen waarvan de leerlingen extra credits/punten kunnen scoren als ze zich aan dit soort stages binden. Een soort 'honours programme', zoals we kennen op de uni, maar dan op het mbo. Ik denk dat er zeker gemotiveerde mbo'ers zijn die extra punten willen halen en dit gaan accepteren.
pi_147119870
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:19 schreef Speculant. het volgende:

[..]

[..]

Zoals ik al zei is het een vrouwendingetje. Iets doen zolang het geen moeite kost. Daarom dat ouders in principe bij de oudste zoon gaan inwonen in Azië. Daar zou je als alleenstaande moeder natuurlijk geen last meer van hebben tenzij je geen broers hebt natuurlijk.
Jij tapt uit een vat vol met onzin en ik ga hier verder dan ook geen woorden meer vuil aan maken.
Tails tell tales
pi_147120067
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoezo, welk niveau heb je het over? :)

Bij ons geldt gewoon, dat als er iets is met een patiënt en je wilt de arts inlichten, dat je dan ook de controles doet en die doorgeeft.

Dus mevrouw X wilt niet eten, is suf, voelt warm aan, heeft een temp van 38,5 en een tensie van 146/70 en een pols van 72.
Een half, onduidelijk verhaal, daar heeft een arts niks aan. Dan wordt je teruggestuurd om die controles alsnog te doen.

Dus ik snap niet waarom je zo vervelend en neerbuigend reageert. Aan mij kan het niet liggen. :)
  Admin zaterdag 29 november 2014 @ 16:34:26 #197
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147120068
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Charming ~:)

zaterdag 29 november 2014 @ 16:34:35 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147120072
quote:

[..]

Jij bent echt de karikatuur van de huidige twintiger/dertiger met carrièredrift.

Wat een oppervlakkigheid... Als jouw visie de geldende wordt, laten we dan alsjeblieft de pil van drion per direct in het basispakket stoppen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Admin zaterdag 29 november 2014 @ 16:37:36 #199
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147120147
quote:

[..]

Is het nou klaar?
Wíj laten niemand wegrotten.
Daarvoor zijn we niet de zorg ingegaan.

pi_147120152
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:26 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jij tapt uit een vat vol met onzin en ik ga hier verder dan ook geen woorden meer vuil aan maken.
Het is dan ook puur toeval dat er twee vrouwen zo hard op in gaan. De alleenstaande moeder die alles heeft meegemaakt en de vrouw die zogezegd zoveel doet voor haar ouders. Beide vinden dat ze een groot verantwoordingsgevoel hebben, maar stel je voor dat het moeite zou kosten dat ze teveel tijd moeten inboeten. Dan is het gewoon keihard 'nee' en valt het onder 'niet verplicht'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')